Skocz do zawartości

jak zmierzyć ładowanie


zbyster

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw go, albo połóż i malutkim pokrętłem tuż pod skalą ustaw wskazówkę dokładnie na zero. Nie ruszaj miernika z tej pozycji, ustaw pokrętło w lewo, DC 50V. Podłącz do akumulatora (czarny do minusa).

Wynik odczytasz na skali która kończy się na 50. Dobra wartość to ok 14-15V.

Niestety nie jest to zbyt dokładny sprzęt do tego typu pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na skale ktorą mam patrzeć

> http://pictures.trader.pl/pictures/KupSprzedaj/800x600/2/d2/3a/C2440C2CC0B9C1ED0578374ACCD371A7.jpg

> czyli mam patrzeć na to:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7472d44879deef2b.html ? to

> wskazówka w ogóle się poruszy?;]

Odczytujesz ze skali 0-50V, jednej niżej niż pokazałeś na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli raczej na tym mierniku dokładnego wyniku nie uzyskam?

Możesz tym zmierzyć tylko napięcie np. na zaciskach akumulatora. Wartość napięcia odczytasz z kresek na skali, dla zakresu 0-50V jedna kreska to 1V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam. jak miernikiem SUNWA XY 2000A zmierzyć ładowanie w samochodzie? Co trzeba ustawić na

> mierniku?

Tym mierniczkiem zmierzysz tylko napięcie podczas ładowania i powinno ono wynosić maksymalnie około 14,5V w całym zakresie prędkości obrotowej silnika.

Prądu bym tym nie mierzył bo pójdzie z dymem, ewentualnie poprzez spadek napięcia na dorobionym boczniku (np. 0,1oma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na skale ktorą mam patrzeć

Skale kończą się po prawej stronie. Masz tam 250, 50, 10.

Patrzysz na tę środkową, kończącą się na 50. Przy dobrym ładowaniu wskazówka (narysowana na zielono) ustawi się mniej więcej w tym położeniu (14,5V):

286716117-skala.jpg

Praktycznie, możesz sprawdzić tym miernikiem tylko czy ładuje, albo nie. Jest zbyt niedokładny, żeby zmierzyć faktyczne napięcie.

post-53490-14352519307409_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to że mam ładowanie na poziomie ok. 11V. Co jak mniemam jest błędem pomiaru. Bo przecież aku ma 12V i to powinna byc wartosć minimalna.Muszę poszukać lub zakupic miernik cyfrowy . bo ten co mam juz troche przeżył.

Gdy zgasiłem silnik i zmierzyłem napięcie wartość była o jedną kreskę niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wychodzi na to że mam ładowanie na poziomie ok. 11V. Co jak mniemam jest błędem pomiaru. Bo

> przecież aku ma 12V i to powinna byc wartosć minimalna.Muszę poszukać lub zakupic miernik

> cyfrowy . bo ten co mam juz troche przeżył.

> Gdy zgasiłem silnik i zmierzyłem napięcie wartość była o jedną kreskę niższa.

Być może już nie masz ładowania. Sprawny alternator

powinien dawać napięcie w granicach 14.4 - 13.8V (rozładowany/naładowany AQU)

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odczytasz mniej więcej napięcie; małe, średnie duże, bardzo duże.

mierniki zazwyczaj są tak wyskalowane, że dokładność jest w granicach od pół działki do działki.

Tak więc różnicę miedzy 14 (14.5) a 11 (czy nawet 12.5) powinno dać się zaobserwować ...

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli pokrętło na V:20 i kabel czerwony do VΩmA ?dobrze mysle

> Ps jak będzie za niskie wskazanie to od czego zacząć? Regulator napięcia[astra f 1.6 8v 1991r]?

Dokonaj trzech pomiarów:

1. Napięcie na zaciskach akumulatora bez włączonego jakiegokolwiek obciążenia (powinno być ok. 12V)

2.Napięcie na zaciskach aku przy pracującym silniku (powinno utrzymywać się w przedziale 13,8 - 14,5V, niezależnie od obrotów)

3.Napięcie na zaciskach aku przy obciążeniu prądem rozruchu (nie powinno spaść poniżej ok. 10,5V)

Punkty 1 i 2 pozwalają wnioskować o stanie aku, a punkt 3 o regulatorze. Jeśli nap. ład. jest za małe, to najpewniej walnięty jest regulator i trzeba go wymienić. I teraz uwaga: jeśli masz alternator Boscha, to regulator kosztuje kilkanaście PLN i wymiana jest łatwa. Gorzej, jeśli masz alternator Delco Remy (oba typy były montowane w astrach).

