Skocz do zawartości

Byłem Ci ja na placu w zeszłym tygodniu


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

Pojechałem któregoś popołudnia na Marywilską - na plac gdzie robiłem kurs. Pogadałem z instruktorami o d... maryni (i opcji zapisania żony na szkolenie:). Przez całą rozmowę oglądałem jak kursant próbuje zrobić nową ósemkę i ma z tym problemy.

Spróbowałem i ja, bo chciałem sprawdzić jedną rzecz.

Sęk w tym, że moja SVka pomimo maleńkich rozmiarów - ma promień skrętu tira. I okazało się, że nie da się przejechać komfortowo ósemki tym ustrojstwem! Trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby to zrobić, pełne skupienie i jazda cały czas na "krawędzi" dostępnej przestrzeni. Ja miałem wielkie problemy i ostatecznie nie dałem rady zrobić 5ciu bezbłędnie, instruktor - mniejsze, ale na linię też najechał.

A piszę to dlatego, że Gladius to następca SVki - tam promień skrętu jest pewnie podobny? Zatem kursanci mają jednym słowem: przesrane. O tyle o ile te rowerki 125 i 250 były zwinne i dało się zrobić wszystko. to obecny wybór, nie zostawia wiele marginesu błędu.

Oczywiście, nikt tego zapewne nie zweryfikował wybierając moto dla WORDów, współczuję trochę obecnym kursantom:/ Bo są szczurami doświadczalnymi nowego nieprzemyślanego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatem kursanci mają jednym słowem: przesrane. O tyle o ile te rowerki 125 i 250 były zwinne i dało

> się zrobić wszystko. to obecny wybór, nie zostawia wiele marginesu błędu.

> Oczywiście, nikt tego zapewne nie zweryfikował wybierając moto dla WORDów, współczuję trochę

> obecnym kursantom:/ Bo są szczurami doświadczalnymi nowego nieprzemyślanego systemu.

Gladiusem ósemkę robi się bez problemu, jak i każdym innym motocyklem, kwestia techniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez całą rozmowę

> oglądałem jak kursant próbuje zrobić nową ósemkę i ma z tym problemy.

Banditem no problem.

SV650 kumpla, dużo gorzej, ale to kwestia przyzwyczajenia do moto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakim jeszcze moto robiłeś ósemkę? i na którym było najłatwiej?

Najłatwiej mi było na BMW F650GS, najtrudniej na sprzętach z kierownicą clip-on bo nie jestem przyzwyczajony. Gladius, hornet, bandit, er6 wszystko jest do siebie podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najłatwiej mi było na BMW F650GS, najtrudniej na sprzętach z kierownicą clip-on bo nie jestem

> przyzwyczajony. Gladius, hornet, bandit, er6 wszystko jest do siebie podobne.

jak gladius jest podobny do horneta w prowadzeniu w ciasnych nawrotach to ja swiety jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a Ty zaczynasz sciemniac, gladius jest do bani i tyle, juz duzo lepiej sie robi osemki hornetem

Dobrze gladius jest do bani. Święty Leff tak powiedział i tak ma być. Ma złą geometrie i się wali w zakręcie. Dobrze że tego wcześniej nie wiedziałem bo pewnie bym się wyłożył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze gladius jest do bani. Święty Leff tak powiedział i tak ma być. Ma złą geometrie i się wali w

> zakręcie. Dobrze że tego wcześniej nie wiedziałem bo pewnie bym się wyłożył.

jak na razie to trzy osoby twierdza tutaj, ze sie wali, znajomy instruktor twierdzi to samo tylko swiety mugen twierdzi inaczej ..... ale ja sie nie znam .....

poza tym Ty chyba nie wiesz czym rozni sie walenie sie w zakret od wylozenia sie ... moze czas sie dowiedziec? cala Twoja wiedza o ciasnych winklach sie z osemek wywodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gladiusem ósemkę robi się bez problemu, jak i każdym innym motocyklem, kwestia techniki.

O czym Ty mowisz ? Jakiej techniki jezeli budowa motocykla i jego promien skretu to uniemozliwiaja ?

Inna bajka, ze Gladiusem jest to do wykonania.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczynasz filozofować tylko nie wiem po co.

To moze zanim cos napiszesz to wczesniej sie zastanow, to Twoja teoria to z 4 Liter wzieta.

Technika, Technika, a promien stretu, promieniem skretu, i w pewnych przypadkach nie d wykonynia, przynajmniej przez kursanta.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O czym Ty mowisz ? Jakiej techniki jezeli budowa motocykla i jego promien skretu to uniemozliwiaja

> ?

