Skocz do zawartości

Obowiazkowe przeglady - jest szansa, ze bedzie normalnie?


maagog

Rekomendowane odpowiedzi

> Zrób przegląd zmieniający ilość miejsc i po sprawie

Wcale nie po sprawie, bo z tego co wiem jego fotel wygląda tak:

fotel-bimarco-cobra-ii_29157.jpg

Pasy wyglądają tak:

schroth-profi-II-ASM-harness-lg.jpg

A kierownica tak:

kierownica-sparco-l555-safari-skora.jpg

Jak byś się nie obrócił to dupa zostaje z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co? Nie można takiego auta przewieźć na lawecie?

oczywiscie ze mozna

jesli zmiescisz sie w harmonogramie czasowym

w skrocie

kjs to taki mini rajd w ktorym sa proby czasowe i dojazdowki

na probach mierzony jest czas i a na pkc trzeba sie meldowac w okreslonym czasie ( choc jechalem juz w kjs ze byly 3 pkc w calym rajdzie) uwierz lub nie ale czas miedzy pkc nie pozwala na pakowanie auta na lawete miedzy probami poza tym jest to logistycznie nie do wykonania przy starci aut co minute

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie ze mozna

> jesli zmiescisz sie w harmonogramie czasowym

> w skrocie

> kjs to taki mini rajd w ktorym sa proby czasowe i dojazdowki

> na probach mierzony jest czas i a na pkc trzeba sie meldowac w okreslonym czasie ( choc jechalem

> juz w kjs ze byly 3 pkc w calym rajdzie) uwierz lub nie ale czas miedzy pkc nie pozwala na

> pakowanie auta na lawete miedzy probami poza tym jest to logistycznie nie do wykonania przy

> starci aut co minute

No i trzeba było tak od razu, zamiast się nadymać i do googla odsyłać. Dzięki za wyjaśnienie.

ok.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie ze mozna

> jesli zmiescisz sie w harmonogramie czasowym

> w skrocie

> kjs to taki mini rajd w ktorym sa proby czasowe i dojazdowki

> na probach mierzony jest czas i a na pkc trzeba sie meldowac w okreslonym czasie ( choc jechalem

> juz w kjs ze byly 3 pkc w calym rajdzie) uwierz lub nie ale czas miedzy pkc nie pozwala na

> pakowanie auta na lawete miedzy probami poza tym jest to logistycznie nie do wykonania przy

> starci aut co minute

Ale do rajdu nie wystartujesz bez przeglądu więc to nielogiczne co napisałeś.

Poza tym MKS FIA, rozdział II na rok 2013:

Quote:

Samochód:

Samochodem jest pojazd lądowy toczący się, na co najmniej czterech kołach nie jednośladowych, zawsze w styczności z gruntem, z których co najmniej dwa zapewniają kierunek i co najmniej dwa napęd.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteśmy na forum motoryzacyjnym. Takie pytanie nie byłoby dziwne na forum makijażu czy

> szydełkowania. Tutaj już troszkę tak.

Przeciez nie od dziś wiadomo ze na AK polowa userów traktuje samochod jak sprzet AGD i w ogole nie wyraża jakiegokolwiek zainteresowania motoryzacją. Nie raz mi ktoś odpisal coś w stylu "a czy jak piszę na forum motoryzacyjnym to muszę być miłośnikiem motoryzacji???" - tak to wlasnie wygląda na AK.

Na mniejszych forach, tematycznych, dotyczących konkretnej marki czy konkretnego sportu motorowego, jednak można spotkać prawie samych milosnikow - a tutaj to forum jest za duże i tak naprawdę czytając niektóre pytania na MK to nie wiadomo czy się smiac czy plakac, ale coz.. trzeba pamietac ze tu piszą ludzie którzy nie mają wiele wspólnego z motoryzacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale do rajdu nie wystartujesz bez przeglądu więc to nielogiczne co napisałeś.

nielogiczne to jest to ze nie mozna przegladu przejsc z gratami ktorych wymagania homologacyjne sa duzo wieksze niz normalnie

paza tym nie pomylilem sie tylko wyjasnilem na czym polega rajd bo nikomu sie nie chcialo

a to ze nie mozesz do niego wystartowac nie majac przegladu to sprawa oczywista jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja rozumiem nie znać szczegółowych przepisów, ale nie wiedzieć jak ogólnie wygląda rajd no to... to

> już jakoś tak jakby być na forum piekarzy i nie ogarniać co to są drożdże i skąd się je

> bierze.

