Skocz do zawartości

Piękne plany Alfy Romeo


p i p p

Rekomendowane odpowiedzi

> to może zależy od rejonów ale teraz raczej hipster

zlaezy co sobą reprezentuje to auto wink.gif

126p w stanie zgodnym z wiekiem - biedak (w sumie to te w stanie zgodnym z wiekiem to biodegradacji juz uległy).

126p odrestaurowany - koneser polskiej motoryzacji

126p odrestaurowany w opinii właściciela a w rzeczywistosci pkt 1 - hipster wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawda jest taka, że mogą sobie tworzyć mocne suvy, tylnonapędowe limuzyny, ale ich sprzedaż będzie

> marginalna, w porównaniu z autami klasy B czy C jak MiTo i Giuletta, które pod względem

> sprzedaży są całkiem udane. Moim zdaniem prędko z nich nie zrezygnują. Giuletta dostanie

> pewnie niedługo lifting i będzie na rynku jeszcze przynajmniej kilka lat. Żeby jej nie popsuli

> tylko, bo to jedna z najładniejszych Alf po takich brzydalkach jak 147 czy 159

nie bój się będzie ok grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zlaezy co sobą reprezentuje to auto

> 126p w stanie zgodnym z wiekiem - biedak (w sumie to te w stanie zgodnym z wiekiem to biodegradacji

> juz uległy).

> 126p odrestaurowany - koneser polskiej motoryzacji

> 126p odrestaurowany w opinii właściciela a w rzeczywistosci pkt 1 - hipster

Hmm...

Lat 29, bez renowacji czy czegoś w tym stylu:

img_4341.jpg img_4342.jpg img_4343.jpg

img_4344.jpg img_4345.jpg img_4346.jpg

img_4347.jpg img_4348.jpg img_4349.jpg

img_4350.jpg img_4351.jpg img_4352.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmiast Alfetty rozwineliby giuliette. przeciez nie uda im się powalczyć w segmencie tych dużych z

> obecną renomą...

Nie da się walczyć z Focusem i Golfem. A renomę można zbudować. RWD, nisza, jakość. Trójka BMW, Lexus i Alfa Romeo - fajnie brzmi?

> 156 była swietna, nie przesadzaj. stylistycznie (wnętrze i zewnętrze) i podwoziowo resztę pomijam

156 była totalnie komercyjna. Była tak samo "fajna" jak 155. Nie wprowadziła nic...poza tytułem samochodu roku. Teraz chcemy szukać zapachu 75-ki. RWD, skrzynia z tyłu jak w Corvette.

A 159 była syntetyczną wersją 156. Alfa trafiła na mur i powinna wracać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest samochód w 10000% użytkowy jak mondeo czy octavia i trzeba to zrozumieć. To auto daje

> poczucie przyklejenia do jezdni, idealnego prowadzenia, kierowca jest oblepiony przez fote i

> nie lata robiąc zakręt 90 st przy 120km/h z lewej na prawą.

Czyli coś jak flotowy Focus Mk II.

> Ktoś kto szuka octavii nigdy nie

> zrozumie sensu tego samochodu, ale to też nie jest propozycja dla niego...

Do tego brakuje jej jednej, jedynej, ale najważniejszej cechy - napędu na właściwą oś dla tego typu aut. Skoro samochód, którego marka mówi tyle samo ile Great Wall (IS) może mieć napęd RWD i od lat mówić, że pokona 3-er bez efektu, a mimo to nie traci wartości i szacunku to czym jest Alfa w aspekcie 159, która już za czasów 156 chciała być jak BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To był kontrargument na 3 opcje posiadania kaszlaka...

a kumam. no ładny ładny. ale raczej nie jezdził te 29 lat jako auto normalnego użytku co nie? uważasz że przetrwałby po kilku zimach w takim stanie?

to fajne znalezisko garażowe (??) waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie da się walczyć z Focusem i Golfem. A renomę można zbudować. RWD, nisza, jakość. Trójka BMW,

> Lexus i Alfa Romeo - fajnie brzmi?

fajnie. to niech zrobią Giuliettę z RWD.

> 156 była totalnie komercyjna.

a jakie ma być auto? altruistyczne? alfy nie pomylisz z niczym innym. jakby 156 miała trans axle to by sie tego sprzedało 1/10 wolumenu rzeczywistej 156tki.

>Była tak samo "fajna" jak 155. Nie wprowadziła nic...poza tytułem

> samochodu roku. Teraz chcemy szukać zapachu 75-ki. RWD, skrzynia z tyłu jak w Corvette.

i resory!

