jimbo22 Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Pojechałem któregoś popołudnia na Marywilską - na plac gdzie robiłem kurs. Pogadałem z instruktorami o d... maryni (i opcji zapisania żony na szkolenie:). Przez całą rozmowę oglądałem jak kursant próbuje zrobić nową ósemkę i ma z tym problemy. Spróbowałem i ja, bo chciałem sprawdzić jedną rzecz. Sęk w tym, że moja SVka pomimo maleńkich rozmiarów - ma promień skrętu tira. I okazało się, że nie da się przejechać komfortowo ósemki tym ustrojstwem! Trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby to zrobić, pełne skupienie i jazda cały czas na "krawędzi" dostępnej przestrzeni. Ja miałem wielkie problemy i ostatecznie nie dałem rady zrobić 5ciu bezbłędnie, instruktor - mniejsze, ale na linię też najechał. A piszę to dlatego, że Gladius to następca SVki - tam promień skrętu jest pewnie podobny? Zatem kursanci mają jednym słowem: przesrane. O tyle o ile te rowerki 125 i 250 były zwinne i dało się zrobić wszystko. to obecny wybór, nie zostawia wiele marginesu błędu. Oczywiście, nikt tego zapewne nie zweryfikował wybierając moto dla WORDów, współczuję trochę obecnym kursantom:/ Bo są szczurami doświadczalnymi nowego nieprzemyślanego systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Zatem kursanci mają jednym słowem: przesrane. O tyle o ile te rowerki 125 i 250 były zwinne i dało > się zrobić wszystko. to obecny wybór, nie zostawia wiele marginesu błędu. > Oczywiście, nikt tego zapewne nie zweryfikował wybierając moto dla WORDów, współczuję trochę > obecnym kursantom:/ Bo są szczurami doświadczalnymi nowego nieprzemyślanego systemu. Gladiusem ósemkę robi się bez problemu, jak i każdym innym motocyklem, kwestia techniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Ja swoja Kawa osemke robie "na styk" i tez nie zawsze sie uda bez najechania na linie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 a jaka była ósemka? Bo ja na kursie miałem malutką, a na egzaminie dwa razy większa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > a jaka była ósemka? Bo ja na kursie miałem malutką, a na egzaminie dwa razy większa no ta nowa ósemka jest kwadratowa nie mierzyłem, zakładam że namalowali zgodną z WORDowską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Zapisywałem się na kurs w zeszłym tygodniu. Od razu powiedzieli mi, że w tej chwili zdawalność jest na poziomie 1% Ale to raczej dlatego, że do egzaminu przystępują osoby "zeszłoroczne". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Teraz nie ma ponoć namalowanej ósemki tylko jest jakiś prostokąt wewnątrz którego trzeba kręcić ósemki nie wyjeżdżając za jego obrys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Gladiusem ósemkę robi się bez problemu, jak i każdym innym motocyklem, kwestia techniki. zdefiniuj "bez problemu" bo ja na gladiusie mam problem z osemka, ten motocykl sie wali w zakret Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > zdefiniuj "bez problemu" bo ja na gladiusie mam problem z osemka, ten motocykl sie wali w zakret ja na bandicie miałem problemy zrobić ósemki na nowym prostokącie. Żal mi kursantów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > zdefiniuj "bez problemu" bo ja na gladiusie mam problem z osemka, ten motocykl sie wali w zakret o to to! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > ja na bandicie miałem problemy zrobić ósemki na nowym prostokącie. Żal mi kursantów Znaczy się - sugerujecie, że nie ma sensu zapisywać się na egzamin? Kurs już opłaciłem - za późno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Znaczy się - sugerujecie, że nie ma sensu zapisywać się na egzamin? > Kurs już opłaciłem - za późno nie wiem jak wygląda skretnosc na gladiusie, natomiast wiem ze minimalnie podkrecisz manete i wyjdziesz za linie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > nie wiem jak wygląda skretnosc na gladiusie, natomiast wiem ze minimalnie podkrecisz manete i > wyjdziesz za linie w Gliwicach moga nie miec gladiusow tylko inne moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > w Gliwicach moga nie miec gladiusow tylko inne moto W Gliwicach już nie egzaminują. Rybnik / Katowice - Suzuki SFV 650 Gladius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > w Gliwicach moga nie miec gladiusow tylko inne moto mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > zdefiniuj "bez problemu" bo ja na gladiusie mam problem z osemka, ten motocykl sie wali w zakret Jak się wali to znaczy że jest za wolno, ja z tym problemu nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Jak się wali to znaczy że jest za wolno, ja z tym problemu nie miałem. a jakim jeszcze moto robiłeś ósemkę? i na którym było najłatwiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Przez całą rozmowę > oglądałem jak kursant próbuje zrobić nową ósemkę i ma z tym problemy. Banditem no problem. SV650 kumpla, dużo gorzej, ale to kwestia przyzwyczajenia do moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Jak się wali to znaczy że jest za wolno, ja z tym problemu nie miałem. no popatrz, a ja myslalem, ze to znaczy, ze ma d00pna geometrie ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > a jakim jeszcze moto robiłeś ósemkę? i na którym było najłatwiej? Najłatwiej mi było na BMW F650GS, najtrudniej na sprzętach z kierownicą clip-on bo nie jestem przyzwyczajony. Gladius, hornet, bandit, er6 wszystko jest do siebie podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > no popatrz, a ja myslalem, ze to znaczy, ze ma d00pna geometrie ........ Zaczynasz filozofować tylko nie wiem po co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Zaczynasz filozofować tylko nie wiem po co. a Ty zaczynasz sciemniac, gladius jest do bani i tyle, juz duzo lepiej sie robi osemki hornetem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Najłatwiej mi było na BMW F650GS, najtrudniej na sprzętach z kierownicą clip-on bo nie jestem > przyzwyczajony. Gladius, hornet, bandit, er6 wszystko jest do siebie podobne. jak gladius jest podobny do horneta w prowadzeniu w ciasnych nawrotach to ja swiety jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > a Ty zaczynasz sciemniac, gladius jest do bani i tyle, juz duzo lepiej sie robi osemki hornetem Dobrze gladius jest do bani. Święty Leff tak powiedział i tak ma być. Ma złą geometrie i się wali w zakręcie. Dobrze że tego wcześniej nie wiedziałem bo pewnie bym się wyłożył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Dobrze gladius jest do bani. Nie nerwuj się, poczekamy na opinie Andy'ego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Dobrze gladius jest do bani. Święty Leff tak powiedział i tak ma być. Ma złą geometrie i się wali w > zakręcie. Dobrze że tego wcześniej nie wiedziałem bo pewnie bym się wyłożył. jak na razie to trzy osoby twierdza tutaj, ze sie wali, znajomy instruktor twierdzi to samo tylko swiety mugen twierdzi inaczej ..... ale ja sie nie znam ..... poza tym Ty chyba nie wiesz czym rozni sie walenie sie w zakret od wylozenia sie ... moze czas sie dowiedziec? cala Twoja wiedza o ciasnych winklach sie z osemek wywodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Nie nerwuj się, poczekamy na opinie Andy'ego... jego opinia będzie zależna od tego czy ma ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > jego opinia będzie zależna od tego czy ma ABS no bo ABS jest kluczowy w ósemce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > jego opinia będzie zależna od tego czy ma ABS Nie tylko, jeszcze kwestia czy masz ciuchy rukki i buty daytony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Cwicze po latach przerwy. ... suzuki gn250 Nie mam problemu z tą nową ósemka. Ale to pierwszy motorek na którym siedzę od nastu lat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Gladiusem ósemkę robi się bez problemu, jak i każdym innym motocyklem, kwestia techniki. O czym Ty mowisz ? Jakiej techniki jezeli budowa motocykla i jego promien skretu to uniemozliwiaja ? Inna bajka, ze Gladiusem jest to do wykonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > O czym Ty mowisz ? Jakiej techniki jezeli budowa motocykla i jego promien skretu to uniemozliwiaja > ? > Inna bajka, ze Gladiusem jest to do wykonania. oczywiscie, ze jest ale nie jest to proste, latwe i przyjemne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Zaczynasz filozofować tylko nie wiem po co. To moze zanim cos napiszesz to wczesniej sie zastanow, to Twoja teoria to z 4 Liter wzieta. Technika, Technika, a promien stretu, promieniem skretu, i w pewnych przypadkach nie d wykonynia, przynajmniej przez kursanta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > To moze zanim cos napiszesz to wczesniej sie zastanow, to Twoja teoria to z 4 Liter wzieta. Jaką teorią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > O czym Ty mowisz ? Jakiej techniki jezeli budowa motocykla i jego promien skretu to uniemozliwiaja > ? Zawsze można promień zacieśnić, przechylając się mocniej, np. techniką "przeciwdupy" Ew. jak się "wali" to stabilizować go gazem i przytrzymywać tylnym hamulcem(moja osobista preferencja), żeby nie wstał i jednocześnie za bardzo się nie rozpędził. > Inna bajka, ze Gladiusem jest to do wykonania. No właśnie, na tym filmie pokazowym: - wygląda że jest to jak najbardziej wykonalne. Wydaje mi się nawet że średnica tej nowej ósemki jest większa niż poprzedniej?