Skocz do zawartości

Parowanie szyb


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ma ktoś z was problem z parowaniem szyb? Od miesiąca z tym walczę i lipa.

Jak jadę sam to nic się nie dzieje, ale jak mam 4 osoby to tak mi szyby parują, że jedynie pomaga klima i nawiew na szyby min 2 bieg.

Do tej pory tak się nie działo. Wystarczył nawiew bez klimy.

Dodam, że filtr wymieniłem i nawet osuszacz włożyłem do auta na dzień, żeby usunąć wilgoć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może "padnięty"silniczek obiegu wewnetrznego

Obieg mam zawsze włącvzony jako zewnętrzny, a chyba tak jest lepiej?

Dywaniki mam gumowe, suche. Dodam, że poprzednie lata jeździlem bez problemów z parowaniem szyb i jak już zaznaczyłem wcześniej, podłączyłem osuszacz powietrza elektryczny i nie wyciągnęło wilgoci co świadczy, że jej tam nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obieg mam zawsze włącvzony jako zewnętrzny, a chyba tak jest lepiej?

> Dywaniki mam gumowe, suche. Dodam, że poprzednie lata jeździlem bez problemów z parowaniem szyb i

> jak już zaznaczyłem wcześniej, podłączyłem osuszacz powietrza elektryczny i nie wyciągnęło

> wilgoci co świadczy, że jej tam nie ma.

sprawdź czy działa - tj. czy słychać zamykanie obiegu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obieg mam zawsze włącvzony jako zewnętrzny, a chyba tak jest lepiej?

> Dywaniki mam gumowe, suche. Dodam, że poprzednie lata jeździlem bez problemów z parowaniem szyb i

> jak już zaznaczyłem wcześniej, podłączyłem osuszacz powietrza elektryczny i nie wyciągnęło

> wilgoci co świadczy, że jej tam nie ma.

Może sprawdź wzrokowo czy działa,(bo to że kontrolka obiegu swieci nie znaczy ze działa)nie wiem jak w klimie manual ale w automacie jak odchylisz osłonę od strony kierowcy,to będzie widać dzwigienkę,znajduje się mnie więcej w zaznaczonym miejscu.

286533410-59f6bc3a36250c7bmed.jpg

Ps.Zdjęcie pożyczone od kolegi zachary76,myślę że się nie obrazi,bo ja akurat takiej fotki poglądowej nie posiadałem smile.gif

post-140827-14352518268154_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może sprawdź wzrokowo czy działa...

Wystarczy włączyć wentylator na pozycję 4, nawiew ustawić na szybę i włączyć obieg zamknięty (bądź wyłączyć).

Hałas jaki będzie przy tej sile nadmuch powinien lekko, ale zauważalnie wzrosnąć przy włączeniu obiegu zamkniętego i lekko zmaleć przy jego wyłączeniu.

Krótko mówiąc, jeżeli przy włączaniu i wyłączaniu obiegu zamkniętego będzie słychać zmianę w intensywności dźwięku wywoływanego przez lecące powietrze, to znaczy że siłownik działa (chyba, że tam są dwa?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy włączyć wentylator na pozycję 4, nawiew ustawić na szybę i włączyć obieg zamknięty (bądź

> wyłączyć).

> Hałas jaki będzie przy tej sile nadmuch powinien lekko, ale zauważalnie wzrosnąć przy włączeniu

> obiegu zamkniętego i lekko zmaleć przy jego wyłączeniu.

> Krótko mówiąc, jeżeli przy włączaniu i wyłączaniu obiegu zamkniętego będzie słychać zmianę w

> intensywności dźwięku wywoływanego przez lecące powietrze, to znaczy że siłownik działa

> (chyba, że tam są dwa?).

ok.gifclaps.gifDokładnie tak smile.gifAle po tym zabiegu też warto zajrzeć w okolice o której pisałem,i "luknac"czy dźwigienka chodzi.Wtedy ewentualnie można ją otworzyć"awaryjnie"i pozostawić otwartą czekając na "lepsze"(czyt.cieplejsze czasy) smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odgłos pracy dmuchawy przy zamkniętym i otwartym obiegu jest inny (przynajmniej u mnie) już od 1

> biegu, a na drugim już wyraźnie słychać różnicę.

