frees Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Witam, silnik 1.4 8v benzyna+LPG, rok 2006, przebieg 140000km. Na 15000km musiałem dolać 2,5 litra oleju. Zewnętrznych wycieków oleju brak. Na przyszły tydzień jest umówiony z mechanikiem. Przez telefon powiedział, że albo uszczelniacze zaworów, albo panewki. Wszystko będzie jasne po zdjęciu głowicy. Z jakimi kosztami powinienem się liczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Witam, > silnik 1.4 8v benzyna+LPG, rok 2006, przebieg 140000km. Na 15000km musiałem dolać 2,5 litra oleju. > Zewnętrznych wycieków oleju brak. Na przyszły tydzień jest umówiony z mechanikiem. Przez > telefon powiedział, że albo uszczelniacze zaworów, albo panewki. Wszystko będzie jasne po > zdjęciu głowicy. Z jakimi kosztami powinienem się liczyć? Kolego, ale do tego silnika wchodzi około 2,6-3l oleju z tego co pamiętam, to jakim cudem dolałes tam 2,5l? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merkava1 Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Napisał że razem dolał 2,5l w przeciągu 15000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Witam, > silnik 1.4 8v benzyna+LPG, rok 2006, przebieg 140000km. Na 15000km musiałem dolać 2,5 litra oleju. > Zewnętrznych wycieków oleju brak. Na przyszły tydzień jest umówiony z mechanikiem. Przez > telefon powiedział, że albo uszczelniacze zaworów, albo panewki. Wszystko będzie jasne po > zdjęciu głowicy. Z jakimi kosztami powinienem się liczyć? Jeśli powiedział Ci, że to może być przez panewki to zmień mechanika natychmiast Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Jeśli powiedział Ci, że to może być przez panewki to zmień mechanika natychmiast myślę, że powiedział pierścienie ale przekaz został zniekształcony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > silnik 1.4 8v benzyna+LPG, rok 2006, przebieg 140000km. Na 15000km musiałem dolać 2,5 litra oleju.... A czy silnik dymi na siwo zaraz po odpaleniu po nocy, a potem już nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > A czy silnik dymi na siwo zaraz po odpaleniu po nocy, a potem już nie? Albo na niebiesko jak dwusow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzees Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 czy to jest już powód do remontu? zgodnie z instrukcją maksymalne zużycie oleju wynosi około 0,4 l na 1000 km, a u Ciebie średnio wychodzi 0,17 l na 1000 km, tragedii nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > czy to jest już powód do remontu? zgodnie z instrukcją maksymalne zużycie oleju wynosi > około 0,4 l na 1000 km, a u Ciebie średnio wychodzi 0,17 l na 1000 km, tragedii nie ma. Może i tragedii nie ma ale 2,5 l na 15 tysi to stanowczo za dużo imo.Tyle to ja nawet do Malucha nie dolewałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Uszczelniacze zaworowe kosztują z 40zł/kpl , pierścienie (jeśli są po za aso dostępne) pewnie 200-400zł/kpl. Niekiedy może wyjść ,że tłoki już nie mają wymiaru i wtedy nowe tłoki. Nie capi olejem ? Niekiedy z uszczelniacza wałka potrafi też kapać itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzees Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Może i tragedii nie ma ale 2,5 l na 15 tysi to stanowczo za dużo imo.Tyle to ja nawet do Malucha > nie dolewałem. do punto II nic nie dolewałem, ile wlałem tyle po 15 tys. spuszczałem teraz do astry h na 15 tys wlałem około 4 l piszą, że niby tttm i robić remont jeśli się pogorszy, więc te 2,5 l wydaje mi się w granicach tolerancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Dokładnie. Stilo 1,4 16 V wciąga mi od 110 ml do 220 ml/ 1000 km (w zależności od oleju 10W40 Motul / 5W40 Lotos). I tak jest od początku jak go mam. Ponoć w Brawo to poprawili, bo nie pija tyle. Natomiast tragedia była w Pandzie 100HP - tam i 500 ml / 1000 potrafił łyknać Zmieniłbym uszczelniacze i zobaczył na wspomniany uszczelniacz wału korbowego. I nic więcej. Ale ja nie jestem fanatykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Poprawili, ale chyba w tjetach, bo z tego cos sie orientuje to atmosferyki dalej potrafia olej zuzywac. Moj tam pali i mam to gdzies. A autor z watku jakis nadgorliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Może i tragedii nie ma ale 2,5 l na 15 tysi to stanowczo za dużo imo.Tyle to ja nawet do Malucha > nie dolewałem. Do ecoteca w Astrze dolewałem 1l/1000km ,dolewałem i jeżdziłem .Po 3 latach sprzedałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Zostawić i jeździć dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 > myślę, że powiedział pierścienie ale przekaz został zniekształcony. Chodziło o pierścienie oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 > czy to jest już powód do remontu? zgodnie z instrukcją maksymalne zużycie oleju wynosi > około 0,4 l na 1000 km, a u Ciebie średnio wychodzi 0,17 l na 1000 km, tragedii nie ma. Niby nie ma, ale wcześniej przez 20000km wzięło może 200ml olej, więc w krótkim czasie zwiększyła się konsumpcja oleju dziesięciokrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 > A czy silnik dymi na siwo zaraz po odpaleniu po nocy, a potem już nie? Zdarza się, że na biało, ale to norma. Tak nie zauważyłem, żeby dymił na siwo czy niebiesko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 W przypadku tego silnika zauważyłem pewną prawidłowość. Przy prędkościach podróżnych do 110km/h zużycie oleju jest minimalne przy jeździe z prędkościami 130km/h i wyżej silniczek lubi wciągnąć trochę oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > W przypadku tego silnika zauważyłem pewną prawidłowość. Przy prędkościach podróżnych do 110km/h zużycie oleju jest minimalne przy jeździe z prędkościami 130km/h i wyżej silniczek lubi wciągnąć trochę oleju. I tak chyba jest z każdym silnikiem. Ja tak miałem tylko jeszcze w 1,2 8V, z tym, że u mnie zaczynał brać olej gdzieś powyżej 130 km/h, tylko że najważniejsze jest chyba jaka jest prędkość obrotowa silnika. U mnie przy 120km/h było jakieś 2600 obr./min. Miałem i mam doczynienia z silnikami citroena np. 1,4 (TU3) - ten silnika praktycznie nie bierze oleju do 5000 obr.min ... Z kolei diesel 1,7 bierze mi olej niezależnie od stylu jazdy, a z kolei tutaj nie ma uszczelniaczy zaworowych ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > W przypadku tego silnika zauważyłem pewną prawidłowość. Przy prędkościach podróżnych do 110km/h > zużycie oleju jest minimalne przy jeździe z prędkościami 130km/h i wyżej silniczek lubi > wciągnąć trochę oleju. Początkowo myślałem, że to przez wyjazd do Holandii, później jeszcze w Niemczech byłem, więc dużo autostrad. Ale od pół roku praktycznie tylko trasy do 50km, z prędkościami <100km/h. I wydaje mi się, że dolewki muszę coraz częściej robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 16 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Wymienione pierścienie, uszczelniacze zaworów, uszczelka pod głowicą, uszczelka pokrywy zaworów, olej. Zapłaciłem 1100zł (560zł części, 540zł robocizna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merkava1 Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 A tak z ciekawości.Jak olej używasz? 5w40 czy 10w40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 17 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > A tak z ciekawości.Jak olej używasz? 5w40 czy 10w40? 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 TTTM. Ja bym silnika nie tykal i $ w remonty nie inwestowal. 1,4 8V bierze olej w ilosciach zaleznych od jakosci i wieku oleju oraz od sposobu jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Witam. Silniki "fire" lubią olej, jeżeli się korzysta z górnych zakresów obrotomierza. Na moim przykładzie, trasa 1200km, 90% autostrady, średnia prędkość według licznika 118km/h. Trzy postoje na tankowanie. Średnia wydaje mi się troszkę za mała, jako że, poniżej 150km/h licznikowe nie schodziłem, a to oznacza ponad 4kobr/min cały czas. Średnie spalanie 9l/100km. Oleju skubany wciągnął 0,5litra Po mieście, i w spokojnej trasie do 120-130/km/h bierze pomiędzy wymianami (10000km) 0,5litra. Olej Motul 5w/40. Jak dużo gonisz po trasie, lub masz ciężką nogę, to jak najbardziej normalne zużycie. Teorie "dziadków działkowców" o nic nie biorących oleju silnikach włóż między bajki. Każdy silnik, jeżeli wykorzystujemy jego 100% mocy, weźmie olej. Pytanie tylko ile. Olej ma smarować i chłodzić silnik i jego komponenty. Musi się przy tym troszkę zużywać Moje Punto ganiane po torze potrafiło nawet 1/4 bagnetu "zjeść" za kilkanaście okrążeń, ale wtedy nie ma zlituj, i uważam to za normalne przy spalaniu 25l+/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merkava1 Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Mamy dwa Grande jeden 2006 około 107 000 km i drugi 2009 około 103 000 km pierwszy nie bierze prawie oleju a drugi bierze po wdepnieciu a przy pierwszej wymianie oleju ASO zalecilo wymianę na 10w40 i pierwszy przestał prawie pić i tak jeździmy od początku ☺ Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Witam. Silniki "fire" lubią olej, jeżeli się korzysta z górnych zakresów