Florydzialski Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 W normalnym Sparku montowany jest silniczek od kosiarki o mocy 84 KM. Ale GM postanowił zaszaleć i zainstalował w EV silnik elektryczny o mocy 130 KM oraz o momencie obrotowym jak w ciężarówce (moment jest pięć razy większy niz w spalinowym). Dzieki temu elektryczny Spark ma sie rozpedzać do setki w 7 sekund. Zasięg - około 100 km. Czas ładowania ze zwykłego kontaktu - 7 godzin. Ale po zainstalowaniu specjalnej ladowarki w domu (lub użyciu takiej w miejscu publicznym) 80% naładowania osiągamy w 20 minut. Cena $25K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > W normalnym Sparku montowany jest silniczek od kosiarki o mocy 84 KM No to w USA - w EU jest cos kolo 60 KM 80 KM to w najbogatszych wersjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > W normalnym Sparku montowany jest silniczek od kosiarki o mocy 84 KM. Ale GM postanowił zaszaleć i > zainstalował w EV silnik elektryczny (...) Spark ma sie > rozpedzać do setki w 7 sekund. (...) Cena $25K. Wypas. Do miasta wręcz idealny. Tylko zasięg 100km to trochę mało. Jakby zwiększyć tak do 200 byłby hit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > W normalnym Sparku montowany jest silniczek od kosiarki o mocy 84 KM. Ale GM postanowił zaszaleć i > zainstalował w EV silnik elektryczny o mocy 130 KM oraz o momencie obrotowym jak w ciężarówce > (moment jest pięć razy większy niz w spalinowym). Dzieki temu elektryczny Spark ma sie > rozpedzać do setki w 7 sekund. Zasięg - około 100 km. Czas ładowania ze zwykłego kontaktu - 7 > godzin. Ale po zainstalowaniu specjalnej ladowarki w domu (lub użyciu takiej w miejscu > publicznym) 80% naładowania osiągamy w 20 minut. Cena $25K. zasięg troche taki na styk na Wasze warunki. ile kosztuje zwykly spark? ile mil będzie sie zwracac roznica w cenie na paliwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Fajna sprawa ale jak tam wejdzie przecietna amerykanka albo amerykanin ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Skad sie ten kult momentu obrotowego bierze? > W normalnym Sparku montowany jest silniczek od kosiarki o mocy 84 KM. Ale GM postanowił zaszaleć i > zainstalował w EV silnik elektryczny o mocy 130 KM oraz o momencie obrotowym jak w ciężarówce > (moment jest pięć razy większy niz w spalinowym). Ale przełożenie inne! Co przy elektrykach ważniejsze to to, że przebieg momentu jest płaski i pełny moment jest dostępny w całym zakresie obrotów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Fajna sprawa ale jak tam wejdzie przecietna amerykanka albo amerykanin ? Błąd w założeniach - to jest samochód dla przeciętnego chomika przeciętnej amerykanki. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Fajna sprawa ale jak tam wejdzie przecietna amerykanka albo amerykanin ? To zdjęcie z Polski? Bo w czasie ostatniego pobytu tylko takich tłuściochów widziałem w PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > zasięg troche taki na styk na Wasze warunki. Jako drugi samochód tylko do jazdy do pracy i spowrotem to taki Spark może mieć sens. > ile kosztuje zwykly spark? ile mil będzie sie zwracac roznica w cenie na paliwie? Od $12K, ale porównując wyposażenie standardowe to tak w okolicach $15K. Czyli dopłacasz $10K co przy obecnych cenach benzyny powoduje że samochód zaczyna się opłacać nigdy. Gdyby Spark EV ładował się za darmo to po jakichś 120-130 tysiącach kilomertów, ale biorąc pod uwagę ceny prądu, to bliżej 200 tys. km. Zrobienie 200 tys. km samochodem który może co najwyżej 100 km na jednym ładowaniu zrobić zajmie właścicielowi około 15 lat. Baterie tyle nie wytrzymają. P.S. Żaden samochód elektryczny obecnie nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > plaski i pełny moment jest dostępny w całym zakresie obrotów... A skad sie ten mit wzial to ja zupelnie nie wiem. Fakt, pelny moment jest dostepny od zerowych obrotow...a wlasciwie to od pierwszego obrotu Natomiast absolutnie nie jest on pelny w calym zakresie - w zasadzie poza poczatkiem to juz tylko spada, dlatego tez auta elektryczne swietnie przyspieszaja ale predkosci max maja raczej slabe. Wykres momentu tesla roadster: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Wypas. Do miasta wręcz idealny. Tylko zasięg 100km to trochę mało. Jakby zwiększyć tak do 200 byłby > hit. O ile ma się gdzie ładować. Jak ktoś mieszka w bloku to raczej słabo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > To zdjęcie z Polski? Bo w czasie ostatniego pobytu tylko takich tłuściochów widziałem w PL. Z googla po wpisaniu hasła amerykanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > A skad sie ten mit wzial to ja zupelnie nie wiem. Ładnie podsumowane. > (...) dlatego tez auta elektryczne swietnie przyspieszaja ale predkosci max maja raczej slabe. W uproszczeniu: im wieksza moc maksymalna, tym wieksza predkosc maksymalna. Kwestia dobrania odpowiedniego przelozenia zeby ta moc byla dostępna dokładnie