mdyrka Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Pracowałem u importera i takie zapytanie zostałoby zlane ciepłym moczem. Nie dziwie sie. W koncu importer nie ma w tym zadnego interesu. Jakies zmiany - zapraszamy do ASO. > Grozisz mi? Chlopie... Ja nie jestem modem i mnie to wisi. Po prostu po kolezensku ostrzegam, ze zaraz wpadnie to mod i polecisz na wakacje bo nie przestrzegasz regulaminu. Nie ma za co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > ja bym podsumował wątek : psy szczekają , karawana jedzie dalej Koło mojego domu jest droga dwukierunkowa remontowana już 6 miesięcy, około 100 metrowy odcinek. Jest to spore utrudnienie, bo jest to droga dojazdowa do osiedla. Od miesiąca na tej drodze jest już skończony asfalt, ale jest puszczony ruch tylko w jednym kierunku. Miejscowi kierowcy wiedzą, że bez problemu da się przejechać w obie strony i mimo znaku zakazu przejeżdżają. Większość kierowców jadących w dozwolonym kierunku nie zwraca uwagi na jadących pod prąd, a nawet robi miejsce aby można się było wyminąć. Niestety, są tacy którzy specjalnie jadą środkiem tej drogi, aby nie pozwolić cwaniakom przejechać. Ile się przy tym natrąbią , światłami namrygają i łapkami namachają.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Spokojnie, drogie panie... > mar00ha Ja jestem bardzo spokojny, wlasnie wrocilem z milej imprezy sylwestrowej i dobrze sie bawilem w swietnym towarzystwie. Po prostu nie zalezy mi, zeby ktos, przez to, ze czegos nie doczytal, od razu byl karany. A co on z tym zrobi, to juz jego sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Ja jestem bardzo spokojny, wlasnie wrocilem z milej imprezy sylwestrowej i dobrze sie bawilem w > swietnym towarzystwie. Po prostu nie zalezy mi, zeby ktos, przez to, ze czegos nie doczytal, > od razu byl karany. A co on z tym zrobi, to juz jego sprawa Kolego, przestań pisać jakieś farmazony nie na temat. Jak wytrzeźwiejesz to może wtedy zobaczysz że na tym forum jestem parę lat dłużej i jakoś problemów nigdy nie miałem. Rozumiem że masz inne doświadczenia w tej materii i chyba sam masz jakiś problem z modami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Nie mozna uzywac na drodze niehomologowanego oswietlenia. Cytat poproszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Kolego, przestań pisać jakieś farmazony nie na temat. Jak wytrzeźwiejesz to może wtedy zobaczysz że > na tym forum jestem parę lat dłużej i jakoś problemów nigdy nie miałem. Rozumiem że masz inne > doświadczenia w tej materii i chyba sam masz jakiś problem z modami Jestem zupelnie trzezwy bo praktycznie nic nie pilem. Ja rowniez problemow z modami nie mialem, ale ma wczwyczaju czytac regulaminy. I widzialem, ze zdarzalo sie, ze na MK za wypowiedzi jak Twoje byly wczasy. A wycieczki osobiste odpusc sobie, bo oznacza to, ze merytoryczne argumenty Ci sie skonczyly. EOT i mimo wszystko pozdrawism i zycze wszystkiego dobrego w Nowym Roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Cytat poproszę. Np: policja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > A wycieczki osobiste odpusc sobie, bo oznacza to, ze merytoryczne argumenty > Ci sie skonczyly. To nie ja wchodzę w rolę moderatora którym nie jestem. > EOT Doszliśmy do momentu że trzeba skontaktować się z importerem. ustaliliśmy że nie ma to sensu. Myślę, że to świetny moment na EOT > i mimo wszystko pozdrawism i zycze wszystkiego dobrego w Nowym Roku Wicek i wersal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > I tak samo będzie to nielegalne. I tak samo będzie to niegroźne oraz doskonale spełniające swoją > funkcję. Ja nigdzie nie napisałem, że coś tu będzie zagrożeniem. Jednak wszystkie takie kombinacje są niezgodne z prawem. Jakie to prawo by nie było, należy go przestrzegać. W przeciwnym wypadku grozić na m będzie anarchia. Bo każdy będzie sam według własnych kryteriów oceniał, który przepis szkodzi, a który nie. Uważam, że autokącik powinien propagować i promować jazdę zgodną z prawem. Starsi, bardziej doświadczeni kierowcy, powinni świecić dobrym przykładem dla świeżych kierowców. Tymczasem, co raz częściej widzę porady "jak przycwaniaczyć", czego dowodem jest ten wątek. Który głównie traktuje o tym, że można używać pomimo, że nielegalne, bo cię na tym nie złapią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > PRL jest to legalne czy nie jest? W niektórych autach jest podobnie z drogowymi jako dzienne. W PRL może by to było legalne. W RP będzie legalne jeżeli pojazd uzyska homologacje na Polskę w konkretnej specyfikacji. Kupując nowy samochód dostajesz taki dokument. