Skocz do zawartości

Felgi 4×100 + nakrętki - które auta tak mają?


mp79

Rekomendowane odpowiedzi

> Renault , VW Golf II,III i inne starsze, kia starsza, daewoo, ople...sporo jest

Chyba nie tak sporo, bo większość ma jednak śruby, a nie nakrętki. Nawet nubira I, nie mówiąc już o astrze np.

W golfach i renault 19 też - z tego, co na szybko się zorientowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VW/OPEL, ale patrz na otwór centralny i ET koła

Fele mają otwór 57 lub trochę więcej i wcześniej jeździły ponoć w golfie, ale mnie chodzi o to, czy są jakieś auta oprócz nubir II, które mają felgi 4×100 nie na śruby, lecz na szpilki z nakrętkami.

Pomożecie? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fele mają otwór 57 lub trochę więcej i wcześniej jeździły ponoć w golfie, ale mnie chodzi o to, czy

> są jakieś auta oprócz nubir II, które mają felgi 4×100 nie na śruby, lecz na szpilki z

> nakrętkami.

> Pomożecie?

A co to za różnica, czy szpilki z nakrętkami, czy śruby? Żadna ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to za różnica, czy szpilki z nakrętkami, czy śruby? Żadna

Nie taka znowu żadna, bo mam felgi i nakrętki do nich, a kupić nikt nie chce. Tak se myślę, czy w ramach zmiany wozidła nie dokupić do nich auta; pytanie co to by mogło ewentualnie być. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie taka znowu żadna, bo mam felgi i nakrętki do nich, a kupić nikt nie chce. Tak se myślę, czy w

> ramach zmiany wozidła nie dokupić do nich auta; pytanie co to by mogło ewentualnie być.

możesz dokupić porządne szpilki, wkręcić na kleju i wykorzystać swoje felgi z nakrętkami - patrz na to jaki rozmiar gwintu ma nowe auto np. 12x1.25, 12x1.5 itp., otwór centralny możesz mieć mniejszy w nowym aucie niż w feldze, najwyżej kupisz pierścienie centrujące

ja w swoim fiacie założyłem takie szpilki i mam dodatkowo nakrętki pływające więc czasem wrzucam felgi 4x100, a czasem 4x98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie taka znowu żadna, bo mam felgi i nakrętki do nich, a kupić nikt nie chce.

Ale że co: ogłaszasz się "sprzedam felgi z nakrętkami" ? hmm.gifgrinser006.gif

Ja oczyma wyobraźni widzę to tak: felga to felga. Jeśli jest śruba, to OK, a jeśli jest nakrętka na szpilce, to ma ona chyba taki sam kształt "przylgni" jak łeb śruby? Więc w czym problem? niewiem.gif

Można by to jeszcze obrazowo opisać tak, że śruba to taka szpilka, tylko z nieruchomą nakrętką... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie taka znowu żadna, bo mam felgi i nakrętki do nich, a kupić nikt nie chce. Tak se myślę, czy w

> ramach zmiany wozidła nie dokupić do nich auta; pytanie co to by mogło ewentualnie być.

To sprzedaj same felgi bez nakrętek i nie będziesz miał problemu.

Nie ma znaczenia czy jest śruba czy nakrętka, ważniejszym parametrem jest to czy są stożkowe czy kuliste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toyota Yaris I.

Dzięki ok.gif

Swoją drogą, skoro już o japońcach, to w którychś starszych lancerach też był felunek 4×100. I nie wiem, jak to było na przestrzeni lat, ale VII gen. ma właśnie szpilki plus nakrętki, tylko rozstaw inny no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogłosiłem już dawno, a to nie jest miejsce na to.

POkaż te felgi, do których trzeba dokupić specjalny samochód.

W każdym samochodzie można zamiennie stosować śruby i szpilki z nakrętkami i do każdych felg.

więc w dalszym ciągu nie rozumiem w czym problem.

