Jettison Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Skoro LPG spala się "czyściej" niż benzyna to dlaczego trwałość końcowych tłumików spada przy jeździe na gazie? Chodzi o wyższą temp. spalania, strzały w wydech przy niewyregulowanej instalacji czy może jeszcze coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 ze spalaniu gazu powstaje więcej wody która gromadzi się w układzie wydechowym. Ot i cała historia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > ze spalaniu gazu powstaje więcej wody która gromadzi się w układzie wydechowym. Ot i cała historia. a także Lpg bywa mocniej zasiarczony co powoduje większe zakwaszenie, choć dziś z tym jest coraz lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadaf Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > ze spalaniu gazu powstaje więcej wody która gromadzi się w układzie wydechowym. Ot i cała historia. wystarczy dziurka fi 8 w najniższym punkcie i problem znika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > wystarczy dziurka fi 8 w najniższym punkcie i problem znika Zrobiłem na próbę otworek fi 3mm - pojawił się nieprzyjemny dźwięk i "tłumik" zamienił się w "głośnik". Nie polecam. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadaf Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Zrobiłem na próbę otworek fi 3mm - pojawił się nieprzyjemny dźwięk i "tłumik" zamienił się w > "głośnik". Nie polecam. Pozdr. Przy fi 8 w Lanosie nie ma różnicy, ford w fiestach standardowo robi fi 5 aby pozbyć się problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > wystarczy dziurka fi 8 w najniższym punkcie i problem znika Ja zrobiłem fi2 - chodzi tylko o to, żeby skroplona para wodna wydostała się na zewnątrz tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Zrobiłem na próbę otworek fi 3mm - pojawił się nieprzyjemny dźwięk i "tłumik" zamienił się w "głośnik". Nie polecam. Pozdr. A to by znaczyło, że w tłumiku skończyła się już mata tłumiąca - to jest jedna z przyczyn zużycia tłumika. Albo wogóle jej tam nie było, co niestety wskazuje na oszczędności podczas procesu produkcyjnego W BXie zrobiłem otwór w tłumiku środkowym (BX miał katalizator) po stronie przeciwnej niż wlot i wylot, a w puntku na spodzie przy wlocie do pierwszego i zarazem ostatniego tłumika (punto miało katalizator). W puntku poprzedni tłumik miał w tym miejscu otwór technologiczny zrobiony fabrycznie. W żadnym z powyższych przypadków nie zauważyłem negatywnych skutków akustycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekn71 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Ja miałem skodę fabię od nowości na LPG i tłumniki wytrzymały 9 lat i 140 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > Ja miałem skodę fabię od nowości na LPG i tłumniki wytrzymały 9 lat i 140 tys. no to wyjątkowo długo, znajomi co jeżdżą na LPG wymieniają lumik końcowy średnio co 2-3 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > no to wyjątkowo długo, znajomi co jeżdżą na LPG wymieniają lumik końcowy średnio co 2-3 lata to wyjątkowo często astrą jeździłem 5lat na oryginalnym (4lata na LPG), potem zamiennik wytrzymał podobnie - 5lat środkowy 9lat ford ma wydech oryginalny, na gazie 3.5r a auto ma 9lat i 140kkm dużo zależny pewnie od sposobu użytkowania i rozwiązania samego wydechu, jak i jakości kupowanych zamienników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > dużo zależny pewnie od ........ jakości kupowanych zamienników pewnie to najbardziej i jakość instalacji LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > Skoro LPG spala się "czyściej" niż benzyna to dlaczego trwałość końcowych tłumików spada przy > jeździe na gazie? A to jak spala sie czysciej to trwalosc tlumikow ma byc wieksza lub taka sama? Co znaczy czysciej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Rok produkcji 2003, LPG od 2007, przebieg 200kkm, wydech oryginalny z wyjątkiem łącznika elastycznego, Cytryna C5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Tok produkcji 2003, LPG od 2007, przebieg 200kkm, wydech oryginalny z wyjątkiem łącznika elastycznego, > Cytryna C5. A C5 nie miało przypadkiem wydechy z nierdzewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > A to jak spala sie czysciej to trwalosc tlumikow ma byc wieksza lub taka sama? > Co znaczy czysciej? za elpigaz: Quote: Autogaz jest paliwem ekologicznym. To nie suchy slogan. Wynika to między innymi z tego, iż mieszanka powietrzno-paliwowa w silniku zasilanym LPG jest bardziej jednorodna, aniżeli przy zasilaniu benzyną. W związku z tym następuje dokładniejsze spalanie nawet w pojazdach nie wyposażonych w sondę lambda zapewniającą kontrolę jakości spalania i bez katalizatora, który dopala i oczyszcza spaliny. Lepsze spalanie mieszanki pozwala na zmniejszenie zawartości substancji szkodliwych, obecnych w spalinach. Propan i butan są czystymi chemicznie gazami o prostej budowie molekularnej nie zawierającymi domieszek. Mniejsza zawartość węgla w porównaniu z benzynami wyróżnia LPG, jako paliwo silnikowe ograniczające efekt cieplarniany. Mieszanka powietrzno-paliwowa w silniku zasilanym LPG jest bardziej jednorodna, aniżeli przy zasilaniu benzyną. W związku z tym następuje dokładniejsze spalanie nawet w pojazdach niewyposażonych w sondę lambda i bez katalizatora. Lepsze spalanie mieszanki powietrzno-gazowej pozwala na zmniejszenie zawartości substancji szkodliwych, obecnych w spalinach, co potwierdzają testy pojazdów zasilanych gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pajda Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Ja miałem skodę fabię od nowości na LPG i tłumniki wytrzymały 9 lat i 140 tys. Mam dokładnie tak samo 9 lat tłumik od nowości na lpg i 125 tys przebiegu na nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > za elpigaz: [ciech] wiesz, tylko dziś już każde auto ma sondę, przeważnie nawet dwie i niestety "eko" LPG traci znaczenie dość często auta na LPG wydzielają więcej węglowodorów niż te na noPB, mniej jest CO i CO2 brak norm na LPG do niedawna też powodował że spaliny z LPG nie były takie eko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > wiesz, tylko dziś już każde auto ma sondę, przeważnie nawet dwie i niestety "eko" LPG traci znaczenie > dość często auta na LPG wydzielają więcej węglowodorów niż te na noPB, mniej jest CO i CO2 > brak norm na LPG do niedawna też powodował że spaliny z LPG nie były takie eko Popieram. Instalacje I i II gen. były eko w stosunku do gaźników i monowtrysku, ale już II gen. w silniku z wielopunktem, a szczególnie z sekwencją noPb nie jest eko ... Natomiast sekwencja lpg w sekwencji noPb jest eko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Natomiast sekwencja lpg w sekwencji noPb jest eko. co w niej jest eko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > co w niej jest eko ? Mniejsza zawartość THC, NOx, CO2 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Mniejsza zawartość THC, NOx, CO2 ... a widziałeś wyniki analizatora spalin w aucie z wielopunktowym wtryskiem i np instalacją sekwencyjną ? bo IMO tak różowo nie jest, np węglowodory często są dużo wyższe niż na benzynie do poczytania konkretny przypadek, a nie jakieś materiały reklamowe http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284447740 tu jeszcze przykład jak LPG psuje wyniki noPB http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/845f6a13a2fee3d1.html http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158901 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > a widziałeś wyniki analizatora spalin w aucie z wielopunktowym wtryskiem i np instalacją sekwencyjną ? Czyli wygląda na to że teoria jedno a praktyka drugie ... Może jednak nie do końca. > bo IMO tak różowo nie jest, np węglowodory często są dużo wyższe niż na benzynie do poczytania konkretny przypadek, a nie jakieś materiały reklamowe ... > tu jeszcze przykład jak LPG psuje wyniki noPB ... Wydaje się że przypadki są jakby przeciwstawne, w jednym na lpg pogarsza się HC a poprawia CO2, w drugim na odwrót ... No i prawdopodobnie w jednym i drugim przypadku użytkownik zrobił pomiary, bo coś mu szwankowało - czyli instalacja nie była prawidłowo zestrojona. Nie upieram się, że nie jest to możliwe, ale przedstawienie przykładów przeciwstawnych pod względem pogorszenia parametrów spalania nie jest jedynie słusznym argumentem potwierdzającym, że instalacja sekwencyjnego wtrysku lpg ma negatywny wpływ na ekologię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Czyli wygląda na to że teoria jedno a praktyka drugie ... > Może jednak nie do końca. > Wydaje się że przypadki są jakby przeciwstawne, w jednym na lpg pogarsza