richardo Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Witam. Sam chce zalozyc hak holowniczy do Xsary Picasso. Ktos moze mi podpowiedziec jak podlaczyc elektryke gniazda 7pinowego z instalacja auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Witam. > Sam chce zalozyc hak holowniczy do Xsary Picasso. > Ktos moze mi podpowiedziec jak podlaczyc elektryke gniazda 7pinowego z instalacja auta. pod kable od lamp? od lewej lampy kierunkowskaz przeciwmgielne i pozycja i stop. od prawej pozycja kierunkowskaz masa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Ktos moze mi podpowiedziec jak podlaczyc elektryke gniazda 7pinowego z instalacja auta. Fizycznie? Najlepiej lutować gdzie i co? jakiś tekst Za Elektrodą: 1/ - L światła kierunku jazdy lewe 2/ - 54g światła przeciwmgielne 3/ - 31 masa pojazdu 4/ - R światła kierunku prawe 5/ - 58R światła pozycyjne prawe, obrysowe 6/ - 54 światło stop (hamulec) 7/ - 58L światła pozycyjne lewe, obrysowe, tablica rejestracyjna I dodatkowo grafika dla wzrokowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Mysle, ze najlatwiej bedzie sie wpiac w kable lamp. Dziekuje za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Mysle, ze najlatwiej bedzie sie wpiac w kable lamp. > Dziekuje za informacje a w tym samochodzie nie trzeba stosować modułu elektronicznego ? jakis te4kst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > a w tym samochodzie nie trzeba stosować modułu elektronicznego ? > jakis te4kst Mam nadzieje, ze nie. Przy zakupie haka dostajesz tylko 7 pinowa koncowke - z tego wnioskuje, ze wystarczy sie wpiac w instalacje auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Mam nadzieje, ze nie. > Przy zakupie haka dostajesz tylko 7 pinowa koncowke - z tego wnioskuje, ze wystarczy sie wpiac w > instalacje auta. A ma autko detekcję przepalonych żarówek np pozycja tył czy stop? Jeśli tak to raczej bez modułu ciężko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marol3f Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Mam nadzieje, ze nie. Jaki masz rok produkcji tego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 2005 / 2.0 hdi Jak sprawdzic, czy ma detekcję przepalonych żarówek ? Jak sie przepalila H4 to nie bylo zadnego komunikatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marol3f Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > 2005 / 2.0 hdi > Jak sprawdzic, czy ma detekcję przepalonych żarówek ? > Jak sie przepalila H4 to nie bylo zadnego komunikatu. Wypnij kostki zasilające z tylnych lamp i sprawdz, czy zapali się jakaś kontrolka lub wyświetli komunikat o uszkodzonych żarówkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Wypnij kostki zasilające z tylnych lamp i sprawdz, czy zapali się jakaś kontrolka lub wyświetli > komunikat o uszkodzonych żarówkach. Zadnego komunikatu, ani kontrolki, wiec ok. Przy okazji znalazlem wypuszczony kabel masowy z wiazki, ktory wykorzystam do podpiecia gniazda 7 pinowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Zadnego komunikatu, ani kontrolki, wiec ok. > Przy okazji znalazlem wypuszczony kabel masowy z wiazki, ktory wykorzystam do podpiecia gniazda 7 > pinowego. co będziesz ciągnął ? jeszcze jedna kwestia, jak masz zamiar wyprowadzić wsteczne ? warto się więc zastanowić nad gniazdem 13pin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > co będziesz ciągnął ? > jeszcze jedna kwestia, jak masz zamiar wyprowadzić wsteczne ? > warto się więc zastanowić nad gniazdem 13pin Mam zamiar kamping ciagnac - raz do roku , wiec obejdzie sie bez wstecznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Mam zamiar kamping ciagnac - raz do roku , wiec obejdzie sie bez wstecznego. jeśli