Gripen Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Więc tak: Opona standardowa to 195/65/15. Stało sie tak, że rozerwało mi gdzieś bok tylnej opony, nienaprawialne czyli musiałem na szybko założyć jakieś 2 używki. Szwagier mówi, abym zdjął z jego auta (auto stoi nieuzywane, przepalane raz na 2 miesiące) praktycznie nowe. Ale to są 185/65/15. Z kalkulatora rozmiarów wynika, że ich średnica jest o 13 mm mniejsza, a zafałszowanie prędkości będzie -2,09%. Ok, mamy powyższe parametry. Co z tego wynika dla mnie ? Rozumiem, że nie ma ich co zakładać, bo są niezgodne z homologacją auta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Napiszę tak, w mojej firmie jest dział zajmujący się obsługą szkód leasingowanych poajzdów. Nie mieli nigdy przypadku żeby zakład ubezpieczeń czepiał się rozmiarów opon. A przypadki to tysiące spraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Więc tak: Opona standardowa to 195/65/15. Stało sie tak, że rozerwało mi gdzieś bok tylnej opony, > nienaprawialne czyli musiałem na szybko założyć jakieś 2 używki. Szwagier mówi, abym zdjął z > jego auta (auto stoi nieuzywane, przepalane raz na 2 miesiące) praktycznie nowe. Ale to są > 185/65/15. Z kalkulatora rozmiarów wynika, że ich średnica jest o 13 mm mniejsza, a > zafałszowanie prędkości będzie -2,09%. > Ok, mamy powyższe parametry. Co z tego wynika dla mnie ? Rozumiem, że nie ma ich co zakładać, bo są > niezgodne z homologacją auta ? jakie przekłamanie prędkości skoro to tył wymieniasz? gdzies tam ktos kiedys mądry napisał na jakims portalu od opon, że do 4% różnicy jest akceptowalne, takze bez stresu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > jakie przekłamanie prędkości skoro to tył wymieniasz? Zmieniałbym komplet. > gdzies tam ktos kiedys mądry napisał na jakims portalu od opon, że do 4% różnicy jest akceptowalne, > takze bez stresu. O widzisz, ja widziałem jakiś zakres, ale 4 % nie widziałem. Może sa różne szkoły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Napiszę tak, w mojej firmie jest dział zajmujący się obsługą szkód leasingowanych poajzdów. Nie > mieli nigdy przypadku żeby zakład ubezpieczeń czepiał się rozmiarów opon. A przypadki to > tysiące spraw. Teraz tylko dodam od siebie jedno króciutkie zdanie celem uzupełnienia i uściślenia. "NA DZIEŃ DZISIEJSZY nie mieli przypadku...". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 jeśli indeksy nośności/prędkości są ok to nie widzę powodu dla którego miałbyś ich nie założyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Jak na szkodersona i komplet, to ja bym nie miał (większych) oporów. Kiedyś awaryjnie zdarzyło mi się eksploatować samochód na 195/60R15 przód i 195/65R15 tył i nawet nie było problemów z ABS (czasem czujniki dochodzą do wniosku, że coś jest nie tak i wyzwalają alarm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Kiedyś awaryjnie zdarzyło mi się eksploatować samochód na 195/60R15 przód i 195/65R15 tył kupę ludu jeździ np na 225 z przodu i 245 z tyłu - nie da się dobrać profilami tych dwóch rozmiarów tak żeby były "idealnie" tak samo wysokie i nic się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Jak na szkodersona i komplet, to ja bym nie miał (większych) oporów. > Kiedyś awaryjnie zdarzyło mi się eksploatować samochód na 195/60R15 przód i 195/65R15 tył i nawet > nie było problemów z ABS (czasem czujniki dochodzą do wniosku, że coś jest nie tak i wyzwalają > alarm). Gdzieś z tyłu głowy słyszę echo "miska olejowa, miska olejowa" Octavia I tak ma, że lubi otrzeć miską o coś wystającego. Średnica koła mniejsza o 13 mm niby..