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Czyli mogę włączyć np. funkcję świateł obrysowych stosowanych w USA? Robi się ciekawie No i ta a był ten model sprzedawany w Polsce? obawiam się, że przepisy w USA są inne w tym względzie niż obowiązujące nas dyrektywy WE > "polska homologacja" a co w tym dziwnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Tak... Ale jesli uzywasz komputera "serwisowego" i uruchamiasz jakies funkcje, to moze sie okazac, > ze sa one dopuszone tylko na rynek amerykanski (przykladowo). Normalnie Ty nie mialbys do nich > dostepu - a jedynie wyspecjalizowany (z zalozenia ;p ) serwis, ktory (z zalozenia ;p) wie co > mozna wlaczyc, a co nie. W praktyce jesli uzywaszcrozwiazania fabrycznego to nikt sie do niego > nie przyczepi bo nawet nie bardzo jest w stanie stwierddic, czy dany "ficzer" wystepowsl w > danym modelu, czy nie... dokładnie co zaś się tyczy w tym przypadku nieszczęsnych jarzących się drogowych, to IMHO sprawa jest prosta - jest oznakowanie na reflektorze to jest nie ma oznakowania to tylko kto to sprawdza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > > serwisowych jest zwykle ladny dopisek - w zaleznosci od rynku). Wtedy nie ma watpliwosci. Podobna sytuacja miała miejsce, jak kupiłem wiele lat temu GolfaII. Obie tylne lampy miały instalację świateł przeciwmgielnych. Jednak z Francji auto przyjechało z lewym światłem p.mgielnym, żeby uruchomić równiez prawe, wystarczyło zastąpić zaślepkę żarówką. Na przeglądzie uświadomił mnie diagnosta, że w niektórych krajach P.mgielne z tyłu może być tylko z jednej strony. Czyli to, że producent przewidział tam żarówkę nie oznacza że jest ona zgodna z prawem w każdym kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > codziennych chorych sytuacji, szczególnie tych "co nie moje, to zniszczę, ukradnę" Podsumowując ten wątek: Możesz to zrobić jak nikt cię na tym: nie złapie, nie udowodni, nie ukarze... Wtedy możesz "olać" prawo, bo nie poniesiesz konsekwencji. Zastanawiam się ile lat jeszcze musi upłynąć zanim Polak, będzie przestrzegał przepisu, bo on jest , zamiast bo spotka mnie kara . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Np: policja Mógłbyś mnie zacytować klick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Mógłbyś mnie zacytować klick Az tak daleko nie siegam wstecz, za dlugi ten watek . W kazdym badz razie to kazdy element w samochodzie powinien byc homologowany, a obowiazkowo te wplywajace na bezpieczenstwo . Jak troche poczytalem po necie, to dotyczy nawet tapicerki, chociazby pod katem palnosci . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Mógłbyś mnie zacytować klick No to ja Cie w tej chwili nie rozumiem Chciales cytat do stwierdzenia, ze nie mozna uzywac niehomologowanego oswietlenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Az tak daleko nie siegam wstecz, za dlugi ten watek . > W kazdym badz razie to kazdy element w samochodzie powinien byc homologowany, a obowiazkowo te > wplywajace na bezpieczenstwo . Dlatego nie zakładam ksenonów mimo, że lampa jest na soczewce i wg. relacji wielu (zadowolonych) użytkowników ładnie odcina światło. Światła drogowe na module świecą u mnie w identyczny sposób jak w Golfie, które codziennie mijam w drodze do/z pracy. Spełniają taką samą funkcję mimo, że formalnie u mnie jest to niezgodne z przepisami. Jestem ciekawy jak się sprawa rozwinie z ksenonami o mocy 25W w których nie potrzebne są już spryski i układ samopoziomujący. Przecież to jest dokładnie ten sam sposób myślenia jak ten z modułem. Tylko tym razem zrobili to producenci. Na potrzebę kogo? Kierowców... