Skocz do zawartości

Rozrząd 1.6 THP - kto w Warszawie wymieni? :)


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

tak powoli bede sie przymierzał do tematu. Który warsztat ogarnie w Warszawie i okolicy (bądź co bądź, dość precyzyjna robota)?

Nie ASO oczywiście. Jakis specjalizujący się we francji ew. w... Mini wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak powoli bede sie przymierzał do tematu. Który warsztat ogarnie w Warszawie i okolicy (bądź co

> bądź, dość precyzyjna robota)?

> Nie ASO oczywiście. Jakis specjalizujący się we francji ew. w... Mini

W Mini to chyba Kuner obecnie sie specjalizuje, we Francji Szyman grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak powoli bede sie przymierzał do tematu. Który warsztat ogarnie w Warszawie i okolicy (bądź co

> bądź, dość precyzyjna robota)?

> Nie ASO oczywiście. Jakis specjalizujący się we francji ew. w... Mini

Dlaczego skreślasz ASO?

Ja mogę polecić http://www.jozwik.auto.pl/

Tyle że to jest również ASO, ale ceny mają normalne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości: dlaczego wymieniasz

bo ten silnik tak ma, że łańcuch jest mało trwały i napinacz hałasuje jak się zużywa... i relatywnie łatwo jest aby silnik z tego powodu przeszedł w tryb awaryjny...

btw. nie wymieniam jeszcze smile.gif przymierzam się... bo wydaje mi się ze od czasu do czasu przy rozruchu juz napinacz daje znać.

> i ile auto ma przebiegu?

45 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, dlatego chciałem się upewnić czy awarie rozrządu są nierozerwalnie wpisane w użytkowanie 1.6

> THP

no jak się zapobiegawczo wymienia smile.gif to niekoniecznie smile.gif

btw. legendy o tym że strzela co 30 kkm to raczej można olać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 30 kkm to nie przebieg, myślałem raczej pod kątem kupna używki z przebiegiem +100kkm

rozrząd daje znać o sobie, także należy to wpisać do czynności serwisowych (pomimo ze łańcuch). poza tym - robiąc własny research o modelu nie stwierdizłem innych dotkliwych przypadłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wymianie juz jest spokoj na dluzej?

> Czy za kolejne 45kkm powtorka z rozrywki?

ponoć można zamontować rozrząd opisywany jako "wzmocniony", ale i tak za ok 40 tys km powtórka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ponoć można zamontować rozrząd opisywany jako "wzmocniony", ale i tak za ok 40 tys km powtórka

Troche kiepsko, bo sam silnik calkiem przyjemnie jezdzi smile.gif

Cos mi sie zdaje, ze trzeba bedzie szukac kolejnego auta u konkurencji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troche kiepsko, bo sam silnik calkiem przyjemnie jezdzi

jezdzi jak kazda mikroturbina, ale przynajmniej mało pali...

> Cos mi sie zdaje, ze trzeba bedzie szukac kolejnego auta u konkurencji...

dlaczego? raz na (w moim wypadku) 2 lata, zrobić rozrząd za 1000-1500 PLN (brutto!) i nie ma problemu. koszt żaden (po odliczeniu podatków), a każde auto "coś" ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezdzi jak kazda mikroturbina, ale przynajmniej mało pali...

> dlaczego? raz na (w moim wypadku) 2 lata, zrobić rozrząd za 1000-1500 PLN (brutto!) i nie ma

> problemu. koszt żaden (po odliczeniu podatków), a każde auto "coś" ma.

Koszt faktycznie znosny, ale ogolnie to ewidnetny bubel, ktorego producent nie chce poprawic...

Niech to przerobia na pasek i bedzie spokoj na 4-5 lat.

Podobnie jak VW zrobil w TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszt faktycznie znosny, ale ogolnie to ewidnetny bubel, ktorego producent nie chce poprawic...

> Niech to przerobia na pasek i bedzie spokoj na 4-5 lat.

były próby obrócenia tego w pozew zbiorowy, akcje serwisową. bo temat znany od czasu jak to włożyli do Mini, ale sie wypieli na temat. BMW zarzuciło rozwój silnika... France nie umieją sami, to nadal wkładają...