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Teraz tylko dodam od siebie jedno króciutkie zdanie celem uzupełnienia i uściślenia. > "NA DZIEŃ DZISIEJSZY nie mieli przypadku...". Zgadza się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Przykładowo, jakbyś założył opony o niższym profilu wg homologacji, też byłyby "mniejsze". Nie wiem jakby to wyglądało wizualnie, ale takie mniejsze kółka dziwnie mogą wyglądać na dużym aucie jakim jest Oktawia A jak budżet napięty, to może jakieś budżetowe, czytaj Dębice czy inne produkowane w Polsce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Więc tak: Opona standardowa to 195/65/15. Stało sie tak, że rozerwało mi gdzieś bok tylnej opony, > nienaprawialne czyli musiałem na szybko założyć jakieś 2 używki. Szwagier mówi, abym zdjął z > jego auta (auto stoi nieuzywane, przepalane raz na 2 miesiące) praktycznie nowe. Ale to są > 185/65/15. Z kalkulatora rozmiarów wynika, że ich średnica jest o 13 mm mniejsza, a > zafałszowanie prędkości będzie -2,09%. > Ok, mamy powyższe parametry. Co z tego wynika dla mnie ? Rozumiem, że nie ma ich co zakładać, bo są > niezgodne z homologacją auta ? 2-3 % różnicy to jeszcze w normie jako zamiennik może być. Co do homologacji, to rzeczywiście może być niezgodne, ale nie chce mi się wierzyć, że przy tak małej różnicy mógłby ktoś to wykorzystać przeciw Tobie. No i daj je na tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Zmieniałbym komplet. To jak komplet, to moim zdaniem nie masz się co bać. Te 2% różnicy będzie nieodczuwalne. Gorzej, gdybyś chciał zmienić tylko na jednej osi - miałem tak kiedyś w Mondeo i mocno się zdziwiłem podczas hamowania na mokrym. ABS stwierdził, że jedzie po lodzie i na max zmniejszył siłę hamowania. Było gorąco przez chwilę! > O widzisz, ja widziałem jakiś zakres, ale 4 % nie widziałem. Może sa różne szkoły Ja spotkałem się z zakresem 3% w stosunku do opony "wzorcowej". Ale może i 4% tez jest ok........ Pozdrawiam Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Gdzieś z tyłu głowy słyszę echo "miska olejowa, miska olejowa" Octavia I tak ma, że lubi otrzeć > miską o coś wystającego. Średnica koła mniejsza o 13 mm niby..... Czyli promień o 7.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Czyli promień o 7.... nie 7 tylko 6,5mm... 1,3cm to już trochę zauważalne dla oka. Ale na tylną oś ... da się jeździć . Kupować komplet bezsensu. Lepiej 2 opony we właściwym rozmiarze, albo używki w podobnym stanie jak przednie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > nie 7 tylko > 6,5mm... > 1,3cm to już trochę zauważalne dla oka. no skrzynke piwa Ci funduje, jak na samochodzie zauważysz różnice 1,3 cm na średnicy miedzy 2 kompletami. zwłaszcza na tak wysokim profilu. > Ale na tylną oś ... da się jeździć . > Kupować komplet bezsensu. bo ponieważ? > Lepiej 2 opony we właściwym rozmiarze, albo używki w podobnym stanie jak przednie no tak. używki to zawsze dobry pomysł, jak ktos chce co kwartał lądować w wulkanizacji, bo telepie kierownicą i nie wiadomo dlaczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 z daleka nie widać , z bliska zauważe bo jeżdże na "glebie" i mam takie zboczenie ;p Jak kogoś stać to wiadomo lepiej nowe jak nie stać to trzeba kombinować chyba rozumiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > z daleka nie widać , z bliska zauważe bo jeżdże na "glebie" i mam takie zboczenie ;p > Jak kogoś stać to wiadomo lepiej nowe > jak nie stać to trzeba kombinować > chyba rozumiesz? rozumiem. ale kolega pisze ze dostanie dobry komplet w "2% mniejszym" rozmiarze. a Ty sugerujesz jakies uzywki na jedną oś itp itd? po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > rozumiem. ale kolega pisze ze dostanie dobry komplet w "2% mniejszym" rozmiarze. a Ty sugerujesz > jakies uzywki na jedną oś itp itd? po co? Po to , żeby za w miarę małe pieniądze mieć wszystko tak jak powinno być .... Opony z tyłu i przodu tej samej marki w tym