Skocz do zawartości

Octavia 2.0tdi vs Insignia 2.0cdti


johnny_b2

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Temat przyszłościowy, no ale powstało dość nietypowe (tylko w pierwszej chwili, pytanie), co by tu wybrać? Insignia w wyposażeniu Cosmo z paroma opcjami i silnikiem 2.0 160km w automacie czy octavia w wersji elegance (lub nawet rs) z silnikiem 2.0tdi, rownież w automacie hmm.gif

Często była mowa na forum, ze octavia powinna byc porównywana do golfa, astry itp., jednak jest zdecydowanie większa a cenowo jest na poziomie insignii. Wiecej nawet - jest trochę droższa (insignia po rabatach wychodzi nieco taniej) icon_rolleyes.gif.

Jeździłem insignia i w środku jest fajna, choc w wersji testowej było pare ciekawych przypadków - np przyciski na kierownicy nie całkiem odpowiadały temu, czemu odpowiadać powinny. Czujniki parkowania nagle w trakcie cofania przestały działać co skończyło by sie oparciem o słupek i takie tam. 160 koni w ogóle nie czuć, przynajmniej ja nie czuje. Auto sie kula, ale kopa nie ma niewiem.gif. Design wg mnie super ok.gif

W octavii design... no cóż, cos tam jest hehe.gif ale nie porywa, wykonanie natomiast ok, wszystko działa, silnik wg mnie zdecydowanie lepiej reaguje na gaz i wydaje sie byc bardziej "sportowy" hmm.gif.

Co wy byście wybrali?

Proszę. Nie piszcie Fiat, albo mazda, albo cos innego. Do wyboru sa powiedzmy te dwa ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wzgledow silnikowych wolalbym 2.0cdti, ktory to tak na prawde 2.0mj. Z 2.0 tdi od VAG'a bywalo roznie, niektore odmiany padaly jak muchy, inne byly w miare bezproblemowe. Musialbys okreslic ktore 2.0 TDI masz na mysli wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze wzgledow silnikowych wolalbym 2.0cdti, ktory to tak na prawde 2.0mj. Z 2.0 tdi od VAG'a bywalo

> roznie, niektore odmiany padaly jak muchy, inne byly w miare bezproblemowe. Musialbys okreslic

> ktore 2.0 TDI masz na mysli

mowa o nowych sztukach, te juz nie sa problematyczne

jesli chodzi o insignie to nic poza wygladem nie oferuje, takie jest moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mowa o nowych sztukach, te juz nie sa problematyczne

No niby tak powinno byc, ale.....

> jesli chodzi o insignie to nic poza wygladem nie oferuje, takie jest moje zdanie

Octavia wg mnie oferuje jeszcze mniej, bo nawet nie wyglada jakos porywajaco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mowa o nowych sztukach, te juz nie sa problematyczne

> jesli chodzi o insignie to nic poza wygladem nie oferuje, takie jest moje zdanie

Trzeba by dluzej pojezdzic i jednym i drugim.

Jedna z roznic moze byc wyciszenie samochodow przy predkosci autostradowej. Co prawda nowa Octavia jeszcze sobie nie pojezdzilem za wiele ale w porownaniu do starej czy Superba to Opel jest poprostu cichy...

Silnik VW jest co by nie mowic zwawszy i z mniejszym apetytem na paliwo.

O wygladzie sie nie dyskutuje, mnie sie i jedno i drugie podoba ze wskazaniem na Opla.

Gadgety dostepne wlasciwie podobne i tu i tu choc Octavia ma nowsze systemy bezpieczenstwa- o ile sie nie myle to Opel nie ma w Insigni aktywnego tempomatu i line asist?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niby tak powinno byc, ale.....

> Octavia wg mnie oferuje jeszcze mniej, bo nawet nie wyglada jakos porywajaco.

funkcjonalnosc i poprawnosc a insignia to taka troche choinka, poza tym jak to mowia u mnie w firmie, w insigniach potrafi sie wysrac wszystko, ciezko powiedziec nawet co najczesciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niby tak powinno byc, ale.....

