MarcG Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Witam Mam jakiś problem w JTD, przy mocnym wciśnięciu gazu pow. 2 tys. obrotów zaczyna mi trząść nadwoziem, przy normalnej jeździe nic się nie dzieje. Objaw jest taki jakby było krzywe jakieś koło. Co to może być ? Macie jakiś pomysł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Witam > Mam jakiś problem w JTD, przy mocnym wciśnięciu gazu pow. 2 tys. obrotów zaczyna mi trząść > nadwoziem, przy normalnej jeździe nic się nie dzieje. Objaw jest taki jakby było krzywe jakieś > koło. Co to może być ? Macie jakiś pomysł ? Dwumas..... Zgas go bez sprzęgła i posluchaj.... Wyważenie kół zależy od prędkości obrotowej, nie przyspieszenia. Jeszcze poduszki się urwać mogly. Zerwane tuleje wahacza rzucały by autem po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 30 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Dwumas..... > Zgas go bez sprzęgła i posluchaj.... > Wyważenie kół zależy od prędkości obrotowej, nie przyspieszenia. > Jeszcze poduszki się urwać mogly. > Zerwane tuleje wahacza rzucały by autem po drodze. Dwumasa cos by dawała przy ok 3 tys. obrotów ? O tych poduszkach też myślałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolchoz Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Przegub wewnętrzny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 jeśli trzęsie Ci kierownicą gdy przyspieszasz - to na pewno przegub wewnętrzny. Przerabiałem - koszt około 40zł za sztukę wymiana nie trudna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Niedokręcone koło wykluczamy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Niedokręcone koło wykluczamy ? Przegub wewnętrzny z prawej strony. Tydzień temu zmieniałem .Krzyzak kupiłem na allegro za 120zł z przesyłka , i półoś z kielichem używaną za 110zł. Jak sie rozsypie krzyżak to i kielich raczej do wymiany...,ale warto ,zeby dobry mechanik sprawdził wszystko przed naprawą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semedi Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Przegub. Wymieniałem krzyżak. Te same objawy. Zapluło mi smarem całą osłonę. Wymiana dość prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > jeśli trzęsie Ci kierownicą gdy przyspieszasz - to na pewno przegub wewnętrzny. Przerabiałem - > koszt około 40zł za sztukę wymiana nie trudna co tak tanio ? Sam krzyżak droższy, kielicha nie wymieniałeś, dobry był ? Czeka mnie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > co tak tanio ? Sam krzyżak droższy, kielicha nie wymieniałeś, dobry był ? Czeka mnie to samo. Sam krzyżak - kielich zostawiłem ten sam, nawaliłem smaru z dodatkiem molibdenu, i hula aż miło żeby nie przechwalić ale jak ręką odjął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Sam krzyżak - kielich zostawiłem ten sam, nawaliłem smaru z dodatkiem molibdenu, i hula aż miło > żeby nie przechwalić ale jak ręką odjął zrób manuala "literackiego" jak fotek nie masz, sam skorzystam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Sam krzyżak - kielich zostawiłem ten sam, nawaliłem smaru z dodatkiem molibdenu, i hula aż miło > żeby nie przechwalić ale jak ręką odjął oglądałeś ten kielich, czy zostawiłeś bez sprawdzania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > oglądałeś ten kielich, czy zostawiłeś bez sprawdzania a więc sprawa jest raczej prosta -> Należy pamiętać o zlaniu oleju z skrzyni biegów (korek spustowy na dole, wlewowy od boku skrzyni) aczkolwiek jak wlejemy od góry odpowietrznikiem skrzyni identyczną ilość jaką zlaliśmy to też będzie ok(czarna lub biała zaślepka plastikowa u góry skrzyni) ->trzeba oczywiście zdjąć koła ->odgiąć zabezpieczenia w celu odkręcenia nakrętki półosi chyba klucz 36. Mowa tutaj o nakrętce , która jest przy zwrotnicy ->główna trzymająca półoś. Tutaj