Skocz do zawartości

F1 GP Australia 2014 - dyskusja


murzynek

Rekomendowane odpowiedzi

No i się zaczęło smile.gif

M. Sokół na fb:

Quote:

Sezon 2014 oficjalnie rozpoczęty! Za nami pełen wrażeń pierwszy trening w Melbourne: najlepszy czas Alonso, problemy dopadły Hamiltona i ekipę Lotusa.

Hamilton, jeden z przedsezonowych faworytów, nie przejechał nawet jednego pełnego okrążenia: na kółku instalacyjnym problem z czujnikiem ciśnienia oleju spowodował wyłączenie silnika. Grosjean w ogóle nie wyjechał z garażu, a Maldonado pojawił się na torze kwadrans przed końcem sesji – na drugim okrążeniu z kokpitu zaczął wydobywać się dym i kierowca Lotusa ledwo doturlał się do alei serwisowej. Poza tą trójką okrążeń pomiarowych nie przejechali też kierowcy Caterhama.

Mniejsze lub większe problemy dotykały praktycznie wszystkich kierowców. Sesja upłynęła pod znakiem kaprysów techniki, uślizgów i wycieczek na pobocza w wyniku kłopotów z nowymi, elektronicznie wspomaganymi tylnymi hamulcami (problemy z tym miało zwłaszcza Toro Rosso – za to ekipa z Faenzy niespodziewanie zaliczyła największy przebieg).

Najlepszy czas Alonso (1.31,840) był o 4,5 sekundy wolniejszy niż najlepszy wynik z zeszłorocznego pierwszego treningu (1.27,211). Pracowano głównie nad sprawdzaniem systemów, a ci, którzy byli w stanie to zrobić, wykonywali dłuższe przejazdy pod kątem wyścigu.

FP1: 1. Alonso (20 okr.); 2. Button (23 okr.); 3. Bottas (27 okr.); 4. Massa (19 okr.); 5. Ricciardo (26 okr.); 6. Rosberg (17 okr.); 7. Vettel (10 okr.); 8. Magnussen (28 okr.); 9. Raikkonen (19 okr.); 10. Vergne (30 okr.); 11. Hulkenberg (23 okr.); 12. Perez (24 okr.); 13. Kwiat (27 okr.); 14. Gutierrez (7 okr.); 15. Sutil (13 okr.); 16. Bianchi (6 okr.); 17. Chilton (4 okr.); 18. Ericsson (1 okr.); 19. Hamilton (1 okr.); 20. Kobayashi (1 okr.); 21. Maldonado (2 okr.); 22. Grosjean (0 okr.).


M. Sokół na fb:

Quote:

Druga sesja treningowa o wiele bardziej pracowita i produktywna. Duet Mercedesa szybszy o 0,5 sekundy od rywali, dobre tempo Ferrari, RBR, McLarena i Williamsa.

Dramaty w Lotusie: tym razem Maldonado nie wyjechał z garażu (problemy z systemem odzyskiwania energii), a Grosjean wykręcił 18. czas. Gorzej wypadł tylko Caterham: Kobayashi nie pojawił się na torze w następstwie problemów z układem paliwowym z pierwszego treningu, a Ericsson miał awarię hydrauliki na okrążeniu instalacyjnym. Hulkenberg i Grosjean zakończyli trening w żwirze – Niemiec zawadził o pobocze przy hamowaniu, w przypadku Francuza wyglądało to na defekt układu hamulcowego.

Najlepszy czas Hamiltona – 1.29,625 – był wolniejszy o 3,7 sekundy od zeszłorocznego rezultatu Vettela w drugim treningu.

FP2: 1. Hamilton (37 okr.); 2. Rosberg (31 okr.); 3. Alonso (28 okr.); 4. Vettel (41 okr.); 5. Button (33 okr.); 6. Ricciardo (38 okr.); 7. Raikkonen (32 okr.); 8. Bottas (38 okr.); 9. Magnussen (34 okr.); 10. Hulkenberg (33 okr.); 11. Vergne (35 okr.); 12. Massa (31 okr.); 13. Perez (36 okr.); 14. Sutil (36 okr.); 15. Gutierrez (26 okr.); 16. Kwiat (36 okr.); 17. Bianchi (29 okr.); 18. Grosjean (12 okr.); 19. Chilton (29 okr.); 20. Ericsson (1 okr.); 21. Kobayashi (0 okr.); 22. Maldonado (0 okr.).


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem ciekawy wyników po qualu

> Red Bull jak myślałem nie radzi sobie najgorzej a Lotus może zaliczyć katastrofę

> Edyta:

> Flmiki z onboard-ów pokazują dobitnie jak kiszkowaty jest dzwięk silnika

Jakby te wyścigówki były zbudowane na bazie silnika motocyklowego.

