karax Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Sa IMVHO pewne roznice, z tego co widze np po AK. Np Xenon - w EU rzecz powszechna - u mnie nikt > tego nie chce, z praktycznego punktu - koszt. Ergo, np RAV4 w ogole Toyota tego nie oferuje , > jest HID tyle.... > Sterowanie z kierownicy, cruise control to tak, ale znow ile razyw EU uzyjesz cruise? ja mówię o podstawach typu A/C u Was nie ma chyba auta, które by tego nie miało podobnie stereo oraz przednie szyby w prądzie u nas trzeba za te bajery dopłacać u mnie jedną z decydujących rzeczy była taka duperela jak nawiew na pasażerów z tyłu, ale taki porządny pomiędzy fotelami a nie pod nimi wszystko dlatego, że żona najczęściej z Juniorem podróżuje z tyłu teraz z racji, że Junior rośnie będzie siadać coraz częściej z przodu, ale nie zmienię tego głupiego wymagania, żeby synowi nie odbierać komfortu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > ja mówię o podstawach typu A/C Nie sprzedja zadnego auta bez tego[...], ale i tego by nikt nie kupil jakby nie bylo[...] > u Was nie ma chyba auta, które by tego nie miało Camry ad 1992. > podobnie stereo oraz przednie szyby w prądzie nawet w ciezarowkach do 3.5t nie widzialem korbek od lat.... > u nas trzeba za te bajery dopłacać A widzialem gdzies na kaciku Skoda OCtavia z korbakimi z tylu[...] > u mnie jedną z decydujących rzeczy była taka duperela jak nawiew na pasażerów z tyłu, [...] No widzisz, z tym jest wszedzie klopot - nawet nowe auta - mowie 2013 RAV4 -nie ma, Mazda CX-5 tez nie[...] > wszystko dlatego, że żona najczęściej z Juniorem podróżuje [...]nie zmienię tego > głupiego wymagania, żeby synowi nie odbierać komfortu Znam wiele osob, ktore wlasnie dyskwalifikuje auto wlasnie z tego powodu. I ja mysle ze slusznie[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Nie sprzedja zadnego auta bez tego[...], ale i tego by nikt nie kupil jakby nie bylo[...] a u nas wciskają jakieś ejbiesy po co to komu? chyba tylko do masażu stopy > nawet w ciezarowkach do 3.5t nie widzialem korbek od lat.... > A widzialem gdzies na kaciku Skoda OCtavia z korbakimi z tylu[...] korbotronika z tyłu jeszcze bym jakoś przełknął > No widzisz, z tym jest wszedzie klopot - nawet nowe auta - mowie 2013 RAV4 -nie ma, Mazda CX-5 tez > nie[...] > Znam wiele osob, ktore wlasnie dyskwalifikuje auto wlasnie z tego powodu. I ja mysle ze > slusznie[...] do 40k pln szukałem auta i mało co to miało a że szukałem auta ze skrzynią automatyczną to jeszcze mniej ... aktualnie jak sensownie patrzę to chyba tylko na Mondeo mógłbym zmienić Vectrę na wersję z silnikiem benzynowym i klasycznym automatem coś jak Wasze najbardziej bidne Mondeo LX Hatch (2.3 litre Duratec 16V 4-cylinder petrol engine + 6-speed automatic with Sequential Sports Shift) co ciekawe za dopłatą można brać 2.0L EcoBoost petrol engine lub 2.0L diesel engine ech, czemu u nas niema aut jak Falcon G6, Caprice ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Jak nie możesz znaleźć czegoś innego to sam sobie odpowiedziałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > French Connection UK - daj mi spokoj, ja to przerabiam na wlasnej skorze[...] > Ten EU downsizing mozna sobie gleboko w wsadzic[...] > Na pocieszenie, ciesze sie, ze nie mam Vee Dub - Mam podobne podejscie > fakt, ze > tia, to tak jak ze sztuczna choina - - fabryka Made in China oczywiscie nic nie truje - nie bede > pisal jakbym "mordowal" tych [pi][pi[pi][pi] zwanych ekologami... jeszcze bana dostane i to > nie ten kacik. [...] > To znaczy 3.5l V6 201kW - mysle o nastepnej Toyota a nie Subaru[...] Tak sie domyslilem, a silnik dobry i sprawdzony . Myslisz ze Toyota z nowym modelem wprowadzi nowy silnik ? To nie VW, ze mozna sie zgubic od tych skrotow, pojemnosci i mocy > U mnie to samo - z tym, ze 2.5l to masowka. Teraz weszlo 2.0D automatik w Outback. Z 250 sztuk > miesziecznej sprzedazy, przewiduja zwiekszenie do 380 sztuk Outback na miesiac... co by dalo Niby poprawili tego diesla, a w polaczeniu z cvt moze sie fajnie tym jezdzic. Wazne, zeby byl nisko awaryjny jak inne jednostki. > Subaru ok 50,000 aut na rok > -Impreza/XV - 1,800 na miesiac... > -Forester - 1,800 > -Liberty - 600 > -Outback -400 > -Exiga 100 > Zobaczymy. Sasiad kupil Liberty w niedziele, ale poszedl po 3.6l po przeczytaniu "forum"[...] 3.6 podobno bardzo fajny silnik, zastapil 3.0H6, ale juz nie dla EU -wycofali go z oferty . Fakt, ze auto z tym motorem robilo sie strasznie drogie, ja za swojego nowego nie dalbym przeszlo 210kzl > BT naprawili - byly problmy z polaczeniem -dosc znane i powszechne > ale ten nowy grill do mnie przemawia[...] > Bo macie drogi - tylko Oz i China ma teraz Outback sedan , kiedys jeszcze w Us byl oferowany - chyba nawet glownie tam. > no coz - EU motoryzacja mi naprawde przeszla...[...] zle trafiles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Jak nie możesz znaleźć czegoś innego to sam sobie odpowiedziałeś. Ale nie jestem na 100% przekonany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Mam podobne podejscie co ciekawe znam malo osob, ktore po EU Vee adub kupily nastepnego... > Tak sie domyslilem, a silnik dobry i sprawdzony . Myslisz ze Toyota z nowym modelem wprowadzi nowy > silnik ? Nie juz poteierdzone, ulepszyli ten silnik, zmiana vvti i spalanie jest teraz ok 0.8l mniej, czyli srednie teraz jest 9.8l, wiec jesli dealer ma racje powinno byc ok 9l z V6. W starym mialem na przestrzeni 100,000 km ok 9-10l z kazdego baku, ciezka miejska jazda na calym baku 11-12l... > To nie VW, ze mozna sie zgubic od tych skrotow, pojemnosci i mocy Ja sie zastanawiam, skad wynika takie zaslepienie VeeDub u PL. ma w pracy nowa