Skocz do zawartości

Jak walczycie z rudą?


Rekomendowane odpowiedzi

Skoro MotoPRL to pewnie temat nie jest obcy. Jakimi sposobami walczycie z rdzą, jakie środki najlepiej używać?

Robiłem 2 lata temu podłogę w Alfie 156:

1. mycie,

2. czyszczenie,

3. odtłuszczanie,

4. brunox,

5. podkład epoksydowy,

6. uzupełnienie mas uszczelniąjących,

7. konserwacja noxudol.

Po 1,5 roku nie widać było ponownych wykwitów, później auto sprzedałem.

Kupiłem kolejnego strucla (nie MotoPRL) dosyć mocno zgnitego. Progi, błotniki, itp. idą do wymiany, ale co zrobić z rdzą wokół ramki szyby przedniej? O tyle mam ułatwione zadanie, że szyba jest pęknięta więc tak czy tak wycinamy.

Takie coś ma sens?

1. wyczyścić ile się da,

2. odtłuścić,

3. podkład rekatywny,

4. podkład akrylowy,

5. baza,

6. klar.

Nie goni mnie czas, mogę dłubać powoli byleby dokładnie. Auto ma sprawiać masę frajdy zarówno przy remoncie jak i eksploatacji.

Chętnie dowiem się jak można sobie ułatwić robotę, czego unikać, jakich materiałów używać.

Dziękuję za każdą radę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci, że kiedyś miałem zastavę 1100p i postanowiłem zrobić blacharkę - pozdejmowałem wszystkie chromowane ramki z z trzech drzwi, oczyściłem z rdzy (do żywego), odtłuściłem, zabezpieczyłem kortaninem, zapodkładowałem i położyłem lakier....na czwarte drzwi nie miałem już siły, czasu, miejsca itd., więc po prostu przetarłem papierem i siknąłem lakierem 3 razy - po dwóch latach to, co robiłem skrupulatnie było w tragiczny stanie, a to, co od niechcenia było w stanie idealnym.... clown.gif

Teraz, w swoim focusie próbowałem pozbyć się rdzy z tylnej klapy i....niestety znowu robiłem to bardzo dokładnie - efekt ten sam, co w zastavie - rdzę na progach siknąłem spray'em i trzyma się do dziś yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś błąd popełniłeś? Robiłem swoje 3 samochody i tam gdzie przyłożyłem się, efekty było widać dłużej...chociaż jak patrzę z perspektywy czasu ruda wyszła prędzej czy później zlosnik.gif

Znalazłem ciekawą stronę czarprlu.pl

Fajnie wszystko wyjaśnione smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna stronka - aktualnie nie mam żadnego zabytku, więc i prac konserwacyjnych mniej - w zeszłym roku oczyściłem podłużnice tylne z rdzy w focusie, zabezpieczyłem, ale jak wiadomo ford zakochany jest w rudej, więc prędzej czy później wyjdzie na światło dzienne ich związek zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Classic Car by NOVOL

> warto poczytać i zastosować

> technologia Classic Car została stworzona nie tylko dla zawodowców takich jak Feniks Motors , lecz

> również dla amatorów , którym chętnie pomagamy

To prawda smile.gif Byłem w zeszłym roku na szkoleniu w Komornikach ok.gif Było mega, dodatkowo wyszedłem z pełną głową wiedzy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Classic Car by NOVOL

> warto poczytać i zastosować

> technologia Classic Car została stworzona nie tylko dla zawodowców takich jak Feniks Motors , lecz

> również dla amatorów , którym chętnie pomagamy

Mam litrową bańkę baranka NOVOL'u i wbrew temu, co w instrukcji ktoś napisał, doskonale się nadaje do nakładania bez użycia pistoletu zlosnik.gifgrinser006.gifhehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Classic Car by NOVOL

> warto poczytać i zastosować

Dzięki za linka! wink.gif Wstępnie przeczytałem i na 99% skorzystam z materiałów NOVOL.

