Skocz do zawartości

Astra H 1.9 cdti 120km


jacknn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W moich poszukiwaniach prawie doszedłem do końca, po weekendzie finalizuje leasing, ale mam pytanie, co sądzicie o aucie z silnikiem 1.9 cdti 120km. Waham się pomiędzy 1.7 cdti 100km a właśnie tym 1.9. Auto z większym motorem jest też ogólnie ładniejsze i fajnie wyposażone, ale jakość silnika też się liczy więc ktoś może coś mądrego napisze aby zamieszać bardziej mi w głowie albo ułatwić wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> W moich poszukiwaniach prawie doszedłem do końca, po weekendzie finalizuje leasing, ale mam

> pytanie, co sądzicie o aucie z silnikiem 1.9 cdti 120km. Waham się pomiędzy 1.7 cdti 100km a

> właśnie tym 1.9. Auto z większym motorem jest też ogólnie ładniejsze i fajnie wyposażone, ale

> jakość silnika też się liczy więc ktoś może coś mądrego napisze aby zamieszać bardziej mi w

> głowie albo ułatwić wybór.

To bierz 1.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bierz 1.7 zdecydowanie.

Dzisiaj wróciłem z 200km trasy Astrą H 1.7CDTI, w tym tygodniu przejechałem tym samochodem w granicach 500km.

Dla mnie ten silnik to nieporozumienie. Jedzie stosunkowo mizernie, spala w trasie 6l/100km i jest głośny.

1.9CDTI będzie bardziej elastyczny, spali tyle samo albo i mniej i z pewnością nie będzie bardziej głośny.

Ceny części takich jak DKZ, sprzęgło lub turbina do obu są analogiczne.

Nie widzę powodów przez które lepiej kupić 1.7CDTI niż 1.9CDTI. Może przybliżysz je?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie miałeś pod butem słabszą wersję silnikową. (DTL?)

Zaletą 1,7 DTH, do 2007 roku jest brak dpf i wirus na 130 KM.

I wtedy, to auto naprawdę fajnie jedzie, przy mniejszej awaryjności niż 1,9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie miałeś pod butem słabszą wersję silnikową. (DTL?)

1.7CDTI 100KM.

Do 100km/h jeszcze udaje, że przyspiesza. Powyżej nie ma za bardzo czym wyprzedzić.

Rozbujać da się to do 180km/h (niecałe 170km/h wg GPS'u), co jest prawie kresem jego możliwości.

Gdyby ktoś (lub coś, np. fajna wersja wyposażenia w fajnym stanie) zmusił mnie do zakupu AH z silnikiem diesela wybrałbym 1.9CDTI 120KM (mniej kłopotliwy od 150KM) + program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.9CDTI ... spali tyle samo albo i mniej

a to sie koledze dowcip udał biglaugh.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

W trasie litr różnicy to normalny wymiar kary dla posiadaczy 1.9.

W mieście to ok 1,5 litra.

IMHO najlepsze wyjście to Z17DTH i chips na 130 koni. Cenowo wyjdzie tak samo jak 1.9 a spalanie zauważalnie mniejsze. I 1.7 nie ma DPFa

btw

w dobie rewolucji fotoradarowej i polowania ITD dynamika zaczyna miec mniejsze znaczenie. Co z tego że mam 1.9 jak nie ma gdzie tym pojechać. Nastawiali fotopstryków, nakupowali aut dla ITD z kamerami ktore online wysyłają delikwentów do golenia , lada chwila na bramownicach viatoll pozakładają odcinkowe mierniki prędkości ... Można mieć i 500KM z czego może 100 będzie używane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to sie koledze dowcip udał

> W trasie litr różnicy to normalny wymiar kary dla posiadaczy 1.9.

> W mieście to ok 1,5 litra.

Ja mam inne doświadczenia odnośnie obu silników w Astrze H.

Żeby tylko nie być gołosłownym to mały przykład - według tych statystyk (bądź co bądź na prawdę ładnie oddają rzeczywistość) sprawa wygląda tak:

1.7CDTI spala średnio 6,16l/100km

zaś

1.9CDTI spala średnio 6,27l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.9 i od 3 lat nie miałem nigdy niższego średniego spalania w mieście jak 8,5 litra a w trasie 6.8 Średnie spalanie liczone z kompa i dystrybutora a dystans co najmniej 3 tyś km a najdłuższy to ponad 20 tyś km w jednym cyklu pomiaru. Firmowa Astra 1.7 paliła mi zdecydowanie mniej bo w mieście ok 6,5 litra ale nie miałem możliwości zrobić dokładnego pomiaru i błąd może być do ok 0,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mniej bo w mieście ok 6,5 litra ale nie miałem możliwości zrobić dokładnego pomiaru i błąd

Moja 1,7 dth, w mieście na krótkich odcinkach 2-3km, silnik zimny, latem klima, spala średnio 6,7 litra. (średnia z 20 tyś km)

Najniższy mój wynik, to 5,1 litra (wawa-gdynia) jesień, mocno deszczowa trasa, więc nie pędziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie rzeczowe informacje. Kupuję auto z 2008 (chcę maksymalny leasing więc minimum 2008 rok). Nie wiem jakie jednostki już w tych latach nie były montowane ale wybór mam taki, że jest kilka aut Z17DTH oraz jeden Z19DT i jeden Z17DTJ.

