Skocz do zawartości

Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc.


robiw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Kolegów,

Pewien już czas noszę się z zamiarem zmiany auta i po wielu przemyśleniach jak i jazdach próbnych na "polu walki" pozostały wyłącznie 2 trochę niepodobne do siebie modele. Nie wdając się w szczegóły napiszę plusy i minusy obu aut i bardzo proszę o jakieś sugestie bo przyznam, że trudno się zdecydować:

Focus MK3:

PLUSY:

- całkiem porywająca stylistyka, choć nie bez kontrowersji,

- bardzo bogate wyposażenie wersji Edition,

- świetny silnik 1.6 150KM (doładowana benzyna),

- umiarkowane zużycie paliwa,

- znakomite wprost prowadzenie i właściwości jezdne (sama przyjemność),

- sporej wielkości wnętrze,

- spory bagażnik.

MINUSY:

- straszny miszmasz we wnętrzu pojazdu, które nie do końca mi się podoba (twarde plastiki, nieidealne spasowanie, mizerny wygląd radia, sporo przycisków),

- nie tak dobre wykonanie i wrażenie jakości jak VW,

- zapewne spora utrata wartości przy odsprzedaży.

GOLF VII:

PLUSY:

- idealne wykonanie i spasowanie wnętrza jak i jakość użytych materiałów,

- idealny porządek we wnętrzu - jak dla mnie ideał zarówno ergonomii jak i wyglądu,

- świetny zestaw audio z dużym ekranem dotykowym,

- świetny silnik 1.4 140KM (doładowana benzyna), który sprawia wrażenie żwawszego niż mocniejszy w Focusie,

- zapewne niska utrata wartości.

MINUSY:

- bardzo spokojna, stonowana stylistyka zewnętrzna bez emocji,

- ciaśniejsze wnętrze,

-słabsze wyposażenie niż w Focusie (brak wielu systemów wspomagających jak również climatronica itd - w podobnym zakresie cenowym co jasne),

-zdecydowanie gorszy układ jezdny niż w Focusie,

-twarde zawieszenie,

-wyższa o kilka tysięcy cena auta gorzej wyposażonego.

Oba auta uwzględniając upusty w podobnej cenie. Dylemat pozostał. Rozważam jeszcze nowego Leona, którego nie ma jeszcze na naszym rynku, ale cena będzie pewnie wysoka a i Seat nie rozpieszczał do tej pory jakością wykonania wnętrza, na której bardzo mi zależy. Serdecznie proszę co bardziej rozsądnych o sugestie poparte świeżym i bez emocji spojrzeniem na problem za co z góry dziękuję...robiw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie rozumiem Twój dylemat. Golf jest szaleńczo nudny, a Focus mi się na przykład nie podoba. Z tych dwóch zdecydowanie brałbym Golfa, jednak chyba próbowałbym znaleźć alternatywę.

Mi osobiście z klasy C najbardziej teraz podoba nowa Astra. Myślałeś może o Mazda 3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się nawet Focus podoba, tylko to wnętrze... Co do Astry - jeździłem Astrą 1.4 140KM. Ten samochód po prostu...nie jeździ. Masakra, taki "czołg"... Masa 1500kg robi swoje i silnik 140KM nie ma nic do powiedzenia a spalanie 11.2l. Golf czy Focus to przy niej rakiety. Mazda ma tak samo plastikowe wnętrze jak Focus a i opinię chyba nie najlepszą. Masakra z tym wyborem...Robert

PS.

Golf ze słabszym wyposażenie droższy od Focusa chyba coś koło 3 tys. Mowa o bardzo dużych zniżkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Obecnie moim zdaniem w klasie C szefuje Golf. Focus III kompletnie mi nie leży no i niestety ma swoje bolączki (w serwisach forda jednak mówią, że wybitnie bezawaryjny to on nie jest).

Poza tym focus w każdej wersji niżej do titanium z pełnym oświetleniem ambiente ma tak tragiczne wnętrze, że aż w oczy szczypie.

Golf z kolei ma wnętrze z materiałów jak w klasie D, nie małem okazji pojeździć, więc o właściwościach jezdnych się nie wypowiem, jednak siedziało mi się w nim doskonale.