> technologia Classic Car została stworzona nie tylko dla zawodowców takich jak Feniks Motors , lecz

> również dla amatorów , którym chętnie pomagamy

Jak już pojawiło się coś o amatorach to ja właśnie zaliczam się do tej grupy i jako profesjonalny amator zapytam o sprzęt, w pierwszej kolejności pistolet zlosnik.gif

Do tej pory malowałem dwa razy, na moje szczęście była to podłoga w aucie moim i szwagra. Elementów widocznych na pierwszy rzut oka nie miałem okazji nigdy malować.

Czy kupując pistolet za 75 zł a 300 zł odczuję jakąkolwiek różnicę?

Sam będę chciał wymalować spód i cały środek, po takiej lekcji zobaczymy czy podejmę się reszty elementów. Dobrze żeby pistolet był uniwersalny (do podkładowania oraz wykończenia).

Jak to piszę to morda mi się sama raduje, już widzę Wasze miny "amator, który nic nie wie ale szybko się uczy poszukuje czegoś taniego i do wszystkiego zlosnik.gif".

Auto to Fiat Ducato, czyli jest gdzie się uczyć. W tym momencie wygląda jak kibel. Myślę, że nawet jak malowanie nie wyjdzie to i tak będzie lepiej wyglądać zlosnik.gif

Oczywiste jest, że chce zrobić wszystko jak najlepiej, więc jak to jest z pistoletem? Jeśli trzeba kupić jeden do podkładu a drugi do wykończenia to też chętnie wysłucham wszystkich rad.

Będę wdzięczny za każdą pomoc ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja coś powiem jako następny amator zlosnik.gif Ostatnio miałem przyjemność malować błotniki,lusterka i zderzak w cienkim. Jeżeli chodzi o użyte materiały(lakiery, rozcienczalniki, szpachle) to starałem się wybierać te z wyższej półki. Jeżeli chodzi o sprzęt to był to posiadany pistolet lakierniczy kupiony po taniości w zestawie z innymi pistoletami (dysza 1.4) i kompresor 25l. Wszystko wykonywane we własnym garażu.

Oczywiście każdy hejtował pomysł samodzielnego malowania jak popadnie. A to że będzie syf na lakierze, skórka pomarańczy itp itd. tongue.gif

Warunki można powiedzieć polowe. IMHO bardzo ważnym przy malowaniu elementów jest ich perfekcjne przygotowanie pod malowanie. Następną rzeczą jest dobór dobrych materiałów.

Ostatecznie po małej polerce elementów niczym nie różni się to od malowania w zykłych zakładach blacharsko-lakierniczych. wink.gif Dodam że od malowania minął dobry miesiąc i żadnych reakcji chemicznych nie zaobserwowałem, a i lakier pięknie się trzyma. wink.gif Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak robiłem blache w bisie dwa lata temu to tam gdzie była ruda przeleciałem kątówką z tarczą listkową, na to poszła czerwona tlenkowa nobilesa potem troche szpachlówki dla wyrównania i na to podkład i znienawidzony przez wszystkich lakierników hejtowany autorenolak.

Trzyma się to już dwa lata bez wykwitów, auto jeżdżone na codzień także w zimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może ja coś powiem jako następny amator

Mocna grupa amatorska zlosnik.gif

Na materiałach nie myślę oszczędzać, nie wiem tylko czy też warto więcej zapłacić za sprzęt do amatorki wykorzystywanej raz na jakiś czas przy swoich i znajomych autach (raczej podwozia- zacieków nie widać ). Jeśli chodzi o sprężarkę to da się załatwić jakiegoś smoka od znajomego lakiernika, kabinę udostępni sąsiad kumpla. Potrzebuję: pistolet, materiały, wiedzę i umiejętności zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak robiłem blache w bisie dwa lata temu to tam gdzie była ruda przeleciałem kątówką z tarczą

> listkową, na to poszła czerwona tlenkowa nobilesa potem troche szpachlówki dla wyrównania i na

> to podkład i znienawidzony przez wszystkich lakierników hejtowany autorenolak.

