cinek33 Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 Mam problem, jest coraz gorzej. Miesiąc temu wymieniałem świece żarowe. Pare dni temu zaczeła migać konrolka świec. Auto odpalało normalnie. Teraz jest masakra. Dzisiaj chciałem odpalić auto to udało się za jakiś 5 razem. Kręciłem i nic. Nieraz troszkę załapał ale gasł. Jak udało sie odpalić to z rury wydechowej wydobył się kłąb dymu i silnik chodził bardzo nierówno przez pare sekun. po 30 sekundach zgasiłem i nastepne zapalenie na dotyk dosłownie. Swiece wczoraj spradzałem (wartości 1.6, 1.6, 1.3, 1.5), aku 2 miesieczny. Co to może byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrE_WILL Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 Stawiam na kiepskie paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Gdzie tankowałeś? Ja od nowości auta tylko na Neste A24, z wyjątkami na BP, Shell, Statoil. Nigdy innych stacji. Teraz też mam problem z kontrolką świec, tzn. pewnie ze świecami, ale odpala jak trzeba. Dopóki będzie odpalać, ja nic nie będę robić Można odpalić nawet na 1 świecy żarowej sprawnej. A w lecie to pewnie i bez, jak dobry akumulator. Kluczem do rozruchu silnika jest pompa Common Rail, jak jest poprawne ciśnienie to nawet bez świeczek odpalisz za którymś przekręceniem wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek33 Napisano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Miesiac temu wymienialem swiece ale wtedy tylko nierówno palił. Dzisiaj po poludniu bede mierzyl czy prąd do świec wogole dochodzi. Bo tak przypuszczamże centralka nie daję wogole prądu na świece. Oglądałem film jak odpala auto bez świec i tak samo kręcił jak mój. Paliwo leje na bliskiej albo orlenie bo takie stacje mam w pobliżu tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > Gdzie tankowałeś? Ja od nowości auta tylko na Neste A24, z wyjątkami > na BP, Shell, Statoil. Nigdy innych stacji. Ja raz rok temu zatankowalem sobie na Neste a następnego dnia - jechać nie mogłem - gluty sie porobily w paliwie i co chwile gasł a było tylko -15*C. Na wolnych obrotach jako tako chodził ale jak sie go podkreciło do ok 1,5 rpm to zdychał. Postał chwilę u Marcina w warsztacie w plusowych temp żeby się rozgrzał (komp powiedzial brak paliwa na railu)......więc ewidentnie wiadomo że wina gównianego paliwa....... Nie byłbym taki pewny paliwa z Neste Pare dni po tym zaczęła się świecić kontrolka od świec......nie wnikam czy to ma jakiś związek czy przypadek że padła jedna świeczka.... > Teraz też mam problem z kontrolką świec, tzn. pewnie ze świecami, ale odpala jak trzeba. > Dopóki będzie odpalać, ja nic nie będę robić Mi też odpalało bez problemów ale kontrolka błyskała i mnie denerwowała..... Sprawdziłeś chociaż miernikiem czy i która świeczka padła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > Mi też odpalało bez problemów ale kontrolka błyskała i mnie denerwowała..... Sprawdziłeś chociaż > miernikiem czy i która świeczka padła? Muszę najpierw kupić miernik Dostęp też nie jest za ciekawy, aktualnie są mrozy, poczekam aż będzie jakoś tak z +5 bo nie chcę zamarznąć przy tych czynnościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek33 Napisano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Wrociłem z garażu. Z pomiarów napięcia wyszlo mi że na 3 wtyczkach nie ma napięcia. Pojawia sie na sekunde jakieś 5 V i ginie. Na jednej 11V. Następnie mierzyłem na pinach z centralki tej czarnej i przy przekręceniu stacyjki pojawia się napiecie bliskie 12 V. Wynikało by z tego że wiązka jest do kitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Wrociłem z garażu. Z pomiarów napięcia wyszlo mi że na 3 wtyczkach nie ma napięcia. Pojawia sie na > sekunde jakieś 5 V i ginie. Na jednej 11V. Następnie mierzyłem na pinach z centralki tej > czarnej i przy przekręceniu stacyjki pojawia się napiecie bliskie 12 V. Wynikało by z tego że > wiązka jest do kitu. zmierz oporność każdej ze świec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 A świece masz dobrze dokręcone czy całe sprężanie tam ucieka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek33 Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Oporność mierzyłem wcześniej i wczoraj. Wartości takie same albo zbliżone. Coś nie jest tak z tym napięciem. Dziwne że na jednej z fajek pojawia się normalne napięcie a na reszcie albo wogóle albo na sekunde jakies 5V. Przekaźnik ładnie odłacza napięcie jak nagrzeje - sprawdzałem na pinach. Dzisiaj szukałem na szrotach drugich przewodów ale nigdzie w okolicy nie mają żadnego JTD (hehe tylko na jednym pan powiedział mi że ma stilo