Cendra Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Witam, Poszukuję na lato felg alu o takich parametrach (do Citigo): rozstaw śrub - 4x100 otwór centrujący - 57,1 offset - 35 szerokość felgi 5,0 (lub 5,5) śruby - 12x1,50 pod opone 165/70/R14 Jakich producentów rozważać? Chodzi mi raczej o coś budżetowego, ale nie chińczyka (brak zaufania). Preferowany kolor to coś ciemnego, najchętniej grafit Czy felga 5,5 cala będzie ok pod te opony? Czy przy 5,5 calowej feldze może być ET38? Mam dośc dobrą ofertę na kilka modeli Ronala - R53 srebrne, grafitowe i czarne + poler, - R52 srebrne, - R52T czarne + poler. ale one głównie ET 38... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Jakich producentów rozważać? Chodzi mi raczej o coś budżetowego, ale nie chińczyka (brak zaufania). A do Skody masz zaufanie? . Wybierz sobie coś z oferty sprzedających felgi na Allegro i będziesz bardziej niż zadowolony! Odstaw na bok stereotypy, bo już dawno przebrzmiały . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Czy jest podział na lepszego i gorszego chinola? Np, od kilku lat są oferowane w PL felgi firmy Hijoin i rozmawiałem z użtkownikiem, który twierdzi, że nie sprawiały problemów w dwóch autach. felgi cześć join Jaki certyfikat musi mieć dana felga, TUV? edit: klik Te mi się podobają, czekam na odp, jakie mają ET. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Korzystałem z tego sklepu i z ich przeglądarki jakiś tekst Widać, że do Citigo jest mały wybór... Tam są tylko felgi z TUV (masz podgląd do dokumentu, tam jest również zapis jakie opony mają być użyte i śruby), który ponoć w Niemczech jest wymagany. Mało tego, nie chcieli sprzedać felg do auta, które w wersji silnikowej nie występowało na ich rynku. Przez ich skrupulatność można być bardziej spokojnym, że dostaniesz właściwe śruby - długość, gwint, rodzaj łba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Jakich producentów rozważać? Chodzi mi raczej o coś budżetowego, ale nie chińczyka (brak zaufania). > Preferowany kolor to coś ciemnego, najchętniej grafit Zajrzyj na www.autotiptop.com.pl. Może niezbyt lekkie (norma w tej klasie, ultralekkie to są magnezowe), ale pancerne dość. Wybór spory, ceny dość sympatyczne. Kolorystycznie - podobno jak się zagada, to są w stanie prysnąć na kolor inny niż katalogowy (nie sprawdzałem). Sam używam ATT640 16" z oponą 205/55. No i duża zaleta - jak uszkodzisz sztukę, to bez problemu dokupisz pojedynczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Zajrzyj na www.autotiptop.com.pl. Może niezbyt lekkie (norma w tej klasie, ultralekkie to są > magnezowe), ale pancerne dość. Wybór spory, ceny dość sympatyczne. Kolorystycznie - podobno > jak się zagada, to są w stanie prysnąć na kolor inny niż katalogowy (nie sprawdzałem). > Sam używam ATT640 16" z oponą 205/55. No i duża zaleta - jak uszkodzisz sztukę, to bez problemu > dokupisz pojedynczą. Również polecam. Użytkuję jeden komplet tych felg od 2003 roku i nic się z nimi nie dzieje. Błyszczą jak błyszczały, nie schodzi lakier, nie korodują i nie pokrzywiły się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Do VW up-a mają już dużo więcej modeli, a to ten sam samochód ATT są ciekawe, ale jednak ciut za drogie jak na moją kieszeń. Cały czas zastanawiam się nad tym ET, czy np 38 będzie możliwe do zamontowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Cały czas zastanawiam się nad tym ET, czy np 38 będzie możliwe do zamontowania... Z kalkulatora dostępnego w internecie wyszło mi tak: 5.5J ET38 vs 5J ET35 ET38 na zewnątrz bardziej wystaje o 3mm i od wewnątrz o 9mm Ale czy zmieścisz felgi do samochodu to nie odpowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Z kalkulatora dostępnego w internecie wyszło mi tak: > 5.5J ET38 vs 5J ET35 > ET38 na zewnątrz bardziej wystaje o 3mm i od wewnątrz o 9mm > Ale czy zmieścisz felgi do samochodu to nie odpowiem Chyba odwrotnie. Felgi z ET 38 zamiast 35 powoduje, że każde koło jest bardziej schowane do środka o 3mm. Inaczej mówiąc na ET38 zamiast ET35 rozstaw kół zmniejszy się o 6mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Czyli nie jest to bezpieczne, bo felga może zahaczyć o zacisk. Bez przymiarki się nie przekonam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Czyli nie jest to bezpieczne, bo felga może zahaczyć o zacisk. Bez przymiarki się nie przekonam. 