samym rozmiarze i w tym samym stopniu zużycia.... Dość bezpieczna opcja?? Pokaż mi minusy takiego rozwiązania. Dokładnie dziś stanąłem przed identycznym wyborem , od wewnętrznej strony zrobił się bąbel.... Kupiłem dwie używane opony 5,5mm bieżnika za 300zł z przełożeniem i wyważeniem w rozmiarze 215/45/17'' Za nowe zapłaciłbym 1200zł .. Choćbym miał kupić 4 pary używek i tak na dłużej starczą niż nowe Dodam ,że nie mam żadnych bić o których ktoś wspominał. // Zapomniałem dodać Nigdzie nie napisałem , że założenie na tył opony o 13mm mniejszej średnicy jest złym rozwiązaniem. Jak zawieszenie standard a abs/esp nie zgłupieje to brać o ile za darmo ;p Ale mając dwie opony inne już się raz zdziwiłem jak mi tyłek w zakręcie zaczął uciekać ze względu na gorszą przyczepność jednej pary opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Po to , żeby za w miarę małe pieniądze mieć wszystko tak jak powinno być .... Opony z tyłu i > przodu tej samej marki w tym samym rozmiarze i w tym samym stopniu zużycia.... > Dość bezpieczna opcja?? tak jak powinno byc? przeciez to nie ja kwestionuje sensownośc wymiany całego kompletu. To Ty sugerowałeś "bezsens" kompletu i wymiane tylko jednej osi. Cytuję: Quote: Ale na tylną oś ... da się jeździć. Kupować komplet bezsensu. To czegos nie rozumiem. > Pokaż mi minusy takiego rozwiązania. którego w koncu, bo zmieniłeś zdanie. > Dokładnie dziś stanąłem przed identycznym wyborem , od wewnętrznej strony zrobił się bąbel.... > Kupiłem dwie używane opony 5,5mm bieżnika za 300zł z przełożeniem i wyważeniem w rozmiarze > 215/45/17'' > Za nowe zapłaciłbym 1200zł .. ale miałbyś pewność co do ich jakości, gwarancję i komfort (o ile felgi to nie kartofle). że nie wspomnę że masz opony w "połowie" drogi do wymiany. co kto lubi... > Choćbym miał kupić 4 pary używek i tak na dłużej starczą niż nowe moglbys kupic pewnie z 10 kompletów takich do "prawie" do utylizacji. przecież to tez pojedzie... dziękuje za takie argumenty > Dodam ,że nie mam żadnych bić o których ktoś wspominał. ja wspominałem. i masz szczescie, albo "narazie" masz szczescie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Nie zmieniłem zdania ... Bezsensu kupować nowe komplet opon wg mnie ... Chyba, że kogoś stać na to i mu zwisa ile wyda. Na tylną oś opony takie same jak z przodu nowe/używki - to ma sens Lepiej pewne opony o małym przebiegu , nawet jeśli mają mniejszy rozmiar niż jakieś chinole. A co do 5,5mm ..... to jest wg ciebie pół przebiegu ?? Nowa ma 8mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Nie zmieniłem zdania ... > Bezsensu kupować nowe komplet opon wg mnie ... Zwykle nie wpitalm sie miedzy wodke a zakonske, ale chcialbym jednak cos skomentowac: Quote: ... od wewnętrznej strony zrobił się bąbel I wlasnie z takiego powodu warto kupowac opony nowe - szansa na takie cus maleje do zera. Ale to moje prywatne zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > A co do 5,5mm ..... to jest wg ciebie pół przebiegu ?? > Nowa ma 8mm Zawsze można jeździć do drutów... wtedy to 5,5mm to nówka sztuka nieśmigana... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Zwykle nie wpitalm sie miedzy wodke a zakonske, ale chcialbym jednak cos skomentowac: Quote: > ... od wewnętrznej strony zrobił się bąbel > I wlasnie z takiego powodu warto kupowac opony nowe - szansa na takie cus maleje do zera. Ale to > moje prywatne zdanie Akurat to było w dwuletniej oponie :D były kupione nowe Teraz kupiłem używki Efekt wjechania w dziure. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Zawsze można jeździć do drutów... wtedy to 5,5mm to nówka sztuka nieśmigana... To ty 5,5 mm wyrzucasz?? ..... przypominam 30% zużycia opony dopiero Daj znać odkupie Na oponach można jeździć do 1.6mm i drutów nie będzie widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > nie 7 tylko > 6,5mm... Kurdeno, STRASZNE - 0,5 mm zmniejszy się prześwit - ja to bym nie ryzykował taką deskorolką jeździć....