A wiesz ile userów AK myli rajdy z wyścigami? Czasem ktoś tak napisze specjalnie w żartach, ale w wielu wątkach to się przewijało na poważnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez nie od dziś wiadomo ze na AK polowa userów traktuje samochod jak sprzet AGD i w ogole nie

> wyraża jakiegokolwiek zainteresowania motoryzacją. Nie raz mi ktoś odpisal coś w stylu "a czy

> jak piszę na forum motoryzacyjnym to muszę być miłośnikiem motoryzacji???" - tak to wlasnie

> wygląda na AK.

> Na mniejszych forach, tematycznych, dotyczących konkretnej marki czy konkretnego sportu motorowego,

> jednak można spotkać prawie samych milosnikow - a tutaj to forum jest za duże i tak naprawdę

> czytając niektóre pytania na MK to nie wiadomo czy się smiac czy plakac, ale coz.. trzeba

> pamietac ze tu piszą ludzie którzy nie mają wiele wspólnego z motoryzacja.

Trochę nadinterpretowane jest tu pojęcie "motoryzacja". Czy kierowca TIRa, rajdowiec i miłośnik oldtimerów piszący na forum motoryzacyjnym nie są u siebie? Są. A czy każdy musi się znać na dziedzinach pozostałych? Nie. Motoryzacja to szerokie pojęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja rozumiem nie znać szczegółowych przepisów, ale nie wiedzieć jak ogólnie wygląda rajd no to... to

> już jakoś tak jakby być na forum piekarzy i nie ogarniać co to są drożdże i skąd się je

> bierze.

Ja nie wiem jak wygląda rajd. I co z tego? Nigdy nie jeździłem w rajdzie.

Za to znam kogoś, kto jeździ jakichś wyścigach, a pytał się mnie przed podróżą na drugi koniec Europy o winiety, przepisy w poszczególnych krajach i różne dobre rady mogące się przydać w takiej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę nadinterpretowane jest tu pojęcie "motoryzacja". Czy kierowca TIRa, rajdowiec i miłośnik

> oldtimerów piszący na forum motoryzacyjnym nie są u siebie? Są. A czy każdy musi się znać na

> dziedzinach pozostałych? Nie. Motoryzacja to szerokie pojęcie.

TIR to nie samochód tylko konwencja przewozów międzynarodowych. Chodzi o "kierowcę" czyli szefa tej organizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TIR to nie samochód tylko konwencja przewozów międzynarodowych. Chodzi o "kierowcę" czyli szefa tej

> organizacji?

Czepiasz się. Jeden i drugi będzie mocno związany z motoryzacją. A niekoniecznie musi mieć pojęcie o rajdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja rozumiem nie znać szczegółowych przepisów, ale nie wiedzieć jak ogólnie wygląda rajd no to... to

> już jakoś tak jakby być na forum piekarzy i nie ogarniać co to są drożdże i skąd się je

> bierze. +

nie sadzisz ze to taka odpowiedz bylaby poprawna na kaciku motosport?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sledzi ktos temat? Niekiedy pojawiaja sie watki zapowiadajace zmiany.

> Tak chyba od kilku lat. Na ten moment sytuacja jest po prostu absurdalna. Na wlasnym przykladzie.

> Samochod do KJS, bez klatki, ale tez bez kanapy, tylnych pasow, z przodu kubly i 4 pkt pasy.

> Stuka, puka, tlucze i jest niewygodny ale wydech jest seryjny, luzow brak, hamulce lepsze niz z

> fabryki.

> I takie auto, pomimo ze jest sprawne, nie przechodzi przegladu. Bo nie ma tylnej kanapy, a

> homologacja przewiduje 5 osob.

> Mam dzis wielka ochote olac temat, kupic inne auto i zaczac upalac na ulicy, zamiast na zamknietych

> imprezach.

> Czy te idiotyczne przepisy kiedykolwiek wezma pod uwage auta rajdowe, oraz auta amatorskie do

> rally-czegokolwiek?

> Jak jest np w Czechach albo Niemczech? Rajdowki przechodza badania jak w PL, z mrugnieciem oka?

Ale przepraszam cię bardzo - masz niezgodność stanu faktycznego z danymi w DR i dziwisz się, że diagnosta nie chce podbić badania? No bez jaj hehe.gif

Dlaczego ja ze swoim BISem nie mam takich problemów na badaniach technicznych? Zrób sobie albo rozszerzone badanie, albo opinię rzeczoznawcy w zakresie zmian dokonanych w pojeździe, zgłoś to do WK celem aktualizacji danych i nie będziesz miał problemów. Ale nie rób scen proszę, jeśli masz niezgodność hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kombinuj tylko jedź w odpowiednie miejsce z załącznikiem FIA.

