Skocz do zawartości

Felgi aluminiowe 14 - co polecacie?


Cendra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuję na lato felg alu o takich parametrach (do Citigo):

rozstaw śrub - 4x100

otwór centrujący - 57,1

offset - 35

szerokość felgi 5,0 (lub 5,5)

śruby - 12x1,50

pod opone 165/70/R14

Jakich producentów rozważać? Chodzi mi raczej o coś budżetowego, ale nie chińczyka (brak zaufania).

Preferowany kolor to coś ciemnego, najchętniej grafit wink.gif

Czy felga 5,5 cala będzie ok pod te opony? Czy przy 5,5 calowej feldze może być ET38?

Mam dośc dobrą ofertę na kilka modeli Ronala

- R53 srebrne, grafitowe i czarne + poler,

- R52 srebrne,

- R52T czarne + poler.

ale one głównie ET 38...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakich producentów rozważać? Chodzi mi raczej o coś budżetowego, ale nie chińczyka (brak zaufania).

A do Skody masz zaufanie? grinser006.gif. Wybierz sobie coś z oferty sprzedających felgi na Allegro i będziesz bardziej niż zadowolony! Odstaw na bok stereotypy, bo już dawno przebrzmiały facepalm%5B1%5D.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest podział na lepszego i gorszego chinola?

Np, od kilku lat są oferowane w PL felgi firmy Hijoin i rozmawiałem z użtkownikiem, który twierdzi, że nie sprawiały problemów w dwóch autach.

felgi cześć join grinser006.gif

Jaki certyfikat musi mieć dana felga, TUV?

edit:

klik

Te mi się podobają, czekam na odp, jakie mają ET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystałem z tego sklepu i z ich przeglądarki jakiś tekst

Widać, że do Citigo jest mały wybór...

Tam są tylko felgi z TUV (masz podgląd do dokumentu, tam jest również zapis jakie opony mają być użyte i śruby), który ponoć w Niemczech jest wymagany.

Mało tego, nie chcieli sprzedać felg do auta, które w wersji silnikowej nie występowało na ich rynku. Przez ich skrupulatność można być bardziej spokojnym, że dostaniesz właściwe śruby - długość, gwint, rodzaj łba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakich producentów rozważać? Chodzi mi raczej o coś budżetowego, ale nie chińczyka (brak zaufania).

> Preferowany kolor to coś ciemnego, najchętniej grafit

Zajrzyj na www.autotiptop.com.pl. Może niezbyt lekkie (norma w tej klasie, ultralekkie to są magnezowe), ale pancerne dość. Wybór spory, ceny dość sympatyczne. Kolorystycznie - podobno jak się zagada, to są w stanie prysnąć na kolor inny niż katalogowy (nie sprawdzałem).

Sam używam ATT640 16" z oponą 205/55. No i duża zaleta - jak uszkodzisz sztukę, to bez problemu dokupisz pojedynczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zajrzyj na www.autotiptop.com.pl. Może niezbyt lekkie (norma w tej klasie, ultralekkie to są

> magnezowe), ale pancerne dość. Wybór spory, ceny dość sympatyczne. Kolorystycznie - podobno

> jak się zagada, to są w stanie prysnąć na kolor inny niż katalogowy (nie sprawdzałem).

> Sam używam ATT640 16" z oponą 205/55. No i duża zaleta - jak uszkodzisz sztukę, to bez problemu

> dokupisz pojedynczą.

Również polecam. Użytkuję jeden komplet tych felg od 2003 roku i nic się z nimi nie dzieje.

Błyszczą jak błyszczały, nie schodzi lakier, nie korodują i nie pokrzywiły się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały czas zastanawiam się nad tym ET, czy np 38 będzie możliwe do zamontowania...