kemping to tym bardzej pomyśl o 13pin - stałe 12V w przyczepie np do lodówki czy oświetlenia wewnątzr czytałem że ludzie mieli problemu z przeglądem po montażu jak nie było wstecznego więc może dowiedz sie na stacji gdzie będziesz robił przegląd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > jeśli kemping to tym bardzej pomyśl o 13pin - stałe 12V w przyczepie np do lodówki czy oświetlenia > wewnątzr > czytałem że ludzie mieli problemu z przeglądem po montażu jak nie było wstecznego > więc może dowiedz sie na stacji gdzie będziesz robił przegląd ? Przyczepa ma wlasne zasilanie , nie potrzebuje 13 pinowego zlacza. Dziekuje wszystkim za opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 > to nie jest kwestia nadzieii, potrzebny modół i to najlepiej nie byle jaki... wpina się nim co > prawda w kable od lamp ale jest on potrzebny moduł do haka to nic innego jak pudełko a w środku przekaźniki mechaniczne (wersja tania) lub elektroniczne. Moduł jest po to, by odciążyć obwód świateł, które mają cieniutkie przewody i często obciążenie kolejnymi watami mogło by uszkodzić przewody lub komputer, który światłami steruje. Do modułu haka należy doprowadzić bezpośrednio zasilanie, zabezpieczone bezpiecznikiem jak dobrze pamiętam 15A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 > Przyczepa ma wlasne zasilanie , nie potrzebuje 13 pinowego zlacza. Dziekuje wszystkim za opinie. Nie wyobrażam sobie taragania kempingu bez doprowadzenia zasilania (lodówka, ładowanie aku) Ja na pinie 2 mam stale +12V prosto z aku auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 > Nie wyobrażam sobie taragania kempingu bez doprowadzenia zasilania (lodówka, ładowanie aku) > Ja na pinie 2 mam stale +12V prosto z aku auta ano o tym pisałem, ale skoro kolega uważa inaczej ... ja dwa lata temu też tak myślałem i teraz żałuje że nie dałem 13 i to nieszczęsne światło cofania, podepnie taką przyczepę i może sie ktoś przyczepić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Witam. > Sam chce zalozyc hak holowniczy do Xsary Picasso. > Ktos moze mi podpowiedziec jak podlaczyc elektryke gniazda 7pinowego z instalacja auta. Podepne sie pod watek. Czy zakup uzywanego haka wiaze sie z jakims ryzykiem? Czy hak traktowac jak czesc a uzywanych czesci nie montuje w aucie, czy jednak jak np. element karoserii, gdzie wstawienie uzywki to nie problem, np. drzwi.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Podepne sie pod watek. Czy zakup uzywanego haka wiaze sie z jakims ryzykiem? Czy hak traktowac jak > czesc a uzywanych czesci nie montuje w aucie, czy jednak jak np. element karoserii, gdzie > wstawienie uzywki to nie problem, np. drzwi.? U mnie diagnosta sprawdzał tylko poprawność montazu i połączenia elektryczne gniazda. Ale miałem nowy hak z tabliczka znamionową i papierami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Dowiedz sie moze najpierw dokladnie czy wogole wolno jeszcze zalozyc " 7 " ? Z tego co wiem obecnie wolno jedynie " 13 " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Podepne sie pod watek. Czy zakup uzywanego haka wiaze sie z jakims ryzykiem? Czy hak traktowac jak > czesc a uzywanych czesci nie montuje w aucie, czy jednak jak np. element karoserii, gdzie > wstawienie uzywki to nie problem, np. drzwi.? dwie używki założyłem, choć niektórzy wirtulani spece chcieli mnie za to zlinczować do c-max'a hak przyszedł jak nowy, nawet kula miała lakier powinieneś mieć tylko tabliczkę na haku, choć u mnie diagnosta na to nie patrzył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > powinieneś mieć tylko tabliczkę na haku, choć u mnie diagnosta na to nie patrzył Tabliczkę na haku lepiej miec w innych krajach. Do cemipinga pewnie sie przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Tabliczkę na haku lepiej miec w innych krajach. Do cemipinga pewnie sie przyda. hmm, u mnie na oryginale forda, jest tylko naklejka i to na belce, która po montażu jest praktycznie nie widoczna http://allegro.pl/hak-holowniczy-ford-s-max-nowy-model-i3135438085.