Skocz do zawartości

Aveo - pierwszy przegląd


tantal

Rekomendowane odpowiedzi

Aveo T255 1.2 84KM 2011r.

Ojciec chce sobie darować pierwszy przegląd w ASO za 700 zł. Samochód robi małe przebiegi, więc możemy zaryzykować utratę gwarancji.

Pytanie dotyczy części eksploatacyjnych, tzn czy są dobrze dobrane?:

Olej syntetyczny GM 5W30 (w instrukcji piszą że ma być dexos). Do tego filtr oleju np. Filtron OP564/1

I olej przekładniowy. W instrukcji piszą że ma być SAE 75W-85W. Możecie polecić jakiś zwykły niedrogi olej do tego celu? ma być syntetyczny czy półsyntetyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aveo T255 1.2 84KM 2011r.

> Ojciec chce sobie darować pierwszy przegląd w ASO za 700 zł. Samochód robi małe przebiegi, więc

> możemy zaryzykować utratę gwarancji.

Można poszukać tańszego ASO, lub pojechać z własnymi olejami, filtrami i zapłacić tylko za robociznę

> Pytanie dotyczy części eksploatacyjnych, tzn czy są dobrze dobrane?:

> Olej syntetyczny GM 5W30 (w instrukcji piszą że ma być dexos). Do tego filtr oleju np. Filtron

> OP564/1

olej jak sądzę to GM dexos2 5w30. Jest on zgodny z instrukcją i wystarczający. Może nie jest jakiś super, ale może być. Co do filtra to nie wiem

> I olej przekładniowy. W instrukcji piszą że ma być SAE 75W-85W. Możecie polecić jakiś zwykły

> niedrogi olej do tego celu? ma być syntetyczny czy półsyntetyczny?

Wymiana oleju przekładniowego na pierwszym przeglądzie? panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 2 lata i chceta olej w skrzynce zmieniać hmm.gif

Jaki to ma przebieg aktualnie. Bo jak 100 tyś no to może warto.

Ale jak mniej jak 50 tysi to nie bałdzo. W Nubirce zmieniałem przy 150 tysi - jakoś tak.

Co do serwisu, jak kolega radzi zrobić. Brać co można swoje i płacić tylko za usługę.

Ja za przegląd Cruzaka zapłaciłem 300 coś tam zeta po roku. Olej był mój i filtr klimy też. Filtr oleju ASO dało. Ale już na drugim przeglądzie biore ze zobą grinser006.gif

700 zeta to rabunek w biały dzień. Chyba tylko nasz rząd potrafi lepiej okradać hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niecałe 2 lata i chceta olej w skrzynce zmieniać

> Jaki to ma przebieg aktualnie. Bo jak 100 tyś no to może warto.

> Ale jak mniej jak 50 tysi to nie bałdzo. W Nubirce zmieniałem przy 150 tysi - jakoś tak.

Akurat w Aveo 1.2 zalecana jest wymiana oleju w skrzynce co 30kkm lub 2 lata. Tylko w 1.2 - pozostałe silniki Chevroletów z tamtych lat (współczesne tym bardziej) nie miały takiego wymogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualny przebieg po roku eksploatacji to 8 kkm, czyli prawie nic. Wymiana oleju w skrzyni biegów wg. instrukcji po 15kkm, lub pierwszym roku. Potem co 30kkm lub co 2 lata. Też mnie to dziwi, ale coż, tak sobie wymyślili.

300 zł to rozsądniejsza kwota, ale to nadal sporo jak za wymianę oleju i sprawdzenie stanu opon, wycieraczek itp. 90 % tych rzeczy może zrobić każdy. Przy takich przebiegach mało prawdopodobne żeby w okresie gwarancyjnym doszło do poważnej usterki. Kwestia do przemyślenia.

To jaki polecacie olej do skrzyni i silnika? Auto emeryta, nie musi być cudów.