> Podobnie jak VW zrobil w TSI.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> były próby obrócenia tego w pozew zbiorowy, akcje serwisową. bo temat znany od czasu jak to włożyli

> do Mini, ale sie wypieli na temat. BMW zarzuciło rozwój silnika... France nie umieją sami, to

> nadal wkładają...

A ten silnik 1,6 THP (125KM) to jakas nowa konstrukcja?

Czy "rozwniecie" tego co Ty posiadasz w 508?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yyyyy. pierwsza rejestracja jest 09.08.2011. nie wiem jaka produkcji dokladnie.

Poprawki były wprowadzane jakoś w 2010 roku.

Sam jeżdżę C4 Picasso z tym silnikiem (z 10/2011) i jak na razie (odpukać) przy 63 tys. przejechanych żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam.

Wg instrukcji, jeśli dobrze pamiętam powinien wytrzymać 150 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawki były wprowadzane jakoś w 2010 roku.

> Sam jeżdżę C4 Picasso z tym silnikiem (z 10/2011) i jak na razie (odpukać) przy 63 tys.

> przejechanych żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam.

> Wg instrukcji, jeśli dobrze pamiętam powinien wytrzymać 150 tys.

Ile wachy Ci wciąga? Olej trochę żre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile wachy Ci wciąga? Olej trochę żre?

Ciężko policzyć. Wszystko zależy od nastroju i wagi stopy. Na autostradzie przy 140 km/h średnio wychodzi trochę ponad 10 l. Średnia z tych przejechanych ponad 60 tys. wyszła mi ok. 9,6. Sporo w korkach warszawskich.

Przy delikatnej jeździe można zejść do 7,5. Jak poszaleć to 'sky is the limit'

Podobnie z olejem. Można jeździć miesiącami bez dolewek, ale raz go przegoniłem na dystansie 2000 km i ze zdziwieniem stwierdziłem, że olej zszedł na minimum (ze zwykłej 3/4 na bagnecie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawki były wprowadzane jakoś w 2010 roku.

> Sam jeżdżę C4 Picasso z tym silnikiem (z 10/2011) i jak na razie (odpukać) przy 63 tys.

> przejechanych żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam.

> Wg instrukcji, jeśli dobrze pamiętam powinien wytrzymać 150 tys.

1.

wg instrukcji to fiatowskie paski w brawo miały wytrzymywać 120, a mało który to robił... smile.gif

2.

poprawki to urban legend. może i były, ale nie mają żadnego wpływu na sprawę (potwierdzają to przebiegi i objawy userów "po poprawkach").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.

> wg instrukcji to fiatowskie paski w brawo miały wytrzymywać 120, a mało który to robił...

> 2.

> poprawki to urban legend. może i były, ale nie mają żadnego wpływu na sprawę (potwierdzają to

> przebiegi i objawy userów "po poprawkach").

Po prostu trzeba trzymać wysoki poziom oleju i traktować wymianę rozrządu jak eksploatacja ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.

> wg instrukcji to fiatowskie paski w brawo miały wytrzymywać 120, a mało który to robił...

> 2.

> poprawki to urban legend. może i były, ale nie mają żadnego wpływu na sprawę (potwierdzają to

> przebiegi i objawy userów "po poprawkach").

np. mój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> np. mój?

ale że co np. Twój? tzn że skoro Twój bez awarii przejechał 40% zalecanego przebiegu, to znaczy, że NIKT nie ma problemu z rozrządem w THP? Tak... silna logika smile.gif

a na poważnie... o "poprawieniu" tego czytałem już na forach Puga i Mini przy wielu okazjach... generalnie pojawił się już każdy rok od 2007-2011, jako ten właściwy dla poprawki... czy ktoś (np. Ty?) ma jakiś konkret nt. zmiany, którą rzekomo zrobili w miedzyczasie, potwierdzony oficjalnie? chętnie bym to potwierdził z ciekawości... bo narazie to właśnie taki... urban legend, dla poprawy nastroju właścicieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawki były wprowadzane jakoś w 2010 roku.

