QuBeK Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Witam. Mam takie pytanko. W lanosie na wlepce mam zalecane ciśnienie do wszystkich kół 2.2 bara - dla opon 185/60/14, pytanie brzmi, jakie w takim razie powinienem stosować ciśnienie dla kół 195/50/15 oraz 175/65/14.... ?? Dla 195/50/15 daję 2.2 - 2.3, za dużo, za mało??? Czym węższa opona tym chyba ciśnienie powinno być większe..? Szersza - mniejsze? Ale może to nijak sie ma, bo przecież profil się też zmienia, niższy profil - wyższe ciśnienie? Poradźcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Witam. Mam takie pytanko. W lanosie na wlepce mam zalecane ciśnienie do wszystkich kół 2.2 bara - > dla opon 185/60/14, pytanie brzmi, jakie w takim razie powinienem stosować ciśnienie dla kół > 195/50/15 oraz 175/65/14.... ?? > Dla 195/50/15 daję 2.2 - 2.3, za dużo, za mało??? Czym węższa opona tym chyba ciśnienie powinno > być większe..? Szersza - mniejsze? Ale może to nijak sie ma, bo przecież profil się też > zmienia, niższy profil - wyższe ciśnienie? Poradźcie Zazwyczaj im niższy profil tym wyższe ciśnienie, ale też bez przesady. Daj sobie jakieś 2,3 i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Poradźcie Lepiej mieć za dużo niż za mało. Zależy też od modelu opon, pompuj tyle, żeby nie było "flaka". Ja przy oponach 185/55/15, więc profil ten sam (w Lanosie) mam 2,7. Poniżej tego widać ugięcie dołu opony i czuje się myszkowanie samochodu. Na początek daj 2,5 i poczuj różnicę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Dla 195/50/15 daję 2.2 - 2.3, za dużo, za mało??? Zależy też trochę od modelu opony i preferencji kierowcy. Ja z przodu bym jeździł na 2.2-2.4 a z tyłu z 0.2 mniej, gdyż tył w Lanosie htb jest leciutki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Lepiej mieć za dużo niż za mało. Zależy też od modelu opon, pompuj tyle, żeby nie było "flaka". Ja > przy oponach 185/55/15, więc profil ten sam (w Lanosie) mam 2,7. Poniżej tego widać ugięcie > dołu opony i czuje się myszkowanie samochodu. Na początek daj 2,5 i poczuj różnicę . różne modele opon różnie pracują boczną ścianką, ta rada jest conajmniej idiotyczna. Za wysokie ciśnienie będzie, dla stabilności auta, tak samo złe jak niskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Lepiej mieć za dużo niż za mało. Zależy też od modelu opon, pompuj tyle, żeby nie było "flaka". Ja > przy oponach 185/55/15, więc profil ten sam (w Lanosie) mam 2,7. A może 3,7 spróbuj ? A profil nie jest ten sam, średnica tych 185/55 jest większa o 9 mm od 195/50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Opony to Toyo Proxes T1R, nie chce dawać zbyt dużego ciśnienia (będzie się zużywał szybciej środek opony, mniejsza stabilność/trzymanie), jak i zbyt niskiego (większe zużycie paliwa, większe ryzyko uszkodzenia felgi, szybsze zużycie zewnętrznych części opony. Wychodzi chyba na to - że do tej pory stosowałem dobre ciśnienie 2.2-2.4, więc chyba przy takim pozostanę. 175/65/14 to większy balon, więc tam można by dawać te zalecane 2.2, ew. 2.1 bar Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Dużo pompujesz w te kółka. Ja 2,2 to pompowałem do 205/55/16 w Lagunie. A coś o masie lanosa to pewnie tak z 2.