w momencie gdy auto osiąga prędkość max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Wypas. Do miasta wręcz idealny. Tylko zasięg 100km to trochę mało. Jakby zwiększyć tak do 200 byłby > hit. wczoraj w tvnturbo pokazywali jakiegoś chińczyka, który przejeżdża blisko 300km na akumulatorach... w eu będzie oferowany (jak uzyska homologację) za około 120 kPLN hit czy kit ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Natomiast absolutnie nie jest on pelny w calym > zakresie - w zasadzie poza poczatkiem to juz tylko spada, dlatego tez auta elektryczne > swietnie przyspieszaja ale predkosci max maja raczej slabe. Kwestia zasilania - zwyczajnie mu brakuje prądu Jak rozwiążą ten problem to rzeczywiście tak będzie. Ale póki co jest tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > A skad sie ten mit wzial to ja zupelnie nie wiem. Fakt, pelny moment jest dostepny od zerowych > obrotow...a wlasciwie to od pierwszego obrotu Natomiast absolutnie nie jest on pelny w calym > zakresie - w zasadzie poza poczatkiem to juz tylko spada, dlatego tez auta elektryczne > swietnie przyspieszaja ale predkosci max maja raczej slabe. > Wykres momentu tesla roadster: Sam powielasz kolejny mit. Prędkość maksymalna jest ograniczona w elektryka ze względu na pojemność baterii. Jazda z maks prędkością i tak wyczerpuje baterie kilka razy szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Z googla po wpisaniu hasła amerykanie Następnym razem wpisz " amerykanki" HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Sam powielasz kolejny mit. Prędkość maksymalna jest ograniczona w elektryka ze względu na pojemność > baterii. Jazda z maks prędkością i tak wyczerpuje baterie kilka razy szybciej. No wlasnie wcale nie do konca. Im dalej w las z obrotami w elektryku tym mniejsza moc a wiec tym mniejsza predkosc. Mozna oczywiscie walczyc z tym przelozeniami ale taka Tesla np. ma tylko jeden bieg. No i tez jest limit tego co mozna zrobic jesli masz zakres do 14krpm a moment zaczyna solidnie spadac juz przy 6k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Kwestia dobrania > odpowiedniego przelozenia zeby ta moc byla dostępna dokładnie w momencie gdy auto osiąga > prędkość max. Oczywiscie. Tylko jakos na razie w praktyce ciezko idzie. Wlasnie przykladowa Tesla ma tylko jeden bieg. I wcale nie dlatego, ze nie chcieli - wg. Wikipedii wynikly spore trudnosci z praktycznym zastosowaniem skrzyni automatycznej o wiekszej liczbie przelozen. No i tez jestes dosyc limitowany w tym co mozesz zrobic jesli zakres obrotow silnika masz do 14k a moment zaczyna juz solidnie spadac od 6k w gore. Trzebaby zastosowac calkiem dlugie przelozenie, tylko czy by wystarczylo mocy by je uciagnac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Następnym razem wpisz " amerykanki" > HanYs Od każdej reguły są atrakcyjne wyjątki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > W normalnym Sparku montowany jest silniczek od kosiarki o mocy 84 KM. ... Masz taki "silniczek" w normalnej kosiarce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Masz taki "silniczek" w normalnej kosiarce? To taka prznośnia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > No wlasnie wcale nie do konca. Im dalej w las z obrotami w elektryku tym mniejsza moc a wiec tym > mniejsza predkosc. Mozna oczywiscie walczyc z tym przelozeniami ale taka Tesla np. ma tylko > jeden bieg. No i tez jest limit tego co mozna zrobic jesli masz zakres do 14krpm a moment > zaczyna solidnie spadac juz przy 6k. Ale do przyspieszenia wymagana jest moc silnika a nie jego moment obrotowy. Ta moc owszem spada pod koniec obrotów i oczywiste jest, ze o wiele lepiej przyspieszało by to auto mogąc wykorzystać te moc w szerszym zakresie prędkości. Jednak z wykresy wynika ze tragedii nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Ale do przyspieszenia wymagana jest moc silnika a nie jego moment obrotowy. Co nie zmienia faktu, ze jak zaczyna spadac moment to moc albo rosnie wolniej albo trzyma sie stala albo rowniez opada (w zaleznosci od tempa spadku momentu w funkcji obrotow). Takze fakt iz silnik elektryczny trzyma moment w zasadzie jedynie przez mniej niz poczatkowe 45% calego zakresu obrotow a moc maksymalna osiaga ledwo troche ponad polowa owego zakresu nie jest niczym dobrym, zwlaszcza gdy mamy do dyspozycji tylko jeden bieg. Zreszta przypuszczam, ze wlasnie fakt pojedynczego biegu jest jedynym powodem tak szerokiego (i nieefektywnego zakresu obrotow). Zlimitowac go na 10krpm, dac normalna 6 lub 7b skrzynie i dzialaloby zapewne duuuuzo lepiej. Tylko co na to obecne akumulatory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Zlimitowac go na 10krpm, dac normalna 6 lub 7b skrzynie i dzialaloby zapewne duuuuzo lepiej. Tylko co na to obecne akumulatory Koncepcyjnie skrzynia w rodzaju CVT byłaby dużo bardziej odpowiednia - nie wiem tylko jak z przenoszeniem takich obciążeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.