się HC a poprawia CO2, w > drugim na odwrót ... ano, pamiętaj że na noPB też może być różnie, niekoniecznie książkowo > No i prawdopodobnie w jednym i drugim przypadku użytkownik zrobił pomiary, bo coś mu szwankowało - > czyli instalacja nie była prawidłowo zestrojona. w pierwszym przypadku było podobno OK w drugim chyba tylko "za dużo palił" ? > Nie upieram się, że nie jest to możliwe, ale przedstawienie przykładów przeciwstawnych pod względem > pogorszenia parametrów spalania nie jest jedynie słusznym argumentem potwierdzającym, że > instalacja sekwencyjnego wtrysku lpg ma negatywny wpływ na ekologię. dlatego pytałem czy masz jakieś swoje doświadczenia tutaj sprawa nie jest taka prosta, bo czynników jest masa, ale ja już dawno twierdzę że ekologia LPG to śliski temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > A C5 nie miało przypadkiem wydechy z nierdzewki? Nie, zwykła stal, ale chyba jakas lepsza/grubsza. Ale jestem świadomy, że każda zima może byc ostatnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > a widziałeś wyniki analizatora spalin w aucie z wielopunktowym wtryskiem i np instalacją > sekwencyjną ? > bo IMO tak różowo nie jest, np węglowodory często są dużo wyższe niż na benzynie Widziałem i widuję. Niestety Twoja wiedza jest błędna. HC na LPG nie jest wyższe. Np.: nowe auto (euro 5) na noPB ma ok. 2 HC, a na LPG 1 HC. Inny przykład: samochód 20-sto letni, gażnik (brak kata) noPB 54 HC, LPG 22 HC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Widziałem i widuję. Niestety Twoja wiedza jest błędna. HC na LPG nie jest wyższe. Np.: nowe auto > (euro 5) na noPB ma ok. 2 HC, a na LPG 1 HC. Inny przykład: samochód 20-sto letni, gażnik > (brak kata) noPB 54 HC, LPG 22 HC. wiesz ja nie twierdzę że to nie jest możliwe, napisałem że często jest niestety odwrotnie i wrzuciłem dwa przykłady - widziałeś co jest pod linkami ? masz tam w miarę nowoczesny silnik KIA i dość dobrą instalację BRC skąd więc HC 6-krotnie większe na LPG ? konkretne przykłady, z opisem co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > wiesz ja nie twierdzę że to nie jest możliwe, napisałem że często jest niestety odwrotnie i > wrzuciłem dwa przykłady - widziałeś co jest pod linkami ? > masz tam w miarę nowoczesny silnik KIA i dość dobrą instalację BRC > skąd więc HC 6-krotnie większe na LPG ? > konkretne przykłady, z opisem co i jak Ewidentnie widać, że na LPG jest ubogo, więc i HC będzie różne. Instalkę trzeba zestroić (dobrze zestroić ) i analiza spalin powinna być jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Ewidentnie widać, że na LPG jest ubogo, więc i HC będzie różne. Instalkę trzeba zestroić (dobrze > zestroić ) i analiza spalin powinna być jak należy. ano właśnie, ale właściciel twierdzi że auto jeździ OK więc w praktyce ile takich niedostrojonych jeździ 30%? 50%? 90%? pewnie auta na noPB tez nie trzymają idelanie parametrów, ale jednak dawkowanie benzyny jest bardziej precyzyjne, zwłaszcza po jakimś czasie i zrobionych tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > ano właśnie, ale właściciel twierdzi że auto jeździ OK > więc w praktyce ile takich niedostrojonych jeździ 30%? 50%? 90%? > pewnie auta na noPB tez nie trzymają idelanie parametrów, ale jednak dawkowanie benzyny jest > bardziej precyzyjne, zwłaszcza po jakimś czasie i zrobionych tyś km Mnóstwo instalacji lpg jest poza normą dzięki kompetencji gazowników oraz kiepsko dobranych gratów i słabych jakościowo komponentów również. Co do NoPB bywa też różnie. "Skoro działa to po co ruszać?" Wystarczą zużyte świece zapłonowe i analiza idzie w złą stronę, a silnik nie będzie gorzej pracował. Natomiast po montażu LPG wychodzą szarpania, kangurki etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > no to wyjątkowo długo, znajomi co jeżdżą na LPG wymieniają lumik końcowy średnio co 2-3 lata Fiat brava, zagazowany od 6 lat. 13 letni tłumik nie wymieniany od nowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > Skoro LPG spala się "czyściej" niż benzyna to dlaczego trwałość końcowych tłumików spada przy > jeździe na gazie? Chodzi o wyższą temp. spalania, strzały w wydech przy niewyregulowanej > instalacji czy może jeszcze coś innego? Toledo 2 1.6 2002r 200kkm od 100kkm na lpg. Caly wydech fabryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.