Skocz do zawartości

Nie można odpowietrzyć hamulców


leszeksz2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z hamulcami. Pedał hamulca idzie powoli do podłogi.

Wymieniłem niedawno (ok 2kkm) klocki i kilka dni temu cylinderek z tyłu ( hamulce bębnowe). Podczas odpowietrzania cały czas idzie powietrze z odpowietrznika tylnego prawego (bardzo delikatnie) i z przedniego lewego (tutaj idzie bardzo widoczne powietrze). Jest to druga sekcja pompy hamulcowej (licząc od serwa). Odpowietrzane było już kilka razy. Koła po mocnym naciśnięciu hamulca blokują się.

Przewody hamulcowe wyglądają na całe, nie ciekną, nie "puchną".

Czy jest to wina pompy hamulcowej, czy może czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowietrzane było już kilka razy.

Ale powietrze nadal się wydobywa? Czy odpowietrzasz, aż przestanie, składasz, robisz jazdę próbną, podczas której pedał mięknie, a po powrocie znów jest powietrze w przewodach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię tak że odpowietrzam, ale nie mogę do końca odpowietrzyć (powietrze idzie ciągle). W kole tylnym prawym bąbelki powietrza są miniaturowe, zaś w przednim lewym są wielkości główki szpilki czasami trochę mniejsze od główki zapałki. Jak podczas jazdy nacisnę mocno hamulec to koła się zablokują.

Odpowietrzać mogę w nieskończoność.

Czy sekcja w pompie może łapać powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robię tak że odpowietrzam, ale nie mogę do końca odpowietrzyć (powietrze idzie ciągle). W kole

> tylnym prawym bąbelki powietrza są miniaturowe, zaś w przednim lewym są wielkości główki

> szpilki czasami trochę mniejsze od główki zapałki. Jak podczas jazdy nacisnę mocno hamulec to

> koła się zablokują.

> Odpowietrzać mogę w nieskończoność.

> Czy sekcja w pompie może łapać powietrze?

a ABS kolega to ma ??

sprawdz wszystkie połączenia gumowo metalowe, podłączenia dozacisków , podłaczenia przewodów przy pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ABS-u nie mam

> Połączenia wyglądają na sprawne, wycieków nie widać.

> Jeżeli nie widać wycieków połączenia mogą być nieszczelne?

jesli na wszystkich polaczeniach ukladu hamulcowego nie widac wyciekow to pozostaja dwie opcje niedroznosc na ukladzie hamulcowym (przewody gumowe ) mogl zrobic sie tzw bypass i do sprawdzenia pompa hamulcowa przydalby sie kol AZJA badz LELEK oni astre F rozebrali w swojej karierze chyba na wszystkie mozliwe srubki. Ale na poczetek sprawdz to o czym mowie. Chodz mi podpada pompa hamulcowa mialem niemalze identycznie w starej mazdzie 323 akonczylo sie calkowitym rozszczelnieniem pompy i brakiem hamulcow w czasie jazdy !!! ojsralem sie popachy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lelek ozesz oproznicz skrzynke prv ?? bo nei moge Ci nic przelac

Nie takie to proste smile.gif Sie było modem, miało się skrzynkę bez limitu. A teraz dostało się maila następującej treści:

Quote:

Twoja skrzynka pocztowa na forum autokacik.pl osiagnela objetosc 1201 prywatnych wiadomosci i zostanie zablokowana gdy osiagnie 500 wiadomosci.


zlosnik.gif

Trzeba będzie wybrać wiadomości do usunięcia, a nie jest to łatwe.

Ślij na mejla w profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak było wcześniej, ale dziś przy odpowietrzaniu powietrze szło ze wszystkich odpowietrzników.

Zrobiłem też odpowietrzanie ciśnieniowe (takie prowizoryczne). Podłączyłem powietrze do korka (dopasowałem korek do zbiorniczka płynu hamulcowego) i odpowietrzałem w ten sposób. Powietrze nie leciało. Natomiast przy pompowaniu pedałem pojawia się powietrze (nie od razu lecz po pewnym czasie). Czy możliwe że wszystkie przewody elastyczne "padły"?

P.S. Odpowietrzałem sposobem tradycyjnym i takim że: pompowanie hamulcem -> trzymanie -> odkręcić odpowietrznik -> pompowanie hamulcem na odkręconym odpowietrzniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. Odpowietrzałem sposobem tradycyjnym i takim że: pompowanie hamulcem -> trzymanie -> odkręcić

> odpowietrznik -> pompowanie hamulcem na odkręconym odpowietrzniku

Chyba powinno być: pompowanie > trzymanie >odkręcić odpowietrznik > pedał wpada > zakręcić odpowietrznik > znów pompować i.t.d. aż do skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak było wcześniej, ale dziś przy odpowietrzaniu powietrze szło ze wszystkich

> odpowietrzników.

