szpenio Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Witam, Wszelkie znaki na niebie i na ziemi sprawiają, iż jadę (najpierw obejrzeć) dzisiaj w nocy do sąsiadów po Astrę H kombi z 05 r, z silnikiem 1.8 Z18xe. Dzięki bezinteresownej pomocy jednego z Kolegów z Autokącika na podstawie Vin-u wiem co było robione przy aucie, wyposażenie itp. Zastanawiają mnie następujące rzeczy: - dwukrotna "wymiana pokrywy obudowy mechanizmu różnicowego" wykonane jako naprawy gwarancyjne przy 5kkm i przy 20kkm. Auto ma obecnie 45kkm. O czym to może świadczyć ? wada fabryczna mechanizmu skrzyni? nieumiejętna jazda właściciela ? - zamontowanie obejmy na obudowie CIM 10-R-036 - spotkałem to już w kilku egzemplarzach po rozkodowaniu Vinu? Ponadto na co jeszcze zwrócić uwagę w przypadku takiego auta i z czym w astrze kombi h z 2005 roku mogą występować problemy (silnik 1.8 Z18xe) oprócz: - rdzy w okolicach tylnej srebrnej listwy, rdzy pod linia lusterek, rdzy na dolnych krawędziach drzwi, rdzy na wewnętrznej stronie maski silnika w okolicach zgrzewów ? Za odpowiedzi i wszelkie inne sugestie z góry bardzo dziękuję. Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > - zamontowanie obejmy na obudowie CIM 10-R-036 - spotkałem to już w kilku egzemplarzach po rozkodowaniu Vinu? Tym się nie przejmuj, była cała akcja naprawcza. Zakładali spinki i tyle jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Zastanawiają mnie następujące rzeczy: > - dwukrotna "wymiana pokrywy obudowy mechanizmu różnicowego" wykonane jako naprawy gwarancyjne przy > 5kkm i przy 20kkm. Auto ma obecnie 45kkm. O czym to może świadczyć ? wada fabryczna mechanizmu > skrzyni? nieumiejętna jazda właściciela ? Wada fabryczna źle usunięta przy naprawie gwarancyjnej? Rdza pod gumową uszczelką na progu tylnych drzwi. Sam tak mam Sprawdź czy auto ma corocznie podbijany przegląd blacharski i w Polsce podbijaj go dalej. Koszt z 5 dych a może uchronić przed kosztownymi naprawami. Przy przebiegu 45 tyś kkm to raczej nie spodziewaj sie jakiś grubszych awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilak Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Witam, > Wszelkie znaki na niebie i na ziemi sprawiają, iż jadę (najpierw obejrzeć) dzisiaj w nocy do sąsiadów po Astrę H kombi z 05 r, z silnikiem 1.8 Z18xe. Auto ma obecnie 45kkm. Astra z 2005r. z przebiegiem 45kkm? I to jeszcze kombi? Zastanawiające. Sprawdź dokładnie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > - zamontowanie obejmy na obudowie CIM 10-R-036 - spotkałem to już w kilku egzemplarzach po > rozkodowaniu Vinu? Kampania praktycznie na większość Astr-H z tamtych lat.... Mała spinka zakładana na moduł CIM. > Ponadto na co jeszcze zwrócić uwagę w przypadku takiego auta i z czym w astrze kombi h z 2005 roku > mogą występować problemy (silnik 1.8 Z18xe) oprócz: > - rdzy w okolicach tylnej srebrnej listwy, rdzy pod linia lusterek, rdzy na dolnych krawędziach > drzwi, > rdzy na wewnętrznej stronie maski silnika w okolicach zgrzewów ? > Za odpowiedzi i wszelkie inne sugestie z góry bardzo dziękuję. > Paweł Z18XE sprawdzony, mało awaryjny silnik... Sam takiego szukałem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Witam ponownie, Jak napisałem tak i zrobiłem... Auto kupione, właśnie kończę formalności w dziadowskich polskich urzędach i będziemy jeździć. Na wstępie dziękuję za pomoc Kolegom: Prezo, binges, Astroman i 51cent za bezinteresowną pomoc i wskazówki. Autko wygląda tak (nie myte i nie sprzątane od zakupu - niemiec też go nawet nie odkurzył) Autko ma delikatnie rymśnięty przedni zderzak i nadkole a po za tym blacharsko jest bez zarzutu (godzinę szukałem ewentualnej rdzy). Co do jazdy (wracałem z Niemiec na kołach) to jedynie mogę się przyczepić do: - sprzęgła, nie mogę go jeszcze wyczuć - jest cholernie czułe i czasami zrobi mi się kangurek ale to już nie epoka linkowa, - automatyczny czujnik deszczu to jest tak potrzebne jak d.... zęby. Z niewątpliwych zalet to tempomat na trasie, podłokietnik i automatyczna klimatyzacja. Co do samego zakupu to w przeciągu 1,5h jaj jako obcokrajowiec załatwiałem w urzędzie niemieckim ubezpieczenie, dówód tymczasowy i tablice tymczasowe. W Polsce trwa to już ponad 10 dni... Podpowiedzcie mi proszę, co to jest niby za alarm - druga fotografia - jest to zainstalowane na szybie bocznej bagażnika po obu stronach)? Temat który mnie zastanowił w ostatnim czasie to przy włączonym zapłonie pojawia się napis INSP 0 czyli do wymiany mam olej który był wymieniany 2 lata temu - wizualnie wygląda jak nowy(auto zrobiło od tego czasu 15 tyś. km) ale i niegasnący symbol autka z kluczykiem na włączonym zapłonie. Check engine gaśnie pod około 3-4sek po odpaleniu auta. Czy świecenie się check engine przy włączonym zapłonie ma związek z INSP 0 czy też jest inny tego powód? Przy sprawdzeniu błedów metoda gaz-hamulec nic mi się nie pojawiana wyświatlaczu. A może tak to po prostu jest??? Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Gratuluje autka. Ładne. Co do Insp. to pewnie olej wymieniony a Insp. nie skasowana. Co do checka dopóki nie uruchomisz silnika tak będzie. Co do alarmu to pewnie przy zbiciu szyby uruchamia się alarm, ten przewód zostaje zerwany. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Dobry kolorek. Nie będzie za bardzo widać wiecznego brudu na klapie, jak to w AH kombi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Co do Insp. to pewnie olej wymieniony a Insp. nie skasowana. Pisze, że olej wymieniany dwa lata temu i przejechane 15 tys. W dieslu jest tak, że komputer sam wylicza przebieg do wymiany. > Co do checka dopóki nie uruchomisz silnika tak będzie. Check tak, ale w dieslu jeśli nie ma błędów, gaśnie ikonka z kluczem już na zapłonie. Tak przynajmniej jest w dieslu, nie wiem może w benzynie jest inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Dobry kolorek. > Nie będzie za bardzo widać wiecznego brudu na klapie, jak to w AH kombi. Dokładnie, mam w takim kolorze Zafirę i naprawdę niewiele na niej widać brud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Obtarcia to drobiazgi, jeśli przebieg oryginalny to niezła asterka. Oby dobrze powoziła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Pisze, że olej wymieniany dwa lata temu i przejechane 15 tys. W dieslu jest tak, że komputer sam > wylicza przebieg do wymiany. > Check tak, ale w dieslu jeśli nie ma błędów, gaśnie ikonka z kluczem już na zapłonie. > Tak przynajmniej jest w dieslu, nie wiem może w benzynie jest inaczej w benzynie jest tak samo jesli nie ma zadnych bledow kontrolka z kluczykiem powinna gasnac zaraz po wlaczeniu zaplonu , jesli gasnie po odpaleniu silnika razem z kontrolka oleju to na pewno jest jakis blad, trzeba podlaczyc pod kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Jakby co to wstawiam swój filmik jak się zachowują kontrolki w benzynie. Co do INSP0 to samemu można to skasować. Być może przy wymianie przebieg do następnej inspekcji nie był kasowany, stąd INSP0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Co do checka dopóki nie uruchomisz silnika tak będzie. Nie prawda, ma zgasnac. Jak sie swieci caly czas na wlaczonym zaplonie ma zapamietany jakis blad, z tym ze OP-COM potrafi pokazac "blad nieznany" czy jakos tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Nie prawda, ma zgasnac. W sumie racja chceck gaśnie, nawet w mojej leciwej bryczce. Nie wiem dlaczego sądziłem, że do czasu odpalenia będzie świecił. Dzięki za naprostowanie. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Dokładnie powinno byc tak jak u Ciebie... Inspekcję skasowałem sobie wczoraj i odłączyłem akumulator na około 5min ( a może trzeba dłużej) ale niestety autko z kluczykiem gaśnie dopiero po zapalniu samochodu. Pozostaje podjechac gdzies na kompa... Może ktoś z Kolegów z Łodzi lub okolic posiada op-com lub inny moduł diagnostyczny i chce zarobić na ? Czy ktoś mi poleci w Łodzi mechanika od Opli ogarniającego również temat diagnostyki komputerowej? A swoją droga gdzie zakupić op-com pod usb bo z allegro widzę że usuwają bo wiadomo, że nie oryginalne itp. itd Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Pozostaje podjechac gdzies na kompa... Albo spróbować metody pedałowej: 1. Zapłon wył. 2. Wcisnąć do oporu pedał gazu i hamulca 3. Zapłon zał. (nie uruchamiać silnika) 4. Czekać kilka sekund trzymając wciśnięte wcześniej pedały 5. Odczytać z wyświetlacza przebiegu kod poprzedzony ECN....... ECN000000 oznacza brak błędów Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > A swoją droga gdzie zakupić op-com pod usb bo z allegro widzę że usuwają bo wiadomo, że nie oryginalne itp. itd A tam zaraz usuwają jakiś tekst jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Albo spróbować metody pedałowej: > 1. Zapłon wył. > 2. Wcisnąć do oporu pedał gazu i hamulca > 3. Zapłon zał. (nie uruchamiać silnika) > 4. Czekać kilka sekund trzymając wciśnięte wcześniej pedały > 5. Odczytać z wyświetlacza przebiegu kod poprzedzony ECN....... > ECN000000 oznacza brak błędów > Pozdr. Próbowałem i u mnie na wyświatlaczu nic się nie pojawia, to znaczy tylko jest przebieg.... Przez radio też patrzyłem i wszędzie sa 000000..