Skocz do zawartości

Przy dodaniu gazu trzęsie nadwoziem ?


MarcG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam jakiś problem w JTD, przy mocnym wciśnięciu gazu pow. 2 tys. obrotów zaczyna mi trząść nadwoziem, przy normalnej jeździe nic się nie dzieje. Objaw jest taki jakby było krzywe jakieś koło. Co to może być ? Macie jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam jakiś problem w JTD, przy mocnym wciśnięciu gazu pow. 2 tys. obrotów zaczyna mi trząść

> nadwoziem, przy normalnej jeździe nic się nie dzieje. Objaw jest taki jakby było krzywe jakieś

> koło. Co to może być ? Macie jakiś pomysł ?

Dwumas.....

Zgas go bez sprzęgła i posluchaj....

Wyważenie kół zależy od prędkości obrotowej, nie przyspieszenia.

Jeszcze poduszki się urwać mogly.

Zerwane tuleje wahacza rzucały by autem po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwumas.....

> Zgas go bez sprzęgła i posluchaj....

> Wyważenie kół zależy od prędkości obrotowej, nie przyspieszenia.

> Jeszcze poduszki się urwać mogly.

> Zerwane tuleje wahacza rzucały by autem po drodze.

Dwumasa cos by dawała przy ok 3 tys. obrotów ? O tych poduszkach też myślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedokręcone koło wykluczamy ?

Przegub wewnętrzny z prawej strony. Tydzień temu zmieniałem .Krzyzak kupiłem na allegro za 120zł z przesyłka , i półoś z kielichem używaną za 110zł. Jak sie rozsypie krzyżak to i kielich raczej do wymiany...,ale warto ,zeby dobry mechanik sprawdził wszystko przed naprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli trzęsie Ci kierownicą gdy przyspieszasz - to na pewno przegub wewnętrzny. Przerabiałem -

> koszt około 40zł za sztukę wymiana nie trudna

co tak tanio ? Sam krzyżak droższy, kielicha nie wymieniałeś, dobry był ? Czeka mnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co tak tanio ? Sam krzyżak droższy, kielicha nie wymieniałeś, dobry był ? Czeka mnie to samo.

Sam krzyżak - kielich zostawiłem ten sam, nawaliłem smaru z dodatkiem molibdenu, i hula aż miło grinser006.gifgrinser006.gif żeby nie przechwalić ale jak ręką odjął smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam krzyżak - kielich zostawiłem ten sam, nawaliłem smaru z dodatkiem molibdenu, i hula aż miło

> żeby nie przechwalić ale jak ręką odjął

ideia.gif zrób manuala "literackiego" jak fotek nie masz, sam skorzystam blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam krzyżak - kielich zostawiłem ten sam, nawaliłem smaru z dodatkiem molibdenu, i hula aż miło

> żeby nie przechwalić ale jak ręką odjął

oglądałeś ten kielich, czy zostawiłeś bez sprawdzania zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oglądałeś ten kielich, czy zostawiłeś bez sprawdzania

a więc sprawa jest raczej prosta

-> Należy pamiętać o zlaniu oleju z skrzyni biegów (korek spustowy na dole, wlewowy od boku skrzyni) aczkolwiek jak wlejemy od góry odpowietrznikiem skrzyni identyczną ilość jaką zlaliśmy to też będzie ok(czarna lub biała zaślepka plastikowa u góry skrzyni)

->trzeba oczywiście zdjąć koła

->odgiąć zabezpieczenia w celu odkręcenia nakrętki półosi chyba klucz 36. Mowa tutaj o nakrętce , która jest przy zwrotnicy ->główna trzymająca półoś. Tutaj trzeba użyć sporo siły i najlepiej mieć klucz z dużą przedłużką w moim przypadku była to rura smile.gif

Jak już okręcimy i półoś trzyma się tylko w skrzyni potrzebna nam będzie łyżka, lub spora brecha ponieważ pół osie są montowane na wcisk tak więc potrzebujemy trochę siły i najlepiej pomocy aby odginać we dwójkę.

Lewą półoś wyciągnąłem na stół i wszystko jest wyjmowanie ręcznie, widziałem lekkie wytarcie kielicha ale gdy mierzyłem organoleptycznie czyli po prostu palcem nie wyczuwałem dużych nie równości. Po prostu w porę wymieniłem krzyżaki, nie zdążyły uszkodzić danego kielicha. Ważne aby dać dużo smaru, w moim przypadku był to specjalny smar który zawierał molibden (kupiony w sklepie motoryzacyjnym za 6 zł)

Lewą stronę tak jak wcześniej opisałem wymieniłem wyjmując i wkładając półoś całą wraz z kielichem .

Prawa nie chciała wyjść i rozdzieliłem kielich itp. czyli operacje zrobiłem na włożonym kielichu do skrzyni i było łatwiej smile.gif

-> Przy składaniu problem był tylko z opaskami uciskowymi które są tkzw. zaciskowe i bardzo ciężko się je zapina ale jakoś szczególnie we dwójkę da radę grinser006.gifgrinser006.gif Nie można zastosować skręcanych, ponieważ będą haczyć i nie polecam smile.gif

Oczywiście na końcu skręcenie półosi do zwrotnic, zabezpieczenie, szybkie wlanie oleju i jazda próbna

Całość tak na spokojnie zajmuje około 2-3 godzin.

Na prawdę operacja nie skomplikowana jeśli ktoś ma kanał czy podnośnik, wydałem $ na same krzyżaki i jak ręką odjął a wcześniej przy przyśpieszaniu na prawdę kierownicą trząsło jak by były nie wyważone koła - > polecam naprawę smile.gif

57449349974817404188.jpg

Wyglądał, na poprawnie zużyty smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie telepie nie tylko kierownicą, ale również całą budą podczas utrzymywania stałej prędkości w granicach 90 - 105 km / h. (obroty ok. 1800 - 2100 rpm). Poza tym kierownica trzęsie się również na biegu jałowym...Czy to też jest wina przegubów? Czy może koło dwumasowe mówi powoli papa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> U mnie telepie nie tylko kierownicą, ale również całą budą podczas utrzymywania stałej prędkości w

> granicach 90 - 105 km / h. (obroty ok. 1800 - 2100 rpm). Poza tym kierownica trzęsie się

> również na biegu jałowym...Czy to też jest wina przegubów? Czy może koło dwumasowe mówi powoli

> papa?

Przegub wewnętrzny, powinno wystarczyć wymienić tripody, jak napisane zostało powyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra krzyżak wymieniony i jest znacznie lepiej ale trzeba wymienić tez kielich. Co z tym zrobić

> ? Na razie to tylko aso i cena jakaś kosmiczna chyba 1400. Da się to jakoś taniej

> kupić/zregenerować ?

- regeneracja tak, szukaj w sieci.

- taniej to na szrocie, ale na dwoje babka wróżyła, trafisz lepszy lub gorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie delikatnie trzęsło kierownicą do tego doszło ciężko pracujące sprzęgło, trudność w bijaniu biegów przy pracującym silniku z zgrzytem przy wrzucaniu trójki. Obecnie wymontowana skrzynia i wstępna diagnoza to: tarcza do wymiany (szkoda roboty by tą samą zakładać na kilka tysiączków km), docisk poza bieżnią jest OK, dwumas jak by nie bieżnia i chyba powiększony luz po okręgu (nie mam do czego porównać) no i łożysko oporowe do wymiany to by było w porządku. W związku z powyższym rozważam wysłanie całości do regeneracji bo koszt o 50% niższy niż nówka a ponoć można przejechać lekko ok 100 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.