Skocz do zawartości

Pytanie o Reno Modus


Marcinxxx

Rekomendowane odpowiedzi

> Ja słyszałem że renault w dieslu się nie kupuje

Dlaczego? Generalnie wszyscy chwalą ten silnik. confused.gif

Że niby kulturalny i bezproblemowy na tle innych współczesnych TD. Jakieś tam problemy z wtryskiwaczami się zdarzały w pierwszych egz. spowodowane kiepskim paliwem...

To jaka jest prawda? Brat ma Cytrynę C4 z 1.6 (2004) i tamto to IMO straszny traktor w porównaniu do reno 1.5 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klik ok.gif

Quote:

Podsumowanie - Przed zakupem auta z silnikiem 1.5 dCi zalecamy czujność! Owszem znamy auta, które nie sprawiają większych kłopotów, ale spotkaliśmy też egzemplarze chorujące na poważne problemy systemu wtryskowego czy układu tłokowo-korbowego.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja słyszałem że renault w dieslu się nie kupuje

w ogóle renault się nie kupuje ok.gif

a przecież jak się nie sprzedaje, to cena gwałtownie spada, mozna wtedy zanabyć za fajną kasę super auto, np. z silnikiem dizla 1,5 dCi i mieć frajdę, bo silnik mocny, mało pali, elastyczny, bezproblemowy (niestety jak się dba) i tańszy w opłatach

yay.gif

> Jak to jest z Modusem i silnikami diesla maja one koło dwumasowe lub zmienna geometrie turbiny?

w silnikach o mocy 106KM była dwumasówka + VTG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w ogóle renault się nie kupuje

> a przecież jak się nie sprzedaje, to cena gwałtownie spada, mozna wtedy zanabyć za fajną kasę super

> auto, np. z silnikiem dizla 1,5 dCi i mieć frajdę, bo silnik mocny, mało pali, elastyczny,

> bezproblemowy (niestety jak się dba) i tańszy w opłatach

> w silnikach o mocy 106KM była dwumasówka + VTG

przepraszam ja dbałem i na niczym nie oszczędzałem ok.gif

i jak widać nic mi to nie dało zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego? Generalnie wszyscy chwalą ten silnik.

> Że niby kulturalny i bezproblemowy na tle innych współczesnych TD. Jakieś tam problemy z

> wtryskiwaczami się zdarzały w pierwszych egz. spowodowane kiepskim paliwem...

> To jaka jest prawda? Brat ma Cytrynę C4 z 1.6 (2004) i tamto to IMO straszny traktor w porównaniu

> do reno 1.5 dci.

kultura pracy dynamika pomimo najsłabszego silnika była fajna ok.gif

tyle że byle jaka usterka i koszta są spore zlosnik.gif

oraz prawdopodobieństwo tego że padnie turbina wtryski itp są duże

i oszczędności na paliwie już nie będzie zlosnik.gif bo każda z tych napraw jest droższa niż w benzynie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kultura pracy dynamika pomimo najsłabszego silnika była fajna

prawda ok.gif

> tyle że byle jaka usterka i koszta są spore

nieprawda no.gif zależy co "padnie", ale chyba naprawiałeś swoje auto w ASO, że marudzisz na koszty

> oraz prawdopodobieństwo tego że padnie turbina wtryski itp są duże

totalna nieprawda no.gif mam sławetne 1,5 101KM na osprzęcie DELPHI i od ponad 60 kkm cisza, przy czym to JA zrobiłem 60 kkm, a cholera wie ile kto wcześniej na tym śmignął, bo w raportach z ASO nie ma nic o wymianach elementów paliwowych. auto ma przejechane ok. 300 kkm. i takich bezproblemowych jak ja, z silnikiem 1,5 dCi, dzięki informacjom z różnorakich for SCII na jakich "siedzę" (w tym czeskie i francowate) jest duuuużo ok.gif