Różnica może być tylko gdy zamienisz stalówkę na alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> np. rover 200, 25, 400, 45, mg zr, mg zs

Ładnie sypnąłeś. 20.GIF Pytanie czy otwór centrujący podejdzie; ale tym się nie przejmuję, bo dużych rozrzutów chyba nie było (między VW i daewoo różnica jest bodajże o 1 mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> honda civic IV,V,VI

Dzięki; dobrze wiedzieć, że było więcej civiców. W ogóle we wszystkich japońcach to był chyba swego czasu jakiś standard. Civic, corolla, lancer - nie wiem, czy nie od początku czasami miały taką konfigurację. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chevrolet , a na pewno nowe Aveo

Nie wiem, jak aveo, ale lacetii wychodziły raczej na 15" (moje to 14", a na nich nowsze auta tej klasy raczej śmiesznie wyglądają). Tak czy owak, dziękuję za kolejne typy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma to jak dobierać auto do felg

Jak masz jakieś uniwersalne "chinole", to nie jest trudno. Mają przeważnie uniwersalne ET w okolicach 38, otwór centrujący 73 więc dopasujesz pierścieniem. Jedyne na co musisz zwrócić uwagę, to czy będą wizualnie pasowały do nowego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki; dobrze wiedzieć, że było więcej civiców. W ogóle we wszystkich japońcach to był chyba swego

> czasu jakiś standard. Civic, corolla, lancer - nie wiem, czy nie od początku czasami miały

> taką konfigurację.

Jazz nadal ma 4x100 ze szpilkami. Większe hondy mają 5.

civic miał 4 śruby do roku 2005 (ale w wersji VII po lifcie wersja 2.0 VSA i wszystkie "sport" - nawet 1.4 - miały już 5 szpilek z felgami 16")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie tak sporo, bo większość ma jednak śruby, a nie nakrętki. Nawet nubira I, nie mówiąc już o

> astrze np.

> W golfach i renault 19 też - z tego, co na szybko się zorientowałem.

a co to za różnica czy śruba czy nakrętka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> Swoją drogą, skoro już o japońcach, to w którychś starszych lancerach też był felunek 4×100. I nie

> wiem, jak to było na przestrzeni lat, ale VII gen. ma właśnie szpilki plus nakrętki, tylko

> rozstaw inny

felga ma "troszkę" więcej parametrów niż rozstaw śrub.

ET

średnica otworu centralnego

szerokość

poza oczywistą oczywistością czyli średnicą ja bym sprawdził to co powyżej bo się może okazać że nie wejdzie ta felga do tych aut które wypiszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Nie nazwałbym tego problemem.

Czytając Twój post o sprzedaży felg bo masz nakrętki a nie śruby można jednak nazwać to problemem

Quote:

Nie taka znowu żadna, bo mam felgi i nakrętki do nich, a kupić nikt nie chce. Tak se myślę, czy w ramach zmiany wozidła nie dokupić do nich auta; pytanie co to by mogło ewentualnie być.


> 2. Za półdarmo nie oddam.

A czy ktoś Ci każe ??

> 3. Nie pytałem, co mam robić.

A przecież ja Ci nie każę nic robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jazz nadal ma 4x100 ze szpilkami. Większe hondy mają 5.

> civic miał 4 śruby do roku 2005 (ale w wersji VII po lifcie wersja 2.0 VSA i wszystkie "sport" -

> nawet 1.4 - miały już 5 szpilek z felgami 16")

Thx. Dobrze wiedzieć. Nie gustuję w nowościach. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytając Twój post o sprzedaży felg bo masz nakrętki a nie śruby można jednak nazwać to problemem

No dobra, może zbyt sugestywnie się wyraziłem. Felgi wystawione są na sprzedaż, a nakrętki jako ewentualny dodatek do nich.

> A przecież ja Ci nie każę nic robić

Jak to miło z Twojej strony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.