tomcio Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Czy ma ktoś z was problem z parowaniem szyb? Od miesiąca z tym walczę i lipa. Jak jadę sam to nic się nie dzieje, ale jak mam 4 osoby to tak mi szyby parują, że jedynie pomaga klima i nawiew na szyby min 2 bieg. Do tej pory tak się nie działo. Wystarczył nawiew bez klimy. Dodam, że filtr wymieniłem i nawet osuszacz włożyłem do auta na dzień, żeby usunąć wilgoć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 masz klime automat? sprawdzales dokladnie czy normalnie nawiew na szybe dmucha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcio Napisano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > masz klime automat? sprawdzales dokladnie czy normalnie nawiew na szybe dmucha? Powietrze dmucha, mam wrażenie że tak samo jak zawsze. Klima manual - trzeba pstrykać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > Powietrze dmucha, mam wrażenie że tak samo jak zawsze. > Klima manual - trzeba pstrykać zanim zaczniemy szukac faila, zapyta a szyby to czyscil? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 > Powietrze dmucha, mam wrażenie że tak samo jak zawsze. > Klima manual - trzeba pstrykać Może masz brudny filtr kabinowy, a może dywaniki nasiąknięte wodą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 > Może masz brudny filtr kabinowy, a może dywaniki nasiąknięte wodą? Quote: Dodam, że filtr wymieniłem i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pachala Napisano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 Pewnie pogoda ma na to wpływ, 4 osoby na pokładzie to pewne parowanie szyb bez klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 > Quote: > Dodam, że filtr wymieniłem i Sorry, rano było Obstaję więc przy mokrych dywanikach, kiepskiej pogodzie, albo pasażerach po wczorajszym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 A może "padnięty"silniczek obiegu wewnetrznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcio Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > A może "padnięty"silniczek obiegu wewnetrznego Obieg mam zawsze włącvzony jako zewnętrzny, a chyba tak jest lepiej? Dywaniki mam gumowe, suche. Dodam, że poprzednie lata jeździlem bez problemów z parowaniem szyb i jak już zaznaczyłem wcześniej, podłączyłem osuszacz powietrza elektryczny i nie wyciągnęło wilgoci co świadczy, że jej tam nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > Obieg mam zawsze włącvzony jako zewnętrzny, a chyba tak jest lepiej? > Dywaniki mam gumowe, suche. Dodam, że poprzednie lata jeździlem bez problemów z parowaniem szyb i > jak już zaznaczyłem wcześniej, podłączyłem osuszacz powietrza elektryczny i nie wyciągnęło > wilgoci co świadczy, że jej tam nie ma. sprawdź czy działa - tj. czy słychać zamykanie obiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > Obieg mam zawsze włącvzony jako zewnętrzny, a chyba tak jest lepiej? > Dywaniki mam gumowe, suche. Dodam, że poprzednie lata jeździlem bez problemów z parowaniem szyb i > jak już zaznaczyłem wcześniej, podłączyłem osuszacz powietrza elektryczny i nie wyciągnęło > wilgoci co świadczy, że jej tam nie ma. Może sprawdź wzrokowo czy działa,(bo to że kontrolka obiegu swieci nie znaczy ze działa)nie wiem jak w klimie manual ale w automacie jak odchylisz osłonę od strony kierowcy,to będzie widać dzwigienkę,znajduje się mnie więcej w zaznaczonym miejscu. Ps.Zdjęcie pożyczone od kolegi zachary76,myślę że się nie obrazi,bo ja akurat takiej fotki poglądowej nie posiadałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > Może sprawdź wzrokowo czy działa... Wystarczy włączyć wentylator na pozycję 4, nawiew ustawić na szybę i włączyć obieg zamknięty (bądź wyłączyć). Hałas jaki będzie przy tej sile nadmuch powinien lekko, ale zauważalnie wzrosnąć przy włączeniu obiegu zamkniętego i lekko zmaleć przy jego wyłączeniu. Krótko mówiąc, jeżeli przy włączaniu i wyłączaniu obiegu zamkniętego będzie słychać zmianę w intensywności dźwięku wywoływanego przez lecące powietrze, to znaczy że siłownik działa (chyba, że tam są dwa?