amazaque Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Objawy są takie - przy uruchamianiu silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem słychać wyraźne przyhamowanie co obrót, jak by silnik był obciążony ciężkim mimośrodem. Próbowałem to nagrać, ale efekt nie jest słyszalny na filmie. Nie wiem, czy to ma związek, ale konkretnie chodzi mi o hałasy w silniku. Po uruchomieniu zimnego silnika słychać wyraźne stukanie, głuche metaliczne podobne do hydraulicznego popychacza albo Passata w TDI-ku. W czasie jazdy słychać to tylko przy obciążeniu, do około 2500 obrotów i tylko na zimnym silniku. Charakterystyczne jest tez przy schodzeniu z obrotów (hamowaniu silnikiem) głośne "trrrrrrr" też jakoś przy 2500 obrotów. Po rozgrzaniu stukanie znika. Nawet jak silnik jest obciążany tylko samą skrzynia na luzie, stukanie się nasila. Mam wrażenie, że silnik ciepły czy zimny bardziej niż kiedyś wibruje. Silnik ma swoją moc, spala tyle co zawsze. Samochód Lanos, silnik 1,6/16V, 130 tys. przebiegu, nie katowany, całe życie na syntetyku Lotos/Orlen. Przede wszystkim chciał bym wiedzieć, czy takie objawy może dawać padnięty popychacz hydrauliczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > czy takie objawy może dawać padnięty popychacz hydrauliczny? W CC700 takie objawy dawał padnięty popychacz hydrauliczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Może popychacz... a może i wał z panewkami. Weź stetoskop i posłuchaj gdzie dokładnie stuka - jak dół silnika, to panewki i wał do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Może zabrzmi niewiarygodnie ale może to być uszczelka pod kolektorem wydechowym lub pęknięty sam kolektor. Oczywiście nie łączę tego ze słabym kręceniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > W CC700 takie objawy dawał padnięty popychacz hydrauliczny U mnie w CC700 (a silnik to to samo guano co w Lanosie) identyczne objawy dawały wywalone panewki i krzywy wał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > U mnie w CC700 (a silnik to to samo guano co w Lanosie) identyczne objawy dawały wywalone panewki i > krzywy wał w moim cc700 taki objaw byl przy przytykajacych sie popychaczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > U mnie w CC700 (a silnik to to samo guano co w Lanosie) Powiedzmy szczerze, że mniej niż połowa . > identyczne objawy dawały wywalone panewki i > krzywy wał Podkreślam, że objawy może nie znikają, ale minimalizują się do poziomu czepiania purysty po rozgrzaniu silnika. Krzywe wały, panewki i sworznie tłoka na ciepłym to się raczej nasilają. Najbardziej zastanawia mnie to "kulenie" przy rozruchu, jak by któryś cylinder w pewnej fazie hamował silnik. Może cewka, fabryczne jeszcze z 1998 roku przewody zapłonowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Może popychacz... a może i wał z panewkami. Weź stetoskop i posłuchaj gdzie dokładnie stuka - jak > dół silnika, to panewki i wał do wymiany. panewki tłukłyby niezaleznie od tego czy ciepły czy zimny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > panewki tłukłyby niezaleznie od tego czy ciepły czy zimny Niekoniecznie. W CC700 tłukły bardziej, jak były zimne. Nie wiem dlaczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > panewki tłukłyby niezaleznie od tego czy ciepły czy zimny Nie chcę dawać głowicy do roboty, bo wydam 600, a za 800 mam cały dobry silnik na szrocie . Jeżdżę tak już pół roku i czekam. Jeszcze żebym miał pewność tych popychaczy, to bym wymienił na nowe, tym bardziej że uszczelniacze zaworów też się proszą, bo po rozruchu jest niebieski bąk . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 mi też stukał ale z okolicy rozrządu popychacz ale bez rozbierania głowicy to średnio zdiagnozowac który, więc zalałem tego liqui moly Na 2 wymiany oleju mi to wystarczyło i od 40 tyś km spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Na 2 wymiany oleju mi to wystarczyło i od 40 tyś km spokój Zalałem dokładnie taki jakieś trzy wymiany oleju temu. Miesiąc temu jakiś Xeramic. Czy taki stukający popychacz oprócz tego, że stuka może źle sterować zaworem? Nie domykać albo nie otwierać w porę? Bo to by mogło tłumaczyć drgania silnika i nierówna pracę przy rozruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 osobiście nie odczułem żeby mi jakoś gorzej silnik wtedy pracował. Na moje to, że popychacz "klepie" nie powinien mieć wpływu na pracę zaworu, ale mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Zalałem dokładnie taki jakieś trzy wymiany oleju temu. Miesiąc temu jakiś Xeramic. Czy taki > stukający popychacz oprócz tego, że stuka może źle sterować zaworem? Nie domykać albo nie > otwierać w porę? Bo to by mogło tłumaczyć drgania silnika i nierówna pracę przy rozruchu. Może tak być , jakbyś mógł sprawdzić sprężanie . Może być coś z niedomykającymi się zaworami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Mamy trzy lanosy w rodzinie...w jednym tłukła pompa wody, dźwięk jakby popychacz hydrauliczny...w drugim dźwięk "jakby popychacz" dawała wybita szpilka kolektora wydechowego (o czym ktoś już w tym wątku pisał) a w trzecim padł przytkało i wytarło wałek rozrządu (dokładniej krzywkę)...we wszystkich przypadkach dźwięk bardzo podobny, taki "warcząco - tłukący" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Mamy trzy lanosy w rodzinie...w jednym tłukła pompa wody, U mnie też pompa, ale dopiero na mocno ciepłym silniku, latem w korkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Na 2 wymiany oleju mi to wystarczyło i od 40 tyś km spokój Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden (głupi?) pomysł - zlać olej i zamiast tego wlać 5l oleju napędowego, odpalić na 15 minut, przerwa, kolejne 15 minut. Wylać syf i powtórzyć to samo z rozpuszczalnikiem myjącym. Zastanawiam się, czy silnik to wytrzyma i czy pompa oleju da radę rozprowadzić to po wszystkich zakamarkach silnika i głowicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden (głupi?) pomysł - zlać olej i zamiast tego wlać 5l oleju > napędowego, odpalić na 15 minut, przerwa, kolejne 15 minut. Wylać syf i powtórzyć to samo z > rozpuszczalnikiem myjącym. Zastanawiam się, czy silnik to wytrzyma i czy pompa oleju da radę > rozprowadzić to po wszystkich zakamarkach silnika i głowicy? Czemu akurat to zamiast normalnej : http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/p-ukanka-absolut Moze przyklad inny,ale na wiosce pamietam jak bylem mlody,to jeden taki zdolny do c330 zalal wlasnie taka plukane silnika w postaci czystego ON,efekt rozbieranie silnika.Jak dobrze pamietam to na dobre silnikowi to nie wyszlo bo cos sie zatarlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 ON bym nie nalał do silnika...już lepiej jakąś płukankę, olej maszynowy albo po prostu 300ml nafty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.