nikt-znany Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Po 2kkm w T25 zaczynam upewniać się, że auto jest warte rozważenia jako autko do wożenia Rodzinki ;-) I teraz kilka pytań, być może ktoś kto tym jeździ powie dobre słowo: 1. silniki: diesel - w grę wchodzi któryś z D-4D 2.0, czy któryś ma słabe strony (były chyba dwie wersje mocowe)? noPb - który brać pod uwagę (w grę wchodzą tylko te z pośrednim wtryskiem). Mimo złej sławy 1.8VVTI (nadmierny apetyt na paliwo) chyba ten jest najrozsądniejszy. Docelowo pewnie byłby zagazowany (o regulacji luzów szklankami wiem, coś jeszcze powinienem wiedzieć)? 2. Zawieszenie - awaryjne czy raczej toporne na naszych drogach? Jeżeli coś je trapi to co najczęściej pada? 3. Jakieś typowe (a kosztowne) usterki trapią T25? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Po 2kkm w T25 zaczynam upewniać się, że auto jest warte rozważenia jako autko do wożenia Rodzinki > ;-) > I teraz kilka pytań, być może ktoś kto tym jeździ powie dobre słowo: > 1. silniki: diesel - w grę wchodzi któryś z D-4D 2.0, czy któryś ma słabe strony (były chyba dwie > wersje mocowe)? szwagier zajeżdził tego diesla po 70 tyś > noPb - który brać pod uwagę (w grę wchodzą tylko te z pośrednim wtryskiem). Mimo złej sławy 1.8VVTI > (nadmierny apetyt na paliwo) chyba ten jest najrozsądniejszy. Docelowo pewnie byłby zagazowany > (o regulacji luzów szklankami wiem, coś jeszcze powinienem wiedzieć)? mam 2.0, na trasie zszedłem do 6.4. Z prędkościami ekspresowoautostradowymi jest na poziomie 7.5-8l. W vvti i gazie podobno trzeba zapomnieć. Niby się da, ale kłopotliwe podobno. > 2. Zawieszenie - awaryjne czy raczej toporne na naszych drogach? Jeżeli coś je trapi to co > najczęściej pada? Podobno pancerne, ja po 60 tyś nie zauważyłem nic niepokojącego. > 3. Jakieś typowe (a kosztowne) usterki trapią T25? Podobno w dieslach padają sprężarki klimy. U mnie w benzynie trzeba było spawać rurkę przy czujniku ciśnienia. Zwróć uwagę na jedną rzecz. Na ulicach sporo tego lata a ofert sprzedaży jak na lekarstwo, diesli więcej, ale benzynowych mało. Ludzie tego nie chcą sprzedawać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 >Mimo złej sławy 1.8VVTI (nadmierny apetyt na paliwo) Oczywiście chodziło mi o nadmierny apetyt na olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > szwagier zajeżdził tego diesla po 70 tyś Szybko > mam 2.0, na trasie zszedłem do 6.4. Z prędkościami ekspresowoautostradowymi jest na poziomie > 7.5-8l. W vvti i gazie podobno trzeba zapomnieć. Niby się da, ale kłopotliwe podobno. 2.0 montowane w T25 jest na wtrysku bezpośrednim, więc całkowicie odpada do LPG. W 1.8VVTI (podobnie 1.6) jedyny problem to koszt regulacji luzów zaworowych. > Zwróć uwagę na jedną rzecz. Na ulicach sporo tego lata a ofert sprzedaży jak na lekarstwo, diesli > więcej, ale benzynowych mało. Ludzie tego nie chcą sprzedawać? Fakt, wybór mniejszy niż dieseli - ale coś tam się trafia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Co to za auto T25? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Oczywiście chodziło mi o nadmierny apetyt na olej Jeśli to coś pomoże to 2.0 po tych 60 tyś apetytu na olej nie przejawił. Być może coś tam od wymiany zniknie, ale są to wartości śladowe bądź niezauważalne. Dolewek tak czy siak nie robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Co to za auto T25? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Dzięki za wyjaśnienie Podsumowując, autor wątku chciał przyszpanować i zamiast napisać Avensis użył numeracji producenta powszechnie niestosowanej przez zwykłych ludzi, no ale lans jest na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Dzięki za wyjaśnienie Podsumowując, autor wątku chciał przyszpanować i zamiast napisać Avensis > użył numeracji producenta powszechnie niestosowanej przez zwykłych ludzi, no ale lans jest na > forum Przynajmniej odpadli pieniacze tacy jak Ty, którzy nie mają nic konstruktywnego do powiedzenia w temacie... Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Przynajmniej odpadli pieniacze tacy jak Ty, którzy nie mają nic konstruktywnego do powiedzenia w > temacie... > Dziękuję. No to jesteś w błędzie, po prostu nie każdy używa technicznych oznaczeń modeli pojazdów, co nie oznacza, że nie ma się wiedzy o danym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > No to jesteś w błędzie, po prostu nie każdy używa technicznych oznaczeń modeli pojazdów, co nie > oznacza, że nie ma się wiedzy o danym modelu. Cóż, moja strata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 A na marginesie - dzisiaj montowane 1,8 przez Toyotę to też są na wtrysku bezpośrednim? Nie żebym chciał gaz montować, ale tylko pytam...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > No to jesteś w błędzie, po prostu nie każdy używa technicznych oznaczeń modeli pojazdów, co nie > oznacza, że nie ma się wiedzy o danym modelu. mając wiedzę o danym modelu raczej zna się jego oznaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > mając wiedzę o danym modelu raczej zna się jego oznaczenie Chyba żartujesz sobie, a na co to komu do życia potrzebne. Jedyne oznaczenie techniczne jakie znam to, że Almera II jest N16 a Primera II to P13. I tylko dlatego o tym wiem, że na allegro jest tak napisane i szukałem tych aut. W przypadku Avensisa używa się określej I, II itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Chyba żartujesz sobie, a na co to komu do życia potrzebne. Jedyne oznaczenie techniczne jakie znam > to, że Almera II jest N16 a Primera II to P13. I tylko dlatego o tym wiem, że na allegro jest > tak napisane i szukałem tych aut. W przypadku Avensisa używa się określej I, II itd. To chyba jednak nie ja sobie żartuję Jeżeli interesuję się jakimkolwiek autem w stopniu większym niż "oo, ładne" to wiem że model do roku 2008 ma oznaczenie BK a od 2009 BL (przykład z mojego podwórka), nie jest to żadna wiedza tajemna i na tym spokojnie możemy zakończyć ta dyskusję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Dzięki za wyjaśnienie Podsumowując, autor wątku chciał przyszpanować i zamiast napisać Avensis > użył numeracji producenta powszechnie niestosowanej przez zwykłych ludzi, no ale lans jest na > forum Za to świetnie znanej wśród toyociarzy, zwłaszcza tych, którzy mogą coś doradzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Chyba żartujesz sobie, a na co to komu do życia potrzebne. Jedyne oznaczenie techniczne jakie znam > to, że Almera II jest N16 a Primera II to P13. I tylko dlatego o tym wiem, że na allegro jest > tak napisane i szukałem tych aut. W przypadku Avensisa używa się określej I, II itd. Ja tam wole T22, T25 i T27 I na forum avensis też tak operują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Chyba żartujesz sobie, a na co to komu do życia potrzebne. Jedyne oznaczenie techniczne jakie znam > to, że Almera II jest N16 a