> A 159 była syntetyczną wersją 156. Alfa trafiła na mur i powinna wracać...

giulia na malunkach szału nie robi. oby coś wniosła fajnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja miałem kiedyś na tapecie 156 i jest po prostu malutka. 159 to praktycznie to samo. Wybrałem

> Skodę bo jest gigantyczna w środku.

Oczywiste jest że nikt kto potrzebuje dużego auta nie kupi 159tki.

Ja 90% sam jadę i czasem z serce.gif więc miejsca mam pod dostatkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajnie. to niech zrobią Giuliettę z RWD.

Zgadzam się, niech zrobią, mogą nawet kupić 1-er, wziąć do laboratorium i skopiować po rusku.

Ale jak słyszę, że 70 czy 80% użytkowników BMW myśli, że ma FWD to gotuję! Co kogo g.... obchodzi o czym myśli kierowca!? Bazowanie na tym, że ważne jest to co kierowca myśli, a nie faktyczne, realne, techniczne rozwiązania to Everest kretynizmu. furious.gif

Chociaż ten przykład dowodzi, że lepiej zająć się klasami, w których kierowca jest w stanie przyjąć, że auto napędzane jest kołami, które nie skręcają.

Ogólnie próba zrobienia z Alfy niszowej marki premium jest dobrym pomysłem. Skromnie, oryginalnie, szczerze...

> a jakie ma być auto? altruistyczne?

Alfa 156 "złapała" nie tą klientelę, którą powinna. Mocne, pięknie brzmiące chromowane kolektory szarpane za tylny dyfer - tak. O jaka śliczniutka niunia bez tylnej klamki, koniecznie JTD bo mało pali i to jedyny motor, który można nazwać udanym - nie!

> alfy nie pomylisz z niczym innym.

Alfa 156 w dobrej wersji (JTD) to nic innego jak Passat TDI wyprodukowany we Włoszech. Alfa nie chciała być niczym innym, niczym więcej. A Passata B5 też się z niczym nie pomyli.

> jakby 156 miała trans axle to

> by sie tego sprzedało 1/10 wolumenu rzeczywistej 156tki.

Wystarczyło dać RWD, skrzynię zamontować klasycznie za silnikiem, nie z tyłu. Ale nie ma co mówić o historii. 75-ka to Alfa Romeo. 155, 156, 159 to pomyłka motywowana kryzysem moralno - finansowym. A teraz musi wejść Giulia RWD GTA z 400-konnym silnikiem V6, o której w roku 2030 będzie marzył każdy drifter. zlosnik.gif

A Passaty CC będą podkulały ogony przed Alfettą. I taką nadzieją żyjmy... zlosnik.gif

> i resory!

Jasne! Jak nie ma kasy, można odgrzebać rysunki Poloneza. Leżą w piwnicy na Żeraniu, pokój nr 102 po lewej stronie, trzecia półka. biglaugh.gif

> giulia na malunkach szału nie robi. oby coś wniosła fajnego.

Szał ma robić techniką. Wygląd i tak jest pod dyktando znaczka.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli coś jak flotowy Focus Mk II.

Miałem w pamięci że chyba jechałes 159 kiedyś. Chyba tak pisałeś.

Bo to co teraz czytam, to trochę jakbyś pisał o rzeczach które przeczytałeś w tabelkach wink.gif

W 159 nie ma mozliwości żeby się poczuc jak w Focusie. To nie jest zwykłe pudło jeździdło.

Bła to nie napęd FWD w tym aucie, ale koszmarne silniki. Zwyczajnie koszmarne.

Chyba dwa były dobre. 1.7Tbi jako podstawowa benzyna (chociaz mogli wsadzić i 1.4T, a nie 1.8) i 2.0 diesel, tez dobry na podstawowy silnik diesla w takim aucie.

Brakowało jakiegos cuda rodem z Maseratti. V8 w topowym modelu, a pośrednich jakieś mocne 2.0T i V6.

Wyszło coś co obiecywało dużo, a dawało mało. Ale nadal było czuć że to Alfa, a nie Hyundai czy Ford.

Nie wiem dlaczego odcinają drogę z Mito. To też był dobry pomysł na mała zabawke pokroju Mini. Tylko że to nie może być kopia Punto z drzwiami bez ramek oslabiony.gif A nawet jak ma bazowac na Punto, to topowa wersja to nie 1.4T, ale 1.7Tbi 250KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego? Przecież to ma większy sens niż przednionapędowy kompakt, a sprzedaż będzie robił.