A tak w ogóle, to przejdź z tymi problemami na kącik astry 99% techniki. Tam Ci szybciej pomogą

kwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokonaj trzech pomiarów:

> 1. Napięcie na zaciskach akumulatora bez włączonego jakiegokolwiek obciążenia (powinno być ok. 12V)

> 2.Napięcie na zaciskach aku przy pracującym silniku (powinno utrzymywać się w przedziale 13,8 -

> 14,5V, niezależnie od obrotów)

> 3.Napięcie na zaciskach aku przy obciążeniu prądem rozruchu (nie powinno spaść poniżej ok. 10,5V)

> Punkty 1 i 2 pozwalają wnioskować o stanie aku, a punkt 3 o regulatorze. Jeśli nap. ład. jest za

> małe, to najpewniej walnięty jest regulator i trzeba go wymienić. I teraz uwaga: jeśli masz

> alternator Boscha, to regulator kosztuje kilkanaście PLN i wymiana jest łatwa. Gorzej, jeśli

> masz alternator Delco Remy (oba typy były montowane w astrach).

> A tak w ogóle, to przejdź z tymi problemami na kącik astry 99% techniki. Tam Ci szybciej pomogą

> kwa

Jak aku ma 12V to powinno byc tyle klemach.A alternatora sie nie mierzy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak aku ma 12V to powinno byc tyle klemach.A alternatora sie nie mierzy ?

12 V to jest znamionowe napięcie - wartość umowna.

Sprawny naładowany akumulator, bez obciążenia, przy wyłączonym silniku, światłach itd. powinien mieć ok 12.6V

Po uruchomieniu silnika alternator wzbudza się i powinien dawać napięcie 13.9 - 14.6V, zalecane w naszej strefie klimatycznej 14.4V

Oporność przewodu łączącego alternator z akumulatorem i masowych połączeń jest tak mała, że przy niewielkim poborze prądu przez obwody auta napięcie na akumulatorze osiąga prawie tę samą wartość, dopiero przy pełnym obciążeniu (zapłon, światła, dmuchawy, grzane szyby itd.) spadek napięcia na połączeniach bywa rzędu 0.1-0.2V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12,6V naładowany .Jezdziłem jakis czas temu odcinki 3-5km przed dłuzszy czas ( minusowe temoeratury,troche radia),że pewnego dnia aku słabo kręcił,ale odpalił. Czy wtedy jeżeli bedzie w połowie naładowany bo jezdze krótkie odcinki napięcie nie może spaśc poniżej tych 12V ?

To by czeba było zmierzyc i przy -18st napiecie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 12,6V naładowany .Jezdziłem jakis czas temu odcinki 3-5km przed dłuzszy czas ( minusowe

> temoeratury,troche radia),że pewnego dnia aku słabo kręcił,ale odpalił. Czy wtedy jeżeli

> bedzie w połowie naładowany bo jezdze krótkie odcinki napięcie nie może spaśc poniżej tych 12V

> ?

> To by czeba było zmierzyc i przy -18st napiecie

Niska temperatura nie wpływa istotnie na wartość napięcia aku, a jedynie na jego pojemność, czyli zdolność do gromadzenia energii. To przekłada się na zdolność do wydatku prądowego.

kwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niska temperatura nie wpływa istotnie na wartość napięcia aku, a jedynie na jego pojemność, czyli

> zdolność do gromadzenia energii. To przekłada się na zdolność do wydatku prądowego.

Zgadza się. natomiast temp. ma wpływ na napięcie ładowania alternatora więc trzeba to uwzględnić przy pomiarach aby nie wyciagnąć błędnych wniosków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się...

mój akku nie chce się ładować ponad 11,8V...

normalnie w tygodniu samochód stoi a jeździ w weekendy...po postoju w tygodniu na dużych mrozach ma 11,5V...po trasie 120km (cały czas ładowanie w granicach 14,3-14,4V) następnego dnia rano ma 11,8V...

nie ma problemów najmniejszych z odpalaniem ani z niczym innym...

co może mu dolegać?

czy może to być efekt np. za małej ilości elektrolitu w celach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmierzyłem . wyniki: NA zapalonym silniku 14,5V, na zapalonym na światłach 14,3V.

Rewelacja claps.gif

> Na zgaszonym 13,1V. czy otstatni wynik moze byc prawidłowy?

Ta, bo dokonałeś pomiaru krótko po ustaniu ładowania. Zmierz jutro - wynik na pewno się obniży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> że na zapalonym silniku jest ponizej jakies wartości?

Przy pracującym silniku alternator wymusza swoje napięcie na akumulatorze i niezależnie, czy nowy, naładowany ma 80 Ah

czy zostało mu np. 5 Ah to napięcie będzie identyczne.

Różnica może być zauważalna przy zwartej celi akumulatora, gdy nie wystarcza wydajności alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załózmy ze rano ide zmierzyc napiecie bez odpalania.jakie napiecie mówi że aku juz sie kończy?

Na podstawie takiego pomiaru nie ocenisz stanu aku (stan aku to też niejednoznaczny termin, bo można go rozumieć jako stan naładowania lub jako stan w sensie użytecznej pojemności). Więcej wiedzy przyniesie pomiar napiecia na klemach podczas rozruchu silnika. Nie powinno spaść poniżej 10,5V. Warto też zauważyć, że akumulator nie zawsze "dokonuje żywota" powoli, aż do momentu prawie całkowitej utraty pojemności. Czasem osad na dnie tworzy mostek, robi sie zwarcie wewnętrzne i "śmierć aku" przychodzi nagle.

kwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.