> Zrobiłem też odpowietrzanie ciśnieniowe (takie prowizoryczne). Podłączyłem powietrze do korka

> (dopasowałem korek do zbiorniczka płynu hamulcowego) i odpowietrzałem w ten sposób. Powietrze

> nie leciało. Natomiast przy pompowaniu pedałem pojawia się powietrze (nie od razu lecz po

> pewnym czasie). Czy możliwe że wszystkie przewody elastyczne "padły"?

> P.S. Odpowietrzałem sposobem tradycyjnym i takim że: pompowanie hamulcem -> trzymanie -> odkręcić

> odpowietrznik -> pompowanie hamulcem na odkręconym odpowietrzniku

nie prawidlowe odpowietrzanie to jest pierwsza i podejzewam jedyna przyczyna twojego prolemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nakładasz na odpowietrznik wężyk przezroczysty i wkładasz do buteleczki gdzie już jest trochę płynu hamulcowego, tak aby jego końcówka się zanurzyła w nim?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i masz przyczynę.

> Pozdroofka

zlosnik.gif

Ciekawe jak mocno teraz jest układ zapowietrzony...

> A czy nakładasz na odpowietrznik wężyk przezroczysty i wkładasz do buteleczki gdzie już jest trochę

> płynu hamulcowego, tak aby jego końcówka się zanurzyła w nim?

> PZDR VEN

Napisał, że na odkręconym odpowietrzniku manipuluje pedałem...

nawet jakby był zanurzony w płynie to i tak nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisał, że na odkręconym odpowietrzniku manipuluje pedałem...

> nawet jakby był zanurzony w płynie to i tak nic...

No niby tak, ale gdyby był ten wężyk zamontowany to zapowietrzenie układu byłoby znacznie mniejsze.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzanie na odkręconym odpowietrzniku to był jeden ze sposobów odpowietrzania. Nie odpowietrzam tak ciągle (wiem jak się odpowietrza hamulce) tylko dla sprawdzenia. Było widać w wężyku że płyn się nie cofa z powrotem do układu. Znalazłem taki sposób:

"Takim sposobem nie odpowietrzysz dobrze..tak samo jak i Ty robil moj kolega i nic mu nie dalo..nie robisz to do konca prawidlowo..zrób tak jak Ci napisze:

- pompujesz pedal 3 razy

- za 3 razem wciskasz pedal i trzymasz go

- trzymajac pedal-odkrecasz odpowietrznyk lecz go nie zakrecasz z powrotem

- pedał opada Ci w dol

- i na odkreconym odpowietrzniuku pomujesz znow 3 razy do konca( bedziesz widzial w wezyku powietrze)

- za 3 razem wciskasz i trzymasz pedal hamulca i zakrecasz odpowietrznik

ta czynnosc powtorz ze 3 razy dla kazdego kola

pompujac na odrkeconym odpowietrzniku 3 razy pedalem, szybiej wypchniesz powietrze i to pomoze zobaczysz..nie boj sie nic sie nie zapowietrzy i nie wciagnie do srodka powietrza ..ja zawsze tak robie.."

http://forum.opel24.com/topic/48646-astra-f-nie-mog-odpowietrzy-hamulcw/

Po tym odpowietrzaniu ciśnieniowym powietrza nie było widać, zaś przy pompowaniu hamulcem było jakby zaciąganie gdzieś koło pompy (w przednich kołach pojawiało się w miarę szybko, w tylnych trochę dłużej).

Dziwi mnie tylko że przy odpowietrzaniu ciśnieniowym powietrze nie szło. Czy to wygląda na to że pompa zaciąga gdzieś powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stacyjkę mogę mieć wyłączoną ponieważ nie posiadam ABS-u.

Skoro podejrzewasz pompę, pozostaje Ci odpowietrzyć układ grawitacyjnie (nie wykonujesz żadnych ruchów pompą). Odkręcasz odpowietrznik w zaciskach (w odpowiedniej kolejności) i upuszczasz płyn.

Długo będzie ale skutecznie.

Możesz "podać" lekkie nadciśnienie na zbiorniczek z płynem hamulcowym co przyspieszy (ale wymaga częstej kontroli poziomu płynu w zbiorniczku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak robiłem. "Zrobiłem też odpowietrzanie ciśnieniowe (takie prowizoryczne). Podłączyłem powietrze do korka (dopasowałem korek do zbiorniczka płynu hamulcowego) i odpowietrzałem w ten sposób. Powietrze nie leciało."

Przy takim odpowietrzaniu płyn był "czysty" bez bąbelków powietrza.

Dziś zamontowałem drugą pompę. Problem jednak pozostał. Dalej przy pompowaniu hamulcem pojawia się powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przedwczoraj sprawdziłem pompę hamulcową. Zaslepiełm wyloty z pompy. pedał był twardy. Praktycznie nie drgnął (tylko lekki luz jałowy). Podłączałem pojedynczo przewody hamulcowe i odpowietrzałem. Przedni prawy nie zapowietrzał się. Reszta miała powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przedwczoraj sprawdziłem pompę hamulcową. Zaslepiełm wyloty z pompy. pedał był twardy. Praktycznie

> nie drgnął (tylko lekki luz jałowy). Podłączałem pojedynczo przewody hamulcowe i

> odpowietrzałem. Przedni prawy nie zapowietrzał się. Reszta miała powietrze.