trzeba użyć sporo siły i najlepiej mieć klucz z dużą przedłużką w moim przypadku była to rura Jak już okręcimy i półoś trzyma się tylko w skrzyni potrzebna nam będzie łyżka, lub spora brecha ponieważ pół osie są montowane na wcisk tak więc potrzebujemy trochę siły i najlepiej pomocy aby odginać we dwójkę. Lewą półoś wyciągnąłem na stół i wszystko jest wyjmowanie ręcznie, widziałem lekkie wytarcie kielicha ale gdy mierzyłem organoleptycznie czyli po prostu palcem nie wyczuwałem dużych nie równości. Po prostu w porę wymieniłem krzyżaki, nie zdążyły uszkodzić danego kielicha. Ważne aby dać dużo smaru, w moim przypadku był to specjalny smar który zawierał molibden (kupiony w sklepie motoryzacyjnym za 6 zł) Lewą stronę tak jak wcześniej opisałem wymieniłem wyjmując i wkładając półoś całą wraz z kielichem . Prawa nie chciała wyjść i rozdzieliłem kielich itp. czyli operacje zrobiłem na włożonym kielichu do skrzyni i było łatwiej -> Przy składaniu problem był tylko z opaskami uciskowymi które są tkzw. zaciskowe i bardzo ciężko się je zapina ale jakoś szczególnie we dwójkę da radę Nie można zastosować skręcanych, ponieważ będą haczyć i nie polecam Oczywiście na końcu skręcenie półosi do zwrotnic, zabezpieczenie, szybkie wlanie oleju i jazda próbna Całość tak na spokojnie zajmuje około 2-3 godzin. Na prawdę operacja nie skomplikowana jeśli ktoś ma kanał czy podnośnik, wydałem $ na same krzyżaki i jak ręką odjął a wcześniej przy przyśpieszaniu na prawdę kierownicą trząsło jak by były nie wyważone koła - > polecam naprawę Wyglądał, na poprawnie zużyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam3206 Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 U mnie telepie nie tylko kierownicą, ale również całą budą podczas utrzymywania stałej prędkości w granicach 90 - 105 km / h. (obroty ok. 1800 - 2100 rpm). Poza tym kierownica trzęsie się również na biegu jałowym...Czy to też jest wina przegubów? Czy może koło dwumasowe mówi powoli papa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobok Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > U mnie telepie nie tylko kierownicą, ale również całą budą podczas utrzymywania stałej prędkości w > granicach 90 - 105 km / h. (obroty ok. 1800 - 2100 rpm). Poza tym kierownica trzęsie się > również na biegu jałowym...Czy to też jest wina przegubów? Czy może koło dwumasowe mówi powoli > papa? Przegub wewnętrzny, powinno wystarczyć wymienić tripody, jak napisane zostało powyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 No dobra krzyżak wymieniony i jest znacznie lepiej ale trzeba wymienić tez kielich. Co z tym zrobić ? Na razie to tylko aso i cena jakaś kosmiczna chyba 1400. Da się to jakoś taniej kupić/zregenerować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > No dobra krzyżak wymieniony i jest znacznie lepiej ale trzeba wymienić tez kielich. Co z tym zrobić > ? Na razie to tylko aso i cena jakaś kosmiczna chyba 1400. Da się to jakoś taniej > kupić/zregenerować ? - regeneracja tak, szukaj w sieci. - taniej to na szrocie, ale na dwoje babka wróżyła, trafisz lepszy lub gorszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 U mnie delikatnie trzęsło kierownicą do tego doszło ciężko pracujące sprzęgło, trudność w bijaniu biegów przy pracującym silniku z zgrzytem przy wrzucaniu trójki. Obecnie wymontowana skrzynia i wstępna diagnoza to: tarcza do wymiany (szkoda roboty by tą samą zakładać na kilka tysiączków km), docisk poza bieżnią jest OK, dwumas jak by nie bieżnia i chyba powiększony luz po okręgu (nie mam do czego porównać) no i łożysko oporowe do wymiany to by było w porządku. W związku z powyższym rozważam wysłanie całości do regeneracji bo koszt o 50% niższy niż nówka a ponoć można przejechać lekko ok 100 tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.