Skocz do zawartości

Klatka w aucie a policja


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

> czyli że trudno, trza się liczyć i tyle?

Dokladnie

Mialem klatke zamiast kratki w sc van

Dowod stracilem za "prawdopodobnie brak homologacji lamp" chodzilo o 4szt halogenow na masce zlosnik.gif

Co tydzien mialem jakas kontrole, nigdy ze klatka jest a nie ma kratki hehe.gif po za tym jednym wyjatkiem nie mialem przygod

PS

Przeglad-nie zalatwiany przechodzilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eh, czyli trzeba będzie zrobić tylną szybę na "ruski" sposób lustrzany

Przerobiłem kilka kontroli, ale nie natrafiłem na "młodych gniewnych".

Jedna z kontroli wyglądała tak: - zatrzymali mnie - obeszli samochód, spojrzeli w dowód - zobaczyli 2 miejsca - ok, sprawdzili OC, spojrzeli pod maskę - ok, gaśnica - są dwie, trójkąt jest? - ok, o nawet apteczkę Pan ma. Ładnie zrobione auto, elegancka klatka - dużo czasu i pieniędzy prawda? A wie Pan jak to z tym jest?

Tak wyglądała konwersacja, później chwilę porozmawialiśmy newralgicznych punktach PoRD i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na tylnej szybie? a z jakiej racji?

Straciłem za to dowód swojego czasu. Powodują oślepianie, gdy słońce na to świeci. Tudzież światła się odbijają. Jest na to paragraf, tylko nie potrafię znaleźć. Pokazywał mi go gość, jak byłem na przeglądzie po usunięciu folii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Straciłem za to dowód swojego czasu. Powodują oślepianie, gdy słońce na to świeci. Tudzież światła

> się odbijają. Jest na to paragraf, tylko nie potrafię znaleźć. Pokazywał mi go gość, jak byłem

> na przeglądzie po usunięciu folii.

no to czorna jak wungiel folia i już. Tylko jak to wygląda sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj tam

> nie musialem zmieniac dowodu z 5 osob na 2 osoby

i dlatego nie miales problemow na przegladach zlosnik.gif

kumpla z 3 roznych SKP wyprosili

tuz po zobaczeniu klatki (swift GTi)

> poza tym zawsze mialem w zanadrzu walenie glupa i problemy z wymowa "r"

rotfl.gif no tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to czorna jak wungiel folia i już. Tylko jak to wygląda

Może wystarczy tylko trochę przyciemniana folia. Jeżdżę z klatką na co dzień i nikt jeszcze się do niej nie doczepił. Mam lekko przyciemnione tylne szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to czorna jak wungiel folia i już. Tylko jak to wygląda

nie kombinuj. Jak policjant widzi rasową rajdówkę (i to jeszcze z klasy historycznej wink.gif ) to nie będzie szukał dziury w całym.

Jeśli byś miał auto tuningowe wyłożone różowym futrem od środka to częściej szukają przeróbek niezgodnych z przepisami.

Prędzej będą cię pytali o szczegóły budowy tego auta niż o to czy masz przegląd. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli byś miał auto tuningowe wyłożone różowym futrem od środka to częściej szukają przeróbek

> niezgodnych z przepisami.

dobra to jeszcze jedno pytanie w temacie zestawu klatka+kubły

czy takie fotele:

http://www.driftingshop.pl/product-pol-5289-Fotel-OMP-CLASSIC.html

to dobry pomysł?

czy lepiej ze względów bezpieczeństwa akurat tu nie patrzyć na wygląd i kupić coś współczesnego? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra to jeszcze jedno pytanie w temacie zestawu klatka+kubły

> czy takie fotele:

> http://www.driftingshop.pl/product-pol-5289-Fotel-OMP-CLASSIC.html

> to dobry pomysł?

> czy lepiej ze względów bezpieczeństwa akurat tu nie patrzyć na wygląd i kupić coś współczesnego?

Skoro jest klatka, to i fotel do 4 pkt pasow byc powinien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra to jeszcze jedno pytanie w temacie zestawu klatka+kubły

> czy takie fotele:

> http://www.driftingshop.pl/product-pol-5289-Fotel-OMP-CLASSIC.html

> to dobry pomysł?

> czy lepiej ze względów bezpieczeństwa akurat tu nie patrzyć na wygląd i kupić coś współczesnego?

kupa. jak do twgo zamontujesz pasy?

zagadaj do kolegi Zuraw, ma w dobrej cenie bimarco. a to nie dośc,że drogie to bardzo kiepskie,konstrukcja rurowa-boli cie wszytko po przejechaniu kilku km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kupa. jak do twgo zamontujesz pasy?