Moim zdaniem zdecydowanie Golf.

co do gwarancji to tu dużo lepiej u forda - chociaż seris ford ma straszliwie podły, VW ma o niebo lepszy.

w fordzie masz gwarancję 12 - czyli możesz sobie przedłużyc do 10 lat lub 200kkm. kosztuje to tylko 89zł/rok.

w VW musisz zabulić ze 3kpln, żeby przedłużyć o 3 lata, musisz to zrobić od razu po zakupie, albo maksymalnie pol roku przed końcem gwary (oczym oczywiście nie zawsze informują - ja sie przez to spóźniłem angryfire.gif) - ale wtedy jest drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie się nawet Focus podoba, tylko to wnętrze... Co do Astry - jeździłem Astrą 1.4 140KM. Ten

> samochód po prostu...nie jeździ. Masakra, taki "czołg"... Masa 1500kg robi swoje i silnik

> 140KM nie ma nic do powiedzenia a spalanie 11.2l. Golf czy Focus to przy niej rakiety.

Jeździłem tylko dwoma wersjami silnikowymi. Benzyną coś koło 100 koni i dieslem, chyba coś koło 165 koni. O ile benzyna to dramat, to ten diesel mnie pozytywnie zaskoczył. Mi się w tej chwili w tym segmencie najbardziej podoba stylistyka i wykończenie wnętrza w Astrze.

Mazda

> ma tak samo plastikowe wnętrze jak Focus a i opinię chyba nie najlepszą. Masakra z tym

> wyborem...Robert

> PS.

> Golf ze słabszym wyposażenie droższy od Focusa chyba coś koło 3 tys. Mowa o bardzo dużych

> zniżkach...

No chyba warto jednak iść w kierunku Golfa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus w wersji Edition 1.6 150KM + bogaty pakiet GoldX. Golf Comfortline 1.4 140KM bez żadnych pakietów. Znacznie uboższy wyposażeniowo i droższy. Ciekawe, że polecacie raczej Golfa...ale z przedłużoną gwarancją...Nie wróży to dobrze ;-). Silnik Focusa ponoć lepszy od TSI VW. Zawieszenie i przyjemnośc z prowadzenia Focusa klase wyżej od Golfa IMHO...r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Ciekawe, że polecacie raczej Golfa...ale z

> przedłużoną gwarancją...Nie wróży to dobrze ;-). Silnik Focusa ponoć lepszy od TSI VW.

> Zawieszenie i przyjemnośc z prowadzenia Focusa klase wyżej od Golfa IMHO...r

A kolega już po czy jeszcze przed obowiązkowej lekturze forów VW i Forda? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A kolega już po czy jeszcze przed obowiązkowej lekturze forów VW i Forda?

Przed :-(. Zdecydowanie nie chcę śledzić tych opinii. Na autocentrum.pl przeważa zachwyt Focusem... Co do silnika tez same dobre opinie. Co do TSI słyszałem, że było sporo problemów choć nie wiem czy wersja w Golfie nie jest już ich pozbawiona? r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz to w którym się lepiej czujesz. Wnętrze to podstawa, a tutaj -moim zdaniem- golf bije focus , i to zdecydowanie. W przypadku focus dużym plusem jest cena i tego nie da się ukryć. Nie myślałeś nad tym, żeby zejść z silnikiem do 1.4 122 KM i wybrać wersję highline? Super opcją są fotele eroavtive za 1250 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bierz to w którym się lepiej czujesz. Wnętrze to podstawa, a tutaj -moim zdaniem- golf bije focus ,

> i to zdecydowanie. W przypadku focus dużym plusem jest cena i tego nie da się ukryć. Nie

> myślałeś nad tym, żeby zejść z silnikiem do 1.4 122 KM i wybrać wersję highline? Super opcją

> są fotele eroavtive za 1250 zł.

122KM nie wchodzi w grę bo i te 140KM to mogłoby być lepiej ;-). Focus tańszy o3-4 tys. i znacznie lepiej wyposażony, prowadzi sie tez o niebo lepiej...cholera, gdyby to radio miał inne ;-) bo "wiocha" straszna...a radio Sony 2800 - chore...R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 122KM nie wchodzi w grę bo i te 140KM to mogłoby być lepiej ;-). Focus tańszy o3-4 tys. i znacznie

> lepiej wyposażony, prowadzi sie tez o niebo lepiej...cholera, gdyby to radio miał inne ;-) bo

> "wiocha" straszna...a radio Sony 2800 - chore...R

Ja nie odczułem różnicy w prowadzeniu, co do awaryjności VW psuje się tak samo jak każda inna marka. Rozumie, że duże LCD na desce to bajer, ale żeby to decydowało o całokształcie? Bierz FOKE bo widać że Cię bardziej kręci. Olej radio. Audio ma grać, a nie wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie odczułem różnicy w prowadzeniu, co do awaryjności VW psuje się tak samo jak każda inna

> marka. Rozumie, że duże LCD na desce to bajer, ale żeby to decydowało o całokształcie? Bierz

> FOKE bo widać że Cię bardziej kręci. Olej radio. Audio ma grać, a nie wyglądać.