No tak, ale pisząc o biegu 4 zaoszczędziłem sobie wywiadu na temat stanu słuchu użytkownika wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak mówicie, a u mnie nie ma różnicy co daje bardzo duże podejrzenie, że się nie przełącza pomiędzy zamknięty/otwarty

Jestem w stanie sam coś pogrzebać? jak się do tego zabrać? i ew. wie ktoś ile kosztuje taki siłownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest dokładnie tak jak mówicie, a u mnie nie ma różnicy co daje bardzo duże podejrzenie, że się nie

> przełącza pomiędzy zamknięty/otwarty

> Jestem w stanie sam coś pogrzebać? jak się do tego zabrać? i ew. wie ktoś ile kosztuje taki

> siłownik.

Koszt silownika w stosunku do robocizny chyba nie jest az tak wysoki. Mnie bardziej martwiloby rozbebeszanie deski.

Chyba, ze akurat do tego silownika w manualu jest jakis latwiejszy dostep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszt silownika w stosunku do robocizny chyba nie jest az tak wysoki. Mnie bardziej martwiloby

> rozbebeszanie deski.

> Chyba, ze akurat do tego silownika w manualu jest jakis latwiejszy dostep?

Dotarcie do siłownika recyrkulacji w obu typach sterowania wymaga zdjęcia deski. Nie ma do niego żadnego dostępu przy zamontowanej desce. Niestety. Przy wyjętej nagrzewnicy jest problem z jego demontażem i wymaga rozkręcania nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się że silniczek (siłowniczek?), który steruje nawiewem, zawiesza się. Znaczy to tyle, że kilka razy zadziała i staje. Na razie otwarłem dolot powietrza z zewnątrz a martwił będę się na wiosnę jak się do tego ustrojstwa dostać i wymienić.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> okazało się że silniczek (siłowniczek?), który steruje nawiewem, zawiesza się. Znaczy to tyle, że

> kilka razy zadziała i staje. Na razie otwarłem dolot powietrza z zewnątrz a martwił będę się

> na wiosnę jak się do tego ustrojstwa dostać i wymienić.

> Dziękuję wszystkim za pomoc.

Tak jak mówiłem,najlepsza kontrola to kontrola "organoleptyczna"

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Witam,

Odświeżę wątek. Czy miał już ktoś z was problem w silniczkiem sterującym obieg wew/zew.? Można to dokupić po numerze fabrycznym czy były różne typy? Nadszedł czas na wymianę i nie wiem czy lepiej wyciągnąc i jechać z nim do sklepu czy można "w ciemno" kupić bo był tylko jeden rodzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Odświeżę wątek. Czy miał już ktoś z was problem w silniczkiem sterującym obieg wew/zew.? Można to

> dokupić po numerze fabrycznym czy były różne typy? Nadszedł czas na wymianę i nie wiem czy

> lepiej wyciągnąc i jechać z nim do sklepu czy można "w ciemno" kupić bo był tylko jeden

> rodzaj.

W/g wujka Epera u Ciebie jest aktywator o nr 46723415,występuje jeszcze nr 46723705,ale są one zamienne,więc nie powinno być problemu.Ale dla pewności lepiej go zdemontować,ponieważ w klimie auto jest inny i w sklepie lepiej mieć "wzór"dla porównania smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Witam,

> Odświeżę wątek. Czy miał już ktoś z was problem w silniczkiem sterującym obieg wew/zew.? Można to

> dokupić po numerze fabrycznym czy były różne typy? Nadszedł czas na wymianę i nie wiem czy

> lepiej wyciągnąc i jechać z nim do sklepu czy można "w ciemno" kupić bo był tylko jeden

> rodzaj.

jeśli sam silniczek padł a nie klapka da się go wymienić bez demontażu deski rozdzielczej, jedynym minus tego rozwiązanie jest to że silnik trzyma się na dwóch śrubach a nie trzech, narzędzie klucz 5 lub 6 śrubokręt (dużo cierpliwości horse.gif), przykład ze stila taka sama nagrzewnica jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie padło po raz trzeci

> rocznik 2008, z tego raz w okresie gwarancji, a pozostałe dwa

Jak używasz ustawień? Full auto czy cały czas auto? Profilaktycznie jak miałem wszystkie nowe łączniki dałem trochę kleju do środka. Może trochę połączenie będzie mocniejsze i się tak szybko nie ukręci. Silniczki wymieniłem wszystkie na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przestan uzywac full auto i przestaniesz ciagle wymieniac silniczki/ciegna

