slawek_l_83 Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Poproszę zestawienie aby było wiadomo do ilu kkm na rok opłaca się benzyna a od ilu diesel Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Poproszę zestawienie aby było wiadomo do ilu kkm na rok opłaca się benzyna a od ilu diesel > Dzięki Wierzymy że ukończyłeś szkołę podstawową z wynikiem pozytywnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Dla ciekawych fotki z wczoraj. Dzieki za foty, wierze w akie spalanie, ale tzeba przewidywac droge,bez zadnego szumacherowania:) Twoje wyniki oznaczaja, ze nie ma co sobie dooooopy klekotem zawracac,ktory spali podobnie a koszty utrzymania wieksze,chocby samo OC NIe jezdzilem nigdy zadnaym TSI . Cekawe oleOCTA 1,6 MPIspalilaby w takich warunkach??? hmmm...stawiam na jakies 6,5 Moze ktos ma taka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Jakby był diesel to pewnie by spalił koło 4,5 może 4??? I gdzie ta oszczędność? Nie chodzi o to aby spalic litr paliwa na 100km ale o to, zeby jak trzeba dalo sie przycisnac (np wyprzedzanie) a kiedy nie trzeba to mozna jechac spalajac malo paliwa. I imho glownie po to ludzie kupuja male turbobenzyny i diesle jako takie. Sorry ale takim punto 1.2 nawet niezbyt zapakowanym przy predkosci podroznej to zeby cos wyprzedzic trzeba myslec pare minut do przodu 1.0 albo 1.2 turbo spali podobne ilosci paliwa przy spokojnej jezdzie a przy wyprzedzianiu nie ma aż takich cyrkow. Moj diesel pali 8-8,5 litra paliwa i uwazam ten wynik za dobry. Benzyna w tej samej budzie pali sporo wiecej. Oczywisie moglbym kupic focusa 1.0 albo jeszcze mniejsze auto z jakims mikro silnikiem ale ciezko porownywac spalanie auta klasy D z automatem z czyms np z klasy B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Tak zupełnie BTW. w dniu dzisiejszym z czterema osobami na pokładzie na dystansie ponad 20 > kilometrów zrobiłem z 1.2tsi średnią 3.4l/100km. > Nawet film z tego powodu nakręciłem: Tak z ciekawości, porównywałeś spalanie "komputerowe" z rzeczywistym? Sąsiadka ma półroczną Skodę Superb 2.0tsi i w trasie średnie pokazało jej ok 10l, a spalił 13 (jazda autostradowa). Mój galaxy zaniża średnie spalanie o ok 10%, potwierdzone kilkoma tankowaniami do pełna i spisywaniem przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Tak z ciekawości, porównywałeś spalanie "komputerowe" z rzeczywistym? > Sąsiadka ma półroczną Skodę Superb 2.0tsi i w trasie średnie pokazało jej ok 10l, a spalił 13 > (jazda autostradowa). Mój galaxy zaniża średnie spalanie o ok 10%, potwierdzone kilkoma > tankowaniami do pełna i spisywaniem przebiegu. Mój komputer niewiele zaniża. Różnica na poziomie 5%. Weryfikowałem z motostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Mój komputer niewiele zaniża. Różnica na poziomie 5%. Weryfikowałem z motostat. MOj komp przed dodaniem MILLERS ecoMAX ONE SHOT pokazywal o 0,3l mniej niz z dystrybutora. Bo wyjezdzeniu baku z MILLERSem juz 0,14 roznicy czyli komp 6 , a real 6,14/100km Teraz dodalem innego MILLERSA. Ponoc cuda czyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Dla ciekawych fotki z wczoraj. > Dzieki za foty, wierze w akie spalanie, ale tzeba przewidywac droge,bez zadnego szumacherowania:) > Twoje wyniki oznaczaja, ze nie ma co sobie dooooopy klekotem zawracac,ktory spali podobnie a koszty > utrzymania wieksze,chocby samo OC > NIe jezdzilem nigdy zadnaym TSI . > Cekawe oleOCTA 1,6 MPIspalilaby w takich warunkach??? > hmmm...stawiam na jakies 6,5 > Moze ktos ma taka? Dystans pokonałem tempem spacerowym, ale zdarzało się z raz czy dwa pod ocięcie pociągnąć na 1 i 2 biegu, jeżdżę co być może wyda się niektórym z nas dziwne z pomijaniem niektórych