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Jestem ciekawy jak się sprawa rozwinie z ksenonami o mocy 25W w których nie potrzebne są już > spryski i układ samopoziomujący. Przecież to jest dokładnie ten sam sposób myślenia jak ten z > modułem. Tylko tym razem zrobili to producenci. Na potrzebę kogo? Kierowców... Mysle, ze bardziej swoja, bo nie potrzeba dodatkowego osprzetu do takich reflektorow (spryski, autopoziomowanie) gdyz te xenony slabiej swieca. Klient i tak pewnie doplaci za nie, bo w standardzie ich nie bedzie. Jak na razie to wszystko sklania sie przeciwko kierowcy, bo w razie wymiany zarnika cena nowego jest jakas chora, kilka razy wyzsza w porownaniu do tego starego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Mysle, ze bardziej swoja, bo nie potrzeba dodatkowego osprzetu do takich reflektorow (spryski, > autopoziomowanie) gdyz te xenony slabiej swieca. Klient i tak pewnie doplaci za nie, bo w > standardzie ich nie bedzie. Jak na razie to wszystko sklania sie przeciwko kierowcy, bo w > razie wymiany zarnika cena nowego jest jakas chora, kilka razy wyzsza w porownaniu do tego > starego. Nie ma zamienników to i cena odpowiednia. Ok. 30% więcej światła w stosunku do żarówki nie jest głupim rozwiązaniem. Jest po prostu dostosowanym do obecnych przepisów w EU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Nie ma zamienników to i cena odpowiednia. Ok. 30% więcej światła w stosunku do żarówki nie jest > głupim rozwiązaniem. Jest dostosowanym do obecnych przepisów w EU. Tylko w stosunku do jakiej zarowki, zwyklej halogenowej czy np: jakiejs +50% ? Jesli do zwyklej, to pewnie bedzie swieci podobnie jak zarowka + iles tam % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > No to ja Cie w tej chwili nie rozumiem Chciales cytat do stwierdzenia, ze nie mozna uzywac niehomologowanego oswietlenia... Prawo w Polsce jest jakie jest: reflektor ma mieć tylko oznaczenia homologacji. Ale nigdzie w polskim prawie nie napisano (a jeśli napisano, to tego cytatu oczekuję - i z chęcią schowam się do jamki), że ma być związek między funkcją którą spełnia (światła do jazdy dziennej), a homologacją (światła drogowe). Nie udaję kretyna - rozumiem, co ustawodawca miał na myśli. Ale trochę mu nie wyszło. Nie pierwszy raz... Zupełnie inną kwestią jest fakt, że mnie prawo w Polsce tak średnio rusza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Tylko w stosunku do jakiej zarowki, zwyklej halogenowej czy np: jakiejs +50% ? > Jesli do zwyklej, to pewnie bedzie swieci podobnie jak zarowka + iles tam % Tego nie wiem. Nikt jeszcze chyba pomiarów nie robił. Dochodzi jeszcze jednak do tego mniejszy pobór prądu więc sam pomysł mimo ceny (na razie) jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Tego nie wiem. Nikt jeszcze chyba pomiarów nie robił. Dochodzi jeszcze jednak do tego mniejszy > pobór prądu więc sam pomysł mimo ceny (na razie) jest ok. Z tym poborem pradu to tez roznie bywa, zarnik swoje, a przetwornica potrafi sporo wiecej. Szczegolnie to widac przy chinskich zenonach, niektore potrafia szarpac sporo wiecej od zarowek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Z tym poborem pradu to tez roznie bywa, zarnik swoje, a przetwornica potrafi sporo wiecej. > Szczegolnie to widac przy chinskich zenonach, niektore potrafia szarpac sporo wiecej od > zarowek Miałem dopisać wyżej. Dla wszystkich żarówek jest norma do 1500lmn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Miałem dopisać wyżej. Dla wszystkich żarówek jest norma do 1500lmn. Wg tego co pisza w necie to Philips Vision Plus 50% czy BlueVision osiagaja 1800-1900lmn. Jesli ten slabszy xenon osiaga +30% wiecej od 1500lmn, to osiagnie wartosc zblizona do markowych zarowek "na sterydach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Prawo w Polsce jest jakie jest: reflektor ma mieć tylko oznaczenia homologacji. Ale nigdzie w Oznaczenie homologacji (i sama homologacja) jest ważna tylko wtedy, gry