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 potestuj ciśnienia, popatrz na pracę bieżnika dojdziesz do odpowiedniego empirycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Dużo pompujesz w te kółka. Ja 2,2 to pompowałem do 205/55/16 w Lagunie. A coś o masie lanosa to > pewnie tak z 2.0. ja do 205/50 miałem w książce 2,4 przód i tył, więc co do tego nie ma reguły i przeniesienia z auta do auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Lepiej mieć za dużo niż za mało. Zależy też od modelu opon, pompuj tyle, żeby nie było "flaka". Ja > przy oponach 185/55/15, więc profil ten sam (w Lanosie) mam 2,7. Poniżej tego widać ugięcie > dołu opony i czuje się myszkowanie samochodu. Na początek daj 2,5 i poczuj różnicę . Weź pod uwagę,że z zimnego 2.7 po rozgrzaniu zrobi Ci się 3.5. Jak dla mnie 2.0 jest wystarczające(po kilku km. i tak ciśnienie wzrośnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Weź pod uwagę,że z zimnego 2.7 po rozgrzaniu zrobi Ci się 3.5. > Jak dla mnie 2.0 jest wystarczające(po kilku km. i tak ciśnienie wzrośnie). Ale z 2.7 na 3.5 to bajki opowiadasz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Dużo pompujesz w te kółka. Ja 2,2 to pompowałem do 205/55/16 w Lagunie. A ja w 205/55/16 w 307-ce 5d HB, muszę dmuchnąć 2.4-2.5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Producenci różnych aut mają często różne zalecenia odnośnie ciśnienia w oponach zależnie od rozmiaru. W niektórych autach rozmiar felg i opon nie ma znaczenia i zalecane ciśnienia są jednakowe ale spotkałem się też z zaleceniem obniżenia ciśnienia przy szerszych oponach (a więc niższym profilu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Weź pod uwagę,że z zimnego 2.7 po rozgrzaniu zrobi Ci się 3.5. > Jak dla mnie 2.0 jest wystarczające(po kilku km. i tak ciśnienie wzrośnie). pamiętaj że jeździsz na dość sztywnej oponie. W dodatku przy toczeniu się lanosem po mieście ciśnienie raczej nie wzrośnie za bardzo. A już zwłaszcza w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Witam. Mam takie pytanko. W lanosie na wlepce mam zalecane ciśnienie do wszystkich kół 2.2 bara - > dla opon 185/60/14, pytanie brzmi, jakie w takim razie powinienem stosować ciśnienie dla kół > 195/50/15 oraz 175/65/14.... ?? > Dla 195/50/15 daję 2.2 - 2.3, za dużo, za mało??? Czym węższa opona tym chyba ciśnienie powinno > być większe..? Szersza - mniejsze? Ale może to nijak sie ma, bo przecież profil się też > zmienia, niższy profil - wyższe ciśnienie? Poradźcie ciśnienie nie zależy od szerokości opony ani profilu. Ciśnienie zależy od ogólnej objętości powietrza w danym kole. Upraszczając: masz mieć zawsze tyle samo moli gazu w oponie niezależnie od tego jaki jest rozmiar. Co za tym idzie w balonie niższe ciśnienie, w cienkich z niskim profilem wyższe. 195/50/15 to wcale nie jest jakaś niska opona. Lanos to nie jest ciężkie auto. Przypompuj przód na 2,0-2,3 a tył odrobinę mniej i sprawdź jak ci się jeździ. Jak będzie za sztywno to upuść. Pamiętaj, że jak dasz z tyłu dużo niższe ciśnienie to auto zrobi się bardziej nadsterowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > masz mieć zawsze tyle samo moli gazu w oponie niezależnie od tego jaki jest rozmiar. > Co za tym idzie w balonie niższe ciśnienie, w cienkich z niskim profilem wyższe. > Pamiętaj, że jak dasz z tyłu dużo niższe ciśnienie to auto zrobi się bardziej nadsterowne. Ja podzielam pogląd kolegi Ozarek: nie ma porównania i przez analogię przeniesienia wartości ciśnienia z auta do auta, bo: Corsa C 155/80/13 P 2,2 T 1,7 Fiat Uno 155/70/13 P i T 1,9 Ciśnienia zalecane przez fabryki, stosowane i doświadczalnie potwierdzone na niejednym kpl. opon: zużycie równomierne, więc eksperymentować nie mam zamiaru. A już "rada" kolegi Amazaque - 2,7 bo inaczej widać ugięcie opony... to uznaję tylko w kategoriach żartu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 trzeba poszukać jakie zalecali producenci do aut co miały fabrycznie koła 195/50/15 ostatnio widziałem nowego forda ka na takich oryginalnych kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.