adamus04 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Witam wszystkich. Przytrafiła mi się dziś niefajna sytuacja. Po przejechaniu dziś około 500 km zapaliła mi się kontrolka "sprawdź poziom oleju". Co dziwne nie zapaliła się w czasie jazdy, ale po kilku minutach gdy włączałem silnik po zatankowaniu paliwa. Gdy sprawdziłem poziom oleju, to bagnet był właściwie suchy. Zacząłem dolewać stopniowo olej i ostatecznie musiałem wlać 1litr, żeby kontrolka zgasła. Auto ma 24kkm, nie było jeszcze na przeglądzie, rocznik 2012, eksploatowane od 06.2012. Czy to normalne, żeby brał aż tyle oleju? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 nie - jedź do ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinxxx Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Norma spalania oleju silnika 1l/1000km dziękuje dobranoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > nie - jedź do ASO Hmmm, 1ltr/24kkm to chyba nie jest duzo? Bo jak poziom oleju nie byl sprawdzany od nowosci, to co ASO tutaj pomoze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Witam wszystkich. > Przytrafiła mi się dziś niefajna sytuacja. Po przejechaniu dziś około 500 km zapaliła mi się > kontrolka "sprawdź poziom oleju". Co dziwne nie zapaliła się w czasie jazdy, ale po kilku > minutach gdy włączałem silnik po zatankowaniu paliwa. Gdy sprawdziłem poziom oleju, to bagnet > był właściwie suchy. Zacząłem dolewać stopniowo olej i ostatecznie musiałem wlać 1litr, żeby > kontrolka zgasła. > Auto ma 24kkm, nie było jeszcze na przeglądzie, rocznik 2012, eksploatowane od 06.2012. > Czy to normalne, żeby brał aż tyle oleju? > Z góry dzięki za pomoc. > Pozdrawiam 1l/24kkm w dzisiejszych czasach i w VAGu to wręcz powód do radości A zacznie być powyżej 0,5l/1000 km to będzie sens żeby jechać do ASO. Przez 24 kkm nawet nie zajrzałeś jaki stan oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > 1l/24kkm w dzisiejszych czasach i w VAGu to wręcz powód do radości ... Bez jaj Żona nie dolała grama oleju między przeglądami. Na miarce ubyło może 1/5. Ale wymienia olej co 15.kkm wbrew zaleceniom serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Hmmm, 1ltr/24kkm to chyba nie jest duzo? > Bo jak poziom oleju nie byl sprawdzany od nowosci, to co ASO tutaj pomoze? gośc wyjeździł w nowym aucie olej do zera, a litr to on potrzebował zalać żeby kontrolka zgasła, czyli pewnie na bagnecie dalej było dużo poniżej min, a ty twierdzisz że wszystko gra i ubytek jest mały jak będziesz szukał roboty to na doradce serwisowego sie nadajesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamus04 Napisano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > gośc wyjeździł w nowym aucie olej do zera, a litr to on potrzebował zalać żeby kontrolka zgasła, > czyli pewnie na bagnecie dalej było dużo poniżej min, a ty twierdzisz że wszystko gra i ubytek > jest mały Nie róbcie ze mnie jelenia...Olej sprawdzałem, choć faktem jest, że ostatnio tego nie robiłem. Zakładam, że Ty też nie sprawdzasz oleju zgodnie z instrukcją obsługi, tj. po każdym tankowaniu paliwa. Po dolaniu 1 litra na bagnecie pokazuje prawie max, więc jest ok. Problemem nie jest to, iel razy albo czy w ogóle sprawdzałem olej, tylko, czy po 24kkm silnik miał prawo wziąść 1 litr i dlaczego kontrolka zapaliła się dopiero jak zabrakło 1 l oleju, a nie wcześniej, zaś zgasła dopiero jak uzupełniłem prawie do maxa. Wycieku nie widzę. Przejechałem od momentu (od wczoraj) uzupełnienia oleju ponad 500 km i jest ok pozdrawiam > jak będziesz szukał roboty to na doradce serwisowego sie nadajesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > gośc