biegów, przy mniej więcej 80 km/h wbijam 6 bieg w zasadzie niezależnie od tego na którym biegu osiągnąłem te 80 km/h choć też nie zawsze. Wszystko zależy od sytuacji na drodze. O dziwo bardzo mało samochodów wyprzedzało mnie podczas tej wyprawy. Na Rozdzieńskiego jechałem w przedziale 90-110 km/h i też nie byłem zawalidrogą (używam pasa jezdni uwzględniając swoją prędkość, a nie jak niektórzy tylko lewego ) Silnik TSI nie był moim świadomym wyborem, trafiło się tak, że mogłem odkupić samochód z rodziny z przebiegiem 1300 km za bardzo okazjonalne pieniądze i to zrobiłem. Przesiadałem się z mocnego Diesla, a w zasadzie ostatnie 3-4 lata jeździłem trzeba zdłubanymi klekotami i obawiałem się bardzo ,,wrażeń'' bo nie ma co ukrywać lubię czasami poczuć moment i moc na kręgosłupie .... dramatu nie ma, wręcz jestem silnikiem 1.2 TSi bardzo pozytywnie zaskoczony. Jeszcze czas jakiś temu gdyby przyszło zamawiać mi nowy samochód w salonie na 99 % zrezygnował bym z wyposażenia na rzecz silnika Diesla tak jak to zrobił przykładowo mój szwagier Kupując Octavię 1.9 TDI BXE 105 Km ale w wersji zdaje się Ambient czy jak to się tam nazywa - teraz nie ma mowy bym tak postąpił, nie ma sensu przepacać za klekota chyba, że faktycznie ktoś jeźdi 60-100 tys w rok. Spalanie jest bardzo przyzwoite, kultura pracy zaskakująca, a osiągi porównywalne z klekotem o zbliżonej mocy. Za kilka dni wrzucę dla potomności zdjęcia z całego zbiornika z wynikiem spalania, dodam też że jeżdżę tak jak zwykle wszędzie tam gdzie potrzebuję i po drogach jakie mamy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > MOj komp przed dodaniem MILLERS ecoMAX ONE SHOT pokazywal o 0,3l mniej niz z dystrybutora. > Bo wyjezdzeniu baku z MILLERSem juz 0,14 roznicy czyli komp 6 , a real 6,14/100km > Teraz dodalem innego MILLERSA. Ponoc cuda czyni Znaczy się, że korekcje na wtryskach poprawiłeś. Pierwsze namacalne dowody na problemy z wtryskiwaczami to właśnie coraz większe rozjazdy pomiędzy spalaniem z kompa, a rzeczywistym (sprawdzone organoleptycznie przy Multipli JTD i Cromie MJTD) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Wierzymy że ukończyłeś szkołę podstawową z wynikiem pozytywnym. Chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Bo mała benzyna uczy myślenia Ale aż tak źle nie jest jak mówisz w 1 osobę w trasie się jedzie spoko Najwięcej mi spalił na tej trasie 6,7l/100km ale wtedy to wolę nie pisać jakie były prędkości, prawie ciągle max producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Bo mała benzyna uczy myślenia > Ale aż tak źle nie jest jak mówisz w 1 osobę w trasie się jedzie spoko > Najwięcej mi spalił na tej trasie 6,7l/100km ale wtedy to wolę nie pisać jakie były prędkości, > prawie ciągle max producenta Max. producenta czyli dalej niewiele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Bo mała benzyna uczy myślenia > Ale aż tak źle nie jest jak mówisz w 1 osobę w trasie się jedzie spoko tez tak mowilem zanim nie kupilem wiekszego i mocniejszego auta Z drugiej strony nie mialem nic slabszego niz 1.6 106km. Jak mialem Lanosa to jezdzilem sluzbowo palio z minisilnikiem i byla to jedna wielka meczarnia. > Najwięcej mi spalił na tej trasie 6,7l/100km ale wtedy to wolę nie pisać jakie były prędkości, > prawie ciągle max producenta ja jezdze na chwilowym zeby widac bylo kiedy dpf sie wypala. Za to nadal mam nawyk resetu kompa przy tankowaniu i stad wiem ile ten moj pokemon pali. Swoja droga w zimie mam sporo nizsze spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Max. producenta czyli dalej niewiele 178 było z górki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > tez tak mowilem zanim nie kupilem wiekszego i mocniejszego