Witam

WYKRĘĆ I ROZBIERZ POMPĘ

Nie kombinuj z przewodami. Masz najprawdopodobniej uszkodzoną ostatnią uszczelkę od strony serwa. Miałem to samo w poprzednim samochodzie. Hamulce w prawdzie jakieś były ale pedał miękkawy no i tępe hamowanie. Przy próbach odpowietrzania leciało powietrze przez odpowietrzniki. Co ja się nakombinowałem. W końcu koleś co widział jak się z tym babrałem, wykręcił mi pompę rozebrał na części i pokazuje mi uszczelkę. Taka stożkowa była i okazało się że zrobiło się wytarcie tak że jak cisnęło się pedał to trzymała i nawet kropelka płynu nie przesączyła. A jak był ruch powrotny to ciśnienie już jej nie dociskało i łapała odrobinki powietrza. Po wymianie - nastał Święty Spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę jak już pisałem regenerowałem (wymiana uszczelek). To jednak nie pomogło wiec zmieniłem pompę na nową. Problem jednak pozostał. Jak by było tak jak mówisz że uszczelka od strony serwa przepuszcza, to druga sekcja by się nie zapowietrzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pompę jak już pisałem regenerowałem (wymiana uszczelek). To jednak nie pomogło wiec zmieniłem pompę

> na nową. Problem jednak pozostał. Jak by było tak jak mówisz że uszczelka od strony serwa

> przepuszcza, to druga sekcja by się nie zapowietrzała.

A Sprawdziłeś czy nie było rysek na gładzi pompy ?? A dwu sekcyjnością się nie Sugeruj tak dosłownie. Uszczelki są stożkowe lub s kołnierzami dociskającymi ale w ruchu powrotnym jak jedna sekcja złapie powietrze druga też złapie.

Jeszcze przyszło mi do głowy jedna sprawa. Zobacz, czy Masz absolutnie szczelnie połączenie zbiorniczka z płynem i pompą. Tam nie ma ciśnienia, płyn nie będzie wypływał ale powietrze ślepe nie jest i dziurkę sobie znajdzie 270751858-jezyk.gif

Zobacz też uszczelnienie na serwie, czy ono pod wpływem ruchu membrany nie "wtłacza" powietrza do pompy. Bo jeżeli to jest przy pompowaniu hamulcem to tylko nieszczelność na drodze zbiorniczek - pompa no i jak pisałem serwo też swoje 5 gr potrafi dodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą uszczelek w pompie patrzyłem na gładź. Wyglądała idealnie.

Jak mam sprawdzić te połącznie zbiorniczek - pompa? Wygląda na szczelne. Może spróbować "pociągnąć" lekko silikonem na mocowaniu zbiorniczka do pompy.

A te uszczelnienie na serwie jak sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zmieniłem przewód hamulcowy sztywny przedni lewy (wydawał się lekko podejrzany). Nic nie pomogło. Następnie zaślepiłem wszystkie wyloty z pompy - pedał twardy jak kamień. podłączyłem tylko lewy przód. Efekt taki sam. Leci powietrze przy odpowietrzaniu.

Później podłączyłem wszystkie przewody i odpowietrzyłem ciśnieniowo. Było ok. Nacisnąłem raz pedał hamulca i powietrze było tylko w pierwszej sekcji od serwa. Wielokrotne naciskanie hamulca spowodowało że powietrze było we wszystkich przewodach.

P.S. Czy popychacz pompy hamulcowej (ten który wychodzi z serwa) powinien mieć luz boczny?

Czy da się wyjąć ten popychacz?

Czy po zalaniu płynu do zbiorniczka (pompa nie zamontowana w samochodzie) powinno sączyć się z miejsca popychacza (zaznaczone strzałką na foto), a po naciśnięciu na tłoczek lecieć cienkim strumieniem?

286841084-pompaham.JPG

post-68410-14352520023801_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy po zalaniu płynu do zbiorniczka (pompa nie zamontowana w samochodzie) powinno sączyć się z

> miejsca popychacza (zaznaczone strzałką na foto), a po naciśnięciu na tłoczek lecieć cienkim

> strumieniem?

Tutaj ma być wszystko szczelne. Jeżeli tu ci się sączy, to znalazłeś prawdopodobną przyczynę zapowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmieniłem pompę i serwo na inne (używkę) lecz efekt ten sam.

Zauważyłem że jeżeli naciskam pedał hamulca tak mniej więcej do połowy powietrza nie widać podczas odpowietrzania, zaś jeżeli naciskam pedał do końca powietrze się pojawia.

Podłączyłem jeszcze podciśnienie do zbiorniczka płynu. Jeżeli nie ruszam pedałem płyn wygląda normalnie, jeżeli naciskam na pedał płyn jest cały napowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.