Skocz do zawartości

Kupno tego samego auta raz jeszcze....


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

> Sa IMVHO pewne roznice, z tego co widze np po AK. Np Xenon - w EU rzecz powszechna - u mnie nikt

> tego nie chce, z praktycznego punktu - koszt. Ergo, np RAV4 w ogole Toyota tego nie oferuje ,

> jest HID tyle....

> Sterowanie z kierownicy, cruise control to tak, ale znow ile razyw EU uzyjesz cruise?

ja mówię o podstawach typu A/C

u Was nie ma chyba auta, które by tego nie miało

podobnie stereo oraz przednie szyby w prądzie

u nas trzeba za te bajery dopłacać

u mnie jedną z decydujących rzeczy była taka duperela jak nawiew na pasażerów z tyłu, ale taki porządny pomiędzy fotelami a nie pod nimi

wszystko dlatego, że żona najczęściej z Juniorem podróżuje z tyłu

teraz z racji, że Junior rośnie będzie siadać coraz częściej z przodu, ale nie zmienię tego głupiego wymagania, żeby synowi nie odbierać komfortu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mówię o podstawach typu A/C

Nie sprzedja zadnego auta bez tegozlosnik.gif[...], ale i tego by nikt nie kupil jakby nie bylohmm.gif[...]

> u Was nie ma chyba auta, które by tego nie miało

Camry ad 1992zlosnik.gif.

> podobnie stereo oraz przednie szyby w prądzie

hmm.gif nawet w ciezarowkach do 3.5t nie widzialem korbek od lat....

> u nas trzeba za te bajery dopłacać

A widzialem gdzies na kaciku Skoda OCtavia z korbakimi z tyluzlosnik.gif[...]

> u mnie jedną z decydujących rzeczy była taka duperela jak nawiew na pasażerów z tyłu, [...]

No widzisz, z tym jest wszedzie klopotpad.gif - nawet nowe auta - mowie 2013 RAV4 -nie mapad.gif, Mazda CX-5 tez niepanic.gif[...]

> wszystko dlatego, że żona najczęściej z Juniorem podróżuje [...]nie zmienię tego

> głupiego wymagania, żeby synowi nie odbierać komfortu

Znam wiele osob, ktore wlasnie dyskwalifikuje auto wlasnie z tego powoduhmm.gif. I ja mysle ze sluszniewaytogo.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sprzedja zadnego auta bez tego[...], ale i tego by nikt nie kupil jakby nie bylo[...]

a u nas wciskają jakieś ejbiesy

po co to komu? chyba tylko do masażu stopy biglaugh.gif

> nawet w ciezarowkach do 3.5t nie widzialem korbek od lat....

> A widzialem gdzies na kaciku Skoda OCtavia z korbakimi z tylu[...]

korbotronika z tyłu jeszcze bym jakoś przełknął

> No widzisz, z tym jest wszedzie klopot - nawet nowe auta - mowie 2013 RAV4 -nie ma, Mazda CX-5 tez

> nie[...]

> Znam wiele osob, ktore wlasnie dyskwalifikuje auto wlasnie z tego powodu. I ja mysle ze

> slusznie[...]

do 40k pln szukałem auta i mało co to miało

a że szukałem auta ze skrzynią automatyczną to jeszcze mniej ...

aktualnie jak sensownie patrzę to chyba tylko na Mondeo mógłbym zmienić Vectrę

na wersję z silnikiem benzynowym i klasycznym automatem

coś jak Wasze najbardziej bidne Mondeo LX Hatch (2.3 litre Duratec 16V 4-cylinder petrol engine + 6-speed automatic with Sequential Sports Shift)

co ciekawe za dopłatą można brać 2.0L EcoBoost petrol engine lub 2.0L diesel engine

ech, czemu u nas niema aut jak Falcon G6, Caprice ... pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> French Connection UK - daj mi spokoj, ja to przerabiam na wlasnej skorze[...]

> Ten EU downsizing mozna sobie gleboko w wsadzic[...]

> Na pocieszenie, ciesze sie, ze nie mam Vee Dub -

Mam podobne podejscie grinser006.gif

> fakt, ze

> tia, to tak jak ze sztuczna choina - - fabryka Made in China oczywiscie nic nie truje - nie bede

> pisal jakbym "mordowal" tych [pi][pi[pi][pi] zwanych ekologami... jeszcze bana dostane i to

> nie ten kacik. [...]

> To znaczy 3.5l V6 201kW - mysle o nastepnej Toyota a nie Subaru[...]

Tak sie domyslilem, a silnik dobry i sprawdzony ok.gif. Myslisz ze Toyota z nowym modelem wprowadzi nowy silnik ?

To nie VW, ze mozna sie zgubic od tych skrotow, pojemnosci i mocy grinser006.gif

> U mnie to samo - z tym, ze 2.5l to masowka. Teraz weszlo 2.0D automatik w Outback. Z 250 sztuk

> miesziecznej sprzedazy, przewiduja zwiekszenie do 380 sztuk Outback na miesiac... co by dalo

Niby poprawili tego diesla, a w polaczeniu z cvt moze sie fajnie tym jezdzic. Wazne, zeby byl nisko awaryjny jak inne jednostki.

> Subaru ok 50,000 aut na rok

> -Impreza/XV - 1,800 na miesiac...

> -Forester - 1,800

> -Liberty - 600

> -Outback -400

> -Exiga 100

> Zobaczymy. Sasiad kupil Liberty w niedziele, ale poszedl po 3.6l po przeczytaniu "forum"[...]

3.6 podobno bardzo fajny silnik, zastapil 3.0H6, ale juz nie dla EU -wycofali go z oferty tongue.gif. Fakt, ze auto z tym motorem robilo sie strasznie drogie, ja za swojego nowego nie dalbym przeszlo 210kzl tongue.gif

> BT naprawili - byly problmy z polaczeniem -dosc znane i powszechne

> ale ten nowy grill do mnie przemawia[...]

> Bo macie drogi - tylko Oz i China ma teraz Outback sedan

grinser006.gifok.gif, kiedys jeszcze w Us byl oferowany - chyba nawet glownie tam.

> no coz - EU motoryzacja mi naprawde przeszla...[...]

zle trafiles grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobne podejscie

co ciekawe znam malo osob, ktore po EU Vee adub kupily nastepnegozlosnik.gif...

> Tak sie domyslilem, a silnik dobry i sprawdzony . Myslisz ze Toyota z nowym modelem wprowadzi nowy

> silnik ?

Niezlosnik.gif juz poteierdzone, ulepszyli ten silnik, zmiana vvti i spalanie jest teraz ok 0.8l mniej, czyli srednie teraz jest 9.8l, wiec jesli dealer ma racje powinno byc ok 9l z V6lizak.gif. W starym mialem na przestrzeni 100,000 km ok 9-10l z kazdego baku, ciezka miejska jazda na calym baku 11-12l...

> To nie VW, ze mozna sie zgubic od tych skrotow, pojemnosci i mocy

Ja sie zastanawiam, skad wynika takie zaslepienie VeeDub u PL. mulher.gif ma w pracy nowa doctorke, siweza PL emigracja ok 2008 i ..kupila Passatlizak.gif. I to w TDI hahaha.gif, przebieg dzienny dom szpital =20kmhmm.gif, prestige zadny, (jesli oto chodzi)niewiem.gif, Diesel, $1.50, benzyna $1.28.. Sens zadny, ale VeeDub jesthahaha.gif

> Niby poprawili tego diesla, a w polaczeniu z cvt moze sie fajnie tym jezdzic. Wazne, zeby byl nisko

> awaryjny jak inne jednostki.