Też taką miałem teorię i padła lewa strefa. Teraz od kilku dni używam Full auto i nie kręci za dużo. Ustawia na nogi i tak zostaje. W Aso mi jeden mówił, że na Full za nim ustawi klapki to wentylator jest wygaszany. Chyba tak jest bo po rozgrzaniu silnika zmienia mi z szyby na nogi i dopiero po chwili go rozkręca w tryb furiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też taką miałem teorię i padła lewa strefa. Teraz od kilku dni używam Full auto i nie kręci za

> dużo. Ustawia na nogi i tak zostaje. W Aso mi jeden mówił, że na Full za nim ustawi klapki to

> wentylator jest wygaszany. Chyba tak jest bo po rozgrzaniu silnika zmienia mi z szyby na nogi

> i dopiero po chwili go rozkręca w tryb furiata.

przestalem uzywac full auto po wymianie na gw 2 silniczkow, od wymiany odpukac wszystko dziala ok a to juz ze 4lata zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serwis "zaśpiewał" 700; (nawiew na szybę)

> Tzn. jak używać: np. wyłączać nawiewy przed zgaszeniem silnika, czy tylko sterować ręcznie?

nawiew na szybe sie wymienia w 15miut

ustaw sobie temp. wedle wlasnego uznania i nawiew na szybe i centralnie i tak zostaw, obieg otwarty bez aqs

nic nie wylaczaj przez zgaszeniem silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>W Aso mi jeden mówił, że na Full za nim ustawi klapki to

> wentylator jest wygaszany. Chyba tak jest bo po rozgrzaniu silnika zmienia mi z szyby na nogi

> i dopiero po chwili go rozkręca w tryb furiata.

w tą stronę tak... jak się trochę nagrzeje to przestawia klapki a potem nawiew na full. Ale w czasie pracy już to tak nie działa- jak idzie nawiew z dużą prędkością a AQS jest włączone to bez zmiany prędkości zamyka i otwiera klapę zewn/wewn obiegu.

Ja mam rocznik 2008 i głownie używam full auto ale na szczęście jeszcze nic nie padło.

W Grande Punto 2006 rodzice też cały czas na full auto i też nic nie padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tą stronę tak... jak się trochę nagrzeje to przestawia klapki a potem nawiew na full. Ale w

> czasie pracy już to tak nie działa- jak idzie nawiew z dużą prędkością a AQS jest włączone to

> bez zmiany prędkości zamyka i otwiera klapę zewn/wewn obiegu.

Pęd powietrza z wiatraka nie leci na klapę od sterowania obiegu zewnętrznego. Przecież to by było bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nawiew na szybe sie wymienia w 15miut

> ustaw sobie temp. wedle wlasnego uznania i nawiew na szybe i centralnie i tak zostaw, obieg otwarty

> bez aqs

> nic nie wylaczaj przez zgaszeniem silnika

Serwis jedyne co potrafił to ręcznie otworzyć wylot na przednią szybę. teraz mimo ustawionej temp +16'C "Auto",

leci z wylotu bardzo gorące pow. temp w samochodzie tropikalna confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serwis jedyne co potrafił to ręcznie otworzyć wylot na przednią szybę. teraz mimo ustawionej temp

> +16'C "Auto",

> leci z wylotu bardzo gorące pow. temp w samochodzie tropikalna

To walnięty masz jeszcze jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pęd powietrza z wiatraka nie leci na klapę od sterowania obiegu zewnętrznego. Przecież to by było

> bez sensu.

a to fakt... bardziej chodziło mi tylko o to że na full auto po rozgrzaniu komp już się nie przejmuje prędkością wentylatora i zmienia ustawienia jak potrzeba (góra/środek/dół, ewentualnie prawo/lewo) nawet przy pełnej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serwis jedyne co potrafił to ręcznie otworzyć wylot na przednią szybę. teraz mimo ustawionej temp

> +16'C "Auto",

> leci z wylotu bardzo gorące pow. temp w samochodzie tropikalna

tak jak opti powiedział - padło coś w mieszalniku - albo dzwigienka (cięgno) bądź sam aktywator. Ewentualnie można się wcześniej pokusić jeszcze o kalibracje i skasowanie potencjalnych błędów.

Ja kiedyś miałem podobnie jak pękła dźwigienka - albo się gotowałem albo zamarzałem w zależności czy się klapka zamknęła czy otworzyła spineyes.gif

Opis co prawda do stilo ale z tego co pamietam to to samo ciegno i aktywator jest tez w bravo

>> klik 1 <<

>> klik 2 <<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.