OlekBartek Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Czy światłą dzienne maja określone w jakiś przepisach na jaka odległość mają świecić? Bo z tego co znalazlem to tylko takie wymagania: Symetrycznie względem osi pojazdu Na równej wysokości W odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu) Cos jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Cos jeszcze? Mają mieć homologację. A gdzieś tam jest określone jaką ilość światła i w jakim kierunku mają emitować by otrzymać tą homologację. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Czy światłą dzienne maja określone w jakiś przepisach na jaka odległość mają świecić? > Bo z tego co znalazlem to tylko takie wymagania: > Symetrycznie względem osi pojazdu > Na równej wysokości > W odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi > maksymalnie 150 cm > Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, > chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm > Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego To to chyba niekoniecznie Przynajmniej tak twierdzą na tej stronce , mały cytat: Quote: Montując światła do jazdy dziennej należy pamiętać o przepisach zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r., Regulaminie nr 48 EKG ONZ oraz Regulaminie nr 87 EKG ONZ. Warunki dotyczące montażu świateł do jazdy dziennej przedstawia poniższy rysunek (do niedawna istniał rownież wymóg mówiący, że światła do jazdy dziennej nie mogą być położone dalej niż 400 mm od krawędzi bocznej pojazdu). > Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej > uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu) > Cos jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Czy światłą dzienne maja określone w jakiś przepisach na jaka odległość mają świecić? A po co odległość świecenia w dzień?? .... ;p > Bo z tego co znalazlem to tylko takie wymagania: > Symetrycznie względem osi pojazdu > Na równej wysokości > W odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi > maksymalnie 150 cm > Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, > chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm > Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego > Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej > uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu) > Cos jeszcze? mają mieć homologacje i zostać zamontowane zgodnie z tym co napisałeś ;p nad czym tu debatować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 a myślisz, ze ktos to sprawdza? codziennie widzę auta ze żle założonymi lampami i jakos nikt im dowodów nie odbiera. jedynie byłem swiadkiem na skp, ze kolesiowi swieciły nie dosc ze na niebiesko, to jeszcze razem z mijania i diagnosta wypuścił go bez przeglądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 24 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Pytam,bo nie wiem czy centralnie uda mi sie tak zamontowac je w sposob,zeby swiecily akurat ,,na wysokosc" oczu kierowcy jadacego z przeciwka".Bo miejsce w zderzaku mam idace nieco pod katem w dol.Wiec swiatla moga byc nie w poziomie,a bardziej patrzec do ziemi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Cos jeszcze? Wiązka ma być równoległa do osi samochodu, tak jak każdych innych świateł. Jest to tak oczywiste, że przepisy nawet o tym nie wspominają. To, że nie określono w nich kąta padania wiązki nie oznacza, że możesz je sobie zamontować tak, że będą świeciły w asfalt, albo co gorsze do tyłu w komorę silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Wiązka ma być równoległa do osi samochodu, tak jak każdych innych świateł. Jest to tak oczywiste, > że przepisy nawet o tym nie wspominają. To, że nie określono w nich kąta padania wiązki nie > oznacza, że możesz je sobie zamontować tak, że będą świeciły w asfalt, albo co gorsze do tyłu > w komorę silnika . Nie rozpędzaj się tak. W tej materii nie ma rzeczy oczywistych. To co nie jest sprecyzowane, jest dowolne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Wiązka ma być równoległa do osi samochodu, tak jak każdych innych świateł. Tak, szczególnie np. taka wiązka wysyłana przez lampy tylne wszelkiej maści > To, że nie określono w nich kąta padania wiązki nie > oznacza, że możesz je sobie zamontować tak, że będą świeciły w asfalt, albo co gorsze do tyłu > w komorę silnika . Ależ dla DRL są określone kąty świecenia, czy też widzialności; przeszukaj EKG ONZ 48 i (bodajże) 87 - gdzieś to tam czytałem. Pawel_78 przecież już o tym wspominał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Ależ dla DRL są określone kąty świecenia, czy też widzialności; Jak również minimalna powierzchnia lampy, jak się nie mylę 49cm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Quote: 6.19. Światło do jazdy dziennej (1) 6.19.1. Stosowanie Nieobowiązkowe w pojazdach silnikowych. Zabronione w przyczepach. 6.19.2. Liczba Dwa. 6.19.3. Układ Brak oddzielnych wymogów. 6.19.4. Położenie 6.19.4.1. W kierunku poprzecznym: punkt na powierzchni widocznej w kierunku osi odniesienia, który znajduje się najdalej od środkowej wzdłużnej płaszczyzny pojazdu, nie może być oddalony o więcej niż 400 mm od skrajnej krawędzi zewnętrznej pojazdu. Odległość między krawędziami wewnętrznymi dwóch powierzchni widocznych w kierunku ich osi odniesienia musi wynosić co najmniej 600 mm. Odległość ta może być zmniejszona do 400 mm, gdy całkowita szerokość pojazdu jest mniejsza niż 1 300 mm. 6.19.4.2. W pionie: nad podłożem nie mniej niż 250 mm i nie więcej niż 1 500 mm. 6.19.4.3. W kierunku wzdłużnym: z przodu pojazdu. Warunek ten uważa się za spełniony, jeżeli emitowane światło nie utrudnia kierowcy jazdy w sposób bezpośredni lub pośredni poprzez lusterko wsteczne i/lub inne powierzchnie pojazdu odbijające światło. 