Jak narazie czytam same pozytywne opinie, ale to jest cvthmm.gif, ciekawe polaczenie z Diesel, jak Nm rozwiazalihmm.gif. W kazdym razie jesli rzeczywiscie orzewiduja 20% skok sprzedazy, to pelno testrow bedziezlosnik.gif..

> 3.6 podobno bardzo fajny silnik, zastapil 3.0H6, ale juz nie dla EU -wycofali go z oferty

3.6ljuz jest od dawnahmm.gif, w EU byl jeszcze 3.0lhmm.gif do kiedy?

. Fakt,

> ze auto z tym motorem robilo sie strasznie drogie, ja za swojego nowego nie dalbym przeszlo

U mnie problem z tym, jest taki, ze wola Premium Unleaded, 95 a ta jest w cenie Dieselfacepalm%5B1%5D.gif, dlatego ludzie wola 2.5l Do BMW teraz leje E10 zamiast 95 - E10 ma 94 ...

> 210kzl

> , kiedys jeszcze w Us byl oferowany - chyba nawet glownie tam.

Byl w starej genracjiok.gif, imvho roziwazanie fajneok.gif

> zle trafiles

Dwa razyhahaha.gif? Trzeba miec pecha...lizak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a u nas wciskają jakieś ejbiesy

to juz wszedzie dajazlosnik.gif - free of chargehahaha.gif

> po co to komu? chyba tylko do masażu stopy

a widzisz jak o ciebie dbajaold.gifzlosnik.gif[...]

> korbotronika z tyłu jeszcze bym jakoś przełknął

Podejrzewam, ze moze im sie nieoplacac. Inne wyposazenie, inne narzedzia, przy cenie komponentow jakie sa, to juz przezytek - ale zaloze sie , ze w jakims EU aucie dalej bedziehahaha.gif[...]

> do 40k pln szukałem auta i mało co to miało

> a że szukałem auta ze skrzynią automatyczną to jeszcze mniej ...

hmm.gif jak sie ma rynek w PL automatic vs manual? - sa jakies dane?

> aktualnie jak sensownie patrzę to chyba tylko na Mondeo mógłbym zmienić Vectrę

> na wersję z silnikiem benzynowym i klasycznym automatem

> coś jak Wasze najbardziej bidne Mondeo LX Hatch (2.3 litre Duratec 16V 4-cylinder petrol engine +

> 6-speed automatic with Sequential Sports Shift)

> co ciekawe za dopłatą można brać 2.0L EcoBoost petrol engine lub 2.0L diesel engine

Tylko, ze Mondeo to jakies stare floty - hmm.gif - nie znam nikogo kto by prywatnie Mondeo posiadalzlosnik.gif - IMVHO auto bez sensu - i ... drozsze niz Falconhahaha.gif[...]

W ogole Ford ma cos ostatnio z sedanpad.gif - nikt tego nie kupuje. panic.gif

Ecoboost - nikt tego nie chcelizak.gif[...]

Ford-Falcon-EcoBoost-badge1-625x403.jpg

Doplacac zeby z 4.0l silnika zejsc do 2.0lhahaha.gif

Gdyby nie sprzedaz do rzadow stanowych i Hertz, Avis to raczej Ford by nic nie sprzedawal... oprocz Ranger i Focushmm.gif[...]

5956369145_eaa4b492bb_z.jpg

A ci dalej uparcie - jak VeeDub - Escape aka Kuga teraz 1.6l Turbolizak.gif[...]

I co z kim gadam, kto jest na kupnie SUV nikt nawet tego nie idzie ogladaclizak.gif - po co mi maly wysilony silnik z T"y"rbo ...pad.gif... Ide do Toytota i za ta sama cene dostaje naturalny 2.5l i pare kW wiecej...

Ale, coz Fordlizak.gif wie lepiej - szkoda, ze w sprzedazy z bycia 3 najwieksza firma spadl do ... 5 ... mniej niz polowa tego co sprzedaje Toyota (200 k rocznie vs 90k rocznie za 2012)

> ech, czemu u nas niema aut jak Falcon G6, Caprice ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sie zastanawiam, skad wynika takie zaslepienie VeeDub u PL. ma w pracy nowa doctorke, siweza PL

> emigracja ok 2008 i ..kupila Passat. I to w TDI , przebieg dzienny dom szpital =20km,

> prestige zadny, (jesli oto chodzi), Diesel, $1.50, benzyna $1.28.. Sens zadny, ale VeeDub jest

w Twoim kraju kupno auta na gnojówkę jest dla mnie zupełnie niezrozumiałe

mówię o aucie osobowym do jazdy na codzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sie ma rynek w PL automatic vs manual? - sa jakies dane?

Danych nie mam. Stawiam, że automatyczne skrzynie to 10% rynku zlosnik.gif

Wystarczy wejść na allegro i pofiltrować po rodzaju skrzyni wink.gif

Niektóre auta nie mają w ogóle dostępnej opcji auto, a inne mają auto, ale tylko z określonymi silnikami. Bieda z tym jest wink.gif

Przypuszczam że w EU nie jest to popularne, bo skrzynie auto zwiększają spalanie. A jakby u Was była benzyna po 7PLN jak w większości EU, to też byś na manualu jechał, żeby 1l/100km oszczędzić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Twoim kraju kupno auta na gnojówkę jest dla mnie zupełnie niezrozumiałe

Farma, uzywasz diesel do wszystkiego,

Ciagnievie, ludzie jednak wola diesel na przyczepy

Zasieg, niektorzy jak ja montuja dodatkowy zbiornik, niektoryz wola diesel...

> mówię o aucie osobowym do jazdy na codzień

W osobowym sie zgadzam, ale niektorym EU mozgi pierzezlosnik.gif, service drozszy, auto drozsze, spadek wartosci drozszy, i tyle...

Ale tak to jest jak sie generacja iPad do drive.gif zaczyna barac, najwazniejsze jest ile " ma twoj telefon, a nie jaki silnikzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejrzewam, ze moze im sie nieoplacac. Inne wyposazenie, inne narzedzia, przy cenie komponentow

> jakie sa, to juz przezytek - ale zaloze sie , ze w jakims EU aucie dalej bedzie[...]

w bardzo wielu

> jak sie ma rynek w PL automatic vs manual? - sa jakies dane?

powiem tak

automatów u nas jest mało,

u nas na osiedlu jest 16 domów

automaty wiem, że są 3, przy czym dwa moje biglaugh.gif

ten trzeci to BiEmDablju 330xd biglaugh.gif

w pracy mam podobnie

w budynku pracuje jakieś 80-100 osób

i znów wiem o 4 sztukach automatów, wliczając w to te dwa moje

(jeden z nich to magiczny VeeDub Golf biglaugh.gif )

> Tylko, ze Mondeo to jakies stare floty - - nie znam nikogo kto by prywatnie Mondeo posiadal -

> IMVHO auto bez sensu - i ... drozsze niz Falcon[...]