> i oszczędności na paliwie już nie będzie bo każda z tych napraw jest droższa niż w benzynie

nieprawda no.gif j/w zapis o naprawach w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mało popularne auto, drogie nowe na rynku polskim, nie przyjęło się w naszym kraju, problemy z częściami blacharki, wymiana żarówek 300 pln w aso, auto niczym się nie wyróżnia

nie ma tez nic co zabraniałoby zakupu

podoba sie i cena dobra brac, budzi wątpliwość coś śmierdzi w danym egzemplarzu omijać z daleka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nieprawda zależy co "padnie", ale chyba naprawiałeś swoje auto w ASO, że marudzisz na koszty

Nieprawda naprawiałem u normalnego mechanika który nie kasował mnie dużo ,a części miałem zazwyczaj po dużych rabatach zlosnik.gif

Dobra porównując koszt turbiny bez robocizny to jakieś 1550zł do tego robocizna oleje i zamykamy się w kwocie 2tys

Co w benzynowym silniku będzie tyle kosztować ?

Jeżeli jest dość spory przebieg i trzeba wymienić końcówki wtrysków to każdy kosztuje 150zł co daje nam 600zł do tego wymiana zaworka we wtrysku to koszt 450zł co już daje znowu fajną sumkę.

Jakie części będą miały takie koszta w silniku benzynowym ? oczywiście biorąc pod uwagę średnio pesymistyczną wersję ?

bo nie możemy zkładać że nas takiego problemu nie dotkną

> totalna nieprawda mam sławetne 1,5 101KM na osprzęcie DELPHI i od ponad 60 kkm cisza, przy czym

dobra dobra sam wiesz że zdarzają się wyjątki które działają wspaniale a inni narzekają.Np porównując mój aparat Canon AF działa a wszyscy narzekają a ja nie

> to JA zrobiłem 60 kkm, a cholera wie ile kto wcześniej na tym śmignął, bo w raportach z ASO

> nie ma nic o wymianach elementów paliwowych. auto ma przejechane ok. 300 kkm. i takich

> bezproblemowych jak ja, z silnikiem 1,5 dCi, dzięki informacjom z różnorakich for SCII na

> jakich "siedzę" (w tym czeskie i francowate) jest duuuużo

> nieprawda j/w zapis o naprawach w ASO

Nieprawda to że akurat tobie działa

nie jest podstawą że inni nie będą mieli problemów raczej trzeba pisać otwarcie co może a nie musi ich spotkać i jakie mogą być to koszta.

Mój przyjaciel miał Espace ze słynnym silnikiem 2.2dci zrobił nim ponad 240tys czy to oznacza że wszystkie silniki będą takie żywotne?

Wiem że zazwyczaj mówi i czyta się te negatywne opinie ale trzeba mówić jasno userom że nie koniecznie może być kolorowo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra porównując koszt turbiny bez robocizny to jakieś 1550zł do tego robocizna oleje i zamykamy

> się w kwocie 2tys

> Co w benzynowym silniku będzie tyle kosztować ?

nie wiem - wczoraj mój sąsiad garażowy przyznał, że robił remont silnika SCII 1,6 (uszkodzony pasek napędów wkręcił się w rozrząd) i schudł o 4,5 kPLN. przy czym nie narzekał na stuki, póki, hałas - nic a nic. z dnia na dzień w trasie auto padło. silnik (chyba) jak u Ciebie smile.gif

> dobra dobra sam wiesz że zdarzają się wyjątki które działają wspaniale a inni narzekają.Np

powiedziałbym, że jest odwrotnie - są wyjątki, które nie działają smile.gif

> Nieprawda to że akurat tobie działa

> nie jest podstawą że inni nie będą mieli problemów raczej trzeba pisać otwarcie co może a nie musi

> ich spotkać i jakie mogą być to koszta.

prawda ok.gif przy czym od dawna istnieje tendencja np. na forach internetowych, że pisze się o problemach. a jak się ich nie ma to się nie pisze nic i się nawet na fora nie loguje.

więc przy założeniu 100% postów (np. 20 postów) z usterkami silnika X mamy sądzić, że tenże silnik jest felerny? czyli na podstawie 20 użyszkodników można domniemywać, że silnik X jest "be"? cfaniaczek.gif

