Skocz do zawartości

Brava 1.6 16v nie równa praca i szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

cześć

Coś znów się dzieje z moją Bravą.

Od jakiegoś czasu chodzi bardzo nie równo( przede wszystkim na gazie, na benzynie też ale jakby trochę mniej), wahania obrotów ma takie ze czasem potrafi zapalić się kontrolka oleju i ładowania.

Dodatkowo podczas ruszania i przyspieszania póki obroty są poniżej 2 tyś to się krztusi i szarpie, powyżej tych obrotów szarpnie tylko przy próbie mocnego przyspieszania.

Wydaje mi się także ze silnik jest teraz jakiś słabszy i nawet jak się rozbuja to przyspiesza i wchodzi na obroty dużo gorzej.

Rok temu był wymieniany prawie cały układ zapłonowy ( nowa cewka, kable, świece)

Jakiś miesiąc temu wymieniałem sondę lambda.

Ma ktoś jakieś pomysły gdzie jeszcze powinienem zajrzeć. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cześć

> Coś znów się dzieje z moją Bravą.

> Od jakiegoś czasu chodzi bardzo nie równo( przede wszystkim na gazie, na benzynie też ale jakby

> trochę mniej), wahania obrotów ma takie ze czasem potrafi zapalić się kontrolka oleju i

> ładowania.

> Dodatkowo podczas ruszania i przyspieszania póki obroty są poniżej 2 tyś to się krztusi i szarpie,

> powyżej tych obrotów szarpnie tylko przy próbie mocnego przyspieszania.

> Wydaje mi się także ze silnik jest teraz jakiś słabszy i nawet jak się rozbuja to przyspiesza i

> wchodzi na obroty dużo gorzej.

> Rok temu był wymieniany prawie cały układ zapłonowy ( nowa cewka, kable, świece)

> Jakiś miesiąc temu wymieniałem sondę lambda.

> Ma ktoś jakieś pomysły gdzie jeszcze powinienem zajrzeć. ?

Podłączyć komputer i sprawdzić co mu dolega smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź regulator ciśnienia paliwa, który jest na końcu listwy wtryskowej. Od niego idzie gumowy wężyk do kolektora ssącego, zdejmij go z króćca przy kolektorze i poszukaj śladów, zapachu benzyny. Jeśli jest mokry, to benzyna w niekontrolowany sposób dostaje się do kolektora ssącego i komputer nie może zapanować nad składem mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź regulator ciśnienia paliwa, który jest na końcu listwy wtryskowej. Od niego idzie gumowy

> wężyk do kolektora ssącego, zdejmij go z króćca przy kolektorze i poszukaj śladów, zapachu

> benzyny. Jeśli jest mokry, to benzyna w niekontrolowany sposób dostaje się do kolektora

> ssącego i komputer nie może zapanować nad składem mieszanki.

ten regulator tez był wymieniany w zeszłym roku. co prawda na używke.

Dzieki za rade sprawdze co tam sie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dość typowe objawy dla 1.6 16V. Muszę cię zmartwić ale wiele takich orzypadków jest nie do rozwiązania....

Ja u siebie wymieniłem już wszystko poza silnikiem i dalej pracuje nierówno na wolnych obrotach (co ciekwawe nie zawsze). Na innym forum jest bardzo długi wątek poświęcony temu problemowi i jeden kolega wymienił nawet popychacze, ale niebardzo pomogło.

Normalnie magia....ja już nie mam sił do tego silnika....wymieniłem wszystkie czujniki, wymieniłem wiązkę, świece, kable itp i dalej ma wahnięcia na wolnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja u siebie wymieniłem już wszystko poza silnikiem i dalej pracuje nierówno na wolnych obrotach

powiedz co dokładnie wymieniłeś bo pisząc wszystko rozumiem że przełożyłeś stary silnik bez osprzętu do innego auta.

Żeby to sprawdzić to jest do wymiany komp i cały układ benzynowy, wtryski, pompa paliwa, listwa wtryskowa. To odpowiada za wypadanie zapłonu. Oczywiście części które wymieniłem muszą pochodzić od auta bez gazu i najlepiej żeby wymontowywać je z jeżdżącego auta. Po tym nie ma mowy żeby źle chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedz co dokładnie wymieniłeś bo pisząc wszystko rozumiem że przełożyłeś stary silnik bez

> osprzętu do innego auta.

