Andy Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 W Muzeum Techniki i Komunikacji będzie poddany renowacji trzykołowy junak. To prawdziwa perła w kolekcji muzeum. – Jest napędzany silnikiem motocykla junak – mówi Jacek Kosiński z Muzeum Techniki i Komunikacji. Zajezdnia Sztuki. – Napęd na tylne koła jest przekazywany za pomocą wału. Był używany do przewożenia ładunków w fabryce Polmo. Stał w zakładowej izbie pamięci, po jej likwidacji był przysypany gruzem i śmieciami. Chcemy go doprowadzić do stanu pierwotnego. Trójkołowiec jest w niezłym stanie technicznym. Ma co prawda kilka wgnieceń karoserii i brakuje mu tylnych lamp, ma też uszkodzoną skrzynię ładunkową, ale jak podkreślają muzealnicy – jego remont nie będzie skomplikowany. Pojazd będzie wyremontowany do końca tego roku, w przyszłym roku będziemy mogli go podziwiać na wystawie w muzeum. całość w Głosie Szczecińskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 No pacz Pan, w krajach trzeciego świata takie trójkołowe pojazdy są eksploatowane do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > To prawdziwa perła w kolekcji muzeum. jakie muzeum to takie perły przecież pół wschodniego świata jeździ czymś takim i nikt tego do muzeum nie targa jednak jesteśmy dziwnym krajem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > jakie muzeum to takie perły > przecież pół wschodniego świata jeździ czymś takim i nikt tego do muzeum nie targa > jednak jesteśmy dziwnym krajem Czasem Twoje odpowiedzi są... bardzo dziwne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ElBombino Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > jakie muzeum to takie perły > przecież pół wschodniego świata jeździ czymś takim i nikt tego do muzeum nie targa > jednak jesteśmy dziwnym krajem No pacz, jakoś zjechałem pół tego wschodniego świata i ani jednego takiego Junaka tam nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 > jakie muzeum to takie perły > przecież pół wschodniego świata jeździ czymś takim i nikt tego do muzeum nie targa > jednak jesteśmy dziwnym krajem Chyba nie zrozumiałeś. TO jest unikat a nie masówa ze wschodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 W innym wątku piszesz o zostawieniu paru eksponatów z MT a resztę zlikwidować... Takie rzadkie okazy też chcesz zlikwidować... Czyli jednak jesteś jak Kononowicz! Jest coś magicznego w znajdowaniu takich rodzynków. Cud (i dobrze) że jeszcze to się zdarza! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 Właśnie dzięki takiemu podejściu nie ma polskiej motoryzacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 > jakie muzeum to takie perły > przecież pół wschodniego świata jeździ czymś takim i nikt tego do muzeum nie targa > jednak jesteśmy dziwnym krajem faktycznie dziwne muzeum... i 4 kołowe samochody tam maja, którymi cały swiat jezdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 > Chyba nie zrozumiałeś. TO jest unikat a nie masówa ze wschodu. zrozumiałem dobrze tylko u nas cała motoryzacja jest unikatem - albo projekt i prototyp zniszczony , albo samoróbka ośrodka badawczorozwojowego nie trzymająca się kupy , albo projekt ukradziony przez zgniły zachód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 > Jest coś magicznego w znajdowaniu takich rodzynków. Cud (i dobrze) że jeszcze to się zdarza! ale ja magii nie odbieram , jest fajnie coś odkopać i odnowić tylko, że w naszym muzeum stoi kilka takich rodzynków a reszta to bezwartościowy chłam , do tego kilka rodzynków w terenie i tak naprawdę nie ma na czym oka zatrzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 > Czasem Twoje odpowiedzi są... bardzo dziwne bo ja to wogóle dziwny jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 > faktycznie dziwne muzeum... > i 4 kołowe samochody tam maja, którymi cały swiat jezdzi cały świat przekrojonym maluchem nie jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy Napisano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 lubię to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 > tylko u nas cała motoryzacja jest unikatem - albo projekt i prototyp zniszczony , albo samoróbka > ośrodka badawczorozwojowego nie trzymająca się kupy , albo projekt ukradziony