Skocz do zawartości

GM w EU


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo ciekawy tekst...

Gwozdz do trumny Opla ?

Najlepsza czesc o trupach z szafy

.

Quote:

While GM is the leader in China and the United States, the world's two biggest markets, Europe remains spectacularly challenging. GM's goal of ending deficits there by mid-decade is just about as daunting as Hannibal's trip. Its European operations have lost $18 billion since 1999, including $1.8 billion last year, and the market continues to fall for a sixth consecutive year.

More than just losses, Girsky, 50, said he is fighting a culture within Opel that sees itself as an entity totally separate from GM even after more than eight decades of control. From the start, Girsky said, he wanted to uncover what needed to be changed and made about 40 trips to Europe in the past year.

"Every time you opened the door, more dead bodies fell out," Girsky said. "Everything was a series of surprises. You'd peel back a layer of the onion and you'd find more issues. That was frankly the goal early on: Let's find these issues. We sell a million units with this brand. We should be able to make money."


Zrodlo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo ciekawy tekst...

> Gwozdz do trumny Opla ?

> Najlepsza czesc o trupach z szafy

> .

> Quote:

> While GM is the leader in China and the United States, the world's two biggest markets, Europe

> remains spectacularly challenging. GM's goal of ending deficits there by mid-decade is just

> about as daunting as Hannibal's trip. Its European operations have lost $18 billion since

> 1999, including $1.8 billion last year, and the market continues to fall for a sixth

> consecutive year.

> More than just losses, Girsky, 50, said he is fighting a culture within Opel that sees itself as an

> entity totally separate from GM even after more than eight decades of control. From the start,

> Girsky said, he wanted to uncover what needed to be changed and made about 40 trips to Europe

> in the past year.

> "Every time you opened the door, more dead bodies fell out," Girsky said. "Everything was a series

> of surprises. You'd peel back a layer of the onion and you'd find more issues. That was

> frankly the goal early on: Let's find these issues. We sell a million units with this brand.

> We should be able to make money."

> Zrodlo...

GM to amerykańska firma, a Amerykanie nie umieją robić dobrych aut. Piszę bez kąśliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GM to amerykańska firma, a Amerykanie nie umieją robić dobrych aut. Piszę bez kąśliwości.

Opel to europejska firma, a europejczyki nie umieją robić dobrych aut. Piszę bez kąśliwości.

Europa umiera, związki zawodowe i wysokie koszty pracy powodują ze nie opłaca sie nic tam produkować. Mam nadzieje ze GM zlikwiduje Opla a Europę zarzuci produkowanymi w Korei Chevroletami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opel to europejska firma, a europejczyki nie umieją robić dobrych aut. Piszę bez kąśliwości.

> Europa umiera, związki zawodowe i wysokie koszty pracy powodują ze nie opłaca sie nic tam

> produkować. Mam nadzieje ze GM zlikwiduje Opla a Europę zarzuci produkowanymi w Korei

> Chevroletami.

Masz racje, bez 2 zdan.

Dla GMa, koszty pracy w EU, a w szczegolnsci w D, sa o 30% wyzsze niz w US, w przeliczeniu na USD.

Kwestia czasu, jak GM odlaczy kroplowke od pacjenta w stanie agonalnym, jakim jest Opel.

Dla przypomniejia, Opel i inny Saab od 14 lat, a wiec od 1999 r. przynosi straty!

18 mld USD od 1999r...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz racje, bez 2 zdan.

> Dla GMa, koszty pracy w EU, a w szczegolnsci w D, sa o 30% wyzsze niz w US, w przeliczeniu na USD.

> Kwestia czasu, jak GM odlaczy kroplowke od pacjenta w stanie agonalnym, jakim jest Opel.

> Dla przypomniejia, Opel i inny Saab od 14 lat, a wiec od 1999 r. przynosi straty!

> 18 mld USD od 1999r...

Takie są sprytne zagrania GM. Jak się nie ma kasy u siebie to ciągnął z Europy, a tutaj przecież i tak UE lub Merkel dadzą kasę, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie są sprytne zagrania GM. Jak się nie ma kasy u siebie to ciągnął z Europy, a tutaj przecież i

> tak UE lub Merkel dadzą kasę, nie?

pomińmy milczeniem Chryslera który do Mercedesa miętę już raz miał, teraz do Fiata zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie są sprytne zagrania GM. Jak się nie ma kasy u siebie to ciągnął z Europy, a tutaj przecież i

> tak UE lub Merkel dadzą kasę, nie?