> Wiem że zazwyczaj mówi i czyta się te negatywne opinie ale trzeba mówić jasno userom że nie koniecznie może być kolorowo

jak to w życiu ze wszystkim - ok.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przepraszam ja dbałem i na niczym nie oszczędzałem

> i jak widać nic mi to nie dało

ale nie wiadomo jak poprzedni wlasciciel grinser006.gif

Od nowosci 1.5dCI 68KM na Lotosowym ONie zawsze a nie jakichs zupach zrobilo juz 230tkm i nie chce sie zepsuc zlosnik.gif ... co gorsza nie ma zadnych objawow ku temu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> następnym razem kupię ponownie benzynę ja dziękuję za diesla to co zostawię na wymianie turbiny to

> zwróci mi się oszczędność paliwa

w 2.0 turbo jest w obiegu plynu chlodzacego. Zeby to zabic trzeba sie nameczyc.

u mnie roznica w paliwie w 4 lata to cos kolo 15 tys. mozna za to pare silnikow wymienic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nie wiadomo jak poprzedni wlasciciel

> Od nowosci 1.5dCI 68KM na Lotosowym ONie zawsze a nie jakichs zupach zrobilo juz 230tkm i nie chce

> sie zepsuc ... co gorsza nie ma zadnych objawow ku temu

wierz mi poprzedni właściciel też dbał bo znałem to auto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 2.0 turbo jest w obiegu plynu chlodzacego. Zeby to zabic trzeba sie nameczyc.

> u mnie roznica w paliwie w 4 lata to cos kolo 15 tys. mozna za to pare silnikow wymienic...

mówimy o benzynie nie uturbionej i podobnej klasy jakie są w modusie ok.gif

chyba nie chcesz powiedzieć że do modusa dawali 2.0t yikes.gif

Np 1.5dci z 1.4 benzyny ok.gif bo to powiedzmy podobnej klasy silniki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem - wczoraj mój sąsiad garażowy przyznał, że robił remont silnika SCII 1,6 (uszkodzony pasek

> napędów wkręcił się w rozrząd) i schudł o 4,5 kPLN. przy czym nie narzekał na stuki, póki,

póki ? zlosnik.gif mojemu bratu zerwał się w Clio 1,2 16v zlosnik.gif bo czekał do 112ty s z wymianą paska zlosnik.gif

> hałas - nic a nic. z dnia na dzień w trasie auto padło. silnik (chyba) jak u Ciebie

> powiedziałbym, że jest odwrotnie - są wyjątki, które nie działają

> prawda przy czym od dawna istnieje tendencja np. na forach internetowych, że pisze się o

> problemach. a jak się ich nie ma to się nie pisze nic i się nawet na fora nie loguje.

> więc przy założeniu 100% postów (np. 20 postów) z usterkami silnika X mamy sądzić, że tenże silnik

> jest felerny? czyli na podstawie 20 użyszkodników można domniemywać, że silnik X jest "be"?

> jak to w życiu ze wszystkim -

ale to nie tylko moje opinie ale także paru mechaników zlosnik.gif

ba nawet większość ludzi mi mówiła że turbiny w 1.5 dci nie są żywotne co u mnie się potwierdziło zresztą grinser006.gif

więc nie biorę informacji tylko z 20 użytkowników zalogowanych na forach zlosnik.gif

Ba nawet jestem wyjątkiem bo zanim mi się psuł to długo byłem zadowolony i pisałem że jest ok zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówimy o benzynie nie uturbionej i podobnej klasy jakie są w modusie

> chyba nie chcesz powiedzieć że do modusa dawali 2.0t

> Np 1.5dci z 1.4 benzyny bo to powiedzmy podobnej klasy silniki

pisales ze nie kupisz nigdy diesla. Polecilem 2.0. Czy go wkladali do tego wynalazku tego nie wiem ale jest montowany w duzej ilosci aut reno.

