Skocz do zawartości

[GP] Bierze olej - jakie mogą byc koszty naprawy?


frees

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

silnik 1.4 8v benzyna+LPG, rok 2006, przebieg 140000km. Na 15000km musiałem dolać 2,5 litra oleju. Zewnętrznych wycieków oleju brak. Na przyszły tydzień jest umówiony z mechanikiem. Przez telefon powiedział, że albo uszczelniacze zaworów, albo panewki. Wszystko będzie jasne po zdjęciu głowicy. Z jakimi kosztami powinienem się liczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> silnik 1.4 8v benzyna+LPG, rok 2006, przebieg 140000km. Na 15000km musiałem dolać 2,5 litra oleju.

> Zewnętrznych wycieków oleju brak. Na przyszły tydzień jest umówiony z mechanikiem. Przez

> telefon powiedział, że albo uszczelniacze zaworów, albo panewki. Wszystko będzie jasne po

> zdjęciu głowicy. Z jakimi kosztami powinienem się liczyć?

Kolego, ale do tego silnika wchodzi około 2,6-3l oleju z tego co pamiętam, to jakim cudem dolałes tam 2,5l?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> silnik 1.4 8v benzyna+LPG, rok 2006, przebieg 140000km. Na 15000km musiałem dolać 2,5 litra oleju.

> Zewnętrznych wycieków oleju brak. Na przyszły tydzień jest umówiony z mechanikiem. Przez

> telefon powiedział, że albo uszczelniacze zaworów, albo panewki. Wszystko będzie jasne po

> zdjęciu głowicy. Z jakimi kosztami powinienem się liczyć?

Jeśli powiedział Ci, że to może być przez panewki to zmień mechanika natychmiast hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik 1.4 8v benzyna+LPG, rok 2006, przebieg 140000km. Na 15000km musiałem dolać 2,5 litra oleju....

A czy silnik dymi na siwo zaraz po odpaleniu po nocy, a potem już nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to jest już powód do remontu? zgodnie z instrukcją maksymalne zużycie oleju wynosi

> około 0,4 l na 1000 km, a u Ciebie średnio wychodzi 0,17 l na 1000 km, tragedii nie ma.

Może i tragedii nie ma ale 2,5 l na 15 tysi to stanowczo za dużo imo.Tyle to ja nawet do Malucha nie dolewałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworowe kosztują z 40zł/kpl , pierścienie (jeśli są po za aso dostępne) pewnie 200-400zł/kpl. Niekiedy może wyjść ,że tłoki już nie mają wymiaru i wtedy nowe tłoki. Nie capi olejem ? Niekiedy z uszczelniacza wałka potrafi też kapać itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i tragedii nie ma ale 2,5 l na 15 tysi to stanowczo za dużo imo.Tyle to ja nawet do Malucha

> nie dolewałem.

do punto II nic nie dolewałem, ile wlałem tyle po 15 tys. spuszczałem smile.gif

teraz do astry h na 15 tys wlałem około 4 l sick.gif

piszą, że niby tttm i robić remont jeśli się pogorszy, więc te 2,5 l wydaje mi się w granicach tolerancji smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

Stilo 1,4 16 V wciąga mi od 110 ml do 220 ml/ 1000 km (w zależności od oleju 10W40 Motul / 5W40 Lotos). I tak jest od początku jak go mam.

Ponoć w Brawo to poprawili, bo nie pija tyle.

Natomiast tragedia była w Pandzie 100HP - tam i 500 ml / 1000 potrafił łyknać smile.gif

Zmieniłbym uszczelniacze i zobaczył na wspomniany uszczelniacz wału korbowego. I nic więcej. Ale ja nie jestem fanatykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to jest już powód do remontu? zgodnie z instrukcją maksymalne zużycie oleju wynosi

> około 0,4 l na 1000 km, a u Ciebie średnio wychodzi 0,17 l na 1000 km, tragedii nie ma.