Bez sporne jest, ze jako podatnicy doplacacie do kazdej wyprodukowanej sztuki Opel. Pytanie, tylko, jak dlugo?niewiem.gif

Z daleka "my" widzimy EU na skraju gospodarczego upadkuhmm.gif - a jesli nie tak tragicznie to dlugiej recesji. Ditto dla rynku aut. Np mamy zalew Audi czy Vee Dub - bo ilosc sztuk jakich nie sprzedali pozwolila zalac nasz rynek.

Dwa - dawniej nie do pomyslenia, ale np Hyundai/Kia zaczynaja exportowac modele ktore nie moga nadazyc klepac w Korea (jak ix35, Sportage) z EU, zeby zatkac dziure na rynku...

Ergo wracaja do Opel, nie updanie dopoki bedzie wola polityczna... bo jakby nie bylo podstawowym zadaniem kazdej firmy jest przynosic zysk ... a tego Opel juz dawno nie osiagnal [[pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drugiej tak tępej firmy motoryzacyjnej jak GM ze świecą szukać.

Dlaczego tepejhmm.gif?

Corporacje to nie tylko zysk, to rowniez polityka.hmm.gif. Wyobrazasz sobie backlash jaki bylby jakby np D pozwolily zamknac wszystkie fabryki Opel? panic.gif

Inny przyklad - Ford - fabryka w Belgilizak.gif - owszem zamknieta ale jakim kosztem (odpisu od podatku dla Fordshhh.gif)

[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

> Europa umiera, związki zawodowe i wysokie koszty pracy powodują ze nie opłaca sie nic tam

> produkować. Mam nadzieje ze GM zlikwiduje Opla a Europę zarzuci produkowanymi w Korei

> Chevroletami.

Wystarczy popatrzyc na historie - Daimler - Chrysler, BMW-Rover, tez podobno sie nie dalo przetrwac, jak sie tego drugiego sprzeda.zlosnik.gif[...]

Argument, wlasnie ze rynek EU dla GM jest wazny odpada - bo Chevrolet wypelnil luke po Opel, a te w produkcji na sztuke sa % znacznie tansze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> Wystarczy popatrzyc na historie - Daimler - Chrysler, BMW-Rover, tez podobno sie nie dalo

> przetrwac, jak sie tego drugiego sprzeda.[...]

> Argument, wlasnie ze rynek EU dla GM jest wazny odpada - bo Chevrolet wypelnil luke po Opel, a te w

> produkcji na sztuke sa % znacznie tansze...

Dla mnie koronnym argumentem jest to ze np. jedyny porządny model VW został zaprojektowany i jest robiony w USA a nie w Niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie koronnym argumentem jest to ze np. jedyny porządny model VW został zaprojektowany i jest

> robiony w USA a nie w Niemczech.

Dla mnie korronnym argumentem jest to, ze coraz wiecej Vee Dub bedziemy dostawac z USlizak.gif[...], i to, ze wszelka EU produkcja ... zanikahmm.gif - przyklady:

- Nissan Pathfinder - Made in Spain, od MY 2014 - Made in USA,

- Ford Focus MY12 - Made in Germany, MY13 - Made in Thailand,

Lista jest naprawde dluuugalizak.gif

GR, E, P, IRL, CY, - zreszta ... hahaha.gif - pamietam jak to zobaczylem...

Od 3:11 lizak.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

> Najlepsza czesc o trupach z szafy

[...]

Temat mnie zainteresowal, ze majac ciut wolnego czasu - pogrzebalem troche - platne subskrubcje + internet.

Sprzedaz

Sprzedaz w EU miala w Jan-2013 - 911,859 sztuk nowych rejestracjihmm.gif

To jestlizak.gif -9.6% mniej niz w Jan 2012.

W Feb 2013 jest jeszcze gorzejpanic.gif - dalszy spadek o 11.4%

Dosadnie mowiac, w EU sprzedano mniej aut niz w 1990 roku, czyli od kiedy EU zaczela prowadzic ten raport sprzedazy - rekordpanic.gif

Produkcja

EU ma 98 fabryklizak.gif[...] okolo 30 z tych fabryk ma produkcje na 70%hmm.gif, dalsze 5-6 produkeuje na 40%pad.gif[...] mozliwosci produkcji (Fiat).

Ford potwierdza, ze jeo Fabryki operuja srednio na 65% mozliwosci produkcji i nieoficjalne dane od GM mowia, ze Opel ma to samolizak.gif[...]