> Trzyma się to już dwa lata bez wykwitów, auto jeżdżone na codzień także w zimie

Gdzie mi tu z totalną amatorszczyzną wylatuje! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Zmywamy dokładnie wodą" i w sumie możemy zaczynać nakładanie od nowa

Wiesz..... ja użyłem zwykłej szmatki oraz rozpuszczalnika, by resztki tego kwasu ściągnąć. Jak na razie od wakacji problem rdzy nie istnieje wink.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam też produkty Fertan bardzo popularne w gronie "classic carowców" ok.gif

dystrybutor p.Marek Bartosz , sam odbudował swojego Jaguara 3,8ltr przy użyciu środków Fertan i udzieli wielu fachowych rad ok.gif

---------------------------------------------------------------------------------

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś zainteresowany środkami firmy FERTAN bądź potrzebujesz fachowej porady jak ich stosować, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.

e-mail: [email protected]

tel. 22 649 44 79

mobile: +48 602 213 698

www.anglocars.pl

www.fertan.pl

ANGLO CARS

ul. Pileckiego 91

02-781 Warszawa

Sprzedaż środków FERTAN on-line realizujemy poprzez serwis allegro:

Chcesz kupić on-line - KLIKNIJ TUTAJ

PAMIĘTAJ: Produkty FERTAN kupuj tylko w oryginalnych opakowaniach !!

Zapraszamy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na

> A nie lepiej kupić auto które nie rdzewieje

One też rdzewieją - patrz punkty zamontowania zawiasów do budy grinser006.gifuzbroj_zlo.gif270635636-JUMP2.gifhehe.gifzlosnik.gifgrinser006.gif Pamiętaj, że Opel wprowadził jednostronny ocynk dopiero w 2001 roku, podczas, gdy Audi dwustronnie cynkuje karoserie od lat '80-tych zlosnik.gifgrinser006.gifwpysk.gifzlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie takie ustrojstwo zanabyć?

Poszukaj w marketach budowlanych albo skontaktuj się bezpośrednio z dystrybutorem. Wiem, że w Obi itp. można dostać takie odrdzewiacze waytogo.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> One też rdzewieją - patrz punkty zamontowania zawiasów do budy Pamiętaj, że Opel wprowadził

> jednostronny ocynk dopiero w 2001 roku, podczas, gdy Audi dwustronnie cynkuje karoserie od lat

> '80-tych

W Combo nie zaobserwowałem rudzielca tak samo w XP, oraz w P206 Agnieszki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebię temat.

Ktoś się orientuje +/- ile podkładu reaktywnego i akrylowego potrzebuję na wymalowanie w Ducato całego spodu, progów, podłogi wewnątrz + niezaplanowanych elementów?

Edit:

2 litry reaktywnego Novol 340 i 4 litry podkładu akrylowego Novol 300 chyba wystarczą? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzebię temat.

> Ktoś się orientuje +/- ile podkładu reaktywnego i akrylowego potrzebuję na wymalowanie w Ducato

> całego spodu, progów, podłogi wewnątrz + niezaplanowanych elementów?

> Edit:

> 2 litry reaktywnego Novol 340 i 4 litry podkładu akrylowego Novol 300 chyba wystarczą?

spoko ok.gif

1 kpl 340stki to 2ltr mieszaniny do natrysku , ważne bys to wymieszał w szkle lub plastiku aktywator do 340stki to kwas ortofosforowy , 340stka nie ma własciwości kryjacych !!! wiec nie maluj tego "na grubo" , dysza 1,4 i 1>2 warstwy wystarczą ok.gif

300tka to typowy podkład wypełniający , do pracy którą chcesz wykonać lepiej sie nadaje Protect 330 5:1 , gdyz ma funkcję "mokro na mokro" ok.gif

Technologia "mokro na mokro" :

w tym procesie lakierowania chodzi o skrócenie czasu poprzez nakładanie warstw podkładu/lakieru na niedosuszone warstwy podkładu , czyli :

