Skocz do zawartości

Zakup astry 3 tzw. clasic


andrzejuniek

Rekomendowane odpowiedzi

> Dzięki. Klima manualna działa poprawnie w astrze?

Mówisz o pół-automacie z podziałką temperatury na pokrętle? Jeżeli tak, to działa poprawnie, jest wydajna (przetestowane 2x na południu) i utrzymuje zadaną temperaturę, czasami jednak nie nadąża za sygnałami z czujnika i robi się za chłodno.

Wersja full-automat też zresztą ma ten problem i reaguje z opóźnieniem - raczej zrobi się za zimno, niż za ciepło. Dla mnie pełny automat ma jedną "wadę" - żeby wyłączyć na stałe sprężarkę (tryb w innych markach nazywany ECO), trzeba wejść w menu - inni załatwili to odpowiednim guzikiem na desce.

I jeszcze jedna "wada" - regulacja lędźwiowa foteli prawie nie istnieje; w Zafirze A dało się wyraźnie czuć zmiany od skrajnego do skrajnego położenia, tu różnica jest prawie niezauważalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że zwykle powoduje to 3 mignięcia w drugą stronę - których wcale nie chciałeś.

mowiac szczerze nie kojarze.

Dalo sie tym jezdzic ale po co wymyslac kolo na nowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeczytaj instrukcję

I tu jest absurd tego rozwiązania - wsiadając do każdego auta (a przewinęło się ich trochę - różne marki i modele) bez problemów obsługiwałem podstawowe urządzenia, konieczne do bezpiecznej jazdy.

Moim zdaniem właśnie tak powinno być - żeby dowolny kierowca mógł bez czytania instrukcji wsiąść i jechać, nie powinno się komplikować rzeczy podstawowych.

Czy jakby opel np. zamienił miejscami pedał hamulca i sprzęgła, też byś powiedział "przeczytaj instrukcję", czy może "to głupie rozwiązanie" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem taka w HB niedawno, tyle ze z 2011.

Prawdopodobnie kupie druga, tyle ze w kombi, bo szukanie wsrod uzywek zaczyna mnie meczyc.

Co do siedzen, ani mi (bardzo duzemu), ani drobnej zonie nic w nich nie przeszkadza, nawet po 400km).

Z wad to jak koledzy pisali:

- glosna jest (od 120km/h nawet bardzo glosna)

- tylek non stop brudny

- zona mia problemy z kierunkowskazami (ja czasami tez sie pogubic jeszcze potrafie)

- zona z trudem ogarnia tylna wycieraczke

- zamykajac dzrzwi mam wrazenie jakbym puszka konserw trzaskal

- nie lezy mi to sterowanie w kierownicy (skrecajac mimowolnie naciskam przeszukiwanie), do reszty sterowania radiem nic nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem - a mam kontakt obecnie dobry z Oplem/Chevi - za wiele tych auto nie zostało. I

> niekoniecznie w takiej wersji jak chcesz i z danym silnikiem jeszcze dorwiesz.

> A generalnie Astra III nie jest już produkowana.

Nie wiem kiedy przestali, ale jeszcze we wrzesniu w jednym z salonow Opla konfigurowalem sobie taka Asterke (moze wielkich cudow tam nie bylo, ale kilka pakietow + pare indywidualnych dodatkow istnialo).

PS. Myslalem, ze 3 beda tluc do momenty wypuszczenia 5, zeby 4 classic nazwac hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówisz o pół-automacie z podziałką temperatury na pokrętle? Jeżeli tak, to działa poprawnie, jest

> wydajna (przetestowane 2x na południu) i utrzymuje zadaną temperaturę, czasami jednak nie

> nadąża za sygnałami z czujnika i robi się za chłodno.

> Wersja full-automat też zresztą ma ten problem i reaguje z opóźnieniem - raczej zrobi się za zimno,

> niż za ciepło. Dla mnie pełny automat ma jedną "wadę" - żeby wyłączyć na stałe sprężarkę (tryb

> w innych markach nazywany ECO), trzeba wejść w menu - inni załatwili to odpowiednim guzikiem

> na desce.

> I jeszcze jedna "wada" - regulacja lędźwiowa foteli prawie nie istnieje; w Zafirze A dało się

> wyraźnie czuć zmiany od skrajnego do skrajnego położenia, tu różnica jest prawie

> niezauważalna.