cosworth zamiast Abarth ) Lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek33 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Czy po założeniu nowej centralki trzeba kasować błąd komputerem czy po 3-krotnym uruchomieniu błąd nie pojawi się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Czy po założeniu nowej centralki trzeba kasować błąd komputerem czy po 3-krotnym uruchomieniu błąd > nie pojawi się? ja musiałem kasować - co więcej jak miałem zfajczona świece to tuż po wymianie dalej błyskało na desce że jest błąd + komunikat na wyświetlaczu. Dopiero następnego dnia przestało błyskać i już się wiecej nie pojawiło - błąd skasowałem po 2 tygodniach dopiero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek33 Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 I lipa konkretna. Świece i kable dobre (sprawdzał także mechanik) centralka sprawna (podmieniałem na nówke sztuke). Dalej z trudem zapala jak auto długo stoi nie odpalane. W sobote jak jeździłem to o dziwo przy odpalaniu ciepłego silnika błąd i komunikat Check glow plug sie nie pojawiał. Postał do rana i to samo. Ma ktoś jakiś pomysł? Czy grzanie świec uzależnione jest także od jakiegoś czujnika temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Czy grzanie świec uzależnione jest > także od jakiegoś czujnika temperatury? Raczej jedynie od czujnika temperatury silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Raczej jedynie od czujnika temperatury silnika A gdzie ów jest umiejscowiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > A gdzie ów jest umiejscowiony? W termostacie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek33 Napisano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Wszystko się wyjaśniło. Okazało sie że komputer silnika nie dawał sygnału do grzania świec. Przy okazji elektronik samochodowy powiedział że już ktoś grzebal przy tym komputerze ale zakupiłem drugi i coś tam pokombinował, przeprogramował immo i udało sie bez wymiany jednostki bsi, stacyjki i wszystkich zamków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Wszystko się wyjaśniło. Okazało sie że komputer silnika nie dawał sygnału do grzania świec. Przy > okazji elektronik samochodowy powiedział że już ktoś grzebal przy tym komputerze ale zakupiłem > drugi i coś tam pokombinował, przeprogramował immo i udało sie bez wymiany jednostki bsi, > stacyjki i wszystkich zamków. A kasowo ile wyszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek33 Napisano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > A kasowo ile wyszło? Nie najgorzej 400 zł za kompa i 200 zł za usługe. Da się przełknąć tymbardziej że udało sie znaleźć kompa w tej cenie do multijeta. Z 4 ofert z allegro to była najniższa a ogólnie to cena oscylowała od 1000 zl do 1500 zł. Ale to nic przy cenie oryginału nowego około 5000 zł A jeszcze z ciekawostki dodam to że mimo że na drugim kompie były dokładnie te same numery co na starym to jednak te sterowniki nie były takie same. Coś z wtyczkami czy coś takiego. Ale najważniejsze że spec podołał i stilon ożył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Nie najgorzej 400 zł za kompa i 200 zł za usługe. Da się przełknąć tymbardziej że udało sie znaleźć > kompa w tej cenie do multijeta. Z 4 ofert z allegro to była najniższa a ogólnie to cena > oscylowała od 1000 zl do 1500 zł. Ale to nic przy cenie oryginału nowego około 5000 zł > A jeszcze z ciekawostki dodam to że mimo że na drugim kompie były dokładnie te same numery co na > starym to jednak te sterowniki nie były takie same. Coś z wtyczkami czy coś takiego. > Ale najważniejsze że spec podołał i stilon ożył E>>Tanio Znajomy ten spec??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Ale to nic przy cenie oryginału nowego około 5000 zł W ASO 3000 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek33 Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > E>>Tanio Znajomy ten spec??? Nie, żaden znajomy. Ale zna sie trochę na rzeczy i chyba w moich okolicach to lepszego nie ma. Ogólnie myśłałem że zapłace więcej ale wyszło dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Muszę najpierw kupić miernik > Dostęp też nie jest za ciekawy, aktualnie są mrozy, poczekam aż > będzie jakoś tak z +5 bo nie chcę zamarznąć przy tych czynnościach. Nie sądzę, że będzie to wina świec, stawiam na układ wtryskowy bardziej, lub syfiate paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Nie sądzę, że będzie to wina świec, stawiam na układ wtryskowy bardziej, lub syfiate paliwo. 3x 1,1 om, raz przerwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.