Primera II to P13. I tylko dlatego o tym wiem, że na allegro jest > tak napisane i szukałem tych aut. W przypadku Avensisa używa się określej I, II itd. Nie bylo Primery P13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Nie bylo Primery P13 Racja, była P12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > To chyba jednak nie ja sobie żartuję Jeżeli interesuję się jakimkolwiek autem w stopniu większym > niż "oo, ładne" to wiem że model do roku 2008 ma oznaczenie BK a od 2009 BL (przykład z mojego > podwórka), nie jest to żadna wiedza tajemna i na tym spokojnie możemy zakończyć ta dyskusję. Zapewniam Cię, że można interesować się bardziej danym modelem a nie znać technicznej numeracji bo do niczego ona potrzebna. Tak, teraz spokojnie możemy zakończyć dyskusję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoB77 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > To chyba jednak nie ja sobie żartuję Jeżeli interesuję się jakimkolwiek autem w stopniu większym > niż "oo, ładne" to wiem że model do roku 2008 ma oznaczenie BK a od 2009 BL (przykład z mojego > podwórka), nie jest to żadna wiedza tajemna i na tym spokojnie możemy zakończyć ta dyskusję. Sa tacy, ktorzy sie znaja na wszystkim i w kazdym temacie maja cos do powiedzenia. Popieram, jak ktos nie zna kodu modelu to jego wiedza jego temat jest co najwyzej mocno powierzchowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoB77 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > 1. silniki: diesel - w grę wchodzi któryś z D-4D 2.0, czy któryś ma słabe strony (były chyba dwie > wersje mocowe)? Przed FL 2.0 D4D 116KM, 5 biegow, rozrzad na pasku Po FL (od 2007) 2.0 D4D 126KM, 6 biegow, rozrzad na lancuchu. Byly tez wersje 2.2 D-CAT Obie jednostki 116KM i 126KM sa bardzo dobre tyle, ze w tej starszej brakuje 6. biegu. > noPb - który brać pod uwagę (w grę wchodzą tylko te z pośrednim wtryskiem). Mimo złej sławy 1.8VVTI > (nadmierny apetyt na paliwo) chyba ten jest najrozsądniejszy. Docelowo pewnie byłby zagazowany Do tego auta potrzeba minimum 2.0 diesla (ewentualnie 2.0 benzyna), to ciezkie auto. Silniki nie bardzo toleruja LPG. Jesli auto nie jest niewiadomego pochodzenia i nie leje sie niepewnego paliwa to silnik jest praktycznie nie do zajezdzenia. > (o regulacji luzów szklankami wiem, coś jeszcze powinienem wiedzieć)? > 2. Zawieszenie - awaryjne czy raczej toporne na naszych drogach? Jeżeli coś je trapi to co > najczęściej pada? Kazda Avensis miala zawieszenie, ktore doskonale znosi jakosc polskich drog. Predzej beda trzeszczec plastkiki w srodku niz zawieszenie da glos > 3. Jakieś typowe (a kosztowne) usterki trapią T25? Przed FL zdarzaly sie problemy z reflektorami. W benzynie 2.0 zdarzaja sie problemy z sondami lamba, a jest ich az 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Przed FL 2.0 D4D 116KM, 5 biegow, rozrzad na pasku > Po FL (od 2007) 2.0 D4D 126KM, 6 biegow, rozrzad na lancuchu. > Byly tez wersje 2.2 D-CAT > Obie jednostki 116KM i 126KM sa bardzo dobre tyle, ze w tej starszej brakuje 6. biegu. > Do tego auta potrzeba minimum 2.0 diesla (ewentualnie 2.0 benzyna), to ciezkie auto. Silniki nie > bardzo toleruja LPG. Jesli auto nie jest niewiadomego pochodzenia i nie leje sie niepewnego > paliwa to silnik jest praktycznie nie do zajezdzenia. > Kazda Avensis miala zawieszenie, ktore doskonale znosi jakosc polskich drog. Predzej beda > trzeszczec plastkiki w srodku niz zawieszenie da glos > Przed FL zdarzaly sie problemy z reflektorami. W benzynie 2.0 zdarzaja sie problemy z sondami > lamba, a jest ich az 4. FL było IMO w 2006. 