doctorke, siweza PL emigracja ok 2008 i ..kupila Passat. I to w TDI , przebieg dzienny dom szpital =20km, prestige zadny, (jesli oto chodzi), Diesel, $1.50, benzyna $1.28.. Sens zadny, ale VeeDub jest > Niby poprawili tego diesla, a w polaczeniu z cvt moze sie fajnie tym jezdzic. Wazne, zeby byl nisko > awaryjny jak inne jednostki. Jak narazie czytam same pozytywne opinie, ale to jest cvt, ciekawe polaczenie z Diesel, jak Nm rozwiazali. W kazdym razie jesli rzeczywiscie orzewiduja 20% skok sprzedazy, to pelno testrow bedzie.. > 3.6 podobno bardzo fajny silnik, zastapil 3.0H6, ale juz nie dla EU -wycofali go z oferty 3.6ljuz jest od dawna, w EU byl jeszcze 3.0l do kiedy? . Fakt, > ze auto z tym motorem robilo sie strasznie drogie, ja za swojego nowego nie dalbym przeszlo U mnie problem z tym, jest taki, ze wola Premium Unleaded, 95 a ta jest w cenie Diesel, dlatego ludzie wola 2.5l Do BMW teraz leje E10 zamiast 95 - E10 ma 94 ... > 210kzl > , kiedys jeszcze w Us byl oferowany - chyba nawet glownie tam. Byl w starej genracji, imvho roziwazanie fajne > zle trafiles Dwa razy? Trzeba miec pecha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > a u nas wciskają jakieś ejbiesy to juz wszedzie daja - free of charge > po co to komu? chyba tylko do masażu stopy a widzisz jak o ciebie dbaja[...] > korbotronika z tyłu jeszcze bym jakoś przełknął Podejrzewam, ze moze im sie nieoplacac. Inne wyposazenie, inne narzedzia, przy cenie komponentow jakie sa, to juz przezytek - ale zaloze sie , ze w jakims EU aucie dalej bedzie[...] > do 40k pln szukałem auta i mało co to miało > a że szukałem auta ze skrzynią automatyczną to jeszcze mniej ... jak sie ma rynek w PL automatic vs manual? - sa jakies dane? > aktualnie jak sensownie patrzę to chyba tylko na Mondeo mógłbym zmienić Vectrę > na wersję z silnikiem benzynowym i klasycznym automatem > coś jak Wasze najbardziej bidne Mondeo LX Hatch (2.3 litre Duratec 16V 4-cylinder petrol engine + > 6-speed automatic with Sequential Sports Shift) > co ciekawe za dopłatą można brać 2.0L EcoBoost petrol engine lub 2.0L diesel engine Tylko, ze Mondeo to jakies stare floty - - nie znam nikogo kto by prywatnie Mondeo posiadal - IMVHO auto bez sensu - i ... drozsze niz Falcon[...] W ogole Ford ma cos ostatnio z sedan - nikt tego nie kupuje. Ecoboost - nikt tego nie chce[...] Doplacac zeby z 4.0l silnika zejsc do 2.0l Gdyby nie sprzedaz do rzadow stanowych i Hertz, Avis to raczej Ford by nic nie sprzedawal... oprocz Ranger i Focus[...] A ci dalej uparcie - jak VeeDub - Escape aka Kuga teraz 1.6l Turbo[...] I co z kim gadam, kto jest na kupnie SUV nikt nawet tego nie idzie ogladac - po co mi maly wysilony silnik z T"y"rbo ...... Ide do Toytota i za ta sama cene dostaje naturalny 2.5l i pare kW wiecej... Ale, coz Ford wie lepiej - szkoda, ze w sprzedazy z bycia 3 najwieksza firma spadl do ... 5 ... mniej niz polowa tego co sprzedaje Toyota (200 k rocznie vs 90k rocznie za 2012) > ech, czemu u nas niema aut jak Falcon G6, Caprice ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Ja sie zastanawiam, skad wynika takie zaslepienie VeeDub u PL. ma w pracy nowa doctorke, siweza PL > emigracja ok 2008 i ..kupila Passat. I to w TDI , przebieg dzienny dom szpital =20km, > prestige zadny, (jesli oto chodzi), Diesel, $1.50, benzyna $1.28.. Sens zadny, ale VeeDub jest w Twoim kraju kupno auta na gnojówkę jest dla mnie zupełnie niezrozumiałe mówię o aucie osobowym do jazdy na codzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > jak sie ma rynek w PL automatic vs manual? - sa jakies dane? Danych nie mam. Stawiam, że automatyczne skrzynie to 10% rynku Wystarczy wejść na allegro i pofiltrować po rodzaju skrzyni Niektóre auta nie mają w ogóle dostępnej opcji auto, a inne mają auto, ale tylko z określonymi silnikami. Bieda z tym jest Przypuszczam że w EU nie jest to popularne, bo skrzynie auto zwiększają spalanie. A jakby u Was była benzyna po 7PLN jak w większości EU, to też byś na manualu jechał, żeby 1l/100km oszczędzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > w Twoim kraju kupno auta na gnojówkę jest dla mnie zupełnie niezrozumiałe Farma, uzywasz diesel do wszystkiego, Ciagnievie, ludzie jednak wola diesel na przyczepy Zasieg, niektorzy jak ja montuja dodatkowy zbiornik, niektoryz wola diesel... > mówię o aucie osobowym do jazdy na codzień W osobowym sie zgadzam, ale niektorym EU mozgi pierze, service drozszy, auto drozsze, spadek wartosci drozszy, i tyle... Ale tak to jest jak sie generacja iPad do zaczyna barac, najwazniejsze jest ile " ma twoj telefon, a nie jaki silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Podejrzewam, ze moze im sie nieoplacac. Inne wyposazenie, inne narzedzia, przy cenie komponentow > jakie sa, to juz przezytek - ale zaloze sie , ze w jakims EU aucie dalej bedzie[...] w bardzo wielu > jak sie ma rynek w PL automatic vs manual? - sa jakies dane? powiem tak automatów u nas jest mało, u nas na osiedlu jest 16 domów automaty wiem, że są 3, przy czym dwa moje ten trzeci to BiEmDablju 330xd w pracy mam podobnie w budynku pracuje jakieś 80-100 osób i znów wiem o 4 sztukach automatów, wliczając w to te dwa moje (jeden z nich to magiczny VeeDub Golf ) > Tylko, ze Mondeo to jakies stare floty - - nie znam nikogo kto by prywatnie Mondeo posiadal - > IMVHO auto bez sensu - i ... drozsze niz Falcon[...] > W ogole Ford ma cos ostatnio z sedan - nikt tego nie kupuje. tyle, że ja pisałem o następcy Vectry w PL a nie u Ciebie i właśnie taki Mondeo to jedyna sensowna propozycja innej nie widzę więc już to powinno Ci mówić jaka u nas jest lipa jeśli chodzi o auta ze stosunkowo prostymi silnikami > Ecoboost - nikt tego nie chce[...] a u nas tego pełno taka Insygnia jedyny silnik bez Turbo to stare 1.8 dostępne tylko w bida wersjach wyposażenia wszystkie inne to albo benzynowe Turbo albo diesle CDTi podobnie jest w Fordzie, przy Mondeo masz wybór TDCi lub Ecoboost nosz kufa, dla mnie wybór jak pomiędzy grzybicą lewej a grzybica prawej strony nie mówię, że to złe silniki, ale chcąc coś w stylu beznynowego 3.0 V6 bez Turbo, wtrysków bezpośrednich i innych eko bajerów, które będzie miało około 200KM mocy i będzie spalało to co tam wleje to praktycznie nie mam co kupić > Doplacac zeby z 4.0l silnika zejsc do 2.0l no ja też tego nie rozumiem > Gdyby nie sprzedaz do rzadow stanowych i Hertz, Avis to raczej Ford by nic nie sprzedawal... oprocz > Ranger i Focus[...] Ranger jak się plasuje jeśli chodzi o inne pick-up'y? na Focusa jest popyt? co innego w tym segmencie się sprzedaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 [..]A jakby u Was > była benzyna po 7PLN jak w większości EU, to też byś na manualu jechał, żeby 1l/100km > oszczędzić Watpliwe.. Automat to 95% rynku, popatrz ze wiele marek nawet nie oferuje manuala, np Merc A Class, manuala brak, BMW 3 series brak, inne tylko w cenniku, to tak jak Hyundai i30 Diesel, istnieje, ale znajdz mi delaera ktory go ma. Ergo, nic nie wynegocujesz, bo beda musieli zaminc auta ... Dwa popatrz, ze wiele ludzi nie umie manualem jezdzic..., nawet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > [..]A jakby u Was > Watpliwe.. Nie wątp. W EU ludzie nie są masochistami A jednak jest jakiś powód dla którego jeżdżą ze skrzynią ręczną O ile pamiętam, to miałeś kiedyś Yarisa/Echo. Zapewne z automatem? Na polskim allegro jest 25 stron z ofertami Toyoty Yaris I. 25! A zobacz jak wygląda oferta jak wyfiltrowałem tylko skrzynię automatyczną I nie jest to spowodowane tym, że ludzie w mieście w korku lubią bawić się sprzęgłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Nie wątp. W EU ludzie nie są masochistami A jednak jest jakiś powód dla którego jeżdżą ze > skrzynią ręczną Widocznie nie wiedza co z rekami zrobic, ostanim manualem mialem juz nawet nie pamietam, strzelam 2000-2001 sprzedalem Commodore, kupilem Nubira... > O ile pamiętam, to miałeś kiedyś Yarisa/Echo. Zapewne z automatem? Innych nie sprzedawali, 1.3l automatic, ech to byly czasy > Na polskim allegro jest 25 stron z ofertami Toyoty Yaris I. > 25! > A zobacz jak wygląda oferta jak wyfiltrowałem tylko skrzynię automatyczną 10 sztuk? > I nie jest to spowodowane tym, że ludzie w mieście w korku lubią bawić się sprzęgłem Uwazasz, ze to naprawde benzyna 1l/100km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Uwazasz, ze to naprawde benzyna 1l/100km? Za innych się nie wypowiadam, ale ja z tego powodu przez wiele lat automatu nie kupowałem. Właśnie wyższe spalanie. Nie to żeby mi się teraz zaczęło przelewać Miałem zachciankę kupienia automatu, to kupiłem Jest to znacznie wygodniejsze, ale prawda jest taka, że kosztuje to jednego hotdoga na 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 [...]automatu nie kupowałem. Właśnie > wyższe spalanie. Hmm, szczerze, imvho to extrimism, ale zdaje sobie sprawe, ze punkt widzenia zalezy od siedzenia. Ale no tym sposobem ac tez w lecie nie wlaczysz, bo "znow 1l" pojdzie > Nie to żeby mi się teraz zaczęło przelewać > Miałem zachciankę kupienia automatu, to kupiłem Jest to znacznie wygodniejsze, ale prawda jest > taka, że kosztuje to jednego hotdoga na 100km Hot dog jest niezdrowy, lepiej na automatic wydac... Imvho to tez inna kultura, jakos eu preferuje manuale, ale imvho mozliwe, ze roznica w cenie za manual vs auto jest bardziej bariera niz 1l/100km. Oczywiscie moge sie mylic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Ja sie zastanawiam, skad wynika takie zaslepienie VeeDub u PL. Nie wiem czy zaślepienie. Ja nigdy nie miałem nic z od VW, ale doceniam to co te auta oferują. Na rynku europejskim to są auta najmniej awaryjne (wyłączając auta z Japonii). Wnętrze mają z miłych materiałów, miękką w dotyku deskę rozdzielczą i są łatwe do skonfigurowania w każdym możliwym silnikiem i wyposażeniem. Nie ma ograniczeń np na typ nadwozia i silnika. Chcesz mieć Golfa R 5D? Proszę bardzo Podobno serwis w ASO jest tani, przynajmniej przeglądy. Tak się dowiedziałem z wątku o serwisie Mitsubishi. Nie wiem czy to prawda. Z europejskich wytworów masz jeszcze do wyboru Fiata i auta francuskie. Fiat mocno ogranicza konfiguracje. Jak chcesz mocniejszy silnik, to auto 3D. Trochę kiepski pomysł. Prawdziwie mocne silniki właściwie niewystępują. Frtancuza nigdy nie miałem. Statystyki bezawaryjności tych aut trochę odpowiadają na pytanie, dlaczego tego jeszcze nie miałem We FIacie niby podobnie, ale przynajmniej graty są tanie do nich Ja z drugiej strony nie rozumiem dlaczego u Ciebie tak lubią samochody japońskie. To jest sam plastik fantastik. Poczucie przebywania w jednorazówce Może i się nie psuje, ale odrobinę komfortu to by się przydało W Mitsu po trzaśnięciu drzwiami jest odgłos zamykania Wartburga Rzuca się to w uszy zwłaszcza po przesiadce z Alfy, ale i w Punto tego zjawiska nie ma Słychać po czym się przejeżdża, bo nadkola nie są wygłuszone w ogóle Słyszę w korku auto które stoi obok mnie. Na drzwiach na pewno nie ma żadnych mat wygłuszających To też, nawet w Punto nie występuje. Każdy jeden plastik we wnętrzu jest twardy. Każdy O cieniuteńkim lakierze już wspominałem To jest kwestia tego, na co się zwraca uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Danych nie mam. Stawiam, że automatyczne skrzynie to 10% rynku > Wystarczy wejść na allegro i pofiltrować po rodzaju skrzyni > Niektóre auta nie mają w ogóle dostępnej opcji auto, a inne mają auto, ale tylko z określonymi > silnikami. Bieda z tym jest masz automat, wiesz jak jest > Przypuszczam że w EU nie jest to popularne, bo skrzynie auto zwiększają spalanie. A jakby u Was > była benzyna po 7PLN jak w większości EU, to też byś na manualu jechał, żeby 1l/100km > oszczędzić no nie do końca u nas jest to niezbyt popularne przez kwestie dróg, a właściwie ich rozległości zobacz co jest w US i AU a co u nas poza tym różnica jaką podałeś to przy przebiegu około 25kkm rocznie wyjdzie jakieś 250 litrów przy cenie którą podałeś to 1750 pln czyli jakieś 145 pln miesięcznie więc różnica niewielka to ja wolę dopłacić jednak poza tym, automaty sa u nas na tyle mało popularne i drogie, że będą wybierane przez osoby, którym ten litr różnicy na spalaniu będzie zwisał i powiewał kalafiorem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Nie wiem czy zaślepienie. Ja nigdy nie miałem nic z od VW, ale doceniam to co te auta oferują. Sibuj tez > Na rynku europejskim to są auta najmniej awaryjne (wyłączając auta z Japonii). Wnętrze mają z > miłych materiałów, miękką w dotyku deskę rozdzielczą i[..] ale na co ci taka deska jak wszystkie dsg leca po 100,000 km? na co ci mile materialy jak Golf ma najgorsza statystyke awaryjnosci u mnie? moze sloneczko go nie lubi... o Amarok juz nie wspomne, bo tam Service Manager jest tak bliski jak , widzisz go czesto... bardzo czesto. wiec na co mi ten miekki srodek, jesli auta sie sypia??? emocjonalnie BMW tez moze sobie w d.. wsadzic miekkie materialy, i wage 50-50, ba tym sie naprawde fajnie jezdzi, ale nie uwazam, ze to jest warte takich $$$( moze jestem sknera.) Nie ma ograniczeń np na typ nadwozia i silnika. Chcesz mieć > Golfa R 5D? Proszę bardzo okay, tu widze plus... > Podobno serwis w ASO jest tani, przynajmniej przeglądy. Tak się dowiedziałem z wątku o serwisie > Mitsubishi. Nie wiem czy to prawda. > Z europejskich wytworów masz jeszcze do wyboru Fiata i auta francuskie. nie wypowiem, sie,, albo poweim jak Lucek Wiesz ile po Adryce Pug 403, 404 czy 405 jezdzi? > Fiat mocno ogranicza konfiguracje. Jak chcesz mocniejszy silnik, to auto 3D. Trochę kiepski pomysł. > Prawdziwie mocne silniki właściwie niewystępują. No widzisz idziesz i kupujesz HiLux 4.0 V6 200kW, a VeeDub oferuje mi jakiegos Amarok z 2.0l za teoretyczne $10 k wiecej, dziwili sie, jeszcze, ze ich wysmialem... > Frtancuza nigdy nie miałem. Statystyki bezawaryjności tych aut trochę odpowiadają na pytanie, gorzej niz VeeDub? > dlaczego tego jeszcze nie miałem We FIacie niby podobnie, ale przynajmniej graty są tanie do > nich > Ja z drugiej strony nie rozumiem dlaczego u Ciebie tak lubią samochody japońskie. To jest sam > plastik fantastik. Poczucie przebywania w jednorazówce Może i się nie psuje, ale odrobinę > komfortu to by się przydało To wez porownaj np Cmary i Passat, wybieram Camry z zamknietymi oczami, nie dlatego, ze nie lubie/lubie Vee Dub, ale wszystkie te cechy co przytoczyles dla Vee Dub w Eu, toyota oferuje.. Eg. new beetle ma jeden silnik 1.4l tsi, a widzisz, ja tego nie chce....opcje inne= brak.. > W Mitsu po trzaśnięciu drzwiami jest odgłos zamykania Wartburga Co do mitsu sie zgadzamy, ani umieraja, Outlander to jedyne auto ktore ich trzyma na powierzchni. Teraz mirage moze pomoze, ale np Pajero, Triton, silniki 2.5l , .... Jezdze tym czesto, i unikam.... moge cos powiedziec o Pajero jesli spedzam w nim 5 k km raz na pare miesiecy... Jedyny atut to cena, ktora wraz z brakiem nowych modeli robi sie coraz nizsza z roku na rok Rzuca się to w uszy zwłaszcza po > przesiadce z Alfy, ale i w Punto tego zjawiska nie ma Kiedys pisalem, jak Punto przypelzlo, ze mi schoeek na nogi zlatywal. Zobaczymy, Panda, Punto, Ritmo przypelzaja w odslonie numer dwa w tym roku, jestem tego ciekaw . Na drzwiach na > pewno nie ma żadnych mat wygłuszających Alez ja tu sie zgadzam, malo tego te auta nie maja zadnych mat, gdzies mam zdjecie, jak piasek lopata wyciagalem z tylu Pajero po 400-500km po pustyni To też, nawet w Punto nie występuje. > Każdy jeden plastik we wnętrzu jest twardy. Każdy O cieniuteńkim lakierze już wspominałem > To jest kwestia tego, na co się zwraca uwagę Ale to co piszesz w Toyota nie wystepuje. Owszem, moze design nie kazdemu nie przypada, ale popatrz nawet na Corolla 2013. Imvho wnetrze jest = Vee Dub, a z praktycznego punktu problemow zero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Innych nie sprzedawali, 1.3l automatic, ech to byly czasy tam był klasyczny 4spd czy cvt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > tam był klasyczny 4spd czy cvt? Klasyczny 4 sp, wtedy jeszcze cvt raczej nie bylo... To bylo naprawde swietne, male autko, nawet pamietam ile zaplacilem , 4 lata je mielismy Jedynie jak sie chcialo przyspieszyc bardziej, to AC trzeba by lo off Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Za innych się nie wypowiadam, ale ja z tego powodu przez wiele lat automatu nie kupowałem. Właśnie > wyższe spalanie. ja kupiłem automat bo w Jeep'ach nie było nic inego i go pokochałem potem teściowa poszła na emeryturę i chciała wrócić za kółko (miała prawko od 1974 roku), a że ja nie jestem masochistą to znalazłem jej automat teraz kolejny kupiłem z dwóch powodów 1. jak coś się stanie to teściowa bez problemu pojedzie moim autem 2. wygoda własne choć tak sobie myślę, że ten drugi punkt powinien być z przodu > Miałem zachciankę kupienia automatu, to kupiłem Jest to znacznie wygodniejsze, ale prawda jest > taka, że kosztuje to jednego hotdoga na 100km żona zaleciła mi dietę i to jest właśnie mój sposób kupiłem automat, żeby odmawiać