> W ogole Ford ma cos ostatnio z sedan - nikt tego nie kupuje.

tyle, że ja pisałem o następcy Vectry w PL a nie u Ciebie

i właśnie taki Mondeo to jedyna sensowna propozycja

innej nie widzę więc już to powinno Ci mówić jaka u nas jest lipa jeśli chodzi o auta ze stosunkowo prostymi silnikami

> Ecoboost - nikt tego nie chce[...]

a u nas tego pełno

taka Insygnia

jedyny silnik bez Turbo to stare 1.8 dostępne tylko w bida wersjach wyposażenia

wszystkie inne to albo benzynowe Turbo albo diesle CDTi

podobnie jest w Fordzie, przy Mondeo masz wybór TDCi lub Ecoboost

nosz kufa, dla mnie wybór jak pomiędzy grzybicą lewej a grzybica prawej strony

nie mówię, że to złe silniki, ale chcąc coś w stylu beznynowego 3.0 V6 bez Turbo, wtrysków bezpośrednich i innych eko bajerów, które będzie miało około 200KM mocy i będzie spalało to co tam wleje to praktycznie nie mam co kupić

> Doplacac zeby z 4.0l silnika zejsc do 2.0l

no ja też tego nie rozumiem biglaugh.gif

> Gdyby nie sprzedaz do rzadow stanowych i Hertz, Avis to raczej Ford by nic nie sprzedawal... oprocz

> Ranger i Focus[...]

Ranger jak się plasuje jeśli chodzi o inne pick-up'y?

na Focusa jest popyt? co innego w tym segmencie się sprzedaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[..]A jakby u Was

> była benzyna po 7PLN jak w większości EU, to też byś na manualu jechał, żeby 1l/100km

> oszczędzić

Watpliwe.. Automat to 95% rynku, popatrz ze wiele marek nawet nie oferuje manuala, np Merc A Class, manuala brak, BMW 3 series brak, inne tylko w cenniku, to tak jak Hyundai i30 Diesel, istnieje, ale znajdz mi delaera ktory go mazlosnik.gif. Ergo, nic nie wynegocujesz, bo beda musieli zaminc auta ...

Dwa popatrz, ze wiele ludzi nie umie manualem jezdzic...spineyes.gif, nawet busted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [..]A jakby u Was

> Watpliwe..

Nie wątp. W EU ludzie nie są masochistami zlosnik.gif A jednak jest jakiś powód dla którego jeżdżą ze skrzynią ręczną wink.gif

O ile pamiętam, to miałeś kiedyś Yarisa/Echo. Zapewne z automatem? wink.gif

Na polskim allegro jest 25 stron z ofertami Toyoty Yaris I.

25!

A zobacz jak wygląda oferta jak wyfiltrowałem tylko skrzynię automatyczną

I nie jest to spowodowane tym, że ludzie w mieście w korku lubią bawić się sprzęgłem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wątp. W EU ludzie nie są masochistami A jednak jest jakiś powód dla którego jeżdżą ze

> skrzynią ręczną

Widocznie nie wiedza co z rekami zrobiczlosnik.gif, ostanim manualem mialem juz nawet nie pamietam, strzelam 2000-2001 sprzedalem Commodore, kupilem Nubirazlosnik.gif...

> O ile pamiętam, to miałeś kiedyś Yarisa/Echo. Zapewne z automatem?

Innych nie sprzedawalizlosnik.gif, 1.3l automatic, lizak.gif ech to byly czasyfood.gif

> Na polskim allegro jest 25 stron z ofertami Toyoty Yaris I.

> 25!

> A zobacz jak wygląda oferta jak wyfiltrowałem tylko skrzynię automatyczną

10 sztukzlosnik.gif?

> I nie jest to spowodowane tym, że ludzie w mieście w korku lubią bawić się sprzęgłem

Uwazasz, ze to naprawde benzyna 1l/100kmhmm.gifniewiem.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwazasz, ze to naprawde benzyna 1l/100km?

Za innych się nie wypowiadam, ale ja z tego powodu przez wiele lat automatu nie kupowałem. Właśnie wyższe spalanie.

Nie to żeby mi się teraz zaczęło przelewać zlosnik.gif

Miałem zachciankę kupienia automatu, to kupiłem wink.gif Jest to znacznie wygodniejsze, ale prawda jest taka, że kosztuje to jednego hotdoga na 100km grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]automatu nie kupowałem.

Właśnie

> wyższe spalanie.

Hmm, szczerze, imvho to extrimism, ale zdaje sobie sprawe, ze punkt widzenia zalezy od siedzenializak.gif. Ale no tym sposobem ac tez w lecie nie wlaczysz, bo "znow 1l" pojdzieniewiem.gif

> Nie to żeby mi się teraz zaczęło przelewać

> Miałem zachciankę kupienia automatu, to kupiłem Jest to znacznie wygodniejsze, ale prawda jest

> taka, że kosztuje to jednego hotdoga na 100km

Hot dog jest niezdrowyzlosnik.gif, lepiej na automatic wydac...

Imvho to tez inna kultura, jakos eu preferuje manuale, ale imvho mozliwe, ze roznica w cenie za manual vs auto jest bardziej bariera niz 1l/100kmniewiem.gif.

Oczywiscie moge sie myliczlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sie zastanawiam, skad wynika takie zaslepienie VeeDub u PL.

Nie wiem czy zaślepienie. Ja nigdy nie miałem nic z od VW, ale doceniam to co te auta oferują.

Na rynku europejskim to są auta najmniej awaryjne (wyłączając auta z Japonii). Wnętrze mają z miłych materiałów, miękką w dotyku deskę rozdzielczą i są łatwe do skonfigurowania w każdym możliwym silnikiem i wyposażeniem. Nie ma ograniczeń np na typ nadwozia i silnika. Chcesz mieć Golfa R 5D? Proszę bardzo smile.gif

Podobno serwis w ASO jest tani, przynajmniej przeglądy. Tak się dowiedziałem z wątku o serwisie Mitsubishi. Nie wiem czy to prawda.

Z europejskich wytworów masz jeszcze do wyboru Fiata i auta francuskie.

Fiat mocno ogranicza konfiguracje. Jak chcesz mocniejszy silnik, to auto 3D. Trochę kiepski pomysł. Prawdziwie mocne silniki właściwie niewystępują.

Frtancuza nigdy nie miałem. Statystyki bezawaryjności tych aut trochę odpowiadają na pytanie, dlaczego tego jeszcze nie miałem zlosnik.gif We FIacie niby podobnie, ale przynajmniej graty są tanie do nich grinser006.gif

Ja z drugiej strony nie rozumiem dlaczego u Ciebie tak lubią samochody japońskie. To jest sam plastik fantastik. Poczucie przebywania w jednorazówce wink.gif Może i się nie psuje, ale odrobinę komfortu to by się przydało zlosnik.gif

W Mitsu po trzaśnięciu drzwiami jest odgłos zamykania Wartburga zlosnik.gif Rzuca się to w uszy zwłaszcza po przesiadce z Alfy, ale i w Punto tego zjawiska nie ma zlosnik.gif Słychać po czym się przejeżdża, bo nadkola nie są wygłuszone w ogóle wink.gif Słyszę w korku auto które stoi obok mnie. Na drzwiach na pewno nie ma żadnych mat wygłuszających zlosnik.gif To też, nawet w Punto nie występuje.