Praktycznie przesadzone jest to, ze Vauxhall zamknie Ellesmere Port[...]

straty

Ford za 2012 w EU ma US$1.75 billion

PSA US$1.5 billion

GM (tylko z Opel + Vauxhall) - (pre-tax) - US$1.8 billion

Jesli wierzyc Bloomberg to od 1999 roku Opel kosztowal GM US$16.4 bilfacepalm%5B1%5D.gif[...]

Spadek sprzedazy

Porownujac dane za 2011 vs 2012 mamy:

Renault - spadek % -22.1%

Opel/Vauxhall -15.7%

Fiat -15.2%

Ford -13.0%

Peugeot -12.9%

Citroen -12.8%

Volkswagen -4.4%

BMW -0.1%

Mercedes Benz 0.6%

Audi 3.4%

Paradoksalnie Fiat mimo duzego spadku sprzedazy moze nie byc w najgorszej sytuacji, poniewaz maja duzo gotowki z Chrysler, gdzie sprzedaz RAM, Jeep i Chrysler jest dochodowahmm.gif[...]

Ekonomicznie

To co sie stalo na Cyprus - podwazylo zaufanie do EU systemu bankowego, ergo zobaczycie odplyw kapitalu.

Dodatkowo EU protekcjonism, koszt pracy - to nie tylko Opel jest w g..... Z tych 98 fabryk wiele zostanie zamknietych - nawet jesli politycznie jest to samobojstwo - bo po prostu jak sie cash flow wyczerpie.... 30.GIF[...]

Opel po prostu moze byc pierwszy...lizak.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drugiej tak tępej firmy motoryzacyjnej jak GM ze świecą szukać.

jest , FIAT ;

i nie wiem czy jeszcze bardziej nie jest tępy , np popatrz na ich politykę odnośnie AR (mają mniej modeli w ofercie niż producenci super-samochodów facepalm%5B1%5D.gif ) , albo dlaczego świetne bravo II z dobrymi silnikami nie miało w ofercie kombiaka ,

w tym koncernie na szczeblu decyzyjnym pracują debile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest , FIAT ;

> i nie wiem czy jeszcze bardziej nie jest tępy , np popatrz na ich politykę odnośnie AR , albo

> dlaczego świetne bravo II z dobrymi silnikami nie miało w ofercie kombiaka , w tym

> koncernie na szczeblu decyzyjnym pracują debile

w szczególności taki jeden który uchronił Fiata od bankructwa skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody w EU sa zbyt drogie. Ten sam model mozna kupic w US czy W Australii co najmniej 2 razy taniej:

Dla przykladu, Jeep Grand Cherokee w EU, to 80 kUSD.

W USA, za ten sam model z porownywalnym wyposazeniem, 40kUSD.

PL

US

Z takim poziomem cen, sprzedaz w EU bedzie nadal leciala na morde...

panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest , FIAT ;

> i nie wiem czy jeszcze bardziej nie jest tępy , np popatrz na ich politykę odnośnie AR (mają

> mniej modeli w ofercie niż producenci super-samochodów ) , albo dlaczego świetne bravo

> II z dobrymi silnikami nie miało w ofercie kombiaka ,

> w tym koncernie na szczeblu decyzyjnym pracują debile

Zgadzam się w 100%

Bravo powinno być oprócz 5d hatch: sedan + kombi. Do dziś nie rozumiem też, dlaczego nie było Cromy sedan

_Fiat-Argenta-Coupe.jpg

Tylko wypuścili wprost genialne auto średniej niższej klasy w tak mało reprezentacyjnym nadwoziu. To samo z SUVami 3 i 5 drzwiowymi pokroju RAV4 w tym samym czasie, które mogły być na tej samej płycie podłogowej. Dlatego oprócz A i B segmentu to bieda straszna u Fiata i same strzały w stopę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochody w EU sa zbyt drogie. Ten sam model mozna kupic w US czy W Australii co najmniej 2 razy

> taniej:

Ale was podatkowo do grobu wpedzaja... Przeciez tz ze benzyna jest po 2 Euro nie jest wynikiem rynku tylko podatku, GST macie chyba srednio 20%, gdzie u mnie masz 10%.... + 3% stanowego przy rejestracji...

> Dla przykladu, Jeep Grand Cherokee w EU, to 80 kUSD.

> W USA, za ten sam model z porownywalnym wyposazeniem, 40kUSD.

