Skocz do zawartości

Buspasy


Mantom

Rekomendowane odpowiedzi

> praktyce? Czy faktycznie miasto się zakorkowało po wprowadzeniu buspasów?

Nie.

Zakorkowane było już znacznie wcześniej grinser006.gif

Teoretycznie różnica jest taka że możesz porzucić samochód i pojechać znacznie szybciej autobusem grinser006.gif

A praktycznie to i tak autobus utyka w miejscu gdzie jeszcze nie ma buspasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, ale w łikendy powinni "wyłaczać" znakami buspasy, a niektóre są 7 dni w tygodniu i się

> bezsensownie stoi w sb/ndz.

hmm.gif jeżeli się stoi, tzn że są korki a jak są korki tzn że bus pas spełnia swoją rolę

chyba że u was autobusy nie jeżdżą w weekend ?

nie widzę sensu "wyłączania" bus pasów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, ale w łikendy powinni "wyłaczać" znakami buspasy, a niektóre są 7 dni w tygodniu i się

> bezsensownie stoi w sb/ndz.

Ano. Niektóre są wyłączane poza godzinami szczytu, ale niektóre obowiązują bez wyjątku.

Nie wiem od czego to zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Łodzi mają powstać buspasy - jakiś tekst

> W związku z tym mam pytanie to kolegów z miast, gdzie buspasy już funkcjonują. Jak to wyglada w

> praktyce? Czy faktycznie miasto się zakorkowało po wprowadzeniu buspasów?

Na bus pasie są często zrobione prawoskręty, więc autobus i tak stoi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy gdzie i jak ten buspas jest zrobiony. Ważne są skrzyżowania, bo to one wstrzymują ruch. Jeśli były dwa/trzy pasy, a zostaje jeden/dwa + buspas, to nie ma siły, żeby to nie powodowało ogromnych utrudnień. Niekiedy jednak prawy skrajny pas jest do skrętu w prawo (dla wszystkich) i jazdy na wprost dla autobusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zależy gdzie i jak ten buspas jest zrobiony. Ważne są skrzyżowania, bo to one wstrzymują

> ruch. Jeśli były dwa/trzy pasy, a zostaje jeden/dwa + buspas, to nie ma siły, żeby to nie

> powodowało ogromnych utrudnień. Niekiedy jednak prawy skrajny pas jest do skrętu w prawo (dla

> wszystkich) i jazdy na wprost dla autobusów.

Buspas najlepiej sprawdza się się na prostych, dłuuugich odcinkach, na których normalnie tworzą się kolejki. Wówczas oszczędności czasu dla autobusów są olbrzymie - taka, na przykład, trasa Toruńska w stolicy.

W al. Jerozolimskich na odcinku Żelazna/plac Zawiszy również. Ale co z tego, jak przez Żelazną zawsze jest kolejka do skrętu w prawo (a buspas przebiega właśnie tym pasem do skrętu), bo ludzie się po przejściu dla pieszych szwendają.

Więc niby jest lepiej, ale tak nie do końca wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Łodzi mają powstać buspasy - jakiś tekst

> W związku z tym mam pytanie to kolegów z miast, gdzie buspasy już funkcjonują. Jak to wyglada w

> praktyce? Czy faktycznie miasto się zakorkowało po wprowadzeniu buspasów?

To chyba kwestia konkretnego miasta, ukladu drogowego itd.

W takim Bialymstoku buspasy uwazam za przerost dazenia wladz miasta do uznania go metropolia.

Mozliwe tez, ze na mojej opini zawazylo to, ze powstaly bez tzw "glowy" (remont w centrum, na cala zime rozbabrana ulica po 3 pasy w kazda strone, zwezona do 2 z czego 1 to wiecznie pusty buspas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Łodzi mają powstać buspasy - jakiś tekst

> W związku z tym mam pytanie to kolegów z miast, gdzie buspasy już funkcjonują. Jak to wyglada w

> praktyce? Czy faktycznie miasto się zakorkowało po wprowadzeniu buspasów?

nie, smieme twierdzic ze trasa autobusu jest szybsza

chyba ze z ulicy 2 pasmowej , jeden zostanie buspasem a drugi bedzie ogólnodostepny - w takim przypadku bedzie katastrofa. chyba ze dobuduja do tych dwóch isntiejacych pasów , trzeci buspas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Krakowie działa dobrze. Jest sporo miejsc, gdzie wczesniej autobusy kwitnęły w korkach a teraz jadą tak jak powinny. I społeczeństwo też się nauczyło, że na buspas się nie wjeżdża. Niestety - czasem w ciągu takich buspasów jest wąskie gardło - np wiadukt w Krk na 29-go listopada dzięki któremu autobusy też stoją w korkach.

Z tym, że tworzenie buspasów miało za zadanie przyspieszenie przejazdu dla komunikacji miejskiej a nie odkorkowanie miasta jako takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba kwestia konkretnego miasta, ukladu drogowego itd.

> W takim Bialymstoku buspasy uwazam za przerost dazenia wladz miasta do uznania go metropolia.

> Mozliwe tez, ze na mojej opini zawazylo to, ze powstaly bez tzw "glowy" (remont w centrum, na cala

> zime rozbabrana ulica po 3 pasy w kazda strone, zwezona do 2 z czego 1 to wiecznie pusty

> buspas).

Za mało poruszasz się komunikacją miejską by docenić ten wynalazek zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym, że tworzenie buspasów miało za zadanie przyspieszenie przejazdu dla komunikacji miejskiej a

> nie odkorkowanie miasta jako takiego.

czasem buspasy mają wręcz utrudnić jazdę aut w centrum, po to żeby właśnie przesiąść sie ze stojącego w korkach samochodu, do jadącego buspasem autobusu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.