Każdy jeden plastik we wnętrzu jest twardy. Każdy zlosnik.gif O cieniuteńkim lakierze już wspominałem wink.gif

To jest kwestia tego, na co się zwraca uwagę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Danych nie mam. Stawiam, że automatyczne skrzynie to 10% rynku

> Wystarczy wejść na allegro i pofiltrować po rodzaju skrzyni

> Niektóre auta nie mają w ogóle dostępnej opcji auto, a inne mają auto, ale tylko z określonymi

> silnikami. Bieda z tym jest

masz automat, wiesz jak jest biglaugh.gif

> Przypuszczam że w EU nie jest to popularne, bo skrzynie auto zwiększają spalanie. A jakby u Was

> była benzyna po 7PLN jak w większości EU, to też byś na manualu jechał, żeby 1l/100km

> oszczędzić

no nie do końca

u nas jest to niezbyt popularne przez kwestie dróg, a właściwie ich rozległości

zobacz co jest w US i AU a co u nas

poza tym różnica jaką podałeś to przy przebiegu około 25kkm rocznie wyjdzie

jakieś 250 litrów przy cenie którą podałeś to 1750 pln

czyli jakieś 145 pln miesięcznie

więc różnica niewielka

to ja wolę dopłacić jednak

poza tym, automaty sa u nas na tyle mało popularne i drogie, że będą wybierane przez osoby, którym ten litr różnicy na spalaniu będzie zwisał i powiewał kalafiorem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy zaślepienie. Ja nigdy nie miałem nic z od VW, ale doceniam to co te auta oferują.

Sibuj tezhahaha.gif

> Na rynku europejskim to są auta najmniej awaryjne (wyłączając auta z Japonii). Wnętrze mają z

> miłych materiałów, miękką w dotyku deskę rozdzielczą i[..]

ale na co ci taka deska jak wszystkie dsg leca po 100,000 kmzlosnik.gif?

na co ci mile materialy jak Golf ma najgorsza statystyke awaryjnosci u mnielizak.gif? moze sloneczko go nie lubi...

o Amarok juz nie wspomne, bo tam Service Manager jest tak bliski jak zona.gif, widzisz go 270747800-sex.gif czesto... bardzo czestolizak.gif. wiec na co mi ten miekki srodek, jesli auta sie sypianiewiem.gif???

emocjonalnieangryfire.gif BMW tez moze sobie w d.. wsadzic miekkie materialy, i wage 50-50, ba tym sie naprawde fajnie jezdzidrive.gif, ale nie uwazam, ze to jest warte takich $$$( moze jestem skneraniewiem.gif.)

Nie ma ograniczeń np na typ nadwozia i silnika. Chcesz mieć

> Golfa R 5D? Proszę bardzo

okay, tu widze plus...

> Podobno serwis w ASO jest tani, przynajmniej przeglądy. Tak się dowiedziałem z wątku o serwisie

> Mitsubishi. Nie wiem czy to prawda.

> Z europejskich wytworów masz jeszcze do wyboru Fiata i auta francuskie.

zlosnik.gif nie wypowiem, sie,smirk.gif, albo poweim jak Lucekzlosnik.gif Wiesz ile po Adryce Pug 403, 404 czy 405 jezdzizlosnik.gif?

> Fiat mocno ogranicza konfiguracje. Jak chcesz mocniejszy silnik, to auto 3D. Trochę kiepski pomysł.

> Prawdziwie mocne silniki właściwie niewystępują.

No widzisz idziesz i kupujesz HiLux 4.0 V6 200kW, a VeeDub oferuje mi jakiegos Amarok z 2.0lhahaha.gif za teoretyczne $10 k wiecejhahaha.gif, dziwili sie, jeszcze, ze ich wysmialemzlosnik.gif...

> Frtancuza nigdy nie miałem. Statystyki bezawaryjności tych aut trochę odpowiadają na pytanie,

gorzej niz VeeDub?

> dlaczego tego jeszcze nie miałem We FIacie niby podobnie, ale przynajmniej graty są tanie do

> nich

ok.gif

> Ja z drugiej strony nie rozumiem dlaczego u Ciebie tak lubią samochody japońskie. To jest sam

> plastik fantastik. Poczucie przebywania w jednorazówce Może i się nie psuje, ale odrobinę

> komfortu to by się przydało

To wez porownaj np Cmary i Passat, wybieram Camry z zamknietymi oczami, nie dlatego, ze nie lubie/lubie Vee Dub, ale wszystkie te cechy co przytoczyles dla Vee Dub w Eu, toyota oferuje..

Eg. new beetle ma jeden silnik 1.4l tsi, a widzisz, ja tego nie chce....opcje inne= brak..

> W Mitsu po trzaśnięciu drzwiami jest odgłos zamykania Wartburga

Co do mitsu sie zgadzamyzlosnik.gif, ani umieraja, Outlander to jedyne auto ktore ich trzyma na powierzchni. Teraz mirage moze pomoze, ale np Pajerohahaha.gif, Triton, silniki 2.5l hahaha.gif, .... Jezdze tym czesto, i unikam.... moge cos powiedziec o Pajero jesli spedzam w nim 5 k km raz na pare miesiecy...

Jedyny atut to cenazlosnik.gif, ktora wraz z brakiem nowych modeli robi sie coraz nizsza z roku na roklizak.gif

Rzuca się to w uszy zwłaszcza po

> przesiadce z Alfy, ale i w Punto tego zjawiska nie ma

Kiedys pisalem, jak Punto przypelzlo, ze mi schoeek na nogi zlatywalzlosnik.gif. Zobaczymy, Panda, Punto, Ritmo przypelzaja w odslonie numer dwa w tym roku, jestem tego ciekawlizak.gif

. Na drzwiach na

> pewno nie ma żadnych mat wygłuszających

Alez ja tu sie zgadzamhahaha.gif, malo tego te auta nie maja zadnych matzlosnik.gif, gdzies mam zdjecie, jak piasek lopata wyciagalem z tylu Pajero po 400-500km po pustynilizak.gif

To też, nawet w Punto nie występuje.

> Każdy jeden plastik we wnętrzu jest twardy. Każdy O cieniuteńkim lakierze już wspominałem

> To jest kwestia tego, na co się zwraca uwagę

Ale to co piszesz w Toyota nie wystepuje. Owszem, moze design nie kazdemu nie przypada, ale popatrz nawet na Corolla 2013. Imvho wnetrze jest = Vee Dub, a z praktycznego punktu problemow zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tam był klasyczny 4spd czy cvt?

