omega01 Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Witam, mam problem z mondeo 2,0 diesel z 2001, a mianowicie nie chce zapalić. Akumulator sprawdzony (na 3 różne akumulatory ten sam objaw). Na początku jeszcze za którymś tam razem łapał rozrusznik, ale tylko na moment i zaraz brakowało mu prądu. W tym momencie słychać tylko cykanie rozrusznika. Gdy przekręcę zapłon i włączę światła mijania ledwo co się żarzą (jest tak na wszystkich akumulatorach). Gdzie szukać przyczyny?? Rozrusznik powiedział do widzenia?? Podpowiecie coś proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Prąd gdzieś ucieka, czyli są przebicia i to mocne. A mogą być wszędzie. Sprawdź miernikiem prąd na rozruszniku, jak w porządku, to rozrusznik. Jak nie - szukasz dalej po całej elektryce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Witam, mam problem z mondeo 2,0 diesel z 2001, a mianowicie nie chce zapalić. > Akumulator sprawdzony (na 3 różne akumulatory ten sam objaw). Na początku jeszcze za którymś tam > razem łapał rozrusznik, ale tylko na moment i zaraz brakowało mu prądu. W tym momencie słychać > tylko cykanie rozrusznika. > Gdy przekręcę zapłon i włączę światła mijania ledwo co się żarzą (jest tak na wszystkich > akumulatorach). > Gdzie szukać przyczyny?? Rozrusznik powiedział do widzenia?? > Podpowiecie coś proszę. a połączenia elektryczne sprawdzał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 czy tak się dzieje jeżeli włożysz naładowany akumulator do auta czy jak postoi przez noc? Jeżeli po postoju to masz gdzieś upływ prądu i przez noc zdąży wyciągnąć z akumulatora trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Sprawdź miernikiem prąd na rozruszniku, jak w porządku, to rozrusznik. Piszesz to na poważnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omega01 Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 tak się dzieje jak wsadzę dobry akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Piszesz to na poważnie? Na początek. Zobaczyć pobór mocy i tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Na początek. Zobaczyć pobór mocy i tak dalej. Jak ktoś lubi smród spalonej elektroniki, to w sumie czemu by nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Jak ktoś lubi smród spalonej elektroniki, to w sumie czemu by nie Nie no, mądrze to trzeba robić Jak ktoś nie umie, to i tak nawet miernika nie obsłuży, więc niech lepiej nawet nie próbuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 sprawdź punkt masy silnika i inne umasowienia pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omega01 Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 na początek wyciągnę rozrusznik i go sprawdzę. Idę walczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Prąd gdzieś ucieka, czyli są przebicia i to mocne. A mogą być wszędzie. Sprawdź miernikiem prąd na > rozruszniku, jak w porządku, to rozrusznik. Jak nie - szukasz dalej po całej elektryce. Jaki miernik do pomiaru prądu roboczego rozrusznika proponujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Jaki miernik do pomiaru prądu roboczego rozrusznika proponujesz? A gdzie ja coś pisałem o prądzie roboczym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Prąd gdzieś ucieka, czyli są przebicia i to mocne. A mogą być wszędzie. Sprawdź miernikiem prąd na > rozruszniku, jak w porządku, to rozrusznik. Jak nie - szukasz dalej po całej elektryce. Oczywiście kolega ma na myśli sprawdzenie prądu przez zmierzenie napięcia na aku w czasie odpalania. Jeśli napięcie na aku nie spadnie, to problemem jest jakiś opór lub nie kontakt w przewodach do rozrusznika lub problem z masą. A jeśli spadnie, to wąchamy i słuchamy. Jak śmierdzi i skwierczy, to zwarcie, a jak cisza i brak zapachów - słaby aku / upływ prądu przez noc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Jaki miernik do pomiaru prądu roboczego rozrusznika proponujesz? Miernik cęgowy DC z zakresem około 600A DC wystaczy. Sam mierzyłem kiedyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > sprawdź punkt masy silnika i inne umasowienia pod maską Od tego trzeba zacząć, bo może się masa oberwała i zamyka obwód przez elektronikę. Dalsze maltretowanie rozrusznika i akumulatorów może skończyć się poważną awarią pozostałej w aucie elektroniki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Zmierz zwykłym multimetrem (woltomierz) napięcie na zaciskach akumulatora podczas próby kręcenia rozrusznikiem. Jeśli będzie w granicach 12V to aku jest OK. Następnie zmierz gdzieś dalej w instalacji. Np. w gnieździe zapalniczki. Jeśli będzie sporo poniżej 12V to masz słaby styk gdzieś między akumulatorem a instalacją (masa albo plus, może na klemie, może gdzieś dalej). Trzeba mierzyć na kolejnych punktach styku między akumulatorem a rozrusznikiem. Jeśli odkryjesz spadek, to problem jest na poprzednim miejscu styku. Jeśli na całości jest spadek to zwarcie jest w samym rozruszniku. W takiej sytuacji może to także oznaczać zablokowany rozrusznik. Zatarte łożysko, zbyt duże obciążenie w wyniku problemu z silnikiem itd. Amperomierz nie jest w takim przypadku potrzebny. Cęgowy może pomóc ale szybciej w błąd wprowadzi bo prąd będzie taki sam na całym, wadliwym obwodzie, niezależnie od miejsca wystąpienia problemu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Miernik cęgowy DC z zakresem około 600A DC wystaczy. Sam mierzyłem kiedyś. To teraz napisz ile kosztuje miernik cęgowy z pomiarem prądu DC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 mało http://allegro.pl/profesjonalny-miernik-cegowy-dt-266-multimetr-i3772247750.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > mało > http://allegro.pl/profesjonalny-miernik-cegowy-dt-266-multimetr-i3772247750.html A ma prąd DC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 jest napisane do 1000A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > jest napisane do 1000A Widzę tylko AC (zmienny) A zmienny to nawet miernikiem za 14,99 zmierzysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > jest napisane do 1000A Brak masy masz. Popraw mase i bedzie dobrze. Dla testu mozesz kablami rozruchowymi poprawic mase. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > jest napisane do 1000A Rozróżniasz prąd zmienny (AC) od stałego (DC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > tak się dzieje jak wsadzę dobry akumulator. na poczatek spr. kable i polaczenia przy rozruszniku potem sam rozrusznik wymontowac i do majstra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Rozróżniasz prąd zmienny (AC) od stałego (DC) oj tam Ale te drozsze sa po 180 zł więc jak ktoś potrzebuje tego tragedii nie ma... A zakładam, że tamte taką funkcję mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omega01 Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Rozrusznik poszedł do majstra. Coś słabo kręci na sucho i to nie za każdym razem. Czekam na info jak będzie gotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omega01 Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Masa dorobiona na silnik z aku i było bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > oj tam > Ale te drozsze sa po 180 zł więc jak ktoś potrzebuje tego tragedii nie ma... A zakładam, że tamte > taką funkcję mają. Nie uważasz, że zakup miernika za 180 zł do jednorazowego sprawdzenia nie ma sensu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.