Sprzedaż może i jakąś by zrobił, ale takie auto mi nie pasuje do marki alfy romeo smile.gif

Do nich pasują szybkie, wściekłe auta z nietypowymi rozwiązaniami biglaugh.gif

A ten suv z zdjęcia dla mnie wygląda okropnie, zresztą jak cała ogólna większość suvów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedaż może i jakąś by zrobił, ale takie auto mi nie pasuje do marki alfy romeo

> Do nich pasują szybkie, wściekłe auta z nietypowymi rozwiązaniami

no i giulietta taka jest. ma tak nietypowe fotele, że mało komu tam wygodnie smile.gif

> A ten suv z zdjęcia dla mnie wygląda okropnie, zresztą jak cała ogólna większość suvów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem w pamięci że chyba jechałes 159 kiedyś. Chyba tak pisałeś.

Tak jest. Bratowa posiada to auto na codzień. Pomówmy o zaletach tego modelu:

Dla bratowej najlepszy jest kolor (biały) i zestaw głośnomówiący. biglaugh.gif Można się pośmiać z dziewczyny? Można. Ale pośmiejmy się ze mnie. Dla mnie (ręka na sercu, dwa palce w górze) największą zaletą 159-ki jest komputer pokładowy, który pokazuje 2 funkcje jednocześnie. Te trzy cechy definiują nietuzinkowość i klimat tego modelu.

> Bo to co teraz czytam, to trochę jakbyś pisał o rzeczach które przeczytałeś w tabelkach

159 i Focus Mk II to syntetyczne, odfajnione wersje swoich poprzedników.

> W 159 nie ma mozliwości żeby się poczuc jak w Focusie. To nie jest zwykłe pudło jeździdło.

Niestety jest bardzo zwykłe...nie odbierając im jakości prowadzenia.

> Bła to nie napęd FWD w tym aucie, ale koszmarne silniki. Zwyczajnie koszmarne.

> Chyba dwa były dobre. 1.7Tbi jako podstawowa benzyna (chociaz mogli wsadzić i 1.4T, a nie 1.8) i

> 2.0 diesel, tez dobry na podstawowy silnik diesla w takim aucie.

Nie rozumiem co chcesz powiedzieć. Właśnie 170-konny MJTD nadaje passatowski klimat temu autu. Alfa powinna mieć TDI na pompowtryskach z Octy RS TDI. Nie jeździłem 159 TBi, ale jeździłem Giuliettą QV. I jeśli w 159 ma on 35 koni mniej...to jest to Zelmer o kultowej pojemności 1750. Silniki więc są bardzo dobre, ale nudne.

> Brakowało jakiegos cuda rodem z Maseratti. V8 w topowym modelu, a pośrednich jakieś mocne 2.0T i

> V6.

I chcesz V8 puścić na przednią ośkę?

> Wyszło coś co obiecywało dużo, a dawało mało. Ale nadal było czuć że to Alfa, a nie Hyundai czy

> Ford.

Dało się to może zobaczyć, ale czuć? Nigdy!

> Nie wiem dlaczego odcinają drogę z Mito. To też był dobry pomysł na mała zabawke pokroju Mini.

MiTo i Mini to jak Ferrari i Ferrari...z plastiku...na bazie Pontiaca Fiero. zlosnik.gif

Mini można skillować. Mogą to zrobić Włosi. Ale tylko 500-ką z dwoma cylindrami na turbo z tyłu.

> Tylko że to nie może być kopia Punto z drzwiami bez ramek A nawet jak ma bazowac na Punto,

> to topowa wersja to nie 1.4T, ale 1.7Tbi 250KM.

Zgadzam się. Ale niech zostawią już tego Fiata. Fiat na razie jest trup. Za 10 lat może będą odgrzewać Mirafiori, Argente, Tempre, Tipo czy inne X1/9 to coś z tego będzie. Może. Na razie Alfo i Sabo... wink.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedaż może i jakąś by zrobił, ale takie auto mi nie pasuje do marki alfy romeo

Nie rozumiem co jest nie pasującego. SUV to koncepcja TECHNICZNA. Inne nadwozie, podwozie, napęd. Przeznaczenie, wizerunek, stereotypowy kierowca to rzeczy wtórne. Nie można się wstydzić techniki, pomysłu, który ma dopiero 19 lat.