Klasyczny 4 sp, wtedy jeszcze cvt raczej nie bylo... To bylo naprawde swietne, male autko, nawet pamietam ile zaplacilem zlosnik.gif, 4 lata je mielismyok.gif

Jedynie jak sie chcialo przyspieszyc bardziej, to AC trzeba by lo offhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za innych się nie wypowiadam, ale ja z tego powodu przez wiele lat automatu nie kupowałem. Właśnie

> wyższe spalanie.

ja kupiłem automat bo w Jeep'ach nie było nic inego

i go pokochałem

potem teściowa poszła na emeryturę i chciała wrócić za kółko (miała prawko od 1974 roku), a że ja nie jestem masochistą to znalazłem jej automat

teraz kolejny kupiłem z dwóch powodów

1. jak coś się stanie to teściowa bez problemu pojedzie moim autem

2. wygoda własne

choć tak sobie myślę, że ten drugi punkt powinien być z przodu biglaugh.gif

> Miałem zachciankę kupienia automatu, to kupiłem Jest to znacznie wygodniejsze, ale prawda jest

> taka, że kosztuje to jednego hotdoga na 100km

żona zaleciła mi dietę i to jest właśnie mój sposób

kupiłem automat, żeby odmawiać sobie jednego hotdoga na 100km biglaugh.gif

a że u mnie różnica jest nawet koło 2l na 100 km to odmawiam sobie dwóch hotdogów biglaugh.gif

jak dieta to na poważnie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klasyczny 4 sp, wtedy jeszcze cvt raczej nie bylo... To bylo naprawde swietne, male autko, nawet

> pamietam ile zaplacilem , 4 lata je mielismy

u nas Yaris tylko z CVT

no chyba, że sedan z USA

ale sam wiesz jak wygląda Yaris sedan sick.gif

> Jedynie jak sie chcialo przyspieszyc bardziej, to AC trzeba by lo off

kumpel tak miał w Matizie

ja się zastanawiam czy Aygo też będzie tak reagować biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w bardzo wielu

Skodazlosnik.gif?

> powiem tak

> automatów u nas jest mało,

[...]

> w pracy mam podobnie

W pracy nie mamy ani jednego manualzlosnik.gif - pardo sklamalem, Land Cruiser 78 - jest - mowimy ok 200 autach w Sydney - Land Cruiser -ow jest chyba 5hmm.gif, czyli 195 aut to automatic...lizak.gif - glownie RAV4 2.4l

> w budynku pracuje jakieś 80-100 osób

> i znów wiem o 4 sztukach automatów, wliczając w to te dwa moje

> (jeden z nich to magiczny VeeDub Golf )

> tyle, że ja pisałem o następcy Vectry w PL a nie u Ciebie

> i właśnie taki Mondeo to jedyna sensowna propozycja

Tylko, ze jesli dobrze widze, co u mnie jest silnikiem bazowym = 2.3l to w PL jest opcja .. i to cenionapanic.gif[...]

> innej nie widzę więc już to powinno Ci mówić jaka u nas jest lipa jeśli chodzi o auta ze stosunkowo

> prostymi silnikami

[...]

Downsizing - czy nam sie podoba czy niepad.gif[...]

> wszystkie inne to albo benzynowe Turbo albo diesle CDTi

[...]> nosz kufa, dla mnie wybór jak pomiędzy grzybicą lewej a grzybica prawej strony

hahaha.gifwaytogo.gif

> nie mówię, że to złe silniki, ale chcąc coś w stylu beznynowego 3.0 V6 bez Turbo, wtrysków

> bezpośrednich i innych eko bajerów, które będzie miało około 200KM mocy i będzie spalało to co

> tam wleje to praktycznie nie mam co kupić

I dlatego ja CHCE miec wybor, waytogo.gif[...] V8 nie umarlo jeszcze, a V6 napewno nie... Owszem juz nie jest popularne jak kiedys, ale popatrzmy Holden ma 20-25% sprzedazy wlasnie V8, Vee Dub Golf - Australia jest podobno dosc specyficzna - 21-25% sprzedazy rocznej Golf (ok 18,000) to jest GTIzlosnik.gif[...]

Nikt kosiarkami nie chce jezdzic, a przynajmniej duza % wiekszosc nie...

> no ja też tego nie rozumiem

> Ranger jak się plasuje jeśli chodzi o inne pick-up'y?

Toyota Hilux to ponad 40,000 sztuk sprzedazy rocznie za 2012, Ranger to 18,000 sztuk, wiec 1/2. Ale walka jest.. za ostatnie miesiace, bedzie w pierwszej 10 top modelihmm.gif[...]

> na Focusa jest popyt? co innego w tym segmencie się sprzedaje?

Za 2012 masz:

Pozycja/Marka/ilosc sztuk

1.Mazda 3 - 44,128

3. Toyota Corolla - 38,799

5. Holden Cruze - 29,161

6. Hyundai i30 - 28,348

10. Ford Focus - 18,586

12. VW Golf - 18,112

18. Mitsubishi Lancer - 15,321

31. Honda Civic 11,442

35. Subaru XV 9,908

40. Hyundai Elantra 8,697

41. Kia Cerato/Koup 8,582

42. Subaru Impreza 8,407

77. BMW 1 Series 3,305

81. Nissan Tiida 3,059

89. VW Jetta 2,637

104. Mercedes B Class 2,035

107. Toyota Prius C 1,883

112. Renault Megane 1,788

126. Audi A3 1,413

139. Skoda Octavia 1,074

140. Peugeot 308 1,072

147. Nissan Almera 909

151. Toyota Rukus 823

166. Alfa Romeo Giulietta 610

169. Citroen C4 550

174. Renault Fluence 493

181. Dodge Caliber 410

184. Opel Astra 365

192. Volvo C30 305

203. Honda Insight 223

212. Proton Gen2 188

214. Chery J3 173

250. Nissan Leaf 77

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u nas Yaris tylko z CVT

ale to w obecnej generacji..

> no chyba, że sedan z USA

> ale sam wiesz jak wygląda Yaris sedan

Lepiej niz stare Echohahaha.gif

toyota-echo-sedan-06.jpg

> kumpel tak miał w Matizie

> ja się zastanawiam czy Aygo też będzie tak reagować

niewiem.gif, wiem, ze AC off powodowalo, ze Echo stawalo sie Ferrarilizak.gif.. szczegolnie w rekach mojej mulher.gifhahaha.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sibuj tez

> ale na co ci taka deska jak wszystkie dsg leca po 100,000 km?

Nic nie wiem o DSG zlosnik.gif Może leci, może nie leci wink.gif

Tutaj ponownie: spalanie paliwa. DSG to chyba pierwsza skrzynia auto, która nie zwiększa spalania. Może i dlatego popularna w EU? zlosnik.gif

> na co ci mile materialy jak Golf ma najgorsza statystyke awaryjnosci u mnie? moze sloneczko go nie

> lubi...

Ma taką statystykę, bo porównanie jest z Japonią. Tutaj trudno wygrać zlosnik.gif

> nie wypowiem, sie,, albo poweim jak Lucek Wiesz ile po Adryce Pug 403, 404 czy 405 jezdzi?

W Afryce można podobno i Poloneza zobaczyć. To oznacza dla mnie pomysłowość tamtejszych mechaników, a nie wytrzymałość samochodów.

> No widzisz idziesz i kupujesz HiLux 4.0 V6 200kW, a VeeDub oferuje mi jakiegos Amarok z 2.0l za

> teoretyczne $10 k wiecej, dziwili sie, jeszcze, ze ich wysmialem...

Wróć na ziemię. EU = kompakty. Jakie 4.0? hehe.gifgrinser006.gif

Jakie silniki masz w Corolii/Auris? Jakie w Civic?

A zobacz jakie oferuje VW smile.gif Masz stopniowanie mocy chyba co 20KM zlosnik.gif Diesle? no problem. Benzyny? No problem zlosnik.gif Do wyboru, do koloru wink.gif

> gorzej niz VeeDub?