3 mm to niby nie dużo, ale... Może rzeczywiście lepiej przymierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Chyba odwrotnie. > Felgi z ET 38 zamiast 35 powoduje, że każde koło jest bardziej schowane do środka o 3mm. > Inaczej mówiąc na ET38 zamiast ET35 rozstaw kół zmniejszy się o 6mm Czy widzisz że jest 5.5J vs 5J ? Wpisz sobie tutaj i sprawdź: http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Czy widzisz że jest 5.5J vs 5J ? A co to zmienia dla opony 165 lub samochodu? Dla geometrii znaczenie ma zmiana rozstawu kół na który własnie ma znaczenie ET. Szerokość koła nic tutaj nie wnosi. opona 165 w najszerszym miejscu i tak będzie wystawać ponad felgę, bo jest ona szersza. > Wpisz sobie tutaj i sprawdź: http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi Nie, nie będę tutaj sprawdzał, bo wiem co piszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > A co to zmienia dla opony 165 lub samochodu? > Dla geometrii znaczenie ma zmiana rozstawu kół na który własnie ma znaczenie ET. Szerokość koła nic > tutaj nie wnosi. > opona 165 w najszerszym miejscu i tak będzie wystawać ponad felgę, bo jest ona szersza. Szerokość koła nic nie wnosi do ET Wogóle skąd wziąłeś nagle oponę do całych rozważań. Mówimy o felgach > Nie, nie będę tutaj sprawdzał, bo wiem co piszę Nic nie musisz, tylko innych w błąd nie wprowadzaj. Masz zrobiłem to za ciebie: I Jeśli dalej Ci to nic nie mówi to masz: Felga 5J szerokośc dajmy na to X Felga 5,5J szerokośc powiedzmy X+12mm ( w przybliżeniu ) Jeżeli masz ET 35 w OBYDWU to 5,5J wystaje po równo (wew. i zew. ) po 6mm względem 5J bo jest od niej szersza. I teraz jeżeli 5,5J ma ET 38 to znaczy że jest bardziej schowana o 3mm. CZYLI od zewnętrznej strony odejmujesz 3mm a do wewnętrznej dodajesz 3mm. Czyli: wewnątrz 6mm + 3mm = 9mm zewnątrz 6mm - 3mm = 3mm Dla sprawdzenia 9mm + 3mm = 12mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > I teraz jeżeli 5,5J ma ET 38 to znaczy że jest bardziej schowana o 3mm. No to jeszcze raz Czy nie rozumiesz, ze ważna jest zmiana środka koła (jego osi symetrii) - odsadzenia? To zmienia właśnie współczynnik ET i ma to znaczenie na pracę zawieszenia. W tym konkretnym przypadku zmiana o 3mm jest praktycznie niezauważalna. To o czym piszesz dla użytkownika nie ma znaczenia. No chyba, że zmienimy skrajnie szerokość koła na np 7 cali i więcej. No wtedy może o coś ocierać. Natomiast jeśli zmieniasz szerokość koła przy tym samym ET to nic nie zmieniasz w geometrii zawieszenia. Co najwyżej przy poszerzeniu koła zwiększasz jego masę To co Ty napisałeś, podobnie uzyskuje każdy stosując kołpak na koło stalowe - poszerza zespół felgi z kołpakiem (przynajmniej optycznie), przez co jest ono bardziej na zewnątrz. Ale czy ma to jakieś znaczenie? Rozstaw kół mierzy się pomiędzy środkami kół, a nie na ich obrzeżach. Ale poczytaj sobie o tym. Ja Ci linków dawać nie będę Więc jeszcze raz: zmiana koła 5 cali o ET35 na 5,5 cala ET38 zmienia rozstaw kół o 6mm. A już ogólnie to zmiana ET ma wpływ na pracę zawieszenia, a zmiana szerokości felgi już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Panowie, dziś dostałem od jednego sprzedawcy info, że do mojego auta nie homologowano felg 5,5x14, więc nie powinienem ich stosować. Wg sprzedawcy opona 165/70 jest za wąska na felgę 5,5 cala. Czy 5 cali to optymalna szerokość dla tej opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Panowie, dziś dostałem od jednego sprzedawcy info, że do mojego auta nie homologowano felg 5,5x14, > więc nie powinienem ich stosować. Wg sprzedawcy opona 165/70 jest za wąska na felgę 5,5 cala. > Czy 5 cali to optymalna szerokość dla tej opony? I tu masz jasną odpowiedź. Więc wybór należy do Ciebie. Czy będziesz stosował się zgodnie z wytycznymi producenta, czy kupisz bardziej dostępne felgi w rozmiarze 5,5 cala. A tak prz okazji to fabryczny rozmiar kół w Renault Twingo 1 po 2001 roku to 5,5 cala, a oryginalny rozmiar opon to 155/65R14 A skoda uważa, że opony 165/70 są zbyt wąskie na oponę 5,5 cala Więc co producent to inny pogląd na sprawę A tak swoją drogą jak były już poruszone koła ATT tu masz linka do felg 5.0 cala i ET35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Czy 5 cali to optymalna szerokość dla tej opony? 