Nie, nie, to nie kwestia dużego lcd, a właściwie tft. Ogólnie wnętrze jest dużo lepiej wykonane i spasowane budzi respekt i zaufanie. Np. taki boczek drzwi w Focusie, ciągniesz go łapą a on odchodzi od drzwi, uchwyt także odchodzi od tapicerki a w VW jakby był wykonany ze stali. Wszystko spasowane idealnie i do tego uporządkowane a nie taki miszmasz jakby kilku projektantów dało z siebie wszystko - choinka. A radio standardowe w Foce to ja mam lepszy plastik na starym laptopie...R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Deko mniej ;-) co nie znaczy, że umywa się do Focusa...jednak im wszystkim sporo brakuje do nowego

> Leona, który ja sądze będzie drogi (~80tys.) jak i plastikowy...r

Leon zewnętrznie jest OK ale wnętrze? To jakaś stylistyczna porażka rodem z lat 80tych. Do tego pewnie jakość na poziomie auta dostawczego. Najnowsza Octavia moim zdaniem w końcu ma w miarę poprawne proporcje i nie wygląda już jak owad z wielkim odbytem, na fajnych dużych felgach może się podobać. Ale to tylko moje zdanie, nie każdy musi miec podobne a wybór i tak należy do Ciebie.

Swoją drogą skor zależy Ci na emocjach możesz jeszcze popatrzeć na Guliette.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 122KM nie wchodzi w grę bo i te 140KM to mogłoby być lepiej ;-). Focus tańszy o3-4 tys. i znacznie

> lepiej wyposażony, prowadzi sie tez o niebo lepiej...cholera, gdyby to radio miał inne ;-) bo

> "wiocha" straszna...a radio Sony 2800 - chore...R

A ja ci powiem,ze wydasz tę kasę i po roku możesz czuć niedosyt. W Focusie wnętrze ci obrzydnie (btw sprawdzałeś jak mało miejsca na tylnej kanapie?) a VW będziesz tęsknił za wyposażeniem takim jak ksenony, bluetooth, (tempomat chyba jest w standardzie w tej cenie). Przemyśl sprawę albo dołóż 5-10k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podobne auta spoglądam.

Najciekawsze wyjście to nowy Leon ale tu pojawia aktualny problem Seata w Polsce,

który nie wiadomo kiedy i z jakim skutkiem się zakończy.

Do czasu wyjaśnienia kupno to loteria,

a poza tym na razie problemu brak,bo auto u nas niedostępne.

I chciał, nie chciał pozostaje Golf, bo Focus jest paskudny w środku, a tam spędza się najwięcej czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie legenda żywa tylko marketing. W niektórych głowach siedzi uparcie i nie chce wyjść. To jest tak: w (marka X) często psuje sie zawieszenie ale to dobre auto, a (marka Y) to kiepskie auto bo często psuje sie zawieszenie. Pytanie, które auto jest lepsze? To, które producent lepiej zachwala.

Ani VW nie jest taki dobry, ani Alfa nie jest taka zła. Są takie same. Reszta siedzi w głowach. I w reklamie oficjalnej i cichcem sponsorowanej.

P.S. Osobiście mam Alfę MITO (salonową) i nie spędzam życia w serwisie w przeciwieństwie do kolegi "szczęśliwego" posiadacza (salonowego) Passata. No i o czym to świadczy? No Alfa to kiepski samochód, bo sie psuje a Passat się psuje ale to dobry samochód. hahaha.gifzlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najciekawsze wyjście to nowy Leon ale tu pojawia aktualny problem Seata w Polsce,

Od dealera mam zapewnienia, że w Maju rozpocznie się akcja reklamowa i wtedy, a najpóźniej na przełomie maja/czerwca, auta trafią do salonu. Oby...Środek może i mocno zachowawczy, ale oby był dobrze wykonany a nie jak poprzednie modele tej marki...r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Szanownych Kolegów,

> Pewien już czas noszę się z zamiarem zmiany auta i po wielu przemyśleniach jak i jazdach próbnych