Masz tutaj tabelkę wink.gif

Zobacz gdzie jest Citroen/Peugeot/Renault wink.gif

> To wez porownaj np Cmary i Passat, wybieram Camry z zamknietymi oczami, nie dlatego, ze nie

> lubie/lubie Vee Dub, ale wszystkie te cechy co przytoczyles dla Vee Dub w Eu, toyota oferuje..

Znowu. Kompakty wink.gif I małe auta typu Polo/Punto/Yaris

> Eg. new beetle ma jeden silnik 1.4l tsi, a widzisz, ja tego nie chce....opcje inne= brak..

Nie znam auta. To jest jakaś niszowa konstrukcja wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie do końca

> u nas jest to niezbyt popularne przez kwestie dróg, a właściwie ich rozległości

> zobacz co jest w US i AU a co u nas

To moim zdaniem tylko przemawia za automatem. Ja sobie taką skrzynię najbardziej chwalę w mieście w korku wink.gif

Na autostradzie wrzucę w ręcznej skrzyni ostatni bieg i mi zwisa czy to automat czy ręczna ok.gif

> poza tym różnica jaką podałeś to przy przebiegu około 25kkm rocznie wyjdzie

> jakieś 250 litrów przy cenie którą podałeś to 1750 pln

> czyli jakieś 145 pln miesięcznie

W przypadku mojego teścia, to jest 10% jego zarobków. A takich ludzi jest przecież w Polsce większość wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Imvho to tez inna kultura, jakos eu preferuje manuale, ale imvho mozliwe, ze roznica w cenie za

> manual vs auto jest bardziej bariera niz 1l/100km.

Za klasyczną skrzynią automatyczną z inwerterem idzie zwiększone spalanie i spadek osiągów.

Za spalaniem idzie zwiększona emisja Co2. Co w przypadku EU często pociąga większe podatki przy zakupie i corocznie... To plus sam koszt automatu powoduje, że różnica w tego samego auto z automatem i bez może sięgać kilkudziesięciu procent.

A za skrzynią zrobotyzowaną idzie kompletna utrata płynności i tym nikt nie chce jeździć, nawet jakby za darmo dawali wink.gif

Dopiero skrzynie dwusprzęgłowe i CVT przyjęły się w EU, bo nie powodują dramatycznego zwiększenia kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kumpel tak miał w Matizie

> ja się zastanawiam czy Aygo też będzie tak reagować

Zobacz o czym pisze OZI. O Yarisie 1.3. Przecież to w polskich warunkach była prawie wyścigówka hehe.gif

U nas była wersja podstawowa 1.0 i też uchodziła za szybkie auto.

Nie porównuj Yarisa 1.3 do Matiza 0.8 grinser006.gif To w/g OZIego było wolne, bo przywykł do V8 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz o czym pisze OZI. O Yarisie 1.3. Przecież to w polskich warunkach była prawie wyścigówka

tak sie składa że stoi mi pod oknem jeden i powiem że to auto nie było nie jest i nie będzie wyścigówką. wspomniany matiz lepiej sie zbiera wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwazasz, ze to naprawde benzyna 1l/100km?

Dodaj sobie wszystko po kolei:

1. Więcej pali

2. Trudniejszy/droższy w serwisowaniu

3. Droższy w zakupie

4. Niedostępny z małymi/podstawowymi silnikami

5. Mały popyt więc nie wezmiesz auta z placu, ergo trzeba do produkcji, ergo czekasz, ergo zapomnij o rabatach

Wśród dużych i drogich aut automaty są całkiem popularne, ale u nas sprzedają się auta tanie i to koszty kształtują rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie wiem o DSG Może leci, może nie leci

Toretycznie widze same zalety tej skrzyni... oprocz trwaloscilizak.gif[...]

> Tutaj ponownie: spalanie paliwa. DSG to chyba pierwsza skrzynia auto, która nie zwiększa spalania.

[...]

Dlatego mowie, ze widze same zaletylizak.gif[...]

> Ma taką statystykę, bo porównanie jest z Japonią. Tutaj trudno wygrać

Zalezy, nie bierzesz pod uwage lokalnych warunkow. VW ma auta w ogole nie przystosowane do lokalnych warunkow, ma glebogo w d... co klient chce, service - ceny jak z kosmposu, obsluge klienta w d... i Q marna. Masz moj obrazek.

Owszem plasticwaytogo.gif, tapicerka mila, ale ja naprawde nie chce byc najlepszym przyjacielem Service Mgrpad.gif[...]

> W Afryce można podobno i Poloneza zobaczyć. To oznacza dla mnie pomysłowość tamtejszych mechaników,

> a nie wytrzymałość samochodów.

> Wróć na ziemię. EU = kompakty. Jakie 4.0?

Mowisz o EU, ja mowie o sobie, chce moc i mamzlosnik.gif: wezmy tego Amarok:

-lud chce V6 Diesel - maja silnik - wiec jesli South Africa i Australia ma takie potrzeby klientow to dlaczego nieniewiem.gif? (wystraczy poczytac kazde forum Amarok w SA lub Oz)

- lud potrzebuje bull bar, dodatkowy bak etc, etc, - Mazda, Nissan, Toyota, Ford, etc - kazdy ci to daje. Vee Dub - nieeeeee - bo w EU nie oferujemyhahaha.gif

- konstrukcja - szczegolnie chlodzenie skrzyni - ludziepanic.gif - srednia temp w outback potrafi byc 42C... auto pracuje przez pare tygodni - i potem skrzynia "kaput". Dlaczego znow inni moga zaoferowac skrzynie na gorace warunkiniewiem.gif?

Widzisz - VW jedzie na tym, ze ludzie chca skosztowac czegos EU, i kosztuja - a potem mowia, ze im nie smakowalohahaha.gif i foch.gif[...] Dlugo tak pojada? IMVHO nie... te 18,000 Golf nie przetrwa tyle co Corollazlosnik.gif

> Jakie silniki masz w Corolii/Auris? Jakie w Civic?

Corolla jeden silnik 1.8l lizak.gifzlosnik.gif - na co ci cos innego? Diesel przy $1.50 nie ma sensu

Civic 1.8lzlosnik.gif, Diesel przychodzihahaha.gif[...]

Toyota rosnie wraz z modelem - Camry 2.5l, Aurion 3.5l V6 etc... ma sens.

> A zobacz jakie oferuje VW Masz stopniowanie mocy chyba co 20KM Diesle? no problem. Benzyny? No

> problem

No i na co ci to? niewiem.gif? Oszukuja waslizak.gif. Oferuja wam kosiarke z 55kWhahaha.gif i kaza doplacac za 77kW, za 90kWhahaha.gif.

Nie lepiej od razu zaoferowac 90kW?niewiem.gif?

> Do wyboru, do koloru

Ja to widze inaczejzlosnik.gif - nie tyle, ze was oszukuja, bo auto sie nie odpycha z 55kW na pokladzie ( daja dwoch luda za free do pchaniazlosnik.gif?) - to oni wam jeszcze kaza placic za jakis silnik ktory u nas jest standardemhahaha.gif

Masz polityke Vee Dubhahaha.gif[...]