Nie wiem czy to jest klima półautomatyczna, w specyfikacji pisze - klima manualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu jest absurd tego rozwiązania - wsiadając do każdego auta (a przewinęło się ich trochę - różne

> marki i modele) bez problemów obsługiwałem podstawowe urządzenia, konieczne do bezpiecznej

> jazdy.

Klakson w manetce? "Ręczny" w podłodze?

> Moim zdaniem właśnie tak powinno być - żeby dowolny kierowca mógł bez czytania instrukcji wsiąść i

> jechać, nie powinno się komplikować rzeczy podstawowych.

> Czy jakby opel np. zamienił miejscami pedał hamulca i sprzęgła, też byś powiedział "przeczytaj

> instrukcję", czy może "to głupie rozwiązanie" ?

Czy jakbyś wsiadł do auta LHD, to kierowałbyś nim z miejsca pasażera? - taki jest mniej więcej poziom absurdu przykładu powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy to jest klima półautomatyczna, w specyfikacji pisze - klima manualna.

Nie wiem czy był pełny manual; pół-automat to panel taki jak poniżej:

2jpg.jpg

Automat nie ma podziałki temp. a stopnie wyświetlają się na GID/CID.

Na stronach opla są instrukcje do zassana, tam na pewno będą rodzaje klimatyzacji oraz sposób ich obsługi i rozlokowanie czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do siedzen, ani mi (bardzo duzemu), ani drobnej zonie nic w nich nie przeszkadza, nawet po

> 400km).

> Z wad to jak koledzy pisali:

> - glosna jest (od 120km/h nawet bardzo glosna)

> - tylek non stop brudny

> - zona mia problemy z kierunkowskazami (ja czasami tez sie pogubic jeszcze potrafie)

> - zona z trudem ogarnia tylna wycieraczke

> - zamykajac dzrzwi mam wrazenie jakbym puszka konserw trzaskal

> - nie lezy mi to sterowanie w kierownicy (skrecajac mimowolnie naciskam przeszukiwanie),

Czyli (dokładnie) godny następca Lanosa? hehe.gif Warto "dopłacić" te 40 tysięcy? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli godny następca Lanosa? Warto "dopłacić" te 40 tysięcy?

W Lanosa to ja teraz tak sobie sie wpakowywuje, a wlasnie z braku 2 auta jestem zmuszony jezdzic swoim starym Lanosem.

Moze trudno w to uwierzyc, ale mimo wszelkich wad Astry 3 i zalet Lanosa, komfort jazdy jest zupelnie inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klakson w manetce?

Owszem - np. skoda favorit

> "Ręczny" w podłodze?

Owszem, Mercedes.

> Czy jakbyś wsiadł do auta LHD, to kierowałbyś nim z miejsca pasażera? - taki jest mniej więcej

> poziom absurdu przykładu powyżej.

Bzdura. LHD też prowadziłem - bez czytania instrukcji. Wsiadłem na miejsce, gdzie była kierownica i od strzała przejechałem 500 mil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jakbyś wsiadł do auta LHD, to kierowałbyś nim z miejsca pasażera? - taki jest mniej więcej

> poziom absurdu przykładu powyżej.

wspaniala logika.

to teraz rzuc linka ktory salon w Polsce ma w ofercie auta LHD na polski rynekhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wspaniala logika.

> to teraz rzuc linka ktory salon w Polsce ma w ofercie auta LHD na polski rynek

Następny, co nie trybi ironii rotfl.gif

Ale spokojna twoja rozczochrana, PL zdaje się przepitoliła jakiś proces w UE i będzie musiała rejestrować takie auta bez zająknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydawało mi się, że jeszcze jest produkowana.

Tak dokładnie i teoretycznie do końca grudnia, ale podobno już nie ma co liczyć na kolejne auta

jakiś tekst

Quote:

Jesienne promocje na Astrę Classic III '2012!

Dobre, bo zbliża się koniec produkcji tego modelu.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem kiedy przestali, ale jeszcze we wrzesniu w jednym z salonow Opla konfigurowalem sobie taka

> Asterke (moze wielkich cudow tam nie bylo, ale kilka pakietow + pare indywidualnych dodatkow

> istnialo).