Z17DTJ jest najtańszy, bo ma wady lakieru, kilka zadrapań, natomiast Z19DT jest najładniejsze z nich wszystkich. Ciekawi mnie co bardziej jest awaryjne Z19DT czy Z17DTH, no i co lepsze jest na krótkie trasy, głównie miasto, Czasami trasa, tak około 500km w jednym cyklu. Starym astrolotem potrafiłem robić 2000km trasy z przystankami na siusiu i amciu i do tankowanie, nie stygła dosłownie. Potrafiłem rocznie robić nawet 60tyś km. W ramach ciekawostek, ostatnio zastanawiałem się jaki ona tak naprawdę ma przebieg, i z wyliczeń wyszło mi, że ma najprawdopodobniej 700tyś. Silnik bezawaryjny. Ja osobiście zrobiłem 400tyś. Licznik był wymieniany bo stary hałasował, a i na pewno był kręcony bo takie czasy mamy, sam sobie ustawiałem przebieg na ładniejszy hehe.gif. Przy kupnie nie zwracam uwagi na przebieg. Przykład mojej starej astry to potwierdza. Mając taki przebieg na pewno jeszcze bezawaryjnie do 1mln km dociągnie. Ale cała reszta już się sypie i dlatego muszę szukać nowszego.

Obecnie sytuacja zawodowa się zmieniła i auto będzie wykorzystywane na dojazdy do klienta, czasami raz na miesiąc lub rzadziej wypad do rodziny w lubelskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za wszystkie rzeczowe informacje. Kupuję auto z 2008

2008 to wszystkie mają DPF frown.gif

Wybrałbym najmocniejszy DTJ. ładnie jeździ - nie musisz wirusować.

W 1,9 najczęstsze usterki to EGR i klapy w kolektorze dolotowym. W zasadzie to już popsute albo się popsuje - kwestia czasu.

1,7 tez ma swoje bóle związane ze sterowaniem turbiny i egr, jednak ogarnięty mechanik poradzi sobie niemalże bez kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z17DTH 100KM:

- padają alternatory (hitachi)

- zdarzają się awarie kompresorów klimatyzacji

Z17DTJ/R 110/125KM:

- to, co powyżej, do tego wadliwe zawory SCV, problemy z fitrem Dpf (podobno ktoś je już usuwa)

- nienaprawialne wtryskiwacze i pompy Denso

- wadliwe 6-biegowe skrzynie M32

Z19DT 120KM:

- słabe alternatory

- słabe koła dwumasowe

- dosyć częste awarie wtryskiwaczy (Bosch-można naprawiać)

- wadliwe skrzynie M32

- wadliwe zawory EGR

- Dpf - usuwalny

- częste problemy z wymianą świec żarowych.

Powyższe informacje pochodzą od mechanika Aso Opel, więc bez żadnej ściemy, ma je wszystkie na codzień i twierdzi, że Fiat niczego dobrego nie zrobił, jeśli chodzi o trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z listy awaryjności to najlepiej wziąć 17DTH. W zasadzie z listy usterek to alternatora nie

> wyleczyli od czasów mojej starej astry.

> Czyli w 17DTH nie ma filtra cząstek stałych?

Nie ma filtra w żadnym Z17DTH, jednak rzadko ale były felerne skrzynie 6 biegowe M32, których ja bym radził unikać. Dają komfort jazdy przy większych prędkościach ale naprawa polegająca na wymianie łożysk to minimum 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na nowszym silniku A20DTH 165KM z DPF i nie wiem w czym problem że ludzie się boją filtra.

ok 70% jazdy to miasto warszawa, filtr ładnie się w korkach wypala i jest całkowicie bezobsługowy.

Kilka razy zdarzyło mi się wyłączyć silnik podczas wypalania filtra, przy kolejnej jeździe proces wypalania dokończył się i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma filtra w żadnym Z17DTH,

Od polowy 2007 mają DPF.

> Dają komfort jazdy przy większych prędkościach

A to niby czemu? 6 bieg odpowiada 5-tce, w 5-biegowej skrzyni. Tylko wiecej. częściej, trzeba machac lewarkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybrałbym najmocniejszy DTJ. ładnie jeździ - nie musisz wirusować.

Szału nie ma - 110km cudów nie zdziała, 125 w z17dtr robi już dobrą robotę.

Patrząc z perspektywy czasu zakup z17dtj był dobrym wyborem, ale z17dtr jeszcze lepszym

zlosnik.gif

Pozytywnie, że w końcu ktoś ograrnął sterownik DeNSO i jest opcja wycięcia DPF, choć mi nie przeszkadza on w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szału nie ma - 110km cudów nie zdziała, 125 w z17dtr robi już dobrą robotę.