Co do filtra, gdzieś wyczytałem że nie pasuje inny jak OP564/1 do tego silnika. Ewentualnie lepiej go w ASO kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana oleju przekładniowego na pierwszym przeglądzie?

Co się dziwisz ???

W instrukcji stoi jak drut: pierwsza wymiana po 15 kkm, potem co 30 kkm.

I tak zawsze wymieniam, bo nie jest to żaden problem.

Tu jest olej, który ja leję:

http://moto.allegro.pl/olej-do-skrzyni-biegow-manualnej-opel-oryginal-gm-i2861358848.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co się dziwisz ???

> W instrukcji stoi jak drut: pierwsza wymiana po 15 kkm, potem co 30 kkm.

> I tak zawsze wymieniam, bo nie jest to żaden problem.

> Tu jest olej, który ja leję:

> http://moto.allegro.pl/olej-do-skrzyni-biegow-manualnej-opel-oryginal-gm-i2861358848.html

No dziwię się, bo nie widziałem instrukcji do aveo, a w życiu bym nie pomyślał, że trzeba wymienić olej w skrzyni na pierwszym przeględzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 300 zł to rozsądniejsza kwota, ale to nadal sporo jak za wymianę oleju i sprawdzenie stanu opon,

> wycieraczek itp. 90 % tych rzeczy może zrobić każdy. Przy takich przebiegach mało

> prawdopodobne żeby w okresie gwarancyjnym doszło do poważnej usterki. Kwestia do przemyślenia.

a więc dodatkowy rok gwarancji kosztować będzie około 300zł. Sądzę że warto

> To jaki polecacie olej do skrzyni i silnika? Auto emeryta, nie musi być cudów.

> Co do filtra, gdzieś wyczytałem że nie pasuje inny jak OP564/1 do tego silnika. Ewentualnie lepiej

> go w ASO kupić.

oleje gm będą jak już napisałem wcześniej w pełni wystarczające i tanie.

Jeździłem na takim (dexos2) od nowości przez 30kkm i było ok (zmieniłem na inny, ale tylko dlatego, że pedantycznie dbam o samochód biglaugh.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy takich przebiegach mało

> prawdopodobne żeby w okresie gwarancyjnym doszło do poważnej usterki. Kwestia do przemyślenia.

Prawdopodobieństwo nikłe, ale jak się zdarzy ?

Kolega miał megankę, po 3 latach miał najechane 11 tys. km - czyli tyle co nic

(tak, tak - są jeszcze tacy na świecie co autem jeżdżą tylko do kościoła a do pracy autobusem grinser006.gif)

I zdarzył się pech - urwał się zawór i wpadł do cylindra - silnik rozwalony w drobny mak, do wymiany.

Jako że po gwarancji - 3 lata, zaśpiewali 18 tys. za nowy silnik z wymianą (wtedy 50% ceny nowego auta).

Jednak kolega z uwagi na nikły przebieg zawalczył z prawnikiem - po kilku miesiącach fabryka zgodziła się dać nowy silnik,

kolega zapłacił tylko za wymianę (robocizna + płyny).

Argumentem kluczowym była tutaj książka serwisowa gdzie wszystkie wymagane przeglądy były podbite przez ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że olej - w starym Aveo 1,2 też tak było. W poprzednim Sparku też (nie wiem jak w obecnym).

Niech ktoś znajdzie co to się dzieje w tych dziwnych skrzyniach, jak się oleju nie zmienia: nie pamiętam co dokładnie i gdzie był ten wątek, ale akurat W TYM KONKRETNYM przypadku wymiana oleju jest MOCNO zalecana.