> Do nich pasują szybkie, wściekłe auta z nietypowymi rozwiązaniami

SUV jest typowy? Właśnie pierwsza RAV4 to dziwak na maxa. Tu jest pole do popisu.

> A ten suv z zdjęcia dla mnie wygląda okropnie, zresztą jak cała ogólna większość suvów

I to jest właśnie piękno motoryzacji. Ohydny wygląd, technika i możliwości. To jest wolność. Zniewolenie poprzez układ powyginanych blach, który nazywa się ładnym/brzydkim to przekleństwo.

Za jakiś czas się okaże czy ktoś to zrozumiał i potrafił przekonać do tego masy czy tylko marzył po cichu o opamiętaniu się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe. Niemniej, tylko dzięki temu modelowi możesz teraz pisać o planach Alfy bo gdyby nie model

> 156 to AlfaRomeo znikłaby z mapy producentów samochodów

Myślę, że masz wiele racji, ale zważ fakt, że najbardziej dochodowym producentem na świecie jest Porsche. Samochód, który nie jest ładny, jest ciągle taki sam. Ma - wydaje się - patologiczne rozwiązanie techniczne z Malucha. Nie jest też tani. Na takie produkty jest rynek, ogromny rynek. I w takie coś iść powinna Alfa Romeo. Trzeba tylko mieć w głowie dwa słowa: Technika + jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie , ja bym poszedł dalej , silnik JTD także przyczynił się do uratowania marki

Też strzał blisko dychy. Tylko teraz mi powiedz. Gdzie jest w takim razie Alfa, a gdzie jest wyśmiewany Passat B5 ze 110-konnym TDI na zmiennej geometrii? Chcę poczuć w czym dres Pumy jest lepszy od dresu Adidasa.

Gdyby Alfa naprawdę chciała kopną BMW, mogłaby to zrobić. Napęd na tył, żadnej benzyny w ofercie, tylko JTD jako konik. Możnaby wtedy wytykać E46 320d i mówić "xero z Monachium". Ale jak się ma piłkę na nodze, trzeba odpowiednio ją ułożyć.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 159 i Focus Mk II to syntetyczne, odfajnione wersje swoich poprzedników.

Tak nie jest. Jak sobie auta stoją w jedno za drugim na parkingu to 159 wystaje. Jest szeroka i ma przysadziste błotniki. Widać z daleka że z tym autem jest coś...inaczej.

Konsola w stronę kierowcy, aluminium, mały otwór bagażnika, ciasnota wnętrza, otwieranie bagażnika z sufitu. To zaprzeczenie Focusa i auta dla normalnego człowieka który chodzi na 8 godzin do pracy.

159 jest dla kogoś kto bierze jakieś dziwne tabletki grinser006.gif

> Nie rozumiem co chcesz powiedzieć. Właśnie 170-konny MJTD nadaje passatowski klimat temu autu. Alfa

> powinna mieć TDI na pompowtryskach z Octy RS TDI. Nie jeździłem 159 TBi, ale jeździłem

> Giuliettą QV. I jeśli w 159 ma on 35 koni mniej...to jest to Zelmer o kultowej pojemności

> 1750. Silniki więc są bardzo dobre, ale nudne.

Napisałem że są dobre jako podstawowe silniki. One robią sprzedaż. W BMW masz tak samo. Są słabe silniki (relatywnie) i jest ich najwięcej. A są i V8 które zobaczysz w Top Gear i na plakatach w pokoju 10 latka.

> I chcesz V8 puścić na przednią ośkę?

Tam było bardzo dobre 4x4 smile.gif Oczywiście że nie FWD.

Droga Audi jest tutaj godna naśladowania. Bezpieczne w miarę FWD i dobrze 4x4.

Oczywiście że lepiej jakby było RWD, ale ja tego nie widze jako rażącą wadę. Może sobie być.

> Dało się to może zobaczyć, ale czuć? Nigdy!

Oj dało. Jak jeździłem czasem w Octavii I z tyłu, to kląłem to auto i jego konstruktora. Nogi drętwiały.

W Alfie nogi drętwiały tak samo, a ja byłem zadowolony że jadę 159.

> MiTo i Mini to jak Ferrari i Ferrari...z plastiku...na bazie Pontiaca Fiero.

> Mini można skillować. Mogą to zrobić Włosi. Ale tylko 500-ką z dwoma cylindrami na turbo z tyłu.