Niby nie ma, ale wcześniej przez 20000km wzięło może 200ml olej, więc w krótkim czasie zwiększyła się konsumpcja oleju dziesięciokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tego silnika zauważyłem pewną prawidłowość. Przy prędkościach podróżnych do 110km/h zużycie oleju jest minimalne przy jeździe z prędkościami 130km/h i wyżej silniczek lubi wciągnąć trochę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku tego silnika zauważyłem pewną prawidłowość. Przy prędkościach podróżnych do 110km/h zużycie oleju jest minimalne przy jeździe z prędkościami 130km/h i wyżej silniczek lubi wciągnąć trochę oleju.

I tak chyba jest z każdym silnikiem.

Ja tak miałem tylko jeszcze w 1,2 8V, z tym, że u mnie zaczynał brać olej gdzieś powyżej 130 km/h, tylko że najważniejsze jest chyba jaka jest prędkość obrotowa silnika. U mnie przy 120km/h było jakieś 2600 obr./min.

Miałem i mam doczynienia z silnikami citroena np. 1,4 (TU3) - ten silnika praktycznie nie bierze oleju do 5000 obr.min ...

Z kolei diesel 1,7 bierze mi olej niezależnie od stylu jazdy, a z kolei tutaj nie ma uszczelniaczy zaworowych ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku tego silnika zauważyłem pewną prawidłowość. Przy prędkościach podróżnych do 110km/h

> zużycie oleju jest minimalne przy jeździe z prędkościami 130km/h i wyżej silniczek lubi

> wciągnąć trochę oleju.

Początkowo myślałem, że to przez wyjazd do Holandii, później jeszcze w Niemczech byłem, więc dużo autostrad. Ale od pół roku praktycznie tylko trasy do 50km, z prędkościami <100km/h. I wydaje mi się, że dolewki muszę coraz częściej robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Silniki "fire" lubią olej, jeżeli się korzysta z górnych zakresów obrotomierza.

Na moim przykładzie, trasa 1200km, 90% autostrady, średnia prędkość według licznika 118km/h. Trzy postoje na tankowanie. Średnia wydaje mi się troszkę za mała, jako że, poniżej 150km/h licznikowe nie schodziłem, a to oznacza ponad 4kobr/min cały czas.

Średnie spalanie 9l/100km. Oleju skubany wciągnął 0,5litra zlosnik.gif

Po mieście, i w spokojnej trasie do 120-130/km/h bierze pomiędzy wymianami (10000km) 0,5litra.

Olej Motul 5w/40.

Jak dużo gonisz po trasie, lub masz ciężką nogę, to jak najbardziej normalne zużycie.

Teorie "dziadków działkowców" o nic nie biorących oleju silnikach włóż między bajki. Każdy silnik, jeżeli wykorzystujemy jego 100% mocy, weźmie olej. Pytanie tylko ile. Olej ma smarować i chłodzić silnik i jego komponenty. Musi się przy tym troszkę zużywać ok.gif

Moje Punto ganiane po torze potrafiło nawet 1/4 bagnetu "zjeść" za kilkanaście okrążeń, ale wtedy nie ma zlituj, i uważam to za normalne przy spalaniu 25l+/100km zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mamy dwa Grande jeden 2006 około 107 000 km i drugi 2009 około 103 000 km pierwszy nie bierze prawie oleju a drugi bierze po wdepnieciu a przy pierwszej wymianie oleju ASO zalecilo wymianę na 10w40 i pierwszy przestał prawie pić i tak jeździmy od początku ☺

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Silniki "fire" lubią olej, jeżeli się korzysta z górnych zakresów obrotomierza.

Na moim przykładzie, trasa 1200km, 90% autostrady, średnia prędkość według licznika 118km/h. Trzy postoje na tankowanie. Średnia wydaje mi się troszkę za mała, jako że, poniżej 150km/h licznikowe nie schodziłem, a to oznacza ponad 4kobr/min cały czas.

Średnie spalanie 9l/100km. Oleju skubany wciągnął 0,5litra zlosnik.gif

Po mieście, i w spokojnej trasie do 120-130/km/h bierze pomiędzy wymianami (10000km) 0,5litra.

Olej Motul 5w/40.