No i do tego świst turbawek zlosnik.gif

Masakra no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby te wyścigówki były zbudowane na bazie silnika motocyklowego.

może kierowcy wzorem motocyklistów będą zakładali jakieś akcesoryjne wydechy(arrow,akrapovic, yoshimura itp.) bo to co teraz jest to jakas totalna padaka sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakby je szmatami pookładali dla wytłumienia dźwięku

No dokładnie crazy.gif taki jest efekt. W planach w przyszłości jest chyba kolejne ograniczenie obrotów maksymalnych sciana.gif Wiecie... na tych filmikach nie ma pokazanych obrotów, zobaczymy więc jutro podczas transmisji ale ze względu na ograniczenie przepływu paliwa i ogólnie jego zużycia te silniki chyba nigdy nie dokręcą się do 15krmp hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dokładnie taki jest efekt. W planach w przyszłości jest chyba kolejne ograniczenie obrotów

> maksymalnych Wiecie... na tych filmikach nie ma pokazanych obrotów, zobaczymy więc jutro

> podczas transmisji ale ze względu na ograniczenie przepływu paliwa i ogólnie jego zużycia te

> silniki chyba nigdy nie dokręcą się do 15krmp

na relacjach też jest marnie, do tego stopnia że słychać pisk już lekko zblokowanych opon...

Chyba Williams dzisiaj mówił, że aby paliwa starczyło to silnik kręci się w zakresie 10500-11500 rpm

15000 rpm pewnie w qual usłyszymy, ale wydaje mi się że nie jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na relacjach też jest marnie, do tego stopnia że słychać pisk już lekko zblokowanych opon...

Pisk opon było już słychać wcześniej. Zainstalują dodatkowe mikrofony na torze i na bolidzie i pójdzie podkręcony przekaz w świat grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba Williams dzisiaj mówił, że aby paliwa starczyło to silnik kręci się w zakresie 10500-11500

> rpm

> 15000 rpm pewnie w qual usłyszymy, ale wydaje mi się że nie jutro

No właśnie, mam nadzieję że podniosą wartości zużycia paliwa żeby zespoły nie oszczędzały tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pisk opon było już słychać wcześniej. Zainstalują dodatkowe mikrofony na torze i na bolidzie i

> pójdzie podkręcony przekaz w świat

było słychać przy większych blokadach, ew sky miał tak dobrą transmisję, że usłyszałem więcej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i ogląda ktoś? Na razie sezon zapowiada się ciekawie Raikkonen i Vettel out a Ricardo super.

> Jakby ktoś nie widział to studio F1 jest po staremu ale nie narzekam bo przekaz jest

ja wciaz nie moge przezyc tego dzwieku silnikow ... co to jest?!?!?! icon_eek.gifno.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pytam dlaczego podczas onboardów nie ma podanych danych takich jak przez ostatnie lata? passed_out.gif ... prędkość i obroty itd...

Na bonus okrążenie Hamiltona w którym zdobył PP a mało co nie było by kraksy cool.gif Komentarz Marka Webbera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się pytam dlaczego podczas onboardów nie ma podanych danych takich jak przez ostatnie lata? ...

> prędkość i obroty itd...

> Na bonus okrążenie Hamiltona w którym zdobył PP a mało co nie było by kraksy Komentarz Marka

> Webbera

Drazni uszy. sick.gif

Co sie dzialo? Kto sie rozbil, komu sie zepsul bolid? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się pytam dlaczego podczas onboardów nie ma podanych danych takich jak przez ostatnie lata? ...

> prędkość i obroty itd...

bo LG już nie odpowiada za grafikę... teraz chyba Rolex robi wszystko

Generalnie jest lipa bo nawet live timing poobcinali, zamiast czasów sektorowych są kolorowe kropki, a jak chcesz czasy to trzeba bulić w aplikacjach na iOS i Androida sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uuu no to mnie nie pocieszyłeś, to chyba nie ma się co spodziewać że w wyścigu się dane pojawią.

> Edyta:

> Tu ciekawe porównanie z toru w Australii. 2013 vs 2014

dobrze tutaj widac. Stare bolidy szly jak po sznurku. Teraz niestety kierowca walczy z bolidem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwalifikacje były ciekawe, a wyścig mam wrażenie, że jutro moze być jeszcze ciekawszy smile.gif

Ciekawe jak jutro bolidy przetrwają wyścig. Dziś było widać że Renault ma poważne problemy - W Lotusie oba samochody miały problemy z silnikami, a u Vettela były problemy z oprogramowaniem silnika Renault. Jakby chcieć trzema słowami podsumować kwalifikacje, możnaby powiedzieć "wybierz jakość Renault" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak ja myślałem Red Bull nie będzie w tym sezonie słaby old.gif i szybko nadrobią przedsezonowe testy. Ogólnie- Riccardo ok.gif Magnussen ok.gif Bottas ok.gif i Kwiat ok.gif ale Lotus całościowo no.gif

No i kamikadze Kobayashi, nic dodać nic ująć facepalm%5B1%5D.gif powinien dobrą karę za to dostać.

