Mantom Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 W Łodzi mają powstać buspasy - jakiś tekst W związku z tym mam pytanie to kolegów z miast, gdzie buspasy już funkcjonują. Jak to wyglada w praktyce? Czy faktycznie miasto się zakorkowało po wprowadzeniu buspasów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > praktyce? Czy faktycznie miasto się zakorkowało po wprowadzeniu buspasów? Nie. Zakorkowane było już znacznie wcześniej Teoretycznie różnica jest taka że możesz porzucić samochód i pojechać znacznie szybciej autobusem A praktycznie to i tak autobus utyka w miejscu gdzie jeszcze nie ma buspasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Nie. > Zakorkowane było już znacznie wcześniej No dobra, ale w łikendy powinni "wyłaczać" znakami buspasy, a niektóre są 7 dni w tygodniu i się bezsensownie stoi w sb/ndz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > No dobra, ale w łikendy powinni "wyłaczać" znakami buspasy, a niektóre są 7 dni w tygodniu i się > bezsensownie stoi w sb/ndz. jeżeli się stoi, tzn że są korki a jak są korki tzn że bus pas spełnia swoją rolę chyba że u was autobusy nie jeżdżą w weekend ? nie widzę sensu "wyłączania" bus pasów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > jeżeli się stoi, tzn że są korki Przed buspasami w łikendy nie stało, bo zrobieniu - stoi. A bus w łikend przeleci jeden na 15 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > No dobra, ale w łikendy powinni "wyłaczać" znakami buspasy, a niektóre są 7 dni w tygodniu i się > bezsensownie stoi w sb/ndz. Ano. Niektóre są wyłączane poza godzinami szczytu, ale niektóre obowiązują bez wyjątku. Nie wiem od czego to zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > W Łodzi mają powstać buspasy - jakiś tekst > W związku z tym mam pytanie to kolegów z miast, gdzie buspasy już funkcjonują. Jak to wyglada w > praktyce? Czy faktycznie miasto się zakorkowało po wprowadzeniu buspasów? Na bus pasie są często zrobione prawoskręty, więc autobus i tak stoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Wszystko zależy gdzie i jak ten buspas jest zrobiony. Ważne są skrzyżowania, bo to one wstrzymują ruch. Jeśli były dwa/trzy pasy, a zostaje jeden/dwa + buspas, to nie ma siły, żeby to nie powodowało ogromnych utrudnień. Niekiedy jednak prawy skrajny pas jest do skrętu w prawo (dla wszystkich) i jazdy na wprost dla autobusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Wszystko zależy gdzie i jak ten buspas jest zrobiony. Ważne są skrzyżowania, bo to one wstrzymują > ruch. Jeśli były dwa/trzy pasy, a zostaje jeden/dwa + buspas, to nie ma siły, żeby to nie > powodowało ogromnych utrudnień. Niekiedy jednak prawy skrajny pas jest do skrętu w prawo (dla > wszystkich) i jazdy na wprost dla autobusów. Buspas najlepiej sprawdza się się na prostych, dłuuugich odcinkach, na których normalnie tworzą się kolejki. Wówczas oszczędności czasu dla autobusów są olbrzymie - taka, na przykład, trasa Toruńska w stolicy. W al. Jerozolimskich na odcinku Żelazna/plac Zawiszy również. Ale co z tego, jak przez Żelazną zawsze jest kolejka do skrętu w prawo (a buspas przebiega właśnie tym pasem do skrętu), bo ludzie się po przejściu dla pieszych szwendają. Więc niby jest lepiej, ale tak nie do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > W Łodzi mają powstać buspasy - jakiś tekst > W związku z tym mam pytanie to kolegów z miast, gdzie buspasy już funkcjonują. Jak to wyglada w > praktyce? Czy faktycznie miasto się zakorkowało po wprowadzeniu buspasów? To chyba kwestia konkretnego miasta, ukladu drogowego itd. W takim Bialymstoku buspasy uwazam za przerost dazenia wladz miasta do uznania go metropolia. Mozliwe tez, ze na mojej opini zawazylo to, ze powstaly bez tzw "glowy" (remont w centrum, na cala zime rozbabrana ulica po 3 pasy w kazda strone, zwezona do 2 z czego 1 to wiecznie pusty buspas). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > W Łodzi mają powstać buspasy - jakiś tekst > W związku z tym mam pytanie to kolegów z miast, gdzie buspasy już funkcjonują. Jak to wyglada w > praktyce? Czy faktycznie miasto się zakorkowało po wprowadzeniu buspasów? nie, smieme twierdzic ze trasa autobusu jest szybsza chyba ze z ulicy 2 pasmowej , jeden zostanie buspasem a drugi bedzie ogólnodostepny - w takim przypadku bedzie katastrofa. chyba ze dobuduja do tych dwóch isntiejacych pasów , trzeci buspas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shinr Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 W Krakowie działa dobrze. Jest sporo miejsc, gdzie wczesniej autobusy kwitnęły w korkach a teraz jadą tak jak powinny. I społeczeństwo też się nauczyło, że na buspas się nie wjeżdża. Niestety - czasem w ciągu takich buspasów jest wąskie gardło - np wiadukt w Krk na 29-go listopada dzięki któremu autobusy też stoją w korkach. Z tym, że tworzenie buspasów miało za zadanie przyspieszenie przejazdu dla komunikacji miejskiej a nie odkorkowanie miasta jako takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > To chyba kwestia konkretnego miasta, ukladu drogowego itd. > W takim Bialymstoku buspasy uwazam za przerost dazenia wladz miasta do uznania go metropolia. > Mozliwe tez, ze na mojej opini zawazylo to, ze powstaly bez tzw "glowy" (remont w centrum, na cala > zime rozbabrana ulica po 3 pasy w kazda strone, zwezona do 2 z czego 1 to wiecznie pusty > buspas). Za mało poruszasz się komunikacją miejską by docenić ten wynalazek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Z tym, że tworzenie buspasów miało za zadanie przyspieszenie przejazdu dla komunikacji miejskiej a > nie odkorkowanie miasta jako takiego. czasem buspasy mają wręcz utrudnić jazdę aut w centrum, po to żeby właśnie przesiąść sie ze stojącego w korkach samochodu, do jadącego buspasem autobusu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.