romano11 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Witam. W najbliższym czasie odbieram nowy bolid. Będzie on wg. info konsultanta stał na oponach letnich 205/60/16, felgi stalowe. Z racji tego, że stosunkowo mało jeżdżę (~7kkm/rok) zastanawiam się nad dwoma możliwymi rozwiązaniami: - zostawiam to, co kupię i dokupuję opony + felgi na zimę. Dostępny rozmiar to 195/65/15 albo - znajduję kupca na fabryczne koła i kupuję felgi stal + opony wielosezonowe. Dostępny rozmiar to również 195/65/15. Minusem rozwiązania 1. jest potrzeba miejsca na składowanie kół przez jak by nie patrzeć - cały rok, a garaż nie jest z gumy. Plus to być może dłuższa czasowo eksploatacja każdego kompletu... Drugie rozwiązanie to brak konieczności magazynowania, sezonowej zmiany, jeśli mnie śnieg zasypie - nie mam konieczności wyjeżdżania dzień w dzień, auto może spokojnie czekać na reakcję służb zimowego utrzymania dróg Do tej pory eksploatowałem opony wielosezonowe i żyłem, teraz mam dylemat... co doradzicie? Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Po zajeżdżeniu obecnych zimówek następnym razem kupię wielosezonowe. W górach nie mieszkam, a z tym śniegiem co spadnie spokojnie poradzą sobie opony wielosezonowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 A może sprzedaj same opony fabryczne i w ich miejsce kup wielosezonowe 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matee Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Ja polecam wielosezonowe nawet debicy nawigatory2. Jak jezdzisz po miescie lub po w wiekszosci dobrze odsniezonych trasach to dadza rade:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > zastanawiam się nad dwoma możliwymi rozwiązaniami Z ciekawości zapytam: sprawdzałeś ceny opon zimowych i całorocznych w interesującym Cię rozmiarze? Jak to wygląda? Są w podobnych cenach, czy wielosezonowe są droższe? Ja mieszkam w górach, więc zakupu wielosezonowych nigdy nawet nie rozważałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > A może sprzedaj same opony fabryczne i w ich miejsce kup wielosezonowe 16 To chyba najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > sprawdzałeś ceny opon zimowych i całorocznych w interesującym Cię rozmiarze? > Jak to wygląda? Są w podobnych cenach, czy wielosezonowe są droższe? Całoroczne (najtańsza oferta jako punkt odniesienia): Navigator 2 195/65/15 - 169,99 + felga Nexen NPriz 4S 205/60/16 - 261,99 Zimowe: Nankang SV-1 195/65/15 - 145,00 + felga Dębica Frigo 2 195/65/15 - 167,99 + felga West Lake SP06 205/60/16 - 197,00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Całoroczne (najtańsza oferta jako punkt odniesienia): > Nexen NPriz 4S 205/60/16 - 261,99 To bardzo dobra cena jak na ten rozmiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > To bardzo dobra cena jak na ten rozmiar. Pozostaje jeszcze pytanie, co to jest za wynalazek i co sobą reprezentuje...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Pozostaje jeszcze pytanie, co to jest za wynalazek i co sobą reprezentuje...? Nie znam za dużo Nexenów, kiedyś jezdzilem na jednym komplecie i były calkiem niezle (ale chyba to były letnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Czy do tego bolidu wejda koła 15?? 