Mercedes jest mocny uzbroj_zlo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i tak ja myślałem Red Bull nie będzie w tym sezonie słaby i szybko nadrobią przedsezonowe

> testy. Ogólnie- Riccardo Magnussen Bottas i Kwiat ale Lotus całościowo

> No i kamikadze Kobayashi, nic dodać nic ująć powinien dobrą karę za to dostać.

> Mercedes jest mocny

Z RBR poczekajmy na cieplejsze rejony, chyba Sokół pisał o tym, że w pt RBR się przegrzewały i czuć było swąd palonego carbonu.

A co do wyścigu:

1. silniki są ciche, bardzo ciche. Do tego jazda o kropelce i strasznie nieagresywna. Nawet kierowcy przyznają, że słyszą popiskiwanie opon crazy.gif

2. 8.biegów w skrzyni, a nawet 6. ROS nie dokręcał na prostych... jazda o kropelce. Pomysł z jednym zestawem przełożeń+joker to będzie masakra przy wolniejszych torach.

3. Dziwna sprawa z Ferrari; ALO i RAI mieli problem z wyprzedzaniem... jak już zawalidroga sprzed nosa zniknęła to nagle czasy 1,5-2sek lepsze. RAI chyba póki co nie ogarnia ustawień hamulców.

Mam nadzieję, że zespoły się rozkręcą po powrocie do EU. Póki co Merc jeździ w innej lidze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebnie wstałem dzisiaj o 6 , zresztą i tak podczas wyścigu prawie usnąłem....( syn mnie obudził zlosnik.gif ).

Syczenie turbo jak w moim ex Stilo przy padającym turbo.

Brak dodatkowych danych...sorry ja za czasy na 10000% nie będę płacił...zresztą taki DTM czy Indy są 10000% bardziej emocjonujące..........oszczędność na paliwie....bez komentarza.

Brak agresji , wyrazistych kierowców , sterowanie wyścigiem z padoku...generalnie brak jaj.

Napiszę to 1 x...fajnie się drzemie przy obecnej transmisji F1

Jest jeden plus oraz postęp...o Kubicy wspomnieli tylko jednym zdaniem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A, nie macie wrażenia, że po prawie każdym zakręcie (nie wszystkim kierowcom ) odjeżdza tył turbo i

> duży moment i np Magnussen fajnie zamiata tyłkiem

Rzuca to się w oczy - nagły przyrost mocy i momentu robi swoje. Stare bolidy ładniej się prowadziły. Ciekaw jestem jaka byłaby szczera opinia któregoś z kierowców, które bolidy przyjemniej się prowadzą - ubiegłoroczne czy tegoroczne. Na razie to wszsycy muszą mówić, że nowe lepsze, bo inaczej by zespoł mógł im oink.gif ukręcić. Szansa na szczerość będzie po sezonie jak już któryś wyleci i nie będzie miał kontraktu na następny sezon wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kobayashi kary nie dostanie

Quote:

Sędziwie uznali tłumaczenie zespołu Caterham, który potwierdził, że w bolidzie Japończyka doszło do poważnej awarii tylnego układu hamulcowego związanego z systemem ERS. Zachowanie się bolidu było więc poza kontrolą kierowcy.


No i najważniejsze że Riccardo może stracić drugie miejsce crazy.gif

Quote:

Kierowca, a w zasadzie jego ekipa, jest podejrzany o złamanie artykułu 5.1.4 regulaminu technicznego F1, który stanowi, że górnym ograniczeniem przepływu paliwa jest wartość 100kg/h.

Wartości zużycia i przepływu paliwa są na bieżąco monitorowane przez FIA podczas wyścigu, jednak przed weekendem delegat techniczny FIA, Charlie Whiting, zdradził że dokładne określenie danych będzie możliwe dopiero po wnikliwym przeanalizowaniu bolidu podczas kontroli technicznej.

Delegat techniczny FIA przed wyścigiem stwierdzał również, że Federacja będzie surowo przestrzegać ustanowionych limitów zużycia paliwa.


źródło: http://f1.dziel-pasje.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kwalifikacje były ciekawe, a wyścig mam wrażenie, że jutro moze być jeszcze ciekawszy

> Ciekawe jak jutro bolidy przetrwają wyścig. Dziś było widać że Renault ma poważne problemy - W

> Lotusie oba samochody miały problemy z silnikami, a u Vettela były problemy z oprogramowaniem

> silnika Renault. Jakby chcieć trzema słowami podsumować kwalifikacje, możnaby powiedzieć

> "wybierz jakość Renault"

Moze to kwestia nieodpowiedniej pory, ale zasypialem. niewiem.gif

IMO sezon zdominuje znowu Red Bull. no.gif

Ferrari znajdzie miejsce w szeregu za Mercedesem, McLarenem a moze i Williamsem. piesc.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiesz o czym piszesz. Jaki jest efekt gdy podawana jest większa porcja paliwa?