sobie jednego hotdoga na 100km a że u mnie różnica jest nawet koło 2l na 100 km to odmawiam sobie dwóch hotdogów jak dieta to na poważnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Klasyczny 4 sp, wtedy jeszcze cvt raczej nie bylo... To bylo naprawde swietne, male autko, nawet > pamietam ile zaplacilem , 4 lata je mielismy u nas Yaris tylko z CVT no chyba, że sedan z USA ale sam wiesz jak wygląda Yaris sedan > Jedynie jak sie chcialo przyspieszyc bardziej, to AC trzeba by lo off kumpel tak miał w Matizie ja się zastanawiam czy Aygo też będzie tak reagować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > w bardzo wielu Skoda? > powiem tak > automatów u nas jest mało, [...] > w pracy mam podobnie W pracy nie mamy ani jednego manual - pardo sklamalem, Land Cruiser 78 - jest - mowimy ok 200 autach w Sydney - Land Cruiser -ow jest chyba 5, czyli 195 aut to automatic... - glownie RAV4 2.4l > w budynku pracuje jakieś 80-100 osób > i znów wiem o 4 sztukach automatów, wliczając w to te dwa moje > (jeden z nich to magiczny VeeDub Golf ) > tyle, że ja pisałem o następcy Vectry w PL a nie u Ciebie > i właśnie taki Mondeo to jedyna sensowna propozycja Tylko, ze jesli dobrze widze, co u mnie jest silnikiem bazowym = 2.3l to w PL jest opcja .. i to ceniona[...] > innej nie widzę więc już to powinno Ci mówić jaka u nas jest lipa jeśli chodzi o auta ze stosunkowo > prostymi silnikami [...] Downsizing - czy nam sie podoba czy nie[...] > wszystkie inne to albo benzynowe Turbo albo diesle CDTi [...]> nosz kufa, dla mnie wybór jak pomiędzy grzybicą lewej a grzybica prawej strony > nie mówię, że to złe silniki, ale chcąc coś w stylu beznynowego 3.0 V6 bez Turbo, wtrysków > bezpośrednich i innych eko bajerów, które będzie miało około 200KM mocy i będzie spalało to co > tam wleje to praktycznie nie mam co kupić I dlatego ja CHCE miec wybor, [...] V8 nie umarlo jeszcze, a V6 napewno nie... Owszem juz nie jest popularne jak kiedys, ale popatrzmy Holden ma 20-25% sprzedazy wlasnie V8, Vee Dub Golf - Australia jest podobno dosc specyficzna - 21-25% sprzedazy rocznej Golf (ok 18,000) to jest GTI[...] Nikt kosiarkami nie chce jezdzic, a przynajmniej duza % wiekszosc nie... > no ja też tego nie rozumiem > Ranger jak się plasuje jeśli chodzi o inne pick-up'y? Toyota Hilux to ponad 40,000 sztuk sprzedazy rocznie za 2012, Ranger to 18,000 sztuk, wiec 1/2. Ale walka jest.. za ostatnie miesiace, bedzie w pierwszej 10 top modeli[...] > na Focusa jest popyt? co innego w tym segmencie się sprzedaje? Za 2012 masz: Pozycja/Marka/ilosc sztuk 1.Mazda 3 - 44,128 3. Toyota Corolla - 38,799 5. Holden Cruze - 29,161 6. Hyundai i30 - 28,348 10. Ford Focus - 18,586 12. VW Golf - 18,112 18. Mitsubishi Lancer - 15,321 31. Honda Civic 11,442 35. Subaru XV 9,908 40. Hyundai Elantra 8,697 41. Kia Cerato/Koup 8,582 42. Subaru Impreza 8,407 77. BMW 1 Series 3,305 81. Nissan Tiida 3,059 89. VW Jetta 2,637 104. Mercedes B Class 2,035 107. Toyota Prius C 1,883 112. Renault Megane 1,788 126. Audi A3 1,413 139. Skoda Octavia 1,074 140. Peugeot 308 1,072 147. Nissan Almera 909 151. Toyota Rukus 823 166. Alfa Romeo Giulietta 610 169. Citroen C4 550 174. Renault Fluence 493 181. Dodge Caliber 410 184. Opel Astra 365 192. Volvo C30 305 203. Honda Insight 223 212. Proton Gen2 188 214. Chery J3 173 250. Nissan Leaf 77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > u nas Yaris tylko z CVT ale to w obecnej generacji.. > no chyba, że sedan z USA > ale sam wiesz jak wygląda Yaris sedan Lepiej niz stare Echo > kumpel tak miał w Matizie > ja się zastanawiam czy Aygo też będzie tak reagować , wiem, ze AC off powodowalo, ze Echo stawalo sie Ferrari.. szczegolnie w rekach mojej [...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Sibuj tez > ale na co ci taka deska jak wszystkie dsg leca po 100,000 km? Nic nie wiem o DSG Może leci, może nie leci Tutaj ponownie: spalanie paliwa. DSG to chyba pierwsza skrzynia auto, która nie zwiększa spalania. Może i dlatego popularna w EU? > na co ci mile materialy jak Golf ma najgorsza statystyke awaryjnosci u mnie? moze sloneczko go nie > lubi... Ma taką statystykę, bo porównanie jest z Japonią. Tutaj trudno wygrać > nie wypowiem, sie,, albo poweim jak Lucek Wiesz ile po Adryce Pug 403, 404 czy 405 jezdzi? W Afryce można podobno i Poloneza zobaczyć. To oznacza dla mnie pomysłowość tamtejszych mechaników, a nie wytrzymałość samochodów. > No widzisz idziesz i kupujesz HiLux 4.0 V6 200kW, a VeeDub oferuje mi jakiegos Amarok z 2.0l za > teoretyczne $10 k wiecej, dziwili sie, jeszcze, ze ich wysmialem... Wróć na ziemię. EU = kompakty. Jakie 4.0? Jakie silniki masz w Corolii/Auris? Jakie w Civic? A zobacz jakie oferuje VW Masz stopniowanie mocy chyba co 20KM Diesle? no problem. Benzyny? No problem Do wyboru, do koloru > gorzej niz VeeDub? Masz tutaj tabelkę Zobacz gdzie jest Citroen/Peugeot/Renault > To wez porownaj np Cmary i Passat, wybieram Camry z zamknietymi oczami, nie dlatego, ze nie > lubie/lubie Vee Dub, ale wszystkie te cechy co przytoczyles dla Vee Dub w Eu, toyota oferuje.. Znowu. Kompakty I małe auta typu Polo/Punto/Yaris > Eg. new beetle ma jeden silnik 1.4l tsi, a widzisz, ja tego nie chce....opcje inne= brak.. Nie znam auta. To jest jakaś niszowa konstrukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > no nie do końca > u nas jest to niezbyt popularne przez kwestie dróg, a właściwie ich rozległości > zobacz co jest w US i AU a co u nas To moim zdaniem tylko przemawia za automatem. Ja sobie taką skrzynię najbardziej chwalę w mieście w korku Na autostradzie wrzucę w ręcznej skrzyni ostatni bieg i mi zwisa czy to automat czy ręczna > poza