5 cali dla opony 165 jak najbardziej tak, ale 5,5 też mieści się w dopuszczalnych widełkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Panowie, dziś dostałem od jednego sprzedawcy info, że do mojego auta nie homologowano felg 5,5x14, > więc nie powinienem ich stosować. Wg sprzedawcy opona 165/70 jest za wąska na felgę 5,5 cala. > Czy 5 cali to optymalna szerokość dla tej opony? Popatrz sobie: jakiś tekst jakiś tekst 2 PS. Mialem w Lanosie opony 155/80/13 na feldze 5,5" i opona byla na rowno z felga, ale to juz zalezy od konkretnej opony i rozmiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Popatrz sobie: > jakiś tekst > jakiś tekst 2 > PS. Mialem w Lanosie opony 155/80/13 na feldze 5,5" i opona byla na rowno z felga, ale to juz > zalezy od konkretnej opony i rozmiaru. Ja podam w drugą stronę Fabryczne wyposażenie mercedesa A-class to były felgi 5,5x15 i opony 195/50. Taki sam zestaw miała astra 1 w lepszych wersjach. Więc producenci fabrycznie stosują opony od 155 do 195 na felgę 5,5 cala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Ja podam w drugą stronę > Fabryczne wyposażenie mercedesa A-class to były felgi 5,5x15 i opony 195/50. Taki sam zestaw miała > astra 1 w lepszych wersjach. > Więc producenci fabrycznie stosują opony od 155 do 195 na felgę 5,5 cala Moje 155/80/13 na feldze 5,5" bylo niefabryczne, fabrycznie 5" bylo zdaje sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Zajrzyj na www.autotiptop.com.pl. Może niezbyt lekkie (norma w tej klasie, ultralekkie to są > magnezowe), ale pancerne dość. Wybór spory, ceny dość sympatyczne. Kolorystycznie - podobno > jak się zagada, to są w stanie prysnąć na kolor inny niż katalogowy (nie sprawdzałem). > Sam używam ATT640 16" z oponą 205/55. No i duża zaleta - jak uszkodzisz sztukę, to bez problemu > dokupisz pojedynczą. Również mam ATT i od 5 lat jeżdżą proste i nie zgnite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 To mi namieszaliście w głowie W 5,5" jest dużo większy wybór i chyba coś z tego wybiorę... To jest chyba niezła oferta? Boję się tylko, że czarna 14" felga "zniknie" bo jej rozmiar będzie za mały... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > To mi namieszaliście w głowie > W 5,5" jest dużo większy wybór i chyba coś z tego wybiorę... > To jest chyba niezła oferta? > Boję się tylko, że czarna 14" felga "zniknie" bo jej rozmiar będzie za mały... Dokładnie. Ta felga kest ładna od 16' wz zwyż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Chyba nie ma co "ściemniać" tylko kupić coś srebrnego :/ Te obrazki mi zamieszały w głowie nt. czarnych/ciemnych felg w Citigo: Tu są 15" Tu 14" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Twoje opony mają wysoki profil więc moim zdaniem czarne felgi mogą to jeszcze dodatkowo uwypuklać. Moim zdaniem, powinieneś poszukać srebrnych felg z ramionami wychodzącymi na rant felgi - optycznie powiększysz felgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Tylko takie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 esjot, Np. takie? lub te które pokazywałem wcześniej? Gregs0N, styl rajdowy jest bardzo w moim guście, tylko czy jest coś do 300-320 zł/szt.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > esjot, Np. takie? O coś takiego mi chodziło. Ale to się mają Tobie podobać. Zrób virtualtuning z kilkoma felgami, albo użyj jakiejś strony co przykłada felgi do samochodu, a na pewno pomoże Ci to w wyborze. stronka przykładowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Najgorzej, że w necie jest bardzo mało zdjęć z daną felgą na aucie. Coś wymodziłem z VT: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 A może białe felgi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Ja moge polecić ENZO. Stosunek jakość/cena jest bardzo dobra. Miałem te felgi w 2 autach i nie mam zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.