Ale po co bić się z koniem, jeśli są dostępne narzędzia umożliwiające zarówno dopuszczenie do ruchu taki pojazd, zalegalizowanie wprowadzonych zmian konstrukcyjnych i zarejestrowanie go zgodnie z wymogami?

I nie ma tu znaczenia homologacja, bo ta dotyczy pojazdów produkowanych seryjnie. Jeśli wprowadza się zmiany konstrukcyjne w pojeździe to wymagana jest opinia rzeczoznawcy potwierdzająca ich zgodność z art.66 czyli wymogami dotyczącymi pojazdów do rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, podobno mozna zmienic ilosc miejsc w dowodzie.

> Pozostaje tylko znalezc firme, zaplacic, pojechac na przeglad, zaplacic, pojechac do WK,

> zaplacic...

> Wielkie zmiany konstrukcyjne, polegajace na wymontowaniu kanapy, swoje musza kosztowac. Ale...

> Mamy legal, jestesmy zadowoleni. A moze nie bardzo, moze znowu mamy uczucie, ze ktos nas wydymal.

Co ty gadasz na litość boską!? yikes.gif

Wystarczy zrobić opinię rzeczoznawcy za 350zł, zrobić rozszerzone badanie techniczne na OSKP za 197zł i wyrobi nowy DR w WK bodajże 187zł. Robisz zmiany, bądź w zgodzie z prawem. To ty musisz dostosować się do istniejącego prawa a nie udowadniać, że prawo jest do dupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcale nie po sprawie, bo z tego co wiem jego fotel wygląda tak:

> Pasy wyglądają tak:

> A kierownica tak:

> Jak byś się nie obrócił to dupa zostaje z tyłu.

No i w czym problem? Dokładnie tak to wygląda w moim BISie i nie mam problemów z BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ty gadasz na litość boską!?

> Wystarczy zrobić opinię rzeczoznawcy za 350zł, zrobić rozszerzone badanie techniczne na OSKP za

> 197zł i wyrobi nowy DR w WK bodajże 187zł. Robisz zmiany, bądź w zgodzie z prawem. To ty

> musisz dostosować się do istniejącego prawa a nie udowadniać, że prawo jest do dupy.

I ta odpowiedź powinna paść na początku wątku. Tak załatwia się temat zmiany miejsc. A to jak później jest np. z klatką bezpieczeństwa, to niestety loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to teraz przejdź tym maluchem badanie techniczne w KJS i pogadamy

Mój maluch nie był budowany z myślą o KJSach, więc zapewni by nie przeszedł. D tego fakt, że nie interesują mnie ani wyścigi, ani rajdy, ani KJSy, nie znam przepisów tam obowiązujących. Ale nie wierzę, że jakiekolwiek zmiany dokonane w samochodzie, zatwierdzone przez rzeczoznawcę z potwierdzeniem rozszerzonego badania technicznego i uwzględnieniem w DR dyskwalifikują samochód z wyścigów/rajdów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale

> nie wierzę, że jakiekolwiek zmiany dokonane w samochodzie, zatwierdzone przez rzeczoznawcę z

> potwierdzeniem rozszerzonego badania technicznego i uwzględnieniem w DR dyskwalifikują

> samochód z wyścigów/rajdów itp.

To uwierz. Istnieje coś takiego jak homologacja FIA auta rajdowego. Jeśli przekroczysz zmiany przewidziane w homologacji to nawet pieczątka od "szefa wszystkich szefów" tych diagnostów nie pomoże w rajdach*

*KJS w rozumieniu przepisów PZM to nie jest rajd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To uwierz. Istnieje coś takiego jak homologacja FIA auta rajdowego. Jeśli przekroczysz zmiany

> przewidziane w homologacji to nawet pieczątka od "szefa wszystkich szefów" tych diagnostów nie

> pomoże w rajdach*

> *KJS w rozumieniu przepisów PZM to nie jest rajd

to jakim cudem kajetanowicz czy solowow jezdza w rajdach?

rozumiem ze daja w lape diagnostom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym ,że przepisy FIA oraz normy dopuszczające pojazd do ruchu drogowego wykluczają się wzajemnie i NIE DA SIE tego legalnie obejść.

Samochód rajdowy opiera się bardzo mocno na homologacji fabrycznej i nie ma mozliwości pojechania poważnego rajdu samochodem zbudowanym wg własnego "widzi mi się".