> PS. Myslalem, ze 3 beda tluc do momenty wypuszczenia 5, zeby 4 classic nazwac

Tak dokładnie i teoretycznie do końca grudnia, ale podobno już nie ma co liczyć na kolejne auta

jakiś tekst

Quote:

Jesienne promocje na Astrę Classic III '2012!

Dobre, bo zbliża się koniec produkcji tego modelu.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Następny, co nie trybi ironii

> Ale spokojna twoja rozczochrana, PL zdaje się przepitoliła jakiś proces w UE i będzie musiała

> rejestrować takie auta bez zająknięcia.

to jeszcze raz ok.gif

kolega chcialby idac do dowolnego salonu wyjechac z niego autem w ktorym podstawowe procesy zyciowe sa zblizone do siebie.jezeli bedzie chcial kupic auto LHD,snopowiazalke albo ciagnik siodlowy to z pewnoscia zgodzi sie na pewne inne rozwiazania.nie sa to jednak auta standardowe.mnie np.irytuje umiejscowienie w koreanczykach dzwigni kierunkowskazow po przeciwnej stronie kierownicy. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wow - a prostego kierunkowskazu nie możesz ogarnąć

Widzisz - jak w ciągu dnia/tygodnia jeździsz kilkoma/kilkunastoma samochodami i we wszystkich podstawowe rzeczy działają tak samo, z wyjątkiem jednego, który ma udziwnione rozwiązanie - to chyba uprawnione jest stwierdzenie, że to jest głupie ?

Może Tobie nie zdarza się prowadzić innego auta niż Astra i nie widzisz problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym się różni?

ZTCW to jesk składana w Turcji i jest uboższa od zwykłych meganek...generalnie jak gdzieś czytałem o Megi III to odradzali właśnie Generation...

btw podobno na rynek polski nowe clio będą produkowane w Turcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jeszcze raz

> kolega chcialby idac do dowolnego salonu wyjechac z niego autem w ktorym podstawowe procesy zyciowe

> np.irytuje umiejscowienie w koreanczykach dzwigni kierunkowskazow po przeciwnej stronie

> kierownicy.

Era prostackich aut skończyła się jakieś 10lat temu - teraz bez pobieżnej lektury manualna lepiej nie wyjeżdżać na drogę. Świadomi tego są nawet producenci, umieszczając "wyciąg" najważniejszych funkcji na pierwszych kilku stronach instrukcji.

Krytykowane rozwiązanie kierunkowskazu jest owszem zaskakujące w pierwszym momencie, jednak zetknięcie się z każdym, "obcym" autem jest niekomfortowe, a już jazda nim "na pałę" bez podstawowego zapoznania się ze sprzętem jest proszeniem się o kłopoty. idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz - jak w ciągu dnia/tygodnia jeździsz kilkoma/kilkunastoma samochodami i we wszystkich

> podstawowe rzeczy działają tak samo, z wyjątkiem jednego, który ma udziwnione rozwiązanie - to

> chyba uprawnione jest stwierdzenie, że to jest głupie ?

Jak ty chłopie sobie dajesz w życiu radę, skoro z rozwiązania do opanowania w 5min robisz zagadnienie urastające do rangi wykarmienia populacji Afryki.

> Może Tobie nie zdarza się prowadzić innego auta niż Astra i nie widzisz problemu.

Nie widzę problemu, bo to "przerażające" rozwiązanie, urągające bezpieczeństwu i ergonomi oswoiłem w 5min. Rozumiem, że C4 Picasso jest dla ciebie diabłem wcielonym hehe.gificon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma o co bic piany, rozwiazanie jest inne i ludziom sprawia klopoty.

Sam czasami jak sie rozmigam tymi kierunkami to wspolczuje komus za mna.

Tak samo z tym nieszczesnym klaksonem w manetce, niby od paru lat wiem, w ktorych autach ujezdzanych przeze mnie taki jest, a w podbramkowej sytuacji nie moge go znalezc i co mu zrobisz?

Jezdzenie roznymi autami powoduje, ze nie umiem trzaskajac drzwiami przestawic sie w 100% na ten inny klakson czy kierunki.

Co do instrukcji, to moge przeczytac ja do swego auta, niech nawet poswiece sie do firmowego, ale jak zadzwoni kolega na bani i poprosi o odprowadzenie samochodu, to nie usiade przeciez czytac najpierw 200str. instrukcji (gdzie i tak co 2 zdanie, to jedz do ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma o co bic piany, rozwiazanie jest inne i ludziom sprawia klopoty.