No bez przesady - nic tym silnikom nie dolega i jezdza normalnie. Jedynie perelki z +500kkm po dziadku skrecone na 130 sie sypia....

> Octavia wg mnie oferuje jeszcze mniej, bo nawet nie wyglada jakos porywajaco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> funkcjonalnosc i poprawnosc a insignia to taka troche choinka, poza tym jak to mowia u mnie w

> firmie, w insigniach potrafi sie wysrac wszystko, ciezko powiedziec nawet co najczesciej.

Podobno tez Insignia jest ciezka do dlubania, bo ECU sa poblokowane.

A co do psucia, to teraz chyba zalezy jak sie trafi i marka pojazdu nie ma wielkiego znaczenia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno tez Insignia jest ciezka do dlubania, bo ECU sa poblokowane.

> A co do psucia, to teraz chyba zalezy jak sie trafi i marka pojazdu nie ma wielkiego znaczenia

no wiesz, nie maja doswiadczen z piecioma insigniami tylko bedzie ich cos kole setki pewnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bez przesady - nic tym silnikom nie dolega i jezdza normalnie. Jedynie perelki z +500kkm po

> dziadku skrecone na 130 sie sypia....

Byc moze teraz sa ok, ale po B6 2.0 TDI jakos niesmak pozostal tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wiesz, nie maja doswiadczen z piecioma insigniami tylko bedzie ich cos kole setki pewnie

Kolega na codzien naprawia najnowsze VAG'i, ma juz ich dosyc, sam jezdzi 12 letnim Toledo i nie bede cytowal co mysli o nowych autach tego koncernu rotfl.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega na codzien naprawia najnowsze VAG'i, ma juz ich dosyc, sam jezdzi 12 letnim Toledo i nie

> bede cytowal co mysli o nowych autach tego koncernu

A powinien podziękować VAGowi, że daje mu chleb zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi oczywiście o nowe ok.gif

Co do insignii - nie wiem, czy ma linę assist, ale aktywny tempomat jest dostępny.

Co do awaryjnosci, hmm, poniekąd potwierdza sie to, co podczas mojej jazdy testowej, która trwała 2 dni. Czujniki na chwile sie wyłączyły. Inteli link sie zawiesił tak, ze musiałem auto wyłączyć, zamknąć i otworzyć, aby zaś zaczął działać...

Insignia mnie trochę kręci, bo jest to cos czego jeszcze nie miałem. Do teraz nowe były skody. Teraz pojawia sie moze możliwość zmienić na insignia.

W pierwszej kolejności człowiek myśli sobie, ze wyższa klasa, materiały lepsze, ciekawy design. Moze sie skusić. Potem po jeździe pojawiają sie pierwsze wątpliwości, dlatego pytanie do Was grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co wy byście wybrali?

porównujesz nieporównywalne. Te auta dzieli przepaść. Rozumiem, żebyś porównywał superba z insignią, ale octę to możesz z Astrą porównać (wtedy ma jakieś szanse).

Jeździłem kiedyś parę razy Octavią, to jest dość przeciętne auto. Jeśli masz kasę na Insignię, to nawet się nie zastanawiaj ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do insignii - nie wiem,

Stary, schodzący model, ciężki jak słoń.

W Octavii jest bardzo dużo ciekawego wyposażenia za przystępne pieniądze.

Do tego pełna gwarancja 4 lata/120 kkm ok.gif

Przemyśl tylko to 2.0 TDI bo oszczędność na paliwie mała, a kosztują majątek i niekoniecznie musi się kalkulować taki zakup ale to już zależy ile i jak jeździsz.

VW nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co Ci sie stalo?

Nie mi, tylko sasiadowi. Jeden z ostatnich PD, polski salon, pierwszy wlasciciel. Chyba latwiej bedzie napisac, co sie nie stalo hehe.gif. W kazdym badz razie jak sprzedal Passata, to byl szczesliwy. Zmienil na Insignie 2.0 cdti i sobie chwali.