A co do gwary i przebiegu - ja bym nie ryzykował, ale jak już chcecie bardzo (rozumiem, że ojciec starej daty, niestety - bo już MINĘŁY czasy, że auta się nie psuły, niestety!!) - to jechać za 200-300 zł (nie wiem) na przegląd do jakiegoś warsztatu czy sieci, żeby WBILI przegląd w książkę i wykonali WSZYSTKIE (!!) czynności, które ASO wykonuje. Zasadniczo wtedy uważa się, że przegląd został WYKONANY (w sensie gwarancji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, że olej - w starym Aveo 1,2 też tak było. W poprzednim Sparku też (nie wiem jak w

> obecnym).

> Niech ktoś znajdzie co to się dzieje w tych dziwnych skrzyniach, jak się oleju nie zmienia: nie

> pamiętam co dokładnie i gdzie był ten wątek, ale akurat W TYM KONKRETNYM przypadku wymiana

> oleju jest MOCNO zalecana.

> A co do gwary i przebiegu - ja bym nie ryzykował, ale jak już chcecie bardzo (rozumiem, że ojciec

> starej daty, niestety - bo już MINĘŁY czasy, że auta się nie psuły, niestety!!) - to jechać za

> 200-300 zł (nie wiem) na przegląd do jakiegoś warsztatu czy sieci, żeby WBILI przegląd w

> książkę i wykonali WSZYSTKIE (!!) czynności, które ASO wykonuje. Zasadniczo wtedy uważa się,

> że przegląd został WYKONANY (w sensie gwarancji).

Co to znaczy do jakiegoś warsztatu?

Właśnie powinienem jechać na drugi przegląd gwarancyjny dla mego Lacza, ale szkoda mi kasy.

Za pierwszy już zdarli, ze mnie 900 (dodatkowo przegląd LPG), a teraz obawiam się że będzie jeszcze więcej - jest mnóstwo rzeczy które chciałbym sobie kopić w tej cenie - ale na pewno nie jest to wymiana oleju.

Na blacie mam 30 tys. km, z samochodem nic się nie dzieje, wszystkie ASO mam w promieniu ponad 100 km, a więc jeszcze dochodzi przejazd.

Pomyślałem że pojadę do "jakiegoś warsztatu" i wbiją - ale tu jest problem bo nie bardzo, mają uprawnienia - zna ktoś taki warsztat w okolicach Ostrołęki\Łomży ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy do jakiegoś warsztatu?

> Właśnie powinienem jechać na drugi przegląd gwarancyjny dla mego Lacza, ale szkoda mi kasy.

> Za pierwszy już zdarli, ze mnie 900 (dodatkowo przegląd LPG), a teraz obawiam się że będzie jeszcze

> więcej - jest mnóstwo rzeczy które chciałbym sobie kopić w tej cenie - ale na pewno nie jest

> to wymiana oleju.

> Na blacie mam 30 tys. km, z samochodem nic się nie dzieje, wszystkie ASO mam w promieniu ponad 100

> km, a więc jeszcze dochodzi przejazd.

> Pomyślałem że pojadę do "jakiegoś warsztatu" i wbiją - ale tu jest problem bo nie bardzo, mają

> uprawnienia - zna ktoś taki warsztat w okolicach Ostrołęki\Łomży ?

I ile zaoszczędzisz?

Jedź do ASO, gwarancja jeszcze Ci się przyda.

Popytaj o koszt samego przeglądu, by nie robili więcej niż potrzeba.

Pierwszy przegląd Lacetti w ASO kosztował mnie 600zł, drugi niecałe 700zł, trzeci niecałe 800zł - za każdym razem ich materiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I ile zaoszczędzisz?

> Jedź do ASO, gwarancja jeszcze Ci się przyda.

> Popytaj o koszt samego przeglądu, by nie robili więcej niż potrzeba.

> Pierwszy przegląd Lacetti w ASO kosztował mnie 600zł, drugi niecałe 700zł, trzeci niecałe 800zł -

> za każdym razem ich materiały.