> Sam czasami jak sie rozmigam tymi kierunkami to wspolczuje komus za mna.

Nie rozumiem Twoich problemów z kierunkowskazami w hOplu.

Fakt, pierwsze spotkanie z nimi może nie było udane. Jednak rozwiązanie jest na tyle intuicyjne, że opanowanie ich obsługi to kwestia 2-3 użycia i wiesz jak to działa...

Ja bardzo polubiłem takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma o co bic piany, rozwiazanie jest inne i ludziom sprawia klopoty.

Poza tym, że nie zostaje w górze/na dole działa dokładnie tak samo: lekkie wychylenie - 3błyski, mocne - działa na stałe. Ma natomiast jedną, niezaprzeczalną zaletę. której nie mają standardowe wajchy - ZAWSZE wyłącza się po wyprostowaniu kół, co nie jest takie oczywiste w przypadku normalnych kierunkowskazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz - jak w ciągu dnia/tygodnia jeździsz kilkoma/kilkunastoma samochodami i we wszystkich

> podstawowe rzeczy działają tak samo, z wyjątkiem jednego, który ma udziwnione rozwiązanie - to

> chyba uprawnione jest stwierdzenie, że to jest głupie ?

> Może Tobie nie zdarza się prowadzić innego auta niż Astra i nie widzisz problemu.

Mam trzy samochody, w kazdym inaczej wlacza sie bieg wsteczny - IMVHO jest to duzo bardziej upierdliwe niz kierunki w Vectrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze taka 3 od 3 lat juz i moje uwagi:

> Minusy:

> niewygodne fotele

Tak zgadzam sie mam poduszke jako podklad grinser006.gif

> środek strasznie plastikowy, z kierownicy zlazła wierzchnia warstwa przy 90.000

I tak i nie ... widzialem gorsze wnetrza (np ostatnio przymierzalem sie do Forda mondeo nowego ...albo fokusa IMHO tragedia) .. wnetrze jest monotonne troche i przy dluzszym uzytkowaniu sie znudzilo grinser006.gif

> od 130km/h gwiżdżą uszczelki w drzwiach

Hmm nie zanotowalem ale glosno jest

> ciężko chodzi pedał sprzęgła, w korkach noga boli

Nie zanotowalem moze inaczej jest w 1.3... ja mam 1.7

> korozja na tylnej klapie mimo, że zero napraw lakierniczych

Niestety mam auto z konca 2006 i wymaga juz napraw lakierniczych ... na tylnej klapie i w okol szyby po odpryskach ruda sie pojawia sick.gif

> "głupia" manetka od kierunkowskazów

Nie rozumiem ... chodzi o ten 3-blysk? w innych autach tez sie z tym spotkalem ... cytryna np.

> Wymiana żarówek przednich wymaga ubrudzenia się, pokaleczenia łap i posłania paru k... i ch....

I tak i nie ... za pierwsza wymiana owszem ale kolejne to juz bulka z maslem... fakt jest taki ze w innych autach np. trzeba demontowac AKU albo inne elementy grinser006.gif

> silnik 1.3 cdti to totalna pomyłka do tego samochodu - tragiczny

Podobno tak ... 1.7 100KM juz daje rade

> Plusy:

> Bardzo dobre prowadzenie

OK jest sztywno

> Sztywne zawieszenie pozwala pewnie pokonywać zakręty

> Bardzo wytrzymałe zawieszenie (sporo jeżdżę po budowach i na dziury nie uważam, a pierwsza wymiana

> zawieszenia i amorów po 100 tyś.)

> Dobre hamulce

Hamulce sa srednie

do plusow u mnie to silnik ... bezobslugowo i bezawaryjnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem Twoich problemów z kierunkowskazami w hOplu.

> Fakt, pierwsze spotkanie z nimi może nie było udane. Jednak rozwiązanie jest na tyle intuicyjne, że

> opanowanie ich obsługi to kwestia 2-3 użycia i wiesz jak to działa...

> Ja bardzo polubiłem takie rozwiązanie.

Ja wiem jak to dziala, niech bedzie, nie mam opanowania w lapie skoro po 3 miechach zdarza mi sie o tym zapomniec i zamiast 3 wlacze na stale albo na odwrot. Kwestia moze tez tego, ze czesto dziennie 3 autami jezdze, a jak zrobie 300km jednym to i do sprzegla w drugim chwilke sie przyzwyczajam.