tym różnica jaką podałeś to przy przebiegu około 25kkm rocznie wyjdzie > jakieś 250 litrów przy cenie którą podałeś to 1750 pln > czyli jakieś 145 pln miesięcznie W przypadku mojego teścia, to jest 10% jego zarobków. A takich ludzi jest przecież w Polsce większość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Imvho to tez inna kultura, jakos eu preferuje manuale, ale imvho mozliwe, ze roznica w cenie za > manual vs auto jest bardziej bariera niz 1l/100km. Za klasyczną skrzynią automatyczną z inwerterem idzie zwiększone spalanie i spadek osiągów. Za spalaniem idzie zwiększona emisja Co2. Co w przypadku EU często pociąga większe podatki przy zakupie i corocznie... To plus sam koszt automatu powoduje, że różnica w tego samego auto z automatem i bez może sięgać kilkudziesięciu procent. A za skrzynią zrobotyzowaną idzie kompletna utrata płynności i tym nikt nie chce jeździć, nawet jakby za darmo dawali Dopiero skrzynie dwusprzęgłowe i CVT przyjęły się w EU, bo nie powodują dramatycznego zwiększenia kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > kumpel tak miał w Matizie > ja się zastanawiam czy Aygo też będzie tak reagować Zobacz o czym pisze OZI. O Yarisie 1.3. Przecież to w polskich warunkach była prawie wyścigówka U nas była wersja podstawowa 1.0 i też uchodziła za szybkie auto. Nie porównuj Yarisa 1.3 do Matiza 0.8 To w/g OZIego było wolne, bo przywykł do V8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Zobacz o czym pisze OZI. O Yarisie 1.3. Przecież to w polskich warunkach była prawie wyścigówka tak sie składa że stoi mi pod oknem jeden i powiem że to auto nie było nie jest i nie będzie wyścigówką. wspomniany matiz lepiej sie zbiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > tak sie składa że stoi mi pod oknem jeden i powiem że to auto nie było nie jest i nie będzie > wyścigówką. wspomniany matiz lepiej sie zbiera Piszemy o Yarisie I, a nie III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Uwazasz, ze to naprawde benzyna 1l/100km? Dodaj sobie wszystko po kolei: 1. Więcej pali 2. Trudniejszy/droższy w serwisowaniu 3. Droższy w zakupie 4. Niedostępny z małymi/podstawowymi silnikami 5. Mały popyt więc nie wezmiesz auta z placu, ergo trzeba do produkcji, ergo czekasz, ergo zapomnij o rabatach Wśród dużych i drogich aut automaty są całkiem popularne, ale u nas sprzedają się auta tanie i to koszty kształtują rynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Piszemy o Yarisie I, a nie III 1 sie zbierał i III sie zbiera - ja pisze o II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Nic nie wiem o DSG Może leci, może nie leci Toretycznie widze same zalety tej skrzyni... oprocz trwalosci[...] > Tutaj ponownie: spalanie paliwa. DSG to chyba pierwsza skrzynia auto, która nie zwiększa spalania. [...] Dlatego mowie, ze widze same zalety[...] > Ma taką statystykę, bo porównanie jest z Japonią. Tutaj trudno wygrać Zalezy, nie bierzesz pod uwage lokalnych warunkow. VW ma auta w ogole nie przystosowane do lokalnych warunkow, ma glebogo w d... co klient chce, service - ceny jak z kosmposu, obsluge klienta w d... i Q marna. Masz moj obrazek. Owszem plastic, tapicerka mila, ale ja naprawde nie chce byc najlepszym przyjacielem Service Mgr[...] > W Afryce można podobno i Poloneza zobaczyć. To oznacza dla mnie pomysłowość tamtejszych mechaników, > a nie wytrzymałość samochodów. > Wróć na ziemię. EU = kompakty. Jakie 4.0? Mowisz o EU, ja mowie o sobie, chce moc i mam: wezmy tego Amarok: -lud chce V6 Diesel - maja silnik - wiec jesli South Africa i Australia ma takie potrzeby klientow to dlaczego nie? (wystraczy poczytac kazde forum Amarok w SA lub Oz) - lud potrzebuje bull bar, dodatkowy bak etc, etc, - Mazda, Nissan, Toyota, Ford, etc - kazdy ci to daje. Vee Dub - nieeeeee - bo w EU nie oferujemy - konstrukcja - szczegolnie chlodzenie skrzyni - ludzie - srednia temp w outback potrafi byc 42C... auto pracuje przez pare tygodni - i potem skrzynia "kaput". Dlaczego znow inni moga zaoferowac skrzynie na gorace warunki? Widzisz - VW jedzie na tym, ze ludzie chca skosztowac czegos EU, i kosztuja - a potem mowia, ze im nie smakowalo i [...] Dlugo tak pojada? IMVHO nie... te 18,000 Golf nie przetrwa tyle co Corolla > Jakie silniki masz w Corolii/Auris? Jakie w Civic? Corolla jeden silnik 1.8l - na co ci cos innego? Diesel przy $1.50 nie ma sensu Civic 1.8l, Diesel przychodzi[...] Toyota rosnie wraz z modelem - Camry 2.5l, Aurion 3.5l V6 etc... ma sens. > A zobacz jakie oferuje VW Masz stopniowanie mocy chyba co 20KM Diesle? no problem. Benzyny? No > problem No i na co ci to? ? Oszukuja was. Oferuja wam kosiarke z 55kW i kaza doplacac za 77kW, za 90kW. Nie lepiej od razu zaoferowac 90kW?? > Do wyboru, do koloru Ja to widze inaczej - nie tyle, ze was oszukuja, bo auto sie nie odpycha z 55kW na pokladzie ( daja dwoch luda za free do pchania?) - to oni wam jeszcze kaza placic za jakis silnik ktory u nas jest standardem Masz polityke Vee Dub[...] > Masz tutaj tabelkę Ja tam widze Toyota na czele[...] > Zobacz gdzie jest Citroen/Peugeot/Renault Widocznie niesmiali sa[...] - nie chca byc z przodu[...] > Znowu. Kompakty I małe auta typu Polo/Punto/Yaris > Nie znam auta. To jest jakaś niszowa konstrukcja Znow - to samo - nawet juz was zaczeli na cylindrach oszukiwac - 3 wam daja. Co mnie przeraza , ze zaczeli ten trick u mnie stosowac, ale te auta kupuja 17latki[...] = kolor wazny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Dodaj sobie wszystko po kolei: > 1. Więcej pali marginalnie > 2. Trudniejszy/droższy w serwisowaniu dlaczego? Przeciez automatic jest w zasadzie bezobslugowy[...] Jedynie to co mi przychodzi do