Ile zaoszczędzę? Sporo - bo olej i filtry wymienię sam na wiosnę. To będzie 200 zł pewnie, a tak zapłacę 1200 za pieczątkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do "jakiegoś warsztatu" oznacza dokładnie to co słychać: do jakiegokolwiek PRAWDZIWEGO warsztatu (a nie do Pana Henia za dom pod stodołę). smile.gif

Poczytaj dyrektywę GVO ona dalej chyba obowiązuje, no chyba że się skończyła: można jeździć do innego warsztatu POD WARUNKIEM, że czynności będą te same w ilości, co ASO przewiduje do przeglądu. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile zaoszczędzę? Sporo - bo olej i filtry wymienię sam na wiosnę. To będzie 200 zł pewnie, a tak

> zapłacę 1200 za pieczątkę.

Przegląd nie kosztuje tyle.

W ogólnych kosztach eksploatacji auta zaoszczędzisz niewiele, a możesz stracić gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do "jakiegoś warsztatu" oznacza dokładnie to co słychać: do jakiegokolwiek PRAWDZIWEGO warsztatu (a

> nie do Pana Henia za dom pod stodołę).

> Poczytaj dyrektywę GVO ona dalej chyba obowiązuje, no chyba że się skończyła: można jeździć do

> innego warsztatu POD WARUNKIEM, że czynności będą te same w ilości, co ASO przewiduje do

> przeglądu. I tyle.

Właśnie sobie upatrzyłem taki, poprzednio było to ASO Daewoo - niestety odmówili, bo nie mają uprawnień, i niestety obawiają się że w okolicy nie ma takich co trzeba. Pozostają oczywiście

> inne ASO (mam w mieście Opla,Fiata,Forda, Renault,Peugeot, Toyota) ale ceny będą pewnie podobne jak w Chevrolecie, więc traci to sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie sobie upatrzyłem taki, poprzednio było to ASO Daewoo - niestety odmówili, bo nie mają

> uprawnień, i niestety obawiają się że w okolicy nie ma takich co trzeba. Pozostają oczywiście

> inne ASO (mam np Opla) ale ceny będą pewnie podobne jak w Chevrolecie.

Podzwoń, popytaj. ASO mają różne ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich to "uprawnień" nie ma warsztat - do dokonania przeglądu? To tak jakbyś chciał wziąć taxi, a kierowca by powiedział, że "nie ma uprawnień Cię wieźć" hahaha.gif

Jak warsztat robi przeglądy i ma uprawnienia do robienia przeglądów (cokolwiek to znaczy, bo czegoś takiego NIE MA!), to powołując się na GVO jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przegląd nie kosztuje tyle.

Mam też instalację zakładaną w ASO, i ona też ma przegląd gwarancyjny, a więc może tyle kosztować - i tu jest kolejny problem bo żadne z wymienionych ASO nie zajmuje się LPG.

Tak więc sumując, albo jadę do Chevroleta do Warszawy i płacę i płaczę, albo ryzukuje i olewam ostatni rok gwarancyjny i mam tysiaka w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak więc sumując, albo jadę do Chevroleta do Warszawy i płacę i płaczę, albo ryzukuje i olewam

> ostatni rok gwarancyjny i mam tysiaka w kieszeni.

Ja po drugim roku założyłem lpg i z pełną świadomością zrezygnowałem z gwarancji na zespół napędowy (a może i na cały samochód smile.gif )

Nie wiem jak bardzo musiałby mi się zepsuć samochód, żebym to co już zyskałem na lpg, stracił na kosztach napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak więc sumując, albo jadę do Chevroleta do Warszawy i płacę i płaczę, albo ryzukuje i olewam

> ostatni rok gwarancyjny i mam tysiaka w kieszeni.

Do ASO możesz zawieźć swoje filtry i olej. Wtedy nie przepłacasz 2x za materiały. Sam przegląd (robocizna) kosztuje ok 300zł w ASO w Lodzi + 150 filtr LPG z wymianą.