Jak dużo gonisz po trasie, lub masz ciężką nogę, to jak najbardziej normalne zużycie.

Teorie "dziadków działkowców" o nic nie biorących oleju silnikach włóż między bajki. Każdy silnik, jeżeli wykorzystujemy jego 100% mocy, weźmie olej. Pytanie tylko ile. Olej ma smarować i chłodzić silnik i jego komponenty. Musi się przy tym troszkę zużywać ok.gif

Moje Punto ganiane po torze potrafiło nawet 1/4 bagnetu "zjeść" za kilkanaście okrążeń, ale wtedy nie ma zlituj, i uważam to za normalne przy spalaniu 25l+/100km zlosnik.gif

Dokładnie masz racje 

Własnie wróciłem z urlopu mój 1,2 75km z PI i na trasie Kraków Szczecin przed wyjazdem na bagnecie miałem prawie max a dzis w domu równiutko min wiec około 1 l spalil ale cały czas noga w podłodze jak jezdze  noramalnie do roboty po 15 km dziennie to praktycznie nic nie bierze . Mam juz tak ze 4 lata  i jakos mi to nie przeszkadza te 2-3 l oleju rocznie to nie majatek a remont znacznie kosztowniejszy jest 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy dwa Grande jeden 2006 około 107 000 km i drugi 2009 około 103 000 km pierwszy nie bierze prawie oleju a drugi bierze po wdepnieciu a przy pierwszej wymianie oleju ASO zalecilo wymianę na 10w40 i pierwszy przestał prawie pić i tak jeździmy od początku ☺

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Co to za ASO, które zaleca wymianę oleju na niezgodny ze specyfikacją producenta? W gwarancji jest odpowiedni zapis. Swoją drogą jedno takie znam, co do mnie zadzwonili, że po 2 miesiącach użytkowania wleją mi do "pincety" (bo niby tak FIAT zaleca), Lotos 5W40, potem jak wszedłem w dyskusję 5W30 i ponownie już nie zadzwonili. Producent do "pincety" jasno podaje, że ma być to 0W30, min ACEA C2. Żaden Lotos tego nie spełnia. Do Grande ma być to 5W40, też z odpowiednią normą ACEA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 8v - silnik po remoncie, wszystkie uszczelniacze wymienione, oringi, planowanie głowicy itp  a jak brał olej tak bierze - 0,8l na 1000km.  Nie ma sensu kasy ładowac tylko przerzucic sie na tanszy olej.

 

P.S Silnik ma przejechane wg licznika 180 KKM a kompa 400KKM :) Moze komp wymieniany a moze licznik cofniety - wersja do wyboru:) (jestem 2gim wlascicielem)

Edytowane przez e_norbert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 8v - silnik po remoncie, wszystkie uszczelniacze wymienione, oringi, planowanie głowicy itp  a jak brał olej tak bierze - 0,8l na 1000km.  Nie ma sensu kasy ładowac tylko przerzucic sie na tanszy olej.

 

P.S Silnik ma przejechane wg licznika 180 KKM a kompa 400KKM :) Moze komp wymieniany a moze licznik cofniety - wersja do wyboru:) (jestem 2gim wlascicielem)

 

Robileś cokolwiek z dołem? Jeśli tyle ma silnik to niema co go już reanimować. Licznika jak się mi wydaje sprawdzisz w 3 sterownikach, od sterownika silnika, licznika i chyba ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robileś cokolwiek z dołem? Jeśli tyle ma silnik to niema co go już reanimować. Licznika jak się mi wydaje sprawdzisz w 3 sterownikach, od sterownika silnika, licznika i chyba ABS.

W abs nie sprawdzałem - sprawdzałem w ECU poprzez MESa (dawny FES) - tzw Odometer czy jakos tak. No ale jest mała szansa, ze po prostu komp był wymieniany, bo stary padł :)   A z dołem czy coś robiłem? Tzn co masz na mysli? Juz nic chyba nie bede robił - Fiat z 2002 - juz go progi zzeraja - sprzedam za symboliczna kwote albo go  zezłomuje:)

Edytowane przez e_norbert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.