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellti Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Dowiedz sie moze najpierw dokladnie czy wogole wolno jeszcze zalozyc " 7 " ? > Z tego co wiem obecnie wolno jedynie " 13 " Z jakich przepisów miałoby wynikać to ograniczenie? Bo szczerze mówiąc nie słyszałem o czymś takim. BTW, w polsce "7" to chyba 99% instalacji haków/przyczep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Z jakich przepisów miałoby wynikać to ograniczenie? Z warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia: przyczepa o DMC > 750kg, rejestrowana po 1.08.2009 musi być wyposażona w światła cofania. Nie przeskoczysz tego na 7 pinach, chyba że przepniesz pozycyjne na jeden wspólny pin, ale wtedy będziesz miał niestandardowy układ połączeń utrudniający życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellti Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Z warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia: przyczepa o DMC Nie przeskoczysz > tego na 7 pinach, chyba że przepniesz pozycyjne na jeden wspólny pin, ale wtedy będziesz miał > niestandardowy układ połączeń utrudniający życie. Dzięki. Przeglądałem ostatnie rozporządzenie z grudnia, ale bardziej szukałem wprost podanego typu złącza, a nie takiego pośredniego wymogu. Z drugiej strony w tym rozporządzeniu jest napisane o wyposażeniu pojazdu/przyczepy w określone oświetlenie, więc jeżeli ktoś zamierza holować tylko przyczepkę lekką (czyli pewnie 99% użytkowników) to 7-pinowe złącze w zupełności mu wystarczy. Nie spotkałem jeszcze w Polsce w żadnej wypożyczalni małej przyczepy z złączem 13-pinowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Z warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia: przyczepa o DMC Nie przeskoczysz > tego na 7 pinach, chyba że przepniesz pozycyjne na jeden wspólny pin, ale wtedy będziesz miał > niestandardowy układ połączeń utrudniający życie. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Nigdzie nie ma obowiązku montażu gniazda 13-pinowego. To co napisałeś jest prawdą i dotyczy wyposażenia obowiązkowego przyczepy, a nie pojazdu. Producent haka otrzymuje homologację na niego, hak zamontować możesz sobie sam, a następnie musisz udać się na SKP i potem do WK celem dopełnienia formalności. Z punktu widzenia pojazdu spełnia on wszelkie wymogi prawne jak i techniczne. Przyczepa zaś to zupełnie oddzielny temat. Ją również obowiązują wymogi techniczne, ale nie dotyczące pojazdu a przyczepy i ta rzeczywiście ma być wyposażona w światła cofania. Nie zmienia to jednak faktu i nie obliguje cię absolutnie w żaden sposób do posiadania gniazda 13-pinowego. Koniec tematu. Mam w pracy stację diagnostyczną i rozmawiałem na ten temat z diagnostą - pojazd spełnia wszelkie wymogi, przyczepa również. Zarówno pojazd jak i przyczepa po sprawdzeniu czy po podaniu napięcia na pin światła cofania we wtyczce zapali światło cofania, otrzymają pozytywny wynik BT. Ba - mało tego, pozytywnie może przejść BT pojazd, którego konstrukcja wyklucza możliwość ciągnięcia przyczepy, a wyposażony w hak holowniczy i to bez wpisu w DR!