> Masz tutaj tabelkę

Ja tam widze Toyota na czelezlosnik.gif[...]

> Zobacz gdzie jest Citroen/Peugeot/Renault

Widocznie niesmiali sazlosnik.gif[...] - nie chca byc z przoduwink.gif[...]

> Znowu. Kompakty I małe auta typu Polo/Punto/Yaris

> Nie znam auta. To jest jakaś niszowa konstrukcja

Znow - to samozlosnik.gif - nawet juz was zaczeli na cylindrach oszukiwac - 3 wam dajahahaha.gif. Co mnie przeraza panic.gif, ze zaczeli ten trick u mnie stosowacpanic.gif, ale te auta kupuja 17latkizlosnik.gif[...] = kolor wazny

3326603822_6e29b3ba41_z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodaj sobie wszystko po kolei:

> 1. Więcej pali

marginalnie

> 2. Trudniejszy/droższy w serwisowaniu

dlaczego? Przeciez automatic jest w zasadzie bezobslugowyidea.gif[...]

Jedynie to co mi przychodzi do glowy to PL explatacja - auta po 200,000 sa "ledwo dotarte" a te po 400,000 sa "prawie nowe"

> 3. Droższy w zakupie

Lokalna specyfika

> 4. Niedostępny z małymi/podstawowymi silnikami

Znow lokalnie - producenci

> 5. Mały popyt więc nie wezmiesz auta z placu, ergo trzeba do produkcji, ergo czekasz, ergo zapomnij

> o rabatach

> Wśród dużych i drogich aut automaty są całkiem popularne, ale u nas sprzedają się auta tanie i to

> koszty kształtują rynek.

Ma senswaytogo.gif zsumowane, ale wyglada ze was znow270747800-sex.gif jak i z cena benzyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

> Nie porównuj Yarisa 1.3 do Matiza 0.8 To w/g OZIego było wolne, bo przywykł do V8

to bylo wg mojej zona.gif wolnehmm.gif - mielismy wtedy ciut ponad 20 latzlosnik.gif, i to bylo pierwsze nowe auto jakie razem kupilismyhmm.gif.

Dziennie 80-90km do pracy robila... I inaczej ... IMVHO auto sie wolno rozpedzalohmm.gif, ale pamietam, ze top speed byla ok 150km/h...

1.5l byl jako silnik opcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

> Za spalaniem idzie zwiększona emisja Co2. Co w przypadku EU często pociąga większe podatki przy

> zakupie i corocznie... [...]

Ale poczekaj, w latach 80tych, 90tych chyba jeszcze tego CO2 idotyzmu nie bylo, a jednak manual krolowal ww EU, gdzie u US, Oz krolowal automat. Ba nawet pamietam jako piaskownica.gif nigdy w Afryce nie mielismy manual-a.... Mowimy lata 80te...

> Dopiero skrzynie dwusprzęgłowe i CVT przyjęły się w EU, bo nie powodują dramatycznego zwiększenia

> kosztów.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> marginalnie

> dlaczego? Przeciez automatic jest w zasadzie bezobslugowy[...]

> Jedynie to co mi przychodzi do glowy to PL explatacja - auta po 200,000 sa "ledwo dotarte" a te po

> 400,000 sa "prawie nowe"

Właśnie. U nas średni wiek pojazdów to bodaj 14(!) lat. Takie auta już na pewno nie są bezobslugowe.

> Lokalna specyfika

> Znow lokalnie - producenci

> Ma sens zsumowane, ale wyglada ze was znow jak i z cena benzyny...

Oczywiście że tak. Ale w kraju gdzie królują reanimowane trupy z gigantycznymi przebiegami, a wśród nowych sprzedają sie głównie kompakty z silnikami od kosiarek trudno o większą popularność automatów.

Ja się zastanawiam nad automatem. Argumentem przeciw jest.,. że umiem zmieniać ręcznie biegi. Przy automacie szybko zapomnę jak sprawnie jeździć manualem.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> Ale poczekaj, w latach 80tych, 90tych chyba jeszcze tego CO2 idotyzmu nie bylo, a jednak manual

> krolowal ww EU, gdzie u US, Oz krolowal automat. Ba nawet pamietam jako nigdy w Afryce nie

> mielismy manual-a.... Mowimy lata 80te...

Wtedy było to zupełnie czymś innym spowodowane niż ekologia. Po 1 rodzaj dróg - EU często kręte i ciasne - co powodowało potrzebę szybkiego wyprzedzania nawet słabym autem (szybkie redukcje biegu w odpowiednim momencie). Większość aut też raczej mała z małymi silnikami ze względu na ruch miejski w uliczkach często niedostosowanych do bardzo dużej ilości aut. Reszta świata (oprócz może Japonii) długie proste szerokie drogi - dużo miejsca do wolnego wyprzedzania bez ciśnienia i wygoda. Pamiętajmy, że automaty wtedy nie były tak doskonałe jak dzisiaj i często auta z automatami miały odczuwalnie gorsze osiągi. Do powyższych rzeczy dochodzą też ceny benzyny, które w EU zawsze były sporo wyższe niż w USA stąd popularne auta miały małej pojemności R4 zamiast dużego V8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toretycznie widze same zalety tej skrzyni... oprocz trwalosci[...]

> [...]

> Dlatego mowie, ze widze same zalety[...]

Może być jak piszesz. Może to właśnie kwestia temperatur o których piszesz niżej.

Ja się tematem zbytnio nie interesowałem.

> Zalezy, nie bierzesz pod uwage lokalnych warunkow. VW ma auta w ogole nie przystosowane do

> lokalnych warunkow, ma glebogo w d... co klient chce, service - ceny jak z kosmposu, obsluge

> klienta w d... i Q marna. Masz moj obrazek.

To jest chyba jedyny rynek na którym mają takie wartunki klimatyczne. Czy jakaś marka z EU daje takie ekstrawagancje? zlosnik.gif

> -lud chce V6 Diesel - maja silnik - wiec jesli South Africa i Australia ma takie potrzeby klientow

> to dlaczego nie? (wystraczy poczytac kazde forum Amarok w SA lub Oz)

Dla mnie takie duże i mocne diesle są zagadką której nie potrafię wytłumaczyć. Jest w EU nawet i TDI V10. Pali to i tak jak smok, a nadal klekocze. Nie wiem co powoduje, że ludzie wolą takie V10 TDI, a nie zwykłe benzynowe V8 niewiem.gif

Przecież nie kupuje się czegoś takiego, zarabiając średnią krajową. Jak na mój gust, to trzeba tą średnią pomnożyć x10 żeby kupić takie auto. W takim przypadku to już podcieranie dupy szkłem żeby diesla kupować hmm.gif

> - lud potrzebuje bull bar, dodatkowy bak etc, etc, - Mazda, Nissan, Toyota, Ford, etc - kazdy ci to

> daje. Vee Dub - nieeeeee - bo w EU nie oferujemy

No to masz tą samą sytuację u siebie co u nas z Japończykami. VW daje co tylko klient chce, a Japonia mocno okrojone samochody, w pakietach.

> Corolla jeden silnik 1.8l - na co ci cos innego? Diesel przy $1.50 nie ma sensu

> Civic 1.8l, Diesel przychodzi[...]