195/65r15 beda troche niższe od fabrycznych 205/60r16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Nie wiem jakie to auto ale ja w Suzuki SX4 maiłem 205/60R16 i jak kupiłem na zimę 195/65R15 to auto wyglądało śmiesznie, jak na za małych kołach. Może na innym samochodzie tak nie będzie, ale 195/65R15 są widocznie mniejsze niż 205/60R16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Czy do tego bolidu wejda koła 15?? > 195/65r15 beda troche niższe od fabrycznych 205/60r16 Dokładnie. opony będą niższe o 18mm. Będą też węższe. O ile na zimę to pewnie nie przeszkadza, to na lato.... Jeśli chcesz kupić komplet opon do nowego samochodu, to dlaczego chcesz kupić wynalazek (Nexen) a nie uznane np Goodyear Vector 4Seasons. Przy cenie nowego samochodu komplet opon to chyb nie jest duży wydatek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Witam. > W najbliższym czasie odbieram nowy bolid. Wybacz kolego, ale to będzie nowy bolid w sensie NOWY, czy dla ciebie nowy, jako nabytek w ogóle? Bo jeśli to ma być NOWY bolid, to wówczas cała reszta brzmi jak bezsensowne pierdy, bo opona całoroczna jest dla dziadków co to 5 tys. km w roku robią (słownie- pięć tysięcy kilometrów). Jeeeeezu. Garaż z gumy. Wiem, wiem. gratuluję. Nooo, to teraz mi się dostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > całoroczna jest dla dziadków co to 5 tys. km w roku robią (słownie- pięć tysięcy kilometrów). nie masz racji, 3 sezony na całorocznych przejeździłem w tym wyjazdy na południe EU, w sumie około 65 tys km na nich zrobiłem w tym sezonie nie mogłem znaleźć tanich i dobrych całorocznych więc musiałem niestety kupić zimówki w temacie autora wątku - sprzedał bym letnie i kupił całoroczne jeśli są dobre w testach i w dobrej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Pozostaje jeszcze pytanie, co to jest za wynalazek i co sobą reprezentuje...? Letnie 195/65/R15 Cp661 czy jakoś tak zjeździłem w ciągu roku (~20kkm). Zanim kupiłem to te opony miały stosunkowo dobre opinie jak na cenę, niestety okazało się kaką jakich mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > sprzedał bym letnie i kupił całoroczne jeśli są dobre w testach i w dobrej cenie No właśnie - testy! W teście ADAC http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Ganzjahresreifen_Test_175_65_R14.aspx opony uzyskują ocenę co najwyżej "zadowalającą". Posiadając dwa komplety opon przejedziesz mniej więcej dwa razy więcej niż na jednym komplecie opon całorocznych. Opony całoroczne są droższe niż sezonowe (tak mi się wydaje po pobieżnej analizie cen). Pod tym względem nic nie zaoszczędzisz. Przy dwóch kompletach felg za wymiany i wyważenie nie zapłacisz majątku. Przy małych przebiegach w ostateczności możesz wyważać co dwa sezony (o ile nie stracisz ciężarka w tym czasie), a koła zmieniać sam. Moim zdaniem zakup opon całorocznych mija się z celem. Odkąd pierwszy raz założyłem zimówki nie wyobrażam sobie jazdy na innych oponach w zimie. Najpierw, przez jeden czy dwa sezony, zakładałem tylko na przednią oś - co było głupotą. Później miałem zimówki opony na obu osiach. To była zupełnie inna jazda Może w innych rejonach kraju nie ma to uzasadnienia, ale na Podbeskidziu zimówki są nieocenione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > No właśnie - testy! W teście ADAC >> cięcie > Podbeskidziu zimówki są nieocenione. Ja mam odwrotne obserwacje, kiedyś używałem zawsze letnich/zimowych, a po okazyjnym zakupie całorocznych i przejeżdzeniu na nich 3 sezonów stwierdziłem że sezonowa zmiana opon to zbędne komplikowanie sobie życia (magazynowanie, przekładki, drugi komplet felg). Całoroczne zapewniały i latem i zimą wystarczający poziom bezpieczeństwa (Hankook Optimo 4S). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Ja mam odwrotne obserwacje, kiedyś używałem zawsze letnich/zimowych, a po okazyjnym zakupie > całorocznych i przejeżdzeniu na nich 3 sezonów stwierdziłem że sezonowa zmiana opon to zbędne > komplikowanie sobie życia (magazynowanie, przekładki, drugi komplet felg). > Całoroczne zapewniały i latem i zimą wystarczający poziom bezpieczeństwa (Hankook Optimo 4S). Masz rację, zmiana kół wiąże się z pewnymi komplikacjami. Według mnie warto używać dwóch zestawów kół. Mamy inne podejście do tematu, ale też mieszkamy w różnych rejonach Polski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przem Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > całoroczna jest dla dziadków co to 5 tys. km w roku robią (słownie- pięć tysięcy kilometrów). Nie wiem, czy autor wątku jest dziadkiem ale wyraźnie napisał, że zamierza jeździć ok. 7000 km rocznie - czyli ten sam rząd wielkości. Należy się spodziewać, że część z tego niewielkiego przebiegu przypadnie na miesiące zimowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Odkąd pierwszy raz założyłem zimówki nie wyobrażam sobie jazdy na innych oponach w zimie. Najpierw, > przez jeden czy dwa sezony, zakładałem tylko na przednią oś - co było głupotą. Później miałem > zimówki opony na obu osiach. To była zupełnie inna jazda > Może w innych rejonach kraju nie ma to uzasadnienia, ale na Podbeskidziu zimówki są nieocenione. jeżeli zjeżdżasz na drogi nieutrzymywane zimowo to co piszesz ma sens i jest nawet blisko prawdy. Ale do miasta, w którym służby miejskie działają jak powinny, zimówka nie ma większego sensu. W ośkach zawsze miałem dwa kpl kół lato/zima. Jednej zimy w aucie niewyjeżdżającym poza aglomerację przejeździłem całą zimę na letnich i jeżdżąc z głową nie było problemów. Mało tego w śniegu radziłem sobie na tych oponach lepiej niż ludzie z zimówkami myślący, że wdeptanie gazu w podłogę i zimówka załatwią sprawę - zimówka nie jest lekiem na całe zło. W forku mam całoroczne kolejny sezon i nie widzę zupełnie sensu poddawania się presji marketingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > nie widzę zupełnie sensu poddawania się presji marketingu. Nazywaj to jak chcesz, ja już nie dopuszczam innego rozwiązania Przejeżdżam ok.30 tys.km rocznie, zimą przejeżdżam - paradoksalnie - więcej niż połowę tego dystansu (ma to związek z moją pasją). Nie mogę sobie pozwolić na opony, których nie jestem pewien. Poza tym mieszkam na Podbeskidziu. Śniegu bywa sporo i utrzymuje się przez dłuższy czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > No właśnie - testy! W teście ADAC > http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Ganzjahresreifen_Test_175_65_R14.aspx > opony uzyskują ocenę co najwyżej "zadowalającą". Tyle, że jest to lepsza ocena od najpopularniejszej w Polsce Dębicy Frigo2 - która w niemieckim teście przegrywa znacznie z tak znanymi chińskimi markami jak Lassa czy Roadstone .... otrzymując ocenę niedostateczną. To ja już wolę Navigatora2, który od ADAC uzyskuje ocenę "wystarczający" (jako Sava Adapto, ale to ta sama opona). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Wybacz kolego, ale to będzie nowy bolid w sensie NOWY, czy dla ciebie nowy, jako nabytek w ogóle? > Bo jeśli to ma być NOWY bolid, to wówczas cała reszta brzmi jak bezsensowne pierdy, bo opona > całoroczna jest dla dziadków co to 5 tys. km w roku robią (słownie- pięć tysięcy kilometrów). Przeciez napisał ze jeździ 7 tys rocznie. To logiczne ze rozwaza opony całoroczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Przeciez napisał ze jeździ 7 tys rocznie. To logiczne ze rozwaza opony całoroczne To najlepszym wyjściem i najtańszym jest TAXI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Nazywaj to jak chcesz, ja już nie dopuszczam innego rozwiązania > Przejeżdżam ok.30 tys.km rocznie, zimą przejeżdżam - paradoksalnie - więcej niż połowę tego > dystansu (ma to związek z moją pasją). Nie mogę sobie pozwolić na opony, których nie jestem > pewien. > Poza tym mieszkam na Podbeskidziu. Śniegu bywa sporo i utrzymuje się przez dłuższy czas. to jest wszystko kwestia indywidualna i ma wiele wspólnego z tym jakim jeździsz samochodem. Do ośki nie założyłbym całorocznych i nie pojechałbym w góry, ale do jazdy na co dzień po