spełnione są konkretne warunki > polskim prawie nie napisano (a jeśli napisano, to tego cytatu oczekuję - i z chęcią schowam w polskim - możliwe, że nie ma... ale obowiązują nas (jako członka Organizacji Narodów Zjednoczonych) dodatkowe przepisy, tzw. Regulaminy EKG ONZ, w tym przypadku Regulamin nr 87 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) Jednolite przepisy dotyczące homologacji świateł jazdy dziennej przeznaczonych dla pojazdów o napędzie silnikowym... > się do jamki), że ma być związek między funkcją którą spełnia (światła do jazdy dziennej), a > homologacją (światła drogowe). ... i zgodnie z nim dokładnie opisane jest co podlega homologacji - jest to nie tylko sama lampa, ale także jej umieszczenie, źródło światła, napięcie znamionowe (to tak a propos obniżania napięcia na światłach długich i tego, że wszystko jest zgodne z homologacją, przepisami i w ogóle). I w tym regulaminie dotyczącym świateł do jazdy dziennej jest ważne sformułowanie: Quote: 5.1.5. Na każdym świetle zgodnym z typem homologowanym na mocy niniejszego regulaminu umieszcza się na powierzchni określonej w pkt 4.4 powyżej znak homologacji, o którym mowa w pkt 5.2 i 5.3 poniżej. Co do samego znaku - jest również napisane, z czego ma się on składać: Quote: 5.2. Elementy znaku homologacji Znak homologacji składa się z: 5.2.1. międzynarodowego oznakowania homologacyjnego złożonego z: 5.2.1.1. okręgu otaczającego literę "E", po której następuje numer wskazujący kraj, który udzielił homologacji (1); 5.2.1.2. numeru homologacji; 5.2.2. dodatkowego symbolu "RL". 5.2.3. W pobliżu wyżej wymienionych symboli dodatkowych mogą być umieszczone dwie cyfry numeru homologacji oznaczające serię poprawek obowiązujących w czasie udzielania homologacji I dalej jest jeszcze inny interesujący nas fragment: Quote: 5.3.2. Światła zespolone, połączone lub wzajemnie sprzężone 5.3.2.1. W przypadku stwierdzenia, że światła zespolone, połączone lub wzajemnie sprzężone spełniają wymagania kilku regulaminów wystarczy umieścić jeden międzynarodowy znak homologacji składający się z okręgu otaczającego literę "E", po której następuje numer wskazujący kraj,który udzielił homologacji, oraz numeru homologacji. Taki znak homologacji może być umieszczony w dowolnym miejscu na światłach zespolonych, połączonych lub wzajemnie sprzężonych, pod warunkiem że: 5.3.2.1.1. jest widoczny po ich zamontowaniu; 5.3.2.1.2. żaden element świateł zespolonych, połączonych lub wzajemnie sprzężonych, który przepuszcza światło, nie może zostać usunięty bez jednoczesnego usunięcia znaku homologacji. 5.3.2.2. Symbol identyfikacyjny każdego światła, zgodny z regulaminem, na podstawie którego udzielono homologacji, wraz z odpowiednią serią poprawek uwzględniających najbardziej aktualne w czasie udzielania homologacji ważniejsze zmiany techniczne w regulaminie oraz, w koniecznych przypadkach, wymaganą strzałką, umieszcza się 5.3.2.2.1. na odpowiedniej powierzchni świetlnej; 5.3.2.2.2. lub w grupie, w taki sposób, aby każde ze świateł zespolonych, połączonych lub wzajemnie sprzężonych mogło zostać jednoznacznie zidentyfikowane. 5.3.2.3. Wymiary elementów takiego wspólnego znaku homologacji nie mogą być mniejsze niż minimalne wymiary najmniejszego ze znaków indywidualnych wymagane zgodnie z regulaminem, na podstawie którego udzielono homologacji. 5.3.2.4. Każdy typ, któremu udzielono homologacji, otrzymuje numer homologacji. Ta sama Umawiająca się Strona nie może przydzielić tego samego numeru innemu typowi świateł zespolonych,połączonych lub wzajemnie sprzężonych, których dotyczy niniejszy regulamin. 5.3.2.5. Na rysunku 2 w załączniku 2 do niniejszego regulaminu podano przykładowe wzory znaków homologacji dla świateł zespolonych, połączonych lub wzajemnie sprzężonych wraz ze wszystkimi wyżej wymienionymi symbolami dodatkowymi. 5.3.3. Światła wzajemnie sprzężone z innymi światłami, których szyba może być wykorzystywana przez światła innych typów.Zastosowanie mają przepisy określone w pkt 5.3.2 powyżej. 