wyjeździł w nowym aucie olej do zera, a litr to on potrzebował zalać żeby kontrolka zgasła, > czyli pewnie na bagnecie dalej było dużo poniżej min, a ty twierdzisz że wszystko gra i ubytek > jest mały > jak będziesz szukał roboty to na doradce serwisowego sie nadajesz No to niech bedzie 1ltr/12kkm, nadal nie widze problemu... Mozna sie przejechac do ASO to doleja i po klopocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Bez jaj > Żona nie dolała grama oleju między przeglądami. Na miarce ubyło może 1/5. > Ale wymienia olej co 15.kkm wbrew zaleceniom serwisu 1.4 122 w gulfie też bez dolewek między serwisami, i również przegląd co ok 14-15 tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 do tego silnika wchodzi 3,6 l oleju, więc nie jest to jakaś duża ilość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Problemem nie jest to, iel razy albo czy w ogóle sprawdzałem olej, tylko, czy po 24kkm silnik miał > prawo wziąść 1 litr i dlaczego kontrolka zapaliła się dopiero jak zabrakło 1 l oleju, a nie > wcześniej, zaś zgasła dopiero jak uzupełniłem prawie do maxa. Wycieku nie widzę. Przejechałem > od momentu (od wczoraj) uzupełnienia oleju ponad 500 km i jest ok > pozdrawiam > > jak będziesz szukał roboty to na doradce serwisowego sie nadajesz Gdybyś sprawdzał w miarę regularnie choćby co 5-10 kkm to nie byłbyś zaskoczony, a tak jesteś. Wychwycił byś też ewentualny nagły ubytek. A tak dobrze, że jest czujnik, bo "myśli" za nas. Miał prawo, tzn. idealnie by było gdyby nic nie wziął ale to jest VAG i wierz mi, że ten ubytek 1l/24kkm to jest nic. Kontrolka (żółta) informuje o niskim stanie (trochę poniżej minimum) i właśnie po dolaniu litra robi się ok. max stanu. Nie ma potrzeby żeby zapalała się wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > gośc wyjeździł w nowym aucie olej do zera, a litr to on potrzebował zalać żeby kontrolka zgasła, Nie wyjezdzil do zera, nawet jak miał bagnet suchy i kontrolka się swiecila to nie znaczy ze oleju nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 widzisz z tą kontrolką i jej gaśnięciem to jest ciekawie. U mnie w passku jest tak: Zapala sie kontrolka - masz otworzyć drzwi, otworzyć maskę, dolać oleju, zamknąć maskę, zamknąć drzwi odpalić, znowu otworzyc drzwi, otworzyć maskę, sprawdzic stan oleju, zamknąc maskę i teraz jak zapalisz to kontrolka zgaśnie. Jak tego tak nie zrobisz to ci kontrolka nie zgaśnie bo komp liczy ile razy otworzyłeś maskę i drzwi czyli jak podjedziesz z marszu do ASO, otworzysz tylko raz maskę, a nie dwa raz y to ci kontrolka nie zgaśnie - wielu tak na forum passka miało - moze u ciebie jest podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamus04 Napisano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Gdybyś sprawdzał w miarę regularnie choćby co 5-10 kkm to nie byłbyś zaskoczony, a tak jesteś. > Wychwycił byś też ewentualny nagły ubytek. > A tak dobrze, że jest czujnik, bo "myśli" za nas. > Miał prawo, tzn. idealnie by było gdyby nic nie wziął ale to jest VAG i wierz mi, że ten ubytek > 1l/24kkm to jest nic. > Kontrolka (żółta) informuje o niskim stanie (trochę poniżej minimum) i właśnie po dolaniu litra > robi się ok. max stanu. Nie ma potrzeby żeby zapalała się wcześniej. OK, dzięki za info. Czyli w sumie chyba nie mam się czym specjalnie martwić...tylko pamiętać o częstszym sprawdzaniu poziomu oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > OK, dzięki za info. Czyli w sumie chyba nie mam się czym specjalnie martwić...tylko pamiętać o > częstszym sprawdzaniu poziomu oleju Tak to widzę A kontrolka gaśnie