Skocz do zawartości

Zakup interfejsu do samochodu


Majkiel

Rekomendowane odpowiedzi

Noszę się z zamiarem zakupu interfejsu diagnostycznego do samochodu. No, może to za duże słowo "diagnostyczny". Może być podłączany poprzez USB albo Bluetoth. Musi współpracować z Fiatem Grande Punto (2007) i Fordem Fiestą (2009), miło by było jakby dogadał się też (przez przejściówkę) z Fiatem Uno czy Skodą Felicią (ale to niekonieczne).

Nie chodzi mi o jakiś wypasiony sprzęt, zdolny do współpracy ze wszystkimi samochodami i możliwościami zmian parametrów, ale o stosunkowo prosty i w miarę uniwersalny interfejs, za któego pomocą będzie można przejrzeć i skasować błędy, podejrzeć niektóre "funkcje zyciowe" pojazdu itp. Jest trochę tego na Alledrogo (ELM327, Automax 380, ...) , w cenach ok. 50-100 zł, ale nie za bardzo znam sie na tym i wolę zapytać, zanim kupię smile.gif

Możecie doradzić, który wybrać, albo na co zwrócić uwagę czy też czego się wystrzegać ? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ostatnio kupowałem elm327. Generalnie musisz określić co chcesz nim robić. Czy zależy Ci na wygodzie BT czy raczej rozwiązanie tradycyjne. Mój kolega ma BT i ciągle go wozi wpiętego w auto, z kablem tak się nie da. Dostępność programów. Generalnie z tego co wiem to wszystkie bardziej rozwinięte programy są na Windows, czyli raczej laptop, ale mi osobiście wystarczają darmowe na Androida, można skasować błędy sprawdzić podstawowe parametry telefonem komórkowym nawet stojąc na światłach. Acha, z BT bywa tak, że czasami są problemy z łącznością, sam miałem ten problem, ale udało się rozwiązać, dlatego polecam zakup w pobliżu domu i testy łączności u sprzedającego.

A tak poza tym to fajna rzecz, kawałek ASO w Twojej komórce... cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do felici (i innych VAGow) lepszy bedzie kabel VAG KKL wtedy mamy o wiele wieksze mozliwosci niz OBD2

w przypadku Fiata bedzie podobnie - Multiecuscan moze duuuzo wiecej niz OBD2

ELM327 jest fajny ale ogranicza sie do OBD2 czyli praktycznie tylko do prostej diagnostyki silnika, komputera pokladowego etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do felici (i innych VAGow) lepszy bedzie kabel VAG KKL wtedy mamy o wiele wieksze mozliwosci niz

> OBD2

> w przypadku Fiata bedzie podobnie - Multiecuscan moze duuuzo wiecej niz OBD2

> ELM327 jest fajny ale ogranicza sie do OBD2 czyli praktycznie tylko do prostej diagnostyki silnika,

> komputera pokladowego etc.

Praktycznie w każdej marce dedykowany interfejs będzie użytkowy, a nie zabawkowy. W PSA dopiero od 2005r OBD cokolwiek sensownego pokaże. W renówkach taki ELM to kropla w morzu możliwości CLIP'a (tu się można trochę ratować używając DDT2000, ale to też nie do końca to co CLIP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kabelek do subaru, ktorym EcuExplorerem odczytuje bledy, kasuej i sprawdzam parametry. Mozna tez chyba programwoac mapy w wersjach turbo, ale dla wygody kupilem ostatnio ELM327 na BT, czyli cos takiego:

ELM327-Interface-Bluetooth-OBD2-Car-Auto-Diagnostic-Scanner-V15_320x320.jpg

Sprawdzam sie super, jest bardzo maly, bezproblemowy laczy sie z softem typu Tornque. Do tego potrzebujesz telefonu, tablet lub Pc z windowsem albo Androidem ok.gif

Do kupienia na allegro, mozna tez sprawdzic ze sprzedajacym czy bedzie dzialac, ale jezeli ma Obd2 to nie powinno byc problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

> Mam na stałe Turbogauge i wystarcza

> A teraz widzę że są i inne komputerki pokładowe

Proszę o pomoc w wyborze. Potrzebuje kupić interfejs mam astrę 1.6 8v i sintrę 2.2 dti obd 2 wiem że op com jest dobrym rozwiązaniem ale może na wiosnę kupię audi a3 lub vv nie wiem jeszcze . moje pytanie czy to dobry pomysł ,czy to jakaś ściema ? i czy to działa? bo program jest i wszystko komplet ciekawe?http://allegro.pl/uniwersalny-interfejs-euroscan-2009-auta1996-2013-i3752054293.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę o pomoc w wyborze. Potrzebuje kupić interfejs mam astrę 1.6 8v i sintrę 2.2 dti obd 2 wiem

> że op com jest dobrym rozwiązaniem ale może na wiosnę kupię audi a3 lub vv nie wiem jeszcze

> . moje pytanie czy to dobry pomysł ,czy to jakaś ściema ? i czy to działa? bo program jest i

> wszystko komplet

> ciekawe?http://allegro.pl/uniwersalny-interfejs-euroscan-2009-auta1996-2013-i3752054293.html

Co myślisz kolego Alastair? [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym interfejsem tego wszystkiego nie ogarniesz.

Potrzebujesz:

ELM327 - Fiesta, ale pewnie okrojone mozliwosci, do tego wiele innych auto, w tym Fiat, Alfa, Lancia w polaczeniu z MultiEcuScan

ELM327 zmodyfikowany pod GP (przynajmniej do 1.9 taki potrzebny, wiec musisz wybadac temat) + zestaw przejsciowek TYP1, 2, 3, oraz program MultiEcuScan - tym juz duzo podzialasz w GP i innych Fiatach

Interfejs FIAT + VAG KKL + przejsciowka na 3pin dla starych Fiatow i ewentualnie przejsciowka na OBD1 dla starych VAGow. Interfejs dziala pod MultiEcuScan, starszym VAGcom, czy IAW ECU Scan (starsze Fiaty) autorstwa kolegi Tzok z AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.