Skocz do zawartości

Low Oil Pressure


gilbert3

Rekomendowane odpowiedzi

Bry

Pojawia się "low oil pressure" - oleju nie ubywa, gdy się zgasi i odpali drugi raz - komunikat nie pojawia się. Ale praktycznie co 2 odpalenie na ciepłym silniku to jest ten komunikat. Bać się czy raczej nie - jakoś spodziewałem się bezsensownych komunikatów na wyświetlaczu po zakupie Stilo, więc nie jestem rozczarowany. Jestem tuż przed pierwszą wymianą oleju, więc wszelkie wskazówki mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat ten nie tyczy się niskiego poziomu oleju a zbyt niskiego ciśnienia, pytanie, czy jak odpalisz i się pojawi komunikat to znika po chwili czy caly czas się świeci ?

Problem leży albo w pompie oleju, albo w czujniku ciśnienia. Z racji że jeszcze nie słyszałem o padniętej pompie oleju a o czujnikach owszem stawiam że czujnik padł, na początek przeczyść same styki od niego (nie wiem gdzie się znajduje).

Skoro jesteś przed pierwszą wymianą oleju, a poprzedni właściciel wiedząc o sprzedaży samochodu nie wymieniał go od 50k km możliwe też jest że filtr oleju się zatkał smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komunikat ten nie tyczy się niskiego poziomu oleju a zbyt niskiego ciśnienia, pytanie, czy jak

> odpalisz i się pojawi komunikat to znika po chwili czy caly czas się świeci ?

nie wiem, zbyt strachliwy jestem, żeby 3mać silnik odpalony z takim komunikatem. Uspokojony jestem tym, że komunikat znika po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu.

> Problem leży albo w pompie oleju, albo w czujniku ciśnienia. Z racji że jeszcze nie słyszałem o

> padniętej pompie oleju a o czujnikach owszem stawiam że czujnik padł, na początek przeczyść

> same styki od niego (nie wiem gdzie się znajduje).

Nawet nie zamierzam się tego dotykać, zaczniemy od wymiany oleju i filtra, a potem się zobaczy co będzie.

> Skoro jesteś przed pierwszą wymianą oleju, a poprzedni właściciel wiedząc o sprzedaży samochodu nie

> wymieniał go od 50k km możliwe też jest że filtr oleju się zatkał

się okaże, wymiana rozrządu, oleju i filtra już za kilka dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedz Ci mi co jest przyczyną tego, że na wyświetlaczu pojawiają się 3 kropki oleju podczas

> odpalenia, a oleju jest maks

błąd pomiaru czujnika? tymi kropkami bym się nie sugerował, traktuje to raczej jak gadżet, ważne żeby samemu od czasu do czasu zajrzeć na patyka ile jest oleju. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i ostatnio ten sam komunikat cool.gif

Podjechałem do mechanika. Okazało się że spod czujnika ciśnienia

oleju delikatnie sączył się olej co widocznie powodowało wahania

odczytu ciśnienia i ten komunikat ok.gif

Wymieniłem czujnik na nowy. Koszt czujnika razem z robicizną - 25PLN grinser006.gif

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat ten czujnik kupiłem w sklepie moto u siebie.

Ale w sieci jest też ogólnodostępny, np. tu , albo tu .

Widzę że Ty masz JTD - nie wiem czy będą te same numery,

ale wg EPER do mojego silnika ten czujnik kryje się najprawdopodobniej

pod numerami:

55202374

7705830

71749462

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić filtr+olej i obserwować.

Jeśli problem nie ustąpi to w miejsce czujnika wkręcić manometr i sprawdzić jak zachowują się ciśnienia, na jałowych ma być >1bar na wysokich max 3,7bar, tzn. przy 3,7bar ma się otworzyć zawór przelewowy w pompie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem leży albo w pompie oleju, albo w czujniku ciśnienia. Z racji że jeszcze nie słyszałem o

> padniętej pompie oleju a o czujnikach owszem stawiam że czujnik padł,

W 1.6 16V 103KM w Marei padła mi pompa oleju(choć pewnie była to wina zaworu przelewowego), kosztuje 300-380zł, uszczelka papierowa kosztuje grosze. Czujnik też mi przeciekał, też kosztuje grosze.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też mnie dopadł ten błąd. Cały czas na wolnych obrotach po rozgrzaniu mam "low oil pressure". Olej niedawno wymieniany. Czujnik dziś też wymieniony. Zastanawiam sie czy nie wymienić narazie samego filtra oleju ?