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Dzięki. Przeglądałem ostatnie rozporządzenie z grudnia, ale bardziej szukałem wprost podanego typu > złącza, a nie takiego pośredniego wymogu. Z drugiej strony w tym rozporządzeniu jest napisane > o wyposażeniu pojazdu/przyczepy w określone oświetlenie, więc jeżeli ktoś zamierza holować > tylko przyczepkę lekką (czyli pewnie 99% użytkowników) to 7-pinowe złącze w zupełności mu > wystarczy. Nie spotkałem jeszcze w Polsce w żadnej wypożyczalni małej przyczepy z złączem > 13-pinowym. I nigdzie nie ma takiego obowiązku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Zarówno pojazd jak i przyczepa po sprawdzeniu czy po podaniu > napięcia na pin światła cofania we wtyczce zapali światło cofania, otrzymają pozytywny wynik > BT. Jak więc podasz na pin światła cofania napięcie? któren to pin we wtyczce 7 biegunowej? Ustawa jest niestety w tym zakresie nie precyzyjna. Jeżeli przyczepa jest do 750kg może i/lub powinna mieć wtyczkę 7biegunową. Powyżej 750kg powinna mieć wtyk 13, tak by w każdej chwili można było z tego światła skorzystać. Tak samo pojazd, jeżeli homologacja pozwala na holowanie przyczepy >750kg powinno być gniazdo 13 pinowe. Powinno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > jeżeli ktoś zamierza holować tylko przyczepkę lekką (czyli pewnie 99% użytkowników) to 7-pinowe złącze w zupełności mu wystarczy. Nie spotkałem jeszcze w Polsce w żadnej wypożyczalni małej przyczepy z złączem 13-pinowym. Przepis to przepis, nikogo nie interesuje jaka przyczepe kto bedzie holowal. Zapytam sie a kiedy te wypozyczalnie zarejestrowaly te przyczepy ktore obecnie maja w uzyciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Jak więc podasz na pin światła cofania napięcie? któren to pin we wtyczce 7 biegunowej? Najlepszego z okazji Nie ma obowiązku podania tam napięcia. Pojazd z hakiem spełnia wymogi, przyczepa również. A że są - nazwijmy to - niekompatybilne, cóż, niedoskonałość przepisów. > Ustawa jest niestety w tym zakresie nie precyzyjna. > Jeżeli przyczepa jest do 750kg może i/lub powinna mieć wtyczkę 7biegunową. Powyżej 750kg powinna > mieć wtyk 13, tak by w każdej chwili można było z tego światła skorzystać. > Tak samo pojazd, jeżeli homologacja pozwala na holowanie przyczepy >750kg powinno być gniazdo 13 > pinowe. Powinno... Otóż to. Dopóki nie będzie przepisu mówiącego o tym, że pojazd ciągnący przyczepę o DMC > 750kg, zarejestrowaną po 1.08.2009 musi zapewnić pełne jej oświetlenie to będziemy mieli tak jak mamy, czyli samochód sobie, przyczepa sobie a wszystko zgodnie z przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Dopóki nie będzie przepisu mówiącego o tym, że pojazd ciągnący przyczepę o DMC > 750kg, > zarejestrowaną po 1.08.2009 musi zapewnić pełne jej oświetlenie to będziemy mieli... ...okazję do wyłapania mandatu od gliniarza, którego nie będzie interesowało to, czy jest, czy też nie ma obowiązku podania napięcia przez "ciągnik"; za to interesować go będzie niedziałające światło cofania. Oczywiście możesz wozić wydrukowane przepisy (nawet te wzajemnie się wykluczające czy niepełne) - co kto lubi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > ...okazję do wyłapania mandatu od gliniarza, którego nie będzie interesowało to, czy jest, czy też > nie ma obowiązku podania napięcia przez "ciągnik"; za to interesować go będzie niedziałające > światło cofania. Oczywiście możesz wozić wydrukowane przepisy (nawet te wzajemnie się > wykluczające czy niepełne) - co kto lubi... Nie ma prawa. Niech wskaże podstawę wystawienia mandatu i który pojazd - samochód czy przyczepa - nie spełnia warunków technicznych. Oba mają stosowne wpisy, oba są w pełni sprawne, oba nie mają uchybień - nie może za to wystawić mandatu. A jeśli będzie chciał to nie przyjmować - w tym dokładnie przypadku prawo jest po stronie użytkownika, zakładając, że