Skocz do zawartości

Czym wyciąc otwory w panelu drewnianym?


necro

Rekomendowane odpowiedzi

> Cos oprócz szlifierki dremel?

Wiertarka małe wiertło i masa nerw.. robić otworki jak najbliżej siebie po obrysie wymaganego otworu a potem delikatnie pochylać wiertło i łączyć otwory. Chociaż jak miałbym się tak męczyć zainwestował bym w multi-szlifierke za pare PLN z castoramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie,fotka panela w zal.,potrzebuje wyciać 2 dodatkowe otwory na górne przełączniki

> Od spodu aluminium ok 1.5mm grubosci,na tym drewno i lakier

> Cos oprócz szlifierki dremel?

A macałeś pod spodem, czy jednak w alu nie ma otworów na dodatkowe wyłączniki i wystarczy wtedy tylko w drewnie zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie,fotka panela w zal.,potrzebuje wyciać 2 dodatkowe otwory na górne przełączniki

> Od spodu aluminium ok 1.5mm grubosci,na tym drewno i lakier

> Cos oprócz szlifierki dremel?

Nie można wymienić panelu na taki od droższej wersji, żeby były już oryginalne otwory? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A macałeś pod spodem, czy jednak w alu nie ma otworów na dodatkowe wyłączniki i wystarczy wtedy

> tylko w drewnie zrobić?

W starszych modelach wlasnie tak było,dodatkowo ładnie zaznaczone na drewnie gdzie wycinac

Tutaj nie ma tak łatwo,zniszczyłem dzisiaj 2 zwykłe panele próbując wyciąc otwory

Drewno idzie łatwo,najgorzej własnie z tym aluminium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie można wymienić panelu na taki od droższej wersji, żeby były już oryginalne otwory?

Ciezko trafic,sa 4 kolory drewna,klima manualna lub automat a tutaj dodatkowo szukam z wersja pod duża navi co miała 1 szt na 30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie,fotka panela w zal.,potrzebuje wyciać 2 dodatkowe otwory na górne przełączniki

> Od spodu aluminium ok 1.5mm grubosci,na tym drewno i lakier

> Cos oprócz szlifierki dremel?

Może dać na cięcie wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od spodu aluminium ok 1.5mm grubosci,na tym drewno i lakier

Dyskusję co z tym zrobić zacznijmy od tego, czy to faktycznie jest drewno? Jako drewno rozumiemy naturalny surowiec pozyskany ze ściętych drzew poddany obróbce mechanicznej i chemicznej grinser006.gifzlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może najpierw zająć się usunięciem aluminium w obrębie planowanych otworów?

Poza tym to nie do końca musi być aluminium. Bardzo prawdopodobny jest jakiś stop magnezowy. Ale czy ma to jakieś znaczenie? Dla sensownego dremela mieć nie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dyskusję co z tym zrobić zacznijmy od tego, czy to faktycznie jest drewno? Jako drewno rozumiemy

> naturalny surowiec pozyskany ze ściętych drzew poddany obróbce mechanicznej i chemicznej .

Jak szlifowałem czuć była spalone drewno wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W starszych modelach wlasnie tak było,dodatkowo ładnie zaznaczone na drewnie gdzie wycinac

> Tutaj nie ma tak łatwo,zniszczyłem dzisiaj 2 zwykłe panele próbując wyciąc otwory

> Drewno idzie łatwo,najgorzej własnie z tym aluminium

Rozumiem, że nie da się drewna oddzielić od metalu?

W takiej sytuacji bym proponował wyjęcie panelu z samochodu i robotę na warsztacie z użyciem wiertarki kolumnowej i ewentualnie piłki włośnicowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie,fotka panela w zal.,potrzebuje wyciać 2 dodatkowe otwory na górne przełączniki

> Od spodu aluminium ok 1.5mm grubosci,na tym drewno i lakier

> Cos oprócz szlifierki dremel?

A jakie duże mają być te otwory,a nie wystarczy nawiercić a potem mały drobny pilniczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że nie da się drewna oddzielić od metalu?

> W takiej sytuacji bym proponował wyjęcie panelu z samochodu i robotę na warsztacie z użyciem

> wiertarki kolumnowej i ewentualnie piłki włośnicowej.

Przyklejone,dodatkowo warstwa bezbarwnego lakieru odrazu pęka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie,fotka panela w zal.,potrzebuje wyciać 2 dodatkowe otwory na górne przełączniki

> Od spodu aluminium ok 1.5mm grubosci,na tym drewno i lakier

> Cos oprócz szlifierki dremel?

tylko dremel - najpierw wiercisz , szlifujesz do wymiaru i polerujesz krawędzie - jak sie postarasz to wyjdzie jak z fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyklejone,dodatkowo warstwa bezbarwnego lakieru odrazu pęka

To ja, tym bardziej wymontowałbym element i z góry nastawił się na lakierowanie bezbarwnym po całej operacji. Inaczej może wyjść guano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja, tym bardziej wymontowałbym element i z góry nastawił się na lakierowanie bezbarwnym po całej

> operacji. Inaczej może wyjść guano.

lakierowanie dopiero da guano

można to zrobić bez lakieru , z delikatnym przepolerowaniem elementu

ale oczywiście trzeba zdemontować panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1934 roku pewnie tak . Potem był już tylko bakelit i z rozwojem tworzyw sztucznych plastik

> fantastik . Od lat 80-tych może tylko Bentley i Maserati robili wstawki z prawdziwego drewna

> .

niektórzy dawali orzech , niekoniecznie bentley i rolls cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1934 roku pewnie tak . Potem był już tylko bakelit i z rozwojem tworzyw sztucznych plastik

> fantastik . Od lat 80-tych może tylko Bentley i Maserati robili wstawki z prawdziwego drewna

> .

Saab 9000 miał prawdziwe drewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1934 roku pewnie tak . Potem był już tylko bakelit i z rozwojem tworzyw sztucznych plastik

> fantastik . Od lat 80-tych może tylko Bentley i Maserati robili wstawki z prawdziwego drewna

> .

lancia thema produkowana do 94r miała wstawki z prawdziwego drewna.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie,fotka panela w zal.,potrzebuje wyciać 2 dodatkowe otwory na górne przełączniki

> Od spodu aluminium ok 1.5mm grubosci,na tym drewno i lakier

> Cos oprócz szlifierki dremel?

Dremel tak, ale nie kamieniem tylko piłką. A jeśli nie dremel to piła włosowa, otwory na rogach i jedziesz ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.