Fili_P Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 OK jest sobie olej Dexos 2 do dieselków z DPFem (więc LowSaps) na CR od GM'u dex2 na stronie GM W skrócie: 5W30 GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025, BMW Longlife 04, Mercedes-Benz MB229.31 i MB229.51, Volkswagen 502.00 / 505.00 / 505.01 Co z technologi syntetycznej mogłoby być jako zamiennik niewiadomego GMowego oleju? LiquMolly TopTec4600 mi wyskoczyło ale niby jest w "technologi syntetycznej" a nie full syntetyk...? Z koleji np LiquyMolly z pełnych syntetyków to ma takie klasy lepkości, ze żadnego jakośnie widzę żeby pasował/był dedykowany...? ni z gruchy nie z pietruchy-ale efekt fajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 moze jakis millers? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 jJ na tym Gmowskim dexosie2 przejeździłem jak na razie 130 tys. Wymieniam jednak w przedziale co 10-15 max. Nic z silnikiem mi się nie dzieje a że tani jest wiec czego chcieć więcej. Chyba że ktoś auto zamierza mieć na min 10 lat no to może warto zainwestować w coś lepszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Co z technologi syntetycznej mogłoby być jako zamiennik niewiadomego GMowego oleju? Tani i dobry Quote: PLATINUM MaxExpert XD 5W-30 Jakość: API: SM/CF ACEA: C3 Lepkość: SAE: 5W-30 Spełnia wymagania: General Motors GM Dexos 2 / Opel Mercedes-Benz 229.51 BMW Longlife-04 VW 502 00/ 505 00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 A może coś z gamy olejów Fuchs ...cena przyzwoita, jakość bdb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > ktoś auto zamierza mieć na min 10 lat no to może warto zainwestować w coś lepszego. Przesadzacie z tymi olejami. Niby co, by się miało dziać po 10 latach na tym GMie? Jak spełnia wymagania producenta to będzie smarował jak trzeba do końca świata i o jeden dzień dłużej, a silnik jak padnie to i tak od czego innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 nie nie zrozumieliście, albo ja niezbyt precyzyjnie się wyrażiłem... Platinum, "tani i dobry" Fuch "cena przyzwoita, jakość bardzo dobra" taki to mam GM'a i nie musze kombinować-nieśmiertelne 199 z wymiana i filtrem i interwał jak tu kolega proponuje co 15kkm i jest git chcę z ciekawości zobaczyć jak auto będzie się zachować na pełnym syntetyku - w sensie real pełnym, nie hydrokrakowanym.... niesty za mało wiem o GMowym Dexosie2 - ale nie sądzę żeby był to ful syntetyk na bazie estrów/PAO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Ja u siebie stosuje olej Millers-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Ja u siebie stosuje olej Millers-a. mogę zapytać który konkretnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > mogę zapytać który konkretnie? http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/ee-longlife-c3-5w30/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/ee-longlife-c3-5w30/ Mid SAPS :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Mid SAPS :-( Dla silnika, to olej Low Saps na pewno nie będzie lepszy, ponieważ taki olej nie może mieć wysokiego parametru TBN. Tak swoją drogą - ten Dexos 2 to spełnia ACEA C4 lub ACEA C1? Bo może ten Dexos to ma tzw. low saps tylko na papierku dla roku xxxx. A obecnie spełnia ACEA C2 lub ACEA C3 - czyli mid saps. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Dla silnika, to olej Low Saps na pewno nie będzie lepszy, ponieważ taki olej nie może mieć > wysokiego parametru TBN. Tak swoją drogą - ten Dexos 2 to spełnia ACEA C4 lub ACEA C1? Bo może > ten Dexos to ma tzw. low saps tylko na papierku dla roku xxxx. A obecnie spełnia ACEA C2 lub > ACEA C3 - czyli mid saps. ? nie mam pojęcia-tak tylko mi się zapamiętało z jakiś folderów/reklamówek to LowSAPS... Ale co piszesz ze zakres normy sie zmienił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > ? nie mam pojęcia-tak tylko mi się zapamiętało z jakiś folderów/reklamówek to LowSAPS... > Ale co piszesz ze zakres normy sie zmienił? Tak, dość często się one zmieniają (dlatego też nieraz podawane są daty - olej spełniał taką i taką normę w roku xxxx). Przykładowo ci też napiszę, że w opisie oleju Total Q. Ineo ECS 5W30 można znaleźć informację, że jest to olej typu "low saps". A według ACEA jest to olej mid saps o niskim HTHS (<3.5 mPa) - ACEA C2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Co z technologi syntetycznej mogłoby być jako zamiennik niewiadomego GMowego oleju? Jako stary oplowiec mówię Ci parafrazując prezydenckie słowa : Nie idź tą drogą Nic nie zyskasz a stracisz tylko kasę na jakieś wypasione oleje. Ja po testach między innymi Millersa, Fuchsa powróciłem na łono użyszkodników oliwy brandowanej GM. Jeśli szukasz czegoś lepszego do testów w lodówce to polecam Millersa 0W30 C3. Mój Łopel ciut wcześniej przestawał klekotać po nim. Ale różnica 2-3 sekund nie była warta ceny x 2. Teraz jeżdzę na oryginalnym Dexosie albo orlenowskim oleju z normą Dexos2 Zależy co mam pod ręką. Nie wiem czy ten orlenowski olej to pełen syntetykk czy technologia syntetyczna ale auto jakoś nie ma nic przeciwkoo niemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > chcę z ciekawości zobaczyć jak auto będzie się zachować na pełnym syntetyku - w sensie real > pełnym, nie hydrokrakowanym.... niesty za mało wiem o GMowym Dexosie2 - ale nie sądzę żeby > był to ful syntetyk na bazie estrów/PAO Z tego co się orientuję, chyba żaden full syntetyk (a pozostało ich bardzo niewiele na rynku) nie spełni norm dla silników euro5/dpf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 czemu chcesz zmieniac z oryginalnego oleju?ja go leje do swojego opla z Dpf i jestem zadowolony i cena tez dobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 jak widać przy - 20 ten olej daje rade... bo jednak spływa .... nie jest to jednak low saps... ACEA c3 to jest. i nie jest to full syntetyk na bazie PAO/estry. tylko hydrokrakowany olej ... .... co nie czyni go gorszym. Najlepszy olej w tej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Moja mama w swojej AH (Z14XEP, 70kkm przebiegu) ma GM 5w40, na zimnym pracuje dużo głośniej niż na Motulu 8100 lub Repsolu Competition, oba również 5w40. Teraz myślę że zaleję jakiś 0w40, być może M1 ESP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > czemu chcesz zmieniac z oryginalnego oleju?ja go leje do swojego opla z Dpf i jestem zadowolony i > cena tez dobra bo ja wiem... z ciekawości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Z tego co się orientuję, chyba żaden full syntetyk (a pozostało ich bardzo niewiele na rynku) nie > spełni norm dla silników euro5/dpf. a wiesz może ze względu na co? w sensie który parametr jest "nie do uzyskania" i dlaczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Tutaj multum spełniających rzeczoną normę. Do wyboru, do koloru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > a wiesz może ze względu na co? w sensie który parametr jest "nie do uzyskania" i dlaczego Coś mi się kojarzy że chodzi o zawartość popiołu, ale wolałbym żeby wypowiedział się ktoś bardziej kompetentny w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.