Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem multijet 120KM


cinek33

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, jest coraz gorzej. Miesiąc temu wymieniałem świece żarowe. Pare dni temu zaczeła migać konrolka świec. Auto odpalało normalnie. Teraz jest masakra. Dzisiaj chciałem odpalić auto to udało się za jakiś 5 razem. Kręciłem i nic. Nieraz troszkę załapał ale gasł. Jak udało sie odpalić to z rury wydechowej wydobył się kłąb dymu i silnik chodził bardzo nierówno przez pare sekun. po 30 sekundach zgasiłem i nastepne zapalenie na dotyk dosłownie. Swiece wczoraj spradzałem (wartości 1.6, 1.6, 1.3, 1.5), aku 2 miesieczny. Co to może byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tankowałeś? Ja od nowości auta tylko na Neste A24, z wyjątkami

na BP, Shell, Statoil. Nigdy innych stacji. Teraz też mam problem

z kontrolką świec, tzn. pewnie ze świecami, ale odpala jak trzeba.

Dopóki będzie odpalać, ja nic nie będę robić grinser006.gif

Można odpalić nawet na 1 świecy żarowej sprawnej. A w lecie to pewnie

i bez, jak dobry akumulator. Kluczem do rozruchu silnika jest pompa

Common Rail, jak jest poprawne ciśnienie to nawet bez świeczek

odpalisz za którymś przekręceniem wału smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiac temu wymienialem swiece ale wtedy tylko nierówno palił. Dzisiaj po poludniu bede mierzyl czy prąd do świec wogole dochodzi. Bo tak przypuszczamże centralka nie daję wogole prądu na świece. Oglądałem film jak odpala auto bez świec i tak samo kręcił jak mój. Paliwo leje na bliskiej albo orlenie bo takie stacje mam w pobliżu tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie tankowałeś? Ja od nowości auta tylko na Neste A24, z wyjątkami

> na BP, Shell, Statoil. Nigdy innych stacji.

Ja raz rok temu zatankowalem sobie na Neste a następnego dnia - jechać nie mogłem - gluty sie porobily w paliwie i co chwile gasł a było tylko -15*C. Na wolnych obrotach jako tako chodził ale jak sie go podkreciło do ok 1,5 rpm to zdychał. Postał chwilę u Marcina w warsztacie w plusowych temp żeby się rozgrzał (komp powiedzial brak paliwa na railu)......więc ewidentnie wiadomo że wina gównianego paliwa....... Nie byłbym taki pewny paliwa z Neste 270751858-jezyk.gif Pare dni po tym zaczęła się świecić kontrolka od świec......nie wnikam czy to ma jakiś związek czy przypadek że padła jedna świeczka....

> Teraz też mam problem z kontrolką świec, tzn. pewnie ze świecami, ale odpala jak trzeba.

> Dopóki będzie odpalać, ja nic nie będę robić

Mi też odpalało bez problemów ale kontrolka błyskała i mnie denerwowała..... Sprawdziłeś chociaż miernikiem czy i która świeczka padła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi też odpalało bez problemów ale kontrolka błyskała i mnie denerwowała..... Sprawdziłeś chociaż

> miernikiem czy i która świeczka padła?

Muszę najpierw kupić miernik grinser006.gif

Dostęp też nie jest za ciekawy, aktualnie są mrozy, poczekam aż

będzie jakoś tak z +5 bo nie chcę zamarznąć przy tych czynnościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrociłem z garażu. Z pomiarów napięcia wyszlo mi że na 3 wtyczkach nie ma napięcia. Pojawia sie na sekunde jakieś 5 V i ginie. Na jednej 11V. Następnie mierzyłem na pinach z centralki tej czarnej i przy przekręceniu stacyjki pojawia się napiecie bliskie 12 V. Wynikało by z tego że wiązka jest do kitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wrociłem z garażu. Z pomiarów napięcia wyszlo mi że na 3 wtyczkach nie ma napięcia. Pojawia sie na

> sekunde jakieś 5 V i ginie. Na jednej 11V. Następnie mierzyłem na pinach z centralki tej