Kolega ma rację, w tym sporcie liczy się każdy KM, chodzi o to że mimo głupich przepisów każdy musi ich przestrzegać żeby było sprawiedliwie. Ciekawe o ile przekroczył ten maksymalny przepływ hmm.gif

Edyta:

Riccardo Zdyskwalifikowany

1 N.Rosberg Mercedes 1:32:58.710 25

2 K.Magnussen McLaren +26.7 18

3 J.Button McLaren +30.0 15

4 F.Alonso Ferrari +35.2 12

5 V.Bottas Williams +47.6 10

6 N.Hulkenberg Force India +50.7 8

7 K.Raikkonen Ferrari +57.6 6

8 J.E.Vergne Toro Rosso +1:00.4 4

9 D.Kwiat Toro Rosso +1:03.5 2

10 S.Perez Force India +1:25.9 1

11 A.Sutil Sauber +1 okr.

12 E.Gutierrez Sauber +1 okr.

13 M.Chilton Marussia +2 okr.

14 J.Bianchi Marussia +8 okr.

15 R.Grosjean Lotus +14 okr.

16 P.Maldonado Lotus +28 okr.

17 M.Ericsson Caterham +30 okr.

18 S.Vettel Red Bull +54 okr.

19 L.Hamilton Mercedes +55 okr.

20 F.Massa Williams +58 okr.

21 K.Kobayashi Caterham +58 okr.

22 D.Ricciardo Red Bull +24.5 DSQ

Jeszcze dołożę filmik z grafiką jakiej w polskiej TV nam brakuje. Prędkość, obroty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. 8.biegów w skrzyni, a nawet 6. ROS nie dokręcał na prostych... jazda o kropelce. Pomysł z jednym

> zestawem przełożeń+joker to będzie masakra przy wolniejszych torach.

dobrze rozumiem, ze maja teraz jeden zestaw przelozen na caly sezon?

Jakos nie widze jazdy na Monza i Monaco na tym samych przelozeniach. Na Monaco jak 5 bieg wbija to bedzie dobrze. spineyes.gifspineyes.gifspineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i się zaczęło

i się skończyło ...

obejrzałem powtórkę wyścigu i ... co to do ... jest yikes.gif

to jakieś popierdułki są

to już wyścigi gokartów są bardziej emocjonujące

KOB claps.gif

nie zawiodłeś jak zwykle

teraz oglądanie F1 to czekanie kto nie dojedzie bo mu mapsensor nawali albo spadnie rurka z doładowania ...

porażka sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, tyle że FIA umożliwiła zespołom jedną zmianę przełożeń w sezonie jakby te na początku niego

> popełniły jakiś błąd w ich dobraniu.

jedna zmiane? jak to rozumiec? zmiana na jeden wyscig czy jedna zmiana w calym sezonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedna zmiane? jak to rozumiec? zmiana na jeden wyscig czy jedna zmiana w calym sezonie?

ja czytałem, że skrzynia biegów jako zespół napędowy jest na sześć kolejnych wyścigów ale o przełożeniach nic nie pisali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja czytałem, że skrzynia biegów jako zespół napędowy jest na sześć kolejnych wyścigów ale o

> przełożeniach nic nie pisali

To by było istne szaleństwo jeśli nie można byłoby zmieniać przełożeń. Silnik mają jednak więcej Nm i już na testach wychodziło, że lepiej było zostać na jednym nawrocie na trójce niż na jedynce w porównaniu do roku 2013 icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja czytałem, że skrzynia biegów jako zespół napędowy jest na sześć kolejnych wyścigów ale o

> przełożeniach nic nie pisali

to sie zgadza, tutaj cos pisza

ale pisza tez:

Quote:

W związku ze zmianą układów napędowych na turbodoładowane jednostki V6 o pojemności 1,6 litra FIA narzuciła także zmianę liczby przełożeń, która obecnie wynosi 8 plus bieg wsteczny, który jest obowiązkowy w bolidach F1. Co więcej ekipy muszą teraz z góry wybrać osiem przełożeń na cały sezon. Federacja na sezon 2014 przewidziała jednak możliwość dokonania jednej zmiany przełożeń w trakcie sezonu. Zespoły mogą także do woli wymieniać przełożenia w swoich bolidach, pod warunkiem, że używane poprzednio wykazują oznaki zużycia.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.