glowy to PL explatacja - auta po 200,000 sa "ledwo dotarte" a te po 400,000 sa "prawie nowe" > 3. Droższy w zakupie Lokalna specyfika > 4. Niedostępny z małymi/podstawowymi silnikami Znow lokalnie - producenci > 5. Mały popyt więc nie wezmiesz auta z placu, ergo trzeba do produkcji, ergo czekasz, ergo zapomnij > o rabatach > Wśród dużych i drogich aut automaty są całkiem popularne, ale u nas sprzedają się auta tanie i to > koszty kształtują rynek. Ma sens zsumowane, ale wyglada ze was znow jak i z cena benzyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 [...] > Nie porównuj Yarisa 1.3 do Matiza 0.8 To w/g OZIego było wolne, bo przywykł do V8 to bylo wg mojej wolne - mielismy wtedy ciut ponad 20 lat, i to bylo pierwsze nowe auto jakie razem kupilismy. Dziennie 80-90km do pracy robila... I inaczej ... IMVHO auto sie wolno rozpedzalo, ale pamietam, ze top speed byla ok 150km/h... 1.5l byl jako silnik opcja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 [...] > Za spalaniem idzie zwiększona emisja Co2. Co w przypadku EU często pociąga większe podatki przy > zakupie i corocznie... [...] Ale poczekaj, w latach 80tych, 90tych chyba jeszcze tego CO2 idotyzmu nie bylo, a jednak manual krolowal ww EU, gdzie u US, Oz krolowal automat. Ba nawet pamietam jako nigdy w Afryce nie mielismy manual-a.... Mowimy lata 80te... > Dopiero skrzynie dwusprzęgłowe i CVT przyjęły się w EU, bo nie powodują dramatycznego zwiększenia > kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > marginalnie > dlaczego? Przeciez automatic jest w zasadzie bezobslugowy[...] > Jedynie to co mi przychodzi do glowy to PL explatacja - auta po 200,000 sa "ledwo dotarte" a te po > 400,000 sa "prawie nowe" Właśnie. U nas średni wiek pojazdów to bodaj 14(!) lat. Takie auta już na pewno nie są bezobslugowe. > Lokalna specyfika > Znow lokalnie - producenci > Ma sens zsumowane, ale wyglada ze was znow jak i z cena benzyny... Oczywiście że tak. Ale w kraju gdzie królują reanimowane trupy z gigantycznymi przebiegami, a wśród nowych sprzedają sie głównie kompakty z silnikami od kosiarek trudno o większą popularność automatów. Ja się zastanawiam nad automatem. Argumentem przeciw jest.,. że umiem zmieniać ręcznie biegi. Przy automacie szybko zapomnę jak sprawnie jeździć manualem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > [...] > Ale poczekaj, w latach 80tych, 90tych chyba jeszcze tego CO2 idotyzmu nie bylo, a jednak manual > krolowal ww EU, gdzie u US, Oz krolowal automat. Ba nawet pamietam jako nigdy w Afryce nie > mielismy manual-a.... Mowimy lata 80te... Wtedy było to zupełnie czymś innym spowodowane niż ekologia. Po 1 rodzaj dróg - EU często kręte i ciasne - co powodowało potrzebę szybkiego wyprzedzania nawet słabym autem (szybkie redukcje biegu w odpowiednim momencie). Większość aut też raczej mała z małymi silnikami ze względu na ruch miejski w uliczkach często niedostosowanych do bardzo dużej ilości aut. Reszta świata (oprócz może Japonii) długie proste szerokie drogi - dużo miejsca do wolnego wyprzedzania bez ciśnienia i wygoda. Pamiętajmy, że automaty wtedy nie były tak doskonałe jak dzisiaj i często auta z automatami miały odczuwalnie gorsze osiągi. Do powyższych rzeczy dochodzą też ceny benzyny, które w EU zawsze były sporo wyższe niż w USA stąd popularne auta miały małej pojemności R4 zamiast dużego V8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Toretycznie widze same zalety tej skrzyni... oprocz trwalosci[...] > [...] > Dlatego mowie, ze widze same zalety[...] Może być jak piszesz. Może to właśnie kwestia temperatur o których piszesz niżej. Ja się tematem zbytnio nie interesowałem. > Zalezy, nie bierzesz pod uwage lokalnych warunkow. VW ma auta w ogole nie przystosowane do > lokalnych warunkow, ma glebogo w d... co klient chce, service - ceny jak z kosmposu, obsluge > klienta w d... i Q marna. Masz moj obrazek. To jest chyba jedyny rynek na którym mają takie wartunki klimatyczne. Czy jakaś marka z EU daje takie ekstrawagancje? > -lud chce V6 Diesel - maja silnik - wiec jesli South Africa i Australia ma takie potrzeby klientow > to dlaczego nie? (wystraczy poczytac kazde forum Amarok w SA lub Oz) Dla mnie takie duże i mocne diesle są zagadką której nie potrafię wytłumaczyć. Jest w EU nawet i TDI V10. Pali to i tak jak smok, a nadal klekocze. Nie wiem co powoduje, że ludzie wolą takie V10 TDI, a nie zwykłe benzynowe V8 Przecież nie kupuje się czegoś takiego, zarabiając średnią krajową. Jak na mój gust, to trzeba tą średnią pomnożyć x10 żeby kupić takie auto. W takim przypadku to już podcieranie dupy szkłem żeby diesla kupować > - lud potrzebuje bull bar, dodatkowy bak etc, etc, - Mazda, Nissan, Toyota, Ford, etc - kazdy ci to > daje. Vee Dub - nieeeeee - bo w EU nie oferujemy No to masz tą samą sytuację u siebie co u nas z Japończykami. VW daje co tylko klient chce, a Japonia mocno okrojone samochody, w pakietach. > Corolla jeden silnik 1.8l - na co ci cos innego? Diesel przy $1.50 nie ma sensu > Civic 1.8l, Diesel przychodzi[...] Specyfika rynku UE. Mało miejsc do parkowania, dużo samochodów. Coś jak w Sydney Ja mam u siebie poważny problem zaparkować Lancera w odległości bliższej niż 300m od domu. W Punto łatwiej, a jak miałem Seicento, to parkowałem prawie zawsze do 50m od domu. To też powód popularności kompaktów w EU. A jak jesteś zmuszony na kompakta i jednak chcesz mieć lepsze osiągi? 