Prawda jest taka, ze diesel pali zdecydowanie mniej paliwa niz benzyna. Konkurencja sa tylko male turbobenzyny ale one tez pala wiecej a wcale nie sa bardziej odporne na uszkodzenia. Wolnossace benzyny duzo wyja i malo jada przy okazji spalajac duze ilosci paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pisales ze nie kupisz nigdy diesla. Polecilem 2.0. Czy go wkladali do tego wynalazku tego nie wiem

> ale jest montowany w duzej ilosci aut reno.

> Prawda jest taka, ze diesel pali zdecydowanie mniej paliwa niz benzyna. Konkurencja sa tylko male

> turbobenzyny ale one tez pala wiecej a wcale nie sa bardziej odporne na uszkodzenia.

> Wolnossace benzyny duzo wyja i malo jada przy okazji spalajac duze ilosci paliwa.

dobra my tu pitu pitu ale w temacie jest małe auto i rozmawiamy o Modusie więc porównując 1.5dci do 1.4 benzyny będzie taka duża oszczędność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra my tu pitu pitu ale w temacie jest małe auto i rozmawiamy o Modusie więc porównując 1.5dci do

> 1.4 benzyny będzie taka duża oszczędność ?

ciezko mi powiedziec ile to pali i ile km robisz rocznie i w jakich warunkach. U mnie roznice w kasie sa bardzo mocno odczuwalne. Na mondeo w ciagu 3 lat cos kolo 10 tys. Obecne dci mam juz ponad rok i tez jakos sie nie chce popsuc. Dynamiczna jazda generuje w 1,5 tonowym aucie spalanie ponizej 9l. W zyciu bym do takiej wartosci nie zszedl autem z benzyna. Średnio rocznie wychodzi mi cos kolo 5 tys w kieszeni.

Takie male popierdółki z małymi silnikami palą proporcjonalnie mniej. Wiec kasa tez bedzie mniejsza. Im wieksze auto i im wiecej jazdy mieszanej tym bardziej sie oplaca klekot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciezko mi powiedziec ile to pali i ile km robisz rocznie i w jakich warunkach. U mnie roznice w

> kasie sa bardzo mocno odczuwalne. Na mondeo w ciagu 3 lat cos kolo 10 tys. Obecne dci mam juz

> ponad rok i tez jakos sie nie chce popsuc. Dynamiczna jazda generuje w 1,5 tonowym aucie

> spalanie ponizej 9l. W zyciu bym do takiej wartosci nie zszedl autem z benzyna. Średnio

> rocznie wychodzi mi cos kolo 5 tys w kieszeni.

> Takie male popierdółki z małymi silnikami palą proporcjonalnie mniej. Wiec kasa tez bedzie

> mniejsza. Im wieksze auto i im wiecej jazdy mieszanej tym bardziej sie oplaca klekot.

a to ja wiem zlosnik.gif dlatego cały czas odnoszę się do małego auta ale zgodzę się że w dużym aucie jest inaczej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> póki ? mojemu bratu zerwał się w Clio 1,2 16v bo czekał do 112ty s z wymianą paska

no sęk w tym, że ten pasek miał rzekomo lekko powyżej 60 kkm (o ile komukolwiek wierzyć) inie miał prawa takiego bajzlu narobić. ale sąsiad zadowolony, bo ma 16 nowych zaworów pod maską smile.gif

> ale to nie tylko moje opinie ale także paru mechaników

> ba nawet większość ludzi mi mówiła że turbiny w 1.5 dci nie są żywotne co u mnie się potwierdziło

VTG są też w 1,9 dCi, a same silniki i w innych pojazdach ok.gif

ale fakt - mechanik jak ma coś coś zrobić więcej niż napompować koła nieśmiertelnym azotem to psioczy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda naprawiałem u normalnego mechanika który nie kasował mnie dużo ,a części miałem zazwyczaj

> po dużych rabatach

> Dobra porównując koszt turbiny bez robocizny to jakieś 1550zł do tego robocizna oleje i zamykamy

> się w kwocie 2tys

> Co w benzynowym silniku będzie tyle kosztować ?

KZFR* wyjdzie pewnie podobnie grinser006.gif

*słynne Koło Zmiennych Faz Rozrządu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to słuchaj

> Samo koło, nowe, z pewnego źródła to bardziej 600zł.

