Skocz do zawartości

Miska olej., pokrywa zaworów - masa uszczelniająca, silikon


natek

Rekomendowane odpowiedzi

W niektórych autach nie stosuje sie zwykłej uszczelki (metalowej albo gumowej) w niektorych miejscach, np pod miskę olejową albo pod pokrywę zaworów. Producent zaleca zastosowanie specjalnego preparatu uszczelniającego w tubce (np. REINZ, albo innego silikonu). Czy może mi ktoś napisac krok po kroku jak to prawidłowo powinno sie robić?

1. Czyścimy powierzchnie, gdzie ma być zastosowane uszczelnienie, odtłuszczamy.

2. Nakładamy jakąś warstwę, jaką, jakiej grubości?

3. Czekamy pewnie aż lekko przeschnie i stwardnieje, ile czekamy?

4. Przykładamy, np. miskę i przykręcamy. Na początku lekko, potem trzeba odczekać i dokrecić, czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Reinza, czyszczę, odtłuszczam zmywaczem do hamulcy lub benzyną ekstrakcyjną ewentualnie jak nie ma ryzyka to nitro, odcinam i w zależności co potrzebuję to albo nie ruszam oryginalnego dziubka (mała dziurka) lub skracam i wtedy mamy większą dziurkę.

Nakładam mniej więcej na połowie szerokości powierzchni lub bliżej zewnętrznej krawędzi , otworki dookoła.

Sam wyczujesz czy jest ok ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W niektórych autach nie stosuje sie zwykłej uszczelki (metalowej albo gumowej) w niektorych

> miejscach, np pod miskę olejową albo pod pokrywę zaworów. Producent zaleca zastosowanie

> specjalnego preparatu uszczelniającego w tubce (np. REINZ, albo innego silikonu). Czy może mi

> ktoś napisac krok po kroku jak to prawidłowo powinno sie robić?

> 1. Czyścimy powierzchnie, gdzie ma być zastosowane uszczelnienie, odtłuszczamy.

> 2. Nakładamy jakąś warstwę, jaką, jakiej grubości?

> 3. Czekamy pewnie aż lekko przeschnie i stwardnieje, ile czekamy?

> 4. Przykładamy, np. miskę i przykręcamy. Na początku lekko, potem trzeba odczekać i dokrecić, czy

> jak?

ja zawsze uzywam silikonu.

3/ po nalozeniu warstwy nakladam odrazu miske, delikatnie dokrecam. Czekam jakies 30min i dokrecam sila zgodnie z ksiazka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W niektórych autach nie stosuje sie zwykłej uszczelki (metalowej albo gumowej) w niektorych

> miejscach, np pod miskę olejową albo pod pokrywę zaworów. Producent zaleca zastosowanie

> specjalnego preparatu uszczelniającego w tubce (np. REINZ, albo innego silikonu). Czy może mi

> ktoś napisac krok po kroku jak to prawidłowo powinno sie robić?

> 1. Czyścimy powierzchnie, gdzie ma być zastosowane uszczelnienie, odtłuszczamy.

> 2. Nakładamy jakąś warstwę, jaką, jakiej grubości?

> 3. Czekamy pewnie aż lekko przeschnie i stwardnieje, ile czekamy?

> 4. Przykładamy, np. miskę i przykręcamy. Na początku lekko, potem trzeba odczekać i dokrecić, czy

> jak?

ja ostatnio robiłem tak:

1. dokładnie oczyścić

2. lekko papierem ściernym zmatowić i wyrównać wszelkie nierówności po czyszczeniu

3. odtłuścić porządnie samą powierzchnię i okolice

4. nałożyć jednym pociągnięciem na środku rantu dookoła pasek uszczelnienia, nie rozsmarowywałem, zostawiłem do przeschnięcia tak żeby zrobił się rodzaj oringu.

5. Zostawiłem na kilkanaście minut żeby nie lepiło się do palca

6. przyłożyłem bardzo delikatnie i precyzyjnie, dokręciłem tak na 3/4 tego co miało być

7. po kilku godzinach dokręciłem tak ja trzeba.

Następnego dnia rozgrzałem silnik, przejechałem kawałek i sprawdziłem czy gdzieś nie cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W niektórych autach nie stosuje sie zwykłej uszczelki (metalowej albo gumowej) w niektorych

> miejscach, np pod miskę olejową albo pod pokrywę zaworów. Producent zaleca zastosowanie

> specjalnego preparatu uszczelniającego w tubce (np. REINZ, albo innego silikonu). Czy może mi

> ktoś napisac krok po kroku jak to prawidłowo powinno sie robić?

> 1. Czyścimy powierzchnie, gdzie ma być zastosowane uszczelnienie, odtłuszczamy.

> 2. Nakładamy jakąś warstwę, jaką, jakiej grubości?

> 3. Czekamy pewnie aż lekko przeschnie i stwardnieje, ile czekamy?

> 4. Przykładamy, np. miskę i przykręcamy. Na początku lekko, potem trzeba odczekać i dokrecić, czy

> jak?

Do mojego auta pod pokrywę zaworów zalecają np. Elring AFD 2018. W przypadku tego preparatu nie czekamy na schnięcie, tylko składamy elementy od razu i przykręcamy właściwym momentem. Krótka specyfikacja w PDF.