wszystko w papierach jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Jeśli ktoś będzie holował również i ciężkie przyczepy to najlepiej zamontować obydwa rodzaje gniazdek Koszt w sumie niewielki a problemów potem nie będzie Przepisy chyba nie wykluczają takiej możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellti Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Jeśli ktoś będzie holował również i ciężkie przyczepy to najlepiej zamontować obydwa rodzaje > gniazdek > Koszt w sumie niewielki a problemów potem nie będzie > Przepisy chyba nie wykluczają takiej możliwości to już prościej zamontować na stałe 13-tkę i przejściówkę wozić ze sobą w bagażniku. Dwa gniazda to zawsze podwójna szansa na jakieś uszkodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Nie ma prawa. Niech wskaże podstawę wystawienia mandatu i który pojazd - samochód czy przyczepa - > nie spełnia warunków technicznych. Oba mają stosowne wpisy, oba są w pełni sprawne, oba nie > mają uchybień - nie może za to wystawić mandatu. A jeśli będzie chciał to nie przyjmować - w > tym dokładnie przypadku prawo jest po stronie użytkownika, zakładając, że wszystko w papierach > jest OK zespół nie spełnia warunków masz cofania w przyczepie, mają działać, a jak to zrobisz to już policjanta nie interesuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > zespół nie spełnia warunków > masz cofania w przyczepie, mają działać, a jak to zrobisz to już policjanta nie interesuje Niestety tak to nie działa. Masz pojazd spełniający wymogi techniczne, przyczepę również. W przyczepie jeśli podasz napięcie na pin światła cofania,zapali się ono, więc przyczepa spełnia wymogi. Nie ma nigdzie w przepisach wymogu kompatybilności. Sprawa wyglądałaby zgoła odmiennie, gdyby równolegle do wymogów technicznych przyczep o których mowa wprowadzono obowiązek montażu gniazda 13-pinowego. Wtedy jeśli montaż haka byłby po 1.08.2009 i policjant stwierdziłby niezgodność, miałby prawo do wszczęcia postępowania mandatowego. Niestety tak nie mamy, prawo nie jest jednoznaczne, przez co nie można z tego powodu odpowiedzialności przerzucać na użytkownika. Każda taka sprawa jest wygrana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > to już prościej zamontować na stałe 13-tkę i przejściówkę wozić ze sobą w bagażniku. Dwa gniazda to > zawsze podwójna szansa na jakieś uszkodzenie. Dokładnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Nie ma prawa. Niech wskaże podstawę wystawienia mandatu i który pojazd - samochód czy przyczepa - > nie spełnia warunków technicznych. Oba mają stosowne wpisy, oba są w pełni sprawne, oba nie > mają uchybień - nie może za to wystawić mandatu. A jeśli będzie chciał to nie przyjmować - w > tym dokładnie przypadku prawo jest po stronie użytkownika, zakładając, że wszystko w papierach > jest OK Policjant do wszystkiego ma prawo, bo on jest pan władza. Mi też nie miał prawa zabrać, a zrobił to niezgodnie z ustawą. Napisałem skargę i co z tego, skoro dowód mi zabrał? Właśnie minęło 30 dni na rozpatrzenie skargi i cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Policjant do wszystkiego ma prawo, Jesteś w dużym błędzie. > Mi też nie miał prawa zabrać, a zrobił to niezgodnie z ustawą. > Napisałem skargę i co z tego, skoro dowód mi zabrał? Nie zabrał tylko zatrzymał. I na pewno podał powód zatrzymania dowodu rejestracyjnego, bo ma taki obowiązek. > Właśnie minęło 30 dni na rozpatrzenie skargi i cisza A za co zatrzymał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Jesteś w dużym błędzie. > Nie zabrał tylko zatrzymał. I na pewno podał powód zatrzymania dowodu rejestracyjnego, bo ma taki > obowiązek. Powód zatrzymania dla mnie to