Miałem okazję przejechać po trasie kilkaset km - wersją 110KM. Nie pędziłem, normalna dynamiczna jazda 100-120. Nie zauważyłem istotnej różnicy w silniku w stosunku do mojego DTH-130. Silnik tylko ma lepszą charakterystykę (kulturę pracy?), cichszy w kabinie, powyżej 70-80 km/h śmigał jak benzynka. Byłem pozytywnie zaskoczony.

Wyobrażam sobie, jaką frajdę dałby mnie ten, 125 KM smile.gif

Na polskie drogi do normalnej jazdy, IMHO więcej niż 125 KM w astrze H, nie potrzeba. Powalczyłbym co najwyżej z momentem, o ile byłoby to możliwe, do wyssania z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę na nowszym silniku A20DTH 165KM z DPF i nie wiem w czym problem że ludzie się boją filtra.

To sie dowiesz jak zrobisz ze 200 tyś .

Zauważ że przytłaczająca wiekszość importowanych Astr 1.9 z DPF na liczniku ma 120-czy 150 tyś. a w realu x2.

btw

Ja też na razie nie mam problemu z DPF mimo że auto jeździ krótkie dystanse po Wawie. Ale jak będzie gdy przekrocze 200 tyś to hgw niewiem.gif

Na razie jest dopiero 150 tyś czyli teoretyczna granica kiedy w aucie eksploatowanym w mieście zaczyna sie wysypywać 2masa i DPF . 2masę już słyszę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> www.zafiraklub.pl dział TuneFORCE & GCSolution tylko trzeba sie zalogować żerby poczytać.

Eee tam, wisi to już jakiś czas a dowodów w postaci zadowolonych klientów, czy też wykresów brak - nawet na stronie nie chwalą się rozkminieniem z17dtj/dtr, więc dla mnie lipa tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem okazję przejechać po trasie kilkaset km - wersją 110KM.

> Wyobrażam sobie, jaką frajdę dałby mnie ten, 125 KM

Dziwne, ale 125km ma wyraźnie większą turbodziurę, której w 110km nie ma praktycznie w ogóle - natomiast kiedy juz zacznie pompować... zlosnik.gif

No i powyżej 120km/h z17dtr idzie wyraźnie lepiej, jest też imho głośniejszy, tzn. bardziej basowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jadę dokładnie obejrzeć auta. Jest mróz i zobaczymy jak odpalają, a nie ukrywam, że to jak auto odpali i jaka będzie kultura pracy przy dzisiejszej pogodzie będzie najlepszym testem. Po oględzinach zapewne już się zdecyduję, bo czasu mam coraz mniej i wezmę FV proforma. Poinformuję oczywiście kolegów o wynikach oględzin i o mojej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła. Wybrałem 17dth. Auto przy bliższych oględzinach wygląda na mniej zniszczone i bardziej zadbane, no i ta lekkość odpalania przy -9 stopniach, odpala na dotyk. 1.9 już się nie popisał, odpalał jak stary diesel. To moja stara eFka lepiej od niego odpala, nawet po długim postoju. W aucie które wybrałem lekko piszczy łożysko alternatora, ale komis obiecał naprawić to do dnia odbioru. Cena 24 tyś + opony zimowe no i roczna gwarancja na auto. Myślę, że będę zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Decyzja zapadła. Wybrałem 17dth. Auto przy bliższych oględzinach wygląda na mniej zniszczone i

> bardziej zadbane, no i ta lekkość odpalania przy -9 stopniach, odpala na dotyk. 1.9 już się

> nie popisał, odpalał jak stary diesel. To moja stara eFka lepiej od niego odpala, nawet po

> długim postoju. W aucie które wybrałem lekko piszczy łożysko alternatora, ale komis obiecał

> naprawić to do dnia odbioru. Cena 24 tyś + opony zimowe no i roczna gwarancja na auto. Myślę,

> że będę zadowolony.

Gratulacje. Teraz tylko mały "wirusik" smile.gif i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie będę wirusował. Podczas jazdy próbnej byłem zadowolony, auto naprawdę żwawe. Mam silnik isuzu w starej Astrze, a w tej nowej zasada jazdy jest taka sama czyli na wyższych obrotach i auto bez problemu w kilka chwil ma setkę na liczniku. Dla mnie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> To aż taka kosztowna zabawa??

Tanie to nie jest... Albo inaczej. Można taniej ale HGW co będzie poźniej.

Leoiej zrobić u renomowanego tunera żeby auto troche pojeździło a nie stało żeby wymienić silnik.

> Wiecie co, auto śmiga, a za 750netto to ja mam dwie i pół (też netto) raty leasingu. Chyba na razie

> sobie odpuszczę.

Odpuścisz pewnie na zawsze bo sie przyzwyczaisz do tego co masz. Ale wbrew pozorom ma to sens. Polska to teraz republika fotoradarowa. Co z tego że można mieć pod nogą 200KM jak nie ma gdzie tego użyć. A do miasta takiego jak Wawa 100KM w zupełności wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.