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Nie zmieniłem zdania ... > Bezsensu kupować nowe komplet opon wg mnie ... Chyba, że kogoś stać na to i mu zwisa ile wyda. > Na tylną oś opony takie same jak z przodu nowe/używki - to ma sens ok, mam jasność > Lepiej pewne opony o małym przebiegu , nawet jeśli mają mniejszy rozmiar niż jakieś chinole. > A co do 5,5mm ..... to jest wg ciebie pół przebiegu ?? > Nowa ma 8mm nowa ma 8-9 mm (zimówka), a jazda na oponie która ma ok. 3mm to już zauważalny spadek skuteczności hamowania na mokrym (i to o kilkadziesiąt %!) i powinno się wymieniać przy 3 (letnie) -4 mm (zimowe), ze nie wspomnę o "ustawowym" 1,6mm. dlatego: jak w morde strzelił 5,5 mm to około połowy żywota opony letniej...chyba że ktoś jeździ aż osiągnie znaczek kontrolny - jego decyzja, niestety problem z tego wynikający może być nie tylko jego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > To ty 5,5 mm wyrzucasz?? ..... przypominam 30% zużycia opony dopiero > Daj znać odkupie > Na oponach można jeździć do 1.6mm i drutów nie będzie widać Jak już to 40%.. A jak chcesz, to mam dwie 225/45R17 z 5mm bieżnikiem na sprzedaż. Dwie kolejne z 2mm dorzucam gratis. Continental SportContact. Komplet: 200PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Mówie o oponach letnich ... 1.6mm to około 40% przyczepności opony nowej..... Ja przy 2 mm wymieniam opony .... Jakbym miał zamiar jeździć autem min 2 lata to rozważyłbym zakup lepszych używek bądź nowych. Tylko jak mam na zime zamiar zmienić samochód , to nie opłaca mi się kupować nowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > To ty 5,5 mm wyrzucasz?? ..... przypominam 30% zużycia opony dopiero > Daj znać odkupie > Na oponach można jeździć do 1.6mm i drutów nie będzie widać Nie chcę być brutalny, ale ogarnij się troszeczkę, chłopaku. 215/45/17 to jest opona HP. Kupowanie takiego sprzętu "używanego, w dobrym stanie, paaaanie ile jeszcze miąska jest" to... Rozumiesz? Jak zauważyłeś kpl takiego laczka w średniej klasie to 2 kpln spoko utopione - myślisz, że ludzie będący dawcami takich używek to idioci? O ile w sprzęcie śmigającym na 195/65R15 to spodziewać się jakichś cud-osiągów, jak również o taką prozę życia jak wystrzał/bąbel raczej ciężko, bo to kapetek w sam raz na nasze piękne ścieżki, o tyle w chodzonej oponie na naleśnikowym profilu... Wiesz, ja różne rzeczy z oponami robię (bo mam ich dużo i wekslowanie między egzemplarzami to nie problem), o tyle z tak niskim laczkami już druciarni NIE robię, bo potem zapuka mi do drzwi pan prokurator i posadzi mnie na sanki (niestety w moim fachu to realne zagrożenie). Cudów nie ma. Za darmo nikt nic nie da, a używane kapetki w takim rozmiarze o jakim Ty mówisz, to są warte tyle, ile kosztują, czyli niewiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Nie chcę być brutalny, ale ogarnij się troszeczkę, chłopaku. Heh rozbawiłeś mnie trochę ..... Wyczynowo nie jeżdżę , 160km/h staram się nie przekraczać ... Opony niewyząbkowane , nienaprawiane , równomiernie zużyte.... Kupisz nowe , zrobisz na nich 15tys km i masz to samo .. Rozumiem ,że ty co 5 tys km zmieniasz , żeby mieć parametry nowej ?:> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Jak zauważyłeś kpl takiego laczka w średniej klasie to 2 kpln spoko utopione Oby tylko... Niestety lans i topowe wersje aut powodują, że tego typu opony są nawet w autach klasy B.... A potem płacz jest, jak trzeba wsadzić opony za ponad 2kPLN do auta tylko kilka razy droższego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Mówie o oponach letnich ... > 1.6mm to około 