> Sam jeżdżę C4 Picasso z tym silnikiem (z 10/2011) i jak na razie (odpukać) przy 63 tys.

> przejechanych żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam

Dużo zależy od stylu jazdy - w mercu na forum c-klasy jest kilku użytkowników którzy wymieniali łańcuszek w 1.8 kompresor poniżej 100 tys km, u mnie wytrzymał 165 tys, a pewnie gdyby nie lektura forum to i 200kkm bym nakręcił gdybym nie zajrzał pod dekiel.

Wszsytkie auta miały pewny przebieg, często był to pierwszy właściciel, interwały wymiany oleju też takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale że co np. Twój? tzn że skoro Twój bez awarii przejechał 40% zalecanego przebiegu, to znaczy, że

> NIKT nie ma problemu z rozrządem w THP? Tak... silna logika

> a na poważnie... o "poprawieniu" tego czytałem już na forach Puga i Mini przy wielu okazjach...

> generalnie pojawił się już każdy rok od 2007-2011, jako ten właściwy dla poprawki... czy ktoś

> (np. Ty?) ma jakiś konkret nt. zmiany, którą rzekomo zrobili w miedzyczasie, potwierdzony

> oficjalnie? chętnie bym to potwierdził z ciekawości... bo narazie to właśnie taki... urban

> legend, dla poprawy nastroju właścicieli

Nigdy nie twierdziłem, że jeśli mój chodzi dobrze to tak jest ze wszystkimi.

Czepiam się, bo juz kilkukrotnie na AK pojawiały się pytania o THP, i zawsze padały hasła o legendarnej wręcz awaryjności, o mitycznych forach zalanych wpisami o awariach i filmach na youtube z nagraniami klekoczących silników.

W związku z tym starałem się wielokrotnie dotrzeć do oryginalnych wpisów uzytkowników, którzy zaznali takiej awarii.

Dość systematycznie zaglądalem na polskie fora o Cytrynie, również C4 owners club.

I co? Otóż to, że jedyne opinie na ten temat jakie znalazłem to te, które podobnie jak Twoja, odwołują sie do innych. Żadnej źródłowej od właściciela. Nie wątpię, że takowe istnieją, niemniej teksty o wymianie rozrządu co 20kkm w silnikach THP zwłaszcza po roku 2010 to gruba przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy nie twierdziłem, że jeśli mój chodzi dobrze to tak jest ze wszystkimi.

> Czepiam się, bo juz kilkukrotnie na AK pojawiały się pytania o THP, i zawsze padały hasła o

> legendarnej wręcz awaryjności, o mitycznych forach zalanych wpisami o awariach i filmach na

> youtube z nagraniami klekoczących silników.

filmów jest masa. to raczej o czymś swiadczy.

> W związku z tym starałem się wielokrotnie dotrzeć do oryginalnych wpisów uzytkowników, którzy

> zaznali takiej awarii.

ok.gif

> Dość systematycznie zaglądalem na polskie fora o Cytrynie, również C4 owners club.

> I co? Otóż to, że jedyne opinie na ten temat jakie znalazłem to te, które podobnie jak Twoja,

> odwołują sie do innych. Żadnej źródłowej od właściciela. Nie wątpię, że takowe istnieją,

> niemniej teksty o wymianie rozrządu co 20kkm w silnikach THP zwłaszcza po roku 2010 to gruba

> przesada.

no w obie strony są przeginki... tutaj o ile kojarze wątki, nikt nie pisal o wymianach rozrządu co 20 tys km, czy tam 30 tys km. nikt też nie wyznaczył daty 2010 jako jakiś ważny kamień milowy... ale tez nikt nie twierdzil, ze temat rozwiązano kiedykolwiek (poza właśnie plotami). silnik jest kapryśny, lubi wysoki olej, bo inaczej gada na zimno (mojemu sie np zdarzało, zanim zacząłem pilnować oleju)... i należy ten aspekt obserwować. ot - faki feler co wymaga doglądania, nie skreśla absolutnie silnika...

ale pytanie pozostaje: co to za poprawki o ktorych piszesz? z kiedy? i gdzie źródło. bo ASO Puga tego np. nie potwierdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.