obrotomierza. Na moim przykładzie, trasa 1200km, 90% autostrady, średnia prędkość według licznika 118km/h. Trzy postoje na tankowanie. Średnia wydaje mi się troszkę za mała, jako że, poniżej 150km/h licznikowe nie schodziłem, a to oznacza ponad 4kobr/min cały czas. Średnie spalanie 9l/100km. Oleju skubany wciągnął 0,5litra Po mieście, i w spokojnej trasie do 120-130/km/h bierze pomiędzy wymianami (10000km) 0,5litra. Olej Motul 5w/40. Jak dużo gonisz po trasie, lub masz ciężką nogę, to jak najbardziej normalne zużycie. Teorie "dziadków działkowców" o nic nie biorących oleju silnikach włóż między bajki. Każdy silnik, jeżeli wykorzystujemy jego 100% mocy, weźmie olej. Pytanie tylko ile. Olej ma smarować i chłodzić silnik i jego komponenty. Musi się przy tym troszkę zużywać Moje Punto ganiane po torze potrafiło nawet 1/4 bagnetu "zjeść" za kilkanaście okrążeń, ale wtedy nie ma zlituj, i uważam to za normalne przy spalaniu 25l+/100km Dokładnie masz racje Własnie wróciłem z urlopu mój 1,2 75km z PI i na trasie Kraków Szczecin przed wyjazdem na bagnecie miałem prawie max a dzis w domu równiutko min wiec około 1 l spalil ale cały czas noga w podłodze jak jezdze noramalnie do roboty po 15 km dziennie to praktycznie nic nie bierze . Mam juz tak ze 4 lata i jakos mi to nie przeszkadza te 2-3 l oleju rocznie to nie majatek a remont znacznie kosztowniejszy jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 To nie jest ilość kwalifikująca do remontu. Taniej kupić za 80zl 4l bańkę 10w40 i dolewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 (edytowane) Prędkości autostradowe czy jazda miejska? Jak autostradowe to OK jak jazda miejska to trochę duże zużycie. Edytowane 14 Sierpnia 2016 przez pituś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 Mamy dwa Grande jeden 2006 około 107 000 km i drugi 2009 około 103 000 km pierwszy nie bierze prawie oleju a drugi bierze po wdepnieciu a przy pierwszej wymianie oleju ASO zalecilo wymianę na 10w40 i pierwszy przestał prawie pić i tak jeździmy od początku ☺ Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Co to za ASO, które zaleca wymianę oleju na niezgodny ze specyfikacją producenta? W gwarancji jest odpowiedni zapis. Swoją drogą jedno takie znam, co do mnie zadzwonili, że po 2 miesiącach użytkowania wleją mi do "pincety" (bo niby tak FIAT zaleca), Lotos 5W40, potem jak wszedłem w dyskusję 5W30 i ponownie już nie zadzwonili. Producent do "pincety" jasno podaje, że ma być to 0W30, min ACEA C2. Żaden Lotos tego nie spełnia. Do Grande ma być to 5W40, też z odpowiednią normą ACEA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) 1.2 8v - silnik po remoncie, wszystkie uszczelniacze wymienione, oringi, planowanie głowicy itp a jak brał olej tak bierze - 0,8l na 1000km. Nie ma sensu kasy ładowac tylko przerzucic sie na tanszy olej. P.S Silnik ma przejechane wg licznika 180 KKM a kompa 400KKM Moze komp wymieniany a moze licznik cofniety - wersja do wyboru:) (jestem 2gim wlascicielem) Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez e_norbert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) Ładnie cofnięty Przy 180kkm trzeba zarżnąć silnik, żeby tyle brał. Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 1.2 8v - silnik po remoncie, wszystkie uszczelniacze wymienione, oringi, planowanie głowicy itp a jak brał olej tak bierze - 0,8l na 1000km. Nie ma sensu kasy ładowac tylko przerzucic sie na tanszy olej. P.S Silnik ma przejechane wg licznika 180 KKM a kompa 400KKM Moze komp wymieniany a moze licznik cofniety - wersja do wyboru:) (jestem 2gim wlascicielem) Robileś cokolwiek z dołem? Jeśli tyle ma silnik to niema co go już reanimować. Licznika jak się mi wydaje sprawdzisz w 3 sterownikach, od sterownika silnika, licznika i chyba ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) Robileś cokolwiek z dołem? Jeśli tyle ma silnik to niema co go już reanimować. Licznika jak się mi wydaje sprawdzisz w 3 sterownikach, od sterownika silnika, licznika i chyba ABS. W abs nie sprawdzałem - sprawdzałem w ECU poprzez MESa (dawny FES) - tzw Odometer czy jakos tak. No ale jest mała szansa, ze po prostu komp był wymieniany, bo stary padł A z dołem czy coś robiłem? Tzn co masz na mysli? Juz nic chyba nie bede robił - Fiat z 2002 - juz go progi zzeraja - sprzedam za symboliczna kwote albo go zezłomuje:) Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez e_norbert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Dół, czyli pierścienie, tłoki, tuleje i panewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.