przez zgniły > zachód To inaczej. Co wg ciebie warto pokazywać w muzeach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 > No pacz Pan, w krajach trzeciego świata takie trójkołowe pojazdy są eksploatowane do dziś. Jeśli UK uważasz za kraj 3. świata... Trzykółka Rocznik 2000, tylko 5 tys. funciaków: Tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > cały świat przekrojonym maluchem nie jeździ i min dlatego jest to powód aby go zachowac dla potomnych... jako zywy eksponat ze cos takiego mielismy, bo obecnie juz nic nie mamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > To inaczej. Co wg ciebie warto pokazywać w muzeach? dawno nie byłem w MT więc nie pamiętam co warto by było -ale tak połowę z ekspozycji wywaliłbym junak, sokół i maluch mogą zostać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > junak, sokół i maluch mogą zostać Junaka byś zostawił, a Junaka 3-kołowca byś deportował, bo przecież "pół wschodniego świata jeździ czymś takim"? Żebyś był jeszcze konsekwentny w tym co piszesz... a tak się tylko pogrążasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 > Junaka byś zostawił, a Junaka 3-kołowca byś deportował, bo przecież "pół wschodniego świata jeździ > czymś takim"? > Żebyś był jeszcze konsekwentny w tym co piszesz... a tak się tylko pogrążasz Ale Polska to też kraj 3 świata i wschód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 > Junaka byś zostawił, a Junaka 3-kołowca byś deportował, bo przecież "pół wschodniego świata jeździ > czymś takim"? > Żebyś był jeszcze konsekwentny w tym co piszesz... a tak się tylko pogrążasz junak jako konstrukcja jest wart zachowania i pokazania a jakiś wózek transportu wewnętrznego może pościągamy z wiosek bieszczadzkich samoróbki-traktorki bo są na bazie junaka czy czegośtam innego i będziemy je wynosić na ołtarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 > junak jako konstrukcja jest wart zachowania i pokazania > a jakiś wózek transportu wewnętrznego > może pościągamy z wiosek bieszczadzkich samoróbki-traktorki bo są na bazie junaka czy czegośtam > innego i będziemy je wynosić na ołtarze Dobry jesteś. Porównujesz Junaka B23 do wiejskiej samoróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 > junak jako konstrukcja jest wart zachowania i pokazania > a jakiś wózek transportu wewnętrznego > może pościągamy z wiosek bieszczadzkich samoróbki-traktorki bo są na bazie junaka czy czegośtam > innego i będziemy je wynosić na ołtarze oczywiście że TAK esiaki rządzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rsad Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Trójkołowiec po renowacji. Tekst i zdjęcie pochodzi z "Kuriera Szczecińskiego" : "Muzeum Techniki i Komunikacji przy ul. Niemierzyńskiej 18a ma nowy eksponat - prototyp trójkołowca B23 zbudowanego na bazie motocykla Junak M10. Od jutra (8-1-2013 mój dopisek) będzie dostępny dla zwiedzających. To jedyny zachowany egzemplarz. Pieniądze na remont dał Zakład Gazowniczy w Szczecinie, renowacją zajęli się szczecińscy miłośnicy junaków. Pojazd zbudowano w 1960 roku. Szczecińska Fabryka Motocykli (późniejsze Polmo) produkowała bagażowe junaki, ale bez kabiny kierowcy. Część produkcji szła nawet na eksport. Prototyp B23 to ostatnia próba stworzenia bagażowego trójkołowca podjęta w Szczecinie. Cztery lata później produkcja junaków była już wygaszana. B23 wziął z junaka silnik, skrzynię biegów z rewersem (ma 4 biegi do przodu i 4 do tyłu), zawieszenie. (as)" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Trójkołowiec po renowacji. Obcięli mu kawał karoserii z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rsad Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Tutaj jest więcej zdjęć sprzed renowacji, a tutaj dzisiejsze zdjęcia z MTiK, już po renowacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Tutaj jest więcej zdjęć sprzed renowacji, a tutaj dzisiejsze zdjęcia z MTiK, już po renowacji. No niestety te fotki potwierdzają moje przypuszczenia. Cała ta renowacja to lipa. Chromy nawet nie przepolerowane opony stare i brudne...ech to moja wieska odbudowywana w piwnicy w amatorskich warunkach i z amatorskimi funduszami wygląda lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Tutaj