auta Z drugiej strony nie mialem nic > slabszego niz 1.6 106km. Jak mialem Lanosa to jezdzilem sluzbowo palio z minisilnikiem i byla > to jedna wielka meczarnia. Porównując do służbowej skody superb z chipowanej na ponad 170KM to faktycznie męczarnia Ale zaś tą skodą jest męczarnia przy audi A6 3.0 TDI quattro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Porównując do służbowej skody superb z chipowanej na ponad 170KM to faktycznie męczarnia > Ale zaś tą skodą jest męczarnia przy audi A6 3.0 TDI quattro jak mi odbije to nastepne auto bedzie 6.4 hemi... tylko bym musial czesciej pracowac zdalnie bo codziennie robie 70km na transport z i do pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 A jak Twoje wskazania kompa a real zuzyciem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > jak mi odbije to nastepne auto bedzie 6.4 hemi... tylko bym musial czesciej pracowac zdalnie bo > codziennie robie 70km na transport z i do pracy Kumpel jeździ 5,7 w 300C ale też mało co jeździ Używa auta na wesela oraz czasem na siłownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > A jak Twoje wskazania kompa a real zuzyciem? Wskazania pokrywają się praktycznie +/- 0,10 - 0,20 l/100 ponadto w Skodzie komp działa dość specyficznie, są dwa triby I i II pierwszy mierzy spalanie codzienne powiedzmy ruszam i liczy, do chwili kiedy samochód nie postoi około zdaje się 2 h wtedy się zeruje. Kolejny liczy zużycie średnie z dłuższego dystansu, nie pamiętam co ile się kasuje, ale coś około chyba 10 tys km. Niektórzy mają spory problem z interpretacją wyników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Natomiast w vagowym maxidocie można sobie wprowadzić korektę samodzielnie mówiąc komputerowi, że > ma się założone koła zimowe o innym profilu. Ooo to jest ciekawe. Posznupię w Fiat Mutliecuscan. Ale wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > blisko 180-200km/h na A4 luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudzieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gdzie wy tak zapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..................................................cieeeeeeeeeeeeeeeee ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudzieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee > gdzie wy tak > zapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..................................................cieeeeeeeeeeeeeeeee > ? Wyrażać się tu należy nieco kulturalniej! mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Tak zupełnie BTW. w dniu dzisiejszym z czterema osobami na pokładzie na dystansie ponad 20 > kilometrów zrobiłem z 1.2tsi średnią 3.4l/100km. > Nawet film z tego powodu nakręciłem: Tylko potwierdzasz to, co chciałem powiedzieć mojemu HR-owi, ze pewnie jak ja bym jeździł TSI o wyższej mocy, to byłoby tańsze niż TDI, które ponoć mają prikaz korporacyjny zamawiać. Jeszcze w dodatku wtedy benzyna była nawet poniżej ropy. Ale tak naprawdę, ot chciałem po prostu silnik o wyższej mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Cieszę się, że Twój samochód tak niesamowicie mało pali. Ja przy 150km/h (autostrada +10km/h) nie > zrobię spalania z 7-ką, ani nawet z 8-ką z przodu. Natomiast z dieslem zrobię tą 7-kę bez > problemu i będę sobie jeszcze mógł podeptać jak Ty do tych 180-220. Teraz możesz się naprawdę cieszyć, bo Twój pali jeszcze mniej " > Z 3980km wyszło z kompa 6.6l/100. Wszystkie autostrady z 140 na tempomacie, kilka peaków do 200. > Wszystko z AC. Swoją drogą wyłącznie AC zmniejsza spalanie o równe pół litra. Sprawdzone kilka > razy na płaskiej drodze z wrzuconym tempomatem. " link Przejrzałem sobie naszą "dyskusję" i ciekawie