po "sztuczce" z otwieraniem drzwi tak jak opisał Vadero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > Gdybyś sprawdzał w miarę regularnie choćby co 5-10 kkm to nie byłbyś zaskoczony, a tak jesteś. > Wychwycił byś też ewentualny nagły ubytek. ale to nowe auto > A tak dobrze, że jest czujnik, bo "myśli" za nas. > Miał prawo, tzn. idealnie by było gdyby nic nie wziął ale to jest VAG i wierz mi, że ten ubytek > 1l/24kkm to jest nic. masakra > Kontrolka (żółta) informuje o niskim stanie (trochę poniżej minimum) i właśnie po dolaniu litra > robi się ok. max stanu. Nie ma potrzeby żeby zapalała się wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > widzisz z tą kontrolką i jej gaśnięciem to jest ciekawie. U mnie w passku jest tak: czasami w 2,0 tdi nie zgasnie mimo iz klapniesz 100 razy drzwiami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamus04 Napisano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > ale to nowe auto i tym też się kierowałem nie sprawdzając poziomu oleju co chwilę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > czasami w 2,0 tdi nie zgasnie mimo iz klapniesz 100 razy drzwiami bo to maskę trzeba otworzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > bo to maskę trzeba otworzyć I portfel Koledze zapala sie lampka od oleju przy 2,5krpm 2,0tdi 2005 pasztet b6 to chyba niedobrze ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > ale to nowe auto > masakra Takie czasy Panie plastikowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > Takie czasy Panie plastikowe Niestety .... a moze i stety Dzieki vagowi i tdi zarabiam wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > Niestety .... a moze i stety > Dzieki vagowi i tdi zarabiam wiecej VAG wie co robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > VAG wie co robi Wie, wie hehe Nie mam nic przeciwko vag. Ma kilka dobrych rozwiazan i kilka felernych jak kazda marka. Nie ma silnika, ktory kupilbym bez wahania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > I portfel > Koledze zapala sie lampka od oleju przy 2,5krpm 2,0tdi 2005 pasztet b6 > to chyba niedobrze ?? A koledze w .... się zrobiło to ..... to chyba niedobrze, co nie? Cieszymy się Twoim szczęściem , że masz pracę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > A koledze w .... się zrobiło to ..... to chyba niedobrze, co nie? > Cieszymy się Twoim szczęściem , że masz pracę A ja sie ciesze, ze jest wciaz tyle naiwnych osob, ktore kupuja wyroby vag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Nie róbcie ze mnie jelenia...Olej sprawdzałem, choć faktem jest, że ostatnio tego nie robiłem. > Zakładam, że Ty też nie sprawdzasz oleju zgodnie z instrukcją obsługi, tj. po każdym > tankowaniu paliwa. Po dolaniu 1 litra na bagnecie pokazuje prawie max, więc jest ok. > Problemem nie jest to, iel razy albo czy w ogóle sprawdzałem olej, tylko, czy po 24kkm silnik miał > prawo wziąść 1 litr i dlaczego kontrolka zapaliła się dopiero jak zabrakło 1 l oleju, a nie > wcześniej, zaś zgasła dopiero jak uzupełniłem prawie do maxa. Wycieku nie widzę. Przejechałem > od momentu (od wczoraj) uzupełnienia oleju ponad 500 km i jest ok > pozdrawiam > > jak będziesz szukał roboty to na doradce serwisowego sie nadajesz Krótko bo nie ma się za bardzo nad czym rozwodzić - w odpowiedzi na Twoje pytanie zawarte w tekście powyżej - TAK silnik miał prawo ,,zjeść'' litr oleju przez 24 tys km. Dodam tylko, że jeśli masz zamiar pojeździć tym samochodem i dbać o niego, zmieniaj olej co 15 tys km. Normy po 30 tys kończą się zawsze tym samym - problemami, niezależnie od marki. Co prawda