40% przyczepności opony nowej..... załóżmy ze to prawda (podaj prosze źródło). załóżmy też, że przyczepność maleje liniowo wraz ze zużyciem. jeszcze bardziej upraszczając: zatem jak na 100% wartościowej oponie zatrzymasz się od 100-0 na 50 m (na mokrym! kluczowy parametr). to z 50% skutecznością, zatrzymasz się po 100 m. i rozumiem, że Ciebie to nie martwi wcale? mówimy o kilkudziesięciu % pogorszenia parametrów! > Ja przy 2 mm wymieniam opony .... no i w tym wlasnie problem. > Jakbym miał zamiar jeździć autem min 2 lata to rozważyłbym zakup lepszych używek bądź nowych. > Tylko jak mam na zime zamiar zmienić samochód , to nie opłaca mi się kupować nowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Oby tylko... Niestety lans i topowe wersje aut powodują, że tego typu opony są nawet w autach klasy > B.... > A potem płacz jest, jak trzeba wsadzić opony za ponad 2kPLN do auta tylko kilka razy droższego... Rozmiary są zamienne..... Zawsze można zmienić na inny bardziej uniwersalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Rozmiary są zamienne..... Zawsze można zmienić na inny bardziej uniwersalny I dużo to nie da, bo cena gumy podobna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > I dużo to nie da, bo cena gumy podobna... tu akurat da. pamietam jak kupowalem żonie do Fiesty ST 17tki. rozmiar zalecany przez producenta kosztował po 700 PLN sztuka, profil o 5 większy (akurat nam pasował, bo zawiecha mega twarda i nic nie ocierało), był o 250 PLN tanszy (na sztuce). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > jeszcze bardziej upraszczając: zatem jak na 100% wartościowej oponie zatrzymasz się od 100-0 na 50 Co ty za bzdury opowiadasz?? Człowieku ...... To w żadnym wypadku nie jest zależność liniowa... opona z o połowe mniejszym bieżnikiem na mokrym hamuje około 10% dłużej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Co ty za bzdury opowiadasz?? Człowieku ...... > To w żadnym wypadku nie jest zależność liniowa... > opona z o połowe mniejszym bieżnikiem na mokrym hamuje około 10% dłużej a na suchym opona bez bieżnika hamuje o (ileśtam) procent lepiej niż nówka sztuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > I dużo to nie da, bo cena gumy podobna... pouczasz pouczasz..... a nawet cen nie sprawdziłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > a na suchym opona bez bieżnika hamuje o (ileśtam) procent lepiej niż nówka sztuka. Dlatego w f1 używali opon typu slick ;p lepsza przyczepność w większości warunków :D na suchej nawierzchni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > pouczasz pouczasz..... a nawet cen nie sprawdziłeś Sprawdziłem w zakresie który mnie interesował i dotyczył. I żaden sensowny zamiennik nie był o tyle tańszy, aby opłacało się w to bawić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Co ty za bzdury opowiadasz?? Człowieku ...... > To w żadnym wypadku nie jest zależność liniowa... założenie - dla uproszczenia... niech sobie logarytmicznie spada, jeden pies - spotykamy się na 40%, które sam przytoczyłeś. > opona z o połowe mniejszym bieżnikiem na mokrym hamuje około 10% dłużej 1. możliwe (ponownie, prosze podaj źródło tych informacji, chyba ze wlasnie to wymyslasz). na szybko wujek google: http://www.motofakty.pl/artykul/oponowe-abc.html Quote: Przy hamowaniu ze 100 km/godz do 60 km/godz. na mokrej nawierzchni opona z bieżnikiem o grubości 5 mm wykonuje ten manewr na drodze o długości 54 m. W przypadku opony z bieżnikiem 2 mm redukcja prędkości nastąpi dopiero po 70 m. 2. nie piszemy o połowe mniejszym bieżnikiem, a o 2mm - sam to przytoczyłeś (40%), a jak pojawiły się liczby to coś Ci sie argumenty nie kleją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 http://www.opony.com.pl/artykul/test-adac-opon-zimowych-o-roznym-stopniu-zuzycia/?id=28 