mieście i generalnie po drogach utrzymywanych zimowo na czarno czemu nie. Natomiast do SUVa z AWD całkowicie nie widzę sensu bawienia się w 2.kpl kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Nazywaj to jak chcesz, ja już nie dopuszczam innego rozwiązania Ale on w Forku na całorocznych zajedzie dalej niż Ty w Passacie na zimówkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Przeciez napisał ze jeździ 7 tys rocznie. To logiczne ze rozwaza opony całoroczne No przecież wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Jak jezdzisz spokojnie i malo to kup wielosezonowe. Pytanie czy 15 wejdzie? I tu duzo wazniejsze dla mnie czy samochod nie bedzie wygladal komicznie? Sprzedac nowki 205/60 R16 i kupic takie wielosezonowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Ale on w Forku na całorocznych zajedzie dalej niż Ty w Passacie na zimówkach Być może. Sęk w tym, że właśnie mam Passata FWD (i dwa komplety kół) Zajedzie dalej, ale nie zmieści do bagażnika torby hokejowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Być może. Sęk w tym, że właśnie mam Passata FWD (i dwa komplety kół) > Za to nie zmieści do bagażnika torby hokejowej Eeee tam nie zmieści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Eeee tam nie zmieści Jaka jest długość bagaznika Forestera od klapy do oparć tylnej kanapy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Jaka jest długość bagaznika Forestera od klapy do oparć tylnej kanapy? Nie mam pojęcia. Ale 4 koła 215/65/16 wchodzą bez problemu. A siedzenie można złożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Nie mam pojęcia. Ale 4 koła 215/65/16 wchodzą bez problemu. A siedzenie można złożyć. Przepraszam za offtopic Jak złożysz tylną kanapę, to zabierzesz max.1 pasażera. Passatem jadą 3 osoby, 3 torby (trzecia w poprzek, na górze) i 3 kije Typowa, seniorska torba hokejowa ma ponad 1m długości (moja ma 106cm dokładnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Przepraszam za offtopic > Jak złożysz tylną kanapę, to zabierzesz max.1 pasażera. > Passatem jadą 3 osoby, 3 torby (3 w poprzek) i 3 kije > Typowa, seniorska torba hokejowa ma ponad 1m długości (moja ma 106cm dokładnie) Tyle to chyba wejdzie. Bo w przeciwieństwie do Kijanki jest mniej miejsca z tyłu ale bagażnik jest dosyć duży. Poza tym kanapa jest dzielona 2/3. Składasz 1/3 i spokojnie pojadą 3 osoby. Dobra - koniec off-topu bo nas zbanują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Przepraszam za offtopic > Jak złożysz tylną kanapę, to zabierzesz max.1 pasażera. > Passatem jadą 3 osoby, 3 torby (trzecia w poprzek, na górze) i 3 kije > Typowa, seniorska torba hokejowa ma ponad 1m długości (moja ma 106cm dokładnie) tyle to wejdzie poprzecznie bez zająknięcia po długości jest koło 1m e: poprawka m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > tyle to wejdzie poprzecznie bez zająknięcia po długości jest koło 1m > e: poprawka m Wg informacji, które ja znalazłem to długość bagażnika Forestera wynosi nieco ponad 80cm, oparcia są nachylone - im wyżej, tym krócej. Włóż do bagażnika 3 pakunki o wymiarach 1,06x0,5x0,5m każdy i posadź 3 osoby Mi pasował Outback (dł.chyba 113cm) ale odpuściłem, z uwagi na mała popularność modelu i ryzyko związane z silnikiem 2.0D. ps. Raz jeszcze przepraszam za offtopic. To ostatnia moja wypowiedź nie w temacie w tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Wybacz kolego, ale to będzie nowy bolid w sensie NOWY, czy dla ciebie nowy, jako nabytek w ogóle? Nowy, całkowicie i bezapelacyjnie nowy dla mnie i z niewypierdzianymi siedzeniami > Bo jeśli to ma być NOWY bolid, to wówczas cała reszta brzmi jak bezsensowne pierdy, bo opona > całoroczna jest dla dziadków co to 5 tys. km w roku robią (słownie- pięć