to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Teraz możesz się naprawdę cieszyć, bo Twój pali jeszcze mniej Tyle że ja mam 6.6 z całej trasy. Ze średnią 56km/h. Do średniej 140 brakuje tak 250% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Tyle że ja mam 6.6 z całej trasy. Ze średnią 56km/h. Do średniej 140 brakuje tak 250% Nie zaczynaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Tyle że ja mam 6.6 z całej trasy. Ze średnią 56km/h. Do średniej 140 brakuje tak 250% Trasa to trasa. W mieście pewnie 8-10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Trasa to trasa. W mieście pewnie 8-10 Odwrotnie, mała turbobenzyna pali mniej w mieście niż na autostradzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Odwrotnie, mała turbobenzyna pali mniej w mieście niż na autostradzie dokładnie 16 km nowej A4 wczoraj pokonane z pedałem w podłodze 23,7 litra średnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Odwrotnie, mała turbobenzyna pali mniej w mieście niż na autostradzie Czyli ile. Od jakich obrotów w TSI turbosprężarka się włącza? Albo kiedy zaczyna się włączać mocniej, bo że kręci się cały czas to ja wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Trasa to trasa. W mieście pewnie 8-10 Tłins tu są w zasadzie odpowiedzi na Twoją dieslomanię Stilo 1.9 diesel 120 KM (też ma gifty ?) Golf 1.2 TSI 105 KM (na hamowniach ok. 113-118 KM) Spritmonitor Stilo 5,98l Golf 6,59 l Autocentrum Stilo 5,5 l Golf 5,9 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Tłins tu są w zasadzie odpowiedzi na Twoją dieslomanię > Stilo 1.9 diesel 120 KM (też ma gifty ?) 165 mam, ale to nieistotne. Spalanie podobne, aczkolwiek beną nadal wyjdzie drożej, a bena śmierdzi, no i ciągnie mocno z dołu, a ja tego nie lubię. Pisałem tysiąc razy, nie czytasz uważnie: lubię muła z dołu, a diabła u góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > 165 mam, ale to nieistotne. A ja mam 190, a pali 0,5 litra więcej od 1,2 TSI ale to też nieistotne. > Spalanie podobne, aczkolwiek beną nadal wyjdzie drożej, a bena śmierdzi, > no i ciągnie mocno z dołu, a ja tego nie lubię. Pisałem tysiąc razy, nie czytasz > uważnie: lubię muła z dołu, a diabła u góry A mnie to mało interesuje, tylko przedstawiam Ci obiektywne statystyki, że różnice są mniejsze niż mogłoby się wydawać. Przy zakupie nowego gdzie różnica diesel/benzyna to kilka grubych tysięcy temat jest dyskusyjny. Diabeł jest w środku w dieslu nie u góry z tego co się orientuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Diabeł jest w środku w dieslu nie u góry z tego co się orientuję Dla mnie środek to góra, wyżej nie kręcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > dokładnie 16 km nowej A4 wczoraj pokonane z pedałem w podłodze 23,7 litra średnia Hmmm....niemalo, ale wez pod uwage ze z tych 16km pierwsze 2-3 to sasysal prwnie kolo 50l/100 chwilowo zanim rozbujales mase. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Dla mnie środek to góra, wyżej nie kręcę Tłins, ja też lubie klekoty, ale to jak Ty ich bronisz to Pojeździł mała benzyną z T, one naprawdę jeżdżą dołem i są... przyjemniejsze od klekotów, i mówię to ja, w postach powyżej funboy tdi pedału przyspieszenia nie używa się trybie 0-1 a żeby być sobą, to napiszę, tylko to spalanie nie różni się o 0.5-1L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Cieszę się, że Twój samochód tak niesamowicie mało pali. Ja przy 150km/h (autostrada +10km/h) nie > zrobię spalania z 7-ką, ani nawet z 8-ką z przodu. Natomiast z dieslem zrobię tą 7-kę bez > problemu i będę sobie jeszcze mógł podeptać jak Ty do tych 180-220. To jeszcze zależy jakim diesel'em w jak ciażkiej budzie. Dla przykładu: (uwaga, długie!