2.2 pojawiły się po 2005 (robione z resztą w Jelczu) i miały 150KM, a w wersji D-CAT 177KM (zwiększone o 130bar ciśnienie wtrysku) jednak z tego co mi się obiło o uszy były problemy z filtrami cząstek w tych mocniejszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoB77 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > FL było IMO w 2006. > 2.2 pojawiły się po 2005 (robione z resztą w Jelczu) i miały 150KM, a w wersji D-CAT 177KM > (zwiększone o 130bar ciśnienie wtrysku) jednak z tego co mi się obiło o uszy były problemy z > filtrami cząstek w tych mocniejszych. 2006 były jeszcze przed FL, byc moze pod koniec pojawily sie pierwsze FL, dokladnie nie wiem. Latwo poznac po kierunkach na lusterkach DPF jak we wszystkich autach moze stwarzac problemy jesli auto jest eskploatowane glownie na ktrotkich odcinkach. O ile wiem daje sie wykastrowac z DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > 2006 były jeszcze przed FL, byc moze pod koniec pojawily sie pierwsze FL, dokladnie nie wiem. Latwo > poznac po kierunkach na lusterkach Inny zderzak, inne lampy, inne halogeny, nie ma gdzie dziennych wstawić przykład nowy rok modelowy wchodzi zwykle po połowie roku. > DPF jak we wszystkich autach moze stwarzac problemy jesli auto jest eskploatowane glownie na > ktrotkich odcinkach. O ile wiem daje sie wykastrowac z DPF Nie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukin1 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Inny zderzak, inne lampy, inne halogeny, nie ma gdzie dziennych wstawić A wewnątrz przeniesiony wyświetlacz komputera między zegary,inne radio (bez odtwarzacza kaset,za to z możliwością odtwarzania mp3) > nowy rok modelowy wchodzi zwykle po połowie roku. Dokładnie tak było (zmiana od czerwca 2006). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoB77 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > A wewnątrz przeniesiony wyświetlacz komputera między zegary,inne radio (bez odtwarzacza kaset,za to > z możliwością odtwarzania mp3) > Dokładnie tak było (zmiana od czerwca 2006). Zmian bylo dosc sporo, zwlaszcza tych niewidocznych dla zwyklego zjadacza chleba Tak napisalem, ze po kierunkach na lusterkach bardzo latwo poznac. Auto rzeczywiscie godne polecenia, zwlaszcza z silnikiem 2.0 D-4D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 1 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 > Po 2kkm w T25 zaczynam upewniać się, że auto jest warte rozważenia jako autko do wożenia Rodzinki > ;-) > I teraz kilka pytań, być może ktoś kto tym jeździ powie dobre słowo: > 1. silniki: diesel - w grę wchodzi któryś z D-4D 2.0, czy któryś ma słabe strony (były chyba dwie > wersje mocowe)? > noPb - który brać pod uwagę (w grę wchodzą tylko te z pośrednim wtryskiem). Mimo złej sławy 1.8VVTI > (nadmierny apetyt na paliwo) chyba ten jest najrozsądniejszy. Docelowo pewnie byłby zagazowany > (o regulacji luzów szklankami wiem, coś jeszcze powinienem wiedzieć)? > 2. Zawieszenie - awaryjne czy raczej toporne na naszych drogach? Jeżeli coś je trapi to co > najczęściej pada? > 3. Jakieś typowe (a kosztowne) usterki trapią T25? Od kilku lat (4 chyba) ujeżdżam t25 z 2004, 2,0 D-4D, 116PS. Na chwilę obecną z usterek A przejechałem jakieś 110 kkm, obecnie auto ma 230kkm i raczej jest to autentyczny przebieg): 1. uszkodzona rurka od klimy. 