5.3.3.1. Ponadto, w przypadku wykorzystywania tej samej szyby, mogą być na niej umieszczone różne znaki homologacji odnoszące się do różnych typów reflektorów lub świateł, pod warunkiem że obudowa światła, nawet jeśli jest nierozdzielna z szybą, również posiada miejsce opisane w pkt 4.4 powyżej i posiada znaki homologacji właściwe dla realizowanych funkcji.Jeżeli różne typy świateł mają tę samą obudowę, to mogą na niej być umieszczone różne znaki homologacji. Czyli podsumowując, są określone wytyczne dla homologowanych świateł dziennych. Nie można zgodnie z przepisami zamontować innej lampy jako dziennej lampy, która nie ma homologacji z symbolem RL - bo to tak, jakby zastosować barwnik przemysłowy do produktów spożywczych, bo przecież ma dopuszczenie do stosowania - ale w zupełnie innym zakresie. > Nie udaję kretyna - rozumiem, co ustawodawca miał na myśli. Ale trochę mu nie wyszło. Nie pierwszy > raz... teraz rozumiem, o co chodzi > Zupełnie inną kwestią jest fakt, że mnie prawo w Polsce tak średnio rusza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 co w przypadku mojego subaru US ktore jest fabrycznie wyposazone w swiatla dzienne (pali sie tylko przod) realizowane mniejszym napieciem na swiatlach mijania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > co w przypadku mojego subaru US ktore jest fabrycznie wyposazone w swiatla dzienne (pali sie tylko > przod) realizowane mniejszym napieciem na swiatlach mijania? A co jest napisane na kloszach/lampach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > A co jest napisane na kloszach/lampach? Skoro wersja US, to - pewnie jak w moim moto - DOT zamiast Ex HCR lub pokrewne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Dzięki za tak wyczerpującego posta Pozgrywam jeszcze trochę idiotę - ale dla dobrej sprawy > Oznaczenie homologacji (i sama homologacja) jest ważna tylko wtedy, gry spełnione są konkretne > warunki /ciach/ Rozporządzenie wymaga tylko, że reflektor ma mieć oznaczenie homologacji oraz z czego to oznaczenie się składa. Innych wymagań, np. takich jak montaż zgodny z regulaminem homologacyjnym, nie ma! > w polskim - możliwe, że nie ma... ale obowiązują nas (jako członka Organizacji Narodów > Zjednoczonych) dodatkowe przepisy, tzw. Regulaminy EKG ONZ, w tym przypadku Regulamin nr 87 > Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) Jednolite > przepisy dotyczące homologacji świateł jazdy dziennej przeznaczonych dla pojazdów o napędzie > silnikowym... Regulaminy EKG ONZ obowiązują instytucje homologujące. Dzięki temu wzajemnie są uznawane testy homologacyjne i produkt nie musi ich przechodzić w każdym z krajów osobno. Niestety, nie mogę znaleźć ustawy ratyfikującej porozumienie genewskie z 1958, która wprowadziła te regulaminy... Ale jest o nich wyczerpująco w PoRD - patrz niżej. Jako kierowców obowiązuje nas jednak: Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Art. 7 Pkt 3 PoRD) PoRD mówi jednak o homologacji: Art. 70-70zz. Regulacje tutaj zawarte dotyczą nowych pojazdów oraz części wprowadzanych na terytorium RP. W skrócie - nie można SPRZEDAWAĆ części i pojazdów, które nie zostały homologowane. I na koniec: jeśli dany typ oświetlenia miałby spełniać konkretny regulamin EKG ONZ, to byłoby to bezpośrednio napisane w Rozporządzeniu, np. tak § 23.4 Autobus powinien być wyposażony w: 4) opony homologowane według Regulaminu nr 54 EKG ONZ; /.../ § 23.4 Autobus powinien być wyposażony w: 6) /.../ punkty kotwiczenia pasów powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ Załącznik 6 Wiersz 9 tabeli: Odblaskowe tylne trójkątne /.../ 2) wewnątrz trójkąta może znajdować się powierzchnia świetlna odpowiadająca wymaganiom określonym w załączniku nr 5 do regulaminu nr 3 EKG ONZ Przykłady można mnożyć - ale co do świateł do jazdy dziennej, takich wymagań nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > A co jest napisane na kloszach/lampach? na 100% nie ma DRL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > na 100% nie ma DRL A czy maja w ogole homologacje europejska E? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.