> czarnej i przy przekręceniu stacyjki pojawia się napiecie bliskie 12 V. Wynikało by z tego że

> wiązka jest do kitu.

zmierz oporność każdej ze świec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oporność mierzyłem wcześniej i wczoraj. Wartości takie same albo zbliżone. Coś nie jest tak z tym napięciem. Dziwne że na jednej z fajek pojawia się normalne napięcie a na reszcie albo wogóle albo na sekunde jakies 5V. Przekaźnik ładnie odłacza napięcie jak nagrzeje - sprawdzałem na pinach. Dzisiaj szukałem na szrotach drugich przewodów ale nigdzie w okolicy nie mają żadnego JTD (hehe tylko na jednym pan powiedział mi że ma stilo cosworth zamiast Abarth zlosnik.gif ) Lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy po założeniu nowej centralki trzeba kasować błąd komputerem czy po 3-krotnym uruchomieniu błąd

> nie pojawi się?

ja musiałem kasować - co więcej jak miałem zfajczona świece to tuż po wymianie dalej błyskało na desce że jest błąd + komunikat na wyświetlaczu. Dopiero następnego dnia przestało błyskać i już się wiecej nie pojawiło smile.gif - błąd skasowałem po 2 tygodniach dopiero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I lipa konkretna. Świece i kable dobre (sprawdzał także mechanik) centralka sprawna (podmieniałem na nówke sztuke). Dalej z trudem zapala jak auto długo stoi nie odpalane. W sobote jak jeździłem to o dziwo przy odpalaniu ciepłego silnika błąd i komunikat Check glow plug sie nie pojawiał. Postał do rana i to samo. Ma ktoś jakiś pomysł? Czy grzanie świec uzależnione jest także od jakiegoś czujnika temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko się wyjaśniło. Okazało sie że komputer silnika nie dawał sygnału do grzania świec. Przy okazji elektronik samochodowy powiedział że już ktoś grzebal przy tym komputerze ale zakupiłem drugi i coś tam pokombinował, przeprogramował immo i udało sie bez wymiany jednostki bsi, stacyjki i wszystkich zamków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko się wyjaśniło. Okazało sie że komputer silnika nie dawał sygnału do grzania świec. Przy

> okazji elektronik samochodowy powiedział że już ktoś grzebal przy tym komputerze ale zakupiłem

> drugi i coś tam pokombinował, przeprogramował immo i udało sie bez wymiany jednostki bsi,

> stacyjki i wszystkich zamków.

A kasowo ile wyszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A kasowo ile wyszło?

Nie najgorzej 400 zł za kompa i 200 zł za usługe. Da się przełknąć tymbardziej że udało sie znaleźć kompa w tej cenie do multijeta. Z 4 ofert z allegro to była najniższa a ogólnie to cena oscylowała od 1000 zl do 1500 zł. Ale to nic przy cenie oryginału nowego około 5000 zł zlosnik.gif

A jeszcze z ciekawostki dodam to że mimo że na drugim kompie były dokładnie te same numery co na starym to jednak te sterowniki nie były takie same. Coś z wtyczkami czy coś takiego.

Ale najważniejsze że spec podołał i stilon ożył wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie najgorzej 400 zł za kompa i 200 zł za usługe. Da się przełknąć tymbardziej że udało sie znaleźć

> kompa w tej cenie do multijeta. Z 4 ofert z allegro to była najniższa a ogólnie to cena

> oscylowała od 1000 zl do 1500 zł. Ale to nic przy cenie oryginału nowego około 5000 zł

> A jeszcze z ciekawostki dodam to że mimo że na drugim kompie były dokładnie te same numery co na

> starym to jednak te sterowniki nie były takie same. Coś z wtyczkami czy coś takiego.

> Ale najważniejsze że spec podołał i stilon ożył

E>>Tanio smile.gifZnajomy ten spec???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę najpierw kupić miernik

> Dostęp też nie jest za ciekawy, aktualnie są mrozy, poczekam aż

> będzie jakoś tak z +5 bo nie chcę zamarznąć przy tych czynnościach.

Nie sądzę, że będzie to wina świec, stawiam na układ wtryskowy bardziej, lub syfiate paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.