2. zabrudzony EGR (objawiał się brakiem mocy na niskich obrotach) 3. Drugi raz zabrudzony EGR (objawy te same) Oprócz tego wymieniłem łożysko koła przód, amorki z przodu, gumy stabilizatora tylnego, tarcze i klocki z przodu, filtry i oleje, i nic, zupełnie nic więcej. Obecnie wymienione wcześniej łożysko znowu zaczyna się odzywać. Odpukać jestem niesamowicie zadowolony. Z minusów (zasłyszanych bądź sprawdzonych): 1. Wyświetlanie spalania jest wyskalowane niezwykle optymistycznie - potrafi pokazać 5,0 podczas gdy realnie jest to w granicach 6 litrów. Z tym, że ja mam naprawdę spokojną trasę 20 km w jedną stronę do pracy. 2. Ja mam skórzaną tapicerkę, podobno w materialnej bywały jakieś problemu z wyciągającymi się nitkami. 3. Faktycznie przydałby się 6 bieg. 4. Podobno słabej jakości były łączniki w tylnym zawieszeniu, ale u mnie sobie hulają bez problemu. 5. Autko jest bezawaryjne, ale też dość mało "konfigurowalne" - nie można sobie ustawić migania kierunkowskazami 3 razy, nie można domykać szyb z pilota, nie ma deadlocka, obsługa komputera pokładowego jest śmieszna (przynajmniej przed FL kasowanie zużycia paliwa odbywa się tylko i wyłącznie przez natankowanie paliwa. Nie można skasować sobie zużycia i zrobić krótką trasę, nie można też zmierzyć zużycia z trasy kilku tys. km), brak możliwości automatycznego ryglowania drzwi itp - wszystko to są drobiazgi, ale warto o nich napisać. Ja osobiście zadowolony jestem bardzo, następny samochód, jak będzie mnie stać, to też będzie Avensis. Jak coś, to pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > 5. Autko jest bezawaryjne, ale też dość mało "konfigurowalne" - nie można sobie ustawić migania > kierunkowskazami 3 razy, nie można domykać szyb z pilota, nie ma deadlocka, obsługa komputera > pokładowego jest śmieszna (przynajmniej przed FL kasowanie zużycia paliwa odbywa się tylko i > wyłącznie przez natankowanie paliwa. Nie można skasować sobie zużycia i zrobić krótką trasę, > nie można też zmierzyć zużycia z trasy kilku tys. km), brak możliwości automatycznego > ryglowania drzwi itp - wszystko to są drobiazgi, ale warto o nich napisać. To co piszesz znikło po FL. Na liczniku są nawet dwa przebiegi dzienne do wyboru. Migacze tylko zostały po staremu, ale można domykać szyby i lusterka z pilota (opcja). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > To co piszesz znikło po FL. Na liczniku są nawet dwa przebiegi dzienne do wyboru. Migacze tylko > zostały po staremu, ale można domykać szyby i lusterka z pilota (opcja). A to nawet nie wiedziałem. Dwa przebiegi na liczniku są też przed FL, ale nijak nie powiązane z pomiarem spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > A to nawet nie wiedziałem. Dwa przebiegi na liczniku są też przed FL, ale nijak nie powiązane z > pomiarem spalania. U mnie jest spalanie chwilowe i średnie. Średnie mam aż ręcznie wyzeruje. Po zatankowaniu aktualizuje się jedynie dostępny dystans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > a Primera II to P13. od kiedy niby ? i nie, nigdy nie mialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > U mnie jest spalanie chwilowe i średnie. Średnie mam aż ręcznie wyzeruje. Po zatankowaniu > aktualizuje się jedynie dostępny dystans. A powiedz mi - po lifcie zrobili w końcu klimatyzowany schowek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > A powiedz mi - po lifcie zrobili w końcu klimatyzowany schowek? To jest chyba jako opcja. Powiem szczerze, że nie sprawdzałem tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