Z kalkulatora dostępnego w internecie wyszło mi tak:

5.5J ET38 vs 5J ET35

ET38 na zewnątrz bardziej wystaje o 3mm i od wewnątrz o 9mm

Ale czy zmieścisz felgi do samochodu to nie odpowiem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z kalkulatora dostępnego w internecie wyszło mi tak:

> 5.5J ET38 vs 5J ET35

> ET38 na zewnątrz bardziej wystaje o 3mm i od wewnątrz o 9mm

> Ale czy zmieścisz felgi do samochodu to nie odpowiem

Chyba odwrotnie. icon_eek.gif

Felgi z ET 38 zamiast 35 powoduje, że każde koło jest bardziej schowane do środka o 3mm.

Inaczej mówiąc na ET38 zamiast ET35 rozstaw kół zmniejszy się o 6mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba odwrotnie.

> Felgi z ET 38 zamiast 35 powoduje, że każde koło jest bardziej schowane do środka o 3mm.

> Inaczej mówiąc na ET38 zamiast ET35 rozstaw kół zmniejszy się o 6mm

Czy widzisz że jest 5.5J vs 5J ? facepalm%5B1%5D.gif

Wpisz sobie tutaj i sprawdź: http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy widzisz że jest 5.5J vs 5J ?

A co to zmienia dla opony 165 lub samochodu? facepalm%5B1%5D.gif

Dla geometrii znaczenie ma zmiana rozstawu kół na który własnie ma znaczenie ET. Szerokość koła nic tutaj nie wnosi.

opona 165 w najszerszym miejscu i tak będzie wystawać ponad felgę, bo jest ona szersza.

> Wpisz sobie tutaj i sprawdź: http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi

Nie, nie będę tutaj sprawdzał, bo wiem co piszę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to zmienia dla opony 165 lub samochodu?

> Dla geometrii znaczenie ma zmiana rozstawu kół na który własnie ma znaczenie ET. Szerokość koła nic

> tutaj nie wnosi.

> opona 165 w najszerszym miejscu i tak będzie wystawać ponad felgę, bo jest ona szersza.

Szerokość koła nic nie wnosi do ET rotfl.gif Wogóle skąd wziąłeś nagle oponę do całych rozważań. Mówimy o felgach

> Nie, nie będę tutaj sprawdzał, bo wiem co piszę

Nic nie musisz, tylko innych w błąd nie wprowadzaj.

Masz zrobiłem to za ciebie:

beztytuuzqw.jpg

I Jeśli dalej Ci to nic nie mówi to masz:

Felga 5J szerokośc dajmy na to X

Felga 5,5J szerokośc powiedzmy X+12mm ( w przybliżeniu )

Jeżeli masz ET 35 w OBYDWU to 5,5J wystaje po równo (wew. i zew. ) po 6mm względem 5J bo jest od niej szersza.

I teraz jeżeli 5,5J ma ET 38 to znaczy że jest bardziej schowana o 3mm. CZYLI od zewnętrznej strony odejmujesz 3mm a do wewnętrznej dodajesz 3mm.

Czyli:

wewnątrz 6mm + 3mm = 9mm

zewnątrz 6mm - 3mm = 3mm

Dla sprawdzenia 9mm + 3mm = 12mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I teraz jeżeli 5,5J ma ET 38 to znaczy że jest bardziej schowana o 3mm.

No to jeszcze raz facepalm%5B1%5D.gif

Czy nie rozumiesz, ze ważna jest zmiana środka koła (jego osi symetrii) - odsadzenia? To zmienia właśnie współczynnik ET i ma to znaczenie na pracę zawieszenia. W tym konkretnym przypadku zmiana o 3mm jest praktycznie niezauważalna. To o czym piszesz dla użytkownika nie ma znaczenia. No chyba, że zmienimy skrajnie szerokość koła na np 7 cali i więcej. No wtedy może o coś ocierać.

Natomiast jeśli zmieniasz szerokość koła przy tym samym ET to nic nie zmieniasz w geometrii zawieszenia. Co najwyżej przy poszerzeniu koła zwiększasz jego masę biglaugh.gif

To co Ty napisałeś, podobnie uzyskuje każdy stosując kołpak na koło stalowe - poszerza zespół felgi z kołpakiem (przynajmniej optycznie), przez co jest ono bardziej na zewnątrz. Ale czy ma to jakieś znaczenie?