Jeżeli to wina tego zaworu zwrtonego to pytanie - czy da sie go wymienić ? Gdzie jest w m-jet ta pompa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli to wina tego zaworu zwrtonego to pytanie - czy da sie go wymienić ?

Raczej nie, wymienia się całą pompę.

> Gdzie jest w m-jet ta

> pompa ?

Pewnie w misce olejowej.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zapobiegliwy Gilbert3 nie zadbał o prawidłowy poziom oleju.

Było go faktycznie zbyt mało, stąd komunikaty. sciana.gif Nurałem miarkę na ciepłym zamiast na zimnym, stąd niezbyt prawidłowa ocena poziomu oleum.

Olej i filtr wymieniony i błędów nie ma, poziom oliwy taki jak fiat przykazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a ja wam napiszę jak ja robię - podczas wymiany zalewam 4,5l świeżego oleju (instrukcja mówi o 4,7l) , jest to optymalna ilość - na wyświetlaczu pojawiają się wszystkie kropki a te 0,5 l mam na dolewkę, wymianę robię co 15 tyś olej 5w40, dzisiaj robiłem wymianę przez te 15 tyś dolałem te 0, 5 l a na wyświetlaczu na dzień wymiany oleju "zniknęły" 2 kropki

a ze stwierdzeniem że "fiat zaleca taki czy inny poziom" to się pierwszy raz spotykam , olej w silniku ma być między min a max, trzeba pamiętać także że olej ma również za zadanie chłodzić silnik

także ja osobiście wolę aby był prawie zawsze max waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.6 więc kropek na wyświetlaczu u mnie nie ma. No chyba, że zechcę sobie podnieść/obniżyć poziom oświetlenia zegarów. grinser006.gif

Co do poziomu oleju. Stara czinkłeczentowska szkoła mówiła, żeby poziom oleju utrzymywać na 1/2 miarki, ze względu na hydrauliczne popychacze zaworów, no i tego się trzymam we wszystkich autach. Jakoś jeżdżą (jeździły).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy wymianie oleju nie wymieniałeś filtra?

Wymieniałem, aż taki hardcor nie jestem smile.gif Ale wymieniłem go jeszcze raz celem eliminacji potencjalnej przyczyny tego komunikatu.

Powiedzcie mi ile powinno wynosić ciśnienie w misce (w miejsce czujnika ciśnienia wkręcam manometr) na biegu jałowym a ile przy np 3000obr/min ?

EDIT

Juz znalazłem. Powinno być na wolnych obrotach min. 1bar, ja mam 0,8. W planie zdjęcie miski, czyszczenie smoka i zalanie nowym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ty masz tylko 1.6 Pb i wskazań oleju na wyświetlaczu nie masz yay.gif

ale za to ty masz hydrauliczne popychacze zaworów, gdzie my w 1.9 jtd 115 km musimy regulować luz "ręcznie" wpysk.gif

a co do twojej szkoły to rzeczywiście stara - "nowa podstawa programowa" mówi aby oleju nie wlewać więcej niż max przy regulatorach hydraulicznych

aby już dłużej nie strzępić "języka "olej ma być tak jak producent zaleca - między min a max 30.GIF20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Jak po wymianie filtra i oleju problem nie zniknie to wymień czujnik ciśnienia, jesli to nie pomoże

> to prawdopodobnie zawor zwrotny przy pompie zaczyna Ci puszczać.

Mam pytanie odnośnie tego zaworu przy pompie. Skoro mam już zdjętą miske to wymienie ten zawór. Macie może jego nr katalogowy do M-Jeta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie odnośnie tego zaworu przy pompie. Skoro mam już zdjętą miske to wymienie ten zawór.

> Macie może jego nr katalogowy do M-Jeta ?

nie chce Cię martwić ale ten zawór jest chyba razem z pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chce Cię martwić ale ten zawór jest chyba razem z pompą.