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > Wystarczy włączyć wentylator na pozycję 4, nawiew ustawić na szybę i włączyć obieg zamknięty (bądź > wyłączyć). > Hałas jaki będzie przy tej sile nadmuch powinien lekko, ale zauważalnie wzrosnąć przy włączeniu > obiegu zamkniętego i lekko zmaleć przy jego wyłączeniu. > Krótko mówiąc, jeżeli przy włączaniu i wyłączaniu obiegu zamkniętego będzie słychać zmianę w > intensywności dźwięku wywoływanego przez lecące powietrze, to znaczy że siłownik działa > (chyba, że tam są dwa?). Dokładnie tak Ale po tym zabiegu też warto zajrzeć w okolice o której pisałem,i "luknac"czy dźwigienka chodzi.Wtedy ewentualnie można ją otworzyć"awaryjnie"i pozostawić otwartą czekając na "lepsze"(czyt.cieplejsze czasy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 odgłos pracy dmuchawy przy zamkniętym i otwartym obiegu jest inny (przynajmniej u mnie) już od 1 biegu, a na drugim już wyraźnie słychać różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > odgłos pracy dmuchawy przy zamkniętym i otwartym obiegu jest inny (przynajmniej u mnie) już od 1 > biegu, a na drugim już wyraźnie słychać różnicę. No tak, ale pisząc o biegu 4 zaoszczędziłem sobie wywiadu na temat stanu słuchu użytkownika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcio Napisano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Jest dokładnie tak jak mówicie, a u mnie nie ma różnicy co daje bardzo duże podejrzenie, że się nie przełącza pomiędzy zamknięty/otwarty Jestem w stanie sam coś pogrzebać? jak się do tego zabrać? i ew. wie ktoś ile kosztuje taki siłownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > Jest dokładnie tak jak mówicie, a u mnie nie ma różnicy co daje bardzo duże podejrzenie, że się nie > przełącza pomiędzy zamknięty/otwarty > Jestem w stanie sam coś pogrzebać? jak się do tego zabrać? i ew. wie ktoś ile kosztuje taki > siłownik. Koszt silownika w stosunku do robocizny chyba nie jest az tak wysoki. Mnie bardziej martwiloby rozbebeszanie deski. Chyba, ze akurat do tego silownika w manualu jest jakis latwiejszy dostep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > Koszt silownika w stosunku do robocizny chyba nie jest az tak wysoki. Mnie bardziej martwiloby > rozbebeszanie deski. > Chyba, ze akurat do tego silownika w manualu jest jakis latwiejszy dostep? Dotarcie do siłownika recyrkulacji w obu typach sterowania wymaga zdjęcia deski. Nie ma do niego żadnego dostępu przy zamontowanej desce. Niestety. Przy wyjętej nagrzewnicy jest problem z jego demontażem i wymaga rozkręcania nagrzewnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcio Napisano 21 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 okazało się że silniczek (siłowniczek?), który steruje nawiewem, zawiesza się. Znaczy to tyle, że kilka razy zadziała i staje. Na razie otwarłem dolot powietrza z zewnątrz a martwił będę się na wiosnę jak się do tego ustrojstwa dostać i wymienić. Dziękuję wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Bez rozbierania deski się nie obejdzie, bo trzeba fizycznie otworzyć nagrzewnicę i wyczyścić klapki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 > okazało się że silniczek (siłowniczek?), który steruje nawiewem, zawiesza się. Znaczy to tyle, że > kilka razy zadziała i staje. Na razie otwarłem dolot powietrza z zewnątrz a martwił będę się > na wiosnę jak się do tego ustrojstwa dostać i wymienić. > Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak jak mówiłem,najlepsza kontrola to kontrola "organoleptyczna" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcio Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Witam, Odświeżę wątek. Czy miał już ktoś z was problem w silniczkiem sterującym obieg wew/zew.? Można to dokupić po numerze fabrycznym czy były różne typy? Nadszedł czas na wymianę i nie wiem czy lepiej wyciągnąc i jechać z nim do sklepu czy można "w ciemno" kupić bo był tylko jeden rodzaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Witam, > Odświeżę wątek. Czy miał już ktoś z was problem w silniczkiem sterującym obieg wew/zew.? Można to > dokupić po numerze fabrycznym czy były różne typy? Nadszedł czas na