Mialem w Fabi 3 klikniecia gdzie wajcha wracala do swojej pozycji, ale tam byla wyrazna roznica miedzy wlaczeniem 3 klikniec, a stalego kierunkowskazu, w Astrze jest zbyt mala jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem jak to dziala, niech bedzie, nie mam opanowania w lapie skoro po 3 miechach zdarza mi sie o

> tym zapomniec i zamiast 3 wlacze na stale albo na odwrot. Kwestia moze tez tego, ze czesto

> dziennie 3 autami jezdze, a jak zrobie 300km jednym to i do sprzegla w drugim chwilke sie

> przyzwyczajam.

Możliwe. Ja stosunkowo szybko "przestawiam się" na inny samochód. Też sporo jeżdżę różnymi autami i rozwiązanie z Opla bardzo mi odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ty chłopie sobie dajesz w życiu radę,

Takich nierozgarniętych jak ja jest wielu

"Ja uważam, że to najgorszy z dziwnych pomysłów Opla. "

"jeżdżę astra h od kilku miesięcy i przyznam, że sposób w jaki działa dzwignia włączania kierunkowskazów i wycieraczek, to jedyna rzecz, która mnie w tym aucie naprawdę wkurza... często próba wyłączenia migającego w prawo kierunkowskazu kończy się włączeniem lewego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ZTCW to jesk składana w Turcji i jest uboższa od zwykłych meganek...generalnie jak gdzieś czytałem

> o Megi III to odradzali właśnie Generation...

> btw podobno na rynek polski nowe clio będą produkowane w Turcji...

Nie wiem, kto odradza to auto i dlaczego ale pewnie Ci, co nawet go nie oglądali. Generation to zubożona wersja authentique. Nie ma radia, ale jest klima, tempomat, elektryka przodu. Deska rozdzielcza jest żywcem wyjęta z Fluensa, co oznacza że plastiki w kilku miejscach są nieco gorszej jakości. Dwa najsłabsze silniki do wyboru (dCi 90 i 1.6 100 KM). ESP w opcji. Autko z rozsądnie ustaloną ceną, w zasadzie bezusterkowe.

P.S. Jeżdżę już drugą Renówką wyprodukowaną w zakładach w Bursie w Turcji i nie mam żadnych uwag co do jakości i montażu na tle np. aut z zakładów w Hiszpanii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poprostu "nie dla kretynow "

Ale czekaj - bo mały układzik który po lekkim pyknięciu wajchy od kierunków wykonuje trzy mrugnięcia sam sobie zamontowałem do Lanosa i jest to jedno z najlepszych usprawnień jakie zrobiłem we wszystkich posiadanych samochodach! old.gif Czy to w Oplach to nie jest właśnie coś co ma poprawiać komfort używania kierunkowskazów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czekaj - bo mały układzik który po lekkim pyknięciu wajchy od kierunków wykonuje trzy

> mrugnięcia sam sobie zamontowałem do Lanosa i jest to jedno z najlepszych usprawnień jakie

> zrobiłem we wszystkich posiadanych samochodach! Czy to w Oplach to nie jest właśnie coś co

> ma poprawiać komfort używania kierunkowskazów?

Komfort poprawiala mi Fabia z 3 mignieciami (zasada dzialania zapene jak to co wyczyniles w Lanosie).

Kierunki w Astrze nie stanowia problemow, jezeli jezdze tylko nia, jak sie przesiadam w kolko to jednak czasem uda sie odwalic jakas wariacje kierunkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź oferte Toyoty, teraz przed wprowadzeniem nowego Aurisa obecny jest w super cenie, np wersja

> 1.6 132 KM z klima reczną kosztuje chyba 52 kPLN, ponoć 12,5 kPLN taniej niż cennikowo. Są

> jeszcze inne wersje tańsze chyba o 8 lub 6 koła

Auris nie ma ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzę, że mało schowków, zaprzeczę co do foteli, ale ja mam pseudo kubełki. Manetki są okej, mnie tam pasuje (tak, tak użytkuję inne samochody ze zwykłymi kierunkami). Zawieszenie okej, prowadzi się dobrze, a tyłkiem nie trzęsie. Na razie na trwałość nie narzekam, ale i przebieg nie za duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.