Wiadomo, obecne 2.0 TDI to CR, duzo lepszy, pousuwali wiele wad, ale niektorzy juz nie chca miec z nim do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> porównujesz nieporównywalne. Te auta dzieli przepaść. Rozumiem, żebyś porównywał superba z

> insignią, ale octę to możesz z Astrą porównać (wtedy ma jakieś szanse).

> Jeździłem kiedyś parę razy Octavią, to jest dość przeciętne auto. Jeśli masz kasę na Insignię, to

> nawet się nie zastanawiaj

wow, wychodzi, ze insignia to normalnie cudenko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stary, schodzący model, ciężki jak słoń.

> W Octavii jest bardzo dużo ciekawego wyposażenia za przystępne pieniądze.

> Do tego pełna gwarancja 4 lata/120 kkm

> Przemyśl tylko to 2.0 TDI bo oszczędność na paliwie mała, a kosztują majątek i niekoniecznie musi

> się kalkulować taki zakup ale to już zależy ile i jak jeździsz.

> VW nie ?

Ale inne niz 2.0TDI i 1.8TSI (to jest smok w porownaniu do TDI) maja belke z tylu a nie wielowahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mi, tylko sasiadowi. Jeden z ostatnich PD, polski salon, pierwszy wlasciciel. Chyba latwiej

> bedzie napisac, co sie nie stalo . W kazdym badz razie jak sprzedal Passata, to byl

> szczesliwy. Zmienil na Insignie 2.0 cdti i sobie chwali.

> Wiadomo, obecne 2.0 TDI to CR, duzo lepszy, pousuwali wiele wad, ale niektorzy juz nie chca miec z

> nim do czynienia.

bo pierwsze 2.0 TDI to byl drrramat i koszmar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dziekuje, ale juz czasem ma ich dosyc . Dzis walczyl z zawieszeniem w Fabii

A co to znaczy walczyl z zawieszeniem? Co moze sie ponadprogramowo popsuc w zawieszeniu? Przeciez Fabia nie ma pneumatyki wiec yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale inne niz 2.0TDI i 1.8TSI (to jest smok w porownaniu do TDI) maja belke z tylu a nie

> wielowahacz.

2 litry średnio będą.

I co najciekawsze, 2.0 TDI ma właśnie belkę też zlosnik.gif

Przy 1.4 TSI z belką, różnica będzie góra 1litra, a osiągi takie same ok.gif

Przy okazji brak klekotu i drgań i grube tysiące w portfelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powinien poszerzyc dzialalnosc o ople, tylko kilku niezlych elektrykow niech zatrudni - nie bedzie

> sie nudzil

Czasem robi, ale VAG'ow mu wystarczy, bo i tak nie wie w co rece wlozyc. A gdzie czas na rodzine, dzieci, ile mozna siedziec i robic samochody oslabiony.gif

Generalnie, jaka marka by nie byla, im nowsze tym wieksze g....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO między klasą C a D jest przepaść. Można by porównywać gdyby Octavia była w wersji coś oferującej (np. RS czy coś). Ale dupowóz vs. dupowóz to nie ma sensu klasę niżej za tą samą cenę brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 litry średnio będą.

> I co najciekawsze, 2.0 TDI ma właśnie belkę też

> Przy 1.4 TSI z belką, różnica będzie góra 1litra, a osiągi takie same

> Przy okazji brak klekotu i drgań i grube tysiące w portfelu.

No co ty - ma wielowahacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czasem robi, ale VAG'ow mu wystarczy, bo i tak nie wie w co rece wlozyc. A gdzie czas na rodzine,

> dzieci, ile mozna siedziec i robic samochody

> Generalnie, jaka marka by nie byla, im nowsze tym wieksze g....

Zatrudnilby managera to by mu biznes rozkrecil. Jak ma renome to po co sam to wszystko robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inne realia - płynność ruchu. Nie ma sensu porównywanie Pragi do W-wy.

> Patrz na relacje benz-diesel.

no, w Pradze wolalem wziac taksowke hahahhaha

diesel zawsze mniej wciagnie ale pytanie na jakich odcinkach bedzie jezdzony, jak na krotkich to zawsze moze byc niedogrzany no i wtedy caly sens doplacania do klekota mija sie z celem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.