Majkiel Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Noszę się z zamiarem zakupu interfejsu diagnostycznego do samochodu. No, może to za duże słowo "diagnostyczny". Może być podłączany poprzez USB albo Bluetoth. Musi współpracować z Fiatem Grande Punto (2007) i Fordem Fiestą (2009), miło by było jakby dogadał się też (przez przejściówkę) z Fiatem Uno czy Skodą Felicią (ale to niekonieczne). Nie chodzi mi o jakiś wypasiony sprzęt, zdolny do współpracy ze wszystkimi samochodami i możliwościami zmian parametrów, ale o stosunkowo prosty i w miarę uniwersalny interfejs, za któego pomocą będzie można przejrzeć i skasować błędy, podejrzeć niektóre "funkcje zyciowe" pojazdu itp. Jest trochę tego na Alledrogo (ELM327, Automax 380, ...) , w cenach ok. 50-100 zł, ale nie za bardzo znam sie na tym i wolę zapytać, zanim kupię Możecie doradzić, który wybrać, albo na co zwrócić uwagę czy też czego się wystrzegać ? Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Tu zobacz jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Sam ostatnio kupowałem elm327. Generalnie musisz określić co chcesz nim robić. Czy zależy Ci na wygodzie BT czy raczej rozwiązanie tradycyjne. Mój kolega ma BT i ciągle go wozi wpiętego w auto, z kablem tak się nie da. Dostępność programów. Generalnie z tego co wiem to wszystkie bardziej rozwinięte programy są na Windows, czyli raczej laptop, ale mi osobiście wystarczają darmowe na Androida, można skasować błędy sprawdzić podstawowe parametry telefonem komórkowym nawet stojąc na światłach. Acha, z BT bywa tak, że czasami są problemy z łącznością, sam miałem ten problem, ale udało się rozwiązać, dlatego polecam zakup w pobliżu domu i testy łączności u sprzedającego. A tak poza tym to fajna rzecz, kawałek ASO w Twojej komórce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 do felici (i innych VAGow) lepszy bedzie kabel VAG KKL wtedy mamy o wiele wieksze mozliwosci niz OBD2 w przypadku Fiata bedzie podobnie - Multiecuscan moze duuuzo wiecej niz OBD2 ELM327 jest fajny ale ogranicza sie do OBD2 czyli praktycznie tylko do prostej diagnostyki silnika, komputera pokladowego etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > do felici (i innych VAGow) lepszy bedzie kabel VAG KKL wtedy mamy o wiele wieksze mozliwosci niz > OBD2 > w przypadku Fiata bedzie podobnie - Multiecuscan moze duuuzo wiecej niz OBD2 > ELM327 jest fajny ale ogranicza sie do OBD2 czyli praktycznie tylko do prostej diagnostyki silnika, > komputera pokladowego etc. Praktycznie w każdej marce dedykowany interfejs będzie użytkowy, a nie zabawkowy. W PSA dopiero od 2005r OBD cokolwiek sensownego pokaże. W renówkach taki ELM to kropla w morzu możliwości CLIP'a (tu się można trochę ratować używając DDT2000, ale to też nie do końca to co CLIP). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Ja mam kabelek do subaru, ktorym EcuExplorerem odczytuje bledy, kasuej i sprawdzam parametry. Mozna tez chyba programwoac mapy w wersjach turbo, ale dla wygody kupilem ostatnio ELM327 na BT, czyli cos takiego: Sprawdzam sie super, jest bardzo maly, bezproblemowy laczy sie z softem typu Tornque. Do tego potrzebujesz telefonu, tablet lub Pc z windowsem albo Androidem Do kupienia na allegro, mozna tez sprawdzic ze sprzedajacym czy bedzie dzialac, ale jezeli ma Obd2 to nie powinno byc problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Mam na stałe Turbogauge i wystarcza A teraz widzę że są i inne komputerki pokładowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekpelczynski Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > Mam na stałe Turbogauge i wystarcza > A teraz widzę że są i inne komputerki pokładowe Proszę o pomoc w wyborze. Potrzebuje kupić interfejs mam astrę 1.6 8v i sintrę 2.2 dti obd 2 wiem że op com jest dobrym rozwiązaniem ale może na wiosnę kupię audi a3 lub vv nie wiem jeszcze . moje pytanie czy to dobry pomysł ,czy to jakaś ściema ? i czy to działa? bo program jest i wszystko komplet ciekawe?http://allegro.pl/uniwersalny-interfejs-euroscan-2009-auta1996-2013-i3752054293.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekpelczynski Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > Proszę o pomoc w wyborze. Potrzebuje kupić interfejs mam astrę 1.6 8v i sintrę 2.2 dti obd 2 wiem > że op com jest dobrym rozwiązaniem ale może na wiosnę kupię audi a3 lub vv nie wiem jeszcze > . moje pytanie czy to dobry pomysł ,czy to jakaś ściema ? i czy to działa? bo program jest i > wszystko komplet > ciekawe?http://allegro.pl/uniwersalny-interfejs-euroscan-2009-auta1996-2013-i3752054293.html Co myślisz kolego Alastair? [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Do fiatopodobnych potrzebujesz TEGO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > Do fiatopodobnych potrzebujesz TEGO do alfy to polecają ten za 28zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > do alfy to polecają ten za 28zł to taka wersja "light", zawsze lepiej mieć cały zestaw z elm'em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekpelczynski Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > to taka wersja "light", zawsze lepiej mieć cały zestaw z elm'em Myślałem o audi i vv , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekpelczynski Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > Myślałem o audi i vv , Czyli jak osobno dokupię KABEL DIAGNOSTYCZNY ELM327 OBD2 FORD FIAT OPEL VAT to tamten program też elma obsłuży? czy jakiś inny bym musiał dokupić? Czekam na informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Jednym interfejsem tego wszystkiego nie ogarniesz. Potrzebujesz: ELM327 - Fiesta, ale pewnie okrojone mozliwosci, do tego wiele innych auto, w tym Fiat, Alfa, Lancia w polaczeniu z MultiEcuScan ELM327 zmodyfikowany pod GP (przynajmniej do 1.9 taki potrzebny, wiec musisz wybadac temat) + zestaw przejsciowek TYP1, 2, 3, oraz program MultiEcuScan - tym juz duzo podzialasz w GP i innych Fiatach Interfejs FIAT + VAG KKL + przejsciowka na 3pin dla starych Fiatow i ewentualnie przejsciowka na OBD1 dla starych VAGow. Interfejs dziala pod MultiEcuScan, starszym VAGcom, czy IAW ECU Scan (starsze Fiaty) autorstwa kolegi Tzok z AK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.