6.19.5. Widoczność geometryczna Poziomo: na zewnątrz 20° i do wewnątrz 20°. Pionowo: do góry 10° i do dołu 10°. 6.19.6. Ustawienie kierunkowe Do przodu. L 137/40 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 30.5.2007 (1) Instalacja tego urządzenia może być zabroniona na podstawie przepisów krajowych. 6.19.7. Połączenia elektryczne Jeżeli występują, światła do jazdy dziennej muszą włączać się automatycznie, kiedy urządzenie włączające i/lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. Aktywacja i dezaktywacja funkcji automatycznego włączania świateł do jazdy dziennej musi być możliwa bez użycia narzędzi. Światła do jazdy dziennej muszą wyłączać się automatycznie po włączeniu świateł drogowych lub mijania, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu. 6.19.8. Wskaźnik kontrolny Wskaźnik kontrolny załączenia nieobowiązkowy. 6.19.9. Inne wymagania Brak. tyle w kwestii regulaminu 48 EKG ONZ i tego sie trza trzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > .... Światła do jazdy dziennej muszą wyłączać się automatycznie > po włączeniu świateł drogowych lub mijania,.... Własnie dośc częśto widuję nowe samochody w których jednoczesnie swieca się swiatła mijania i lewgowe dzienne... Czyli samochody z namieszana homologacją czy ten punkt juz nie obowiazuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Własnie dośc częśto widuję nowe samochody w których jednoczesnie swieca się swiatła mijania i > lewgowe dzienne... > Czyli samochody z namieszana homologacją czy ten punkt juz nie obowiazuje? Nic nie jest namieszane i punk wciaz obowiazuje. LED realizuja (i maja homologacje) na oba zrodla swiatla. Jako dzienne i, po wlaczeniu swiatel mijania i zmniejszeniu jasnosci, jako swiatla pozycyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Nic nie jest namieszane i punk wciaz obowiazuje. LED realizuja (i maja homologacje) na oba zrodla > swiatla. Jako dzienne i, po wlaczeniu swiatel mijania i zmniejszeniu jasnosci, jako swiatla > pozycyjne. Ok moze i tak - ale popatrzę pot tym kątem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 24 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Czyli odchyłki może być Pionowo: do góry 10° i do dołu 10°. Muszę popatrzeć jak to u mnie wyjdzie i w razie czego,prosić was o jakieś pomysły odnośnie ew. sposobu skorygowania świateł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Własnie dośc częśto widuję nowe samochody w których jednoczesnie swieca się swiatła mijania i > lewgowe dzienne... albo ktoś nie wie jak podłączyć albo kupił taniochę ( np. ja ) podobno z wbudowanym automatem .automat wytrzymuje ze 30 min , potem się przegrzewa i ledy się zapalają razem z mijania. > Czyli samochody z namieszana homologacją czy ten punkt juz nie obowiazuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > albo ktoś nie wie jak podłączyć > albo kupił taniochę Raczej nie bo te dzienne wyglądały na fabryczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Raczej nie bo te dzienne wyglądały na fabryczne... Robią też za pozycyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Chyba niezbyt aktualną wersję tego regulaminu zacytowałeś Bardziej świeża tutaj i np punkt 6.19.4.1 ma inne brzmienie i zniknął faktycznie zapis o max. odstępie od obrysu bocznego wynoszącym 400mm. Tylko nie wiem co na to przepisy naszego kraju Quote: 6.19.4.1. W kierunku poprzecznym: odległość między krawędziami wewnętrznymi dwóch powierzchni widocznych w kierunku ich osi odniesienia musi wynosić co najmniej 600 mm. Odległość ta może być zmniejszona do 400 mm, gdy całkowita szerokość pojazdu jest mniejsza niż 1 300 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Własnie dośc częśto widuję nowe samochody w których jednoczesnie swieca się swiatła mijania i > lewgowe dzienne... > Czyli samochody z namieszana homologacją czy ten punkt juz nie obowiazuje? Gdy są zapalone mijania to te same ledy robią za światła pozycyjne, świecą słabiej. W niektórych autach przygasają, gdy włączy się kierunkowskaz, a zapalone są jako dzienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 przepisy naszego kraju dalej są pod ten stary regulamin, sprawdzałem niedawno ; widać nie nadążają za prawem unijnym... ps. dzięki za nowszą wersję... moja była z 2006 roku z poprawkami serii 3, widzę że teraz unia jeszcze mocniej z tymi światłami zamieszała :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Czy światłą dzienne maja określone w jakiś przepisach na jaka odległość mają świecić? Lampy te mają bardziej uwidocznić pojazd w dzień. Ich konstrukcja nie pozwala na oświetlanie na jakąkolwiek odległość gdyż w dzień i tak tego nie widać, a w nocy nie można jeździć z włączonymi tymi lampami. Poza tym budowa takich lamp ma za zadanie rozproszyć światło emitowane przez żarówkę poprzez odbłyśnik i klosz w każdą stronę równomiernie. Nie kieruje jej na określoną odległość ani też w określonym kierunku. Oprócz tego co mówią przepisy lampy te muszą być zamontowane symetrycznie i prostopadle względem przodu pojazdu oraz jego osi symetrii. Ni mogą być skierowane ani w ziemię ani w drzewa czy też świecić do środka lub na boki. Mają świecić równo i prosto przed siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.