wymianę i nie wiem czy > lepiej wyciągnąc i jechać z nim do sklepu czy można "w ciemno" kupić bo był tylko jeden > rodzaj. W/g wujka Epera u Ciebie jest aktywator o nr 46723415,występuje jeszcze nr 46723705,ale są one zamienne,więc nie powinno być problemu.Ale dla pewności lepiej go zdemontować,ponieważ w klimie auto jest inny i w sklepie lepiej mieć "wzór"dla porównania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski1982asia Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > Witam, > Odświeżę wątek. Czy miał już ktoś z was problem w silniczkiem sterującym obieg wew/zew.? Można to > dokupić po numerze fabrycznym czy były różne typy? Nadszedł czas na wymianę i nie wiem czy > lepiej wyciągnąc i jechać z nim do sklepu czy można "w ciemno" kupić bo był tylko jeden > rodzaj. jeśli sam silniczek padł a nie klapka da się go wymienić bez demontażu deski rozdzielczej, jedynym minus tego rozwiązanie jest to że silnik trzyma się na dwóch śrubach a nie trzech, narzędzie klucz 5 lub 6 śrubokręt (dużo cierpliwości ), przykład ze stila taka sama nagrzewnica jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 W NB nie da się bez demontażu deski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski1982asia Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 W NB z 2008 r. 1.6 -120 KM DPF da się wymienić w manualnej klimie. foto bez silniczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > W NB z 2008 r. 1.6 -120 KM DPF da się wymienić w manualnej klimie. foto bez silniczka W klimie auto nie da się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robik99 Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 U mnie padło po raz trzeci rocznik 2008, z tego raz w okresie gwarancji, a pozostałe dwa po Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > U mnie padło po raz trzeci > rocznik 2008, z tego raz w okresie gwarancji, a pozostałe dwa Jak używasz ustawień? Full auto czy cały czas auto? Profilaktycznie jak miałem wszystkie nowe łączniki dałem trochę kleju do środka. Może trochę połączenie będzie mocniejsze i się tak szybko nie ukręci. Silniczki wymieniłem wszystkie na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robik99 Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > Jak używasz ustawień? Full auto czy cały czas auto? ....... "Full auto" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > "Full auto" Które ci padły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > "Full auto" przestan uzywac full auto i przestaniesz ciagle wymieniac silniczki/ciegna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > przestan uzywac full auto i przestaniesz ciagle wymieniac silniczki/ciegna Też taką miałem teorię i padła lewa strefa. Teraz od kilku dni używam Full auto i nie kręci za dużo. Ustawia na nogi i tak zostaje. W Aso mi jeden mówił, że na Full za nim ustawi klapki to wentylator jest wygaszany. Chyba tak jest bo po rozgrzaniu silnika zmienia mi z szyby na nogi i dopiero po chwili go rozkręca w tryb furiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robik99 Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > przestan uzywac full auto i przestaniesz ciagle wymieniac silniczki/ciegna Serwis "zaśpiewał" 700; (nawiew na szybę) Tzn. jak używać: np. wyłączać nawiewy przed zgaszeniem silnika, czy tylko sterować ręcznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > Też taką miałem teorię i padła lewa strefa. Teraz od kilku dni używam Full auto i nie kręci za > dużo. Ustawia na nogi i tak zostaje. W Aso mi jeden mówił, że na Full za nim ustawi klapki to > wentylator jest wygaszany. Chyba tak jest bo po rozgrzaniu silnika zmienia mi z szyby na nogi > i dopiero po chwili go rozkręca w tryb furiata. przestalem uzywac full auto po wymianie na gw 2 silniczkow, od wymiany odpukac wszystko dziala ok a to juz ze 4lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > Serwis "zaśpiewał" 700; (nawiew na szybę) > Tzn. jak używać: np. wyłączać nawiewy przed zgaszeniem silnika, czy tylko sterować ręcznie? nawiew na szybe sie wymienia w 15miut ustaw sobie temp. wedle wlasnego uznania i nawiew na szybe i