> PL

> US

> Z takim poziomem cen, sprzedaz w EU bedzie nadal leciala na morde...

hmm.gif dlatego mowie, ze przy obecnej sytuacji ekonomicznej, szansze, ze ktos nie upadmie w tym roku sa niskie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla czego strzał w stupę?

Wystarczy spojrzeć na sprzedaż takiej Cromy przykładowo... Bravo też z innymi wersjami na bank lepiej by się sprzedawało. Dodatkowo byłby punkt wyjściowy na inne rynki i baza do rozwoju następnych modeli - a teraz muszą z Dodgem Journeyem kombinować bo nic się nie opłaca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale was podatkowo do grobu wpedzaja... Przeciez tz ze benzyna jest po 2 Euro nie jest wynikiem

> rynku tylko podatku, GST macie chyba srednio 20%, gdzie u mnie masz 10%.... + 3% stanowego

> przy rejestracji...

To fakt. Podatek od wartosci dodanej to srednio 20%.

Ale ceny US do EU, to jak 1:2.

W wiec +100%, a nie tylko podatek...

> dlatego mowie, ze przy obecnej sytuacji ekonomicznej, szansze, ze ktos nie upadmie w tym roku sa

> niskie....

Ceny nieruchomosci w PL, spadly od czasu upadku LB, o ok 50%.

Ciekawe kiedy poleca na morde ceny samochodow...

Wg mnie to kwestia czasu...

Jak kupowalem swojego Opla, dostalem 25% upustu, zakup w 09/2010.

50% - patrzac na ceny nieruchomosci wydaje sie byc mozliwe, w szczegolnosci zakupu online, a wiec bez dodatkowych marzy dilerow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy spojrzeć na sprzedaż takiej Cromy przykładowo...

ale co jest złego w Cromie poza znaczkiem Fiata?

>Bravo też z innymi wersjami na bank lepiej by się sprzedawało.

skąd to wiesz że w innych wersjach by sie lepiej sprzedawało?

>Dodatkowo byłby punkt wyjściowy na inne rynki i baza do rozwoju

> następnych modeli

ale o co chodzi niewiem.gif

>a teraz muszą z Dodgem Journeyem kombinować bo nic się nie opłaca...

z tego co wiadomo wszystkim to Fiat w europie może i notuje straty w "rynku", finansowe, ale jest na + ze względu na sprzedaż w np. w USA+ inne rynki nie EU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie korronnym argumentem jest to, ze coraz wiecej Vee Dub bedziemy dostawac z US[...], i to,

> ze wszelka EU produkcja ... zanika - przyklady:

Niedługo możecie dostawać VW z Chin, Indii, Tajlandii, a może już dostajecie. W USA mają być produkowane modele projektowane na rynek NA / wkrótce duży SUV /, ale Herr Winterkorn ostatnio jasno podkreślił, że mimo rozwoju nowych rynków, koncern nie zamierza zrezygnować z produkcji w Europie, czyli tak właściwie D, CZ, PL i częściowo E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np mamy zalew Audi czy Vee Dub - bo ilosc sztuk jakich nie

> sprzedali pozwolila zalac nasz rynek.

To nie jest nadprodukcja tylko planowana ekspansja. VAG jako jeden z nielicznych koncernów w czasie kryzysu przynosi zyski i się rozwija.

Za 5 lat chcą być światowym No 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale co jest złego w Cromie poza znaczkiem Fiata?

Wcześniej napisałem - bryła jest zbyt mało reprezentacyjna jak na średnią niższą klasę na którą wydajesz ok 100tys zł. W porównaniu z Avensisem Passatem itd. po prostu wygląda jak wieloryb - w tej klasie liczy się jednak trochę wygląd - dlatego powinna być wersja sedan - przynajmniej do wyboru. VW przykładowo nie dość, że ma sedana kombi itd. to ma jeszcze Passata CC i różne "specjalne" wersje. U Fiata była to tylko kombi-vano-osobówka z dwoma beznadziejnymi benzyniakami GM plus diesle - i sumarycznie nawet w palecie silnikowej diesel był tak naprawdę jedynym rozsądnym wyborem. Chciałeś kupić reprezentacyjny D segment w benzynie, szedłeś do kogoś innego.

> skąd to wiesz że w innych wersjach by sie lepiej sprzedawało?

Więcej do wyboru. Różnicą byłby tylko tyłek - reszta to to samo auto. Teraz chcesz kupić sedana lub kombi, to nie masz jak - idziesz do Forda, Renault czy co tam uważasz i kupujesz... Jest to szczególnie ważne w kryzysowej Europie gdzie ludzie chcą to samo nadwozie lub funkcjonalność ale wybierają często mniejsze i tańsze w utrzymaniu auto.