astra_braniewo Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > 2006 były jeszcze przed FL, byc moze pod koniec pojawily sie pierwsze FL, dokladnie nie wiem. Latwo > poznac po kierunkach na lusterkach > DPF jak we wszystkich autach moze stwarzac problemy jesli auto jest eskploatowane glownie na > ktrotkich odcinkach. O ile wiem daje sie wykastrowac z DPF Ja posiadam 2.0 D4D z 2006 roku i jest juz po lifcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Mamy Avke kombi 2007 D-4D 126 KM od nowości. Ma zrobione prawie 140 k km. Z usterek to jedynie 2 x czyszczenie EGR i jakieś spinki w zawieszeniu 2 razy wypadły i coś dzwoniło jakby. Totalnie bezawaryjny. Lać paliwo i jeździć. Spalanie w nim mocno nie monitorujemy, ale w mieście kiedyś wychodziło 6.5 - 7. Na trasie w zależności od prędkości, potrafi brać ok. 5.5 przy 160 km/h, ale również 7.5 przy tej samej prędkości, wszystko w zależności od wiatru i drogi i obciążenia .... Klocki przednie po chyba 60 kkm wymieniali, choć jeszcze były nawet ok. Problem jest podobno ze wtryskiwaczami, nowe >10 000 zł i nie ma zamienników, przynajmniej tak mi kiedyś kolega nakreślił temat jak jemu zaczęły trochę padać, ale wcześniej niż 190 - 200 kkm nie zdarzają si takie usterki podobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Jeszcze wracając ogolnie do Toyoty (w kontekście T25), czy prowadzona jest jakaś ogolnoeuropejska baza danych dotycząca wizyt w serwisie aut? Czy po numerze VIN można uzyskać jakichkolwiek informacji? Jeśli tak to tylko ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Jeszcze wracając ogolnie do Toyoty (w kontekście T25), czy prowadzona jest jakaś ogolnoeuropejska > baza danych dotycząca wizyt w serwisie aut? > Czy po numerze VIN można uzyskać jakichkolwiek informacji? Jeśli tak to tylko ASO? Jak ja kupowałem samochód to przewinęło się kilka, które próbowałem sprawdzić. najczęściej dzwoniłem lub wysyłałem maila na [email protected] - przy samochodach z zagranicy w bazie danych w Polsce mają możliwość odczytać tylko datę i przebieg przy naprawie gwarancyjnej (przynajmniej takie info uzyskałem jak kupowałem kilka lat temu) - nie ma danych dotyczących samych przeglądów. Ale w moim przypadku 4 naprawy gwarancyjne rozłożone w czasie pozwoliły na wstępne zweryfikowanie przebiegu jako prawdziwy, więc często to wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mustaff14 Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Auta z tym silnikiem absolutnie nie polecam. Toyota przyznała się do błędu w silnikach 1AD, chodzi o wypalanie uszczelki pod głowicą i wbrew pozorom ten problem nie dotyczy tylko diesla 2.2. Druga kwestia wtryskiwacze. Mój egzemplarz ma 210 tys. oryginalnego przebiegu. Przy 120, był remont silnika, a teraz wtryskiwacze mają korekcję w okolicach 5-6 mm3, mimo dbania o paliwo i ogólne zasady ekslploatacji diesla. Przez to że wtryskiwacze są już dużo poza normą, zaczyna się wypalać turbo i coraz głośniej świszczeć. Trupa nie opłaca się reanimować, bo wtryski nieregenerowalne (ogłoszenia w internecie polegają na czyszczeniu wtrysków, a nie pełnej regeneracji, producent nie przewiduje) a nówka sztuka 1,5 kzł, a wszytkie do wymiany. Przypominam że auto z końca 2007 roku, nigdy nie katowane, dbane o wszystkie filtry, oleje