> zagadaj do kolegi Zuraw, ma w dobrej cenie bimarco. a to nie dośc,że drogie to bardzo

> kiepskie,konstrukcja rurowa-boli cie wszytko po przejechaniu kilku km.

wiem, tylko znów ten wygląd zlosnik.gif

takie coś w necie znalazłem

652637a4-1d01-4098-9541-dcea61e0ae97-800.jpg

ale nie wiem co to za producent confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem, tylko znów ten wygląd

> takie coś w necie znalazłem

> ale nie wiem co to za producent

biodrowe pasy ok ale co z naramiennymi?

robisz rajdówke z mocnym motorem klatką a szukasz jakiegoś tuningowego badziewia.

pojedziesz na jakies zawody i Cie niedopuszczą bo fotel no name bez żadnej homologacji i źle zamontowane pasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to trudno, muszą być zwykłe kubły - zamówię sobie za to beżowe

świetny pomysł.

i po zmianie kół albo zajrzeniu pod samochód "bo mi się coś wydawało" masz siedzenia uświnione jak trzeba.

Odezwij się do Żurawia, popytaj o konfiguracje kolorystyczne i materiały obicia które możesz mieć na zamówienie. On się orientuje w Bimarco. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z informacji otrzymanych na OKP, od diagnosty który sam jeździ:

- klatka nie stanowi zmiany konstrukcyjnej, która stanowiłaby podstawę zatrzymania dowodu, ponieważ nie jest wymieniona w rozporządzeniu, ale auto musi być zarejestrowane na 2 osoby, co już zmianą konstrukcyjną jest,

- fotele, pasy muszą mieć homologację (nie FIA, tylko drogową),

- kierownica z nabą, żadna nie ma, więc nieseryjna nie przejdzie.

Reasumując: jeśli masz klatkę to legalnie przegląd zrobisz tylko mając auto zarejestrowane na 2 osoby, z seryjnymi fotelami i kierownicą.

Natomiast diagności na zwykłych stacjach opowiadają głupoty wyssane z palca. Kiedyś jak miałem 126p z klatką, wmawiali mi, że muszę zrobić w dowodzie adnotację samochód sportowy/specjalny i wozić go sobie na lawecie, bo po drogach publicznych jeździć nie może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z informacji otrzymanych na OKP, od diagnosty który sam jeździ:

> - klatka nie stanowi zmiany konstrukcyjnej, która stanowiłaby podstawę zatrzymania dowodu, ponieważ

> nie jest wymieniona w rozporządzeniu, ale auto musi być zarejestrowane na 2 osoby, co już

> zmianą konstrukcyjną jest,

> - fotele, pasy muszą mieć homologację (nie FIA, tylko drogową),

> - kierownica z nabą, żadna nie ma, więc nieseryjna nie przejdzie.

> Reasumując: jeśli masz klatkę to legalnie przegląd zrobisz tylko mając auto zarejestrowane na 2

> osoby, z seryjnymi fotelami i kierownicą.

> Natomiast diagności na zwykłych stacjach opowiadają głupoty wyssane z palca. Kiedyś jak miałem 126p

> z klatką, wmawiali mi, że muszę zrobić w dowodzie adnotację samochód sportowy/specjalny i

> wozić go sobie na lawecie, bo po drogach publicznych jeździć nie może.

to jeszcze powinieneś miec wszystkie plastiki,tapicerki i wygłeszenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze mozesz pojechac do Niemiec i zrobic Gutachten, przetlumaczyc i sprobowac wpisac w auto.

to akurat nie pomoże. Polskie prawo ma sie nijak do niemieckiego.

> Tyle, ze nie kazde siedzenie kubelkowe jest dopuszczone do ruchu, klatka jest bezproblemowa.

Jest bardzo problemowa - tym bardziej, że niemal każda dostępna w handlu nie jest dopuszczona przez niemieckie prawo do uzytku na drogach publicznych.

Zresztą - zadzwoń na TUV-Stelle i zapytaj smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze mozesz pojechac do Niemiec i zrobic Gutachten, przetlumaczyc i sprobowac wpisac w auto.

> Tyle, ze nie kazde siedzenie kubelkowe jest dopuszczone do ruchu, klatka jest bezproblemowa.

widzisz paradoks jest taki: fotel z homologacją Fia, pasy z tą samą homo, homologowana folia na szyby i homologowana przez fia kierownica nie są zgodne z homologacją drogową... Więc albo homo drogowa albo rajdowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to akurat nie pomoże. Polskie prawo ma sie nijak do niemieckiego.

> Jest bardzo problemowa - tym bardziej, że niemal każda dostępna w handlu nie jest dopuszczona przez

> niemieckie prawo do uzytku na drogach publicznych.

Jak sie wiec odbywaja rajdy? Gdzie slynna niemiecka pedantycznosc?

Pytam zwyczajnie z ciekawosci. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.