> ale o co chodzi

O to, że po fiasku sprzedażowym którymś z kolei, zarząd przestał inwestować w rozwój własnych produktów (Fiat Freemont, większość Lancii) - zamiast obrać jakiś kierunek i się go trzymać (tak jak swoją markę budowało np. Audi - VW z resztą też nie jest wyjątkiem bo oprócz Garbusa to niewiele kiedyś produkowali) to miotali się z pomysłami cały czas a pomysły były coraz to dziwniejsze - no i skończyło się to właśnie na jednym nadwoziu C segmentu i D segmencie ze Stanów. Więc oprócz A i B segmentu włosi prawdopodobnie nie będą samodzielnie już nic rozwijać w najbliższej przyszłości (jeżeli chodzi o Fiata). A szkoda.

Tym bardziej że np. w Brazylii/ Turcji / RPA i innych Fiatowych "rozwijających" się rynkach Bravo w wersjach Sedan i Kombi byłoby już zupełnym hitem - tak jak kiedyś np. Marea.

> z tego co wiadomo wszystkim to Fiat w europie może i notuje straty w "rynku", finansowe, ale jest

> na + ze względu na sprzedaż w np. w USA+ inne rynki nie EU

To prawda - dlatego Fiat się skupia teraz jako całą grupa, na rynkach poza EU - stąd też bardzo ambitne plany z Maserati i Alfą. Natomiast Fiat w samej grupie Fiata to tylko A i B segment, co jest trochę smutne bo potencjał jest - brakuje tylko stabilnej i rozsądnej wizji i kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest nadprodukcja tylko planowana ekspansja.

Plany, plananmi, ale to akurat z z planowana expansja nie ma nic wspolnegolizak.gif[...]

Ekonomi nie da sie oszukacold.gif[...]

10 lat temu wymiana byla AU$1=US$0.50.

Dzis jest AU$1=US$1.06, widac zdeka roznice, i koncerny robia $$$$ na wymianielizak.gif[...]

Najlepszym przykladem jest, ze cena aut malych nie zmienily sie od 15 lat - $19,990 za auto, ktore uroslo, dostalo wiecej wyposazenia,001.gif[...], dodaj inflacje 3% rocznie i sredni wzrost zarobkow 5% rocznie i masz obrazlizak.gif[...]

VAG, BMW, Merc zalewaja rynek bo:

1. Auta przeznaczone na EU stojalizak.gif-sprzedaz upada, gdzies to trzeba sprzedachmm.gif

2. Na wymianie zarabiaja dodatkowy %

3. Nikt nie placi za auto tyle co rekomendowana cena detaliczna, zobacz np BMW nawet u nich 3 series $56 k + koszty postawienia na droge, wejdziesz w stock dealerow i masz %53-56 k drive awayzlosnik.gif[...] - juz masz roznicy ok $5-6 k na tej samej wwwzlosnik.gif[...]

VAG jako jeden z nielicznych koncernów w czasie

> kryzysu przynosi zyski i się rozwija.

Tego nie podwazam, ale ta sytuacja ktora opisuje nie ma z tym wiele wspolnego. Wada Vee Dub jest to, ze maja nowych klientow, ale zobaczac ile klientow u mnie utrzymuja... malopanic.gif - bardzo malo.

Skora Frau Direktor ktora przypelzla z D, sama przyznaje, ze Aussies uwazaja, ze:

- Vee Dub ma drogi service,

- Vee Dub ma klopoty z Q,

- Vee Dub ma klopoty z obsluga klientazlosnik.gif

Wiec jak sobie wyobrazasz expansjehmm.gif?

Skoda stanela w miejscu, pardon w 2012 - rekord sprzedazy +20% przyrostu na marki prawie, a Skoda sprzedala JEDNO auto wiecej niz w 2011hahaha.gif.

> Za 5 lat chcą być światowym No 1.

Moge sie zalozyc z Toba $50 ze nie bedazlosnik.gif, nie widze, jak przez najblizsze 5 lat Toyota straci tronlizak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcześniej napisałem - bryła jest zbyt mało reprezentacyjna

To nawet nie to.

Fiat mając taką ofertę w zasadzie nie ma oferty dla flot.