i ogólne zasady eksploatacji. Była w międzyczasie jeszcze akcja serwisowa na zawór wysokiego ciśnienia w pompie, nie chciał odpalać na zimnym za pierwszym razem, znany przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > Auta z tym silnikiem absolutnie nie polecam. Toyota przyznała się do błędu w silnikach 1AD, chodzi Jeśli już to byłby 1.8 129KM noPb, ale też jak widzę mają swoje wady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 > Auta z tym silnikiem absolutnie nie polecam. Toyota przyznała się do błędu w silnikach 1AD, chodzi > o wypalanie uszczelki pod głowicą i wbrew pozorom ten problem nie dotyczy tylko diesla 2.2. > Druga kwestia wtryskiwacze. Mój egzemplarz ma 210 tys. oryginalnego przebiegu. Przy 120, był > remont silnika, a teraz wtryskiwacze mają korekcję w okolicach 5-6 mm3, mimo dbania o paliwo i > ogólne zasady ekslploatacji diesla. Przez to że wtryskiwacze są już dużo poza normą, zaczyna > się wypalać turbo i coraz głośniej świszczeć. Trupa nie opłaca się reanimować, bo wtryski > nieregenerowalne (ogłoszenia w internecie polegają na czyszczeniu wtrysków, a nie pełnej > regeneracji, producent nie przewiduje) a nówka sztuka 1,5 kzł, a wszytkie do wymiany. > Przypominam że auto z końca 2007 roku, nigdy nie katowane, dbane o wszystkie filtry, oleje i > ogólne zasady eksploatacji. Była w międzyczasie jeszcze akcja serwisowa na zawór wysokiego > ciśnienia w pompie, nie chciał odpalać na zimnym za pierwszym razem, znany przypadek. A widzisz, nie jesteś na bieżąco, bo już można regenerowac. Tyle, że na rynku nie ma części do regeneracji, są tylko wyznaczone serwisu, które mogą to zrobić. Koszt to około 100zł/szt. No ale można. Gwarancją jak na nowy wtrysk. Informacje podaje za forum avensis.info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 A to dopisze moje kilka groszy T25 FL 2007 Wagoniasty 2.0 D-4D 126 KM Obecnie zrobione prawie 150 kkm. Awarie? 2 razy czyszczony EGR po zbyt spokojnej jeździe jednego użytkownika, od tamtego czasu regularnie przedmuchuje auto gdziekolwiek i problem nie występuje Poza tym, jakaś tam spinka w zawieszeniu się poluzowała i coś telepało i wkurzało, ale dociągnęli i po awarii Serwis co 15 kkm w ASO ograniczony do wymiany, oleju itp. wg zaleceń. Nie wiem nawet czy filtr paliwa był kiedykolwiek ruszany Średnie spalanie ok 6.5, na trasie bez problemu poniżej 6, załadowany w 4 osoby, sprzęt i nadganianie po autostradach(140-170 km/h) to 6.1 - 6.2. Dla mnie rewelacja, nie nie lubię tego auta bo jest zbyt nudne i nic się nie psuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 > Nie wiem nawet czy filtr paliwa był kiedykolwiek ruszany jak w ASO serwisowany to z tego co pamiętam co 60k km jest wymiana i wtedy pewnie robili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 > A widzisz, nie jesteś na bieżąco, bo już można regenerowac. Tyle, że na rynku nie ma części do > regeneracji, są tylko wyznaczone serwisu, które mogą to zrobić. Koszt to około 100zł/szt. No > ale można. Gwarancją jak na nowy wtrysk. Informacje podaje za forum avensis.info Jak wygląda sprawa z wtryskami w wersji przedliftowej (116KM), ich awaryjność, możliwość naprawy czy też koszt zakupu nowych? Jakieś inne typowe bolączki tego silnika? Do przedlifta zamiast koła dwumasowego z powodzeniem montują jednomas, więc w sumie z tematów które bardziej mogą pociągnąć za kieszeń zostają wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Dziś