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > To jeszcze zależy jakim diesel'em w jak ciażkiej budzie. > Dla przykładu: (uwaga, długie!) Fajny test, łądnie chrumka ten diesel ale oszczędny nie jest Wiem, że duża buda, automat itd. ale aktualne BMW w tej samej budzie z automatem itd. robi zrobi dużo lepszy wynik. Co nie zmienia faktu, że e39 jest świetnym autem Komfort podróży naprawdę robi wrażenie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Nie zaczynaj Skoro z podstawionej średniej z CAŁEJ trasy w której jazda autostradami stanowiła mniej niż połowę przebiegu Ty wyciągasz wniosek, że 1.2tsi przy 150km/h konsumuje 6.6 litrów to w zasadzie nie mamy o czym dyskutować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Czyli ile. Trudno mi powiedzieć. Jak zapewne wiesz ja nie mam specjalnie 'miejskiej' drogi do pracy... > Od jakich obrotów w TSI turbosprężarka się włącza? Albo kiedy zaczyna > się włączać mocniej, bo że kręci się cały czas to ja wiem. W zasadzie jak w dieslu, pierwszy strzał od 1500rpm, niżej auto w zasadzie nie jedzie. Różnica taka, że diesel powyżej jakichś 3500 puchnie, a tu sobie można pociągnąć do 6000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Skoro z podstawionej średniej z CAŁEJ trasy w której jazda autostradami stanowiła mniej niż połowę > przebiegu Ty wyciągasz wniosek, że 1.2tsi przy 150km/h konsumuje 6.6 litrów to w zasadzie nie > mamy o czym dyskutować. Ja nie muszą wyciągać wniosków, bo mam podobne auto i wiem ile pali i przy jakiej jeździe. Napisałem też, że diesel spali ok 1-2 l mniej, w przysłowiowej trasie, bo to żadna tajemnica. Natomiast odniosłem się do Twoich poprzednich wypowiedzi Cytaty: > Jeśli 70% trasa to oczywiście TDI. Mówię to jako użytkownik 1.2TSI. - A dlaczego tak uważasz ? - W trasie różnice w spalaniu są minimalne więc jaki inny argument ? >Na trasie? Raczysz żartować. Mała turbobenzynka może z dieslem konkurować w mieście, ale nie na trasie. >Chyba dość odmiennie odbieramy słowo "trasa", bo ja rzeczywiście >uważam, że to droga z w miarę stałą i dużą prędkością. I w takich właśnie >warunkach silnik diesla pokazuje swoją największą przewagę ekonomiczną >względem benzyn. >Chętnie natomiast się dowiem czym według Ciebie jest "trasa" - Dla mnie trasa to przykładowo jazda nad Bałtyk. - Tryb jazdy: - zabudowany: + 10 km/h - niezabudowany: +10-30 km/h - ekspresówki: +10-20 km/h - autostrada: przepisowo, 140 km/h, jeśli trzeba to chwilowo więcej - Wyprzedzam wszystko co jedzie choćby 1 km/h wolniej niż ja i w 90% z - - gazem w podłodze. >Bałtyk śmierdzi ropą, bądźmy mądrzy, weźmy Adriatyk. - Nie ma problemu, może być Adriatyk, Śródziemne, Atlantyk. - Niezależnie od kierunku, przepisowo + 10 km/h, w Niemczech jak już dopada nuda - to przez jakiś czas lecę 180-220 km/h z jakimiś bejcami i mietkami. - Regularnie jest ok. 7,5 l bez boxa, a z boxem ok. 8,5 l. - I teraz wskaż proszę tą miażdżącą przewagę diesla w trasie. " dalej już były same smuty ... No to byłeś w CAŁEJ przez SIEBIE zdefiniowanej TRASIE, wróciłeś, 6,6 l spaliłeś. (litr mniej od moich założeń) To w takim razie napisz co to jest ta trasa Koniec odbioru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > - W trasie różnice w spalaniu są minimalne więc jaki inny argument ? Odniosłeś się do wypowiedzi o średnim spalaniu przy 150km/h, ja przy 140 mam 7.7-8.2 w zależności od tego czy włączone jest AC czy też nie. Przy 150 nie testowałem, ale pewnie będzie to jakaś niska dziewiątka. To jakby nie patrzeć 6.6+50%, więc proszę nie pisać bzdur. Odnośnie spalania diesla w trasie, różnica 1 litra na stówę przy rocznych przebiegach 30kkm (jak postulował autor wątku) na koniec czteroletniej gwarancji