> na "polu walki" pozostały wyłącznie 2 trochę niepodobne do siebie modele. Nie wdając się w

> szczegóły napiszę plusy i minusy obu aut i bardzo proszę o jakieś sugestie bo przyznam, że

> trudno się zdecydować:

> Focus MK3:

> PLUSY:

> - całkiem porywająca stylistyka, choć nie bez kontrowersji,

> - bardzo bogate wyposażenie wersji Edition,

> - świetny silnik 1.6 150KM (doładowana benzyna),

> - umiarkowane zużycie paliwa,

> - znakomite wprost prowadzenie i właściwości jezdne (sama przyjemność),

> - sporej wielkości wnętrze,

> - spory bagażnik.

> MINUSY:

> - straszny miszmasz we wnętrzu pojazdu, które nie do końca mi się podoba (twarde plastiki,

> nieidealne spasowanie, mizerny wygląd radia, sporo przycisków),

> - nie tak dobre wykonanie i wrażenie jakości jak VW,

> - zapewne spora utrata wartości przy odsprzedaży.

> GOLF VII:

> PLUSY:

> - idealne wykonanie i spasowanie wnętrza jak i jakość użytych materiałów,

> - idealny porządek we wnętrzu - jak dla mnie ideał zarówno ergonomii jak i wyglądu,

> - świetny zestaw audio z dużym ekranem dotykowym,

> - świetny silnik 1.4 140KM (doładowana benzyna), który sprawia wrażenie żwawszego niż mocniejszy w

> Focusie,

> - zapewne niska utrata wartości.

> MINUSY:

> - bardzo spokojna, stonowana stylistyka zewnętrzna bez emocji,

> - ciaśniejsze wnętrze,

> -słabsze wyposażenie niż w Focusie (brak wielu systemów wspomagających jak również climatronica itd

> - w podobnym zakresie cenowym co jasne),

> -zdecydowanie gorszy układ jezdny niż w Focusie,

> -twarde zawieszenie,

> -wyższa o kilka tysięcy cena auta gorzej wyposażonego.

> Oba auta uwzględniając upusty w podobnej cenie. Dylemat pozostał. Rozważam jeszcze nowego Leona,

> którego nie ma jeszcze na naszym rynku, ale cena będzie pewnie wysoka a i Seat nie

> rozpieszczał do tej pory jakością wykonania wnętrza, na której bardzo mi zależy. Serdecznie

> proszę co bardziej rozsądnych o sugestie poparte świeżym i bez emocji spojrzeniem na problem

> za co z góry dziękuję...robiw

niewiem ile masz do wydania ale za ok 73 -74 masz mazde 3 2.0 Pb Exclusive Plus 2012 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o wypasie, osiągach, a nie ma podstawowej informacji czy ten Golf jest na belce czy na wielowahaczu. Bo są różne. Focus zawsze będzie "mnogowahaczowy".

Ale osobiście nie miałbym dylematu. Forda z racji tragicznego wnętrza w życiu bym nie kupił. Bez mrugnięcia okiem Golf. W końcu to "siódemka", myślę, że szczśliwa... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od dealera mam zapewnienia, że w Maju rozpocznie się akcja reklamowa i wtedy, a najpóźniej na

> przełomie maja/czerwca, auta trafią do salonu. Oby...Środek może i mocno zachowawczy, ale oby

> był dobrze wykonany a nie jak poprzednie modele tej marki...r

Jeździłem trzema seatami, więc mogę się wypowiedzieć. Leon pierwszej generacji (1M), ma środek z A3. Jakościowo - bez zarzutu, stylistycznie jak dla mnie również. Leon drugiej generacji (1P) - niestety środek brzydki jak noc listopadowa, a ten nocnik, z którego wystaje drążek zmiany biegów to w ogóle... Jakościowo uważam, że nie jest źle, mi nic nie trzeszczało, spasowanie ok.

Seaty zawsze były tańsze niż równorzędne VW czy nawet Skody i bardziej ekstrawaganckie z wyglądu. Leon 1P w mocnej wersji cenowo zawsze był bardzo atrakcyjny (np. 240 konna Cupra tańsza niż 200 konna Octavia RS). Ceny bym się więc nie bał. Poczekaj na Leona (jeśli to tylko miesiąc), przejedź się i oceń czy wnętrze spełnia twoje wymogi jakościowe. Silniki będziesz miał te same co w Golfie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.