W 1.6 na 100% jest to część pompy, myślę że w pozostałych jest identycznie.

Trzeba kupić pompę+uszczelkę papierową.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chce Cię martwić ale ten zawór jest chyba razem z pompą.

Zgadza się, to jest część pompy i nie do kupienia.

Dziś oglądałem ten zaworek i nie widać na nim żadnych śladów zużycia ani nagaru. Ogólnie miska w środku wygląda bardzo ładnie, zero nagaru, opiłków -czysto. Jutro będzie składany i zalany nowym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobny problem. W Stilo 1.6 benzyna kupione miesiąc temu. Zaczęło się zapalać Low Oil Pressure - jako, że świeżo kupione no to wymieniłem olej i filtry w tym filtr oleju na nowy. Spokój - po około 2 tygodniach (właśnie dzisiaj) zaczęło się znowu pojawiać Low Oil Pressure i pojawia się przy mocniejszym hamowaniu i mocniejszych skrętach np przy objeżdżaniu ronda. Poziom oleju prawidłowy nic nie ubywa. Co może być przyczyną, że dwa tygodnie było dobrze a teraz znowu niskie ciśnienie? Ten czujnik ciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobny problem. W Stilo 1.6 benzyna kupione miesiąc temu. Zaczęło się zapalać Low Oil Pressure

> - jako, że świeżo kupione no to wymieniłem olej i filtry w tym filtr oleju na nowy. Spokój -

> po około 2 tygodniach (właśnie dzisiaj) zaczęło się znowu pojawiać Low Oil Pressure i pojawia

> się przy mocniejszym hamowaniu i mocniejszych skrętach np przy objeżdżaniu ronda. Poziom oleju

> prawidłowy nic nie ubywa. Co może być przyczyną, że dwa tygodnie było dobrze a teraz znowu

> niskie ciśnienie? Ten czujnik ciśnienia?

spróbuj od niego bo to najtańsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spróbuj od niego bo to najtańsza opcja.

Dzisiaj idąc po bandzie dolałem jakieś 300-400 ml oleju i problem zniknął w 90% tzn jak robię jak głupi kółka wokół ronda to się zapali w końcu ale to może już olej na maxa się "na bok przesunął" wink.gif ale tak w normalnej jeździe zniknął problem - może było oleju tak jakoś na styk może ciut za mało wlane przy wymianie - teraz tak na oko powinno być około 4 może 4,1 litra w silniku. Ale czujnik będę miał na oku też - trzeba się przyzwyczaić do czułości stilo na te wszystkie czujniki - w Seicento i Uno aż tak czułe nie jest wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam trochę podobny problem. U mnie komunikat pojawia się tylko na zimnym silniku i tylko wtedy, jak auto stoi dłużej niż 2 dni. Za zapaleniu pojawia się dosłownie na sekunę, dodatkowo STOP Engine i znika. Jak zgaszę silnik i odpalę komunikatu nie ma. Olej, filtry wymieniane 2500 km temu. Wymieniłem czujnik ciśnienia (niedrogi, dojście nawet) i dalej jak autko dłużej postoi, 2-3 dni pojawia się komunikat. Poziom oleju ok. Czy ma ktoś koncepcję co to może być? Jeździć, czy martwić się? Jakichś odgłosów dziwnych nie zaobserwowałem.

Znalazłem taką opinię gdzieś:

"Jest zjawiskiem całkowicie normalnym, że zaraz po odpaleniu silnika - przez sekundę, dwie, trzy - w zależności od temperatury otoczenia, lepkości i temperatury oleju, itd.. ciśnienie smarowania w silniku będzie zerowe (niskie) a dopiero potem wzrośnie do odpowiedniej wartości. Silnik niepracujący nie napędza pompy olejowej i z tego powodu brak jest ciśnienia oleju. Dopiero poparu/nastu/dziesięciu obrotach wału korbowego, pompa zassie olej, przetłoczy go przez filtr olejowy i poda do magistrali olejowych silnika.