Popatrzmy, czego potrzebuje flota:

- małego, taniego autka - OK, Fiat ma Pandę

- auta klasy B, najlepiej kombi - Fiat nie ma nic, po ulicach jeżdżą flotowe Fabie kombi, Peugeoty 206/207 (mimo ich tragicznej awaryjności) - to jest auto do którego można wsadzić handlowca i mnóstwo gratów, można też wysłać 2-4 os. ekipę. W Punto htb się nie zmieszczą.

- klasycznego kompakta, kombi jest koniecznością - popatrz ile na drogach Octavii, Focusów kombi. Fiat - znów ma Bravo wyłącznie htb

- auta klasy średniej - sedan + kombi - Passat, Superb, 407, Insignia - i tu jest Croma, która jest wyłącznie kombi.

Z silnikami by jeszcze dało radę opędzić to dieslami 1,3 i 1,9 - problem jest w gamie nadwozi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nawet nie to.

> Fiat mając taką ofertę w zasadzie nie ma oferty dla flot.

Wśród tych małych A i B segmentu jest jeszcze Quobo / Doblo (też w osobowych wersjach) i Linea... Fakt faktem, że Punto lub Linea kombi by się przydała nawet dla takich młodych rodzin w PL... Dodatkowo w większości aut (np. Linea) w przypadku wielu rynków (np. PL) gama silników do wyboru jest też tragiczna.

C i D semgnet dla flot (ale nie tylko bo przez brak SUVów, mini vanów itd. to tak naprawdę dla wszystkich) u Fiata to faktycznie tragedia. Nawet już Alfy 159 kombi nie ma - po prostu porażka maksymalna.

EDIT:

Linea_weekend_xxd_1924209.jpg

Do tego T-jet 120 KM w górę i na bank byłby to mój faworyt na moje następne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie to można przeczytać?

między wierszami ,

czyli gdzieś pomiędzy przenoszeniem linii produkcyjnych pandy z Tych do Pomigliano d'Arco,

nie trudno zauważyć , że nie ma to sensu ekonomicznego ale polityczny , i niestety przez te polityczne aspekty Fiat traci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nawet nie to.

> Fiat mając taką ofertę w zasadzie nie ma oferty dla flot.

> Z silnikami by jeszcze dało radę opędzić to dieslami 1,3 i 1,9 - problem jest w gamie nadwozi.

dokładnie , o ile dostawczaki , typu doblo , scudo , ducato , robią robotę , to jest permanentny brak w ofercie odmian kombi , w poszczególnych segmentach ,

z silnikami też szału nie ma , np 1.8 tbi można by także montować we fiatach , a nie ograniczać go tylko alfy no.gif , że niby zarezerwowany dla alfy , kultowa pojemność (1750) , co to za bzdura , auta trzeba sprzedawać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO masz absolutnie rację. Nie ma wyboru tak modelowo jak i wariantowo. Co gorsza zwróc uwage na regres w silnikach np w Bravo a nawet w Punto. Znikl np. diesel 2,0 165 KM, znikły wersje benzynowe 150KM. Wszystko obsługuje nieszczęsny 1,4 (skądinąd świetny silnik) w różnych wersjach. Nawet gdybym chciał wymienić Cromę na coś równorzędnego to we wszystkich markach Fiata nie ma nic. Założyłem, zapragnę coś mniejszego z mocnym silnikiem i skrzynią automatyczną - jest tylko Giulietta ale istnieje tylko hatchback. A skomplikowanej Delty biturbo nie chcę - dwie turbiny to jednak troche za dużo. No to powiedzmy przyoszczędzimy i kupimy Fiata 500 L. A tu mizeria silnikowa i nie ma porządnego automatu - pomijam wersję diesel aż 85 KM z dualogikiem - dobry automat - jeździłem sześć lat w Lancii ale chyba nie ta moc do jednak sporego auta. Słowem oferta kieruje mnie do konkurencji. I tak to wygląda na dziś. Na szczęście Croma jest dobra i nie muszę jej zmieniać choć zaczyna 8 rok. Nawet (odpukać) nie widzę purchli na lakierze. Ale jak tak dalej będzie to rozstaję się z Fiatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO masz absolutnie rację. Nie ma wyboru tak modelowo jak i wariantowo. Co gorsza zwróc uwage na

> regres w silnikach np w Bravo a nawet w Punto. Znikl np. diesel 2,0 165 KM, znikły wersje

> benzynowe 150KM. Wszystko obsługuje nieszczęsny 1,4 (skądinąd świetny silnik) w różnych

> wersjach.

wiadomo dlaczego się z tego wycofali? jakieś powody były oficjalnie podane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.