centralnie i tak zostaw, obieg otwarty bez aqs nic nie wylaczaj przez zgaszeniem silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robik99 Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > nawiew na szybe sie wymienia w 15miut .... Nie trzeba demontować deski jak twierdził serwis A to ci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 >W Aso mi jeden mówił, że na Full za nim ustawi klapki to > wentylator jest wygaszany. Chyba tak jest bo po rozgrzaniu silnika zmienia mi z szyby na nogi > i dopiero po chwili go rozkręca w tryb furiata. w tą stronę tak... jak się trochę nagrzeje to przestawia klapki a potem nawiew na full. Ale w czasie pracy już to tak nie działa- jak idzie nawiew z dużą prędkością a AQS jest włączone to bez zmiany prędkości zamyka i otwiera klapę zewn/wewn obiegu. Ja mam rocznik 2008 i głownie używam full auto ale na szczęście jeszcze nic nie padło. W Grande Punto 2006 rodzice też cały czas na full auto i też nic nie padło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > Nie trzeba demontować deski jak twierdził serwis > A to ci a no do tego o dziwno nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > w tą stronę tak... jak się trochę nagrzeje to przestawia klapki a potem nawiew na full. Ale w > czasie pracy już to tak nie działa- jak idzie nawiew z dużą prędkością a AQS jest włączone to > bez zmiany prędkości zamyka i otwiera klapę zewn/wewn obiegu. Pęd powietrza z wiatraka nie leci na klapę od sterowania obiegu zewnętrznego. Przecież to by było bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robik99 Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > nawiew na szybe sie wymienia w 15miut > ustaw sobie temp. wedle wlasnego uznania i nawiew na szybe i centralnie i tak zostaw, obieg otwarty > bez aqs > nic nie wylaczaj przez zgaszeniem silnika Serwis jedyne co potrafił to ręcznie otworzyć wylot na przednią szybę. teraz mimo ustawionej temp +16'C "Auto", leci z wylotu bardzo gorące pow. temp w samochodzie tropikalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Serwis jedyne co potrafił to ręcznie otworzyć wylot na przednią szybę. teraz mimo ustawionej temp > +16'C "Auto", > leci z wylotu bardzo gorące pow. temp w samochodzie tropikalna to uszkodzony moze byc jeszcze inny silniczek od mieszania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Serwis jedyne co potrafił to ręcznie otworzyć wylot na przednią szybę. teraz mimo ustawionej temp > +16'C "Auto", > leci z wylotu bardzo gorące pow. temp w samochodzie tropikalna To walnięty masz jeszcze jeden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Pęd powietrza z wiatraka nie leci na klapę od sterowania obiegu zewnętrznego. Przecież to by było > bez sensu. a to fakt... bardziej chodziło mi tylko o to że na full auto po rozgrzaniu komp już się nie przejmuje prędkością wentylatora i zmienia ustawienia jak potrzeba (góra/środek/dół, ewentualnie prawo/lewo) nawet przy pełnej prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robik99 Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > to uszkodzony moze byc jeszcze inny silniczek od mieszania Można sprawdzić "examinerem" co padło (tyle chyba serwis potrafi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Można sprawdzić "examinerem" co padło (tyle chyba serwis potrafi) o ile bedzie zgloszony blad, bo jesli sie urwalo ciegno to nie zawsze jest blad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Serwis jedyne co potrafił to ręcznie otworzyć wylot na przednią szybę. teraz mimo ustawionej temp > +16'C "Auto", > leci z wylotu bardzo gorące pow. temp w samochodzie tropikalna tak jak opti powiedział - padło coś w mieszalniku - albo dzwigienka (cięgno) bądź sam aktywator. Ewentualnie można się wcześniej pokusić jeszcze o kalibracje i skasowanie potencjalnych błędów. Ja kiedyś miałem podobnie jak pękła dźwigienka - albo się gotowałem albo zamarzałem w zależności czy się klapka zamknęła czy otworzyła Opis co prawda do stilo ale z tego co pamietam to to samo ciegno i aktywator jest tez w bravo >> klik 1 << >> klik 2 << Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.