> Wymieniając koło "wypada" zrobić rozrząd

> Może się zamknie w 1200-1400

no ok już przecież ci napisałem że to robiłem jakieś 3 miesiące temu zlosnik.gif

za koło zapłaciłem 500pln fabryczne renault za rozrząd który i tak się będzie zmieniać tak samo jak w dieslu zapłaciłem po rabatach z olejem 430zł zlosnik.gif plus robocizna a tu już nie pamiętam ile dałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dieslu sie rozrzadu nie wymienia?

Nie bo nie dojeżdza takich przebiegów 270751858-jezyk.gif

Taki żarcik zlosnik.gif

Napisałem ten temat bo chciałem pozkazac wujkowi co napisza uzytkownicy o tym aucie. Auto kupione (odradzałem ale nie wyszło) miesiać temu i właśnie auto stoi u mechanika i są robione panewki na wale. facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bo nie dojeżdza takich przebiegów

> Taki żarcik

> Napisałem ten temat bo chciałem pozkazac wujkowi co napisza uzytkownicy o tym aucie. Auto kupione

> (odradzałem ale nie wyszło) miesiać temu i właśnie auto stoi u mechanika i są robione panewki

> na wale.

1.5dci?

Ciekawe jaki mial faktyczny przebieg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymiana żarówek 300 pln w aso

Lub z instrukcją "krok po kroku" i browarem pod garażem 270751858-jezyk.gif ok 2 godz roboty 270751858-jezyk.gif Z prawej strony, jak ktoś ma chudą rękę, to spokojnie bez demontażu zderzaka się obejdzie smile.gif z lewej już trzeba odkręcić bo druty z klimy przeszkadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bo nie dojeżdza takich przebiegów

> Taki żarcik

> Napisałem ten temat bo chciałem pozkazac wujkowi co napisza uzytkownicy o tym aucie. Auto kupione

> (odradzałem ale nie wyszło) miesiać temu i właśnie auto stoi u mechanika i są robione panewki

> na wale.

a to ponoć też często się zdarza zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta 1,5 dci prawie 105kkm udokumentowane

zaraz to ci napiszą że niemożliwe że kręcony itd wiem bo mi do tej pory wszyscy tak gadają hehe.gif

a później że nie dbany itp zlosnik.gif

tak się zastanawiam czy w moim jak by od razu diagnozę zrobili czy by były mniejsza koszta hmm.gif

bo poszła turbina i jakoś dziwnie gumki na zaworach a później po kolei sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mało popularne auto, drogie nowe na rynku polskim, nie przyjęło się w naszym kraju, problemy z

> częściami blacharki, wymiana żarówek 300 pln w aso, auto niczym się nie wyróżnia

> nie ma tez nic co zabraniałoby zakupu

> podoba sie i cena dobra brac, budzi wątpliwość coś śmierdzi w danym egzemplarzu omijać z daleka

chyba wolał bym już nissana note zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.5 panewki często padają. Jak w moim panewkę obróciło w 1.9, przy przebiegu,to podjechałem do mechanika i akurat stał tam scenic 1.5 z tym samym problemem.Facet powiedział,że nie opłaca się tego naprawiać,tylko szukać innego silnika.Tam są łamane korbowody i potem jest "trochę" rzeźbienia żeby to naprawić.Jak padł dół to oczywiście trzeba głowicę ściągnąć a to są następne koszty. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 1,9 dCi 130 KM także

imho nie. Ale nie chce mi sie szukac serwisowki

2.0 dci to w sumie fajny silnik.

rozrzad na lancuchu

turbinka w obiegu plynu

cichy jak na diesla

po 1.9 to zmiana o klase wyzej

po 2.2 to z 10 klas wyzej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1.9 nie ma wodnego chłodzenia turbosprężarki,w 2.0 dci jest.

czyli kumpel, który ma 1,9 dCi ma podmieniane turbo? raczej nie.

> Nigdzie w sieci nie mogę znaleźć potwierdzenia tej informacji. Masz coś może?

mam kolegę z tym silnikiem i z tym turbo - nick "pc111"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.