Jeśli powymieniasz sobie filtry i olej sam to zaoszczędzisz góra 400zł. Jak oddasz na te wymiany auto do innego warsztatu to góra 200zł.

Tysiak zostanie ci w kieszeni tylko jak nic nie wymienisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do ASO możesz zawieźć swoje filtry i olej. Wtedy nie przepłacasz 2x za materiały. Sam przegląd

> (robocizna) kosztuje ok 300zł w ASO w Lodzi + 150 filtr LPG z wymianą.

> Jeśli powymieniasz sobie filtry i olej sam to zaoszczędzisz góra 400zł. Jak oddasz na te wymiany

> auto do innego warsztatu to góra 200zł.

> Tysiak zostanie ci w kieszeni tylko jak nic nie wymienisz...

No trudno ,jadę na ten przegląd w przyszłym tyg., kupiłem olej (GM) i filtry (wydałem 200)- z rozmowy tel. przegląd ma wynieść ok. 850 minus własne rzeczy,

zobaczymy jaka będzie kwota końcowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę uważać z przywożeniem własnych materiałów, trzeba się najpierw upewnić, że nie będą robili problemów. Ja przywiozłem swój olej - pełny syntetyk, Castrol i okazało się, że i tak muszę kupić olej od aso, bo na tym castrolu dopatrzyli się napisu, że jest polecany przez Volkswagena i ich zdaniem, skoro jest polecany przez VW to nadaje się do VW, a nie do chevy i jak będę chciał, żeby mi go wlali, to wleją, ale zabiorą gwarancję na silnik. No ale jak kolega ma olej GM to chyba nie będzie problemu. Castrola sprzedałem na allegro i byłem w plecy dodatkowe 50PLN grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Radzę uważać z przywożeniem własnych materiałów, trzeba się najpierw upewnić, że nie będą robili

> problemów. Ja przywiozłem swój olej - pełny syntetyk, Castrol i okazało się, że i tak muszę

> kupić olej od aso, bo na tym castrolu dopatrzyli się napisu, że jest polecany przez

> Volkswagena i ich zdaniem, skoro jest polecany przez VW to nadaje się do VW, a nie do chevy i

> jak będę chciał, żeby mi go wlali, to wleją, ale zabiorą gwarancję na silnik. No ale jak

> kolega ma olej GM to chyba nie będzie problemu. Castrola sprzedałem na allegro i byłem w plecy

> dodatkowe 50PLN

Ktory serwis taki mądry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Radzę uważać z przywożeniem własnych materiałów, trzeba się najpierw upewnić, że nie będą robili

> problemów. Ja przywiozłem swój olej - pełny syntetyk, Castrol i okazało się, że i tak muszę

> kupić olej od aso, bo na tym castrolu dopatrzyli się napisu, że jest polecany przez

> Volkswagena i ich zdaniem, skoro jest polecany przez VW to nadaje się do VW, a nie do chevy i

> jak będę chciał, żeby mi go wlali, to wleją, ale zabiorą gwarancję na silnik. No ale jak

> kolega ma olej GM to chyba nie będzie problemu. Castrola sprzedałem na allegro i byłem w plecy

> dodatkowe 50PLN

Jeśli olej jest zgodny z zaleceniem instrukcji obsługi to serwis nic nie może zrobić.

Olej do aveo (chyba tak było w instrukcji) wystarczy jak miał ACEA A3 i zalecaną lepkość 5w40 lub 5W30.