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Zawsze można promień zacieśnić, przechylając się mocniej, > Ew. jak się "wali" to stabilizować go gazem Takie przechyły, jakie pokazałeś na fotkach są niewykonalne w moim przypadku - uszkodził bym halogeny > Wydaje mi się nawet że średnica tej nowej ósemki > jest większa niż poprzedniej?! A czy ktoś wie, jakie to ma wymiary? Chciał bym się sprawdzić na moim skuterku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > A czy ktoś wie, jakie to ma wymiary? Chciał bym się sprawdzić na moim skuterku... Info TU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Info TU. Hmmm... po zsumowaniu wychodzi mi platz 14x7m - toż to prawie jak pas startowy no dla awionetek, ale jednak... Czy dam radę jak tylko przestanie lać i dosiądę skuterka - jadę próbować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Pojechałem któregoś popołudnia na Marywilską - na plac gdzie robiłem kurs. Pogadałem z > instruktorami o d... maryni (i opcji zapisania żony na szkolenie:). Przez całą rozmowę > oglądałem jak kursant próbuje zrobić nową ósemkę i ma z tym problemy. > Spróbowałem i ja, bo chciałem sprawdzić jedną rzecz. > Sęk w tym, że moja SVka pomimo maleńkich rozmiarów - ma promień skrętu tira. I okazało się, że nie > da się przejechać komfortowo ósemki tym ustrojstwem! Trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby > to zrobić, pełne skupienie i jazda cały czas na "krawędzi" dostępnej przestrzeni. Ja miałem > wielkie problemy i ostatecznie nie dałem rady zrobić 5ciu bezbłędnie, instruktor - mniejsze, > ale na linię też najechał. > A piszę to dlatego, że Gladius to następca SVki - tam promień skrętu jest pewnie podobny? Zatem > kursanci mają jednym słowem: przesrane. O tyle o ile te rowerki 125 i 250 były zwinne i dało > się zrobić wszystko. to obecny wybór, nie zostawia wiele marginesu błędu. > Oczywiście, nikt tego zapewne nie zweryfikował wybierając moto dla WORDów, współczuję trochę > obecnym kursantom:/ Bo są szczurami doświadczalnymi nowego nieprzemyślanego systemu. No ja nie zdałem. Fakt ze teraz nie był dla mnie zbyt dobry okres na egzamin. Ósemki nie zrobiłem a innymi moto bez problemu. Fakt że za mało smigałem ale i ten motorek moim zdaniem promień skrętu ma dość duży. Da się to zrobić ale trzeba pojeździć takim samym moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > No ja nie zdałem. Fakt ze teraz nie był dla mnie zbyt dobry okres na egzamin. Ósemki nie zrobiłem a > innymi moto bez problemu. Fakt że za mało smigałem ale i ten motorek moim zdaniem promień > skrętu ma dość duży. > Da się to zrobić ale trzeba pojeździć takim samym moto nie zdałeś bo pewnie pojechałeś na egzamin suką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 No i pierwsze ósemki za mną. 250-tką nie potrafiłem zrobić, a co będzie takim bykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Spokojnie, nikt Yoshinobu Shiga się nie urodził. Oswoić się z pochyleniami, dociążać zewnętrzny podnóżek, na początek robić przeciwwagę tułowiem, potem może mała przesiadka i najważniejsze - nie patrzeć na przednie koło i na linie patrzeć za kierunkiem skrętu, za pachołkiem, przez ramie... 3 godziny treningu i śmigasz. O ile Ci ręka od sprzęgła nie uwiędnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 > O ile Ci ręka od sprzęgła nie uwiędnie Wczoraj były 2 godziny i lewą rękę mam dzisiaj nieco sztywną Ale dzisiaj kolejne dwie - się rozrusza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 > Wczoraj były 2 godziny i lewą rękę mam dzisiaj nieco sztywną > Ale dzisiaj kolejne dwie - się rozrusza Pamiętam jak robiłem prawo jazdy na naczepy. Tam sprzęgło działa dUUUzo ciężej. Trzeba było robić przerwy żeby dać odpocząć nodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 Nie straszcie tą ósemką! Zaczynam jazdy od przyszłego tygodnia i w sumie mam 20 godzin, więc prędzej czy później się nauczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 > Nie straszcie tą ósemką! > Zaczynam jazdy od przyszłego tygodnia i w sumie mam 20 godzin, więc prędzej czy później się nauczę. Nie ma się co stresować, jest jeszcze slalom i omijanie przeszkody z pomiarem prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 > Nie ma się co stresować, jest jeszcze slalom i omijanie przeszkody z pomiarem prędkości test łosia przy 50km/h wygląda nielicho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 Zawsze można dokupić godziny, na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 > Zawsze można dokupić godziny, na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać. Podejrzewam że dla większości kursantów będzie to nieuniknione. Na praktykę jest zdecydowanie za mało godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.