mój 1.2 TSi póki co nie bierze oleju wcale, od wymiany przy 9 tys do teraz czyli 12 na liczniku poziom ani drgnie, nie mniej to poza zbliżoną nazwą inne silniki. Oczywiście nie można wykluczyć usterki jeśli sprawdzałeś olej regularnie i było max, a teraz nie sprawdziłeś przez 3-4 tys km i jest poniżej minimum. Olej dolany, zrób z tysiąc km i sprawdź ile go jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > A ja sie ciesze, ze jest wciaz tyle naiwnych osob, ktore kupuja wyroby vag. No popatrz, sali debile żyją wokół Ciebie. Nic tylko zacząć nawracać ludzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Krótko bo nie ma się za bardzo nad czym rozwodzić - w odpowiedzi na Twoje pytanie zawarte w tekście > powyżej - TAK silnik miał prawo ,,zjeść'' litr oleju przez 24 tys km. > Dodam tylko, że jeśli masz zamiar pojeździć tym samochodem i dbać o niego, zmieniaj olej co 15 tys > km. Normy po 30 tys kończą się zawsze tym samym - problemami, niezależnie od marki. > Co prawda mój 1.2 TSi póki co nie bierze oleju wcale, od wymiany przy 9 tys do teraz czyli 12 na > liczniku poziom ani drgnie, nie mniej to poza zbliżoną nazwą inne silniki. > Oczywiście nie można wykluczyć usterki jeśli sprawdzałeś olej regularnie i było max, a teraz nie > sprawdziłeś przez 3-4 tys km i jest poniżej minimum. Olej dolany, zrób z tysiąc km i sprawdź > ile go jest. A czemu ma skracac okres wymiany? Wymieniac co roku lub co 30kkm zalezy co nastapi pierwsze. Jak po roku jest pol tego to i dwa lata mozna jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > A czemu ma skracac okres wymiany? Wymieniac co roku lub co 30kkm zalezy co nastapi pierwsze. Jak po > roku jest pol tego to i dwa lata mozna jezdzic. Paaaanie bo silniki wybuchają itd. A ja do znudzenia będę przytaczał, że w Ducato interwał wymian oleju jest co 45 kkm, a w nowych teraz co 48 kkm. I te auta jeżdżą i mają się dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Paaaanie bo silniki wybuchają itd. > A ja do znudzenia będę przytaczał, że w Ducato interwał wymian oleju jest co 45 kkm, a w nowych > teraz co 48 kkm. > I te auta jeżdżą i mają się dobrze Otoz to. Ktos to w koncu obliczyl, zeby dzialalo i ma dzialac. Tak BTW czy branie oleju jest powszechne w TSI? Bo to tej pory z wyjatkiem lanosa nie dolewalem oleju pomiedzy przegladami. Z moim szczesciem to jak kubie das auto to trafie na felerny model. W granicach tolerancji bylby 1l pomiedzy wymianami? Wciagnie wiecej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 1.4 tsi 122 i brak jakichkolwiek dolewek, Może jak ktoś dużo lata po autostradach i upala auto, to silnik pewnie będzie coś tam brać olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Otoz to. Ktos to w koncu obliczyl, zeby dzialalo i ma dzialac. > Tak BTW czy branie oleju jest powszechne w TSI? Bo to tej pory z wyjatkiem lanosa nie dolewalem > oleju pomiedzy przegladami. Z moim szczesciem to jak kubie das auto to trafie na felerny > model. > W granicach tolerancji bylby 1l pomiedzy wymianami? Wciagnie wiecej? Także jak sie na coś konkretnie zdecydujesz to trzeba poszukać po necie i dopytać. Teraz powszechny będzie 1.4 TSI 140 KM, lub 1.8 TSI 180 KM i trzeba czekać na opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Tak BTW czy branie oleju jest powszechne w TSI? Nasz TSI 160.KM zużył 1/5 'strefy' na miarce oleju. Chyba 0.2 litra. Wymiana oleju co 15.kkm, ścierka umiarkowanie upalana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > A czemu ma skracac okres wymiany? Wymieniac co roku lub co 30kkm zalezy co nastapi pierwsze. Jak po > roku jest pol tego to i dwa lata mozna jezdzic. Czemu ? By odpowiedzieć na Twoje pytanie niezbędna jest wiedza po Twojej stronie co to jest olej, silnik i jak to wszystko ,,cuzamen do kupy '' działa. Nie chce mi się tłumaczyć, poczytaj masę wpisów na różnej maści forach to dowiesz się dlaczego. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Otoz to. Ktos to w koncu obliczyl, zeby dzialalo i ma dzialac. > Tak BTW czy branie oleju jest powszechne w TSI? Bo to tej pory z wyjatkiem lanosa nie dolewalem > oleju pomiedzy przegladami. Z moim szczesciem to jak kubie das auto to trafie na felerny > model. > W granicach tolerancji bylby 1l pomiedzy wymianami? Wciagnie wiecej? Wiara w to, że jak to nazwałeś ,,ktoś to obliczył'' to wiara w mity i legendy. Równie dobrze powinno być tak że rozrządy w TSI są dożywotnie bo ,,tak to ktoś obliczył'', a padają czasami po 10 tys km. Dodatkowo w kontekście oleju, piszesz, że skoro ktoś obliczył wymianę co 30 tys to tak ma być...... a czytałeś zalecenia dotyczące warunków eksploatacji samochodów w których producenci nakazują częstszą wymianę w przypadku trudnych warunków eksploatacji ?? Krótkie odcinki po mieście, holowanie przyczep, jazda po drogach o dużym zapyleniu itp, itd??? Każdy kto ma szersze doświadczenie w dziedzinie mechaniki wie, że wyśrubowane przebiegi pomiędzy wymianami to wydumka marketingowa, a nie coś co ma pozytywny lub inaczej nie ma negatywnego wpływu na eksploatację. Oczywiście nikt nikomu nie zabroni wymieniać oleju jak wyczytał w instrukcji, ale osobną sprawą pozostaje zawsze wpływ takiej praktyki na żywotność silnika w dłuższym kontekście czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Paaaanie bo silniki wybuchają itd. > A ja do znudzenia będę przytaczał, że w Ducato interwał wymian oleju jest co 45 kkm, a w nowych > teraz co 48 kkm. > I te auta jeżdżą i mają się dobrze Ducato to inny rOdzaj pojazdu, inny układ olejowy inne filtry. Równie dobrze można zacząć wymieniać olej co 100 tys jak w niektórych ciągnikach siodłowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > Ducato to inny rOdzaj pojazdu, inny układ olejowy inne filtry. Równie dobrze można zacząć wymieniać > olej co 100 tys jak w niektórych ciągnikach siodłowych. To w przypadku Ducato producent wie co robi, a w przypadku osobówki nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > To w przypadku Ducato producent wie co robi, a w przypadku osobówki nie ? NIe wiem o jakim silniku konkretnie piszecie w Ducato ale dodam tylko,że jednym z oferty jest "cywilny" 1.6 MJ. Zakładam,że pojemność układu olejowego jest większa niż np w Bravo (4l)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Paaaanie bo silniki wybuchają itd. > A ja do znudzenia będę przytaczał, że w Ducato interwał wymian oleju jest co 45 kkm, a w nowych > teraz co 48 kkm. > I te auta jeżdżą i mają się dobrze Poza wersja 2.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 W palnik ostro dajesz? Jeśli tak to standard, że olej będzie znikać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Poza wersja 2.2 Bo to Ford Panie Ale olej tu nie ma nic do tego. Ale co ciekawe znam wyjątek i 800 kkm na tym silniku zrobione. Ale 90% to trasa i 100km/h na tempomacie. Wynik wręcz nieprawdopodobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rokis_Kielce Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 > I portfel > Koledze zapala sie lampka od oleju przy 2,5krpm 2,0tdi 2005 pasztet b6 > to chyba niedobrze ?? Napęd pompy oleju niebawem padnie całkowicie. Jednak z tego co wiem to powinien natychmiastowo to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.