Jeśli to zjawisko nie występowało wcześniej, a dopiero po wymianie oleju i filtra, a rzeczywiste ciśnienie smarowania w silniku jest dobre - to warto zainteresować się filtrem oleju - możliwe, że założono filtr prosty, bez zaworu zwrotnego w środku. Taki filtr olejowy po wyłączeniu silnika zamiast trzymać w sobie olej, pozwala mu ścieknąć do miski olejowej, jego miesjce zajmuje powietrze i potem, po następnym odpaleniu silnika, ciśnienie smarowania będzie niskie, zanim pompa olejowa nie zapełni filtra oleju nową porcją oleju".

Czy zgodzicie się z tym?

Dziś zostawiłem Stilona do pomiaru ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące później...

Powiem, że dzieje mi się tak samo jak Tobie. Dzisiaj wymienię czujnik, a jak to nie poskutkuje to filtr+olej. Poradziłeś sobie z tym problemem?

> Mam podobny problem. W Stilo 1.6 benzyna kupione miesiąc temu. Zaczęło się zapalać Low Oil Pressure

> - jako, że świeżo kupione no to wymieniłem olej i filtry w tym filtr oleju na nowy. Spokój -

> po około 2 tygodniach (właśnie dzisiaj) zaczęło się znowu pojawiać Low Oil Pressure i pojawia

> się przy mocniejszym hamowaniu i mocniejszych skrętach np przy objeżdżaniu ronda. Poziom oleju

> prawidłowy nic nie ubywa. Co może być przyczyną, że dwa tygodnie było dobrze a teraz znowu

> niskie ciśnienie? Ten czujnik ciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem, że dzieje mi się tak samo jak Tobie. Dzisiaj wymienię czujnik, a jak to nie poskutkuje to

> filtr+olej. Poradziłeś sobie z tym problemem?

> > niskie ciśnienie? Ten czujnik ciśnienia?

U mnie po pewnym czasie zaczął ostro dymić z rury na zimnym i olej zaczął faktycznie ubywać - wymiana pierścieni i uszczelniaczy (chyba) na zaworach - dla mnie te pojęcia są odległe więc jeżeli źle piszę to przepraszam - ogólnie taki remoncik i teraz jest gites majonez od naprawy już 3000 km i na oko miarki oleju jest cały czas tyle ile powinno być a jeżeli ubywa to minimalnie niezauważalnie smile.gif

Już nie muszę wozić oleju w bagażniku na dolewkę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie po pewnym czasie zaczął ostro dymić z rury na zimnym i olej zaczął faktycznie ubywać -

> wymiana pierścieni i uszczelniaczy (chyba) na zaworach - dla mnie te pojęcia są odległe więc

> jeżeli źle piszę to przepraszam - ogólnie taki remoncik i teraz jest gites majonez od naprawy

> już 3000 km i na oko miarki oleju jest cały czas tyle ile powinno być a jeżeli ubywa to

> minimalnie niezauważalnie

> Już nie muszę wozić oleju w bagażniku na dolewkę

Okazało się że czujnik był nieszczelny, ale to nie wszystko. Mechanik wymienił olej (motul 10w40) i filtr oleju (mann'a). Niby przed i po wymianie ciśnienie nie zmieniło się i jest w okolicach 0,2 bar, czyli niskie. Wymienił również czujnik ciśnienia na Verneta (punkty zmienne: 0,3 bar), stwierdził że mam za niskie obroty biegu jałowego: 690-710 obr/min. Polecił się udać do ASO fiata, żeby podłączyli się examinerem i je ustawili na wyższe - nastawić przepustnicę (da się coś takiego zrobić ???? ). Teraz jak dojeżdżam do skrzyżowania to wywala low press dopiero po chwili, tzn. jak obroty się "ustabilizują" i opadną do 700 obr/min. Zastanawiam się jak je trochę zwiększyć, przepustnica była czyszczona 14 tkm, założona instalacja gazowa 7 tkm. Dzisiaj mechanik mi zrobił jedynie adaptację, ale to nie zwiększyło obrotów. Zastanawiam się czy nie kupić czujnika ciśnienia febi (nie wiem jaki miałem ori), który ma Punkty zmienne [bar]:0,2-0,5, może wtedy nię będzie mi sypać komunikatem, ale to jednak nie rozwiązuje problemu za niskich obrotów. Wiem, że pompa oleju jest na rozrządzie, może ona przez takie niskie obroty na jałowym generować takie niskie ciśnienie oleju ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.