da oszczędność 1200 litrów, przy aktualnych cenach około 6600zł. Gdy ukręcisz tu dwa litry (a przy większych, autostradowych prędkościach to żaden problem) to robi się 13 klocków. Oczywiście to mogą być dla Ciebie wciąż minimalne różnice, ale załóżmy, że dla niektórych 13000zł to jednak trochę kasy, po zdjęciu różnicy kosztu zakupu TDI-TSI można pojechać na małe wakacje za darmo. Swoją drogą mam wrażenie, że my się w zupełności zgadzamy ciągnąć wątek na zasadzie czepiania się słówek. Podsumowując, Silniki diesla spalą 1-2 litra mniej w cyklu 70% trasa 30% miasto. Gdy do tego dodać autostradę to z tego 1-2l/100 będzie jednak bardziej 2l/100. Przy takim rocznym przebiegu i oszczędności 2 litrów lanie do TDI przyniesie rocznie ~600 litrów oszczędności co sprawi, że zakup droższej jednostki zwróci się po około 60kkm, dwóch latach. Po drugim roku auto zarabia na wyjazd na wakacje. Polemizujesz z tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Trudno mi powiedzieć. Jak zapewne wiesz ja nie mam specjalnie 'miejskiej' drogi do pracy... > W zasadzie jak w dieslu, pierwszy strzał od 1500rpm, niżej auto w zasadzie nie jedzie. Różnica > taka, że diesel powyżej jakichś 3500 puchnie, a tu sobie można pociągnąć do 6000. od 4000 mam czerwone pole i tam raczej nie zaglądam - po co, skoro przy moich 3800 bodajże ja jadę 200, a Ty tyle samo przy 6000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Przy takim rocznym przebiegu i oszczędności 2 litrów lanie do TDI przyniesie rocznie ~600 litrów > oszczędności co sprawi, że zakup droższej jednostki zwróci się po około 60kkm, dwóch latach. > Po drugim roku auto zarabia na wyjazd na wakacje. Polemizujesz z tym? Z takim założeniem też kupowałem diesla, a ponieważ dostałem na niego rabat w wysokości różnicy ceny między dieslem a benzyną, to można przyjąć, że "od razu" na siebie zarobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Z takim założeniem też kupowałem diesla, a ponieważ dostałem na niego rabat > w wysokości różnicy ceny między dieslem a benzyną, to można przyjąć, że > "od razu" na siebie zarobił Zupełnie niemądrze zakładasz, że na benzyniaka dostałbyś zerowy rabat. Dostałbyś taki sam, stąd różnica w cenie zakupu byłaby również proporcjonalnie identyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Z takim założeniem też kupowałem diesla, a ponieważ dostałem na niego rabat > w wysokości różnicy ceny między dieslem a benzyną, to można przyjąć, że > "od razu" na siebie zarobił Jak bu nie liczyć to TDI zaczenie na siebei zarabiać po około 100tyś, większość ludzi wtedy sprzedaje auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Jak bu nie liczyć to TDI zaczenie na siebei zarabiać po około 100tyś, większość ludzi wtedy > sprzedaje auto. No to prawie od 68 tys. km zarabiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 W sobotę sprawdzaliśmy Astre 1.7 CDTI na trasie ile pali - kierunek Jaworzno-Karpacz 310km Do Karpacza jechaliśmy A4 na tempomacie równe 130km/h spalanie chwilowe 5,1l/100km z całej trasy wyszło 5,2l/100km, z powrotem nam się spieszyło i tempomat był zapięty na 150km/h spalanie chwilowe 6,7 do 7,3 l/100km (przy tej prędkości) z całej trasy wyszło 6,1l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > od 4000 mam czerwone pole i tam raczej nie zaglądam - po co, skoro przy moich > 3800 bodajże ja jadę 200, a Ty tyle samo przy 6000 W tsi 1.4 122 km przy 200 na 6 biegu jest 4,8 tys obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > W tsi 1.4 122 km przy 200 na 6 biegu jest 4,8 tys obr/min Końcowym argumentem zwykle u mnie bywa to, że w razie kraksy ja się nie zapalę, a benzynówka może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.