> Żeby to sprawdzić to jest do wymiany komp i cały układ benzynowy, wtryski, pompa paliwa, listwa

> wtryskowa. To odpowiada za wypadanie zapłonu. Oczywiście części które wymieniłem muszą

> pochodzić od auta bez gazu i najlepiej żeby wymontowywać je z jeżdżącego auta. Po tym nie ma

> mowy żeby źle chodził.

układ paliwowy wyklucza instalacja gazowa, na której też chodzi nie równo (ale mniej), a wymieniłem.

czujnik położenia wału, czujnik faz, czujnik temp zasysanego powietrza, czujnik tem wody, map sensor, tps, komputer, wiązkę, świece kable, cewkę, krokowca... to chyba wszystko...więcej tam już nic nie ma do wymiany..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra nie było tematu, myślałem że tylko na benzynie źle chodzi ok.gif

U mnie ewidentnie były zastane wtryski, na benzynie wypadał delikatnie zapłon, wlałem jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków wyjeździłem pół zbiornika benzyny i sprawa ucichła, teraz jednak raz w miesiącu robię jakąś trasę na benzynce co by znowu nie powróciło wink.gif

jak na kompie wychodzi wszystko dobrze to może rozrząd delikatnie przestawiony smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra nie było tematu, myślałem że tylko na benzynie źle chodzi

> U mnie ewidentnie były zastane wtryski, na benzynie wypadał delikatnie zapłon, wlałem jakiegoś

> specyfiku do czyszczenia wtrysków wyjeździłem pół zbiornika benzyny i sprawa ucichła, teraz

> jednak raz w miesiącu robię jakąś trasę na benzynce co by znowu nie powróciło

> jak na kompie wychodzi wszystko dobrze to może rozrząd delikatnie przestawiony

rozrząd we fiacie robiony i sprawdzany.... normalnie magia confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten ecu sie z gazem nie lubi i przez to problemy.

Nie ma czegoś takiego że się nie lubi bo ecu benzyny nie wie że ma gaz. Po prostu większość instalacji jeździ nieprawidłowo wyregulowanych w dodatku na najtańszych wtryskiwaczach które leją każdy sobie a potem są problemy. W dodatku w tych starych ecu nie da się FESem zresetować adaptacji ecu benzynowego i jest klops.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma czegoś takiego że się nie lubi bo ecu benzyny nie wie że ma gaz. Po prostu większość

> instalacji jeździ nieprawidłowo wyregulowanych w dodatku na najtańszych wtryskiwaczach które

> leją każdy sobie a potem są problemy. W dodatku w tych starych ecu nie da się FESem zresetować

> adaptacji ecu benzynowego i jest klops.

Reset adaptacji nic nie daje bo ten sterownik się blokuje i jest dupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma czegoś takiego że się nie lubi bo ecu benzyny nie wie że ma gaz. Po prostu większość

> instalacji jeździ nieprawidłowo wyregulowanych w dodatku na najtańszych wtryskiwaczach które

> leją każdy sobie a potem są problemy. W dodatku w tych starych ecu nie da się FESem zresetować

> adaptacji ecu benzynowego i jest klops.

Potwierdzam, ale nie do końca. Nawet najgorsze wtryski z dobrze ustawioną instalacją nie psują adaptacji. Przejechałem Mareą 1.6 100 kkm na lpg (zakładałem własnoręcznie i pierwszy raz w życiu). Pierwsze 60 kkm zrobiłem na reduktorze Alaska (teoretycznie do 100 KM) i wtryskach Valtek. Zaliczyłem wtedy 4 kkm na niemieckiej autostradzie i nie było lekko, a pomimo to nic się nie rozjechało. Po 60 kkm wymieniłem reduktor na mocniejszy, bo tamten zaczął puszczać gaz podciśnieniem, a wtryski dałem Reg Fast. Dobiłem do stówki i nic się z silnikiem nie działo, ani razu nie miałem marchewy na desce, a mapy sprawdzałem profilaktycznie raz w roku.

Mało tego, po skasowaniu Marei przełożyłem całą instalkę do Stilo 1.6 i dałem tylko nową listwę Reg Fast. Odpaliłem auto bez kalibracji i ustawiania. Po pierwszym przełączeniu na lpg, silnik pracował identycznie jak na benzynie. Później oczywiście wszystko ustawiłem jak należy.

Cały pic polega na tym, żeby dobrze ustawić ciśnienie i dać dobre dysze, a później ustawić instalkę. Ja zbierałem mapy przez 15km benzynową i 15km gazową w identycznych warunkach (niedziela, mały ruch na drogach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie instalka, bo wymieniłem ecu na nigdy nie gazowane, i na benie było to samo....

U siebie gaz ustawiłem tak, że na jałowym pracował zawsze na benzynie... ECU się nie rozjeżdżało, wtryskiwacze się czyściły... Ale i tak falował grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli pozostaje magia, tak jak pisałem od początku....

A tak mi się przypomniało, że miałem kiedyś dawno temu falowanie obrotów i czasami przy hamowaniu silnikiem nie było cut off. Sprawcą była słynna wiązka na odcinku ecu-czujnik tps. Pamiętam, że po zdjęciu osłony z instalacji ujrzałem lekko zaśniedziały przewód, który ma fabrycznie założoną złączkę bodajże aluminiową. Wywaliłem złączkę i dałem na skrętkę ten kawałek przewodu. Następne 5 lat spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.