tysięcy kilometrów). Mimo że lata młodości mam za sobą, to nie czuję się jakoś specjalnie staro... i przejeżdżam w roku 7kkm (słownie: siedemtysięcykilometrów) - stąd ten wątek. > Jeeeeezu. Garaż z gumy. No nie jest z gumy i proszę Jezusa w to nie mieszać > Nooo, to teraz mi się dostanie. Nic nie dostaniesz, każda uwaga może być cenna, nawet ta przekazana w nieco ironiczno-uszczypliwej formie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Czy do tego bolidu wejda koła 15?? > 195/65r15 beda troche niższe od fabrycznych 205/60r16 Z trzech niezależnych źródeł mam info, że tak, choć różne podawali: 6" szerokość i ET 50 lub 6,5" i ET 40. Konfrontując to z ofertą np. na Alledrogo - tam są inne ET, np. 46 lub 47... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Jak jezdzisz spokojnie i malo to kup wielosezonowe. Mało, raczej mało, do roboty pieszo. Czy spokojnie? Zdecydowanie za spokojnie, bo ileż to się naczytałem o poprawie prowadzenia obecnego bolidu (Uno 1.4 ) po założeniu rozpórki przedniego zawiasu... A tym czasem ja nie odczułem nic, absolutnie, ani na plus, ani na minus, ot jedzie jak przedtem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > opona całoroczna jest dla dziadków co to 5 tys. km w roku robią a czy mógłbyś wsystkich do jednego wora nie wrzucać? ja mam do pracy 5km. na nogach troche za daleko, autobus tam nie dojezdza, latem jezdze na rowerze, a jak leje i zimą jeżdze samochodem. i dlatego uważasz mnie za dziadka? bo rocznie mi wychodzi 5 tys? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Może w innych rejonach kraju nie ma to uzasadnienia, ale na Podbeskidziu zimówki są nieocenione. jak jeżdżę u siebie po mieście, to w zasadzie nie zauważyłem specjalnej różnicy między letnią, a zimową natomiast 5 lat temu kupiłem nowe frigo w listopadzie, a w styczniu pojechałem do Zakopanego i myślałem, ze zostawie to auto w pobliskim rowie i wrócę po nie na wiosnę. kompletnie sie na tych kołach nie dało jezdzic. tragedia takze nie wiem jakie masz opony, ze tak wychwalasz, ale ja w górach na zimówkach czułem sie jak na letnich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > a czy mógłbyś wsystkich do jednego wora nie wrzucać? > ja mam do pracy 5km. na nogach troche za daleko, autobus tam nie dojezdza, latem jezdze na rowerze, > a jak leje i zimą jeżdze samochodem. i dlatego uważasz mnie za dziadka? bo rocznie mi wychodzi > 5 tys? Dokładnie, ja w tym roku zrobiłem 6tys km. Do pracy jeżdżę rowerem, ale samochód potrzebuję bo mieszkam pod miastem gdzie nawet autobusy nie jeżdżą. Zawieźć dziecko, większe zakupy, wakacje, lekarz.. ale jak już jadę to przycisnąć lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > natomiast 5 lat temu kupiłem nowe frigo w listopadzie, a w styczniu pojechałem do Zakopanego i myślałem, ze zostawie to auto w pobliskim rowie i wrócę po nie na wiosnę. kompletnie sie na tych kołach nie dało jezdzic. tragedia To raczej kwestia braku techniki jazdy w zimie. Dębica Frigo (jeżeli jest w miarę nowa) to opona, która naprawdę nieźle radzi sobie w ciężkich warunkach zimowych. k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > nie wiem jakie masz opony, ze tak wychwalasz W poprzednim aucie miałem Goodyear Ultragrip 7+ i byłem bardzo zadowolony. Do obecnego kupiłem Continental ContiWinterContact TS850 - w zimowych warunkach jeszcze nie zostały przetestowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > To raczej kwestia braku techniki jazdy w zimie ja bym tego tak nie nazwał. wyjazd z podwórka gdzie nocowałem był mocno pod górkę. wrzuciłem jedynke, troszke gazu, a auto zaczęło ściągać na bok. w koncu wyszło pare osób i mnie wypchnęli. jak dla mnie frigo to badziew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.