Specyfika rynku UE. Mało miejsc do parkowania, dużo samochodów. Coś jak w Sydney wink.gif

Ja mam u siebie poważny problem zaparkować Lancera w odległości bliższej niż 300m od domu. W Punto łatwiej, a jak miałem Seicento, to parkowałem prawie zawsze do 50m od domu. To też powód popularności kompaktów w EU.

A jak jesteś zmuszony na kompakta i jednak chcesz mieć lepsze osiągi? 1.8 w Toyocie? Nein danke. Bitte 2.0T grinser006.gif

> Nie lepiej od razu zaoferowac 90kW??

1.8 pali więcej niż 1.4

A dlaczego oferować tylko 140KM? Dlaczego nie 200? Dlaczego nie 300? zlosnik.gif

Patrz na Subaru Imprezę. Kiedyś miało 300KM w STI i był pełen opad szczeny. Oni nadal mają 300KM, ale ma to i Ford i VW i Reno (a przynajmniej okolice 300KM). To już żaden ewenement wink.gif Tutaj Japonia śpi oslabiony.gif Honda zupełnie coś przespała. Civic 200KM był fajny 10 lat temu. Teraz to mało na kompakta GTI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie wiem o DSG Może leci, może nie leci

> Tutaj ponownie: spalanie paliwa. DSG to chyba pierwsza skrzynia auto, która nie zwiększa spalania.

> Może i dlatego popularna w EU?

Akurat to nie prawda. Praktycznie wszystkie samochody z szesciobiegowym automatem palą mniej niz z szesciobiegowym manualem. W przypadku siedmiu i ośmiu biegów różnica jest jeszcze większa. Czas gdy manuale paliły mniej skończył sie w 2005 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat to nie prawda. Praktycznie wszystkie samochody z szesciobiegowym automatem palą mniej niz z

> szesciobiegowym manualem. W przypadku siedmiu i ośmiu biegów różnica jest jeszcze większa.

> Czas gdy manuale paliły mniej skończył sie w 2005 roku.

Tak - i właśnie technologia 2005 do PL wkracza w tym momencie frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat to nie prawda. Praktycznie wszystkie samochody z szesciobiegowym automatem palą mniej niz z

> szesciobiegowym manualem.

Daj przykład wink.gif

> W przypadku siedmiu i ośmiu biegów różnica jest jeszcze większa.

> Czas gdy manuale paliły mniej skończył sie w 2005 roku.

Automat traci energię i to sporo, na ciągłe pchanie auta jak stoisz w korku. Jak chcesz tutaj oszczędzić? Idzie energia na siłowanie się z hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoda?

yeap

i chyba Seat jeszcze

i Fiat

w sumie to nie wiem

ale jestem pewien, że są

> [...]

> W pracy nie mamy ani jednego manual - pardo sklamalem, Land Cruiser 78 - jest - mowimy ok 200

> autach w Sydney - Land Cruiser -ow jest chyba 5, czyli 195 aut to automatic... - glownie RAV4

> 2.4l

no Aygo to manual, miał być jakiś mały automat ale one w większości są albo strasznie stare albo straszny crap CVT

> Tylko, ze jesli dobrze widze, co u mnie jest silnikiem bazowym = 2.3l to w PL jest opcja .. i to

> ceniona[...]

u nas jak basis jest 1.6 i 2.0 Duratec (diesle pomijam) tyle tylko, że np w kombi

120 i 145 KM odpowiednio

jak chcesz więcej mocy to skazany jesteś na diesel lub Ecoboost

> Downsizing - czy nam sie podoba czy nie[...]

raczej DROWNsizing

> I dlatego ja CHCE miec wybor, [...] V8 nie umarlo jeszcze, a V6 napewno nie...

ja też, dlatego dla mnie skończyły się samochody europejskie w okolicach roku 2010

Zostały Koreańce, Japończyki i Amerykańce

> Nikt kosiarkami nie chce jezdzic, a przynajmniej duza % wiekszosc nie...

a u nas do Superba ładują 1.2 TSI sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się zastanawiam nad automatem. Argumentem przeciw jest.,. że umiem zmieniać ręcznie biegi. Przy

> automacie szybko zapomnę jak sprawnie jeździć manualem.

a to jest bzdura

musiałbyś by c skończonym osiłkiem, żeby zapomnieć jak się jeździ

moja żona przez jakieś 4 lata nie wsiadała w manuala, tylko automat (Civic lub Jeep)

a potem poszła do komisu, pokazała na Aygo, kazała sobie zapakować

wsiadła i pojechała

stresa miała ale dała radę

teraz jak się przesiada do Civica lub Vectry nie wie co z ręką zrobić, ale zmiana dla niej nie jest problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to jest bzdura

> musiałbyś by c skończonym osiłkiem, żeby zapomnieć jak się jeździ

> moja żona przez jakieś 4 lata nie wsiadała w manuala, tylko automat (Civic lub Jeep)

> a potem poszła do komisu, pokazała na Aygo, kazała sobie zapakować

> wsiadła i pojechała

> stresa miała ale dała radę

> teraz jak się przesiada do Civica lub Vectry nie wie co z ręką zrobić, ale zmiana dla niej nie jest

> problemem

Zapomnieć to nie, ale zdarzało mi się jeździć automatem. Po np. tygodniu jazdy z automatem łapałem się na tym, że po przesiadce na manual przez pierwszych kilkadziesiąt km zmieniałem biegi jak ostatnia łajza.

hehe.gif

Może tylko ja tak mam? Jak czegoś nie robię to szybko wychodzę z wprawy.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj przykład

2004 Honda Accord (US) - wg. EPA wersja z pięciobiegowym automatem pali mniej niż wersja z pięciobiegowym manualem. To był pierwszy samochód w którym takie coś wystąpiło. Potem już praktycznie każdy samochód z w miarę nowoczesną skrzynią automatyczną o 6 biegach palił mniej niż taka sama wersja z manualem.

> Automat traci energię i to sporo, na ciągłe pchanie auta jak stoisz w korku. Jak chcesz tutaj

> oszczędzić? Idzie energia na siłowanie się z hamulcami.

Automat dużo agresywniej zmienia biegi na wyższe niż byś to robił w manualu = ruszając z miejsca zużywasz mniej benzyny. Poza tum mówimy o jeździe a nie staniu w korku. Jak stoisz w korku to przestawiasz na P i palisz tyle samo co w manualu na luzie. A małe podjeżdżania w korku z automatem akurat zużywają mniej benzyny niż podjeżdżania na sprzęgle z manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tylko ja tak mam? Jak czegoś nie robię to szybko wychodzę z wprawy.

Ja biegów jak łajza nie zmieniam po tygodniu w automacie, ale jest duże prawdopodobieństwo, że przed pierwszym skrzyżowaniem zahamuję bez sprzęgła i zaduszę silnik wink.gif. A już jest niemal 100% pewne, że zakręcę rozrusznikiem na biegu bez sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja biegów jak łajza nie zmieniam po tygodniu w automacie, ale jest duże prawdopodobieństwo, że

> przed pierwszym skrzyżowaniem zahamuję bez sprzęgła i zaduszę silnik . A już jest niemal 100%

> pewne, że zakręcę rozrusznikiem na biegu bez sprzęgła.

dlatego ja wrobiłem sobie odruch, żeby zostawić auto na luzie z ręcznym biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.