Zawsze można promień zacieśnić, przechylając się mocniej, np. techniką "przeciwdupy" grinser006.gif

286974985-marino.jpg

Ew. jak się "wali" to stabilizować go gazem i przytrzymywać tylnym hamulcem(moja osobista preferencja), żeby nie wstał i jednocześnie za bardzo się nie rozpędził.

286974985-ja.jpg

> Inna bajka, ze Gladiusem jest to do wykonania.

No właśnie, na tym filmie pokazowym:

- wygląda że jest to jak najbardziej wykonalne. Wydaje mi się nawet że średnica tej nowej ósemki jest większa niż poprzedniej?! hmm.gif

post-15579-14352520651863_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze można promień zacieśnić, przechylając się mocniej,

> Ew. jak się "wali" to stabilizować go gazem

Takie przechyły, jakie pokazałeś na fotkach są niewykonalne w moim przypadku - uszkodził bym halogeny grinser006.gif

> Wydaje mi się nawet że średnica tej nowej ósemki

> jest większa niż poprzedniej?!

A czy ktoś wie, jakie to ma wymiary? Chciał bym się sprawdzić na moim skuterku... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojechałem któregoś popołudnia na Marywilską - na plac gdzie robiłem kurs. Pogadałem z

> instruktorami o d... maryni (i opcji zapisania żony na szkolenie:). Przez całą rozmowę

> oglądałem jak kursant próbuje zrobić nową ósemkę i ma z tym problemy.

> Spróbowałem i ja, bo chciałem sprawdzić jedną rzecz.

> Sęk w tym, że moja SVka pomimo maleńkich rozmiarów - ma promień skrętu tira. I okazało się, że nie

> da się przejechać komfortowo ósemki tym ustrojstwem! Trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby

> to zrobić, pełne skupienie i jazda cały czas na "krawędzi" dostępnej przestrzeni. Ja miałem

> wielkie problemy i ostatecznie nie dałem rady zrobić 5ciu bezbłędnie, instruktor - mniejsze,

> ale na linię też najechał.

> A piszę to dlatego, że Gladius to następca SVki - tam promień skrętu jest pewnie podobny? Zatem

> kursanci mają jednym słowem: przesrane. O tyle o ile te rowerki 125 i 250 były zwinne i dało

> się zrobić wszystko. to obecny wybór, nie zostawia wiele marginesu błędu.

> Oczywiście, nikt tego zapewne nie zweryfikował wybierając moto dla WORDów, współczuję trochę

> obecnym kursantom:/ Bo są szczurami doświadczalnymi nowego nieprzemyślanego systemu.

No ja nie zdałem. Fakt ze teraz nie był dla mnie zbyt dobry okres na egzamin. Ósemki nie zrobiłem a innymi moto bez problemu. Fakt że za mało smigałem ale i ten motorek moim zdaniem promień skrętu ma dość duży.

Da się to zrobić ale trzeba pojeździć takim samym moto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja nie zdałem. Fakt ze teraz nie był dla mnie zbyt dobry okres na egzamin. Ósemki nie zrobiłem a

> innymi moto bez problemu. Fakt że za mało smigałem ale i ten motorek moim zdaniem promień

> skrętu ma dość duży.

> Da się to zrobić ale trzeba pojeździć takim samym moto

nie zdałeś bo pewnie pojechałeś na egzamin suką zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, nikt Yoshinobu Shiga się nie urodził.

Oswoić się z pochyleniami,

dociążać zewnętrzny podnóżek,

na początek robić przeciwwagę tułowiem, potem może mała przesiadka

i najważniejsze - nie patrzeć na przednie koło i na linie

patrzeć za kierunkiem skrętu, za pachołkiem, przez ramie...

3 godziny treningu i śmigasz.

O ile Ci ręka od sprzęgła nie uwiędnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj były 2 godziny i lewą rękę mam dzisiaj nieco sztywną

> Ale dzisiaj kolejne dwie - się rozrusza

Pamiętam jak robiłem prawo jazdy na naczepy. Tam sprzęgło działa dUUUzo ciężej. Trzeba było robić przerwy żeby dać odpocząć nodze hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie straszcie tą ósemką!

> Zaczynam jazdy od przyszłego tygodnia i w sumie mam 20 godzin, więc prędzej czy później się nauczę.

Nie ma się co stresować, jest jeszcze slalom i omijanie przeszkody z pomiarem prędkości smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.