A to że miał normy vw to co z tego (no chyba, że nie był A3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Radzę uważać z przywożeniem własnych materiałów, trzeba się najpierw upewnić, że nie będą robili

> problemów. Ja przywiozłem swój olej - pełny syntetyk, Castrol i okazało się, że i tak muszę

> kupić olej od aso, bo na tym castrolu dopatrzyli się napisu, że jest polecany przez

> Volkswagena i ich zdaniem, skoro jest polecany przez VW to nadaje się do VW, a nie do chevy i

> jak będę chciał, żeby mi go wlali, to wleją, ale zabiorą gwarancję na silnik. No ale jak

> kolega ma olej GM to chyba nie będzie problemu. Castrola sprzedałem na allegro i byłem w plecy

> dodatkowe 50PLN

Nie gniewaj się, proszę, ale zrobili Cię w ci.la. A Ty się dałeś na to nabrać. biglaugh.gif

Bez urazy. grinser006.gif

Swoją drogą z ich strony - ch.mstwo. horse.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale są oleje Castrola, których nie można wlać do aveo zgodnie z instrukcją np.:

> Castrol edge 5w30

Nie można... bo? Bo nie ma "fajeczki" przy nazwach producentów czy z innego powodu? Bo ktoś nie wymienił (czytaj: nie zapłacił) za napis Chevrolet czy jest inny wiarygodny powód? Jakichś norm nie spełnia lepkościowych dot. OLEJU a nie marki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie można... bo? Bo nie ma "fajeczki" przy nazwach producentów czy z innego powodu? Bo ktoś nie

> wymienił (czytaj: nie zapłacił) za napis Chevrolet czy jest inny wiarygodny powód? Jakichś

> norm nie spełnia lepkościowych dot. OLEJU a nie marki?

Bo ten olej spełnia tylko jedną normę - ACEA C3 (co nie jest zgodne z instrukcją).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo ten olej spełnia tylko jedną normę - ACEA C3 (co nie jest zgodne z instrukcją).

Szczerze to nie czytałem, możliwe. Ale w takim przypadku serwis powinien to JASNO WSKAZAĆ, że "nie, bo nie spełnia tej a tej normy". Bo inaczej to wygląda na "nie bo nie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C3 - olej do diesla, rekomendowany.... A gdzie jest napisane, że do benzyniaka nie pasuje ?

Ty możesz wlewać nawet kujawski, ale serwis ma wlać zgodnie ze specyfikacją producenta samochodu.

W instrukcji do Aveo w zależności od roku pisało, że do Aveo benzynowego ma być według API: SL lub SM, albo GM-LL-A-025, a później według ACEA: A3,

W obecnym modelu Aveo ma być Dexos2 (chwilowo można użyć ACEA A3).

I to jest dla serwisu święte (słusznie lub nie - nieważne).

Tu masz wyciąg z normy ACEA. Jeśli Cię to interesuje, to tam znajdziesz czym różnią się oleje A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, C1, C2, C3, C4

A to czy olej Acea C3 nadaje się do benzynowego to inna sprawa. O ACEA C3 według ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES jest napisane:

C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines. These oils will increase the DPF and TWC life.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale są oleje Castrola, których nie można wlać do aveo zgodnie z instrukcją np.:

> Castrol edge 5w30

> Powiedz, jaki to był olej, to szybko się sprawdzi, czy aso zrobiło Cię w .... , czy mieli rację

a mi ASO na pierwszym przeglądzie taki olej zalało z beczki (zapytało zwykły tani GM czy lepszy i droższy castrol, wybrałem castrol) a później na kolejne dwa przeglądy swój taki woziłem w bance 4L aby nie przepłacać w ASO i jakoś leli i pasowalo do aveo i wszystko spełniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mi ASO na pierwszym przeglądzie taki olej zalało z beczki (zapytało zwykły tani GM czy lepszy i

> droższy castrol, wybrałem castrol) a później na kolejne dwa przeglądy swój taki woziłem w

> bance 4L aby nie przepłacać w ASO i jakoś leli i pasowalo do aveo i wszystko spełniało.