jest więcej zdjęć sprzed renowacji, a tutaj dzisiejsze zdjęcia z MTiK, już po renowacji. Dlaczego nie zachowano oryginalnego koloru nadwozia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszC Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Idealny przykład dziadostwa odstawionego przez jakiegoś rzeźnika który pochlapał to "farbą" przyciął tu i ówdzie , chyba nikt nie powie że to profesjonalnie odbudowany sprzęt . W garażu można lepiej coś takiego zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Obcięli mu kawał karoserii z przodu? Pewnie były skorodowane, a migomat to cholernie skomplikowane urządzenie Ktoś podszedł do tematu bez odrobiny zamiłowania do tematu. Taka sztuka dla sztuki, aby było odświeżone. Z drugiej strony pojazd jakiś super nadzwyczajny nie jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rsad Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Zgadza się. Chromy wyglądają fatalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Pewnie były skorodowane, a migomat to cholernie skomplikowane urządzenie Ktoś podszedł do tematu > bez odrobiny zamiłowania do tematu. Taka sztuka dla sztuki, aby było odświeżone. Z drugiej > strony pojazd jakiś super nadzwyczajny nie jest . Jaki by nie był to pojazd - choćby rower wigry 3, to zabierając się za renowację albo robi się coś porządnie, albo szkoda zachodu. Bo to co pokazane jest na fotkach niby "po renowacji" to dla mnie baza do remontu . Jeżeli jeszcze ktoś za to wziął pieniądze, to po prostu szkoda gadać.....a pokazywanie efektu prac w sieci czy prasie to po prostu żenada Swoją drogą, ten pojazd IMO jest unikalny i nie zasługuje na takie zabawy w remont Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Trójkołowiec po renowacji. Ale gdzie zdjęcie pojazdu po renowacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Ale gdzie zdjęcie pojazdu po renowacji? Właśnie...psy wieszamy, a może ta renowacja się jeszcze nie zaczęła!! A zmieniony kolor to efekt mycia przed demontażem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Dziadostwo do potęgi. Porządna renowacja to według mnie rozmontowanie tego pojazdu na części pierwsze. Łącznie np.: z rozebraniem resorów piórowych. Piaskowanie, mycie, szlifowanie i czyszczenie wszystkiego. Odnowienie elementów chromowanych. Wymiana lub zrobienie na zamówienie zniszczonych elementów gumowych itp. Porządne malowanie i zabezpieczenie wszystkich elementów, a ostatecznie składanie wszystkiego z powrotem przy użyciu nowych śrub. Tych co przyłożyli swoje łapy do tej renowacji to posadziłbym do paki za zniszczenie dobra narodowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Wszystko fajnie, ale na takie bajery jak piszesz, takie muzeum nie ma forsy. Wyremontowali go kosztem 500zł, a właściwie to by i z 6 patoli mogło braknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Wszystko fajnie, ale na takie bajery jak piszesz, takie muzeum nie ma forsy. Wyremontowali go > kosztem 500zł, a właściwie to by i z 6 patoli mogło braknąć. Skoro rękę do tego przyłożyli pasjonaci Junaka to każdy mógł od siebie włożyć trochę pracy i kasy. Skoro ktoś się tym pasjonuje to niech to robi z pasją i sercem, an ie odwala manianę. Mi byłoby się wstyd przyznać, że pracowałem przy "renowacji" tego pojazdu. To nie jest znowu jakiś bardzo skomplikowany pojazd by koszty sięgały nie wiadomo jakich rozmiarów. Przecież rozmontowanie i złożenie tego do kupy nic nie kosztuje prócz chęci i zapału do pracy, podobnie jak czyszczenie poszczególnych elementów. Nowe śruby czy wkręty kosztują grosze, szczotka druciana czy papier ścierny też. Jakieś piaskowanie z powodzeniem da się też wykonać po znajomości lub za symboliczną skrzynkę piwa. Ludzie no nie róbcie jaj. Każdy na pewno coś w życiu remontował i wie, że spokojnie da się znaleźć jakiegoś znajomego, który pomoże, zrobi coś za darmo lub za symboliczną kwotę. A materiały czy głupie nowe ocynkowane śruby są śmiesznie tanie. Ten pojazd nie jest potrzebny na już i taka renowacja wcale nie jest poganiana czasem. Można to było robić dwa lub trzy razy dłużej ale porządnie, a nie odwalać chałturę i szczycić się niby sukcesem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.