Można zrobić MiTo korzystając tylko z płyty Punto. Wspomniana Octa I miała tą samą płytę co Audi TT, a patrz jak różne auta to były. Wystarczy trochę podejścia jak do Alfy, a nie jak do Punto. A wyszedł jakiś nadmuchany balonik ze szczurzym ryjkiem no.gif

Renault Clio jest 100x bardziej zwariowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sobie auta stoją w jedno za drugim na parkingu to 159 wystaje. Jest szeroka i ma

> przysadziste błotniki. Widać z daleka że z tym autem jest coś...inaczej.

Właśnie! To widać, a podchodzisz bliżej otwierasz maskę, widzisz 2.0 MJTD z Suzuki SX4 i FWD. BTW SX4 ma naped 4x4. I tu właśnie opadają ręce. Nie może być tak, że prosta, tania, śmieszna fun-marka z Japonii jak Suzuki była TECHNICZNIE nad Alfą Romeo!

> Konsola w stronę kierowcy

Przyciski na kierownicy z pada Nintendo.

> aluminium

Aluminium to ma właściwie zastosowane Audi A8.

> mały otwór bagażnika, ciasnota wnętrza, otwieranie bagażnika

> z sufitu.

Dodam ręczny na linkę i zgodzę się w jednym procencie.

> To zaprzeczenie Focusa i auta dla normalnego człowieka który chodzi na 8 godzin do

> pracy.

Tu już wchodzi jakaś głębsza socjologia. Zero techniki.

> 159 jest dla kogoś kto bierze jakieś dziwne tabletki

Problemy uzależnień i medycyna są wciąż dalekie od motoryzacji.

> Napisałem że są dobre jako podstawowe silniki.

Są tak dobre, że nie pasują do tak kiepskiego auta.

> One robią sprzedaż. W BMW masz tak samo.

Ale każdy silnik BMW jest ciekawy technicznie.

> Droga Audi jest tutaj godna naśladowania. Bezpieczne w miarę FWD i dobrze 4x4.

Audi jest jak szpitalny korytarz. Nie wiem czy wypada ich naśladować gdy jest się południowcem.

> Oczywiście że lepiej jakby było RWD, ale ja tego nie widze jako rażącą wadę.

Bardzo razi, a na dowód tego są te plany...które nie mają wiele wspólnego z eko logiką.

> Może sobie być.

Nie zgadzam się chociaż mogę zrozumieć Twój typ rozumowania. Mimo, że dla mnie szokujące jest deprecjonowanie wersji Compact przez ortodoksyjnych Monachijczyków to widać, że fakt nie zwracania uwagi na napęd jest popularny...również u miłośników czterech kółek.

Bo jak można powiedzieć, że Compact nie jest prawdziwym BMW skoro ma RWD i R6? Fakt, że BMW w taniej, kompaktowej wersji pozostało wierne TECHNICZNEJ tradycji jest godne pochwały i wielkiego szacunku.

> W Alfie nogi drętwiały tak samo, a ja byłem zadowolony że jadę 159.

To dla mnie nieosiągalny stopień wtajemniczenia...

> Wspomniana Octa I miała tą samą płytę co Audi

> TT, a patrz jak różne auta to były.

Tak, ale właśnie dlatego Octa I była fajna (jak duży Fiat), a Audi TT to najbardziej obrzydliwe, niedorzeczne, wulgarne, patologiczne i szkodliwe auto w historii Auto Union. Mimo wnętrza w stylu Audi, mimo jakości, która miażdży Alfę.

> Wystarczy trochę podejścia jak do Alfy, a nie jak do

> Punto.

Nie da się podchodzić do komara jak do konia...mówiąc... zlosnik.gif

> Renault Clio jest 100x bardziej zwariowane.

Clio Renault Sport V6. Głupia, francuska, państwowa marka potrafi zrobić takie auto, a Alfa Romeo nie potrafi. Stąd mina oslabiony.gif

Pozdrawiam.

P.S. Nie ma co kruszyć kopi na smutnej historii. Idzie nowe... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w czym najlepsza? Wielki ciężki kloc, dużo za mały w środku jak na swoje gabaryty (dla kierowcy

> wręcz ciasny), z długim nisko zwisającym przodem, którym wszędzie łatwo zawadzić, małymi

> śmiesznymi światełkami zupełnie nie pasującymi do rozmiarów auta i bez praktycznie żadnej

> cechy, dla której warto by go chcieć

Mimo tych wad, 159 nadal wygląda i to znacznie lepiej niż festyniarskie Mito i ta większa Giulietta z przodemi przypominającymi buldoga z wytrzeszczem hehe.gif

PS

Przepraszam właścicieli buldogów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.