Skocz do zawartości

gdyby nowy citroen C-Elysee był liftbackiem


62545tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Będzie tylko sedan bo Polska jest marginalnym rynkiem w tym wypadku i sprzedaż jest niejako "przy okazji".

Dla tego auta liczy się Azja w której kompaktowe sedany są najpopularniejsze.

BTW bardzo ładny jest jak na małego sedana. Dla mnie drugie miejsce po nowej Honda City.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie denerwuje na siłę serwowanie stwierdzenia "cena naszego samochodu zaczyna się od 3" jak wyposażenie jest takie, że kot napłakał, a za luksus robią dywaniki czy regulowane siedzenie kierowcy ... i nawet do klimy trzeba zamawiać wersję, która nijak ma się do "3" z przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kij z zawiasami - niestety to teraz standard.

> Nie wiem kto (i pod wpływem czego) projektował umieszczenie przycisków do otwierania szyb,

> szczególnie dla pasażerów z tyłu.

A jak czesto uzywasz tych przyciskow z tylu?

Bo ja w poprzednim aucie ani razu przez ponad 2 latahehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te wszystkie nowe rapidy, toledo, peugeoty i citroeny są całkiem ładne, ale te silniki od kosiarki

> W żadnym chyba nie będzie tak co najmniej 140KM?

a po? to mają być tanie dupowozy, do których raz na jakiś czas trzeba się zapakować i ma na to być miejsce, rozumiem potęgę mocy ale w tej chwili użytkując 2 samochody o średniej 110km wystarcza to w kompakcie do przemieszczania się i nie bycia zawalidrogą, a mocy brakuje w ekstremalnych sytuacjach, jasne mogłoby byc więcej ale za 45 tys w nowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kij z zawiasami - niestety to teraz standard.

> Nie wiem kto (i pod wpływem czego) projektował umieszczenie przycisków do otwierania szyb,

> szczególnie dla pasażerów z tyłu.

Nie wiem czy wiesz, ale to bardzo wygodne rozmieszczenie przycisków. Odległość od pasażera taka sama a pasażer może sobie otworzyć okno troszkę dalej od siebie żeby mu w pysk nie wiało. I robi to bez łamania sobie kręgosłupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy wiesz, ale to bardzo wygodne rozmieszczenie przycisków. Odległość od pasażera taka

> sama a pasażer może sobie otworzyć okno troszkę dalej od siebie żeby mu w pysk nie wiało. I

> robi to bez łamania sobie kręgosłupa.

I dzieci z fotelików nie sięgają (nie trzeba blokować).

Tylko 'zużyli' miejsce na kratkę nawiewu na tył. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koronny argument na MK, że przy wyprzedzaniu każda moc jest za mała

No tak, tylko, że w ten sposób dojdziemy do absurdu.

Na codzień poruszam się 60-konną Astrą i 110 konną Corollą i mimo, że Astra wyraźnie cierpi na brak mocy, to można się nią sprawnie poruszać w ruchu miejskim, czy też utrzymywać 130 km/h na autostradzie. Wyprzedzanie na trasie metodą konika szachowego, korzystając z każdej najmniejszej "szczeliny" mnie jakoś nie kręci, bo jest niebezpieczne - nawet w samochodach mających 150 KM.

Pytanie, czy nowy Citroen i nowa Skoda pozostaną tylko odpowiednio sedanem i liftbackiem, czy też może producenci szykują wersje kombi?

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na codzień poruszam się 60-konną Astrą i 110 konną Corollą i mimo, że Astra wyraźnie cierpi na brak

> mocy, to można się nią sprawnie poruszać w ruchu miejskim, czy też utrzymywać 130 km/h na

> autostradzie.

Pierwsza czesc zdania, o poruszaniu sie po miescie ok.gif.

Druga o autostradzie no.gif.

Mialem okazje jakos w sierpniu karnac sie zonowa 100KM Megane II w trase 2x210km. I tak, dalo sie jechac, ale dla mnie to byla meczarnia - przede wszystkim glosno przy 110-120km/h. Przyspieszac jakos toto przyspieszalo, z racji tego, ze obroty juz byly wysokie hehe.gif. Brakowalo mi tez tempomatu, ale to akurat kwestia wyposazenia.