Jeśli to był ten co pokazałem to co spełniało? facepalm%5B1%5D.gif

Proszę, pokaż mi punkt z instrukcji obsługi, albo z ksiązki gwaranyjnej Aveo, że można używać oleju o specyfikacji takiej jak ten castrol

(Na wszelki wypadek, jeszcze raz napiszę, że nie oceniam tego oleju, tylko piszę, że nie jest zgodny ze specyfikacją producenta)

Z dwa lata temu widziałem w TVN turbo w "turbo kamerze" reportaż o gościu, któremu ASO do ceeda zalewało olej Castrol 10w60 (niezgodny z instrukcją)i niby było wszystko ok.

Pech chciał, ze gościu miał awarię silnika w austri. ASO w austrii po stwierdzeniu, że silnik został zalany niezgodnym ze specyfikacją olejem anulowało gwarancję. Gościu musiał zapłacić z własnych pieniędzy za naprawę. W Polsce dał sprawę do sądu i wygrał z dilerem smile.gif

A tak poza tym, to olejów Castrola Edge 5w30 jest kilka, jesteś pewien, że był to ten ACEA C3?

olej 1 olej 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w takim razie jedno dobre i tanie wyjście. Nie należy kupować castrola, tylko GM dexosa2 za nicecałą stówkę za bańkę 5l i zawozić go do ASO na przeglądy. Olej tańszy, tej samej jakości i spełnia wszystkie normy jakie tylko sobie ASO wymyśli... cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest w takim razie jedno dobre i tanie wyjście. Nie należy kupować castrola, tylko GM dexosa2 za

> nicecałą stówkę za bańkę 5l i zawozić go do ASO na przeglądy. Olej tańszy, tej samej jakości i

> spełnia wszystkie normy jakie tylko sobie ASO wymyśli...

a ja używało się przez 3 lata castrolu to można teraz przejść na GM ?

no dobra to który dokladnie castrol 5w30 spelnia normy do Aveo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na polskiej stronie castrola, Dexosa posiada tylko olej 5w40.

> 5W30 jest dalej ze starymi specyfikacjami

> Ale Twoje Aveo, chyba nie ma w instrukcji zalecanego Dexosa?

w ksiazce ktora dostalem jest taki zapis:

Klasa API SM (ILSAC GF-IV), SAE 5W-30

zas w ksiazce ktora jest dostepna na stronie chevroleta :

ACEA A3/B3 lub A3/B4 lub API SM

wiec dexos 2 to spelnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w ksiazce ktora dostalem jest taki zapis:

> Klasa API SM (ILSAC GF-IV), SAE 5W-30

> zas w ksiazce ktora jest dostepna na stronie chevroleta :

> ACEA A3/B3 lub A3/B4 lub API SM

> wiec dexos 2 to spelnia

Spełniać, na pewno spełnia, ale, jakby ktoś się doczepiał grinser006.gif nie jest to zgodne ze specyfikacją z instrukcji. Dexos to jest inny standard niż ACEA lub API (może i zamienny, ale inny).

To tak samo jakbyś powiedział że jeśli jest wymaganie ACEA A3/B3 to można użyć oleju o normie np VW 507.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spełniać, na pewno spełnia, ale, jakby ktoś się doczepiał nie jest to zgodne ze specyfikacją z

> instrukcji. Dexos to jest inny standard niż ACEA lub API (może i zamienny, ale inny).

> To tak samo jakbyś powiedział że jeśli jest wymaganie ACEA A3/B3 to można użyć oleju o normie np VW

> 507.00

no to jaki olej do mojego aveo ? jaki spelnia to wszystko ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jaki olej do mojego aveo ? jaki spelnia to wszystko ?

Te normy API i ACEA (z instrukcji AVEO) spełnia większość olei 5W40 i 0W40 dostępnych w Polsce. Niestety gorzej jest z olejami 5W30. Większość tych olei spełnia normy pod Dizle oslabiony.gif

Wieczorem postaram się poszukć olei, które jednoznacznie spełniają te normy.

Ale najprawdopodbniej jest to shell 5w30 LM 5w30 no i oczywiście GM 5W30 biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.