jest podstawa prawna, a takiej podać nie potrafił. Masz rację zatrzymał. > A za co zatrzymał? Za brak pięczątki z aktualnymi badaniami w dowodzie i brak tablic wyróżniających dla zestawu pojazdów. Jeden i drugi powód zgodnie z prawem i z ustawami nie mógł być powodem zatrzymania dowodu rejestracyjnego, pomimo to, zatrzymał go. Jeżeli miał zastrzeżenia co do wyposażenia, powinien mnie zgodnie z ustawą skierować na badania techniczne. Badania były ważne, sprzęt sprawny oraz wszystkie niezbędne uprawnienia posiadałem. Poinformował mnie tylko, że mogę skargę na niego napisać co też uczyniłem. Chcesz to mogę Ci do wglądu przesłać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Masz rację zatrzymał. > Za brak pięczątki z aktualnymi badaniami w dowodzie i brak tablic wyróżniających dla zestawu > pojazdów. > Jeden i drugi powód zgodnie z prawem i z ustawami nie mógł być powodem zatrzymania dowodu > rejestracyjnego, pomimo to, zatrzymał go. > Poinformował mnie tylko, że mogę skargę na niego napisać co też uczyniłem. No ja cię proszę Policjant miał podejrzenie o niesprawności technicznej pojazdu i ty się dziwisz, że dowód zatrzymał? Common Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > No ja cię proszę > Policjant miał podejrzenie o niesprawności technicznej pojazdu i ty się dziwisz, że dowód > zatrzymał? Common Jesteś taki sam bystry jak i on. Dostał zaświadczenie z SKP, ponadto, gdyby wykazał odrobinę chęci, sprawdził by w CEPiKu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Jesteś taki sam bystry jak i on. Czyżby? A napisałeś gdzieś, że miałeś zaświadczenie? A napisałeś gdzieś kiedy to zaświadczenie zostało wydane? A napisałeś gdzieś ile czasu minęło od daty wystawienia zaświadczenia do dnia zatrzymania? A napisałeś gdzieś dlaczego nie wbił ci pieczątki tylko wystawił zaświadczenie? Myślisz, że mam się tego wszystkiego domyśleć? > Dostał zaświadczenie z SKP, ponadto, gdyby wykazał odrobinę chęci, sprawdził by w CEPiKu No widzisz, w przypadku wystawienia zaświadczenia nie pobiera się opłaty na CEPIK, więc policjant mógł sobie tam sprawdzać do usranej śmierci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > No widzisz, w przypadku wystawienia zaświadczenia nie pobiera się opłaty na CEPIK , więc policjant > mógł sobie tam sprawdzać do usranej śmierci. OT: teraz już wiem, dlaczego w ub. roku BT mojego bolidu było w "promocyjnej" cenie 98zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Czyżby? A napisałeś gdzieś, że miałeś zaświadczenie? A napisałeś gdzieś kiedy to zaświadczenie > zostało wydane? A napisałeś gdzieś ile czasu minęło od daty wystawienia zaświadczenia do dnia > zatrzymania? A napisałeś gdzieś dlaczego nie wbił ci pieczątki tylko wystawił zaświadczenie? > Myślisz, że mam się tego wszystkiego domyśleć? > No widzisz, w przypadku wystawienia zaświadczenia nie pobiera się opłaty na CEPIK, więc policjant > mógł sobie tam sprawdzać do usranej śmierci. A gdzie jest do tego podstawa prawna że nie pobiera? Diagnosta mówi co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > A gdzie jest do tego podstawa prawna że nie pobiera? > Diagnosta mówi co innego. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1) z dnia 9 grudnia 2009 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej § 2. Wysokość opłaty ewidencyjnej wynosi: 2) za wpisanie do dowodu rejestracyjnego przez uprawnionego diagnostę kolejnego terminu badania technicznego pojazdu - 1 zł; Nie ma wpisu - nie ma opłaty. Koniec. Kropka. Jeśli diagnosta mówi co innego to jest dupa, nie diagnosta. Poleć mu forum diagnostów samochodowych www.norcom.pl - niech się pouczy trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.