Zeby bylo wzglednie cicho musialem sie turlac maks. 110km/h (licznikowe). A najciekawsze, ze Vectra na podobnym dystansie z predkoscia wyzsza (okolo 120-130km/h) spalila bardzooooo podobnie do Meganki - Viki 42mpg a Megane 43mpg grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsza czesc zdania, o poruszaniu sie po miescie .

> Druga o autostradzie .

> Mialem okazje jakos w sierpniu karnac sie zonowa 100KM Megane II w trase 2x210km. I tak, dalo sie

> jechac, ale dla mnie to byla meczarnia - przede wszystkim glosno przy 110-120km/h.

Zgoda - nie mówię o komforcie akustycznym, bo to zupełnie inna sprawa. Tak samo nie chcę nikogo przekonywać, że słaby silnik przy takich prędkościach będzie ekonomiczny, bo nie będzie. Uważam tylko, że nie będzie się zawalidrogą, jadąc te 130 km/h.

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja - nigdy. Nie siadam dzieciom na kolanach.

> Ale moje często. Patrząc na miejsce, gdzie są te przyciski, robiłyby to nogą i raczej szybko by

> przyciski szlag trafił.

Tu się zgodzę. W tej chwili dewastują mi kratki nawiewu. Ale...

...z założenia to autko nie jest chyba 'rodzinne'. A w PL segment C jednak najczęściej pełni rolę rodzinnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu się zgodzę. W tej chwili dewastują mi kratki nawiewu. Ale...

> ...z założenia to autko nie jest chyba 'rodzinne'. A w PL segment C jednak najczęściej pełni rolę

> rodzinnego auta.

C już jest autem rodzinnym, "small family car". Z myślą o rodzinie 2+1, ew. 2+2 i pod warunkiem, że rodzina ma europejskie wymiary, kompakt jest typowym autem rodzinnym w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C już jest autem rodzinnym, "small family car". Z myślą o rodzinie 2+1, ew. 2+2 i pod warunkiem, że

> rodzina ma europejskie wymiary, kompakt jest typowym autem rodzinnym w Europie.

No wlasnie small. 2+2 max. U nas rodzinne to 2+2+tesciowa, 2 rowery na dachu, pol swiniaka i sloiki w bagazniku.

Ja mam 2+3 i ze wzgledu na to ze trojka dzieci musi jezdzic w fotelikach jest problem na tylnej kanapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi zdewastowały tylną popielniczkę. Nie zdążyłem w porę zakleić.

zlosnik.gif

> To na kij by był to sedan ?

No chyba kombi to bardziej rodzinne. Mi do Stilo (kombi, segment C) wchodził głęboki wózek bez składania.

Do Fluence (sedan, segment C) głęboki wózek muszę rozkładać prawie na części. Do tego przez te zawiasy (jak w tej cytrynie) trzeba trochę się naukładać w bagażniku żeby się zamknął.

Sedan to bardziej żeby walizki włożyć i na lotnisko albo do Lidla. Do IKEI już nie bo nie każdy towar wejdzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marudzisz. Miałem 2 sedany i przy małych dzieciach dawały radę. Owszem, przy każdym z nich mówiłem

> "nigdy więcej sedana".

Ten też daje radę i świadomie go kupiłem wiedząc co będzie. Dzieci nie są zawsze małe. Głęboki wózek jest na pół roku. Można się przemęczyć.

Jednak są sedany i sedany. W Megane 2 sedan te zawiasy w ogóle nie przeszkadzają. Są zamontowane jakoś z boku klapy (miałem tak w Pasku B5 i chyba nawet w B3). We Fluence który jest kontynuacją Megane w sedanie zrobili jak w Thalii (i w tej cytrynie). Trochę bez sensu.

Ogólnie jako rodzinne wolałbym coś z osobnymi fotelami z tyłu (a'la Scenic). Jednak nie zawsze się ma co by się chciało mieć. Ba, nawet była opcja że jako rodzinne przez rok czy dwa będzie musiało wystarczyć Grande Punto zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.