Kilka przykładów czepiania się szczegółów:

seicento sporting w wersji abhart nie zostanie dopuszczone bez kompletnego ospojlerowania-lotka tylnej klapy też musi być.

vw polo gti gr"n"-był przypadek,że kolega nie miał ramki wokół pokręteł sterowania nawiewami i był duży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem polega na tym ,że przepisy FIA oraz normy dopuszczające pojazd do ruchu drogowego

> wykluczają się wzajemnie i NIE DA SIE tego legalnie obejść.

Czy mam rozumieć, że przepisy FIA powodują automatyczne wykluczenie pojazdu z dopuszczenia do ruchu?> Przypuszczam, że nie, jeśli wykona się opinię rzeczoznawcy w zakresie zmian dokonanych w pojeździe zgodnie z homologacją FIA i otrzyma dopuszczenie do ruchu.

> Samochód rajdowy opiera się bardzo mocno na homologacji fabrycznej i nie ma możliwości pojechania

> poważnego rajdu samochodem zbudowanym wg własnego "widzi mi się".

Jeśli samochód rajdowy opiera się na homologacji rajdowej to tym bardziej otrzyma on dopuszczenie do ruchu po zatwierdzeniu zmian przez rzeczoznawcęi wystawieniu opinii.

> Kilka przykładów czepiania się szczegółów:

> seicento sporting w wersji abhart nie zostanie dopuszczone bez kompletnego ospojlerowania-lotka

> tylnej klapy też musi być.

No i w czym problem? Czy to ma być zmiana eliminująca pojazd w którejkolwiek dziedzinie?

> vw polo gti gr"n"-był przypadek,że kolega nie miał ramki wokół pokręteł sterowania nawiewami i był

> duży problem.

Ile waży taka ramka? Zakłada i jedzie. W czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy mam rozumieć, że przepisy FIA powodują automatyczne wykluczenie pojazdu z dopuszczenia do

> ruchu?

w PL- tak

> Jeśli samochód rajdowy opiera się na homologacji rajdowej to tym bardziej otrzyma on dopuszczenie

> do ruchu po zatwierdzeniu zmian przez rzeczoznawcęi wystawieniu opinii.

Homologacja rajdowa bazuje na drogowej. Jak sobie zmienisz coś naprawdę istotnego po swojemu, to bez różnicy czy będziesz miał na to papier czy nie to i tak to będzie niezgodne z homologacją fabryczną i do rajdu nie dopuszczą.

> No i w czym problem? Czy to ma być zmiana eliminująca pojazd w którejkolwiek dziedzinie?

> Ile waży taka ramka? Zakłada i jedzie. W czym problem?

Tu nie chodziło o jej wagę,poprostu była wymagana. Dałem to jako przykład skrupulatności przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiele klasycznych rajdowek w polsce widze u kolekcjonerow z niemieckimi numerami rejestracyjnymi

> prawdopodobnie tak obchodza nasze skostniale przepisy.

Śmiem twierdzić, że zwyczajnie wspomniane historyczne rajdówki korzystają z faktu, że pewne przeróbki w autach sprzed danego roku sa dozwolone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy mam rozumieć, że przepisy FIA powodują automatyczne wykluczenie pojazdu z dopuszczenia do

> ruchu?

W praktyce tak.

> Jeśli samochód rajdowy opiera się na homologacji rajdowej to tym bardziej otrzyma on dopuszczenie

> do ruchu po zatwierdzeniu zmian przez rzeczoznawcęi wystawieniu opinii.

Nie, nie otrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żuraw ty dalej nie rozumiesz.

> Fotele, pasy, kierownica i masa innych rzeczy nie ma homologacji drogowej jest tylko do sportu.

No to robisz opinię rzeczoznawcy o zmianach i masz temat załatwiony. Dlaczego wy się tak boicie zrobić opinię rzeczoznawcy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec jak rozwiazuja to, czego u nas rozwiazac nie mozna?

W większości wypadków auto trafia na przegląd na lawecie do warsztatu wyspecjalizowanego w badaniu aut do sportu. Auta budowane do rajdów są z zasady używane do rajdów a przegląd do tego aby w rajdzie wystartować a nie kłócić sie z policja o to, że przecież auto jest sprawne.

Po drugie: niemiecki przegląd ma kilka punktów które muszą zostać spełnione - i są o ile auto jest sprawne (hamulce, światła etc).

Po trzecie: w większości wypadów nie ma takich durnych sytuacji jak u nas gdzie np sportowy wydech sprowadza się do prostej rury i puszki z poloneza "bo kat to ino kunie zjada".