1.8 w Toyocie? Nein danke. Bitte 2.0T > Nie lepiej od razu zaoferowac 90kW?? 1.8 pali więcej niż 1.4 A dlaczego oferować tylko 140KM? Dlaczego nie 200? Dlaczego nie 300? Patrz na Subaru Imprezę. Kiedyś miało 300KM w STI i był pełen opad szczeny. Oni nadal mają 300KM, ale ma to i Ford i VW i Reno (a przynajmniej okolice 300KM). To już żaden ewenement Tutaj Japonia śpi Honda zupełnie coś przespała. Civic 200KM był fajny 10 lat temu. Teraz to mało na kompakta GTI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Nic nie wiem o DSG Może leci, może nie leci > Tutaj ponownie: spalanie paliwa. DSG to chyba pierwsza skrzynia auto, która nie zwiększa spalania. > Może i dlatego popularna w EU? Akurat to nie prawda. Praktycznie wszystkie samochody z szesciobiegowym automatem palą mniej niz z szesciobiegowym manualem. W przypadku siedmiu i ośmiu biegów różnica jest jeszcze większa. Czas gdy manuale paliły mniej skończył sie w 2005 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Akurat to nie prawda. Praktycznie wszystkie samochody z szesciobiegowym automatem palą mniej niz z > szesciobiegowym manualem. W przypadku siedmiu i ośmiu biegów różnica jest jeszcze większa. > Czas gdy manuale paliły mniej skończył sie w 2005 roku. Tak - i właśnie technologia 2005 do PL wkracza w tym momencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Akurat to nie prawda. Praktycznie wszystkie samochody z szesciobiegowym automatem palą mniej niz z > szesciobiegowym manualem. Daj przykład > W przypadku siedmiu i ośmiu biegów różnica jest jeszcze większa. > Czas gdy manuale paliły mniej skończył sie w 2005 roku. Automat traci energię i to sporo, na ciągłe pchanie auta jak stoisz w korku. Jak chcesz tutaj oszczędzić? Idzie energia na siłowanie się z hamulcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Skoda? yeap i chyba Seat jeszcze i Fiat w sumie to nie wiem ale jestem pewien, że są > [...] > W pracy nie mamy ani jednego manual - pardo sklamalem, Land Cruiser 78 - jest - mowimy ok 200 > autach w Sydney - Land Cruiser -ow jest chyba 5, czyli 195 aut to automatic... - glownie RAV4 > 2.4l no Aygo to manual, miał być jakiś mały automat ale one w większości są albo strasznie stare albo straszny crap CVT > Tylko, ze jesli dobrze widze, co u mnie jest silnikiem bazowym = 2.3l to w PL jest opcja .. i to > ceniona[...] u nas jak basis jest 1.6 i 2.0 Duratec (diesle pomijam) tyle tylko, że np w kombi 120 i 145 KM odpowiednio jak chcesz więcej mocy to skazany jesteś na diesel lub Ecoboost > Downsizing - czy nam sie podoba czy nie[...] raczej DROWNsizing > I dlatego ja CHCE miec wybor, [...] V8 nie umarlo jeszcze, a V6 napewno nie... ja też, dlatego dla mnie skończyły się samochody europejskie w okolicach roku 2010 Zostały Koreańce, Japończyki i Amerykańce > Nikt kosiarkami nie chce jezdzic, a przynajmniej duza % wiekszosc nie... a u nas do Superba ładują 1.2 TSI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Ja się zastanawiam nad automatem. Argumentem przeciw jest.,. że umiem zmieniać ręcznie biegi. Przy > automacie szybko zapomnę jak sprawnie jeździć manualem. a to jest bzdura musiałbyś by c skończonym osiłkiem, żeby zapomnieć jak się jeździ moja żona przez jakieś 4 lata nie wsiadała w manuala, tylko automat (Civic lub Jeep) a potem poszła do komisu, pokazała na Aygo, kazała sobie zapakować wsiadła i pojechała stresa miała ale dała radę teraz jak się przesiada do Civica lub Vectry nie wie co z ręką zrobić, ale zmiana dla niej nie jest problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > a to jest bzdura > musiałbyś by c skończonym osiłkiem, żeby zapomnieć jak się jeździ > moja żona przez jakieś 4 lata nie wsiadała w manuala, tylko automat (Civic lub Jeep) > a potem poszła do komisu, pokazała na Aygo, kazała sobie zapakować > wsiadła i pojechała > stresa miała ale dała radę > teraz jak się przesiada do Civica lub Vectry nie wie co z ręką zrobić, ale zmiana dla niej nie jest > problemem Zapomnieć to nie, ale zdarzało mi się jeździć automatem. Po np. tygodniu jazdy z automatem łapałem się na tym, że po przesiadce na manual przez pierwszych kilkadziesiąt km zmieniałem biegi jak ostatnia łajza. Może tylko ja tak mam? Jak czegoś nie robię to szybko wychodzę z wprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Daj przykład 2004 Honda Accord (US) - wg. EPA wersja z pięciobiegowym automatem pali mniej niż wersja z pięciobiegowym manualem. To był pierwszy samochód w którym takie coś wystąpiło. Potem już praktycznie każdy samochód z w miarę nowoczesną skrzynią automatyczną o 6 biegach palił mniej niż taka sama wersja z manualem. > Automat traci energię i to sporo, na ciągłe pchanie auta jak stoisz w korku. Jak chcesz tutaj > oszczędzić? Idzie energia na siłowanie się z hamulcami. Automat dużo agresywniej zmienia biegi na wyższe niż byś to robił w manualu = ruszając z miejsca zużywasz mniej benzyny. Poza tum mówimy o jeździe a nie staniu w korku. Jak stoisz w korku to przestawiasz na P i palisz tyle samo co w manualu na luzie. A małe podjeżdżania w korku z automatem akurat zużywają mniej benzyny niż podjeżdżania na sprzęgle z manualem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Może tylko ja tak mam? Jak czegoś nie robię to szybko wychodzę z wprawy. Ja biegów jak łajza nie zmieniam po tygodniu w automacie, ale jest duże prawdopodobieństwo, że przed pierwszym skrzyżowaniem zahamuję bez sprzęgła i zaduszę silnik . A już jest niemal 100% pewne, że zakręcę rozrusznikiem na biegu bez sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Ja biegów jak łajza nie zmieniam po tygodniu w automacie, ale jest duże prawdopodobieństwo, że > przed pierwszym skrzyżowaniem zahamuję bez sprzęgła i zaduszę silnik . A już jest niemal 100% > pewne, że zakręcę rozrusznikiem na biegu bez sprzęgła. dlatego ja wrobiłem sobie odruch, żeby zostawić auto na luzie z ręcznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.