287551454-ElringAFD2018461.680_pl.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do mojego auta pod pokrywę zaworów zalecają np. Elring AFD 2018. W przypadku tego preparatu nie

> czekamy na schnięcie, tylko składamy elementy od razu i przykręcamy właściwym momentem. Krótka

> specyfikacja w PDF.

Ale to zastepuje uszczelke tak?

A co w przypadku gdy mamy uszczelke (np. pokrywa zaworow) i chcemy ja doszczelnic,by miec 100% pewnosci szczelnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Papier ścierny na ,,otwartym", zaoliwionym silniku?

Jak najbardziej, zwykle bez tego uszczelka po krótkim czasie zaczyna przeciekać. Papier wodny 600-800 żeby zmatowić powierzchnię. I nawet we Fiacie się nie będzie lało. Sprawdzone od lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Dirko z Elringa, Pro Seal i Permatex. Odtłuszczam, nakładam palcem lub bezpośrednio z dziubka warstwę około 2-3 mm, czekam max 10 minut, przykręcam delikatnie tak na 60-70%, za pół godziny dokręcam na gotowo. Najgorzej jest w przypadku blaszanej miski olejowej, bo nie ma dokładnej powierzchni przylegania i tam daję dosyć grubo. Na powierzchniach obrobionych i dopasowanych wystarczy cienka warstwa ok. 1 mm. Tam gdzie są plastikowe pokrywy i lubią się wypaczyć, razem z nową uszczelką dokładam trochę tej masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to wiotka blaszana miska to od razu stosuj odpowiednie Loctite a nie żadne półśrodki (bo być może będziesz robił drugi raz). Stary silikon najpierw potraktuj jakimś atlasem do likwidacji silikonu albo sili-killem. Silikon najgrubiej kładź na półłukach (wgłębieniach) koło wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeczytałem i uważam że to co napisałem wystarczy, resztę sobie doczytasz z instrukcji obsługi

> danej pasty/silikonu którego użyjesz

szkoda, że nie napisałeś "kup produkt X i przeczytaj instrukcje" smirk.gif

problem interesuje mnie teoretycznie, po prostu lubię wiedzieć co i jak dziala, jak sie robi. Niekoniecznie dopiero wtedy, kiedy będe zmuszony to zrobić sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> planujesz moze w megane robic ??

widze, ze poci się spod pokrywy zaworów i predzej czy później warto byłoby zrobić z tym porządek. W ciągu kilku miesięcy będzie wymieniany rozrząd, wiec przy okazji może można byłoby to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szkoda, że nie napisałeś "kup produkt X i przeczytaj instrukcje"

> problem interesuje mnie teoretycznie, po prostu lubię wiedzieć co i jak dziala, jak sie robi.

> Niekoniecznie dopiero wtedy, kiedy będe zmuszony to zrobić sam.

Robisz z siebie dzieciaka czy jak ??

Bo dostałeś wystarczające info co i jak a resztę i tak musisz zrobić według "przepisu" z danego produktu dlatego że jeden się skręca od razu a inny ma chwilę poleżeć, czy to tak trudno zrozumieć ?? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najbardziej, zwykle bez tego uszczelka po krótkim czasie zaczyna przeciekać. Papier wodny

> 600-800 żeby zmatowić powierzchnię. I nawet we Fiacie się nie będzie lało. Sprawdzone od lat.

Rozumiem skuteczność metody, ale drobne ziarna korundu wewnątrz silnika jakoś mi zgrzytają. Równie skuteczna do czyszczenia aluminium była by stalowa wełna lub druciana szczoteczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem na pomysł, żeby uszczelkę dekla Uno (duralowego) wspomóc niebieskim Loctite (olejoodporny i do 300 stopni). To nie byl dobry pomysl, bo mimo nowej uszczelki i odtłuszczenia głowicy i dekla acetonem, uszczelkę przy dokręcaniu powciągało, bo prze tę masę miała poślizg i musiałem ją igłami od strzykawek blokować podczas ponownego zakładania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najbardziej, zwykle bez tego uszczelka po krótkim czasie zaczyna przeciekać. Papier wodny

> 600-800 żeby zmatowić powierzchnię. I nawet we Fiacie się nie będzie lało. Sprawdzone od lat.

Akurat we Fiacie miski są fabrycznie wklejane na masę uszczelniającą i się nie leje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widze, ze poci się spod pokrywy zaworów i predzej czy później warto byłoby zrobić z tym porządek. W

> ciągu kilku miesięcy będzie wymieniany rozrząd, wiec przy okazji może można byłoby to zrobić

No to pisz jasno, że chodzi o pokrywę zaworów a nie o miskę olejową. Przy zastosowaniu Loctite dedykowanego do miski mogą być poważne trudności ze ściągnięciem pokrywy- gdyż Loctite mocno trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to pisz jasno, że chodzi o pokrywę zaworów a nie o miskę olejową. Przy zastosowaniu Loctite

> dedykowanego do miski mogą być poważne trudności ze ściągnięciem pokrywy- gdyż Loctite mocno

> trzyma.

pytanie dotyczyło miski olejowej, pokrywy zaworów, ew. innych elementow, które muszą być uszczelniane w montażu, nie wiem, pompa wody?

to co jest do zrobienia w moim aucie nie ma znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.