pobiłem rekord. Po przejechaniu prawie 400 km (w baku sporo powyżej połowy zostało) komp wskazał 5.8 L/100km. Jechałem poza miastem 100-110 w miastach 60, na innych ograniczeniach góra 10 więcej niż można. Średnia z tego dystansu wyszła mi trochę poniżej 70km/h. Trasa pod Lublin i z powrotem. Komp mógł trochę skłamać, ale patrząc jak mało opadła wskazów na wskaźniku to wiele nie skłamał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supiotr Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Trzeba przyznać, że to auto jest zaskakująco oszczędne. Sierpniowy przelot na Mazury. Tak, wiem, to tylko wskazanie kompa, któremu w przypadku tego auta zarzuca się zaniżanie. Gdy miałem TDI, to zarzucano mu zawyżanie . I jest to taki jeden z punktów decydujących o tym, że tego samochodu nie sprzedam mimo jego zaawansowanego wieku, brzydoty, nijakości, beznadziejnej trakcji itp. Ten samochód jeździ i jeździ, o nic nie woła i na dokłądkę tanio jeździ. Więc dalej posłuży jako rodzinne wozidło. A że nie robi ochów i achów wśród znajomych mających nowsze, wypasione bryki, trudno. BTW podobnie mam z Yarisem I, stary, pobijany i niezniszczalny, normalnie jak legendarne już na AK Uno jednego z userów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Nic nadzwyczajnego Toyki tak mają Avensis obecnej generacji jest oszczędniejszy niż posiadający opływowość sporej meblościanki Verso (i ważący jakieś 1,6 tony), ale mimo to przy baaardzo delikatnej jeździe benzyniak 1,8 ze skrzynią CVT bez problemu schodzi jeszcze o 1 litr mniej Ale... - Spalanie takie jak przyjemność z jazdy: żadne. ...inna sprawa, że CVT też tutaj ma znaczenie in plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Nic nadzwyczajnego Toyki tak mają > Avensis obecnej generacji jest oszczędniejszy niż posiadający opływowość sporej meblościanki Verso > (i ważący jakieś 1,6 tony), ale mimo to przy baaardzo delikatnej jeździe benzyniak 1,8 ze > skrzynią CVT bez problemu schodzi jeszcze o 1 litr mniej > Ale... - Spalanie takie jak przyjemność z jazdy: żadne. > ...inna sprawa, że CVT też tutaj ma znaczenie in plus. Ja te 5.8 wykręciłem w t25 z 2 litrowym silnikiem benzynowym, który podobno oszczędny zbytnio nie jest i jazda była całkiem przyjemna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Ja te 5.8 wykręciłem w t25 z 2 litrowym silnikiem benzynowym, który podobno oszczędny zbytnio nie > jest i jazda była całkiem przyjemna. Dla każdego przyjemność jest różna - jak w seksie Jakbym mógł, to bym Verso też wziął z 2.0, ale nie był oferowany, niestety. Niby tylko parę KM więcej, ale elastyczność dużo lepsza - porównywałem w Avenie. Choć Avena też jakoś się złożyło, że wziąłem 1.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Nic nadzwyczajnego Toyki tak mają > Avensis obecnej generacji jest oszczędniejszy niż posiadający opływowość sporej meblościanki Verso > (i ważący jakieś 1,6 tony), ale mimo to przy baaardzo delikatnej jeździe benzyniak 1,8 ze > skrzynią CVT bez problemu schodzi jeszcze o 1 litr mniej > Ale... - Spalanie takie jak przyjemność z jazdy: żadne. > ...inna sprawa, że CVT też tutaj ma znaczenie in plus. tzn.4,8 kurcze,to ten benzyniak jest oszczedniejszy od diesla 2,2.szwagier verso z tym silnikiem za nic nie mogl zejsc ponizej 5l/100km. w koncu stalo sie to co musialo sie stac w 2,2[czyli wypalona UPG] I bryka zmienila wlasciciela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.