Po czwarte: na większość zamontowanych części potrzebne są papiery homologacyjne lub świadectwa materiałowe wystawione przez producenta części mówiące o tym, że dana część może być użyta w danym aucie. Dość dobrym przykładem są tu felgi i opony - u nas pełna dowolność a np w Niemczech do mojego auta nie założę felgi felgi Momo Corse z opona 195/50R15 bo i felga i opona mają za małą nośność.

Po piąte: diagności i tak mocno przymykają oczy na rajdówki - przynajmniej te za grubsza kasę. te za mniejszą kase (coś jak nasze auta do KJS) nie mają lekko i potrzebują papieru na większość przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli rzeczoznawca wystawia mi homologacje dla każdej z tych części?

Nie, rzeczoznawca wystawia ci opinię o zmianach jakie dokonałeś, że są zgodne z wymogami technicznymi pojazdu i pojazd może z takimi zmianami może poruszać się po drogach. Z opinią robisz rozszerzone badanie techniczne i od tej pory przechodzisz badania techniczne bez najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, rzeczoznawca wystawia ci opinię o zmianach jakie dokonałeś, że są zgodne z wymogami

> technicznymi pojazdu i pojazd może z takimi zmianami może poruszać się po drogach.

czekaj, czkeja. Innymi słowy kodeks drogowy itp mówi, że NIE MOGĘ jeździć bez poduszki powietrznej a rzeczoznwaca mówi, że mogę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w PL- tak

Czyli przepisy FIA są sprzeczne z wymogami technicznymi pojazdu??? No common...

> Homologacja rajdowa bazuje na drogowej.

A więc nei jest sprzeczna.

> Jak sobie zmienisz coś naprawdę istotnego po swojemu, to

> bez różnicy czy będziesz miał na to papier czy nie to i tak to będzie niezgodne z homologacją

> fabryczną i do rajdu nie dopuszczą.

Ale co masz zmieniać po swojemu? Rozmawiamy tutaj o zmianach FIA, więc jeśli zmienisz coś po swojemu to nie dziwne, że pojazd odpadnie albo na badaniu do rajdu, albo zwykłym badaniu technicznym.

> Tu nie chodziło o jej wagę,poprostu była wymagana. Dałem to jako przykład skrupulatności przepisów.

No ale to wciązż jest banalnie proste. Przygotowujesz pojazd według FIA, następnie robisz opinię rzeczoznawcy o zmianach dokonanych w pojeździe, robisz rozszerzone badanie techniczne na OSKP i później już regularne badania techniczna na każdej SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czekaj, czkeja. Innymi słowy kodeks drogowy itp mówi, że NIE MOGĘ jeździć bez poduszki powietrznej

> a rzeczoznwaca mówi, że mogę?

Rzeczoznawca wystawia opinię o usunięciu poduszki powietrznej w pojeździe i pojazd z taką zmianą spełnia wymogi techniczne i może być dopuszczony do ruchu.

Swoją drogą idiotyczny przykład - to tak jakby wyjąć radio i robić na to opinię rzeczoznawcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli przepisy FIA są sprzeczne z wymogami technicznymi pojazdu??? No common...

są sprzeczne z większością przepisów o ruchu drogowym. Poczytaj sobie wymogi homologacyjne FIA.

> Ale co masz zmieniać po swojemu? Rozmawiamy tutaj o zmianach FIA, więc jeśli zmienisz coś po

> swojemu to nie dziwne, że pojazd odpadnie albo na badaniu do rajdu, albo zwykłym badaniu

> technicznym.

j.w.

> No ale to wciązż jest banalnie proste. Przygotowujesz pojazd według FIA, następnie robisz opinię

> rzeczoznawcy o zmianach dokonanych w pojeździe, robisz rozszerzone badanie techniczne na OSKP

> i później już regularne badania techniczna na każdej SKP.

tyle, że homologacja FIA jest sprzeczna z tym co jest wymagane na normalnym badaniu technicznym - np demontaż poduszek powietrznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są sprzeczne z większością przepisów o ruchu drogowym. Poczytaj sobie wymogi homologacyjne FIA.

No ale w dalszym ciągu zadaję pytanie w czym problem? Przecież są narzędzia go rozwiązujące. Dlaczego nie chcecie z nich skorzystać?

> tyle, że homologacja FIA jest sprzeczna z tym co jest wymagane na normalnym badaniu technicznym -

> np demontaż poduszek powietrznych.

No iw czym problem? Robisz opinię, że pojazd nie ma poduszki i tyle. Dziwię się wam, że robicie z igieł widły, mówicie, że się nie da i że nic się nie da zrobić zamiast zapytać co może z tematem zrobić, zrobić opinię i mieć problem z głowy. Naprawdę zastanawiające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.