- Protect 340 - 1 warstwa sucha "do matu" i "na dotyk"

- Protect 330 - 1 warstwa sucha jak wyżej

- lakier lub baranek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za naprawdę cenne info

> Powiedz mi jeszcze, jest sens nakładania reaktywnego na wżery, czy lepiej zastosować jakiś

> odrdzewiacz, od razu zapytam - jaki? Fosol? Jeśli tak to co na niego? Epoksydowy?

podkład reaktywny (wash primer) jest produktem czynnym chemicznie (bariera chemiczna) więc żadne Fosole nie są Ci potrzebne ok.gif kwas ortofosforowy zawarty w aktywatorze (aktywator to mieszanina kwasu ortofosforowego i alkoholu ułatwiającego odparowanie/schnięcie ) zapewnia trawienie tlenków ok.gif

przeczytaj uważnie Technologię Novol for Classic Cars ok.gif jest sprawdzona nie tylko laboratoryjnie , lecz wiele zakładów odbudowujących auta zabytkowe z niej korzysta na co dzień ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie hobbystycznie można kupić produkty novolu? 20.GIF

bo mi reno przygniwa bokser.gif a chciałbym to powstrzymać. wczesniejsze zabiegi były skuteczne "na chwilę" icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podkład reaktywny (wash primer) jest produktem czynnym chemicznie (bariera chemiczna) więc żadne

> Fosole nie są Ci potrzebne kwas ortofosforowy zawarty w aktywatorze (aktywator to mieszanina

> kwasu ortofosforowego i alkoholu ułatwiającego odparowanie/schnięcie ) zapewnia trawienie

> tlenków

> przeczytaj uważnie Technologię Novol for Classic Cars jest sprawdzona nie tylko laboratoryjnie ,

> lecz wiele zakładów odbudowujących auta zabytkowe z niej korzysta na co dzień

Przeczytałem technologię Novol ale też fora lakierników i tam piszą że jest to podkład antykorozyjny ale nie odrdzewiacz hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeczytałem technologię Novol ale też fora lakierników i tam piszą że jest to podkład

> antykorozyjny ale nie odrdzewiacz

bo nie ma skutecznego odrdzewiacza biglaugh.gifok.gif

rdzę usuwa się mechanicznie lub chemicznie tylko w systemach przemysłowych z których korzystają zakłady odnawiające oldtimery ok.gif

w tzw refinish'u czyli systemie naprawczym , jest tylko

czyszczenie rdzy np szczotkami 3M potem zabezpieczenie przed korozją i nic więcej ok.gif

właściwy dla Ciebie dystrybutor to moto-gama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo nie ma skutecznego odrdzewiacza

> rdzę usuwa się mechanicznie lub chemicznie tylko w systemach przemysłowych z których korzystają

> zakłady odnawiające oldtimery

> w tzw refinish'u czyli systemie naprawczym , jest tylko zabezpieczenie przed korozją i nic więcej

> właściwy dla Ciebie dystrybutor to moto-gama

Nie wiem czy poznałeś właściciela Moto-gamy, ale to baaaaaardzo specyficzny gość oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Mam już delikatnie mówiąc mętlik w głowie. Nie wiem czy nie zapędziłem się w kozi róg.

Auto do roboty to skorodowany bus, potrzebuje reperaturek błotników, progów wewnętrzny i zewnętrznych, miejscami zalepienie dziurek w podłodze. Na końcu pójdzie do malowania całościowo. Czy nie lepiej jednak byłoby wybrać podkład epoksydowy?

Zalety:

- mogę go używać na stare powłoki lakiernicze (dla mnie to bardzo ważne bo chciałem polakierować całe wnętrze),

- można nakładać na niego szpachlę,

- wybacza błędy (wyżej wymienione zalety).

Nie twierdzę, że reaktywny jest gorszym podkładem bo idealnie spełni swoje zadanie jeśli mamy czystą blachę. W innym przypadku utrudniamy sobie życie. Chciałbym się mylić bo już kupiłem 2l podkładu reaktywnego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.