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > A tam zaraz usuwają jakiś tekst > jakiś tekst Czy tez z pierwszego linku pasuje do astry z rocznika 2005 takiego jak moja? Rozumiem , że oprogromawanie to chomikuj itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Czy tez z pierwszego linku pasuje do astry z rocznika 2005 takiego jak moja? tak, ten drugi to pewnie też op-com tylko koleś fotki nie wstawił żeby nie usunęli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Konkretnie z Twojego doświadczenia lepiej wybrac op-coma czy też cos takiego? KLIK KLIK ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Konkretnie z Twojego doświadczenia lepiej wybrac op-coma czy też cos takiego? KLIK KLIK ? Nie wiem, nie znam się Jak coś jest dobre do wszystkiego to jest do niczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Próbowałem i u mnie na wyświatlaczu nic się nie pojawia, to znaczy tylko jest przebieg.... > Przez radio też patrzyłem i wszędzie sa 000000..... to jak zrobisz tą procedurę powinna migac kontrolka emisji spalin musisz liczyć migniecia może ktoś to bardziej wyjaśni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Nie prawda, ma zgasnac. > Jak sie swieci caly czas na wlaczonym zaplonie ma zapamietany jakis blad, z tym ze OP-COM potrafi > pokazac "blad nieznany" czy jakos tak. Mówiąc check mamy na myśli ikonkę pompy, emisji spalin - ta gaśnie dopiero po odpaleniu silnika. Na zapłonie powinna zgasnąć ikonka z kluczem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik_fela_XI_98 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Bardzo podobna do mojej, tylko buda inna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Mały OT. Te wstawki z pseudo drewna są po prostu tandetne. Przez ten drobiazg osobiście nie kupiłbym tego auta. Wewnątrz auto ma mi się bardziej podobać niż z zewnątrz, bo na wnętrze patrzę się jak jadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Mówiąc check mamy na myśli ikonkę pompy, emisji spalin - ta gaśnie dopiero po odpaleniu silnika. > Na zapłonie powinna zgasnąć ikonka z kluczem Kogo konkretnie masz na mysli piszac "mamy na mysli ikonke pompy...", bo ja mam wrazenie, ze wszyscy poza Toba mamy na mysli ikonke z kluczykiem, ktora to "niepotrzebnie" swieci sie na foto wstawionym przez autora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Ok., już chyba wszystko wyjaśnione Chodziło mi tylko o doprecyzowanie dla kolegi szpenio. Kluczyk ma gasnąć na zapłonie, emisja spalin po uruchomieniu. Jeśli poczułeś się urażony, że użyłem Twojego cytatu to sorki i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Jeśli poczułeś się urażony, że użyłem Twojego cytatu to sorki i Bez przesady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Pozdrofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Próbowałem i u mnie na wyświatlaczu nic się nie pojawia, to znaczy tylko jest przebieg.... To znaczy że nie masz błędów dotyczących silnika. ECN000000 może sie pojawić ale nie musi. To chyba zależy od silnika albo siakieś wersji softu. U mnie sie to nie pojawia mimo braku błędów. Robiłem specjalnie test odpinając wtyczke EGRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 Dzisiaj dzięki Koledze z forum temat się wyjaśnił. Był jeden błąd - dotyczący tempomatu (faktycznie w czasie powrotu z Niemiec raz mi się nie chciał włączyć). Teraz autko z kluczykiem gaśnie 3-4 sek. po przekręceniu w pozycję zapłon. Ponadto Kolega zaprogramował światła do jazdy dziennej, szyby i pokazał parę innych rzeczy. Dowiedziałem się, że mam alarm ale nieaktywny, ale z tym będę walczył później. Raz jeszcze dziękuję wszystkim Forumowiczom za wypowiedzi i podpowiedzi, a zwłaszcza koledze m........ za nieocenioną pomoc. Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.