na przykładzie opon zimowych. "Ciekawie wypadła próba hamowania z prędkości 80 km/h, standardowa dla testów na mokrej nawierzchni. Najlepsze okazały się 7,5-milimetrowe opony, o 3% wyprzedzając nowe ogumienie oraz o 10% 4-milimetrowe "gumy". " Sorry podałem dla 4 mm nie dla 2mm już się sam pogubiłem w natłoku informacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > na szybko wujek google: > http://www.motofakty.pl/artykul/oponowe-abc.html > Quote: > Przy hamowaniu ze 100 km/godz do 60 km/godz. na mokrej nawierzchni opona z bieżnikiem o grubości 5 > mm wykonuje ten manewr na drodze o długości 54 m. W przypadku opony z bieżnikiem 2 mm redukcja > prędkości nastąpi dopiero po 70 m. czyli o 30% dłużej hamuje niż opona z bieżnikiem 5mm a ile nowej zajmuje redukcja?? podaj coś konkretnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > czyli o 30% dłużej hamuje niż opona z bieżnikiem 5mm > a ile nowej zajmuje redukcja?? podaj coś konkretnego nie chce mi sie szukac - tu nie chodzi o judo na liczby i posty. to nie ja czekam, do osiągniecia przez oponę granicznych wartości bieżnika. to Twój problem (do momentu, aż mi wjedziesz z tego powodu, do bagażnika). mi wystarczy wiedza ze spadek jakości jest radykalny z każdym milimetrem. a czekanie do 2mm to jest rzeźnia jesli chodzi o aquaplaning np. Sam wklejasz link, który mówi wszystko: http://www.opony.com.pl/artykul/test-adac-opon-zimowych-o-roznym-stopniu-zuzycia/?id=28 Quote: Unikanie aquaplaningu to najważniejszy aspekt jazdy po mokrej jezdni. Skuteczność odprowadzania wody, związana z wysokością bieżnika (i jego profilem) ma tu decydujące znaczenie. Nowa opona wpadała w aquaplaning przy 87 km/h. Niewiele gorzej wypadło ogumienie 7,5-milimetrowe – pływające przy 83 km/h. Za to opona 4-milimetrowa wpadała w aquaplaning już przy 63 km/h, czyli przy prędkości o 24 km/h mniejszej niż nowa. Dwukrotnie płytszy bieżnik oznacza w tym przypadku konieczność prawie 1,5-krotnego obniżenia prędkości jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Z aquaplaningiem się zgadzam .... Na szczęście do 2 mm mi daleko , więc się nie masz co bać , że ci do tyłka wjade ;p A bezpieczną odległość i tak zawsze zachowuje bo przy glebie muszę widzieć wcześniej wszystkie dziury na drodze ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > nie chce mi sie szukac - tu nie chodzi o judo na liczby i posty. to nie ja czekam, do osiągniecia Ale weź pod uwagę że to zjawisko jest bardzo mocno związane z szerokością opony. Wąska opona o mniejszym bieżniku jest dużo mniej podatna od szerokiej nawet o sporo większym bieżniku. Ale o tym producenci opon najczęściej "zapominają" wspomnieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > Ale weź pod uwagę że to zjawisko jest bardzo mocno związane z szerokością opony. Wąska opona o > mniejszym bieżniku jest dużo mniej podatna od szerokiej nawet o sporo większym bieżniku. Ale o > tym producenci opon najczęściej "zapominają" wspomnieć. ok, na codzien jezdze na 225, na weekendy maszinu ma z przodu 235, z tyłu 255. nie robi mi to roznicy. nawet jakbym mial 135 szer nie czekałbym do osiągniecia 2mm przez bieznik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > roznicy. nawet jakbym mial 135 szer nie czekałbym do osiągniecia 2mm przez bieznik... No 2 mm to jest przesada w drugą stronę. Natomiast jeśli ktoś ma niespecjalnie szerokie opony to 5 mm nie jest złe. Chyba że opona jest stara. Ale to już inna dyskusja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 > No 2 mm to jest przesada w drugą stronę. Natomiast jeśli ktoś ma niespecjalnie szerokie opony to 5 > mm nie jest złe. nikt nie napisał, że 5 mm jest złe, pewnie sam mam teraz tyle u siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.