Rozstaw kół mierzy się pomiędzy środkami kół, a nie na ich obrzeżach. Ale poczytaj sobie o tym. Ja Ci linków dawać nie będę

Więc jeszcze raz:

zmiana koła 5 cali o ET35 na 5,5 cala ET38 zmienia rozstaw kół o 6mm.

A już ogólnie to zmiana ET ma wpływ na pracę zawieszenia, a zmiana szerokości felgi już nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziś dostałem od jednego sprzedawcy info, że do mojego auta nie homologowano felg 5,5x14, więc nie powinienem ich stosować. Wg sprzedawcy opona 165/70 jest za wąska na felgę 5,5 cala. Czy 5 cali to optymalna szerokość dla tej opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, dziś dostałem od jednego sprzedawcy info, że do mojego auta nie homologowano felg 5,5x14,

> więc nie powinienem ich stosować. Wg sprzedawcy opona 165/70 jest za wąska na felgę 5,5 cala.

> Czy 5 cali to optymalna szerokość dla tej opony?

I tu masz jasną odpowiedź. Więc wybór należy do Ciebie. Czy będziesz stosował się zgodnie z wytycznymi producenta, czy kupisz bardziej dostępne felgi w rozmiarze 5,5 cala.

A tak prz okazji to fabryczny rozmiar kół w Renault Twingo 1 po 2001 roku to 5,5 cala, a oryginalny rozmiar opon to 155/65R14 biglaugh.gif

A skoda uważa, że opony 165/70 są zbyt wąskie na oponę 5,5 cala hmm.gif

Więc co producent to inny pogląd na sprawę smile.gif

A tak swoją drogą jak były już poruszone koła ATT tu masz linka do felg 5.0 cala i ET35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, dziś dostałem od jednego sprzedawcy info, że do mojego auta nie homologowano felg 5,5x14,

> więc nie powinienem ich stosować. Wg sprzedawcy opona 165/70 jest za wąska na felgę 5,5 cala.

> Czy 5 cali to optymalna szerokość dla tej opony?

Popatrz sobie:

jakiś tekst

jakiś tekst 2

PS. Mialem w Lanosie opony 155/80/13 na feldze 5,5" i opona byla na rowno z felga, ale to juz zalezy od konkretnej opony i rozmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popatrz sobie:

> jakiś tekst

> jakiś tekst 2

> PS. Mialem w Lanosie opony 155/80/13 na feldze 5,5" i opona byla na rowno z felga, ale to juz

> zalezy od konkretnej opony i rozmiaru.

Ja podam w drugą stronę

Fabryczne wyposażenie mercedesa A-class to były felgi 5,5x15 i opony 195/50. Taki sam zestaw miała astra 1 w lepszych wersjach.

Więc producenci fabrycznie stosują opony od 155 do 195 na felgę 5,5 cala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja podam w drugą stronę

> Fabryczne wyposażenie mercedesa A-class to były felgi 5,5x15 i opony 195/50. Taki sam zestaw miała

> astra 1 w lepszych wersjach.

> Więc producenci fabrycznie stosują opony od 155 do 195 na felgę 5,5 cala

Moje 155/80/13 na feldze 5,5" bylo niefabryczne, fabrycznie 5" bylo zdaje sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zajrzyj na www.autotiptop.com.pl. Może niezbyt lekkie (norma w tej klasie, ultralekkie to są

> magnezowe), ale pancerne dość. Wybór spory, ceny dość sympatyczne. Kolorystycznie - podobno

> jak się zagada, to są w stanie prysnąć na kolor inny niż katalogowy (nie sprawdzałem).

> Sam używam ATT640 16" z oponą 205/55. No i duża zaleta - jak uszkodzisz sztukę, to bez problemu

> dokupisz pojedynczą.

Również mam ATT i od 5 lat jeżdżą proste i nie zgnite. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.